Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli: Kuollut, Prim, s  (Luettu 2339 kertaa)

fan4ever

  • ***
  • Viestejä: 114
  • "You love me. Real or not real" - "Real"
Nälkäpeli: Kuollut, Prim, s
« : 09.11.2012 16:13:09 »
Nimi: Kuollut
Kirjoittaja: fan4ever
Ikäraja: S
Fandom: Nälkäpeli // Neme muokkasi fandomin ensimmäiseksi otsikkoon.
Genre: Angst, Draama
Character: Prim Everdeen
A/S: osallistuu haasteeseen ficlet300. Tarina kertoo Primistä hänen kuoltuaan.

Kauniita kukkia oli kaikkialla ympärilläni. Oloni oli hyvin rauhallinen ja tyyni.
Katselin ympärilleni lainkaan tietämättä missä olin. Paikka näytti niin kauniilta, että vedin käteni kylkiäni vasten ja pidättelin henkeäni.

Hetken päästä lähdin kävelemään silittäen samalla kukkia ympärilläni.
Niitä oli kymmenissä eri väreissä ja miljoonissa eri lajeissa. Oli punaisia, oransseja, keltaisi, valkoisi ja vaikka minkä värisiä.

Hetken matkaa taivallettuani näin sillan ja todella kauniin järven, joka kimalteli auringon paisteessa.  Pysähdyin tutkimaan sitä hetkeksi.
Se oli hyvin kaunis ja antiikkinen. Se oli tehty metallista ja se oli koristeltu kauniiksi kiemuroiksi käännetyillä osioilla.

Kohta katseeni siirtyi sillan toiselle puolelle ja hetken ajan olin erottavinani hahmon vastarannalla.
Hämmentyneenä tästä otin toisen askeleen sillalla. Hahmo kirkastui selvemmäksi joka askeleen myötä kunnes tunnistin hänet. Isä!?

Olin lähes puolessa välissä siltaa ja mieleni teki jousta hänen luokseen, mutta jokin esti minua tekemästä sitä.

Kyynel alkoi valua kohti poskeani. Isä on kuollut...  miksi sitten...

Kyynel kuivui poskelleni, minua palelsi, värit alkoivat kadota, hengitykseni loppua ja sydämeni ääni pienentyä. Aloin ymmärtämään mitä tapahtui ja miksi näin isän niin selvästi.

Käännyin paniikissa katsomaan tulosuuntani, mutta kukat...
Kukat alkoivat kadota. Ne kuolivat ja muuttuivat  harmaiksi.

Paniikin omaisesti aloin juosta tulo suuntaani, mutta vaikka kuinka juoksin, en tuntunut pääsevän takaisin kaikkoavaan valoon.

Kohta ymmärsin juoksuni olevan turhaa ja pysähdyin. Halusin itkeä, mutta yhtään kyyneltä ei tullut. Pian huomasin sydämeni sykkeen todella olevan loppu ja käännyin takaisin järvelle päin.

Isä oli edelleen hyvin selvä ja hän hymyili. Lähdin juoksemaan häntä kohti kunnes olin hänen sylissään.

Isän silitys rauhotti minut kokonaan kunnes en tuntenut enää mitään. En tuulen virettä, en lämpöä tai kosketusta. En tuntenut surua tai iloa. Pelkokin katosi.

Käännyin katsomaan isääni ilmeettömänä. En välittänyt edes siitä että hänen kasvoillaan äsken ollut hymy oli kuollut.

”Olen kuollut enkö olekin?” kysyin pelästymättä ääneni tyhjyydestä.

”Kyllä kultaseni. Tule mukaani Prim.” isä sanoi lähtien vetämään minua kädestä pitäen pois järven ja sillan luota.

Katson vielä viimeisen kerran järven toiselle puolelle, mutta siellä ei ollut enää mitään. Kaikki oli kadonnut ja pian myös kaikki muistoni.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2012 22:03:40 kirjoittanut fan4ever »

Alise-Mary

  • ulkopuolinen
  • ***
  • Viestejä: 214
  • Luotathan?
Vs: Kuollut, Nälkäpeli, Prim, s
« Vastaus #1 : 12.11.2012 12:46:54 »
Aika paljon löytyi kirjoitusvirheitä. Ne pomppivat silmiin selkeinä, mutta jokaisen kirjoitusvirheen pystyin selvästi ymmärtämään. Teksti oli ihan kiva.

fan4ever

  • ***
  • Viestejä: 114
  • "You love me. Real or not real" - "Real"
Vs: Nälkäpeli: Kuollut, Prim, s
« Vastaus #2 : 12.11.2012 22:05:16 »
Kiitos kommentista Alise-Mary. Minäpä korjaan virheet.

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Nälkäpeli: Kuollut, Prim, s
« Vastaus #3 : 18.11.2012 20:50:24 »
Mielenkiintoinen ficti Primin kuolemasta. Löysin tämän tänään ja luin hetkessä.  :D
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Nälkäpeli: Kuollut, Prim, s
« Vastaus #4 : 01.12.2012 19:52:21 »
Mielenkiintoinen ja koskettava ficci.Primin ajatuksia kuolleina.Liikuttava kohta oli ehdottomasti se kun hän tapaa isänsä.Ihanasti kirjoitettu ficci

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!