Kirjoittaja Aihe: Broken open (S, Ron/Herm, angst ja drama, songfic)  (Luettu 2049 kertaa)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 967
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Title: Broken open
Author: Swizzy
Betat: Nelxis ja Sirppi
Genre: Angst, drama, pientä romancenpoikastakin voi kiikarien kanssa havaita
Rating: S
Pairing: Hermione/Ron (Hermione/Draco, Ron/OFC)
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa Potterit, ihana Adam Lambert biisin, minä vain kirjoittelen.
A/N: Kokeilen tässä hieman erilaista kirjoitustapaa, enkä sitten tiedä onko se hyvää vai huonoa. Halusin ehdottomasti kirjoittaa juuri tästä biisistä, ja mielestäni onnistuin tavoittamaan sen sanoman melko hyvin. One True Something 20 -haasteeseen Hermionella. Adam Lambert: Broken Open

Hermione PoV

Broken open

Dracon sanat kaikuvat päässäni, kuva välähtelee mielessäni. ”Kuraverinen!” Nyt olen hänelle kuin kuka tahansa muu, kuka tahansa jästisyntyinen. Ennen olin rakas. Enää vain rikottu. Rikkonaiset palaset sydämestäni pirstoutuvat vielä tuhansiksi ja tuhansiksi sirpaleiksi, koska Draco murskaa niitä hetki hetkeltä, aina pahemmin ja pahemmin.
Astun sisään tyhjään luokkahuoneeseen, tai tyhjäksi sitä luulin. Nurkassa kuitenkin istut sinä, ja pyyhit nopeasti kyyneleitä poskiltasi huomatessasi minut.

Broken pieces
Break into me
So imperfectly
What you should be


Nouset lähteäksesi, mutta tartun sinun käteesi, en halua sinun menevän. En halua että sinä joudut olemaan yksin tuskasi kanssa, mitä ikinä suretkaan. Katsot minua apein silmin, mutten halua päästää sinusta irti. Riuhtaiset itsesi vapaaksi otteestani ja juokset pois. Seuraan sinua koulun pihamaalle. On talvi ja lumihiutaleissa kimaltelee kuunvalo. Hengityksemme höyryää. Ymmärrän sinun haluavan olla yksin, mutta tiedän sinun tarvitsevan minua. Kävelen luoksesi ja kiedon käteni ympärillesi, annan sinun nojata olkapäähäni.

I don't want you to go
Don't want you to see you back out in the cold
Air you're breathing out
Fades you to gray
Don't run away
Find me


Tiedän millaista suru on. Tiedän miten sitä pitää eron jälkeen taistella pitääkseen itsensä koossa ja elääkseen kunnolla uudestaan. Löytää itsensä jälleen ja nousta varjoista. Niin minulle kävi juuri. Olen rikki, mutta annan itseni olla.
Sinä alat kiskoa minua takaisin sisälle, seuraan sinua. Kerrot, mikä sinua vaivaa. Sinut on jätetty. Niin kuin on minutkin. Sanon sen sinulle ja näen silmistäsi, että ymmärrät kipuni ja haluat helpottaa sitä. Niin minäkin sinun.

I know the battles of
Chasing the shadows
Of who you wanna be
It doesn't matter
Go on and shatter
I'm all you need


Aina niin käy. Sitä tulee jätetyksi, sitä sydän pirstotaan palasiksi, mutta siitä selvitään. Muttei koskaan yksin.
Sinun ei tarvitse olla mitään ihmeellistä, olla vain itsesi. Olla sitä miltä tuntuu, ja minun pitää hyväksyä se. Voit maata sylissäni ja olla avoin, näyttää kaikki piikit millä sinua on pistetty, ja minä voin hieroa salvaa haavoihisi. Sitä varten minä täällä olen. En elä vain itselleni. Piiloudutaan tänne yöksi ja ollaan rikottuja yhdessä. Aina.

Broken pieces
Break into me
So imperfectly
What you should be
Lay here it's safe here I'll let you be broken open
Hide here, confide here so we can be broken open


Valaistaan yö ja pudotaan pois täältä kuilusta, jossa olemme. Nostetaan toisemme ja ollaan näkymättömiä niille, jotka meitä satuttivat. Haluaisin vain että laskisit suojasi. Sinä et vieläkään itke minuun nojaten, vaikka olen antanut siihen luvan. Meillä on aikaa ikuisuuksiin, suletaan siihen kiinni eikä välitetä muista. Lasken pääni olkapäällesi ja kiedon käteni sinun ympärillesi kun annan kyynelten virrata silmäkulmistani. Ollaan hiljaa.

Let's enlighten the night
We can fall away
Slip outta sight
When you drop your guard
Melt into time
So intertwined
Quiet


Silittelet hiuksiani ja suukotat poskeani. Suutelet kyyneleet pois. Ollaan mitä ollaan, ne muut meitä satuttaa muttei voi tappaa. Ja se mikä ei tapa, vahvistaa. Rikkoudutaan mutta kootaan toisemme uudelleen. Nyt minä tarvitsen vain sinua, ja sinä vain minua. Kun sen ymmärtää, se tuntuu niin luonnolliselta. Siltä että siten sen olisi aina pitänyt olla. Ja lasket suojamuurisi, kyyneleesi sekoittuvat omiini.

I know the battles of
Chasing the shadows
Of who you wanna be
It doesn't matter
Go on and shatter
I'm all you need


Joku rikkoo, joku korjaa. Niin vaillinaisena lähdetään, muttei täydellisenä koskaan palata. Silti sinun syleilysi korjaa minut niin paljon paremmin kuin kenenkään muun aiemmin. Laskeudumme makuulle, ja lepuutan vartaloani sylissäsi, ja ollaan rikki yhdessä. Vielä joskus ollaan ehjiä. Yhdessä tietenkin.

Broken pieces
Break into me
So imperfectly
What you should be
Lay here it's safe here I'll let you be broken open
Hide here, confide here so we can be broken open
« Viimeksi muokattu: 13.07.2012 10:56:54 kirjoittanut Swizzy »


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 119
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Broken open (S, Ron/Herm, angst ja drama, songfic)
« Vastaus #1 : 28.03.2012 09:19:54 »
Tää on vau! Täynnä tunnetta ja hyvin olet sitonut biisin sanat tekstiin.
Mukava pieni aamupala.

Tästä pidin erityisen paljon:

Lainaus
lumihiutaleissa kimaltelee kuunvalo.

Mielettömän upeasti sanottu.
Kiitos tästä lukukokemuksesta.

-Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 967
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Broken open (S, Ron/Herm, angst ja drama, songfic)
« Vastaus #2 : 28.03.2012 16:34:22 »
FractaAnima, kiitos tosi paljon kommentistasi! :)


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Tonks

  • Vieras
Vs: Broken open (S, Ron/Herm, angst ja drama, songfic)
« Vastaus #3 : 14.04.2012 14:36:52 »
OIVAU FICCI SULTA se oli siis suuri yllätys.

Eka adjektiivi joka päähän tuli ku luin tätä oli nätti. Tää oli kaunis, ja mä tiiän tosi hyvin ton tunteen ku haluu olla jonkun sellasen, joka ei haluu seuraa, seurassa. Sä oot oikeesti tosi hyvä kirjottaa ja sun jokanen ficci on yhtä ihana. ♥

Lainaus
Nostetaan toisemme ja ollaan näkymättömiä niille, jotka meitä satuttivat.
Ihana kohta ♥

JA ADAMIN BIISI ♥ awawawah rakastan sua ja Adamia ja Broken openia. Ja se sopii tähän nii hyvin - vai pitäiskö sanoo et ficci sopii hyvin biisiin? :D

Mut joo. Tajusit pointin. Älyttömän ihana. Rakastan. Kiitos.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 967
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Broken open (S, Ron/Herm, angst ja drama, songfic)
« Vastaus #4 : 14.04.2012 14:42:57 »
Tonks, kiitos kiitos kiitos! No, tässä tapauksessa voi sanoa et ficci sopii biisiin, koska halusin ehdottomasti kirjottaa tosta biisistä, ja se oli lähinnä ficin pointti. Kiitos. (ton sanan olis tarkotus tiivistää se ilo ja yleinen onnentunne jota etenkin sun kommentit aina aiheuttaa, ja se et tuntuu tosi hyvältä kun joku tykkää) :-*


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä