Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 88006 kertaa)

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 47]
« Vastaus #300 : 27.08.2012 20:41:24 »
Awww <3


Miks tää luku oli musta sulonen?  ;D  Joo, huomaa taas järkevyystaso (yöllä 4 tuntia unta + 1,5 tuntia miekkailuharkat (= yyperrankkaa) just äsken = kuollut Ledi  ;D )


Toisinsanoen, älä odota mitään järkevää, niinkun varmaan huomasit noista sulkeista.  ;D  Luku oli ihana <3 Jotenkin toi Lilyn hirvifobia oli hauska yksityiskohta ja hirveen ironista et se fobia koskee just hirviä  ;D  Ja kelmit kyllä osaa olla meleekosia aivoinvalideja, mutta mitäs ei ystävän vuoksi tekis <3 Söpöö <3


Anteeks nyt taas tästä tasosta, mutta sitten kun sattuu oleen energiaa enemmän kommaan kunnolla. Mutrta uus kommenttihan edellyttää jatkoa, eikös..?  ;D


Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 47]
« Vastaus #301 : 28.08.2012 16:38:28 »
Aikasta hyvä luku oli täällä tänään, yhden virheen bongasin sieltä:
 
Lainaus
mutta silti hän kauhusta paikoilleen jähmettyneenä katoi nyt yhtä.
katsoi?

Lainaus
Jamesin kädet (kädet, ei sorkat) olivat hänen ympärillään
Ja tietysti mä kuvittelin siihen sorkat  ::) (faceläp)

Lainaus
Remuksen oli potkaistava Siriusta ennen kuin hän suostui muuttumaan takaisin ihmiseksi. Hän on kyllä erinomaisen mallikas koira, ei sen puoleen.”
Osaan jotenkin kuvitella ton alun ja kyllähän Siriuksnkin pitää olla muutakin kuin mallikas naistenmies  ;)

Muuten hyvää tekstiä ja enempää virheitä ei löytynyt.

Jatkoa odotellen

Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 47]
« Vastaus #302 : 29.08.2012 16:07:05 »
Ensin megapahoittelut etten kommannut edellistä lukua ja toiset samanmoiset siitä ettei mulla ole tarjota nytkään mitään hienoa.

Kummatkin luvut oli hyviä ja hauskoja, ja Lily/James on vaan niin ihana. ♥ Lilyn hirvipelko oli kiva lisä, hyvinkin aito. Sulla on mukava kirjoitustyyli, joka on kivaa luettavaa. Ja saat taitavasti hahmoista uskomattoman IC:t (myöskin sun omat on kivan aidot ja toimivat, ei liian päälleliimattuja). :)

Kiitos, jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 47]
« Vastaus #303 : 02.09.2012 16:00:17 »
SuklaaKissa: Kaikki aikanaan, ystävä hyvä, kaikki aikanaan. Tosin ihan kaikkia sun toiveista en välttämättä onnistu toteuttamaan, mutta osaan on ainakin tulossa selvyyttä. ;)
SparrowCat: Kiitos tosi paljon, ja eiköhän se Lily aika pian totu. Parempi ois! Tai katotaan nyt, mitä mä keksin...
Chelsey: Jes, ihanaa että joku bongasi munkin suosikkikohdan. hymyilin tosi typerästi kun kirjoitin sitä, ja mietin pitkään että onko se Peterin nostaminen lattialta sittenkään niin kovin hyvä idea, mutta kun se tuli sellasena *bling!*-ajatuksena niin oli vähän pakko. :D Ja sehän on tosiaan puhtaasti veljellinen ele, ja se siinä onkin varmaan parasta. <3
Ledi: Haha, sinä ja sun kommentit. <3 Mutta joo, ironisuus on kivaa, ja hyvä että se toimii.
Jahma: Jeejee, kiitos mielettömästi kommentista! :)
Swizzy: Whii, päälleliimattu on kiva sana. Mutta heh, joo, kiitos kommentista!

A/N: Dodi, ja tämä on sitten mitä, luku 48??! Herraisä, kuka antoi luvan jatkaa tätä näin paljon?? Mutta joo, se mun viikko sitten lupaama kunnon A/N on tuolla luvun lopussa, so enjoy - if you can.



Ei rakkaus käyttämällä kulu, se vahvistuu
Eikä liekki pala vakan alla, se tukahtuu
Eikä maailma paremmaksi muutu
Jos ei sitä paremmaksi tee
Eikö siis yritettäisi vielä uudelleen


Haloo Helsinki!: Kuule minua


Neljäskymmenes kahdeksas

Ei hyvä. James tajusi sen heti kun heräsi. Kello oli varmasti liikaa. Hän nousi ylös salamana ja repi peiton kiroilevan Siriuksen päältä, potki Remusta ja nappasi Peterin tyynyn ja katsoi sitten kelloa. Aivan totta, puoli tuntia ensimmäisen tunnin alkuun. Ei hyvä. Yleensä kelmien oli herättävä ainakin puolitoista tuntia aikaisemmin, että viimeinenkin unikeko (yleensä Peter tai Sirius) saataisiin hereille ja raahattua aamupalalle, mutta tällä kertaa täytyisi unohtaa aamiainen.

”Ylös, elukat!” James huusi ja oli yllättävän virkeä, joskaan ei niin hyväntuulinen. Hän penkoi ensin itselleen vaatteet ja sitten Siriukselle, jonka ei uskonut heräävän tarpeeksi ajoissa kuitenkaan. ”Aikataulu jumittaa.”

Remus oli valmiina ennätysajassa, Peterkin kohtalaisen nopeasti, mutta Sirius täytyi melkein pukea ennen kuin hän suostui avaamaan silmänsä. Kun hän valitti nälkää, Remus lupasi että he pihistäisivät jotain keittiöstä ensimmäisellä hyppytunnilla.

”Mitä meillä muuten on ensimmäisenä?” Peter kysyi penkoessaan kirjakasaansa.

”Pimeyden voimilta suojautumista”, Remus totesi kylmästi ja James huokaisi tuskastuneena muistaessaan edellisen illan ja viimeisimmän uudistuksen opettajakunnassa. Tämä tästä vielä puuttuikin. ”Opettajana professori Thomyas Jones.”

Ilman lukemattomia salareittejä he olisivat varmasti myöhästyneet, mutta he olivat kuin olivatkin paikalla juuri kun Thomyas oli aukaisemassa luokan ovea eivätkä siis olleet teknisesti ottaen myöhässä. James edellä he suuntasivat perinteisille paikoilleen luokan takana, mutta tällä kertaa Jamesilla tai muillakaan ei ollut aikomustakaan antaa opettajalle syytä nostaa heitä esille.

Seitsemäsluokkalaisilla rohkelikoilla oli sinä vuonna pimeyden voimilta suojautumista puuskupuhien kanssa, mikä olikin ollut helpotus sen jälkeen kun he olivat olleet kolme vuotta samoilla tunneilla yliälykkäiden korpinkynsien kanssa, ja James oli siihen asti pitänyt sitä suosikki kouluaineenaan. Nyt hän kuitenkin mutisi vieressään istuvalle Peterille haluavansa olla missä tahansa muualla samalla kun katsoi kuinka suurin osa tytöistä meni istumaan etupenkkiin supatellen ja kikattaen keskenään. Tyttöjen Thomyakseen luomat haaveilevat katseet olivat vielä ärsyttävämpiä kun James ajatteli, että kyseessä oli itse asiassa hänen veljensä. Ja sana veli ärsytti häntä vielä entisestään, kunnes hän oli räjähtämispisteessä jo ennen kuin Thomyas oli varsinaisesti ehtinyt aloittaa tuntia.

James ei kuunnellut kuinka Thomyas selitti lyhyesti, että oli kotoisin Puolasta ja tuli Iso-Britanniaan perhesyistä, sillä hän tiesi ne asiat jo. Jos hän olisi kuunnellut, hän olisi luultavasti ollut ihan hyvillään siitä ettei Thomyas maininnut häntä sanallakaan. Tyttöjen huokailua, kuiskintaa ja kikatusta hän ei valitettavasti onnistunut suodattamaan, mutta sai ne kuitenkin pidettyä ajattelun taka-alalla siinä mukavasti Thomyasin tarjoamien kitaratuntien ja professori Binnsin välissä.

”S.U.P.E.R. -kokeet”, Thomyas sanoi sitten ja sai Jamesin havahtumaan. Professori kirjoitti lyhenteen taululle ja alleviivasi sen taidokkaalla kädenliikkeellä. Jamesia suututti. ”Niihin on enää viisi kuukautta aikaa, ja jos ette vielä ole aloittaneet lukemista, suosittelen aloittamaan nyt.” Thomyaksen ammattimaisuus tavallaan yllätti Jamesin, mutta hän ei antanut sen näkyä tympääntyneen ulkokuoren lävitse. ”Ennen kuin voimme aloittaa kertauksen, minun on kartoitettava teidän osaamisenne.”

Thomyas kiersi koko tunnin ympäri luokkaa pyytäen oppilaita tekemään milloin minkäkin suojausloitsun tai kirouksen ja antoi aina välillä vinkkejä miten ne voi tehdä nopeammin, tehokkaammin tai muuten paremmin. Jotkut eivät osanneet loitsuja ollenkaan (yksi eturivin tytöistä onnistui räjäyttämään liitutaulun yrittäessään yksinkertaista kilpiloitsua), toiset yllättivät kaikki, mutta suurin osa oli sitä samaa keskitasoa, johon olivat kuuluneet koko kouluajan, vaikka kuinka yrittivät parantaa ja antaa uudelle opettajalle hyvän kuvan itsestään.

James seurasi vain puolella korvalla tuntia, joka oli hänestä ihan turha jo pelkästään sen takia että sen piti Thomyas, joten hän säpsähti vähän kuullessaan sukunimensä.

”Herra Potter siellä takarivissä on niin keskittyneen näköinen, että hän voikin yrittää tähän tunnin loppuun jotain vähän haastavampaa”, professori Jones hymyili vähän ilkeästi tullessaan lähemmäs, tai sitten se oli vain Jamesin oman mielikuvituksen tuotetta. ”Mitenköhän on, onnistuuko sinulta suojeliusloitsu?”

Jamesin teki mieli sanoa jotain todella nasevaa ja hymyillä ivallisesti, mutta sen sijaan hän piti kasvonsa peruslukemilla loitsiessaan hopeanhohtoisen uroshirven. Se sai aikaan ihailevat suosionosoitukset varsinkin puuskupuheilta, jotka eivät olleet montaa aineellista suojeliusta nähneet, mutta myös rohkelikoilta, jotka eivät itse edellisenä keväänä olleet oikein onnistuneet kun suojeliuksia viimeisellä oppitunnilla oli harjoiteltu. Hirvi kiersi Thomyaksen ympäri, seisoi vähän aikaa paikoillaan kuin käskyä odotellen ja katosi sitten hopeiseksi sumuksi.

Thomyas katsoi pitkään kohtaa, jossa hirvi oli ollut, ja siirsi sitten katseensa Jamesin uhmakkaisiin silmiin. ”Läksyksi tiivistätte perusteluineen viiteen pykälään, miksi suojausloitsut ovat niin tärkeitä. Minimipituus kolme jalkaa. Herra Potter jää tänne, muut voivat mennä.”

Siriukselle tuli kiire hakemaan keittiöstä ruokaa, ja muut kelmit menivät hänen mukanaan. Lily vaihtoi Jamesin kanssa pari sanaa ennen kuin jatkoi matkaansa jästitiedon tunnille, ja lopulta Thomyaskin oli saanut viimeiset kikattavat tytöt pois luokasta. Thomyas tuli istumaan Jamesin edessä olevalle pulpetille ja näytti väsyneeltä.

”Opettajantyö on paljon vaativampaa kuin luulisi”, hän mutisi osittain itsekseen. ”Suunnittelin viime yönä tunteja viiteen asti.”

”Sinulla oli asiaa, professori.”

”Tiedän että olet minulle vihainen, James”, Thomyas sanoi eikä edes yrittänyt peittää surullisuuttaan ivaan ja ylimielisyyteen. Ehkä se oli vieroitusoireiden aikaansaannosta. James oli vähän vahingoniloinen. ”Ja sinulla on oikeuskin olla. Itse asiassa ihmettelisin jos et olisi. Mutta toivon sinun ymmärtävän, että minä ihan totta yritän. Ja että vaikka sinua tuskin kiinnostaa hevoskotkan paskan vertaa, mitä minä ajattelen, niin tahtoisin jotenkin korvata kaikki ne vuodet.”

James ei sanonut mitään, tuijotti vain pulpettia ja näpersi kynsiään. Kului monta pitkää minuuttia, ja Jamesin maha muistutti äänettömästi, ettei hän ollut syönyt aamupalaa.

”Eikö sinulla ole mitään sanottavaa?”

”Ei, professori.”

Thomyas huokaisi turhautuneena ja haroi hiuksiaan tismaalleen samalla tavalla kuin James. Nuorempi ei sitä tosin nähnyt, sillä varoi vahingossakaan vilkaisemasta Thomyakseen päinkään siltä varalta, että sattuisi vaikka leppymään. Hän ei nimittäin aikonut päästää veljeään näin helpolla, ei kaiken sen jälkeen mitä hän oli kokenut.

”Ala painua”, Thomyas tiuskaisi, nousi ylös ja vilkaisi kelloaan. ”Minulla alkaa seuraava tunti parin minuutin kuluttua. Jätä luokan ovi auki mennessäsi.” Hän harppoi pitkin askelin luokan lävitse ja takaovesta yksityisiin tiloihinsa jättäen Jamesin katsomaan peräänsä vailla sääliä.



A/N2: Joopa joo. Eli taisin mainitakin että mulla on paljon sanottavaa jatkosta. Mutta sitten mun pitääkin nyt miettiä että mistä mä aloitan...

Okei, ensinnäkin luvuista. Niitä tulee vielä ainakin parisenkymmentä, luultavasti enemmänkin, koska en yksinkertaisesti osaa olla venyttämättä tätä. Kuitenkin juttu on niin että tämähän kuitenkin loppuu joskus, ja se aika on joskus ensi keväänä. Toivottavasti. Muuten tunnen olevani todella epäonnistunut tän suhteen.

Mutta älkää lannistuko, jatko-osakin on jo vireillä. Julkaisen trailerin siihen varmaan vasta joulun jälkeen, mutta any case, en jätä kelmificceilyä enkä omia hurmaavia hahmojani oman onnensa nojaan. Jatko-osasta tulee kuitenkin se K15, näin ihan varoituksen sanana jo tässä vaiheessa, mutta se nyt ei ala varmaan ennen ensi kesää. Ja siitä tulee sitten ihan supereeppinen, ettäs tiesitte. ;)

Sitten. Lukujen sisällöstä. Eli nää on nyt vähän tällasia, näissä voi olla väliluvun makua, mutta se on väliaikaista. Kohta taas tapahtuu. Sanotaan nyt vaikka että tämä on tyyntä myrskyn edellä. Muhaha. Enempää en kerro vielä. Hihihihiih.

Nojoo, en vieläkään saanut sanottua kaikkea, mutta kun en tiiä mitä voisin sanoa niin etten paljasta jatkosta liikaa... No, ihan sama. Seuraava luku tulee taas joskus.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 48]
« Vastaus #304 : 02.09.2012 17:23:47 »
Vielä jotain 20 lukua!!! Auta armias, kuinka joku pystyy siihen.. siitähän tulee yhteensä jotain seittemänkymmentä lukua! *pyörymäisillään* ja viel jatko-osa! *todella lähellä pyörtymistä*

Mutta luvusta, Kelmien aamurutiinit.. miten toi ei hirveesti yllätä, että James saa kaivaa vaatteet ja pukea Siriuksen, kuin olis sen vaimo tai äiti? ;)

Vai ettää veli opettamassa lempiainetta ja se joka ei ole lempiveli... aijai ei kovin kivaa tuu olemaan.. tai mistä sitä tietää mitä sun pääs sisällä kehittyy.

Teksti oli hyvää eikä mun silmään pistäny virheitä.

Jatkoa -ehkä jos ei pyörry- odotellen
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

SparrowCat

  • ***
  • Viestejä: 33
  • Perustelijoiden kuningatar
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 48]
« Vastaus #305 : 03.09.2012 00:00:28 »
Uusi luku!

Taas kännykällä täällä... Mutta kun ei vain yksinkertaisesti jaksa aukaista konetta, siinä menee noin sata vuotta... Tai oikeastaan kymmenen minuuttia. Mutta joo se luvun kommentointi.

Mahtava luku jälkeen! Pidin tosi paljon! (mistäpä tän ficin luvuista en olisi pitänyt) Miten mä sain luettua että tos alus James potki Remusta naamaan? Mutta sitten luin uudestaan... Hetken järkytys :D Thomyas... Mä oon alkanut pitää siitä! Sehän vaikuttaa hyvältä opettajalta vaikka suunnitteleekin tunteja kauan. Mulle kelpais Thomyas opettamaan. :D Äh, siitä tulikin mieleen että viikolla on ihan kivasti sanakokeita sun muuta...

Oo, parikymmentä lukua tulee. :) Mukavan paljon, hyvä ettei tää lopu vielä pitkään aikaan!

Jatkoa!

SparrowCat
I'm just a cute cat or a weak sparrow, don't hurt me

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 48]
« Vastaus #306 : 03.09.2012 15:13:15 »
Jee, uusi luku!

No niin, tää Thomyaksen pitämä tuntihan oli mielenkiintoista nähdä. Mä jotenkin odotinkin sen olevan tollanen sivistyny ja ammattitaitoinen.

Lainaus
”Niihin on enää viisi kuukautta aikaa, ja jos ette vielä ole aloittaneet lukemista, suosittelen aloittamaan nyt.”
Viis kuukautta?! Aika megalomaaniset kokeet sitten. En oo ikinä Potterien perusteella sitä tajunnutkaan, miten isot kokeet noikin on, vaikka tietty ne onkin isot ja pelottavat, mutta silti. Ite oon niin pieni ettei vielä ysiluokankaan loppukokeita oo ollu ni en oo kovin maailmankartalla isoista kokeista... :D

Lainaus
hevoskotkan paskan vertaa
:D

Ja juuri kun olit mut melkeen saanut pitämään Thomyaksesta, toi lopun kylmyys pilas mun lähes-Thomyaksesta-pitämisen. No, en silti lähde lupailemaan yhtään mitään siitä ettenkö pitäisi hänestä tulevaisuudessa, ken tietää. Ihmisenä en pidä hänestä ollenkaan, mutta hahmona hän on onnistunut ja kiva. (ristiriitaista tai jotain... ;D)

Hih, supereeppinen! Ihanaa!

Jatkoaaaaaa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Pric

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 48]
« Vastaus #307 : 03.09.2012 23:10:00 »
ää,kärvistelen 
täällä sängyn uumenissa kylmägeelistä kärsivänä ja kampaajan jälkeen paljon blondimpana kun ennen ja koitan kommentoida jotain järkevää.
   Mä tykkään sun kirjotustyylistä hirrrveesti! Kirjotat jotenki niin elävää ja rikasta kieltä, joka naurattaa ja itkettääkin. Sulla on hyviä kielikuvia ja kuvailet asioita paljon, just sopivan paljon niin että tekstistä saa hyvän käsityksen,näkee tapahtumat sielun silmin. Oot ihan superlahjakas kirjoittaja! 
    Toiseks oon heikkona sun hahmoihin. Taino kelmeihin ja Lilyyn ja vähän myös Thomyakseenkin... Lilyn ystävät on jääny mulle etäisiks, en ees nyt muista niiden nimiä, paitsi Amyn. En tiedä mistä tää johtuu ? Ehkä vaan en oo lukenu niitä tarkasti.
      Nyt itse tapahtumiin.
Lilyn hirvipelko on suloista :3 se että naarashirveä ei tarvitse pelätä koska sillä ei ole sarvia on hauskasti sanottu ! Musta tossa viimisimmässä luvussa Thomyas oli jotenki traagisella tavalla sulonen. Aaw toivon et James ja Thomyas korjaa välinsä ja ryhtyy veljiks :) mut se ei saa viedä Siriuksen paikkaa !!
        en oikeen tiiä mitä pitäis vielä kommentoida, ei tuu mieleen ku uni alkaa jo painaa päälle. Haluun vaan sanoo että we want more ! Ja  hui, tyyntä myrskyn edellä :o en oo koskaa oppinu tykkää draamasta, sellanen vaaleenpunanenpumpulihöttöfluffyily on se mun juttu :3 
noniin kiitos ja näkemiin, pric on puhunut !
If you play your cards right
you can change the world

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 48]
« Vastaus #308 : 03.09.2012 23:42:48 »
Nyt tulee tosi pikakommentti, mutta komentti kuitenkin. Tykkään siitä, että Thomyas ainakin yrittää lepyttää Jamesin, vaikkei se kovin yksinkertaista näytä olevan. Minusta oli tärkeää, että James kuitenkin huomasi Thomyaksen olevan ihan taitava opettaja ennakkoluuloistaan huolimatta.
Hiukan jäi kummastuttamaan, että eikö Thomyaksen pitäisi olla hieman kärttyinen vieroitusoireista? Ei omaa kokemusta (;D) mutta luulisin, ettei siitä ihan noin vain pääse eroon. Ja eikö hän kuitenkin tullut Tylypahkaan melko pian - tai no, miten sen nyt ottaa, ehkä minulta on mennyt jotain ohi - Pottereilla vierailun jälkeen?

Ylös, elukat! -huuto sai naureskelemaan heti alussa. Ai hups, miten te oikein saitte tietää että me ollaan animaageja? Luulisin Remuksen huomanneen ettei aina vain voi olla mallioppilas, kun kerran lupasi keittiöreissun ;)

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 48]
« Vastaus #309 : 04.09.2012 15:34:29 »
Nyt mulla kerrankin on aikaa ja energiaa. Joten nyt tulee toivon mukaan ees osittain järkevä kommentti.  ;D En siis takaa mitään ;D

Tää luku oli mahtava ;D Jotenkin toi kelmien aamurutiini sopi mun kuvitelmaan täysin. Tai melkein. Oon kattos aina kuvitellu et Remus sais olla se ekana heräävä jonka tehtäväks jäis potkia Sirius ja James ylös mutta sama se, toimi näinkin ;D

Ja sitten Thomyas, joka ansaitsee ihan oman kappaleensa kommetntista. Se on ihana. Ja luulen et oot suunnitellu sille joko järkyttävän traagisen kohtalon tai sitten sellasen happyhappyjoyjoy-kohtalon, jossa se ja James sopii ja kaikki on onnellisia. Tai sitten se joittenkin käänteitten kautta päätyy Lilyn vällyjen väliin ja suututtaa pikkusen Jamsien ja häipyy Puolaan pakoon kaikkee ja jättää kelmeröisten käsiin pikkusen sotkun. Tai... joo, liikaa teorioita sun tarinaas, mutta tässä nyt pari mun mielipidettäni. Ja jotenkin toi Thomyasin vierotusoirejuttu tuntuu aika tärkeeltä. Musta tuntuu et kelmit löytää sen mettästä pössyttelemästä kuutamolla ja tulee ongelmia ;D Ei ollu uus teoria ;D

Mutta, kiitos tästä, oli ihana ♥ Ja ne loput 20 lukua sais jo raottaa vähän verhoonsa... ;D Eli suomeks, jatkoa ;D

Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 48]
« Vastaus #310 : 04.09.2012 15:42:15 »
Supereeppinen jatko-osa?? Käy mulle! Oonkin jo kauhulla miettiny, että millon tää teksti tulee lopullisesti päätökseensä, mutta onneks se nyt siirty kohtalaisen hamaan tulevaisuuteen.

Lisää draamaa tulossa? Mä olen siitä huono lukija, että koska oon ihan luvattoman kiintynyt kaikkiin hahmoihin, en periaatteessa edes haluaisi yhtään draamaa. Toisaalta kelmeily ilman draamaa onkin sitten jotain vähän vaikeammin kuviteltavaa? Oletan että sulla on kuitenkin jokunen ässä hihassa, joten tää menee varmaan koko aika vaan mielenkiintosemmaksi ;)

Jatkoa odottelen jälleen  :-*
The girl, who has dreams of.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 48]
« Vastaus #311 : 11.09.2012 15:18:56 »
onski: Joo on vähän välilukuja nämä (sanajärjestys?) mutta kyllä pian taas jännitetään. ;) Kiva kun seuraat.
Jahma: En olis ikinä uskonut että pääsisin näinkin pitkälle, mutta nyt kun tässä ollaan niin en mä voi lopettaakaan. :D Joten jatko-osa tulee (ja luultavasti myös sille jatko-osa koska en osaa lopettaa) ja sormet syyhyää päästä kirjoittamaan sitä, sais tän jo loppuun! ;D
SparrowCat: Thomyaksessa ei oikeesti oo mitään muuta vikaa kun se etten mä haluais tykätä siitä, koska a) se on symppis b) se on jumalaisen näkönen ja c) se on täydellinen. ::) Ja vihaan sitä silti ihan periaatteessa, koska mun Jamesia ei noin vaan syrjitä.  :'(
Swizzy: Joo voi olla että mä vähän liioittelin tuon kokeiden valtavuuden, kun siis en mä ainakaan ees YO-kokeisiin lue herraisä viittä kuukautta etukäteen (vaikka olis ehkä pitänyt?) mutta sit mietin että kun moni niistä lähtee heti työelämään tuon jälkeen niin niillä arvosanoilla on varmaan aika iso merkitys? Tai en tiiä. Vähän random silleen, mutta joo. :D
Pric: Haha, kyllä sitä vaaleenpunastapumpulihöttöfluffya (?) on tulossa ihan mielin määrin, ei hätää. ;) Ja yritän vähän vaivihkaa tuoda niitä muitakin hahmoja sieltä vähän esiin, varsinkin nyt Alicea ja Frankia ja myöhemmin Amya. Ja Danielle saa piakkoin kans monta omaa lukua, ja viimeistään jatko-osassa se tekee jotain niin unohtumatonta että huh! Pysy kuulolla!
SuklaaKissa: Niistä vieroitusoireista, että siinähän on se ettei se jaksanut koko aikaa pitää kulisseja ylhäällä, että se oli tosi väsynyt ja loppujen lopuksi aika kärttyinenkin. Varmaan aika lailla yksilökohtaisiahan ne vieroitusoireet taitaa olla, toisilla ilmenee eri tavalla. :)
Ledi: Tai sitten se joittenkin käänteitten kautta päätyy Lilyn vällyjen väliin ja suututtaa pikkusen Jamsien ja häipyy Puolaan pakoon kaikkee ja jättää kelmeröisten käsiin pikkusen sotkun. Tota en ollutkaan tullut ajatelleeksi... Mutta valitettavasti Thomyaksen kohtalosta on jo sovittu mun kahden aivosolun kesken (toisin sanoen niitä ei kuunneltu), mutta joo, tollasta juonta vois jossain toisessa tarinassa käyttää... Look for my owl! ;)
L.E: Kelmeilyähän ei tosiaan ole ilman draamaa, joten draamattomuus ei tässä enää kovin kauaa kestä. Ehkä kolme tai neljä lukua, korkeintaan viisi. :D En osaa muuta kun vaan pitkittää tätä ficciä, kun tavallaan haluisin jo että tää loppuis mutta tavallaan haluisin jatkaa tätä ikuisuuksiin kun tää on niin iso osa mun elämää... Njoo.

A/N: Oon taas loistava... Luku 49, ja seuraava on jo 50!! Herraisä, se on juhlavasti ihan erityylinen kun luvut yleensä, näin varoituksen sanana jo etukäteen. Ja nyt kun olen selvinnyt jotenkuten hengissä ruotsin YO-kuuntelusta (kirjallinen ensviikolla, hrr...) niin annan teille uuden luvun. Enjoy - if you can.



Sillä ilman sinua hukun öihin sekaviin
Ja ilman sinua – no niin
Ilman sinua olen puolitiessä helvettiin


Hector: Jos sä tahdot niin


Neljäskymmenes yhdeksäs

James ei nähnyt Lilyä ennen päivällistä, sillä Lilyn lukujärjestys oli täynnä ja Jamesilla oli eri kursseja. Suureen saliinkin hän ehti ennen tyttöystäväänsä, joka luultavasti tapansa mukaan tarkensi tietoja tähtitietoa opettavalta professori Sinatralta, joka ei osannut oikein kertoa asioita selkeästi. Kelmit tulivat saliin etuajassa (taikaeläinten hoidon opettaja oli tavallistakin lepsummalla päällä), istuivat pöytään, söivät nopeasti ja päättivät ahertaa vielä pari tuntia karttansa parissa. James sanoi tulevansa joskus myöhemmin.

”Minä haluan jutella Lilyn kanssa”, hän mutisi vastaukseksi Siriuksen kulmienkohotukseen. ”Ihan muuten vain. Vaihtelun vuoksi. Mutta tulen kyllä ihmisten ajoissa.”

”Toivottavasti”, Sirius heitti vitsillä takaisin ja hymyili muka-tietäväisenä. ”Mutta ei mitään kiirettä, muista olla kiltti hänelle.”

”Turpa umpeen.”

James tiesi että Sirius vain vitsaili, mutta silti tuon kaltaiset jutut, jotka kohdistuivat häneen ja Lilyyn, saivat hänet vähän masentuneeksi. Lily oli ymmärrettävästä syystä erittäin arka mitä tuli heidän suhteensa fyysiseen puoleen, ja James odottaisi vaikka maailman tappiin saakka (tai no, ei ehkä ihan niin kauan, mutta aika pitkään kuitenkin), mutta kyse ei ollutkaan siitä. Ongelma oli, että joka kerta kun hän vain ajatteli sitä, hänen teki mieli kuristaa Severus Kalkaros elävältä paljain käsin, ja tarvitsi nopeasti jotain muuta ajateltavaa estääkseen itseään tekemästä niin. Varsinkin jos Kalkaros sattui olemaan näköpiirissä kuten nyt.

James keräsi lautaselleen uuden annoksen lihamureketta ja perunamuusia ja salli itsensä tuijottaa avoimen vihamielisesti Luihuisen tupapöydässä istuvaa Kalkarosta sekä Katia, joka tuntui istuvan melkein rasvahiuksisen pojan sylissä, mikä oli kuvottavaa katseltavaa kun tiesi pojan taustoista sen mitä James tiesi. Kat näytti hyvin tyytyväiseltä paikkavalintaansa, mikä teki Jamesin varmaksi siitä ettei tytöllä varmasti ollut aavistustakaan, mitä Kalkaros oli tehnyt Lilylle. Ei kai kukaan voisi olla luihuispojan lähellä jos tietäisi? Jamesin teki mieli mennä ja kertoa Katille, vain osoittaakseen kuinka väärässä tämä oli ja saadakseen Kalkaroksen ensimmäisen ja luultavasti ainoan tyttöystävän kaikkoamaan. Hän oli varma, että saisi siitä edes vähän helpotusta, mutta hän ei mennyt vaan keskittyi kaatamaan vettä pikariinsa.

”Hei James”, kuului samassa tuttu ääni, ei se jota hän oli odottanut vaan toinen, ei aivan yhtä miellyttävä mutta ei kuitenkaan lähellekään vastenmielinen. James kääntyi ja kohtasi Frank Longbottomin ystävälliset kasvot, kun puuskupuh istui hänen viereensä pöytään. Tämä tarkoitti siis sitä, että tähtitiedon tunti oli ainakin loppunut, sillä myös Frank oli sillä kurssilla. ”Lily jäi keskustelemaan jostain vielä vähäksi aikaa, ajattelin vain mainita.”

”Kiitos”, James hymähti. Hän todellakin piti Frankista, tämä oli ystävänä hyvin lojaali ja vaikka hän ei tätä kovin hyvin tuntenutkaan, hän oli aivan varma siitä, että Frank jos kuka oli loistava poikaystävä Alicelle, joka tarvitsi jonkun pitämään jalat maassa ja pään pois pilvistä. ”Minä en ihan totta tajua, miten hän aina jaksaa keskittyä opintoihin niin vakavasti.”

”En minäkään”, Frank naurahti. ”Haittaako jos syön tässä?”

”Siitä vain”, James totesi ja ihmetteli mielessään, miksei Frank istunut ystäviensä kanssa. Tosin Amos Diggory nyt saattoi joskus käydä jopa Frankin hermoille, se oli ihan varmaa. James ei suonut sille enempää ajatusta.

”Kuule”, Frank sanoi keskustelumielessä ottaessaan ruokaa ja James kohotti kulmiaan kysyvästi, ”mitä mieltä sinä olet siitä uudesta opettajasta? Siitä Jonesista.”

James melkein veti vedet väärään kurkkuun ja ryki hetken aikaa ennen kuin sai vastatuksi. ”Ai Thomyas Jonesista? No jaa, en ole kamalasti hänelle ajatuksia suonut. Miten niin?”

Frank rykäisi ja mietti hetken miten asettaisi sanansa, mutta päätti sitten sanoa suoraan. Se olikin Jamesin mielestä yksi Frankin hyvistä puolista, ja hän mietti että heidän pitäisi jutella useammin. ”Kun minun mielestäni sinussa ja hänessä on jotakin samaa. Siis ulkonäössä.”

Sille James ei voinut muuta kuin naurahtaa synkästi. ”Ihmekös tuo. Hän on minun veljeni, tai jotain.”

Puuskupuh näytti yllättyneeltä. ”Todellako? En tiennyt että sinulla on veli – jos Siriuksen jättää laskuista, totta kai.”

”No se on aika pitkä juttu”, James mumisi ja jätti asian sikseen.

”Varmasti. Mutta se ei ollut se miksi tulin juttelemaan sinulle – ”

James ei koskaan kuullut mitä asiaa Frankilla olisi ollut, sillä kesken kaiken Lily ilmaantui paikalle ja alkoi puhua tuohtuneena tähtitiedon tulevasta S.U.P.E.R. -kokeesta ilmeisesti huomaamatta lainkaan, että katkaisi keskustelun joka oli kääntymässä luultavasti hyvin mielenkiintoiseen suuntaan. Frank kuitenkin vain hymyili Lilylle, söi äänettömästi ruokansa ja nousi sitten lähteäkseen.

”Jutellaan sitten paremmalla ajalla, okei? Tämä on tosi tärkeää”, hän huikkasi hymyillen vielä Jamesille ja lähti etsimään Antonia ja Mikea kirjastosta. James katseli hänen peräänsä ja mietti, mikä mahtoi olla sellaista että Frankin olisi keskusteltava siitä juuri hänen kanssaan.

”Mikä on tosi tärkeää?” Lily kysyi kummastuneena syödessään pientä murekenokarettaan. Hän ei ollut tullut ajatelleeksi, että Frank ei yleensä istunut rohkelikkojen tupapöydässä.

James hymähti. ”Tietäisin, jos olisit tullut noin viisi minuuttia myöhemmin”, hän sanoi ja katsoi tyttöä vähän moittivasti siirtäessään tämän kasvoille valahtaneita hiuksia korvan taakse. ”Kai sinä nyt jotain kysyttävää vielä olisit keksinyt?” hän lisäsi hymyillen huvittuneena ja sai Lilyltä pienen mulkaisun.

”Jos en tietäisi paremmin, sanoisin ettet ole kovin ilahtunut siitä että tulin”, Lily mumisi ja pisti perunamuusin rippeet suuhunsa.

”Mutta koska tiedät paremmin, tiedät että ilahdun sinun näkemisestäsi aina ja ettei mikään saisi minua toivomaan ettet tulisi.” Lily hymyili Jamesille ja pyyhki suunsa lautasliinaan. James suukotti hänen poskeaan. ”Onko sinulla kovin kiire tekemään läksyjä?” poika kysyi viattomasti. ”Kun tavallaan meillä ei ole tainnut olla oikein kaksinkeskeistä aikaa moneen viikkoon.”

”Olimmehan me ajoittain kaksin joululomalla”, Lily naurahti ja nousi pöydästä vetäen Jamesin mukanaan. He lähtivät kävelemään ulos salista.

”Sitä ei lasketa, koko ajan oli vaarana että Sirius tai äiti pelmahtaisi paikalle. Onko tuo kyllä vai ei?”

”No kylläpäs sitä nyt yritetään saada seuraa”, Lily hihitti pysähtyessään juuri salin ulkopuolelle, missä tupapisteitä laskevat tiimalasit kertoivat Korpinkynnen johtavan Rohkelikkoa niukasti. ”Mikäs herralla nyt on?”

James veti Lilyn lähelleen ja kietoi kätensä tämän vyötärölle. He olivat sopivasti poissa näkyvistä mutta eivät piilossa, tiimalasien vieressä ja vähän suuren oven takana, joten Lily ei kiusaantunut ainakaan kovin pahoin. ”Ai jos puhutaan ihan totta? Minä olen tällä hetkellä niin täynnä Thomyasta ja muita erinäisiä todella ärsyttäviä seikkoja että voisin räjähtää. Ja koska puhutaan totta, sanotaan nyt sekin että olisin jo räjähtänytkin ellei sinua olisi.” Hän suuteli Lilyä ennen kuin tämä ehti väittää vastaan. ”Vakavasti sanottuna sinä pidät minut järjissäni”, James mutisi otsa tytön otsaa vasten ja katsoi tämän yllättyneitä vihreitä silmiä.

”Oikeastiko?” Lily kysyi ja sai vastaukseksi pienen hymähdyksen ja uuden suudelman, vähän voimakkaamman kuin edellinen mutta silti hyvin hellän. ”Vau, enpä olisi uskonut että sinut saa pidettyä järjissäsi jotenkin.” He seisoivat vähän aikaa siinä ihan lähekkäin, katsoivat toisiaan silmiin, ja Lily painoi huulensa jälleen Jamesin omille. ”Mitäköhän herralla mahtoi olla mielessään?”

Mustahiuksinen poika mietti hetken ja hymyili sitten. ”Luuletkohan että olisi liian kylmä mennä kävelylle järvelle?”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 49]
« Vastaus #312 : 11.09.2012 16:19:30 »
Joo, oot taas loistava, kuten aina! ♥

Tää oli tosi ihana Lily/James -luku ja awwitin varmaan lähes puol lukua tai jotain. Ja sit toi Frankin juttu jäi kans mietityttämään...

Lainaus
”Mutta koska tiedät paremmin, tiedät että ilahdun sinun näkemisestäsi aina ja ettei mikään saisi minua toivomaan ettet tulisi.”
Aww! ♥

Kiitos ja jatkoa (ja sori vähän mömmö kommentti)!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

SparrowCat

  • ***
  • Viestejä: 33
  • Perustelijoiden kuningatar
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 49]
« Vastaus #313 : 11.09.2012 16:54:35 »
Jeee, uus luku! Tuliskohan tällä kerralla vähän parempi kommentti? Sitä kannattaa toivoa...

Tämä luku oli mukavaa, kun ei tapahtunut oikein mitään, mutta sehän ei yhtään haittaa! Yhtä paljon nämä luvut viihdyttää. :) Frank on aivan ihana, siitä pidän kauheasti ja kun tätä ficciä lukee, saat mut pitämään siitä entistä enemmän! Hööh, Frank ei ehtinyt sanoa sen tärkeää asiaa, mur, Lily, mitä tulit siihen keskeyttämään? Kat ja Severus on aika erikoinen pari, tunteekohan ne oikeasti jotakin toisiaan kohtaan? Mielenkiintoista, mielenkiintoista... Taidan lopettaa vähän lyhyehkön ja einiinkovinrakentavan kommenttini tähän... Mutta mahtava luku!

Jatkoa! (Ja nopeasti, en kestä kauaa odottamassa täällä Frankin sanottavaa ja muuta! :D)

SparrowCat
I'm just a cute cat or a weak sparrow, don't hurt me

KelmiNeiti00

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 49]
« Vastaus #314 : 11.09.2012 17:04:52 »
Uusi lukia ilmottautuu!!
 
Tää on oikeesti tosi ihana!
Oon lukenu tän pari kertaa mut vast nyt tuun kommentoimaa...  (yleensä luen tätä kännykäl nii en oo sil sit ruvennu kommentoimaa.)

Mut joo., tää on iha sika hyvä!
Lily ja James♥ on mun lemppareita!

Jatkoa odotellen

KelmiNeiti00

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 49]
« Vastaus #315 : 11.09.2012 17:08:36 »
Hei uusi luku!

No on nuo kaks taas niin sulosta että siirappi valuu.. :P

teksti oli hyvää ja virheetöntä.

Mä en kyllä voi ymmärtää sua kuinka pystyt vieläki kirjottaa. Hei haloo 49 lukua!

jatkoa odotellen
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 49]
« Vastaus #316 : 13.09.2012 14:55:18 »
Swizzy: Lol toi loistava oli kyllä lähinnä sarkasmia... :D Nojaa, kiva että mulla on teitä vakkareita tykkäämässä niistä luvuista joista ite en tykkää. :)
SparrowCat: Aw, Frank on jotain niin nununununu etten mä kestä. :P Voit olla varma että sitä tulee jatkossa vielä paljon lisää, koska rakastuin ja haluan olla Alice just nyt. Oota vaan kuule, pian säkin haluat. ;)
KelmiNeiti00: Hei jes, ihan loistavaa että kommentoit! Jokainen kommentti on mun mielestä aivan ihana, ja tuntuu tosi hyvältä lukea että joku uusi taas tykkää. :)
Jahma: Siirappi on kivaa mutta joskus liian tahmeaa... ;D Ja voi kuule, et uskokaan miten monta kertaa oon itekin ihmetellyt että miten mä jaksan, mutta tässä sitä vielä kevyesti porskutellaan eteenpäin!

A/N: Buujaa, ja nyt tulee se mitä kaikki on odottaneet mutta mitä kukaan ei olisi ikinä uskonut oikeasti tapahtuvan - eli luku 50. Viisikymmentä. Puolisataa. Geez, that's a lot of chapters. Waaaaaay too many, if you ask me, but what can I do? Joka tapauksessa taisin luvata jotain extremeä, joten tässä tulee: luku, jossa ei ole kuvailua, vaan pelkkää dialogia. Kyllä luitte oikein. Mun on kyllä ihan pakko myöntää että tää on myös ehkä turkin ja tylsin luku joka tässä ficissä on, mutta tavallaan tää tarvittiin tänne väliin. Tai en tiiä. Go on and enjoy - if you can.



Mut frendit päivän kirkastaa
Siihen luottaa voin


TikTak: Frendit


Viideskymmenes

”Amy, oletko nähnyt Lilyä?”
”Hän kävi äsken hakemassa takkinsa ja lapasensa. Sanoi menevänsä Jamesin kanssa kävelylle. Mikä hätänä, Alice?”
”Ei mikään. Minua vain mietityttää... kaikki se mitä puhuimme eilen illalla.”
”Ai. Tahdotko puhua siitä? Lottie on ainakin toistaiseksi oleskeluhuoneessa, joten olemme selvillä vesillä sen osalta.”

”Huoh. Tai siis että eikö sinua yhtään mietitytä se kaikki? Siis poikien animaagius ja muu.”
”Itse asiassa ihmettelin juuri itsekin, kun ei niin kamalasti mietitytä. Toki osasinhan minä sinä jollain tasolla odottaakin, samoin Lily.”
”Niin mutta silti! Tai siis että Lily oli oikeassa siinä kun sanoi että ministeriö pitää animaageista kirjaa. Entä jos heidät saadaan kiinni?”
”He ovat kelmejä. Ei heitä saada kiinni.”
”Mutta entä jos!”
”No se on sen ajan murhe. Ei minua se huoleta, ja Lilykin on enemmän järkyttynyt siitä että he tekivät sen.”
”Mitä tarkoitat?”
”Niin siis ei hän sitä sanonut, mutta näkeehän hänestä että hän säikähti kaikkea sitä mitä olisi voinut tapahtua. Tarkoitan että ihmisiähän on kuollut yrittäessään opetella animaageiksi. Ja muistatko ne McGarmiwan näyttämät kuvat mutaatioista, jotka ovat muodostuneet pikkiriikkisistä virhearvioista?”
”Voi Merlin, en minä ollut vielä ehtinyt sitä ajatellakaan! Tosiaan, entä jos jotakin olisi mennyt vikaan? Hehän olisivat voineet kuolla!”

”Arvasin ettei sinulle olisi pitänyt kertoa siitä.”
”Miten sinä voit olla noin rauhallinen? He olisivat voineet vaikka kuolla! Tai muuttua sellaisiksi tuskaisiksi ja iljettäviksi mutanteiksi! Ja sinä vielä kaiken lisäksi seurustelet helvetti soikoon ihmissuden kanssa!”
”Pidä pienempää ääntä, jooko?”
”Oho, sori. Mutta silti! Sinä olet ihan tyyni vaikka poikaystäväsi on vaarallinen!”
”Eikä ole.”
”Onpas! Hänhän on – ”
”Tiedän kyllä, mutta se ei tee hänestä vaarallista. Se susi joksi hän muuttuu ei ole hän. Sitä paitsi kuten eilen sanoin, se tapahtuu vain yhtenä päivänä kuukaudessa, joten minulla ei ole mitään hätää. Enemmän minua surettaa hänen tilanteensa, ja ihmissusien ylipäänsä.”
”Surettaa? Miten ihmeessä?”
”Alice, oletko huomannut että ihmissusia kohdellaan ihan kamalan huonosti? Ja vain siksi että he ovat mitä ovat, eivätkä voi sille mitään? He eivät saa kunnon työpaikkoja, heille ei vuokrata asuntoja eikä kukaan eväänsä liikauta kehittääkseen hoitomuotoja lieventämään heidän kipujaan.”
”Kai minä sen olen huomannut, mutta en ole kamalasti viitsinyt aikaisemmin kiinnittää huomiota. Tosin se varmaan muuttuu nyt kun tunnen yhden heistä henkilökohtaisesti. Sinä olet tainnut ajatella asiaa enemmänkin?”
”Noin reilun vuoden verran, kyllä.”

”No kerro nyt sitten ihmeessä mitä olet tehnyt asian eteen!”
”Miten niin mitä minä olen tehnyt?”
”Älä viitsi, pakkohan sinun on ollut jotain tehdä. Amy, minä tunnen sinut. Et sinä ole pelkästään ajatellut sitä ja katsellut samalla sivusta, varsinkaan kun on kyse Remuksesta.”
”Niin no, olen kyllä tutkinut paria juttua... Lähinnä yhdistellyt tietoja erilaisista taikayrteistä ja jästien suosimista kipulääkkeistä. Ja lueskellut paljon kirjoja ihmissusista. Viime kesänä löysin Viistokujalta yhden vanhan niteen, jossa oli tosi paljon erilaisia vanhan kansan rohtoja ja lääkeliemiä.”
”Mihin sinä pyrit niillä?”
”Minä – tai antaa olla, se on ihan tyhmää...”
”Antaa kuulua.”
”No kun minä ajattelin että voisin kokeilla paria juttua. Yhdistää kaikkia saamiani tietoja ja yrittää keittää eräänlaisen liemen, joka helpottaisi ihmissusien muutosta ja susivaihetta.”

”Luuletko että se toimisi?”
”En tiedä, ei välttämättä. Mutta minulla on kyllä aika hyvä kuva siitä, miten lähtisin lientä toteuttamaan. Luulen kyllä että minun pitää odottaa koulun loppuun asti, sillä en usko että rehtori katsoisi kovin hyvällä postipaketteja täynnä jästilääkkeitä, jos äiti niitä edes suostuisi ostamaan ilman kunnon selitystä.”
”Selitystä, jota sinulla ei tietenkään ole?”
”Ei tietenkään.”
”Ei jotenkin yllätä minua. Mutta sen sijaan se, että olet ajatellut kaiken noinkin pitkälle, on minusta aika yllättävää.”
”No, minulla on ollut paljon aikaa.”
”Nähtävästi. Ainakin ennen kuin aloit seurustella. Huomaatko nyt, kuinka oikeassa olin, kun totesin viime vuonna että seurustelu vie yllättävän paljon aikaa?”
”Todellakin. Tosin sinun ja Frankin suhde vie varmasti enemmän aikaa kuin minun ja Remuksen.”

”Miksipä sitä kiistämään. Muuten, Frankista puheen ollen...”
”Mitä hänestä?”
”Hän on ollut vähän outo viime aikoina.”
”Joo, kuulin ohimennen kun puhuit siitä Lilyn kanssa uutenavuotena. Millä tavalla outo?”
”Tai siis että hän on edelleen sama suloinen ja ihana Frank kuin aina ennenkin, mutta aina välillä saan hänet kiinni tuijottamasta minua.”
”Mitä outoa siinä on? Ainahan hän on sinua tuijottanut.”
”Niin mutta ei tällä tavalla! Hän katsoo minua ja hymyilee sillä ihanalla pehmeällä tavallaan, uppoutuu ajatuksiinsa... mutta jokin siinä on erilaista. Ihan kuin hän arvioisi tai suunnittelisi jotain.”
”Jos hän miettii sinulle yllätystä? Teillähän on vuosipäivä ensi viikolla.”

”Niin on! Hän taisi kyllä mainitakin että minun pitäisi jättää se iltapäivä tyhjäksi suunnitelmilta. Luuletko tosiaan että hän yllättää minut kunnolla?”
”Ihan varmasti. Hänhän tietää miten rakastat yllätyksiä.”
”Niin rakastan! Muistatko miten hän viime vuonna toi minulle punaisia ilmapalloja aamiaiselle? Ja sitä edellisenä vuonna antoi sen puuhelmirannekorun?”
”Alice hei, miten niitä voi olla muistamatta kun sinä kertaat kaikki tapahtumat ainakin kerran viikossa?”
”Mitäköhän hän keksii tänä vuonna? Jos hän vaikka vie minut kiellettyyn metsään piknikille? Kuulin että viime vuonna se yksi luihuinen oli vienyt tyttöystävänsä sinne ja sulattanut maan ja laittanut vaikka mitä hienoja loitsuja niin että pieni aukio näytti samalta kuin keväisin! Tai entä jos Frank lähettää minulle hämäyksenä pöllöpostissa kortin? Tai jos – ”
”Kuule, minusta on ihanaa kun olet niin innoissasi, mutta eikö yllätys olisi parempi jos et yrittäisi keksiä sitä etukäteen? Ethän sinä edes ole vielä ihan sataprosenttisen varma että hän aikoo yllättää sinut!”
”En olekaan, mutta koskaan ei voi olla liian varovainen!”
”Alice, yllätysten idea on yllättää.”

”Ihan sama. Eikö muuten olisi ihanaa jos Remus yllättäisi sinut jotenkin joskus?”
”No jaa, enpä oikein tiedä. Se on enemmän teidän tyylistänne, ei minun ja Remuksen. Enkä minä sitä paitsi pidä yllätyksistä yhtä paljon kuin sinä.”
”Niin mutta silti! Mieti nyt, jos hän vaikka toisi sinulle kukkia ihan muuten vain, tai lähtisi spontaanisti kävelylle kuten Lily ja James – mikä on minusta muuten ihan äärettömän suloista!”
”Ja nimenomaan siksi se ei oikein sovi meille. Ääretön suloisuus on varattu sinulle ja Lilylle.”
”Miten vain. Mutta kyllä sinäkin tästä vielä kohta innostut, kun pääsen oikein vauhtiin!”
”Tästä tulee pitkä ilta...”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 50. Wait a minute - what?!]
« Vastaus #317 : 13.09.2012 16:16:31 »
Joo, kyllä mä tiiän että se sun loistava oli sarkasmia mutta mun ei ollut.

Viiskymmentä! Se on jo ihan pikkuhiukan. Onnittelut!

Tää luku oli oikeen toimiva ja hyvä, että näemmä susta on dialoginkirjottajaksikin. Kertaakaan ei jäänyt epäselväksi kuka puhui (ja puhujia oli vaan kaks joten se oiskin aika taitavaa sekottaa ne :D).

Mä oletan että Frankin jutulla mistä se halusi puhua Jamesille on joku yhteys tähän juttuun jonka Alice mainitsi... (varo vaan, kohta mun uteliaisuuteni kasvaa hallitsemattomaksi ja alan suorittaa jotain salapoliisintyötä tän suhteen :D)

Ja keksiikö Alice sudenmyrkkyjuoman? Tai jotain uutta? Uuu, cool...

Jatkoa jooko?

Kiitos tästä!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 50. Wait a minute - what?!]
« Vastaus #318 : 13.09.2012 16:29:29 »
ööö.. Se meni aika nopeesti, siis lukien, kun oli vain reploja.

Ei mun kaveriporukalla toki tollaset puheet oo.. toki vähä erityyliset aiheet vaan, muut miehistä joka tapauksessa.

hyvää tekstiä ja virheitä ei löytyny

jatkoa odotellen
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Pric

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 50. Wait a minute - what?!]
« Vastaus #319 : 14.09.2012 17:01:13 »
AAA KOSIIKO FRANK !???  se tuli ekana mieleen  :) aaw mikä sulonen !    tykkäsin tosta dialogista. Ja siitä edellisestä luvusta. OOn nyt kuumeessa enkä jaksa kirjottaa, joten viimeistelen tän kommentin myöhemmin :D                                                                                 
If you play your cards right
you can change the world