Eikä, nyt kyllä huijaatte - en oo muka vielä käyny ihkuttamassa tässä topassa?
Varoitan heti alkuunsa että oon todellakin pahimman luokan ihkuttaja ja fanityttö, mut koitan pitää tän hillittynä.
En nyt oikeen tiedä ees mistä alottaisin - hämäännyn kun saa ees jossain määrin luvan vähän hehkuttaa lempinäyttelijöitään!
Noh, ehkä aloitan kuitenkin siitä number onesta, eli
Alan Rickmanista. Rakastuin tohon mieheen joskus melkein kymmenen vuotta sitten kun näin Dogman ja samoihin aikoihin varmaan myös hokasin sen Pottereissa. Ja edelleen sen jumalattoman suuri pärstäkuva köllöttää tuolla kirjahyllyn päällä hämmentämässä kaikkia mun kämppääni tulevia vieraita. Herran leffoja on tullu katottua reilu parikymmentä ja kaikki mitä vaan on käsiin mahdollista saada on tarkoitus nähdä.
Ei Alania mun mielestä tarvitsisi sen kummemmin edes perustella, mutta sanottakoon nyt että hän on näyttelijänä ihan omaa luokkaansa, tajuttoman taitava ja kaikenlisäksi komea. Ja no tottakai se ääääääni.
Toinen, omalla tavallaan ehkä jopa Alaniakin karismaattisempi ja ehdottoman lahjakas näyttelijä on
Anthony Hopkins. Yksi nimi: Hannibal Lecter. Rakastan sitä hahmoa ja niitä leffoja, mutta etenkin sitä miten mahdottoman hyvin Anthony osaa näytellä sellaista hahmoa. Sanoinkuvaamattoman hienoa.
Oon nähnyt tosi harvoja muita leffoja Anthonyltä - ehdotuksia mitä kannattaisi katsoa?Seuraavaksi pakko sanoa
Gary Oldman. Se ei iskeny muhun Pottereissa jotenkin vielä yhtään, mutta uudet Batmanit katteltuani hurahdin. Pahin Gary-huuma on onneksi ohi, siihen alkoi mennä lähipiirillä jo hermot, mutta useampi hänen elokuvansa tuli katseltua tuossa erittäin tiuhaan tahtiin yhdessä vaiheessa. Erittäin upea näyttelijä.
Garysta voidaankin siirtyä hänen toveriinsa
Kiefer Sutherlandiin, joka oli varmaan mun aivan ensimmäinen todellinen ihkutuksen kohde ikinä. Katsoin aikoinaan 24:sta naama ruutuun liimaantuneena vain tuon miehen takia, ei hemmetti mulla oli joku vihkokin mihin olin kerännyt sen kuvia yms. Voi voi niitä aikoja. Nykyisin Kieferin ihastelu on jäänyt vähemmälle, mutta oli se niin suuri fanituksen kohde joskus aikoinaan etten voi jättää mainitsemattakaan. Mieleen on jäänyt erityisesti sellainen leffa kuin Cowboy Up, suosittelen ehdottomasti kaikille Kieferistä tykkääville. :>
Kyle MacLachlan on sellainen, joka mun on pakko mainita vielä erikseen. Sen rooli Dale Cooperina Twin Peaksissa on kuitenkin mun nickini innoittaja. Aivan mahtavaa, en osaisi kuvitella ketään muuta Cooperiksi, niin hyvin se vetää ja ai miten komeakin se on ollut etenkin nuorena.
En kehtaa rueta rustaamaan romaania kaikista miesnäyttelijöistä joista pidän, mutta mainitsen nimeltä nyt vielä
David Thewlisin (erittäin hyvä näyttelijä, hitsi vie se sen läpimurtoleffa Naked),
Ralph Fiennesin (Punaisessa lohikäärmeessä...mmm),
Ewan McGregorin (no hei söppänä),
Jude Lawn ja
Christopher Walkenin (Max Zorin from 007 ja kuoleman katse<3).
Okei. Mun on pakko vielä sanoa
Tom Lister ja
Jeff Hordley, eli Emmerdalen Carl ja Cain. Riittää varmaan jos sanon että molemmat ovat seikkailleet viimeiset pari viikkoa mun unissani. :DD Avakin tietty kertoo jo aika paljon...
Naisnäyttelijöitäkin voisi tietty mainita, kröhöm. Elieli ainakin
Helena Bonham Carter - mystisen ihana näyttelijä! Tykkään myös mm.
Uma Thurmanista (Kill Billit!),
Jodie Fosterista (
Good evening, Clarice... ja Panic Room!),
Sherilyn Fennistä (hurmaava Audrey Hornena Twin Peaksissa) ja myös
Emma Watson on ihastuttanut mua Pottereissa.
Mutta jeps, siinä varmaan oli tilitystä taas kerrakseen, nyt pistän kyllä virtuaalisen leipäläpeni kiinni taas vähäksi aikaa.
/
Fubuki, suurkiitokset ehdotuksista (taas
)! Tota Fracturea oon tainnut joskus hipelöidäkin leffavuokraamossa, muttei koskaan ole tullut lainattua. Nyt tiiän ens kerralla lainata. Toi toinen leffa kuulostaa hyvältä myös.
//
luminary, joops, sekin tuli katteltua siinä pahimmassa hurmassa. En leffasta tykännyt muuten niin yhtään mut Gary oli sairaan hyvä (kuten aina) ja kieltämättä kyllä joo ehkä pikkuisen karmivakin.
Kaikista eniten tähän asti näkemästäni oon tykänny kuitenkin Garyn roolista Leonissa. Ai niin ja tietysti Draculassa!