Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Jouluaattona rakastettu, sallittu | jouluinen Sherlock/John  (Luettu 1963 kertaa)

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Nimi: Jouluaattona rakastettu
Kirjoittaja: Kuurankukka
Fandom: BBC!Sherlock
Ikäraja: sallittu
Tyylilaji: Jouluinen kevyt söpöily
Paritus: John/Sherlock
Vastuunvapaus: En omista mitään, hahmot ainoastaan tekijöilleen, enkä hyödy tästä rahallisesti
A/N: Tästä piti tulla fiertén joululahja, mutta tyydyinkin sitten pelkkään korttiin :D Tällainen pieni, tavallinen, pehmeä ja helppo Johnlock söpöilynnälkäisille. Vaikka ihan vaan blokin syrjäyttämiseksi  ja OTP 10:in edistymiseksi. Hyvää joulua jokaiselle! C:


Jouluaattona rakastettu


”Joulu on maailman turhin juhla”, Sherlock mutisee lattianrajasta, jonne on valunut sohvalta: sieltä hän katselee hennosti kimaltelevaa punaista paperitähteä jota John ripustaa parasta aikaa ikkunaan. Verhotkin ovat nyt punaiset, samoin liina ruokapöydässä. Selin häneen oleva John vain tuhahtaa ja heilauttaa kättään epämääräisesti, eikä tietenkään huomaa pitkää silmäystä jolla Sherlock häntä tarkastelee. Saatikka sitten tyytyväistä virnistystä, se vilahtaa nopeasti piiloon Johnin kääntyessä ympäri.

Miehet kasvot ovat punehtuneet, tällä kertaa vihreän villapaidan helma repsottaa miten sattuu, eikä pidä tietenkään unohtaa hiuksia, joihin on sotkeutunut ripaus tai kaksi hilettä. John on järjestänyt taloa joulukuun ensimmäisen viikon lopusta saakka lähes lakkaamatta, kiiveten vain silloin tällöin hänen kylkeensä nukkumaan. On kiire, on stressiä, on verisiä rikoksia, pääkallokelejä ilman lunta ja kaikenlaista muutakin sotkua. Sherlock on ratkaissut vain yhden tapauksen joulukuun aikana, jaksamatta edes kunnolla hypätä sen tuomiin tummiin syövereihin mukaan. Pipareita hän on syönyt senkin edessä ja kiepauttanut Johnin seinää vasten miehen esittäessä heikkoja vastalauseitaan herkkujen varastamisesta. Ainoastaan vanginnut katseellaan, mutta he molemmat ovat tunteneet sen.

Sherlock ei odota siltä joululta mitään, aina edellisinä vuosina se on ollut jatkuvaa Mycroftin kanssa nahistelua kotona tai loputtomalta tuntuvaa notkumista poliisiasemalla, kun muuallekaan ei osaa oikein mennä tai jäädä. Sherlock ei pidä lahjoista, koska kukaan ei osaa milloinkaan ostaa mitään tarpeeksi hyvää, suurin osa ruuista on pahoja eikä hänellä ole erityisemmin läheisiä joiden kanssa viettää yhteiset pyhät. Ei ennen kuin nyt.

”Voisit sinäkin hiukan auttaa”, John heittää hitusen terävämmin mitä yleensä kavutessaan vapisevalta jakkaralta alas takaisin turvaan. Ehkä mies on lopultakin kyllästynyt kaikenlaiseen hässätykseen ja hössötykseen, ehkä tämä vain haluaisi käpertyä hänen rintaansa vasten siihen lattialle, tai ehkä kyse on niin hienopiirteisistä tunteiden vivahteista, ettei Sherlock koskaan tajua niitä. Vastaukseksi hän haukottelee muka todella raskaasti, saaden Johnin suutahtamaan entistä enemmän.

Mies mököttää vielä palatessaan kaupasta maidon ja uuden piparitaikinapaketin kanssa, ja ainoastaan pyörittelee silmiään Sherlockin epäilyttävän kovaääniselle kuorsaamiselle. Jääkaappiin on ilmestynyt uutta ihmeteltävää hänen poissa ollessaan: toinen purkillinen ihmisen silmiä! John ei tajua kuinka Sherlock kykenee olemaan sellainen... sellainen... sellainen: hän on ajat sitten lopettanut miehen tekojen syiden ja seurausten syvällisen pohtimisen, mutta vielä silloin tällöin Sherlock osaa yllättää hänet. Tilanne on enemmän kuin hiljaista komiikkaa täynnä, kun Lestrade ilmestyy kesken kaiken asuntoon. Komissaari tajuaa jonkin jääneen kesken, ryhtyen selittämään vuolasta tahtia uudesta rikoksesta johon Sherlockia aivan välttämättä tarvitaan.

Mutta Sherlock ei lähde, vaan hätistää Lestraden tavallistakin nopeammin pois luotaan ja alkaa sen tehtyään näpytellä puhelintaan. Se saa Johnin leppymään melko paljon, mutta vielä hän ei suostu näyttämään sitä! Vasta seuraavana iltana hän alistuu, (Sherlockin sanojen mukaan pelkästä mukavuuden ja hellyyden yltiöpäisestä tarpeesta) ja käpertyy Sherlockin hoikan lantion lomaan takkatulen ääreen. On aatonaatto, ja juuri sellainen hetki jolloin tekisi mieli sanoa ne kolme maagista sanaa. Mutta John on hiljaa, niin kauan että nukahtaa Sherlockin syliin.

Aamulla John herää yksin olohuoneesta, joka tuntuu kylmemmältä kuin aikoihin.  Takkatuli on sammunut tunteja sitten, Sherlock on kadonnut talosta ja jättää hänet yksin vieraiden tuloon saakka. John soittaa radiota aavistuksen liian kovalla, Sherlockin aivoja sumentava vaikutus on hetkeksi lakannut ja musiikki auttaa häntä keskittymään. Rouva Hudson ilmestyy juuri oikeaan aikaan auttamaan, kahdestaan he saavat kaiken valmiiksi: se on melkein täydellistä. Tasan yhdeksältä ovikello soi, ja Sherlock käy sisään yhtä aikaa Mollyn kanssa.

Mollyn kanssa, miksi juuri Mollyn? John miettii itsekseen, mutta jättää asiaan rasittamasta itseään, ei Sherlock kuitenkaan kerro vaikka kysyisi. Kuuluisa etsivä on kumman kohtelias aivan kaikille ja ottaa ilman kehotustakin viulunsa esille. Aina ennen siitä syntyneet sävelet ovat täynnä selvää murhaa, jotain tummaa joka hyytää sydäntä syvemmältä kuin pohjoisen viimat, tulvillaan sitä osaa Sherlockista, jonka ymmärtää vasta kuultuaan tämän soittavan tajunnanvirtansa voimalla. Mutta nyt sointi on kierähtänyt ympäri, pehmentynyt ja avannut samalla uusia ovia. Muutos on niin helposti kuultava, että John harkitsee hetken teeskentelyn mahdollisuutta. Hän juo liikaa viiniä, jota Molly toi, ja on vähällä huomauttaa sävelten muutoskertoimesta Sherlockille tai siitä, ettei tiedä missä heidän suhteensa rajaviivaa piirretään, ja että se häiritsee häntä.

Hän ei ota asiaa puheeksi edes silloin, kun asunto on jälleen tyhjä melusta ja iloisesta seurasta, vaan jää odottamaan. Ehkä kaikki käy samalla tavalla kuin edellisenä iltana: hän istuu huomaamattaankin liian lähelle Sherlockia ja nukahtaa lopulta syliin. Paitsi ettei niin tapahdu, tiskatessaan astioita John lopulta aistii sen, tunnelmanmuutoksen.

Sherlockin ei tarvitse kuin tulla ja taivuttaa hänen vartaloaan, hän valuu pitkin kylkiä ja näkee kymmenkertaisen määrän jouluvaloja. Hän ei muista kysyä mistä kaikki johtuu, miten miksi milloin, hän antaa ohjakset Sherlockille ja jälleen kerran mies vain yllättää hänet, tekemällä kaiken päinvastoin. Niin kuin aina ennenkin, ja ehkä juuri siksi se on Johnille paras joulu sitten lapsuuden. Ja ehkä Sherlockillekin, joka ei vain ikinä kerro sitä kenellekään.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2012 00:54:19 kirjoittanut Kuurankukka »
Einmal ist keinmal


Funtion

  • Vieras
Lainaus
Tästä piti tulla fiertén joululahja, mutta tyydyinkin sitten pelkkään korttiin. :D
Höpsö. <3 Et sä mitään tyytynyt, se kortti oli hieno! Ja se kirjekuoren sisältö naurattaa vieläkin... no mutta nyt itse asiaan! Oonkin miettinyt ku mainitsit siinä "kirjeessäs" tän tekstin ja oon ettinyt tätä Finistä ja miettinyt missä hitossa tää on, mut aha, jaahas, julkasitkin tän vasta nyt! No ei ihmekään etten löytänyt tätä. :DD

John on järjestänyt taloa joulukuun ensimmäisen viikon lopusta saakka lähes lakkaamatta, kiivetenkin vain silloin tällöin hänen kylkeensä nukkumaan.
Tavasin tätä virkettä kauan. Koska en ymmärrä, miks tuolla on kiivetä-verbin perässä -kin pääte. Miten niin -kin? Miksi siellä on se -kin? Se muuttaa tätä virkettä niin paljon et oon ihan hämilläni.

On kiire, on stressiä, on verisiä rikoksia, pääkallokelejä ilman lunta ja kaikenlaista muutakin sotkua.
PÄÄKALLOKELEJÄ! KUKA SANOO PÄÄKALLOKELEJÄ!! Ai että mä rakastuin tuohon sanavalintaan! En oo koskaan ennen kuullutkaan sitä, mut tajuan kyllä mitä sillä tarkotetaan. Nerokasta!

Sherlock on ratkaissut vain yhden tapauksen joulukuun aikana, jaksamatta edes kunnolla hypätä sen tuomiin tummiin syövereihin mukaan.
Sulla on näitä pilkkuja vähän omituisissa paikoissa joissa niitä ei kuuluis olla, toisaalta sullon paikkoja joissa niitä kuuluis olla mutta niitä ei ole. Sä hämmennytät mua. Kerro mulle miks sä laitoit tohon pilkun. Tuomaan taukoa? Ei toi virke mun mielestä kaivannut taukoa. Okei, jatketaan.

Sherlock ei odota siltä joululta mitään, aina edellisinä vuosina se on ollut jatkuvaa Mycrosoftin kanssa nahistelua kotona tai loputtomalta tuntuvaa notkumista poliisiasemalla, kun muuallekaan ei osaa oikein mennä tai jäädä.
:DDDDD OLIKO TÄÄ TAHALLISTA. Mycrosoft! Mycrosoft! En voi lopettaa nauramista. :'''D Viitattiinko tällä Sherlockin veljeen vai Sherlockin tietokoneen käyttöjärjestelmään?

Aina ennen siitä syntyneet sävelet ovat täynnä selvää murhaa, jotain tummaa joka hyytää sydäntä syvemmältä kuin pohjoisen viimat, tulvillaan sitä osaa Sherlockista, jonka ymmärtää vasta kuultuaan tämän soittavan tajunnanvirtansa voimalla.
Mitä tähän voi sanoa... oon pettynyt, jos et osannut aavistaa että lainaisin tämän kohdan, koska silloin sä et tunne mua lainkaan. Mmh, tajunnanvirtansa voimalla... tajunnanvirta kumpuaa alitajunnasta.... alitajunnasta... täynnä selvää murhaa... jotain tummaa... mun ei edes tarvi kertoa tämän enempää. Sä tiedät kyllä ketä tai mitä ajattelen. Enkä voi sanoa kuin: ♥♥♥

Tää nimi oli jännä. Aluks se kuulosti kovin tylsältä ja mitättömältä, mutta sitten jäin tavaamaan sitä ja tajusin että sillähän on kaksoismerkityksensä. Jouluaattona rakastettu: joko se tarkoittaa, että jotakuta on jouluaattona rakastettu (verbi) tai sitten että jouluaattona rakastettu, niiku... substantiivina. Henkilönä. Rakastettu. Tai sitten verbinä. Anyway, tää teki otsikosta paljon mielenkiintoisemman ja siks pidän siitä!

Söpöily Johnlock ei kuulostanut kovin lupaavalta, koska siinä on kaksi asiaa joista en kovasti pidä ja vieläpä yhdistettynä. Mutta mitäpä sitä ei tekisi jos yksi lempikirjoittajista julkaisee uutta tekstiä.. huoh... ei auta kuin alistua asemaansa. Haha, vitsi vitsinä. En mä mitään alistunut, mä oikeesti pidin tästä! Ja sait mut intoilemaan taas Sherlock-fandomista! (Ihan kuin siihen paljon vaadittaiskaan.) Ja nyt tekee mieli kirjoittaa. Ja oi että olet inspiraatio, Kuurikseni. ♥

Lempikohtiani lainailinkin jo, mut pidin vielä tästä:

Ainoastaan vanginnut katseellaan, mutta he molemmat ovat tunteneet sen.

Hyvin, hyvin simppeli lause, jossa ei pitäis olla mitään jännää, koska katseen vangitseminen on kuultu, loput sanat ovat plaaplaaplaa, mut kuitenkin tässä oli sitä jotain koska nimesin tän kuitenkin yhdeksi lempikohdakseni. Mutta en osaa nimetä sitä, miks nimesin tän. Ehkä se johtuu siitä, että tuossa virkkeessä sanajärjestys on täydellinen, sanavalinnat, kokonaisuus, kaikki on harmoniassa. Tai ehkä se oli vain oikea virke oikeaan kohtaan. Tuon kohtauksen pystyi niin selkeästi näkemään silmiään että.... ah.

Musta tuntuu et pieni blocki teki sulle hyvää, koska jotenkin sun kirjoitukset on taas lähtenyt noususuuntaan, ainakin mun silmissäni. Sun kehityksen pystyy oikein aistimaan. Ja mä oon niiiiiin iloinen, että kirjoitit taas Sherlockia! Ihanaa että näin moni on koukussa tähän fandomiin.

Eipä mulla tän enempää. Pidin tästä, kovastikin, lisäks tää oli tosi tunnelmallinen ja jouluinen. Ihana mielialankohottaja näin päivää ennen aattoa. Kiitos paljon darling, ja hyvää joulua! ♥
(Ps. Pointsit mulle koska pidin suuni kiinni lauseenvastikkeista.)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Hähä, tää oli jo mun kommenttijonossa, kun vinkkasit, mutta kiva silti että vinkkasit! :)

Aw, Johnilla on hilettä tukassa :) Hmm, olipa jännä ficci. Vaihdos Sherlockin silmistä Johnin aivoituksiin liukuu huomaamatta, vasta miltei lopussa tajusin miettiä, että "hei, eikös tää alkanut Sherlockin povina?" mutta sitten tarina oli jo imaissut mukaansa niin, ettei asiaa jäänyt pohtimaan pidemmäksi aikaa.

Täs on jännä poljento. Sellainen hyökyaaltomainen, kun mennään eikä meinata, mutta siltikin pienet yksityiskohdat jäävät pyörimään pinnalle tarpeeksi tarkasti, että ne kerkiää erottaa. Sherlock on etäinen, mutta yllättävä, kuten pitääkin. John on mun makuuni ehkä hieman liian kärttyinen, ainakin ajatuksissaan, ja taas toisaalta taipuu vähän liian helposti :P mutta joo, jos Sherlock tulisi mua taivuttelemaan, niin lakoaisi multakin polvet alta — ihan varmasti ;D

Hämmentävä, mutta vaikeudestaan huolimatta hellyttävä ficceröinen. Kiitos! :)


Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
fierté: Heh joo, tämän julkaisu vaan veny ja veny kun en keksinyt otsikkoa, lol. Ja siis täälläpäin ainakin käytetään joskus pääkallokeli sanaa, joten se ei todellakaan ollut itsekeksitty. Olisikin ollut! Pilkut on tosiaan ne mun helmasynti, varsinkin betaamattomissa teksteissä, mutta koeta kestää. Ja ääh ei tuo nimi, kirjoitan sen suunnilleen joka toisella kerralla väärin, ja näköjään taas. Vika korjattu, mutta kiva että nauroit sille :DD

Osasin aavistaa että tuut lukemaan tämän ja tiesin jopa ettei söpö Johnlock kiinnosta sua, mutta onneksi sä otit silti riskin ja luit ja jopa kommentoit tätä. Huh, sä se inspiraatiolähde olet, eikä tarkkanäköisempää ja parempaa kommentoijaa ole kuin sinä. Et arvaakaan kuinka paljon piristit kuumeista päivää ja jos kerran blokkikaan ei ollut paha asia, tästähän on vain hyvää jatkaa :D Kiitos ihan vain itsellesi, murunen  ♥

Harpy: Äh mitä, vinkkasinko mä sulle väärän ficin? Ei oo totta :D Tästä mun piti sulle vinkata, koska joskus kuun alussa toivoit James/Siriusta. Mutta no, näköjään se ei kamalasti haitannut. John oli ihan tarkoituksella vähän kärtty, mutta en hoksannutkaan että siitä tuli tässä liian alistuvainen. Tosin, niin kuin sanoit, kukapa ei Sherlockille lankeais ;) Ja joo, voi olla että tämä oli ehkä hitusen vaikea, ehkä se johtuu siitä että Sherlockista kirjoittaminen on ihan ruosteessa. Mutta ihanaa että pidit silti, ja oli mahtavaa huomata sun kommentoineen tätä näin pian. Kiitos miljoonasti :-*
Einmal ist keinmal


Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Et arvaa, miten leveä hymy mun huulille levisi, kun luin ensimmäisen virkkeen. Pystyn hyvin kuvittlemaan, kuinka Sherlock on valunut sohvalta lattialle (itse asiassa harrastan sitä itsekin) ja mutisee, kuinka joulu on turha. Nawws, ihana<3 kuulostaa Sherlockilta

Muakin vähän häiritsi Johnin kärttyisyys, mutta kai se on ihan ymmärretävää, jos saa järjestellä joulun taloon ihan yksin.
Lainaus
Jääkaappiin on ilmestynyt uutta ihmeteltävää hänen poissa ollessaan: toinen purkillinen ihmisen silmiä
Heh, hajosin. Pystyn kuvitteleen, kuinka John tulee kotiin ja alkaa lastata tavaroita jääkaappiin ja löytää sieltä uuden purkillisen silmiä. Heh:)

Huh, mun sanat eivät riitä tämän tekstin järjelliseen kommentointiin, joten ehkä jätän sen tähän ja sanon vielä, että tykkäsin aivan valtavasti. Nyt yritän lakata hihittelemästä typerästi...
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016