Kirjoittaja Aihe: Ruutupaitoja, maustepähkinöitä ja indigonsinisiä haaveita | K-11 | slash, hömppädraama | raapalesarja 100/100  (Luettu 45843 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
86. Vielä yksi juttu
S
draama
276. Syytös
350 sanaa


Jooa

"Jaa, sä näköjään tykkäät pukeutua mun vaatteisiin", hymähdin Eetulle, kun me viimein saatiin tai oikeastaan maltettiin panna vaatteet päällemme. Eetu meni hyvin tottuneesti mun vaatekaapille ja veti päälleen mun vanhan mustan abihupparin.

"Pitihän mun kehittyä kengistä eteenpäin", Eetu sanoi ilkikurisesti ja istahti mun sängylle, mutta mä komensin sen saman tien ylös. En uskonut, että me maltettaisiin vaan makoilla siinä ilman, että koskettelut johtaisivat taas johonkin muuhun.

"Sä oot ollut niin puutteessa!" Eetu nauroi.

”Kuin myös”, hymähdin. "Tuu, mennään keittiöön puhumaan ja pistetään pöytä väliin."

Eetun itsevarmuus karisi ja hymy muuttui totisuudeksi, kun se tajusi, että hetki oli tullut. Fyysisesti me oltiin jo hyvin okei toistemme kanssa, mutta henkisesti ei niinkään. Se hiersi meitä ja ajatus sen setvimisestä tuntui jotenkin nihkeältä.

Se oli kuitenkin pakko tehdä, ellei me haluttu meidän suhteen perustuvan jatkossa pelkälle seksille. En uskonut meidän kummankaan haluavan sitä.

Eetu huokaisi, mietti, ja lopulta se oli meistä se, joka avasi suunsa ensimmäisenä:

”Tiedän, että sä haluat vaan mun parasta, mutta mä en ole koskaan sietänyt sitä, että joku yrittää sanoa mulle, miten jokin asia pitää tehdä.”

”Siksi mä suutuin niin paljon”, Eetu sanoi ja napautti pöytää kevyesti rystysillään. ”Se tuntui kuin olisit holhonnut mua. Ja joo, en mä myöskään hirveästi tykännyt siitä, kuinka aloit epäillä mua ties mistä.”

”Se oli tosi ajattelematonta multa”, myönsin kiitollisena siitä, että me puhuttiin vakavasti ja toisiamme kunnioittaen. Kaksi viikkoa sitten se ei olisi ollut mahdollistakaan. ”Mutta mä en ymmärtänyt, koska sä et ole koskaan selittänyt sitä asiaa mulle. Varastamista siis. En osaa lukea sun ajatuksia.”

”Et niin”, Eetu sanoi. ”Ajattelin, että sun luottamus muhun riittää, mutta kai se oli liian naiivi ajatus.”

”Pitkällä tähtäimellä kyllä”, sanoin suoraan. Eetu nyökkäsi eikä näyttänyt loukkaantuvan. Se tajusi.

”Mutta yksi juttu mua vielä vaivaa”, Eetu sanoi verkkaan ja katsoi mua läpitunkevasti. ”Pidätkö sä itseäsi mua fiksumpana? Ja ehkä parempana. Sä et ehkä tiedosta sitä itse, mutta vähän sellaisia viboja mä oon susta saanut.”

Eetun kysymys – tai syytöksenä mä sitä ajattelin – ylitti mun ymmärryksen enkä käsittänyt, miten se saattoi ajatella musta jotakin sellaista, että asettaisin itseni muka jollain lailla Eetun yläpuolelle.

”Mitä helvettiä sä tarkoitat?” vaadin sitä selittämään.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2016 11:33:10 kirjoittanut Sokerisiipi »

Räntsäke

  • Vieras
No niin, nyt päästiin asiaan. Hieno homma, paljon heillä onkin nyt puhuttavaa.
Mä luulen ymmärtäväni, mistä Eetun kysymys kumpuaa. Hän on ennen varastelemalla elänyt kaupan kassa, Jooa taas filosofian opiskelija yliopistosta. Varmasti se tuntuu hänestä isolta erolta, varsinkin kun muistaa, että hänellä taisi olla aiemmin niitä ennakkoluulojakin yliopisto-opiskelijoita kohtaan. Ja ehkä on hieman vieläkin? Sitten kun muistaa, mistä tuo heidän riitansa alun perin alkoi, niin tuollainen kysymys on ihan hyvin voinut Eetulla pyöriä siellä aivojen peräkammarissa.
Mut tuli se kysymys silti vähän puun takaa. Tai siis, jos Eetu onki saanut sellaisia viboja, niin minä en kyllä ole. En ole havainnut Jooassa minkään valtakunnan merkkejä ylimielisyydestä tai siitä, että se pitäisi itseään parempana kuin Eetua. Ehkä jätkä vain kokee jonkinlaista huonommuuden tunnetta Jooan rinnalla?
Tai sit oon iha totaalisen metsässä, saa nyt nähdä.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
Räntsäke: Asian ytimessä ollaan, viimeinkin! Puhuttavaa riittää kyllä, mutta en aio käsitellä jok'ikistä aihetta, joka siellä hiertää. Karkaisi juttu muuten ihan käsistä. Oikein hyvää tulkintaa! Olet paljolti oikeassa. Eetu perustelee väitteensä kyllä. Kohta nähdään! Kiitos hirmusti kommentista!

87. Sun silmissä teen aina väärin
S
draama
350 sanaa


Eetu

Jooa ei ottanut hyvällä mun sanoja. Se oli ihan luonnollinen reaktio. En ollut odottanut mitään sen vähempää.

”Sitä vaan”, sanoin, ”että kun mä vaadin aikaa järjestellä ajatuksiani, sä vedit mut tilille siitä, että pidän sulle mykkäkoulua. Jo siinä sä selitit mun reaktion aika vitun alentuvasti. Tein kuitenkin oikeasti sitä, mitä sanoin tekeväni eli funtsin asiaa ja kävin tilannetta läpi. Mutta sä otit sen henkilökohtaisena loukkauksena itseäsi kohtaan, kun asiaa ei käsiteltykään sun tahtomalla tavalla. Ja sit vielä ne nimittelyt siihen päälle. Ylidramaattinen teini. Jääkuningatar. Joko tajuat, mitä tarkoitan?”

Jooan posket punoittivat suuttumuksesta, mutta siinä oli myös nolostusta. Ei ollut ikinä kivaa kuulla omista vioistaan jonkun toisen suusta, ei varsinkaan sellaisen, josta itse välitti paljon. Tää asia kuitenkin painoi mua ja tahdoin saada siihen selvyyden. Hanna oli neuvonut mua kertomaan, miksi jokin asia ei tuntunut musta hyvältä. Jooakin sanoi aina, että sellaisista asioista piti puhua ja lausua ajatukset julki. Eikö ne asiat kuuluneet näin hoitaa?

Jooa ei väittänyt vastaan. Se ajatteli mun sanoja eikä näyttänyt enää siltä, että se kohta räjähtäisi mulle. Uskalsin hengittää hiukan vapaammin ja uskoa siihen, etten ollut sinetöinyt meidän suhteen romuttumista äskeisellä lausunnollani.

”Mä tajuan”, Jooa sanoi hiljaa, ”eihän toi erityisen kivalta kuulosta, mutta olin vihainen ja turhautunut.  Usko kun sanon, etten ikinä tarkoittanut sitä niin, että mä olisin aina ehdottoman oikeessa kaikesta.”

”Kyllä mä tiedän sen”, sanoin. ”Se ei ole vaan sun luontos olla ylimielinen tai satuttaa tarkoituksella. Tiesin sen jo silloin, mutta en tehnyt mitään.”

”Mikset?” Jooa kysyi hiljaa ja tuskastuneena. ”Jos sä kerran tajusit – ”

”Koska olin niin vittuuntunut suhun ja sun käytökseen”, keskeytin.

”Ai sua vitutti se, etten vaan istunut hiljaa ja antanut sun haukkua mua lyttyyn?” Jooa ärähti. Hillitsin suuttumukseni, joka yritti iskeä taas kipinää. Olin provosoinut sitä huonoilla sanavalinnoilla ja tylyllä äänensävyllä. Jooa reagoi, kuten saattoi olettaakin jonkun, jolla on selkäranka, reagoivan.

”Me oltiin molemmat vihaisia ihan syystä”, sanoin pakotetun rauhallisesti.

”Mun mielestä sä otit tilanteen suhteettoman vakavasti”, Jooa sanoi yhä melko pahastuneen näköisenä.

”Mun rakastama ihminen lausui aika vitun henkilökohtaisia kommentteja musta ja mun tavasta elää. Mikä on vakavaa, jos ei se?” heitin takaisin, ja me kyräiltiin toisiamme pöydän yli.




A/N: Oli muuten ihan älyttömän vaikeaa saada tämä riidanpuiminen sopivaan muotoon ja kirjoittaa asiat "oikein". Olin monta päivää tän kanssa sillei "aaargh, miksi tämä ei toimi?!" ja paljon muokkasin, mietin ja luin läpi edellisiä raapaleita, ja vaikka tiesin, miten asiat oli kerrottu ja menneet, sen rakentaminen ja purkaminen oli jotenkin todella haasteellista. Huokaus, mutta tällaiseksi se lopulta tuli.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016 18:16:03 kirjoittanut Sokerisiipi »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
A/N: *koputtaa näyttöä* Kop, kop. Onko siellä ketään?

Kirjoitin tämän osan uusiksi. Halusin vähän aikaa edellisen raapaleen väliin, vaikka kaikki kyllä tapahtuu saman päivän aikana. On siinä silti ero, ainakin minulle. Nimi lainattu ihanasta Vestan biisistä Anteeksi.

88. Hei, annathan anteeksi?
S
hömppädraama
300 sanaa


Jooa

Meidän piti ottaa aikalisä, ettei me oltaisi alettu taas riidellä ja huutaa toisillemme. Se oli aika kamalaa, ettei me voitu edes puhua kunnolla, kun kärsivällisyys petti heti alkuunsa. Mitä meistä oikein oli tulossa?

Eetu lähti kävelylle, ja mä jäin keittiönpöydän ääreen miettimään ja järjestelemään ajatuksiani.

Asioiden selvittäminen ei käynyt tosta vaan. En ollut ajatellutkaan sen käyvän, mutta jotenkin meidän molempien sietokyky tämän sotkun suhteen oli ihan huolestuttavan mitätön. Se järkytti mua. En halunnut meitä tällaisina.

Olin uuvuksissa matkustamisesta, eilisillasta ja huonosti nukutusta yöstä. Ehkä sekin teki musta kärttyisemmän kuin yleensä. En tiennyt kuinka kauan Eetu aikoi viipyä, mutta ehkä mä ehtisin ottaa pienet päikkärit.

Oli jo pimeää, kun avasin silmäni lempeän kosketuksen herättämänä. Eetu oli polvillaan sängyn vieressä. Nurkassa palava jalkalamppu valaisi sen vakavat, mutta vilpittömät kasvot.

”Anteeksi”, Eetu sanoi hiljaa. ”Anteeksi, etten suostunut näkemään tilannetta muulta kuin omalta kantiltani ja vittuilin sulle, kun yritit puhua. Anteeksi, etten ottanut yhteyttä aiemmin. Käyttäydyin itsekkäästi.”

Mä lepyin sekunnissa sen vilpittömille anteeksipyynnöille, ja tiesin oitis, että oli mun vuoro.

”Anteeksi, että vihjailin pahasti susta ja sain sut tuntemaan kuin yrittäisin jotenkin määräillä sua. Ylitin rajan”, sanoin. Ehkä me ei oltukaan ihan niin toivottomia tapauksia. Me oltiin varmaan kumpikin niin kyllästyneitä ja väsyneitä tähän arkaan ja raastavaan tilanteeseen. Me kaivattiin ja tarvittiin sovintoa. Oli kamalaa riidellä ja olla vihainen sille kaikkein rakkaimmalle ihmiselle.

”Saat anteeksi”, Eetu sanoi jotenkin hyvin voipuneen kuuloisena.

”Tarkoitathan tota?” varmistin. ”En halua, että tästä jää jokin kaivelemaan.”

”Tarkoitan”, Eetu sanoi vakavasti. ”Ja mä yritän olla vastavuoroisempi. Saanhan mäkin anteeksi?”

”Totta kai saat”, hymähdin. Eetu hymyili ja mä hymyilin takaisin. Vaikeimmasta oli päästy yli. Olihan meille vielä rutkasti puhuttavaa, mutta niiden asioiden kanssa ei tarvinnut eikä saanutkaan kiirehtiä. Kyllä me ne aikanaan käsiteltäisiin.

”Voinko tulla syliin?” Eetu kysyi hellyttävästi arkaillen. Helpottunut liikutus sumensi mun silmät. Levitin käteni.

”Tule ihmeessä”, sanoin käheästi.

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
!!!

Nytkö? Inhoan henkilökohtaisesti riitelyä ylitse kaiken, joten ei tuo Jooan ja Eetun draamailu oikein innostanut. Ollaan toki isojen asioiden äärellä, jossain vaiheessa olisi kuitenkin tullut sama tilanne eteen, joten oli hyvä käsitellä se nyt pois alta. Vihdoinkin. Tämä taisi olla se hetki, kun sai sanoa kaikki ajatuksensa ääneen - se mahtaa olla vapauttavaa loppuviimeksi. Saadaan raivattua ne epäselvyydet pois suhteen tieltä, toivottavasti myös opitaan jotain uutta. Tilanne sujui tavallaan aika kivuttomasti, mitä nyt piti ottaa vähän omaa aikaa rauhoittumiseen. Luvun lopetus kyllä oli erittäin lupaava, kukapa ei tahtoisi syliin tuollaisen jälkeen? Olen nyt yhtä typerän leveää hymyä, helpottunut olo poikien puolesta! Kiitos jälleen sulle, kun osia tulee hyvää tahtia edelleenkin. :>
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
Orenji: Jee, olet vielä messissä! Sitä vaan tuolla huutelin, että onko porukkaa vielä mukana :) Joo siis. Mäkin inhoan riitelyä yli kaiken ja riidoista on vaikea kirjoittaa, kun itse en kovin usein ajaudu konflikteihin ja jos ajaudun, yleensä sovittelen nopeasti. Kyllä, miehet saivat vihdoin lausuttua todelliset ajatuksensa ja hyväksyä ne. Kivuttomuus, noh, kyllähän se oli sitä, mutta en ihan totta olisi jaksanut puida tätä juttua enää kovin paljon enempää. Kiva, että pidit ja kiitos kommentista!

89. Älä ylitä rajaa
S
fluffy, draama
150 + 350 sanaa


Eetu

Jooan poski lepäsi mun rintaa vasten ja sen peukalo silitti mun lonkkaa. Mä olin uninen, mutta Jooa jutteli vielä. Ynisin ja hymisin, vaikka puolet sanoista meni jo ihan ohi korvien. Olin jo kehottanut sitä hölösuuta nukkumaan, mutta se ei ollut malttanut.

”Jooa”, huokaisin, ”kohta mä heitän sut tästä sängystä, jos et lopeta tota höpöttämistä.”

”Mutta kun”, Jooa huokaisi takaisin. ”Me ei olla juteltu niin pitkään aikaan! Tahdon kertoa sulle kaiken.”

”Kerro se kaikki huomenna. Ja ylihuomenna. Ja seuraavana päivänä. En mä ole menossa mihinkään”, mutisin ja haukottelin pitkään ja hartaasti. Suukotin Jooan päätä. ”Vaihdetaan lusikkaan. En osaa nukkua selälleni.”

Jooa vetäytyi kauemmas, otti pikkulusikan roolin ja mä kietaisin tyytyväisenä ja raukeana käteni sen ympärille ja hengitin hyväntuoksuista niskaa. Siinä oli ihana olla. En tiennyt parempaa paikkaa tässä maailmassa.

”Hyvää yötä, rakas”, kuiskasin ja suutelin sen niskaa, hiuksia ja olkapäitä. Jooa värisi, ja mä tiesin, että se hymyili sen onnellisinta hymyä.

*

”Mitä sä muuten teit stadissa?” kysyin aamulla, kun me maattiin raukeina sängyssä kumpikin laiminlyöden kaikki muut, jotka meitä saattaisivat tänään kaivata. Toisaalta, nyt oli sunnuntai, mulla ei ollut töitä ja Jooa ei edes ajatellut opintojaan. Kaikki hyvin.

”Aa, hoidin asioita”, Jooa sanoi pikaisesti. ”Ei niitä tarvitse käsitellä heti aamusta.”

Mutta se oli jo herättänyt mun mielenkiinnon. Jooa ei ollut missään vaiheessa kertonut, mitä se oli lähtenyt tekemään sinne Helsinkiin, ja nyt kun kysyin, se ei vastannutkaan suoraan. Musta se oli outoa.

”Mitä asioita?” kysyin valppaampana ja pyörähdin vatsalleni. Kohotin päätäni ja katsoin Jooaa.

”Tapasin Tanelin ja puhuin meidän välit selväksi”, Jooa sanoi, kun tajusi, etten aikonut luovuttaa. Vastaus oli kuin lyönti kasvoille.

”Tapasit sen? Mun selän takana ja oikeen sattumalta just kun me oltiin riidoissa”, sanoin purevasti. ”Ja sitten vielä salasit asian. Voi vittu, kun sä olet tekopyhä!”

Nousin istumaan suuttuneena ja petettynä jälleen kerran. Jooa onnistui ravistelemaan mun tunteita yhä uudelleen ja joka kerta se sattui enemmän. En tiennyt, montako tällaista iskua vielä kestäisin.

”Eetu”, Jooa sanoi ja nousi myös. ”En ottanut sitä esille, koska meidän väliset asiat olivat mulle ensisijaisia. Mun oli kuitenkin pakko tehdä se. Mun oli jätettävä Taneli taakse, jotta mulla olisi tulevaisuus sun kanssa. Tiedän, että tää vaikuttaa pahalta ja koettelee ikävästi sun luottamusta, mutta usko mua. Tapasin sen, tasasin tilit ja palasin heti sun luokse. En harkinnutkaan mitään muuta. Sä olet mun ainoa. En oo koskaan salannut sulta mitään.”

Mun mieltä kirvelsi ja sydäntä pakotti. Vastaus oli mun kielen päällä. Syytös. Huuto.

Oletpas! Sun diagnoosin!

Mutta se olisi liikaa. Se ylittäisi rajan. Se olisi kaikkein halpamaisin veto. Jos mä heittäisin Jooan kasvoille sen yhden asian, joka oli sille tavattoman arka ja henkilökohtainen, se voisi olla loppu. Mun täytyi muistaa, ettei Jooakaan kaikkea kestänyt. Jooa ei ollut mikään kiviseinä, joka ei ikinä murtuisi, tekisin tai sanoisin mä mitä hyvänsä. En voinut kohdella sitä niin.

En katsonut Jooaa, kun halasin sitä. En halunnut, että se arvaisi, mitä olin ajatellut ja mitä mä olin melkein tehnyt. En halunnut olla sellainen ihminen, en enää.

”Siinä kaikki?” varmistin kuiskaten.

”Siinä kaikki”, Jooa lupasi halaten mua tiukasti.

Mä uskoin sitä.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
A/N:

90. Ei ollenkaan mahdoton ajatus
S
fluffy
134. Tulevaisuus
300 sanaa


Eetu

”Täällähän voi taas asua”, Jooa kehaisi, kun mun kämpän lämmitys oli saatu viimein kuntoon. Jo oli aikakin. ”Vaikka kyllä mun tulee surku, kun sä et enää asu mun luona.”

”Sehän sujuikin hyvin. Oltiin heti toistemme kurkuissa kiinni”, naurahdin, kun aloin purkaa tavaroitani taas omille paikoilleen.

”Ei edes oltu”, Jooa väitti vastaan niin hellyttävän näreissään, että mä tyrskähdin. Siitä se mies sai lisää aihetta todistaa mun olevan väärässä. ”Suurimman osan ajasta meillä meni tosi hyvin! Sä viihdyit mun luona, älä yritäkään kieltää.”

”Ehkä vähän”, virnistin ja työnsin viikatut vaatteet vaatekaappiin.

”Eli ajatus meidän yhteen muutosta ei olisi ihan mahdoton? Siis sitten joskus”, Jooa sanoi varovasti mun selän takaa. Hätkähdin vähän ja käännyin sitä kohti. Se näytti huolestuneelta kuin peläten, että oli möläyttänyt liikaa.

Meidän riidan ja sovinnon jälkeen me oltiin alettu puhua enemmän ja avoimemmin. Me avauduttiin enempi henkilökohtaisista asioista. Peloista, huolista ja epävarmuuksistamme, niistä aremmista, mutta silti arkipäiväisistä jutuista, jotka me kumpikin haluttiin jakaa toistemme kanssa. Eihän se ollut helppoa, mutta me huomattiin tarvitsevamme sitä, että oli joku, jolle kertoa ne raskaammatkin jutut ja saada tukea ja ymmärrystä. En edes ollut tiennyt, miten ihanaa oli, kun oli olemassa joku sellainen, jolle saattoi puhua kaikesta. Se oli vielä pökerryttävän uutta, mutta pikkuhiljaa me opeteltiin, opittiin ja saatiin toisiltamme yhä enemmän.

Jätin tavaroiden purkamisen ja menin Jooan luokse. Kietaisin käteni miehen vyötäisille ja hymyilin lämpimästi sen epävarmalle ilmeelle.

”Ooksä jo miettinyt sitä?” kysyin.

”Ihan vähän vaan”, Jooa sanoi yhä arkaillen. Mä en ollut. Outoa kyllä, se ei kauhistuttanut mua millään lailla. Tietysti jännitti, mutta tätähän mä olin halunnut, jakaa elämäni Jooan kanssa ja luonnollisestihan se päätyisi siihen, että me asuttaisiin lopulta saman katon alla.

”Ei”, sanoin, ”se ei olisi ollenkaan mahdoton ajatus.”

Jooan kasvot kirkastuivat, ja se oli ihan sanaton. Hymyili vaan, ja mun poskia kuumotti mielihyvästä.

Oli ihanaa tehdä Jooa onnelliseksi.

Räntsäke

  • Vieras
No niin, ehkä nyt jo uskaltaa vähän hengähtää. Siinä kohtaa, kun pojat pyysivät anteeksi toisiltaan jne, ajattelin vielä, että nyt pitää katsoa vähän matkaa eteenpäin. Uskaltaako oikeasti jo huokasta? Noo, jospa tässä oltais jo tyynemmillä vesillä. Tärkeimmät asiat on nyt käsitelty, sekä alkuperäinen tappelunaihe että Jooan Helsingin reissu.

Jooa oli kieltämättä suloinen ehdottaessaan varovaisesti muuttamista. Sulonen se on kyllä muutenkin, mut juu. Ne on nyt saanu hieman sitä samassa paikassa asumista opetella. Niin, ja kun ovat ensimmäisestä isosta riidasta selvinneet, sekin kertoo, että homma toimii ja kestää. Mietin lähinnä Pahvilaatikkoa. Kissa-parka joutuu muuttamaan. : ) Tai siis, ainaki miun kissalle muutot on ihan valtavia kriisejä. Mut kisut on erilaisia, voihan Pahvis sopeutua helpommalla.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
Räntsäke: Hengähdä vaan. Ei olla enää ihan toisten kurkuissa kiinni. Jooa on niin suloinen höpöpää. Aa, en voi oikein kommentoida Pahvis- tai muuttoasiaa. Muuten spoilaa! Kiitos silti kommentista!

A/N: Omistan tämän osan kaikille niille, joilla takkuaa motivaatio/ei ole sitä ollenkaan opintojen/töiden/muiden velvollisuuksien kanssa! Plääh.

91. Viiniä itkupilleille
S
fluffy
278. Huhtikuu
300 sanaa


Jooa

Oli huhtikuu. Aurinko lämmitti jo kasvoilla, päivät olivat pidempiä ja valoisampia eikä lunta näkynyt enää oikein missään. Talven lamaannus alkoi päästää musta irti, mutta mulla ei oikein ollut opiskelumotivaatiota, vaikka nyt olisi pitänyt haalia ne vikat opintopisteet kasaan. Tuntui, että ympäristö ei olisi suvainnut yhtään laiskottelua, ja mua ahdisti tarttua kirjoihin ja yrittää paneutua filosofian teorioihin, jotka tuntuivat sillä hetkellä ihan mahdottomilta. Vietin monta iltaa turhautuen niiden parissa ja kirosin pääaineeni helvettiin.

”Älä yritä väkisin”, Eetu kuiskutti mun korvaan, kun se tuli hakemaan mua sänkyyn yhtenä iltana. Kello näytti liikaa ja mun silmiä kirvelsi rasituksesta. Eetu halasi mun harteita ja veti itseensä päin. ”Vaadit itseltäsi ihan liikaa. Välillä ei vain pysty. Tuu nukkumaan.”

Se sai mut sänkyyn ja skippasin luvan kanssa aamuluennon. Seuraavana iltana minä ja Tatu järkättiin yhteinen ahdistusilta, missä kaikki meidän opiskelukaverit itkivät, ettei jaksa, ei pysty, voidaanko vaan nukkua kesään asti, ei ole rahaa, meidän tutkinnolla ei kumminkaan saa töitä ja niin edelleen. Eetu, joka oli siihen asti ehkä pitänyt mun kavereita boheemina eliittinä, jotka valittivat vain näön vuoksi, heltyi nyt nähdessään, ettei stressi ollut mikään vitsi. Se kaatoi lisää viiniä, kuunteli ja oli vain hyvin sympaattisen näköinen. Eetun naapurinpoikamaiset kasvonpiirteet ja ne hymykuopat tehosivat jokaiseen sukupuolesta riippumatta.

Kaikki muut saivat aikaiseksi lähteä joko jatkoille tai baariin hukuttamaan surunsa jonkun kaulalle. Tatu jäi mun luo yöksi. Tai se sanoi: ”nousen ihan just” ja nukahti sit sohvalle. Me ei Eetun kanssa pantu pahaksemme. Heitettiin jätkän ylle vaan viltti ja mentiin itsekin nukkumaan.

”Aika itkupillejä ootte kaikki”, Eetu naureskeli mulle. ”Ihan kivoja silti.”

”Kiva, että oot tota mieltä”, sanoin ja ripottelin pimeässä vähän umpimähkään suukkoja sen poskille, leualle, huulille ja niille supersöpöille hymykuopille. Eetu nauroi ja yritti päästä kauemmas, mutta sitten löysin sen kaulataipeen ja reitin solisluille. Eetun nauruntyrskähdykset rikkoutuivat pehmeiksi huokauksiksi, ja siinä oli kaikki, mitä huhtikuulta tarvitsin.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2016 11:34:06 kirjoittanut Sokerisiipi »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
92. Ei enää ässiä hihassa
S
hömppädraama
103. Kesäkuu
300 sanaa


Eetu

Yhdeksän kuukauden kohdalla mulle iski ihan outo suhdekriisi. Ajatella, että olin kestänyt Jooaa poikaystävänäni yhdeksän kokonaista kuukautta! Mitä vittua? Enhän mä toki halunnut siitä eroon tai mitään, mutta vuodentakainen minä olisi ihan takuulla lähtenyt jo kävelemään. En oikein ollut tuntea itseäni enää, joten ehkä tämä ei ollutkaan suhde- vaan identiteettikriisi. Olinhan mä muuttunut ja kasvanut ihmisenä ihan helvetisti yhdessä vitun vuodessa, puhumattakaan näistä menneistä kuukausista. Oli siinä aihettakin pikkuisen kriiseillä, että STOP! Mitä täällä tapahtuu?

Oli viimeisen tulikokeen aika. Kaikki kortit pöydälle, niin olisi parasta. Mussa oli jäljellä yhä sitä, jonka mielestä suunnitelma oli paskin mahdollinen, mutta nitistin sen heti alkuunsa. Jooalla, jos kellä, oli oikeus tietää. Sen täytyi tietää, minkälainen ihminen mä olin ollut. Ja ehkä mäkin saisin varmuuden nykyisestä itsestäni, kuka ja millainen olin nyt, vertaamalla sitä menneeseen. Mutta sen kakaiseminen ulos olikin ihan toinen juttu. Mä mietin sitä paljon, ja päätin, että pian.

Kesäkuu oli sateinen ja kolea. Ei tehnyt mieli hirveästi ulkoilla tai mennä minnekään, mutta Jooa ei pannut pahakseen. Sitä miestä ei pysäyttänyt sitten mikään. Taivaalta olisi voinut pudota vaikka kuu, ja sitäkin Jooa olisi mennyt ihastelemaan. Sateella Jooa vain kaivoi esiin indigonsinisen sateenvarjonsa ja tuli mun luokse hyvin hymyilevänä, että nyt rakas kävelylle. Mä yritin irvistellä ja ähkiä, mutta aina Jooa voitti, en tiennyt miten, mutta aina. Me oltiin varmaan ratkiriemukas näky kaduilla: Jooa naama kuin Naantalin aurinko vieressään minä, joka murjotti olkapäät kyyryssä. Kengäthän siellä vaan kastui ja mereltä käyvä tuuli tuntui jäätävältä.

Lopulta kiskaisin sen saakelin sateenvarjon itselleni ja pakotin Jooan yhteen jokivarren kahviloista.

”Sä tarjoat”, murisin kiukkuisena. Kiltisti Jooa osti mulle ison mukillisen kahvia ja mansikkajuustokakkupalan, joka oli niin hyvää, että mä vähän lepyin.

”Anteeksi, että pakotin”, Jooa pahoitteli niin vilpittömänä, etten mä vaan voinut kohdella sitä kuin se olisi just murhannut mun lemmikkikoiran.

Annoin poikaystävälleni sit lopulta puolet siitä kakusta.

Räntsäke

  • Vieras
Tulee ehkä vähän häirikkö-fiilis, kun tarpeeksi tiuhaa kommentoi (en tiedä mistä johtuu), mut tän viimesen jälkeen oli pakko. Tiedätkös, aina kun olen ajatellut näitä kahta keskenään, olen nähnyt mielessäni kuvan, jossa ne kävelee kaupungilla. Jooa on oma pirteä itsensä, kasvot säteilee ja elämä on ihanaa. Ja Eetu tulee perässä enemmän tai vähemmän vittuuntunut ilme naamalla. Ja nyt se kuva oli tekstimuodossa tässä! : D

Mietinkin, että palataankohan tässä vielä näihin Eetun pikku luurankoihin, joista oli aiemmin joku maininta. Siis sillon kun nää kaverit riiteli. Tämä on lopussa, mut ilmeisesti aiot vielä ehtiä tätäkin käsitellä. Olisihan se ollutkin vähän omituista, jos asia olisi tuotu esille ja sitten vain jätetty auki.

tupsupipo

  • ***
  • Viestejä: 66
Heei, tähän on tullut jatkoa! Mulla on taas vähän kommentointi jäänyt joten sori siitä.. Olen kyllä käynyt kyttäilemässä tätä varmaan about sekuntin välein, että millon ilmestyy uus osa ja koska olen kamala ja laiska ihminen en ole kommentoinut, vaikka jokaisen luvun oon lukenut heti sen ilmestyttyä. Joten nyt otin itseäni niskasta kiinni ja raapustan tähän ainakin.. jotain :D Muttamutta ihanaa, kun Eetu ja Jooa sai vihdoinkin sovittua! Mä itse vihaan riitelyä ja kaikenmoinen draamailu ei jotenkin vaan ole mun juttu joten olen enemmän kuin tyytyväinen tänhetkisestä tilanteesta. :) Ihana oli myös toi Jooan indigonsinen sateenvarjo, joka vilahti tossa viime luvussa. "Nyt rakas kävelylle." Pystyn niin kuvittelemaan ton tilanteen :D <3 Mutta tää nyt oli tämmönen pieni olemassaolon ilmaisu-       kommentti ja jne. Tykkään ja jään odottamaan jatkoa! :)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
Räntsäke: Älä turhaan tunne itseäsi häiriköksi! On aina ihanaa tietää, etten kirjoita täällä vain itsekseni vaan että on lukijoita, jotka tykkäävät ja nauttivat, vaikka tämä onkin paisunut aivan mahdottomaksi kilometrien mittaiseksi raapalesarjaksi ^^ Vakkarikommentoijat, jotka ovat pysyneet mukana pitkään, ovat erityisen mukavia. Minua kommentit vain ja ainoastaan ilahduttavat :) Haha! Hyvin elävän ja todenmukaisen mielikuvan olet siis heistä rakentanut. Joo, luurangot käsitellään vielä. En olisi voinut jättää niitä käsittelemättä. Tarina ei voi päättyä ilman, että ne otetaan esille ja ruoditaan. Lopussa ollaan, mutta vähän näyttää siltä, että mennään sataan ja ehkä ylikin (UNGH -_-) mutta minkäs sille voit, kun tarinaa ei lopettaa "kesken". Kiitos jälleen ihanasta kommentista ja jee, että olet edelleen messissä! ^^

tupsupipo: Ei se mitään :) kivaa, että kuitenkin luet tätä vielä ja olet pitänyt osista! Tämänhetkinen tilanne on tosiaan aika ihana, mutta kuinka kauan sitä kestää? Indigonsininen sateenvarjo oli pakko herätellä eloon. Se on niin kiva yksityiskohta! ^^ Kiitos piristävästä kommentista!

A/N: No niin. Ehdin yhdessä vaiheessa jo ajatella, että tähän tulisi 95 osaa ja kirjoitinkin tämän "valmiiksi". Sitten tajusin, että voihan helvetti, ei se 95 riitä. Oli aika masentavaa sen jälkeen, kun olin ehtinyt jo iloita, että jee, viimeinkin tämä ikuisuusprojekti saadaan päätökseen. Mutta ei sitten. Huff ja puff. Tämä on siis edelleen kesken. 93. osa on viimeinen valmis osa ja toivon, että nyt kun saan sen julkaistua, innostun kirjoittamaan tämän OIKEASTI loppuun. Tsemppaavat kommentit auttavat aina. Kyllä me yhdessä loppuun päästään, eikö?

93. Mustikkakesä
S
hömppädraama
94. Kesä
250 sanaa


Jooa

Me oltiin kesällä paljon erossa toisistamme. Totta kai me soiteltiin, mutta ei se ollut sama. Eetulla oli edelleen töitä, ja mä en vaan voinut istuskella kotona, kun oli kesä. Kolme viikkoa meni mun vanhempien luona, kun auttelin isää sen firmassa, jossa olin tehnyt kesätöitä 17-vuotiaasta saakka. Sit oli reissuja ympäri Suomea milloin kenenkin kanssa. Mä tunsin niin paljon ihmisiä, että koko kesä olisi ihan hyvin voinut mennä siinä.

Mutta kun Eetulla alkoi palkallinen kesäloma, mä hain mun rakkaan ja kaikki muut kutsut, tapaamiset ja festarilupaukset haihtuivat mun mielestä. Me saatiin auto Eetun kaverilta, Katrilta, lainaan ja ajeltiin ympäriinsä kuunnellen radiota ja Katrin vanhoja levyjä.

Ei me kuitenkaan vain laiskoteltu ja kruisailtu ympäriinsä. Eetu vei mut mustikkaan ja ehkä se kosti sillä kaikki ne kerrat, kun se oli joutunut lähtemään jonnekin mun mieliksi. Ei ollut nimittäin ihan herkkua kyykkiä monta tuntia marjapuskissa hyttyset ja mäkäräiset ympärillä pyörien. Kestin sen silti, totta kai, koska Eetukin kesti, ja me saatiin kerättyä mustikkaa neljä täyttä ämpärillistä.

”Eihän nää edes mahdu meidän pakastimiin!” älähdin, kun me kotona puhdistettiin marjat ja pakattiin ne rasioihin.

”Vien osan äidille. Säkin voit viedä kotiin. Mustikoista tykkää kaikki”, Eetu sanoi, ja se oli hyvällä tuulella. Tuottelias, ruumiillinen työ oli sen mieleen. Mun rinnassa läikähti, kun näin, miten iloiseksi se tuli kaikista niistä mustikoista.

Me tehtiin piirakkaa, oikeastaan kaikkea mahdollista, joihin tarvittiin mustikoita, koska niitä marjoja oli vain niin helvetisti. Mietin, että olisiko meidän elämä tällaista myös muutaman vuoden päästä, ja toivoin, että se olisi. Ehkä me voitaisiin ruveta myös sienestämään.



A/N2: Aina, kun luen tämän raapaleen viimeisen lauseen, mun tekee mieli alkaa parkua, koska Jooa. Se on niin tuommoinen. Stop, Jooa, et saa olla noin suloinen, minä kiellän. Minä kirjoitin tuon, mutta en pääse itsekään tuosta lauseesta yli, asdfgh, Jooa senkin! :'D

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Lainaus
Ehkä me voitaisiin ruveta myös sienestämään.
I-ha-na.

Ensinnäkin: kyllä tämä tästä vielä loppuun saadaan! Järkytyin kyllä lievästi, kun huomasin osien määrän lähentelevän jo sataa, ihmeen sujuvasti tätä lukee monia kymmeniä raapaleita putkeen. Tekstiin on tullut enemmän tasaisuutta ajan myötä, lieneekö se käsitys Eetun ja Jooan hienoisesta aikuistumisesta vai kirjoitustyyliin vakiintumisesta vai mistä ihmeestä. Pidän siitä kuitenkin! Tylsäksi tämä ei mene kuitenkaan sitten millään, aina on yhtä ilahduttavaa lukea uusi luku. Haluaisin vain kidnapata Eetun ja Jooan ja ottaa ne meille asumaan? He selvästikin tietävät mitä tekevät tässä vaiheessa, mikä on mukavaa vaihtelua tuon etäisyyden ja draamailun jälkeen. Tämän luvun mustikkakosto nauratti, olisipa kesä ja mahdollisuus lähteä poimimaan marjoja...

Tykkään älyttömästi edelleen, kiitos! c:
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
Orenji: Kyllä saadaan, ehdottomasti! On pakko :D Sinä järkytyt lievästi, mutta minä olen ihan shokissa vieläkin, että miten helvetissä tässä näin kävi. Tässä vaiheessa on kuitenkin turha voivotella. Pitää vaan saattaa tämä loppuun. Olen hyvin tietoinen, että tämä tarina on epätasainen ja sekava :D Tiedän myös, mistä se johtuu. Ehkä joskus parantelen tätä niin, ettei se tunnu niin häiritsevältä, mutta en kyllä ihan lähiaikoina. Sinnitellään :--D Kiva, että silti tykkäät! Kiitos ihana kommentista!

kuuskidi: No huh :o Menin lievästi sanottuna sekaisin, kun sain kommenttisi ja taivastelin sen pituutta ja miten paljon sulla on tästä sanottavaa (mutta se oli hyvä. on aina suuri kunnia saada tällaisia kommentteja) Taisin kyllä punastua, kun luin, että olet tehnyt ihan muistiinpanojakin :D Voi hyvä tavaton. Tietysti ilahduttaa! Ilahdun tavattomasti kaikenlaisista kommenteista. Lisää draamaa, eh? Enpä olisi uskonut, että kuulen moista :---D mulla on ollut tän kanssa sellainen tunne, että on koko ajan jotain. Ymmärrän pointtisi, mutta draamat tuppaavat aina räjähtää meikäläisen kätösissä, ja se olisi varmaan tarkoittanut, että tässä olisi lopulta ollut 150+ osaa. Ja mullahan oli paljon erilaisia (draama)ideoita tätä varten! En tietenkään käyttänyt kaikkia, koska jotain 150+ osaa olisi ollut mullekin vähän LIIKAA :D

Aww, ihanaa, että sulla on a-real-life-Jooa parhaana kaverina ja hahmo tuntui todelliselta! Olen samaa mieltä tuosta omasta elämästä, että jotain samaistumista on oltava ja aivan mahdottoman hienoa kuulla, että tämä tarina on antanut sellaista! Rosoja Jooaan. Joo, olen itsekin miettinyt tätä ja kyllä sillä niitä on. Taneli-kohtauksissa toin Jooan rosoisuuksia esille, ja tuossa riitelyssä. Jos hän on vielä nytkin liian täydellinen, en tiedä, mitä sanoa. Jooaa ei vain saa kovin kamalaksi, sori :'D

Voi voi. Nyt se tuli. Nyt sinä tulit ja sanoit sen, mitä olenkin uumoillut lukijoiden ainakin miettivän. Auroora sanoi aivan tarinan alussa, että hmm, Eetu muistuttaa hyvin paljon toista hahmoani, niin nimeltään kuin luonteeltakin ja olin siitä jo silloin aivan APUA!! :-[ Hahmot. Kamala totuus on tämä: en suunnitellut heitä ennen tarinan julkaisua ömm, paljoakaan, ehkä ollenkaan? Olin paljolti vain lol, spurttiraapale kuulostaa hauskalta ja pistin palamaan. Kaduttaa tietysti jälkikäteen, koska senhän tietysti huomaa muutkin kuin minä, etenkin tarinan alkupuolesta. Tietysti he ovat nyt päässäni oikein eheinä ja kokonaisina, mutta se on yksin vain tämän tarinan ja sen kirjoittamisen ansiota. Pelkästään hahmot eivät kehittyneet ja kasvaneet matkan varrella. Sama tapahtui kirjoittajalle. Tämä on yhden toisen tarinan ohella pisin projektini ja olen oppinut tästä paljon kaikenlaista mahtavaa. Eetun kasvutarina on itselle kyllä sellainen, minkä katson saavutukseksi. Joten kiitos hirveästi! On häkellyttävää ja kamalan ihanaa kuulla, että pystyy herättämään tuollaisia reaktioita. Huh huh. Tämän kommentin läpikäyminen on yhtä tunnevuoristorataa :D Olen tosi iloinen, että tulit lainanneeksi noi Jumala-jutut 21. osasta, koska mulla oli tapana naureskella niille yksinäni (olen tietenkin omasta mielestäni aivan tajuttoman hauska, pff :--D) ja mieletöntä kuulla, että joku muukin sai hupia niistä! Eetun kyynisyys tulee myös niiden huomioiden myötä hyvin esille, eikös? (Joo, en enää ikinä naureskele, että muka 100 osaa, pffhaha niin varmaan, koska SILLOIN se oikeasti tulee, typerä minä...) No niin. Kiitos aivan tajuttomasti, että jaksoit ja halusit kertoa ajatuksistasi tämän tarinan suhteen. Se merkitsee niin paljon! <3 Olet ihana!!

A/N: No niin. Seuraava osa ja siinä esiin tuleva asia. Eetun kaappiluurangot. Voi hyvä tavaton. Melkein toivoin, etten olisi koskaan sellaisesta kertonutkaan, koska yhyy, olen kirjoittanut tämän osan varmasti ainakin 5 kertaa eikä se koskaan tuntunut oikealta. Joko Jooan suhtautuminen oli liian kiltti ja hyvä tai se oli tosi kylmä, mikä ei ole Jooan tapaista. Mutta tiesin, etten voi päättää tarinaa kertomatta siitä, joten hnngh. Jos tämä ei vieläkään onnistunut... en edes tiedä, mitä sitten teen. Jään vuoden jäähylle tai jotain :D Se tuntuu nyt kyllä hyvältä.

94. Yhä olemassa
S
angst, draama
16. Epäinhimillinen
350 sanaa


Jooa

Jokin painoi Eetun mieltä koko kesän. Se varmaan luuli, etten huomannut, mutta tietysti mä huomasin. Se oli vähän kummallinen juttu. Se ei näkynyt Eetusta kuin silloin tällöin, yksittäisinä, pysähtyneinä hetkinä: aamun ensimmäisinä selkeinä ajatuksina, päivien keskustelujen välisinä hiljaisuuksina ja valoisien aamuöiden humalatunteina. Kun mä yritin näyttää siltä, että se voi kertoa, hetki meni ohi, ja mut jätettiin aina vaan ihmettelemään, mitä se oli ollut.

Kun se lopulta kertoi, oli jo heinäkuu. Se tapahtui epäinhimillisen kuumana yönä, kun oli punaviinihumala ja Eetun vasemman solisluun tyvessä komeili vahinkofritsu. Eetu tärisi, ja mä pelkäsin, että se kertoisi jotain kamalaa, ja kamalaahan se olikin. Se ei ollut kuolemansairas eikä se aikonut jättää mua, mikä oli tietysti vaan hetken helpotus.

Eetu uskoutui mulle ajasta Jussin jälkeen. Se kertoi mulle ihmisestä, jota en tunnistanut omaksi poikaystäväkseni. Silloin Eetu ei ollut välittänyt kenestäkään. Miksi olisi välittänyt? Kukaan ei ollut ollut sille todellinen ihminen. Se oli valehdellut, kusettanut ja satuttanut tahallaan, koska se oli hauskaa. Se oli tuntunut hyvältä ja oikeutetulta. Eetu oli varastanut ja hyväksikäyttänyt kavereidensa ystävällisyyttä ja hyväuskoisuutta vailla rippustakaan empatiaa omatunnosta puhumattakaan.

Olin shokissa.

”Oon katunut monta vuotta, ja yrittänyt pyytää anteeksi – mutta harvat kestivät edes katsoa mua, kuuntelemisesta puhumattakaan eikä kukaan huolinut multa mitään. Ne vaan sanoi, että ainoa, mitä saatoin tehdä, oli pysyä kaukana niistä. Tein sit niin ja yritin tehdä elämälläni jotain parempaa”, Eetu kuiskasi. Se oli iskenyt kyntensä paljaisiin reisiinsä niin syvälle kuin ikinä kykeni. Puolikuuhaavoista tirskahti verta. Mun oli pakko saada Eetu lopettamaan.

Ei tarvinnut kysyä, miksei se ollut kertonut aiemmin. Tajusin sen kysymättäkin. Miten sellaisesta voi kertoa?

”Joskus pelkään, että oonkin oikeasti sellainen”, Eetu jatkoi. ”Ettei Jussi lopulta tehnyt muuta kuin paljasti jotain, mikä oli aina ollut siellä.”

”Mun pitää vähän prosessoida tätä”, sanoin tyhjällä äänensävyllä.

”Haluatko, että lähden?”

”Älä. En halua, että lähdet tuollaisessa mielentilassa yhtään minnekään.”

Pelkäsin, että se tekisi jotakin itselleen. En osannut sanoa, kumpi meistä oli tässä tilanteessa järkyttyneempi. Oli parempi vaan olla tässä.

Vedin sen rintaani vasten ja puoliksi odotin, että kaikki pimenee sillä hetkellä. Tai että edes aika pysähtyisi ja me lakattaisiin hengittämästä. Mitään sellaista ei tapahtunut. Siinä me vaan oltiin, yhä olemassa.

Räntsäke

  • Vieras
Ahaa! No nyt se selvisi ainakin silleen pääpiirteittäin, mitä ihmettä Eetu olikaan pitänyt sisällään. Mä oon ehkä lukenut niin paljon kaikkea hirveen rankkaa ja synkkää kamaa (mitä raaempia sarjamurhaajia, sen parempi), et sairas mielikuvitukseni lähti tosissaan juoksemaan kun mietin näitä Eetun kaappiluurankoja. Joten tällä hetkellä mä oon oikeestaan vaan helpottunut, kun selvisi, että Eetu on ollutkin vaan kunnon roisto joskus.

Uskon kyllä, et Jooan reaktiota oli hankala miettiä. Joku "sä nukut sitte sohvalla tän yön"-reaktio ois voinu olla vähän raju, mut ei se toisaalta ois voinu vaan kohauttaa olkiaan tolle. Joka tapauksessa oli kyllä hienoa, että Eetu sai puserrettua tän asian ulos ittestään. Mä luulen, että pitkällä aikavälillä Eetua ois voinu ruveta vähän kalvamaan se, ettei Jooa tiedä hänestä kaikkea.

Pakko muuten nostaa esiin tuo, kun kommenteissa (varsinkin tarinan alkupuolella) on jotkut nostaneet esiin nuo Eetun ja Eelin yhtäläisyydet. Olen vähän hämilläni tuosta, koska miusta niiden samankaltaisuus loppuu tupla E:llä alkaviin etunimiin. Hehän on persoonaltaan kuin yö ja päivä, ainaki miun silimiin. Eeli on hauska, urheilullinen ja hyväntuulinen, Eetu angstinen ja helposti ärsyyntyvä.  On hänessä toki paljon muutakin, mutta nämä on nyt ne päällimmäiset ja ekana mieleen tulevat asiat. Tietty Eelikin osaa vajota synkkyyteen silloin tällöin, mut koen sen silti paljon aurinkoisemmaksi persoonaksi kuin Eetun.

Venyiköhän tarina näihin mittoihin pitkälti siksi, kun tulit nostaneeksi ne Eetun menneisyyden luudangot esiin ja ne piti vielä selittää auki ja käsitellä? Jäin pureskelemaan tuon juonenkäänteen tarpeellisuutta tässä tarinassa, niin herkullinen kuin se onkin. Eihän yhdessä (pitkässäkään) tarinassa välttämättä tarvitse aina kaikkea pureskella. Toisaalta sä mahat olla jo aika kurkkuasi myöten täynnä tän tarinan kirjoittamista, joten ei varmaan ole Ruutupaitojen jälkeen ihan heti uusia tarinoita odotettavissa näillä hahmoilla... Meinaan, et yleensä kirjotat samoita tyypeistä sen jos sata erillistä tarinaa, jolloin jokainen voi käsitellä eri aihetta.

Älä kuitenkaan ymmärrä minua väärin! Ei mua haittaa ollenkaan, et tää asia käsitellään tässä, koska tää on ihan tajuttoman herkullinen aihe pyöriteltäväksi. Ja mielelläänhän mä tätä tarinaa luen. : )


« Viimeksi muokattu: 02.04.2016 15:39:17 kirjoittanut Räntsäke »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
Räntsäke: Sarjamurhaaja-Eetu ois aika kova. Tyylillä: "ei se mun kaveri oikeasti tappanut Jussia. Mä tapoin sen. Kirveellä, ja sen mun kaverin kans. Mulla on niiden kallot kirjatukina." :D Kyllähän se oli pakko saada ulos. Hyvä, että Eeli ja Eetu erottuvat sulle omiksi persoonikseen. Eetu on just kylmempi ja angstisempi kuin Eeli, mutta voipi olla, että koska nimet ovat samankaltaisia ja kirjoittaja on sama, sekaannuksia syntyy jo ihan senkin takia. HAHA :--D Tässä tarinassa on varmaan sivukaupalla juttuja, joita ei olisi "tarvinnut" käsitellä. Mikä on tarpeellista? Olisin voinut lopettaa tämän siihen, kun ne alkoivat seurustella. Ja olisin voinut lopettaa, kun Jooan diagnoosi selvisi. Olisin voinut lopettaa ennen Tanelia. Ja niin edelleen. Mutta en halunnut. Vaikka tämä paisuikin tällaiseksi, en koe, että se olisi turhaa tai sillä tavalla liikaa. En osaa kirjoittaa näistä muuta kuin täällä. Oheistekstejä tuskin siis tulee. This is it. On tässä puutteensa, totta kai on, mutta parempi tehdä tämä nyt perusteellisesti loppuun saakka. En voi muutakaan. Olen kirjoittajana välistäkin turhan perusteellinen, mutta ainakin tätä luetaan vielä :) ja kivaa tietysti, että juonenkäänteet kutkuttavat edelleen. Kiitos kommentista!

A/N: Kuka haluaa (viimein) tietää tismalleen, kuinka vanhoja Eetu ja Jooa ovat? *rumpujen pärinää ja eeppistä musiikkia* Eetu on 24-25 (tässä kun vaihtui vuosi välissä) ja Jooa 22-23. Eetun roistokautta kesti 2,5 vuotta. Kiitos ja kumarrus!

95. Toivon, ettet lähde
S
draama
350 sanaa


Eetu

Olin aina pelännyt sitä hetkeä. Tunnustamista, ja kun se viimein tuli, olin tismalleen niin paskat housussa ja sappineste kurkussa kuin olin aina kuvitellutkin olevani. Ei, se oli vielä pahempaa, koska se, jolle mä siitä kaikesta kerroin, oli just Jooa. Rakastin sitä enemmän kuin ketään muuta koskaan. Se teki todellakin tiukkaa, katsoa sitä silmiin ja kertoa totuus, etten mä vaan Jussin jälkeen angstannut kotona särkyneen sydämeni kanssa. Mä menin ja tulin Jussin kaltaiseksi.

Jooa oli järkyttynyt, mutta sit se muuttui vain todella murheelliseksi. Se ei silti lähtenyt. Se jäi mun luokse moneksi päiväksi. Ensin ajattelin, että se oli siellä varmistamassa, etten hirtä itseäni sähköjohtoihin tai jotain sellaista. Kun viikko vaihtui toiseksi, aloin epäillä, ettei se ollut Jooan ainoa syy. Se ei missään vaiheessa lopettanut koskettamasta mua. Öisin me edelleen nukuttiin yhdessä ja rakasteltiin. Jooa ajatteli sitä kaikkea, ja mä pidätin hengitystä odottaessani sen tuomiota.

”Mä tunnen sut”, Jooa sanoi yhtenä päivänä, kun me tultiin kaupasta ruokaostosten kanssa. ”Oon varma siitä. Sä et ole enää sellainen. Oot erilainen ihminen nyt kuin silloin.”

”Tahdon ainakin ajatella niin”, sanoin hiljaa ja katsoin tietä. Ilma oli kylmänkostea. Viimeiset kolme päivää oli satanut taukoamatta ja pilvistä päätellen se varmaan alkaisi pian uudestaan.

”Jussi satutti sua, kohteli kaltoin ja petti sut monta kertaa”, Jooa sanoi ja mun vatsaa väänsi. Sen ääni ei ollut lämmin vaan sellainen kylmänviileän toteava. Se listasi tosiasioita. En ollut tottunut siihen. ”Se, mitä sä teit niille ihmiselle, mikään ei oikeuta sitä, mutta tapahtunut jätti suhun jälkensä. Mitä sä olit silloin, kun Jussi kuoli? Yhdeksäntoista?”

”Kahdeksantoista.”

”Voi luoja”, Jooa henkäisi ja sitä puistatti. ”Kahdeksantoista. Se ei ole oikein. En edes aiemmin tajunnut, miten hirveän nuori sä olit.”

”Sä oot mua nuorempi”, huomautin Jooalle, kun sen äänensävy muuttui niin holhoavaksi. Se naurahti.

”Niin oonki, mutta kyllä sä tiedät. Kun mä olin kahdeksantoista, en edes käynyt baareissa, ja sä kävit läpi jotain noin rankkaa siinä iässä.” Jooa pudisteli päätään. Keskustelu loppui siihen. Mun rinnassa jäyti kylmä kipu, koska Jooa osasi olla ymmärtäväinen, mutta se voisi silti jättää mut. Kun se ei sanonut muuta, pelkäsin enemmän kuin koskaan.

Jooan menettäminen – sitä en voisi koskaan antaa itselleni anteeksi. 
« Viimeksi muokattu: 14.03.2016 02:20:33 kirjoittanut Sokerisiipi »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
A/N: Oli ihan mahtava gaalailta tänään (puhun siis finipikareista) ja arvatkaa kuka voitti vuoden originaalihahmon pronssipikarin? (yhdessä tsiljoonan muun kanssa, mutta mitäs tuosta :D) NO MUN KULTAPOJU TATU! <3 Jooan opiskelukaveri siis, pessimismin ja sarkasmin vannoutunut kuningas. Lauchuo vielä lähetti oikein yksäriä, että onko mulla hahmo nimeltä Tatu ja mistä poju mahtaa olla peräisin :'D joten! Oli pakko ihan vaan tämän hienon tapahtuman johdosta tuoda Tatu takaisin estradille!

96. Eri taajuuksilla
S
draama
350 sanaa


Jooa

Ovikello soi. Siellä oli Tatu rommipullo toisessa kädessä ja toisella se löyhytti kasvojaan viuhkalla. Olin niin tottunut, etten edes ihmetellyt vaan viitoin Tatun sisään.

”Oli hätätilanne?” Tatu sanoi kysyvään sävyyn, vaikka en ollut sanonut muuta kuin, että pääseekö se käymään. Toisaalta Tatu oli aina ollut taitava lukemaan rivien välistä. ”Odotas hetki. En voi ratkoa sun rakkausongelmia ilman tujausta hyvää rommia.”

”En ole pyytänyt sua ratkomaan yhtään mitään”, tuhahdin.

”Älä viitti”, Tatu tyrskähti. ”Mullehan sä aina itket näistä jutuista. Shottilasit esiin, Jooa, mars. Silleen ne ongelmat ratkotaan.”

Tatu kaatoi meille hömssyt, ja me juotiin. Se kaatoi toiset ja me juotiin nekin.

”Tekee terää”, Tatu kähisi. ”No niin. Kerrohan Tatu-sedälle.”

Pyörittelin silmiäni, mutta kerroin koko jutun. Tatu asetti sormenpäänsä vastakkain, kuunteli tarkkaan ja viritteli aivojaan argumentointitaajuudelle.

”Olen vähän pettynyt. Olisin odottanut, että Eetu olisi tappanut jonkun. Edes vähän”, Tatu sanoi. ”Tai että se olis ryöstänyt pankin. Oo, oo, tai kiristänyt jotain poliitikkoa nakukuvilla!”

”Tatu”, sanoin varoittavasti, ettei se alkaisi spekuloida ihan älyttömiä.

”Fine”, Tatu tuhahti. ”No siis. Se oli kusipää? Se ei ole sitä enää? En näe tätä dilemmana.”

”Susta on siis aivan mahdoton käsittää, että mulle ehkä oli järkytys kuulla jotain sellaista ihmisestä, jonka olin kuvitellut tuntevani läpikotaisin?”

”Eihän me tunneta ketään läpikotaisin. Ei edes itseämme”, Tatu sanoi ärsyttävän fiksusti. ”Plus Eetu kertoi sulle. Mä en välttämättä olisi kertonut.”

”Mä ymmärrän, että miksi Eetu käyttäytyi siten kuin käyttäytyi, ja rakastan sitä edelleen ihan valtavasti”, huokaisin.

”Mutta?” Tatu johdatti.

”Mutta mietin vaan, että kuinka monta salaisuutta sillä on vielä kerrottavana ja mistähän saan vielä järkyttyä? Haluan vaan tavallisen parisuhteen ilman suuria draamoja tai luurankoja kaapinperukoilla”, sanoin väsyneenä.

Tatu naputti leukaansa sormenpäillään.

”Haluatko tietää, mitä mieltä mä olen?”

”Sitähän varten sä olet täällä”, tuhahdin, koska Tatu oli tyhmä.

”Musta tuntuu, että kaiken paskan jälkeen Eetu haluaa sitä samaa. Tätä voisi ajatella sun viimeisenä koetuksena, Jooa. Mieti nyt. Se on tehnyt susta tyhjäpäisen, rakastuneen ääliön. Sä olet ollut ikionnellinen siinä roolissa, ja kyllä, tuomitsen sua ihan kympillä. Mut eiks se kerro jo tarpeeksi?”

”En tiedä. En vittu vaan tiedä”, puhahdin turhautuneena ja hautasin kasvot käsiini, koska kaikki oli niin hankalaa.

”Lisää rommia!” Tatu päätti.

tupsupipo

  • ***
  • Viestejä: 66
Eikä, onnea "vuoden originaalihahmon pronssipikarista"! :D Tatu on upee hahmo, se ansaitsi sen. Haha, en tiiä johtuko tosta rommista, jota Jooa ja Tatu lipitteli vai mistä, mut ajattelin tässä luvussa Tatun Jack Sparrowin näkösenä. :D Ei auttanut vaikka yritin ajatella sen ihan normi-Tatuna, mut ei vaan auttanu. Joten tässä luvussa Jack ja Jooa naukkailee rommia ja ratkoo Jooan rakkausongelmia. En valita. :D Kiva luku ja oli tosi ilahduttavaa kuulla Tatusta näin pitkän ajan jälkeen. En ymmärrä miks Jooa teki tosta kusipääeetu-hommasta noin ison asian, mut onneks oli kriisiapu paikallaan. :D

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 077
tupsupipo: Kiitos! Tatu on aika upea tyyppi ja kyllä se ansaitsi palkintonsa! Voi ei. Toi Jack Sparrow :D olin hetken, että ei ikinä, mutta arvaa, kun muistin jotain. Menin youtubeen ja löysin sieltä tämän kohtauksen. Tuli aika epic fail olo tuostakin kömmähdyksestä :'D Tai sit Tatu on vaan Jack. Ihanaa, että Tatun comeback oli kivaa luettavaa! Sitä oli tosi hauska myös kirjoittaa. Seuraavassa osassa selviää, mikä Jooaa niin hiertää. Kiitos kommentista!

kuuskidi: Kiitos! Olen itsekin aika äimänä, että niin monta pikaria tuli saatua. Ja niin ansaitsi <3 koska Tatu! Hmm, voisin kirjoittaakin. Oikein olet ymmärtänyt ja oivaltanut Eetun hahmon taustoineen. Minäkin huomaan välillä itsessäni samoja piirteitä. Kai meissä kaikissa on tällainen puoli, mutta Eetu oli yhteen aikaan pelkkää tätä. Eetu ja sen vastoinkäymiset on aika sydäntä raastavaa ajatella, ymmärrän kyllä. Oijoi, Tatu on tainnut viedä sydämesi! En kyllä ihmettele, onhan se hurmaava poitsu kaikessa kyynisyydessään :D ja Tatun logiikka selittäis, miten voi tappaa jonkun "ihan vähän" :---D Linkkasinkin tupsulle jo videon, jossa on Tatu-Jack viuhkansa kanssa XD Kiitos jälleen ihanasta kommentista! Ihanaa, että Tatu aiheutti comebackillaan noin paljon rakkautta! ^^

97. Ootko se sä?
S
draama
350 sanaa


Jooa

En ollut turta tai sekaisin. Kai Tatulla oli ollut pointti. Eikö me kaikki olla oltu joskus jotakin, mitä meidän jälkikäteen oli vaikea tunnistaa? En enää tiennyt, mistä olisin ollut pahoillani. Jussi oli kuollut. Jätkä oli siltä osin onnekas, koska kun ajattelin, mitä se oli tehnyt Eetulle, mun teki mieli satuttaa. Ja silti, jos Jussia ei olisi kaikkine paskamaisuuksineen ollut, ehkä mäkään en olisi koskaan tavannut Eetua. Jos mä jotain olin filosofiasta oppinut, niin sen, ettei mikään tässä maailmassa ollut selitettävissä yhdellä, ymmärrettävällä tavalla.

Painoin ovikelloa. Lukko naksahti lujaa ja ovi avautui. Eetu päästi mut sisään sanomatta sanaakaan. Riisuin kengät ja istuin vaiteliaana sen sängynreunalle. Eetu toi mulle lasin jotakin kylmää, raikkaankirpeää juotavaa, johon se oli pilkkonut limelohkoja. Kiitin.

”Kiva nähdä taas”, Eetu sanoi. Sen ääni oli tuskin kuiskausta kuuluvampi. ”Ehdin jo pelätä, etten näe sua enää ikinä.”

”Tuskin se olisi mahdollista tässä kaupungissa”, huomautin sille.

”Tiedät, mitä tarkoitan.”

Mä tiesin. Laskin lasin lattialle.

”Tule tänne”, sanoin ja viitoin mun viereen. Eetu epäröi, mutta tuli kuitenkin. Otin sen käden omaani. Tunsin joka sormen, kämmenenmuodon ja miten se sopi mun kättä vasten. Mun kädet tunsivat Eetun vartalon jokaista kaarta, niveltä ja kulmaa myöten.

Eetu katseli meidän yhteen liitettyjä käsiä ja sen ilmettä oli vaikea tulkita.

”Ei sillä ole väliä, mitä sä olit ennen”, sanoin hitaasti ja katsoin Eetua sen savunsinisiin silmiin. ”Mutta sillä on, ettet kertonut mulle ennen kuin vasta nyt, kun sun tavallaan oli pakko. Mä avasin sulle koko sieluni, itseni ja menneisyyteni. Koko tämän ajan luulin, että sä annoit saman verran takaisin. Enkä voi olla miettimättä, että onko tää vasta alkua. Oletko sä sittenkään se ihminen, joksi sua luulin?”

”Se oli viimeinen asia”, Eetu sanoi. ”Ei ole enempää salaisuuksia ja vitustako minä tiedän, olenko. Mä olen vaan mä. Osaan olla kylmä, itsekäs ja vittumainen, mutta kukaan ei voi rakastaa sua niinku mä rakastan. Oon vitun tosissani. Jos sä kysyt, että olenko tarpeeksi hyveellinen ja epäitsekäs, jotta antaisin sun mennä, niin sori, en ole.”

Eetulla oli sen kova ilme kasvoillaan. Olin nähnyt saman satoja kertoja. Se ei teeskennellyt. Tämä oli osa Eetua yhtä kiinteästi kuin sen kädet.

Kyllähän mä Eetun tunsin.