Kirjoittaja Aihe: Sielunhoitaja (hyvin lievä K11, draama, raapaleinen)  (Luettu 1194 kertaa)

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Ficin nimi: Sielunhoitaja
Kirjoittaja(t): Miau kissa Minä
Beta: Toinen kisu SuklaaKissa
Genre(t): Kiitämme jälleen sinua, draama, oi suuri, yleispätevä tyylilaji.
Ikäraja: K11 tuon yhden tappamismaininnan takia.

A/N: Osallistuu One True Something 20 -haasteeseen hyvyydellä "pahoissa" ihmisissä, eikö ole hienosti muotoiltu tuo? Mutta siis, kirjoitettu juuri ennen nukkumaanmenoa kahdentoista jälkeen yöllä, eikä tätä sen jälkeen ole muokattu. Tästä ei tullut ollenkaan sellainen kuin mitä tavoittelin, mutta päätinpähän kuitenkin julkaista. Vähän töksähtävä. Tässä on 114 sanaa, eli ei ihan tasan mene, mutta pitipähän otsikossa kuitenkin mainita, että lyhyt on.

Sielunhoitaja

Sillä ei ole väliä, kuinka monta ihmistä hän on tappanut. Kuinka monta kertaa hän on sinulle valehdellut. Kuinka monta arpea maailmaan on jäänyt hänen iskuistaan.

Tiedät kyllä, ettei hänellä ole tunteita, sydäntä. Mutta hänellä on sielu – huomaat sen niistä pienistä, inhimillisen järjettömistä tavoista, jotka kertovat jotain ajattelutavasta tai lapsuudesta. Sielu on rikki, joten muut, mukaanlukien hän itse, luulevat hänen olevan tyhjä. Sinulle hän ei kuitenkaan esitä normaalia, kokonaista, joten tunnet hänet paremmin kuin hän itse. Sinä erotat totuuden niistä valheista, joita hän sinullekin lipsauttelee.

Ei hän ole paha, eksynyt vain. Et ole niin optimistinen tai kunnianhimoinen, että yrittäisit pelastaa hänet, mutta voit auttaa häntä pitämään sielustaan hieman parempaa huolta kuin mitä hän yksin osaisi.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 08:12:23 kirjoittanut Pyry »
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus