Minun piti välttää tätä topicia, mutta pakkohan tänne on tulla kirjoittamaan, kun kirjatkin on Eclipseen saakka luettu ja BD pitäisi kohtapuolin tulla kirjastosta, kun olen tovin jonottanut.
Inhoan muuten noita suomenkielisiä nimiä, Uusikuu on ainoastaan hyvä, mutta se nyt onkin suora käännös. Breaking Dawnhan on Aamunkoi, mutta jotenkaan se ei.. kolahda.
Vähän hirvittää ryhtyä repimään vähän aikaa jo hissukseen olleen topicin, mutta mutta...
Ei ihan niin huono sarja kuin oletin, mutta en voi sanoa pitävänikään erityisemmin. Twilight olisi itsenäisenä teoksena toiminut paremmin, New Moon ja Eclipse tuntuivat kovasti toistavan toisiaan - näin jälkeenpäin tuottaa jopa hetkittäin vaikeuksia erotella nuo kaksi toisistaan. Se toisto oli yksi suurimmista häiritsevistä tekijöistä ja tietynlainen yksipuolisuus; Bellan ja Edwardin suhde junnaa melko paljon samaa rataa ja Bellan ajatukset Edwardista toistavat samaa kaavaa, alkoi tosiaan ärsyttää, kun joka välissä tuodaan ilmi, kuinka Edward on jumalaisen komea jne. Ok, voi olla jo alkuunsa tuhoontuomittua lukea kirjasarjaa, jossa teiniromantiikka on noinkin suuressa osassa - minä kun en liiemmin tykkäile moisesta.
Mutta kuten Joeyboy asian ylempänä ilmaisi, sieltä löytyy kiinnostaviakin asioita, vaikkei itse päähenkilöt jaksa innostaa. Volturit esimerkiksi olivat kiinnostava lisä, vaikkakin Eclipsessä petyin kovasti siihen, kuinka huonosti heidän vierailunsa oli tehty... Odotin hieman jotain enemmän, mutta he vain tulivat, vaihtoivat pari sanaa ja menivät. Tuntuu paikka paikoin muutenkin, että joitain asioita on oiottu ja menty matalemman kautta.
Minulle ei Bellan marysuemaisuus kaikessa ärsyttävyydessään toimi mitenkään, vaikka periaatteessa se kirjasarjassa omalla tavallaan toimiikin.
Ihmissudet ovat huomattavasti paremmin toteutettuja kuin vampyyrit, joita inhoan erittäin syvästi - tai pikemminkin inhoan heidän olemustaan. Nämä kimaltamiset sun muut, jotka on jo nostettukin aiemmin esille, eivät mene minulla läpi sitten yhtään.
Ihmissudet sen sijaan ovat tosiaan ihan hyvin toteutettuja, yksi niistä plussista.
Leffa sen sijaan... No, en pitänyt juuri lainkaan. Olisin odottanut, että Jasper, Alice, Rosalie ja Emmett olisivat olleet hieman enemmän erilaisia kuin perusteinit, mutta minusta he olivat kovinkin tavanomaisia. Olisin jo pukeutumiselta odottanut jotain muuta kuin perusteinityyliä, Emmett varsinkin oli.. no joo.
Hottiksia tyyppejä ei leffasta juurikaan löydy, James oli kylläkin varsin hyvännäköinen. Victorialla olisi saanut olla hieman punaisemmat hiukset, kun niitä kirjoissakin korostettiin, mutta muutoin oli kyllä erittäin onnistunut hahmo.
BD:stä olen spoilaantunut jonkin verran, enkä pidä lainkaan siitä, mitä olen kuullut, mutta jätän spoilaamiset pois, kun ilmeisen moni ei ole kirjaa lukenut... Enkä kyllä minäkään, eli senkään puolesta ei ole paljoa spoilailtavaa.
Hyvä kun viime viestistäni on nyt kasvanut draama. Teemmekö seuraavaksi siitä 4D-dokumentin? Vai voisiko sen mahdollisesti muuttaa televisiosarjaksi?
Kamoon, ilmaisin mielipiteen, sanoin miten olen tilanteen nähnyt ja heti on draama käynnissä.
Tässä tuntuu olevan aiheeseen liittyen pieni draama päällä koko ajan.
Kannatan 4D-dokumenttia.
Lisäksi kuten sanoin viestissäni, niin en ymmärrä onko tämä joku mielipidekeskustelu? Tämähän ei taida olla Neuvostossa vai mitä? Vai onko Houkutus-topic aina se poikkeus, kuten tuossa dissaamis-asiassa?
Eihän Neuvosto yksinään ole mielipidekeskusteluja varten, sinne kuuluu pikemminkin astetta kiivaammat keskustelut ja väittelyt. Mitä minä näen, tämä topic on erittäin pitkälti mielipidekeskustelua. Vai eikö täällä olekin melko paljon ihmiset tuoneet mielipiteitään esille ja niistä on keskusteltu? Jos tämä on pelkästään positiiviselle/neutraalille keskustelulle tarkoitettu, eikö siitä olisi syytä infota jossain? Minusta negatiivisetkin mielipiteet kuuluvat yhtä lailla tänne. Täällähän ei ole paljoa muita yksittäiselle kirjalle/kirjasarjalle/leffalle omistettua topicia, mutta minä luulen, että jos tänne perustettaisiin oma topic mille tahansa kirjalle tai elokuvalle, sinnekin tulisi yhtä lailla myös negatiivista kommentointia kuin tänne.
Mutta siis joo, jos fanittaa jotakin asiaa, pitäisi varautua siihen että niitäkin ihmisiä on, joiden mielipide on täysin päinvastainen eikä sille oikein voi mitään, että myös nämä saattavat kokea tarvetta tuoda mielipiteensä esille.
En ole aivan varma, mitä nimenomaista draamaa tämän sivun alkupuoliskolla tarkoitetaan, joten varmuuden vuoksi en sano mitään siihen.
//Okei... Nuo ruotsinkieliset ovat jotakin käsittämätöntä.