Kirjoittaja Aihe: Lumiunelma, S  (Luettu 2303 kertaa)

turkinpippuri

  • Ar Dân
  • ***
  • Viestejä: 726
Lumiunelma, S
« : 26.01.2010 21:12:35 »
Alaotsikko: Lavender, raapale

Nimi: Lumiunelma
Kirjoittaja: turkinpippuri
Hahmot: Lavender Brown
Ikäraja: Sallittu
Genre: draama, raapale
Vastuunvapautus: Kaikki tunnistettava kuuluu J. K. Rowlingille

A/N: Haasteina toimivat tällä kertaa FF-10 sanalla 2. Valkoinen, Astukaatten valokeilaan! jossa minun tuli kirjoittaa Lavenderista, sekä viikottainen raapalehaaste, jossa sattui olemaan aiheena Lavender Brown ja sen vuoksi minun oli pakko osallistua.


***

   
Lumi pääsi kenkien sisään kastelemaan sukat ja jalat tuntuivat jäätyvän. Lavender pyrki sinnikkäästi etenemään, oli kiire, mutta lumi hidasti kulkua. Lopulta tuntui liian raskaalta vetää jalkoja irti hangesta ja tyttö luovutti kaatuen lumeen.

Taivas oli tummanvioletti. Aurinko paistoi vielä, vaikkakin vain vähän horisontin yläpuolella. Lumi tuntui mukavalta Lavenderin alla ja olo oli hyvä, jos ei ottanut huomioon sulanutta vesivanaa, joka valui takin kaula-aukosta sisään ja aiheutti kylmiä väreitä.

Lavenderin mielessä kävi ajatus, että siihen olisi ollut hyvä jäädä. Unohtaa kiire ja se, ettei se poika hymyillyt takaisin. Maata vain ja tuijottaa taivasta lopulta nukahtaen ja tietäen, ettei mahdollisesti enää nousisi.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 00:13:36 kirjoittanut turkinpippuri »
ja hetkeksi herää tunne: tapahtua voi mitä vaan
mutta harvemmin kuitenkaan
planeetat suis tu vat radoiltaan


avatar raitakarkilta

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Lumiunelma, S
« Vastaus #1 : 26.01.2010 21:52:18 »
Oioi! Tästähän tuli tosi hieno! Lukiessa ei tule mieleenkään, että olisit joutunut taistelemaan sanojen kanssa, kaikki tuntuu olevan paikallaan. Tykkään raapaleista (koska en yleensä jaksa lukea kokonaisia ficcejä.............), etenkin sellaisista, joilla on selvästi alku ja loppu niin kuin tälläkin. Raapaleiden kirjoittaminen on oikeesti vaikeampaa kuin vapaapituisten ficcien, koska on sekä pidettävä kiinni minimaalisesta sanamäärästä että saatava oikeasti sanottua jotakin. Ja olet onnistunut molemmissa erinomaisesti!

Lavender ei ole varsinaisesti lempihahmoni, mutta tykkään hänen normaaliudestaan ja epätäydellisyydestään. Lavender/Ron ja Lavender/Parvati 4-ever!!1 Tykkäsin kovasti tästä ideasta ja erityisesti lopusta, joka tuli ainakin minulle melkoisena yllätyksenä idyllisen talviretken päätteeksi. Pidin tummanvioletista taivaasta ja oikeastaan kaikesta. Joskus raapaletta lukiessa tuntuu siltä, että jotakin on jäänyt puuttumaan (mikä ei sinänsä suuri ihme olisikaan), mutta tämän kohdalla niin ei käynyt. Ehyt ja kaunis raapale, kiitos siitä! <3

her shaking shaking
glittering bones

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 100
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Lumiunelma, S
« Vastaus #2 : 27.01.2010 14:48:49 »
Kaunis. <3

-Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.

turkinpippuri

  • Ar Dân
  • ***
  • Viestejä: 726
Vs: Lumiunelma, S
« Vastaus #3 : 27.01.2010 19:37:19 »
Aww, kommentteja <3

sugared: Itsehän tietenkin rakastan Lavenderia, se on oikeasti niin mielenkiintoinen hahmo, josta Rowling antaa kirjoissa ihan väärän kuvan, ei se niin nolo ole :(
Raapaleet on oikeasti vaikeita, kun niihin pitäisi saada jotain sisältöäkin :D Mutta tosi kiva kuulla, jos sinun mielestäsi olin onnistunut, itse en ole aivan varma oliko tässä kaikki, mitä halusin sanoa.
Kiitos kommentistasi <3

FractaAnima, kiitos sinullekin <3
ja hetkeksi herää tunne: tapahtua voi mitä vaan
mutta harvemmin kuitenkaan
planeetat suis tu vat radoiltaan


avatar raitakarkilta

turkinpippuri

  • Ar Dân
  • ***
  • Viestejä: 726
Vs: Lumiunelma, S
« Vastaus #4 : 23.09.2010 19:26:14 »
Scintilla, aww kiitos <3 Mäkään en niin kauheesti tykkää raapaleista, pitää olla aika hyvä kirjoittaja, että saa niistä hyviä. Mä en ainakaan yleensä saa :D Mutta kaikkea pitää kokeilla! Lavender on ihana hahmo, toitotan sitä joka paikassa, mutta se ansaitsee sen. Mutta joo, oon tosi iloinen, jos tykkäsit. Kiitos paljon kommentista!
ja hetkeksi herää tunne: tapahtua voi mitä vaan
mutta harvemmin kuitenkaan
planeetat suis tu vat radoiltaan


avatar raitakarkilta

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Lumiunelma, S
« Vastaus #5 : 30.09.2010 10:48:03 »
Aww olipa söpöö ♥ TÄÄLLÄ TYÖAJALLA (xD) KOMMENTOIN SULLE!!11 ja kaveri kattoo vieressä sillai "..." mutta tui tuii <3 Ja sanot ettet osaa kirjoittaa muka, pyh.

Lainaus
Unohtaa kiire ja se, ettei se poika hymyillyt takaisin.
No niin just aww.
in the bleak midwinter

turkinpippuri

  • Ar Dân
  • ***
  • Viestejä: 726
Vs: Lumiunelma, S
« Vastaus #6 : 30.09.2010 14:50:17 »
Aww raitis, oot pönö, mutta kiitos <3
ja hetkeksi herää tunne: tapahtua voi mitä vaan
mutta harvemmin kuitenkaan
planeetat suis tu vat radoiltaan


avatar raitakarkilta