Kirjoittaja Aihe: Yöstä haalenneina (K-11, Cho/Fleur/Parvati)  (Luettu 3751 kertaa)

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 432
Yöstä haalenneina (K-11, Cho/Fleur/Parvati)
« : 17.01.2011 21:36:20 »
Ficin nimi: Yöstä haalenneina
Kirjoittaja: foxtrot
Genre: lievää angstia/draamaa, femme
Ikäraja: varmuuden vuoksi K11
Paritus: Cho/Fleur/Parvati
Vastuuvapaus: Kaikki hahmot kuuluvat Rowlingille, minä vain näpertelen niillä.
Yhteenveto: Illalla ajatukset kerääntyvät sängynlaidalle eikä Cho saa katsettaan irti vaaleasta vesiputouksesta joka on vaahtoa ja tasaiseksi punottua kultaa, kun se valuu selkää pitkin alaspäin.

A/N: Koska halusin kirjoittaa Fleur-pätkän. Ja femmeksi se muodostui.



Hän on niin silmiä raapivan unikuvamainen ja sittenkin totta, koska sormet eivät valehtele (toinen puristaa taas olkapäitä vahingossa liian kovaa), huokaukset vierivät pitkin seiniä ja pyörittävät sormiaan korvien takana, viettelevät nojaamaan lähemmäs lähemmäs aina vain, kevyt kosketus

ja liian lähelle - Fleur vavahtaa kauemmas, keksii tekosyyn, sipaisee poskea hyvitykseksi ja katoaa huoneesta. Vanhat suudelmat huulille kuivuneina Cho peittää kasvonsa käsillään, aina nurinpäin.

Hän on vaitonainen päivällisellä ja työntelee maissintähkiä edestakaisin pitkin lautaspinnan luistinrataa eikä pysty keskittymään mihinkään, Päivän Profeetan kuva nauraa hänelle metsä humisee ulkona käkikello naputtaa hana on jäänyt puoliksi auki vettä tippuu tiptiptip kunnes päässä räjähtää. Cho tuntee Fleurin katseen kärventävän maisseja (ehkä nekin rupeavat kohta räjähtelemään?) ja lopettaa äkkiä. Ruoalla leikkiminen on lapsellista.

Illalla ajatukset kerääntyvät sängynlaidalle eikä Cho saa katsettaan irti vaaleasta vesiputouksesta joka on vaahtoa ja tasaiseksi punottua kultaa, kun se valuu selkää pitkin alaspäin. Vasta ohuet kädet (pianonsoittajan siipisormet) jotka irrottavat kultaisen kaulakorun lukkoa aiheuttavat hätkähdyksen, ja syyllisenä kuin ajatukset alastomiksi revittyinä Cho pujottaa jalkansa peiton alle ja nojautuu tyynyn pehmeään pintaan.

“Rakastatko sinä minua?”

Fleur ei hätkähdä kysymyksestä, sillä se on tuttu. Ehkä pitäisi irrottaa totuus talutusnuorastaan, en minä rakasta mutta pidän sinusta kyllä omalla tavallani, mutta miksi aiheuttaa tarpeetonta tuskaa? Fleur asettaa kätensä mustille hiuksille ja käy sirosti kyljelleen Chon viereen (niin joka ilta, ja silti hän herää sängyn kauimmaiselta laidalta aamulla). Koska valheverkoista ei pääse karkaamaan, vastaus on jälleen kerran myöntävä. Jälleen kerran Cho nukkuu yönsä onnellisena ja jälleen kerran Fleur halaa häntä tiukemmin, koska unisilmät kääntävät Chon kirkaskatseiseksi ja hiilihiuksiseksi Parvatiksi, joka tanssii lähemmäs ja kauemmas yön tukahduttavassa kuristusotteessa.

Aamulla Chon mustat hiukset näyttävät haaleilta.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2011 23:50:01 kirjoittanut Lils »
get ready to ignite

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Yöstä haalenneina
« Vastaus #1 : 17.01.2011 22:55:25 »
Tämähän oli jännä.

Nimi oli todella kaunis, pitää sanoa heti näin ensimmäiseksi; ehdottomasti sellainen joka nappaa ainakin minun silmäni ja oikein kutsuu lukemaan. Olen oikeastaan hieman arka (ja no, laiska) lukemaan tekstejä ihan vierailta kirjoittajilta, varsinkaan lempihahmoistani, joten nimen todellakin pitää olla houkutteleva, jotta uskaltaudun tutkeilemaan ficciä tarkemmin. Ja tälle kertaa se todellakin kannatti - luulenpa, että minun pitää myöhemmin tutustua enemmänkin teksteihisi (ja sinun pitäisi ehdottomasti kirjoittaa lisää!).

Fleur on, kuten jo aiemmin taisinkin mainita, lempihahmoni koko fandomista, ja olen melkoisen pinttynyt mielikuvieni kanssa, mitä häneen tulee. Myös Cho kuuluu tuohon kastiin, josta minulla on vahvat näkemykset, ja näiden kahden toisilleen paritettuina ollessa yksi suosikkiparituksiani, vaaditaan aika paljon minun miellyttämiseeni. Tämä teksti oli kuitenkin oikein kiva, hahmot tuntuivat helposti samaistuttavilta ja olivat melkolailla omat itsensä (tai no, sellaiset kuin miksi heidät miellän). Fleurille jotenkin istuu tuollainen pettäjän tai ei ainakaan kovin uskollisen rooli, ja kun muistelee kuinka Cho itki lohduttomasti Cedricin perään neloskirjassa, niin hänenkin paikkansa oli luonteva tässä ficissä - joskin itse ajattelen hänet hitusen vahvemmaksi. Kuitenkin, pointti oli siis se, että tykkäsin kovasti asetelmasta.

Kirjoitustyylisi oli myös mukava, sopivan keveä näin iltalukemiseksi ja eteneminen oli loogista ja tempo hyvä. Pidän tällaisista hieman enemmän kuvailevista teksteistä, joissa kauniit sanat ja lauseet pääsevät oikeuksiinsa ja hahmot tuntuvat heräävän henkiin aivan uudella tavalla, ja sinulta tällainen teksti selkeästi luonnistuu. Lisäksi olen sitä mieltä, että femmeen tällainen on ihan omiaan. :D Joka tapauksessa, virheitäkään ei näkynyt, enkä muutenkaan löytänyt mitään moitittavaa. Paitsi niin, ehkä sen, että tuo Parvati tuli ehkä hieman kulman takaa ja yllättäen, kun aiemmin tekstissä oli ollut tavallaan Chon PoV ja sitten yhtäkkiä siinä olikin Fleur joka ajatteli Parvatia. Tietysti yhdennäköisyyksiä Chon ja Parvatin välillä löytyy, joten kaipa tuo on ihan loogistakin, ja en tiedä, alkutiedoissa kun luki Parvatin nimi ja Fleur/Parvatia osasi odottaa, niin se ehkä hieman pilasi tunnelmaa ja niin. (Ja tavallaan harmittelen sitä, että valitsit tähän Parvatin etkä Padmaa, joka on enemmän mieleeni näistä sisaruksista - mutta toisaalta, sitten olisin ehkä kuollut ihastukseen, enkä tiedä onko se niin terveellistä.)

Oi, tunnelmasta pitikin sanoa! Se oli aika ihastuttava, tuollainen hieman suloisenkatkera ja kaipaava, haikea. Nimikin jo viestii sitä. Cho kaipaa Fleuria, mietin, ehkä aavisteleekin kuka veelan mielessä on, ja Fleur on jostain syystä kovin kiinnikasvanut Chohon - tämä tosiaan jätti miettimään, että miksi? Miksei Fleur ollutkaan Parvatin kanssa? Oliko Parvati ehkä kuollut, jonkun muun kanssa? Se minua ei kuitenkaan niin ihmetyttänyt, että Cho moiseen suostui - jotenkin hän vaikutti niin hauraalta tässä, että ehkä, jos hän rakasti veelaansa (ja niin taisi tehdä) niin otti sitten mieluummin Fleurin ilman vastarakkautta kuin ei Fleuria ollenkaan. Parvatista tosiaan olisin tahtonut kuulla lisää, tämä jäi sillä tavalla kutkuttelemaan mielen perukoille ja uteliaana ihmisenä en varmaan saa yöllä unta, kun mietin tätä ja kaikkia eri tulkintoja - ei sillä, että se olisi huono asia, ei se ole. Tykkään pohtia ficcejä jälkikäteen, ja sellaisen sopivan pohdituttavan tarinan luominen vaatii totisesti taitoa. :)

Jokatapauksessa, tykkäsin tästä kovasti, kiitos!
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 432
Vs: Yöstä haalenneina
« Vastaus #2 : 20.01.2011 13:09:47 »
shayl, ooh, kiitos pitkästä ja varsin ihanaisesta kommentista.  :D Kannatti siis taistella sen otsikon kanssa, jos se houkutteli lukemaan ja kommentoimaan, vaikka nimi olikin vieras.

Fleur on ihastuttava hahmo (ja vaikka Bill/Fleur onkin kiva paritus, Fleur on mielestäni omiaan myös femmeen!), ja jos Fleur/Cho on vielä suosikkiparituksiasikin, olen hyvin otettu siitä, että teksti oli mielestäsi melko onnistunut.  :D Cho ei ole suosikkihahmojani, mutta kiva kuitenkin (eikä missään nimessä inhokkihahmojenkaan joukossa) ja sopii hänkin niin erinomaisesti femmeen, että paritus on hieno. Minulle on jäänyt Chosta juuri hiukan tuollainen perään itkijän kuva (...vitoskirja...), mutta kieltämättä miellän hänet itsekin jollain tasolla vahvaksi, vaikka se ei tässä esiin tullutkaan.

Mitä ajatusten lukemista, olin hyvin, hyvin lähellä laittaa tähän Parvatin sijasta Padman, mutta päädyin kuitenkin siihen, että Parvati istui tarinaan tällä kertaa paremmin. Omasta mielestäni Parvati tulee vähän puskista (jos hypää parituksen yli alkutiedoissa), ja ääh olisin halunnut syventää hänen rooliaan, mutta sitten fic olisi venynyt huolestuttavasti (puolustelen ratkaisua sillä, että Parvatin oli tarkoituskin hypätä vähän yllättäen sekaan).

Ja oh,  mahtavaa että tunnelma ja kuvailu oli mielestäsi hyvää, kiitos! Arvostan sitä suuresti (krhm minäkö kuvailuholisti). Hyvä jos teksti herätti pohdintaa, itsekin pidän sellaisista ficeistä, joita saa kelailla ja miettiä jälkeenpäin.  :)
get ready to ignite

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 432
Vs: Yöstä haalenneina
« Vastaus #3 : 26.01.2011 21:36:04 »
Kiiruna, kiitos, jo toisen kerran pitkä ja hurjan kiva kommentti sinulta!  :D Olen kovin otettu kun olet jaksanut kommentoida, varsinkin kun itse olen ollut ilkeä stalkkeri ja lukenut tekstejäsi mutta aina se kommentointi on jäänyt. Pitää ehdottomasti ryhdistäytyä, ajattelin joa tapauksessa katsella, jos sinulta putkahtaisi kiva teksti josta voisin (yrittää) kirjoittaa pitkän analyysin. Fleur on todellakin monimutkainen luonteenlaatu ja siksi kovin mielenkiintoinen. Itse olen saanut Fleurista vähän sellaisen, no, hyvin voimakastahtoisen mutta jotenkin - ei hauraan kuvan, vaan äh. Niin kovin jännä luonne että sitä on vaikea näin suoraan yrittää kuvailla.

Olen onnellinen jos kuvailu miellytti ja oli mielestäsi kuitenkin selkeää, koska kuvailu ja pilkuttomuus on herkkua! Nyt vähän häiritsee tuo Parvati, kuten taisin jo shaylillekin sanoa, mutta höh. Siellä se vaan on eikä oikein poiskaan voi ottaa. Olkoon.  :)

Eikä ollut hassu kommentti vaan hieno, nimimerkillä palaan tästä kirjoittamaan jatkoficciä Parvati/Fleurilla (jos se nyt onnistuu, vähän jännä teksti). Mutta kiitos sinulle vielä kerran!  :)
get ready to ignite

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Yöstä haalenneina
« Vastaus #4 : 29.01.2011 00:18:45 »
Damdidam, huomenta (:

Nappasin tän ficin käsiini oikeastaan nimen takia, tuli mieleen sellainen kuuman yön jälkeinen angsti, jonka kuumien liekkien seurauksena kaikki tuntuisivat aamulla haaleilta ja värittömiltä, ehkä henkilö tuntisi itsensä katuvaksi? Tavallaanhan teema oli juuri tällainen, Fleur näki unia tanssivasta Parvatista, joka voitti kirkkaudellaan kaiken, mutta kuitenkin keskityttiin ennemmin siihen Chon ja Fleurin suhteeseen. Musta on kuitenkin mukava yllättyä positiivisesti, niin monta kertaa oon avannu ficin ja tienny nimestä jo mitä sieltä on tulossa vastaan. Pidin nimestä siis kaiken kaikkiaan, toimiva ja kuvasi sopivasti ficciä.

shaylin tapaan en oikein pitänyt Parvatin tuomisesta mukaan, vaan enemmänkin olisin kaksosista rooliin valinnut Padman. Parvati kuitenkin on itsepäinen rohkelikko, kun taas Padma korpinkynsi, ja itse miellän Fleurin pitämään enemmän älyköistä kuin itsepäisistä (jos faktoja pohditaan, niin Billhän on älykäs, onhan hän Irvetassa töissä) ja Fleur on mieltynyt kauneuteen ja kuninkaallisuuteen, kun räiskyvä rohkelikkoluonne taas särkisi kaiken kauneuden. Tai minulla on aina ollut tällainen mielipide, ehkä höpötän humpuukia enemmän kuin Luna juotuaan pari lasia lörpöttelylitkua.

Tämä oli ovela. Pidin tavasta livahtaa näkökulmasta toiseen, kuinka tässä käsiteltiin lyhyessä pätkässä kummankin osa puolen ajatuksia. Kuinka pahalta Chosta tuntuikaan, kuinka syvälle hänen kipunsa ulottui ja kuinka sekaisin hänen päänsä oli kaikesta. Fleur oli katuva ja katkera, häkissään pyristelevä lintu, joka ei tiennyt halusiko edes olla vapaa. Chon rooli toimiva ja hahmo oli oma itsensä, kun taas Fleur oli hetkittäin minusta liian herkkä ja helposti rikkoutuva. Hän olisi voinut olla hitusen, mutta vain hitusen, vahvempi ja ficci olisi ollut mieleeni hiukan enemmän.

Kaiken kaikkiaan oikein toimiva, ehkä minä vain olen tarkka pikkujuttujen suhteen, mutta pienellä hienosäädöllä olisit saanut tästä vielä paremman! Kiitän illan ficistä :----)
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 432
Vs: Yöstä haalenneina
« Vastaus #5 : 05.02.2011 10:15:37 »
Huomenia  :D, ja kiitän rakentavasta kommentista, Sophiella! Mielestäni sekä Padma että Parvati sopivat paritettavaksi Fleurille - tosin olen samaa mieltä siinä, että koska Parvati ja Fleur ovat loppujen lopuksi melko erilaisia, heidän välilleen ei ehkä saa mitään kestävää - pikemminkin univälähdyksiä ja turhaa haaveilua. Mutta niin, kenties tähän olisi voinut laittaa Padmankin: kuten jo ylempänä totesin, pähkäilin sen kanssa, kumpi sopisi paremmin.

Haa, olen iloinen , jos nimi oli onnistunut, koska nimen valinta on mulle yleensä se kinkkisin paikka. Mielenkiintoisen ensivaikutelman olit saanut (hah, nyt tekee mieli kirjoitata jotain tuontyyppistä), ja ehkä tässä oli jotain sensuuntaista, vaikkakin vain unina ja haaveina.
get ready to ignite

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Yöstä haalenneina (K-11, Cho/Fleur/Parvati)
« Vastaus #6 : 26.12.2011 23:33:53 »
Femmetertusta myöhäisiltaa o7 Niin ja ooh, oo ylpee musta! Otin terttuuni angstia! :P

Mä kommaan sun ficcejä aivan liian vähän, mut sä oot ihan kuin Shalalalaa, aivan mahdoton kommentoida. Mikä teitä oikein vaivaa :E No eikä, mutta siis joo, ootte yhtä mahdottomia kommentoida, koska kirjoitatte niin tavattoman kerroksellista ja koukeroista ja syvällistä tekstiä, että tämmönen palikka menee sekaisin :E

Mutta joo! Fleur! :) Tai siis tää ficci! Hämmentävää, mä nyt vasta ziljoonannella lukukerralla tajusin, että toi ihan alku on Chota. Tai siis jotenkin ajattelin sen aluksi Fleuriksi, mutta eihän se selkeesti olekaan. Siellä on sellaista epäuskoa (mutta miksipä ei, neljännesveelan nappaajalle) vaikka sormet eivät valehtelekaan (onko tässä varmasti oikea ikäraja? mä saan hillittömät smuttifibat tuosta ekasta kappaleesta). Sit siellä on kaikenlaista jännää, kuten korvien takana sormiaan pyöritteleviä huokauksia O.O ja muutenkin hektistä, mutta silti ah, niin sulavaa ja sivelevää, suorastaan herkkää lentoa. Ja mun piti käydä tsekkaan jo toista kertaa tän kommentin kirjoittamisen aikana, että enkö varmasti ole vielä kommentoinut? kun ehdin kohtaan "aina nurinpäin". Se tuntuu niin tutulta, että koen dejá vùn :o

Hektisyydestä puheen ollen, sä kerrot kauniisti milloin on menossa painajaismaisen puskeva fiilis, milloin ajatukset kiertää kehääkiertääkehääkierthääkehää... ihan vaan parilla pienellä kikalla. Tykkää kovasti <3

Hurjan hieno ilmaisu tuo Fleurin hiusten kuvailu. Vesiputous joka on vaahtoa ja tasaiseksi punottua kultaa :) Tiäks, mä nään sen silmissäni eikä sillä ole mitään tekemistä Fleurin näyttelijän kanssa. Oikeastaan siitä tulee valtavasti mieleen Dragonlancen Laurana, haltianeito, mutta ei ihan sekään. Ehkä se on sun fanonin Fleur, jota ajattelen, koska mun Fleurilla on hopeaiset hiukset ;)

Mutta ahh, päästään ainoaan kohtaan ficissä, joka mua tökkää :E Ne on noi siipisormet. Makuasia, sanoi Möhkö kun pallej... öö, siis tuota. Mutta! Kuitenkin! Oon ylpee siitä että löydän ees jotain nillitettävää, vaikkei makuasioista oikeasti pysty nillittämäänkään kunnolla, koska. Ja ehkä totuus talutusnuorassa + valheverkot samassa kappaleessa on mulle liikaa, mut ei taas tavallaan lainkaan.

Mutta ahh. Haaleat mustat hiukset <3 Niin täydellinen lopetus, niin taloudellisesti, sanoja säästellen ;) kerrottu miljoona asiaa, suoranainen kertomus ja kaikki. Bravo. Ja juu, tässä vaiheessa havahdun huomaamaan ficin nimen! Hihii!


Kiitos muruinen tästä, oon tyytyväinen, että tää tarttui mun terttuun <3
-Bbuttis
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain