Kirjoittaja Aihe: Yön pimeydessä [K-11] (Severus Kalkaros - Angst - one-shot)  (Luettu 2608 kertaa)

Irkku

  • Huimapää
  • ***
  • Viestejä: 95
  • It'll always be you!
Kirjoittaja: Irkku
Ikäraja: K-11
Päähenkilöt: Severus Kalkaros Sivupar: Lily/James
Genre: Angst
Varoitukset: Itsemurha!

A/N: Toinen ficcini! Toivottavasti ei ole ihan karsee! Olisin todella kiitollinen kommenteista! Niin hyvää, kuin huonoa palautetta saa antaa! (:

Taivas on tumma ja myrskyinen, kuin enteillen tulevia vaikeita aikoja. Sade piiskaa kulkijan kasvoja ja kastelee tämän läpikotaisin. Mies ei välitä. Mies laahustaa katse maassa pitkin pientä vuoripolkua, huomaten tuskin mitään ympäriltään. Miehellä on yllään tumma matkaviitta ja hän kantaa selässään pientä reppua. Miehen pitkät mustat hiukset liimautuvat selkään. Mies tuijottaa eteensä mitään näkemättä.

Punainen tukka. Vihreät, salaperäiset silmät. Lumoava, helisevä nauru. Nainen juoksee minua kohti  kädet levällään ja halaa minua. Silitän naisen hellästi naisen selkää. Kaukaa kuuluu huuto: ”Lily, mitä sinä siellä Ruikulin luona teet? Tule tänne, niin mennään rantaan eväsretkelle.” Nainen irrottautuu minusta ja juoksee pois. Katselen tämän loittonevaa selkää. Olen vihainen, ärsyyntynyt. Miksi hän rakastaa toista miestä? Miksei hän rakasta minua? Minä olisin parempi hänelle.

Mies suuntaa kulkunsa kohti pientä taloa. Talo on metsän keskellä, aivan syrjässä. Mies kulkee kohti taloa silmät vihasta leimuten.

Punatukkainen nainen kävelee pitkää käytävää valkoisessa puvussa. Käytävän päässä odottaa mies. Miehen olisi kuulunut olla minä. Mutta minä en ole odottava mies. Mies on Potter. James Potter. Nainen ja mies katsovat toisiaan rakastaen. Käännän katseeni pois. Kuulen, kuinka molemmat sanovat: ”Tahdon!” ja juhlaväki hurraa heidän suudellessaan. Taputan väkinäisesti. Tunteet kuohuvat sisälläni.

Mies sapuu ovelle ja ottaa taskustaan avaimen. Miehen nimi on Severus Kalkaros. Severus astuu sisään ja heittää viitan ja repun maahan. Sisällä on pimeää. Severus vetää taikasaivansa esiin ja kuiskaa: ”Valois!” Sauvan päähän syttyy valo. Mökissä on törkyistä, mutta Severus ei edes huomaa sitä.

”Herrani, älä... älä tapa Lilyä! Minä pyydän! Ei Lilyä!” rukoilen rakkaani elämän puolesta. Pimeän Lordi nauraa pilkallisesti. ”Nouse ylös, Severus!” Tottelen käskyä ja nousen vaivalloisesti seisomaan. ”Älä tapa Lilyä!” Pimeän Lordi matkii ääntäni pilkallisesti. ”Olet heikko, niin paljon minua heikompi. Sinun täytyy oppia kestämään tällaista.” Lyyhistyn maahan tämän kuullessani. Noustessani takaisin seisomaan, Pimeän Lordi on poissa. ”Eii...” parahdan ja vaivun pimeyteen.

Severus Kalkaros istuu tuolille ja kaivaa taskustaan pienen pullon, jossa on mustaa nestettä ja avaa korkin vapisevin sormin.

Dumbledore istuu minua vastapäätä. ”Lily on poissa.” hän kuiskaa. En reagoi mitenkään. Istun vain paikallani ja tuijotan eteeni. Dumbledore ymmärtää. ”Lilyn poika on elossa. Sinun täytyy auttaa minua suojelemaan häntä. Lilyn muiston tähden.” Nyökkään hitaasti. Tiedän, etten voi muuta kuin vihata poikaa. Poikaa, jolla on äitinsä silmät. Mutta voin suojella häntä.

Severus katsoo viimeisen kerran kuvaa vihreäsilmäisestä naisesta, joka on takan päällä ja kuiskaa: ”Anna anteeksi, Lily.” Hitaasti hän nostaa pullon huulilleen ja kallistaa sitä. Juoma maistuu pahalta, mutta Severuksen päässä on vain yksi ajatus: tulen luoksesi. Severus Kalkaros vaipuu ikuiseen pimeyteen.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 06:30:39 kirjoittanut Beyond »
En pelkää huomista, sillä se ei ole vielä tänään!

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Yön pimeydessä [K-13]
« Vastaus #1 : 30.07.2010 18:40:01 »
Suhdekertomus käynnistyy laahustavasti liikaa toistuvin ilmauksin; mies sitä, mies tuota ja mies sitä. Aloitus olisi paljon lennokkaampi ja magneettisempi, jos olisit käyttänyt suomen kielen sanavalikoimaa enemmän hyväksesi aloittamalla lauseita vaihtelevasti eri ilmauksin. Esim. Mustat hiukset liimautuvat pitkinä selkään velhon tuijottaessa eteensä mitään näkemättä.

Minun mielestäni Severuksen PoV:lla kirjoitetut takaumat olivat yksikön kolmannessa persoonassa kirjoitettua nykyisyyttä sujuvampia paljastaessaan Severuksen tunteet. Liemimestarin kysymässä itseltään miksi monivuotinen rakastettu rakastaa toista miestä, vaikka Kalkaros ansaitsisi tunteidensa laadun takia päästä Potterin paikalle. Miehen pettymys oli valtavaa, kun Lily ryntäsi ensin hänen syliinsä avoimesti, mutta irrottautuu syleilystä kuullessaan Jamesin pyytävän häntä eväsretkelle. Jos Jamesin seuraan suorastaan ryntäävä noitaneito teki yhden uuden reiän Severuksen sydämeen, niin toisilleen ”tahdon” sanova kaksikko hajotti toisen sydämen kokonaan kovertamalla hänet ontoksi.

Kuitenkaan Kalkaros ei voinut lakata rakastamatta sydämensä särkijää, koska hän rukoili ettei pimeyden lordi tappaisi Lilya (ei Lilyä ä:llä) isäntänsä pilkatessa. Rukoilu ei hyödyttänyt mestarin päätettyä tehdä jotain; raivata tietyt henkilöt tieltään. Lordi Voldemortpa ei tietänyt Pottereiden kohtalokkaan pojan jäävän henkiin kimpauttamalla hänen avada kedavransa takaisin langettajaansa.

Viimeiseksi asioihin joista pidin ja en pitänyt. Välillä perättäiset lyhyet lauseet toivat mieleen pysähtelevän kävelyn tai pyöräilyn, joka olisi vähentynyt yhdistelemällä lyhyitä lauseita lauseenvastikkein tai konjunktioin. Tunnelman taltioijana olit sitä vastoin ilmiömäinen ikään kuin olisit tatuoinut synkkyyden, lohduttomuuden ja epätoivon lyhyeen kertomukseen. Neljä viimeistä kappaletta olivat niin tunnelmantäyteisiä ja taidokkaita kuvatessaan itsemurhan valinneen ihmisen viimeisiä tunnetiloja. Toivottomuutta, jota varten kuolo on kutsuttu muuttamaan maan jälkeinen aika toiveikkaammaksi. Severus saattoi tuudittautua ikuiseen pimeyteen vetämällä sen synkkä vaippa peitteeksi odottaessaan pääsevänsä Lilyn luokse.

Irkku

  • Huimapää
  • ***
  • Viestejä: 95
  • It'll always be you!
Vs: Yön pimeydessä [K-13]
« Vastaus #2 : 30.07.2010 20:42:56 »
Lavinia: Kiitos kommentista! :) Joo, tiedän, alku on tylsä ja huono, olen ylipäätään huono kirjoittamaan mitään muuta kuin perusteellista ääliähuumoria! Halusin vaan kirjoittaa jotakin tällaista ja eipä tämäkään mikään mestariteos todellakaan ole! Joo, kirjoitus on tönkköä ja pysähtelevää, enkä osannut yhdistää lauseita tarpeeksi hyvin! Arvostan kommenttiasi, kiitos siitä! :-*

~Irkku
En pelkää huomista, sillä se ei ole vielä tänään!