Kirjoittaja Aihe: Hautausmaan mysteeri. S  (Luettu 2210 kertaa)

Söhvi

  • *
  • Viestejä: 1
Hautausmaan mysteeri. S
« : 24.07.2009 18:23:40 »
// Alaotsikko: Jatko-kertomus. Ykkös osa.

Kirjoittaja: Söhvi
Ikäraja: S
Genre:
Paritus:

Että osaakin olla tylsää! Sanoi Harry Dracolle.
Sanos muuta.   Draco vastasi ja haukotteli.

Harry hymyili. Ulkona satoi kaatamalla ja Harry ja Draco olivat päättäneet pelata vähän korttia Dracon kotona ajan kuluksi. He olivat pelanneet tunnin kaikkia tietämiään pelejä, kunnes siitä meni maku.
Kop kop kop kuului silloin oven takaa. Harry ja Draco katsoivat toisiaan ja menivät kumpikin ovelle. Siellä seisoi nainen, likomärkä viitta olalla ja hiukset vettä valuen.
Päivää. Minä olen Lisa Hillson. nainen sanoi.

Draco ja Harry vilkaisivat toisiaan.
Ja mitä asiaa teillä on? Draco kysyi.
Minä... Tarjoan teille työtä. Lisa vastasi.

Harry purskahti nauruun. Draco tönäisi tätä kyynerpäällä, vaikka itseltäänkin meinasi pokka pettää.
Ja mitäs työtä neito tarjoaa? Draco kysyi hieman pitkästyneenä, hieman pilkallisena.
Hautausmaalle tarvitaan vartijaa. Edellinen katosi yllättäen, ja kuulin, että täällä on rohkeaa ja pelotonta miehenalkua... Lisa katsoi kumpaakin pitkään ja vakavana.

Harry vilkaisi Dracoa. En minä oikein tiedä... Draco mutisi.
Ymmärrän, jos ette halua... Lisa sanoi.
Pitäisikö ottaa jopi vastaan? Se kuulostaa jännittävältä. Ja hätätilanteissa... Voidaan käyttää tappokirousta. Harry sanoi Dracolle.
Tappokirous ei tehoa niihin! Ne nousevat haudoista, niitä on kymmenittäin! Niiden tarkasta määrästä ei olla varmoja, mutta hautausmaalla on 364 ruumista, ja jos ne kaikki... Joku on herättänyt ne henkiin. Lisa sanoi äkkiä ja hätääntyneesti.
Harry säpsähti. Mutta Harry on selvinnyt pahemmistakin paikoista. Mutta hän ei tiennyt, että naikkonen oli noita.
Oletko... Sinä noita? Draco kysyi.
Olen. Me... Tarvitsemme teitä! Tämä on tärkeää. Minua pelottaa.. Lisa näytti yhtäkkiä siltä että rupeaisi itkemään.
Minä otan työn vastaan! Harry sanoi.
Ja minä. Draco sanoi


« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 17:34:11 kirjoittanut Vanilje »

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Hautausmaan mysteeri.
« Vastaus #1 : 24.07.2009 19:25:56 »
Ficin tiedot puuttuvat alusta kokonaan. Voit kopioda ne tästä:

Kirjoittaja:
(Beta:)
Ikäraja:
Paritus: (Jos sellainen on)
Genre eli tyylilaji: (Vapaaehtoinen, mutta suotava)
Summary eli yhteenveto: (Vapaaehtoinen, mutta suotava)
Varoitukset: (Jos niitä on)
A/N eli Author's Notes: (Kirjoittajan omia kommentteja ficistä, vapaaehtoinen)

Muista laittaa myös ikäraja otsikkoon!
Nämä tiedot löytyvät Ohjeita osastolle - topicista.

Mutta sitten itse ficciin:

En pitänyt siitä, kuinka olit kursivoinut repliikit. Parempi olisi, että laittaisit ne lainausmerkkeihin. Kuvailuakin olisi voinut olla enemmän, kuten muutakin kerrontaa.

Keskustelu hahmojen välillä oli kuitenkin luontevaa, mistä annan plussaa. Myös idea on mielenkiintoinen. Minua vain kiinnostaisi tietää, mitä Harry ja Draco tekevät samassa asunnossa, kun ottaa huomioon alkuperäisteoksen. Se olisi hyvä mainita alussa esimerkiksi summaryssä.

Joka tapauksessa lupaan lukea jatkoa ja kommentoida jälleen, onnistuit herättämään mielenkiintoni.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini