Kirjoittaja Aihe: Yö merenrannalla, S  (Luettu 7337 kertaa)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Yö merenrannalla, S
« : 18.07.2010 23:52:40 »
// Alaotsikko: H/D, one shot, S

Title: Yö meren rannalla
Author: insatiable
Rating: S
Genre: Romance/Angst
Pairing: Draco/Harry
Summary: Draco tahtoo eroon tuskastaan, jota hän on jo vuodet kestänyt.

A/N: ihan eka ficcini, jonka koskaan ikinä olen tänne laittanut muitten luettavaks. minulle tuli vain yksi ilta into kirjoittaa jotain vakavamielisempää, yleensä kirjotain vain sellaisia, joissa on happy ending.
toivottavasti ei ole ihan surkea esitys, toivon, että pidätte(:



Yö meren rannalla


Draco Malfoy istui yksin rannalla ja kuunteli meren kohinaa. Meren suolainen ja kostea tuoksu leijui hänen ympärillään ja tuuli kieputti hänen ennestäänkin jo niin sotkuisia hiuksiaan. Normaalisti hiukset olivat aina siististi, mutta nyt hän ei jaksanut välittää. Aurinko oli jo painunut taivaanrantaan ja linnut lakanneet laulamasta laulujaan. Ilta oli kaunis. Kesä oli lopuillaan ja syksy ottamassa sen paikkaa vallitsevana vuodenaikana. Tämä syksy olisi kuitenkin täysin erilainen kuin muut, hän ei enää astuisi Tylypahkan pikajunaan ja saapuisi Tylyahon asemalle.

Hän kaipasi sinne. Se oli paikka, jossa hän oli tuntenut olevansa kotona. Oikeassa kodissaan vallitseva ilmapiiri oli alkanut ajan mittaan rasittaa häntä, ja hän pakeni usein tälle rannalle yksin miettimään itseään. Hänen isänsä oli tyranni, äiti säälimätön narsisti. Tylypahka oli aina tuntunut niin ystävälliseltä. Kaikki siellä vietetyt vuodet ja hetket palasivat hänen mieleensä.

Hänen aikansa siellä oli ollut unohtumatonta ja lähes täydellistä.

Lähes.

Yksi häneltä oli koko ajan puuttunut. Ja tulisi aina puuttumaan.

Draco oli usein miettinyt, tunsiko häntä oikeastaan kukaan. Hänen isänsä ja äitinsä käänsivät aina selkänsä, kun poika yritti tulla sanomaan jotain. Hänen ystävilleen hän oli vain johtaja, joka käskyttää heitä ja pilkkaa muita heidän huvikseen.
Koko elämänsä hän oli piiloutunut kuoreen, jonka hän oli ajan saatossa itselleen kehittänyt vastaan heitä, jotka yrittivät tehdä hänen elämästään tuskaa. Hänen täytyi vihata kaikkia, ja kaikkien häntä. Hän oli tehnyt vuosien varrella vain yhden virheen. Hän oli päästänyt tunteensa valloilleen yhtä henkilöä kohtaan. Tämä henkilö oli juuri se, jota hänet pienestä asti oli opetettu vihaamaan ja halveksimaan.

Harry Potter oli kuitenkin jollain tavalla, millä, sitä Draco itsekään ei tiennyt, onnistunut sulattamaan jään hänen sydämestään. Draco oli alkanut nähdä tätä uudessa valossa heti tämän tavattuaan, mutta hän ei voinut näyttää sitä. Ei Harrylle, ei muille. Vain hän itse tiesi sen syvällä sisimmässään ja sydämessään. Tämä salaisuus pysyisi avaamattomana iäti, ikuisesti.

Kovempi tuulenvire puhalsi pohjoisesta kylmää ilmaa.

Draco nosti leukansa ja sulki silmänsä.

Miksi hänen täytyi olla hän?

Syvällä sisimmässään Draco vihasi itseään niin paljon, että rakasti sitä. Hän valehteli itselleen joka aamu noustuaan, ja joka ilta mennessään nukkumaan, kuka hän oikein oli.

Hän sanoi ”Minä olen syntynyt Malfoyksi. Minä en tunne kipua, en sääliä, enkä varsinkaan rakkautta”

Mutta tämä kaikki oli valhetta ja Draco tiesi sen.

Kaiken kokemansa jälkeen hän ei kuitenkaan voinut enää luoda itseään uudelleen.

Hän toivoi, että joskus, toisessa elämässä, hän voisi aloittaa uudestaan ja luoda elämästään inhimillisen. Hän halusi elämän, jossa hän tiesi varmaksi, että hänellä on syy elää. Tässä elämässä syy oli seurata tuskan viiltämänä vierestä Harry Potterin elämää onnellisena, toisten ihmisten kanssa. Mutta Draco tiesi, että niin kauan, kuin Harrylla oli kaikki hyvin, hän jaksaisi aina seuraavaan päivään. Hän ei kuitenkaan kestänyt tätä. Hän halusi itselleen toisen syyn. Sen hän aikoi löytää. Se ei voinut olla Harry.

Kuinka joku niin erilainen ihminen, oli voinutkaan koskettaa häntä niin paljon? Harry toi hänen elämäänsä paljon. Aina, kun Draco näki Harryn, hänet valtasi ilo, suru ja rakkaus. Kun he tappelivat keskenään, Dracon valtasi tarve huutaa eikö kukaan huomaa, miksi hän tekee näin.

Eikö kukaan huomannut, että sisimmässään hän halusi vain Harryn huomion kokonaan itselleen?

Kun hän käveli pois Harryn luota, häntä kalvoi syyllisyys. Syyllisyys siitä, että hän antoi itsensä heittäytyä tunteisiinsa Harrya kohtaan. Syyllisyys siitä, että hän ei taaskaan sanonut mitään, haukkui ja tappeli vain.

Tämä elämä ei ollut elämisen arvoinen, Draco tiesi sen. Hänen sydämensä kuului muualle, ei tähän kehoon ja mieleen.

Draco ei voinut kuitenkaan kuolla. Hän oli liian ylpeä siihen. Hän tiesi, mitä hänen täytyy tehdä.

Se tapahtuisi tänä iltana.


*


Tuli keskiyö.

Meri oli lähes tyyni.

Draco nousi ylös ja kääntyi.

Tuska viilsi hänen rintaansa, koska hän tiesi, että aika oli tullut.

Rannalle oli saapunut toinen henkilö. Henkilö, johon hän voisi luottaa.

Toisen siluetti otti askelen eteenpäin, niin, että Draco näki tämän kasvot.

”Iltaa, Draco”.

”Iltaa, Horatius”.

”Oletko varma tästä, oletko valmis?”

Draco sulki silmänsä. ”Olen valmis. En jaksa tätä tuskaa enää”.

”Kaikki pois?”

”Kaikki. Joka ikinen”.

Horatius nyökkäsi.

Hän kohotti sauvansa ja veti keuhkonsa täyteen meri-ilmaa.

”Unhoituta”, hän lausui pimeyteen.

Valo välähti pimeyteen valaisten hetkeksi ympäristön.

Draco hätkähti.

Hetken hänen silmänsä näyttivät tyhjiltä ja elottomilta. Sitten hän sulki silmänsä ja aukaisi ne taas.

”Hei Horatius. Joko mennään?”

Horatius katsoi Dracoa arvioiden. Hän viittasi eteenpäin ja he kävelivät yhdessä pimeyteen.

”Harry Potter. Tunnetko häntä henkilökohtaisesti, Draco?”

”Harry Potter? En ole koskaan tavannutkaan”.

Samalla hetkellä taivaanrannassa välähti, ja Harry Potter heräsi unestaan monen sadan kilometrin päässä.

Hänestä tuntui, kuin jokin olisi lähtenyt hänestä pois.

Kuin jokin olisi kuollut.

*

Draco katsahti vielä taakseen rantaan.

Se näytti kovin tutulta, mutta hän ei ollut koskaan ennen käynyt siellä.

Ainakaan hän ei muistanut.

Sitten hän kääntyi jatkaakseen matkaansa kohti kotiaan.

Hänen mielensä tuntui keveältä.

Draco naurahti itsekseen.

"Olenhan sentään Malfoy".



//Melodie muokkasi ikärajan otsikkoon
// Neme siirsi oikealle alueelle.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2011 00:00:39 kirjoittanut insatiable »

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #1 : 19.07.2010 00:16:00 »
hehee, pakko sanoa, että kertokaa toki mielipiteitä tästä ^^

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #2 : 19.07.2010 15:55:27 »
Pidin kovasti, vaikka huomasinkin muutamia kirjoitusvirheitä ja hämäriä sanajärjestyksiä :)

Kaikessa kliseisyydessään erittäin söpö one-shot, juuri sellainen, joka aina piristää mieltä (vaikka olikin vakava) ja saa oman inspiraation liikkeelle. Bongasin muutaman älyttömän mahtavan kohdan, jotka minun on pakko quotata tähän viestiin x)

Lainaus
Syvällä sisimmässään Draco vihasi itseään niin paljon, että rakasti sitä.

Lainaus
Kaiken kokemansa jälkeen hän ei kuitenkaan voinut enää luoda itseään uudelleen.

Helmikohtia, jotka saivat hymyn huulille ja pienen wow-efektin pyörimään silmien edessä! Ja mitä kritiikkiin tulee - no juuri sitä peruskliseistä, kuitenkin omalla tyylillä maustettuna. Pidin ideastasi, mutta enempi kuvailu olisi aina plussaa (sitä löytyi alusta hyvin, loppua kohti heikkeni!) ja vähän omaperäisemmät kielikuvat tekisivät tästä mahtavan! Ei kuitenkaan mitään pahempaa valittamista tai nipottamista, sillä minä itse oikeastaan pidin tästä - jopa niin paljon että oli vaikea uskoa ensimmäiseksi ficiksesi (ensimmäisten ficcien taso tiedetään....).

Kiittäen,
Vanil :)

(ps. otsikon luettuani odotin jotakin aivan muuta kuin tälläistä - propsit siitä! n_n )
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

stardust

  • Slytherin's Pride
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Stay strong, David.
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #3 : 19.07.2010 19:41:31 »
Syvällä sisimmässään Draco vihasi itseään niin paljon, että rakasti sitä. Hän valehteli itselleen joka aamu noustuaan, ja joka ilta mennessään nukkumaan, kuka hän oikein oli.


Pidin tästä kohdasta todella paljon. Tämä oli ensimmäiseksesi jonka julkaiset, todella taidokasta tekstiä ja voi johtua mielentilani, kappaleen jota kuuntelen ja tämän ficin onnistumisesta että herkistyin todella. Vaikka tämä on idealtaan aika perus tämä oli aivan loistava sellainen eikä minulle tullut missään vaiheessa olo että huoh. Hyvähyvä ja kiitoksia vain tästä. It was brilliant ! (---------:
avatar & banneri by raitakarkki
He ran into my knife - He ran into my knife ten times.

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #4 : 20.07.2010 18:40:24 »
Oi kiitos teille oiken kovasti !! (:
ite en älynny tehneeni kirjotusvirheitä, ääh, pitäis varmaan sitten käyttää betaa(:

ihanaa että piditte, kiitos kommenteista(: !

huomasin itekkin, että kuvailu loppua kohden laimeni aikalailla ... :( liekö kellonaika ollut osallisena asiaan kun sen verran myöhään tuota silloin kirjoittelin ..(:

xoxo

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #5 : 24.07.2010 11:11:11 »
Voi, ihana ficci.

Lainaus
Kuinka joku niin erilainen ihminen, oli voinutkaan koskettaa häntä niin paljon? Harry toi hänen elämäänsä paljon. Aina, kun Draco näki Harryn, hänet valtasi ilo, suru ja rakkaus. Kun he tappelivat keskenään, Dracon valtasi tarve huutaa eikö kukaan huomaa, miksi hän tekee näin.

Eikö kukaan huomannut, että sisimmässään hän halusi vain Harryn huomion kokonaan itselleen?

Kun hän käveli pois Harryn luota, häntä kalvoi syyllisyys. Syyllisyys siitä, että hän antoi itsensä heittäytyä tunteisiinsa Harrya kohtaan. Syyllisyys siitä, että hän ei taaskaan sanonut mitään, haukkui ja tappeli vain.

Tämä elämä ei ollut elämisen arvoinen, Draco tiesi sen. Hänen sydämensä kuului muualle, ei tähän kehoon ja mieleen.


Ihana. Miksei Draco voi saada Harrya? Dracosta avutui aivan uusi puoli tässä ficissä. Kiitos.
En osaa sanoa muuta.

HarryPotterFan4Ever


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Trixie

  • Vieras
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #6 : 24.07.2010 15:03:50 »
Olet onnistunut kirjoittamaan hyvän ficin; herkistyin parissa kohtaa.
Kirjoitathan lisää tällaisia. :D

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #7 : 26.07.2010 16:56:24 »
voi kiitos taas kommenteista !! (:

kirjottelen koko ajan, tässä parhaillaan tekeillä semmoi pidempi ficci(: olen vain niin hitsin itsekriittinen, että se estää ficcien laittamisen muiden luettavaksi ... :D pitäisi varmaan yrittää päästä siitä yli .. (:

Antelope

  • Vieras
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #8 : 26.07.2010 18:50:59 »
Tää oli sellanen surullinen, kaunis ja ihana. Muuta sanottavaa en keksi. ;D


Antelope

MISSYOU

  • DRAMIONE H8ER
  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #9 : 27.07.2010 19:20:20 »
Ihana. Olisin itkenyt, jos omaisin sen taidon. Kaunis, hento, herkkä, surullinen. Kiitos. Nothing else to say.
se o hankala juttu se rakkaus tiäksä.

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #10 : 28.07.2010 23:00:23 »
'MISSYOU', kiitän kovasti kommentistasi <3'

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Yö meren rannalla
« Vastaus #11 : 22.11.2010 17:14:47 »
Herra Jumala ku oli kaunista ♥ Ja meikä lähes itkee täällä sille. o.ô
Nyt vasta eksyin lukemaan tämän ensimmäisen ficcissi, oli niin hyvin kirjoitettu, ja huih, tässä oli paljon tunnetta.
Tuollanen herkkis-masis-Draco on minun mieleistä, jotenkin olen aina halunnu rikkoa sen tyhmän kovapintaisuuden mikä hänellä oli ja on edelleen kaikissa kirjoissa ja ficeissä :D
Surullista tuo, miten Draco vain päätti luopua omista muistoistaan. Ja sen takia ku Harry ei vastannu hänen tunteisiinsa. ): Okei, kai siinä oli muutaki takana, vai oliko?

Lainaus
Samalla hetkellä taivaanrannassa välähti, ja Harry Potter heräsi unestaan monen sadan kilometrin päässä.

Hänestä tuntui, kuin jokin olisi lähtenyt hänestä pois.

Kuin jokin olisi kuollut.
Tämä kohta kuvasi tosi hyvin Harryn suhtautumista Dracoon, tai ainaki mie mieluusti kuvittelen että siellä jossaki se välittäminen on. Tai jotain. En kuitenkaan osannu kuvata sitä, mitä tarkoitin, joten oli pakko lainata se :D

Minun pilkunviilaaja piirre pääsi esiin. Inhottava piirre ):
Lainaus
Hän sanoi ”Minä olen syntynyt Malfoyksi. Minä en tunne kipua, en sääliä, enkä varsinkaan rakkautta”
Hän sanoi: ”minä olen syntynyt Malfoyksi. Minä en tunne kipua, en sääliä, enkä varsinkaan rakkautta.”
Eli piste lopusta ja kaksoispiste sanoin jälkeen :)

Joo, ei muuta ku kiitos tästä ylikauniista ja herkästä kirjoituksesta ♥
mi-ra

//ihanaa näin jälkikäteen huomata, että Dracohan ei pyyhityttäny mitään muita muistoja kuin vain ne, jotka koski Harrya, eikö? Ensin mietin sitäki, miksi hän ei pyyhityttäny hänen vanhemmistaan muistoja, mutta pitiki miettiä tuota asiaa uusiksi. Sekavaa ajattelua?
Ja tämä oli vielä ensimmäinen ficci, jonka luin tällä parituksella ja tällä ikärajalla tällä alueella :D
« Viimeksi muokattu: 22.11.2010 17:18:22 kirjoittanut mi-ra »

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Yö merenrannalla
« Vastaus #12 : 27.11.2010 17:02:33 »
Voi sinä oot taas kirjoittanut pitkän kommentin ! Olet ihana ! :D

Joo, pidän siitä, että Draco on välillä hieman herkempi, ja yritin vähän hakea sellaista . Ja oli takana toki muutakin kuin Harry :) Voi pylly noiden virheiden kanssa ... Melkein osaan kirjoittaa :D

Kiitos itsellesi kommentista <3

Ja kyllä, vain muistot Harrysta :)

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Yö merenrannalla
« Vastaus #13 : 30.11.2010 16:42:46 »
Ah, miten kaunista.

Tämä oli todella kaunista tekstiä. Sait esille sellaisen aidon Dracon. Ei semmoinen niinkuin kirjoissa. Tykkäsin. Surullista, että luopui muistoistaan, koska ei saanut Harrylta vastakaikua : ( Teksti oli sujuvaa. Virheitä en huomannu tai sit oo sokee. Siis todella kaunista ja minä lukisin mielelläni jotain saman tapaista.

Lainaus
Hän sanoi ”Minä olen syntynyt Malfoyksi. Minä en tunne kipua, en sääliä, enkä varsinkaan rakkautta”

Mutta tämä kaikki oli valhetta ja Draco tiesi sen.
Ihana kohta <3


Lainaus
Eikö kukaan huomannut, että sisimmässään hän halusi vain Harryn huomion kokonaan itselleen?

Kun hän käveli pois Harryn luota, häntä kalvoi syyllisyys. Syyllisyys siitä, että hän antoi itsensä heittäytyä tunteisiinsa Harrya kohtaan. Syyllisyys siitä, että hän ei taaskaan sanonut mitään, haukkui ja tappeli vain.
Tääki oli ihana kohta <3

Kiittäen + kumartaen Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Yö merenrannalla
« Vastaus #14 : 04.12.2010 18:22:00 »
Kiitos !:>>
Ihanaa, että pidit :) Pitääkin yrittää kirjoittaa enemmän tämmöistäkin tekstiä ^^

xoxoxo insatiable

Santeli

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Yö merenrannalla
« Vastaus #15 : 08.12.2010 18:33:28 »
Oi miten ihana! Tekis mieli halata Dracoa ja sanoa että kyllä kaikki menee hyvin, oivoi :--( Kiitos paljon ja kirjoita ehdottomasti lisää tälläsiä (:

älä katso taakse siellä joku niskaan hengittää

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Yö merenrannalla
« Vastaus #16 : 14.12.2010 19:02:04 »
Oi, kiitos paljon !<: Ehkäpä kirjoittelenkin :D

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Yö merenrannalla
« Vastaus #17 : 28.01.2011 18:19:09 »
Kommentointikampanja toivottaa hyvää iltaa!
Tiesitkö, että on vaikea kirjoittaa jos kissa hyppii näppäimistöllä? Varoitan siis typoista. :''D

Kovinkaan paljon ei yleensä tule H/D:tä luettua lukuun ottamatta muutamia poikkeuksia, jotka jäävät jopa yllättävän vähäisemmiksi. Ehkä se johtuu siitä, että olen enemmän raren ystävä ja kun hoodeella voisi kuvata sen vastakohtaa (sitä paitsi Draco kuuluu Ronille). Parituksessa itsessään ei siis ole vikaa, se vain ei nappaa mutta on joskus kiva palata tämänkin pariin kun joskus on tullut luettua paljonkin ja etenkin finiläisten ensimmäiset fikit jotenkin vetävät puoleensa. Enkä edes tiedä miksi. :'D No olen iloinen, että tämän tulin lukemaan parituksestaan huolimatta!

Ja siihen syynä on varmasti fikin idea, jollaiseen en ole koskaan aiemmin vielä törmännyt. Kuvailut alussa olivat todella kauniita ja olisin ehkä halunnut lukea sellaista loppuun asti sen sijaan, että teksti muuttui sitten lähinnä dialogiksi. Idea tässä itsessään oli hieno, Dracon tunteet Harrya kohtaan, jotka canonin mukaisesti piilotettiin pois ja tältä kannalta voisin sanoa Dracoa IC:ksi - toki muutenkin, sillä juuri hänen ylpeytensä voisi keksiä jotain tuollaista kuin unhoituttaminen. Aluksi itseasiassa luulin, että tähän olisi hypännyt Harry rannalle ja päng he olisivat rakastuneet, mutta tämä tuli todella positiivisena yllätyksenä vaikka se nätti kuvailu jäikin pois. Kaikkien asioiden unohtaminen Harrysta tuntui sopivan tähän todella hyvin ja nimenomaan sen parituksen tähän voimisti Harryn tunteet kaukana omassa sängyssään tuntien kuin joku tai jokin olisi kuollut. Se sai taas lukijan miettimään, että oliko Harrylläkin tunteita Dracoa kohtaan vai johtuiko se vain aavistuksesta, että jokin hyvin tärkeä oli mennyt pois. Hahmojen suhde on kuitenkin aina ollut läheinen ja hyvin likitoisiaan menevä, vaikka he vihasivatkin toisiaan. :)

Oikein mukavaa tekstiä luettavaksi ja tälläiseen juuri sopivan pitkä (ellei nyt lasketa sitä, että olisin kuvailun ystävä tahtonut sitä hiukan enemmän myös tuonne loppuun). Äää nyt sitten on koirakin sylissä puoliksi, enkä nää näyttöö kissan takaa. Ei kannata ottaa elukoita hoitoon jos yrittää kirjoittaa kommenttia tai jotain... :''DD Koska nuo kaksi karvapalloa kaipaavat huomiota otan vielä tähän muutaman lainauksen, koska pidemmällä selittelyllä kirjoittaisin tätä vielä huomennakin (lähinnä siksi että näin tämä on yllättävän vaivalloista). :'D

Lainaus
Aurinko oli jo painunut taivaanrantaan ja linnut lakanneet laulamasta laulujaan. Ilta oli kaunis. Kesä oli lopuillaan ja syksy ottamassa sen paikkaa vallitsevana vuodenaikana. Tämä syksy olisi kuitenkin täysin erilainen kuin muut, hän ei enää astuisi Tylypahkan pikajunaan ja saapuisi Tylyahon asemalle.
Tämä oli yksi lempikohdistani alussa, siinä kuvailu tulee esille mutta se vie myös tarinaa mukavasti eteenpäin.
Lainaus
Syvällä sisimmässään Draco vihasi itseään niin paljon, että rakasti sitä. Hän valehteli itselleen joka aamu noustuaan, ja joka ilta mennessään nukkumaan, kuka hän oikein oli.
Ihanan yksinkertaisesti kuvattu Dracon itsetuntoa! Lauseeseen saatu paljon hahmon ajatuksia ja se on hyvä.
Lainaus
Samalla hetkellä taivaanrannassa välähti, ja Harry Potter heräsi unestaan monen sadan kilometrin päässä.

Hänestä tuntui, kuin jokin olisi lähtenyt hänestä pois.
Pidin myös tästä. Harry pääsi lukuun ottamatta Dracon ajatuksia pieneen rooliin, mutta tässä asiat tiivistyvät hyvin ja juuri tämän kohdan ansiosta sait lukijan ajattelemaan Harryn ajatuksia Dracosta, jes!

Virheitäkin tuli huomattua muutama, mutta ei niistä ollut mitään lukemista haittaavaa. Otan ne nyt kuitenkin ylös niin saat tuolta korjailtua! Pitää muuten vielä sanoa, että ensimmäiseksi fikiksesi tämä oli todella hyvällä suomenkielellä kirjoitettu ja muutenkin siistiä tekstiä. Oma ensimmäiseni taas... no siitä ei puhuta! :D

Lainaus
Hän sanoi ”Minä olen syntynyt Malfoyksi. Minä en tunne kipua, en sääliä, enkä varsinkaan rakkautta”
Sen kuuluisi olla Hän sanoi: "Minä olen syntynyt Malfoyksi. Minä en tunne kipua, en sääliä enkä varsinkaan rakkautta." Nuo punaisella merkityt merkit siis puuttuivat. Toinen tässä lauseessa töksähtävä oli "minä"-sanan toisto, kun siltäkin olisi voitu välttyä. Muutoin tämä kohta oli todella dracomainen ja sopiva tekstiin, koska tuo Malfoynsuku tulee myöhemminkin tuolla lopussa esille. :>

Lainaus
Draco sulki silmänsä. ”Olen valmis. En jaksa tätä tuskaa enää”.
Piste tulee " "-merkkien sisäpuolelle, kuten kysymyksissäkin. Tämä esiintyy dialogissa useampaan kertaan, joten kannattaa tarkistaa ne pois sieltä. Nyt muuten kun mietin, tässä kohdassa Draco on hieman OOC, koska en itse ainakaan pystyisi kuvittelemaan Dracoa kertomassa tunteistaan - etenkään tuskasta Kuhnusarviolle tai muulle, vaikka kuinka pyytäisi tältä apua ja tuntisi luotettavuutta.  ::)

Muita virheitä en tainnut huomata tai sitten ehdin unohtaa jo ne tässä kommenttia kirjotitaessani/lukiessani tekstiä loppuun saakka. Todella mukava lukupätkä ja jos tämä oli ensimmäisesi tahdon joskus lukea sinulta uudempiakin tekstejä ja nähdä kehityksesi, sillä tämäkin oli jo todella hyvä. 8')

Kiitokset siis lukukokemuksesta.
Kumartaen, Odoshi

// Oho tulipas pitkä, vaikka tuo kisu yrittikin minua kovasti häiriköifä !Ä^********'''' <- sen kissan oma mielipide asiaan.  ;D
« Viimeksi muokattu: 28.01.2011 18:21:55 kirjoittanut Odoshi »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Yö merenrannalla
« Vastaus #18 : 30.01.2011 18:02:47 »
OHO ! En ollut edes huomannut tätä kommenttia ja APUA nyt oli hirmuinen lukeminen, mutta hei kiitos todella paljon noin kattavasta kommentista !! :D On aina ihana lukea tuollaisia ! :)

Ja jo öhhm, itsekin kun olin sitten laitellut tämän tänne etc niin tajusin, että kuvailu jäi melko lyhyeksi (tarkoituksella vai ei en muista ??), niin sitten olin vähän että nyyh :)

Pyydän anteeksi virheistä ! Onneksi nykyään betani korjaa puutteelliset kieliopintaitoni ! <- jos nyt noin on oikein sanoa ... ? :D

Kauheeta, en minä osaa kommentoida tähän mitään ! :') Osaan vain sanoa, että kauhean paljon kiitoksia vaivannäöstä ja ihanasta kommentista ja hyvä, että pidit tästä ! Lue toki lisää tekstejäni mainostanko ! :D Oon kyllä ihan surkea kommenttien kommentoija ... Jospa etsin käsiini sinun ficcejäsi, niin voin kompensoida tätä lyhykäistä kyhäelmääni laittamalla sinulle vähän parempaa kommenttia niihin ! :)

xoxoxo insatiable

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Yö merenrannalla
« Vastaus #19 : 31.01.2011 18:23:40 »
Ihan ensin täytyy sanoa, että suosittelen kuuntelemaan Beethovenin Moonlight Sonatan tässä lukiessa, sattui itsella soimaan ihan vahingossa samalla, mutta sopii kuin nyrkki silmään. Syventää tunnelmaa ihan pirusti :)

Luettuani Syksyn sävelen (josta pidin paljon), tahdoin lukea muutakin kirjoittamaasi. Tämä ei ehkä kolahtanut omalla kohdalla niin hyvin kuin edellä mainittu, mutta ihan kelpo ficci tämäkin on. Kuvailu oli kaunista, joskin muutama kirjoitusvirhe ja hassuja sanajärjestyksiä sinne on päässyt lipsahtamaan. Kuvailun miinukseksi on myös kauneudestaan huolimatta todettava, että vaikka näkökulma ja juoni sinänsä esittelivät vähän uudenlaisempaa näkemystä Draco/Harry -paritukseen, oli kieli kuitenkin päässyt paikoin lipsumaan aika kliseiseksi, mikä alkoi loppua kohti puuduttaa hiukan. Tykkäsin kuitenkin pääpiirteissään, tuo muistin tyhjennys oli erikoinen ratkaisu ja hyvinkin toimiva. Toisaalta Harryn herääminen kaukaisuudessa meni mielestäni vähän yli, meni vähän saippuaoopperaromantiikan puolelle minusta.

Mutta joo, kiva oli lukea ja on ansainnut lukuisat kommenttinsa :)


Eulalia