Kirjoittaja Aihe: Twilight: To life and blood (6.luku 4.8) | K-11 B/E, AU, romance  (Luettu 15722 kertaa)

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Title: To life and blood
Author: Chcy (tunnetaan myös CeCe)
Fandom: Twilight
Pairing: B/E + normaali
Genre: Romance, AU, lievä Adventure ja Fluff
Beta: SuEmSa
Rating: K-11
Disclaimer: En omista mitään Twilight-sagan henkilöitä. Kaikki kuuluu S.Meyerille. Juoni ja ne henkilöt, mitä et tunnista on minun keksimiä!
Warning: Spoilaa hiukan Aamunkoin tapahtumia vaikkei paljastakaan mitään kirjan tapahtumista eikä liity sen kulkuun!Summary: Renée on tavannut Carlislen työnsä kautta. He ovat ystäviä ja Renée odottaa muutuvansa myös vampyyriksi. Kuitenkin hän tulee raskaaksi ex-miehellensä. Kun Renée synnyttää Bellan, huomaa Edward, Carlislen biologinen poika, että hänellä ja Isabellalla on aivan erityinen suhde... HUOM: Edward on puolivampyyri!

A/N : Yritin kovasti etten tee tästä enää mitään 'kaikki ihmisiä'. Tämä tuntuu hyvältä sovitukselta tähän  Toivottavasti pidätte! Ja tästä ficistä on tulossa todella pitkä  Siitäkin pieni varoitus! Lisäksi haluan kiittää maailman mahtavinta ja nopeinta betaani :) SuEmSata!



Prologi



Nimeni on Renée Swan ja olen 27 vuotias, täytän helmikuussa 28. Työskentelen lääkärinä Forksissa, pienessä tihkusateisessa kaupungissa. Elämäni on täysin normaalia, yksinäistä. Siis jollei Culleneita lasketa.

Carlisle oli täällä jo silloin kun tulin ensimmäisen kerran. Hän oli ehkä komein mies jonka olen koskaan tavannut. Huomasin ensin, että Carlisle livahti kaikesta. Esimerkiksi pikkujouluihin hän ei koskaan tullut. En minäkään sinne koskaan mennyt, vaikka työparini Phil yrittikin houkutella. Ei ne minua kiinnostanut, tuskin sieltä löytyisi romantiikkaakaan. Minä olin ollut yksinäinen jo pitkään. Aloin siis ihmetellä Carlislen käytäntöä. Vaikka voisi hänellä olla oma syy. Niin kuin oli minullakin.

Me kuitenkin ystävystyimme. Juttelimme ja vietimme aikaa yhdessä. Tutustuin samalla myös Esmeen. Toinen upea ihminen. Tai niin minä ainakin luulin.
Kun muutaman vuoden jälkeen Carlisle kertoi pienen salaisuutensa, en voinut käsittää sitä. En pelännyt häntä. Se tuntui vain niin uskomattomalta.

Opin tuntemaan heidät paremmin. Carlisle perheineen ei juonut verta normaalisti. He erosivat  muista vampyyreista. He joivat eläinten verta. Se selitti sen, miten hän pystyi olemaan lääkäri.
Kun Carlisle oli rakastunut Esmeen, hän oli vielä ihminen. Carlisle on kertonut vain vähän siitä kun Esme tuli raskaaksi. Ensin he luulivat että Esme on sairas ja että hän kuolee. Mutta piakkoin Carlisle  tajusi asian. Lääkäri kun oli.
He eivät ole kertoneet enempää. Ei sitä miten synnytys tapahtui, tai miten hänet muutettiin. En ehkä koskaan saisi tietää.

Olin tavannut Edwardin useasti. Hän oli lumoava. Kirkkaan vihreät silmät ja punaruskeat hiukset. Hän näytti kreikkalaiselta jumalalta. Ehkä jopa itse Apollolta! Edward oli yhtä aikaa pelottava,lumoava ja uskomattoman inhimillinen puolivampyyriksi. Hän pystyi syömään ihmisten ruokaa, mutta nauttii siitä yhtä paljon kuin minä maksalaatikosta. Lisäksi hänen ihonsa ei kimmeltänyt, niin kuin vanhempiensa. Aivan kuin hän olisi saanut kaikki hyvät puolet vampyyrinä olemisesta ja jättänyt huonot taakseen.

Elämäni tuntui helpolta. Pidin Esmeä ja Carlislea sisaruksinani ja Edwardia poikanani. Päällisin olin ihminen, mutta sisällä pidin maailman tärkeintä salaisuutta. Ehkä minustakin tulisi joskus vampyyri...? Ehkä.
Eikä tätä tulevaisuutta pilaa mikään.



A/N2: Niin! Ja sitä kommenttia :))!
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 22:17:57 kirjoittanut Beyond »

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #1 : 19.01.2010 19:25:59 »
Kiinnostavaa.  :)
Prologi herätti kyllä ehdottomasti mielenkiintoni ja jään ehdottomasti odottelemaan ensimmäistä lukua. ;)
Teksti oli selkeää ja helppolukuista. Virheitä en jaksanut etsiä, sillä yritin keskittyä enemmän sisältöön. :D

Ja ihana kuulla, että tästä tulee pitkä. ;p Rakastan moniosasia ficcejä. :D
Jatkoa pian ♥

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #2 : 19.01.2010 19:28:29 »
NiNNNi: Kiitos :D Olen suunitellut jatkoa jo pitkälle, vaikken ole saanut sitä vielä tekstinä kuulostamaan hyvältä.

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #3 : 19.01.2010 20:35:35 »
Ohhoh! En oo ikinä lukenu ficciä, jossa Renée on isossa roolissa! :o Tätä aion kyllä seurailla!
Toivottavasti kaikki tulevat luvut ovat yhtä laadukkaita, kuin tämä ;)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #4 : 19.01.2010 20:58:29 »
katriqqq : Kiitos :) Halusin tehä Renéestä tällä kertaa isompaa, koska hän on aina onnelisesti elävä sivuhenkilö Phonexisssa (yleensä Phillin kanssa). Ja sitten ripaus E/B:tä niin, vóla! Täydellistä minulle :)

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #5 : 19.01.2010 21:06:54 »
Ooooh. jännää, ett Renée on täs. Mut se on vaa kivaa^^
Joo. Tykkään ja tää vaikuttaa lupaavalta.^^
Joo. Jatkoa vaan^^
Joo ja on hyvin kirjotettu ja tällee^^

E_Bella

  • Vieras
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #6 : 19.01.2010 21:27:42 »
Kiinnostavalta vaikuttaa! ^^ jotkut kohdat vaikuttivat hieman tönköiltä, mutta tosiaan vain hieman!  laitan tähän yhden..
Lainaus
He erosivat  muista vampyyreista. He joivat eläinten verta.
tuo voisi minusta olla, vaikka: He erosivat muista vampyyreista, sillä he joivat eläinten verta. Mutta enempää en jaksa laittaa tuohon, enkä sieltä muuta tainnut löytääkään, mikä olisi mainitsemisen arvoista..!  ^^   kuulosti jännältä!
jatkoa siis odottelen innolla! 
~E_Bella~

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #7 : 20.01.2010 16:38:16 »
Joo vaikuttaa tosi kivalt! :)
Aattelin eka, et tää on iha per**est,
 ku edward on puoli vampyyri mut tää ei todellakaa
oo per**est, tää on tosi hyvä! :)

                         ~Anaid
p.s. sori tost per*e jutust... ;D
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #8 : 21.01.2010 17:14:50 »
Kiitos kauheasti kommentista :) Tönkkyys tulee loppumaan kun eka luku saappuu. :) Lupaan.
Anaid: ei mitää .p!

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #9 : 22.01.2010 15:47:55 »
A/N: Uusi luku :) Tuli hiukan tas lyhyt, mutta lupaan parantaa,taas :) Pakko sanoa, että tosi omituista kirjottaa Edwardin iho kuumaksi/lämpimäksi. Lisäksi kaikkea muuta puolivampyyri ominaisuuksia. x)
No, tässäpä tämä! KOMMENTTIA!

1.luku
Kuin se prinsessa, Isabella!

Renée Pov:

”Haluatko tietää sukupuolen jo nyt?” Carlisle kysyi ja käänsi päänsä minua kohti. Hän hymyili samalla.
”Kyllä, tahtoisin kovasti”, vastasin hajamielisesti.
”No, tyttö olisi tulossa!” hän paljasti. Hän hymyili taas. Ultraääni kone piipitti taustalla.
Tunsin lämpimien kyynelten valuvan poskillani. Huokasin hiljaa. Pieni tyttö. Pieni ja kaunis tyttöni.
En olisi ikinä uskovani että tulen raskaaksi. Minulla ei ollut ensin hajuakaan, kuka olisi lapseni isä, kunnes muistin mitä minulle ja ex-miehelleni oli käynyt tammikuussa. En voinut syyttää siitä Charlieta. En kuitenkaan halunnut tulevan tyttäreni tavata häntä. Ainakaan usein. Isä saisi liittyä rahallisesti lapsen kasvatukseen. Hän ei tulisi kuulumaan tähtisilmäni elämään. Charlie otti sen hyvin. Hiukan hampaita kiristellen, mutta muuten hyvin.

Charlie oli pettänyt minua. En koskaan voinut antaa sitä anteeksi.

Edward oli kivenkovaan väittänyt, että tiesi lapsen olevan tyttö. Heti sen jälkeen siis, kun sukupuoli oltiin saatu selville. Alkoi nimen harkinta. Itse olen surkea tällaisissa nimi asioissa, joten Edward kaivoi esille vanhat kirjansa ja selasi niiden henkilöt läpi. ”Eihän koskaan voi tietää jos löydämme tyrmäävän nimen”, hän oli hihkunut minulle selatessaan antiikinaikaisia romaaneja. Huokaisin kärsimättömyydestä. Miksei syyskuu voi tulla mahdollisimman pian? Niin muuten, tytön laskettu aika on syyskuussa. Tarkkaa päivää ei vielä tiedetä, mutta silloin h-hetkeni on.
”Miten olisi tämä!” Edward mutisi ja näytti muutamaa nimeä. Ähkin. Olihan nämä nimet kauniita, mutta ei minun tähtisilmälleni sopivia.

Eräänä aamuna Edward ilmestyi keittiööni, juuri kun kulautin kurkkuuni hiukan vettä. Meinasin tukehtua kun se lumoava poika hyppäsi ikkunasta aamiaispöytäni viereen.
”Anteeksi, mutta nyt keksin sen!” hän nauroi. Ehdin onneksi toipua säikähdyksestä nopeasti.
”No, anna kuulua” minäkin nauroin. Näin miten ruusunpuna kohosi Edwardin poskipäille.
”Siihen liittyy hiukan nolo tarina. Sallitko että kerron sen?” hän pyysi.
”No ihmeessä!” vastasin.
”Kun olin ruumiillisesti 7 vuotias, Esme halusi lukea minulle kirjoja, vaikka olisin itse lukenut mielelläni. Hän halusi pitää äidillisen vaistonsa”, Edward pyöräytti silmiään. Minä nyökkäsin.
”No, hän valitsi sellaisen kirjan, jossa yhdellä aukeamalla on 99% kuvia ja muutama lause tekstiä. Usko pois, niitä oli tosi tylsä kuunnella”, hän pyöräytti silmiään taas. Minä nauroin. Pystyin kuvittelemaan temperamenttisen Edwardin murjottamassa peiton alla omassa huoneessaan Culleneitten ullakkokamarissa.
”No, sitten hän luki tarinan Prinsessa Isabellasta!” hän huudahti.
”Häh?” kurtistin kulmiani.
”No, en ymmärrä. Minä olen poika! ” Edwardin kasvoilla oli suuri kysymysmerkki. ” Ja eikö hänen olisi pitänyt valita jotain hiukan, no, poikamaista! Eikä lukea minulle prinsessoista. Esme sanoi että jokainen kunnon prinssi löytää oman prinsessansa. En ymmärtänyt siitä pätkääkään, vaikka minun täytyisi olla fiksu tai jotain...” hän huokaisi.
Olin yhä ymmällään. Mitä Edward ajoi takaa.
Samassa hän luki ajatukseni.
”Mutta mitä sanot? Isabella! Eikö olekin kaunis nimi?” Edward uteli.

Isabella? Bella? (Edward ehdotti lyhennettä Bella, ja pidin siitä!) Italiaksi kaunis. Ja minun lapseni olisi maailman kaunein. Tähtisilmäni. Isabella? Se kuulosti hyvältä.
”Pidän siitä”, huokaisin.
”Niin minäkin!” Edward huudahti.

Isabella. Aina kun toistin sen, se kuulosti paremmalta. Pidin siitä kovasti. Se oli yhtä aikaa kaunis ja hienostunut nimi. Onneksi Edward oli keksinyt sen.

Cullenit olivat enemmän innoissaan kuin minä. Carlisle puheet olivat minulle lääketieteellistä arabiaa, joten hänen puheitaan oli turha kuunnella. Esme valmisti minua henkisesti. Kertoi tulevaisuudesta, synnytyksestä. Hän auttoi minua rentoutumaan ja opetti ettei tarvitse huolehtia turhista.
Minulle ja Edwardille syntyi erittäin omituinen suhde. Jos olisin ollut mies, ja toivottavasti en tule koskaan olemaan, olisin ajattelut välillemme isä-poika suhdetta. Mutta tämä oli erilaista. Hän tiesi ajatukseni, eikä välillämme ollut salaisuuksia. Silloin kun Edward ei ollut lähellä, minä kyllä syvissä ajatuksissa mietin, että toivottavasti Isabella tulee pitämään Edwardista. Koska minä ainakin pidin kovasti. Huolehdinkin siitä vähän. Jos he eivät pitäisikään toisistaan.

Sitten se hetki koitti. Muistan vain jokaisen Bellan liikkeen. Muistan miten hiki virtasi ohimoillani. Pystyin tuntemaan sen hetken. Mutta pian odotus ja paine olivat ohi. Kuulin jonkun sanovan jotain. Erotin vain sanat: ”tyttö” ja ”terve”. Hän olisi terve! Olin siitä onnellinen. Minun lapseni olisi terve ja saisi elää sellaisena. Huomasin jonkun laskevan tyttäreni syliini. Puristin lasta hellästi kun tunsin lämpimän pään painavan kaulaani. Silloin huomasin samat kuumat kyyneleet. Minun pieni prinsessani oli täällä.

Bellani, olit maailman uskomattomin ihminen jonka olen tavannut. Juuri niin, ihminen. Oli sinussa jotain normaaliakin. Itkit silloin kun et saanut tarpeeksi nopeasti ruokaa, tai olit tehnyt tarpeesi vaippaasi. Nauroit aina kun Esme leikki kanssasi 'kukkuluuruu' leikkiä. Puklasit olkapäälleni ennen untenlaivaa ja herätit minut öisin.
Olin ollut huolissani pikku Bellastani ja Edwardista. En ymmärrä nyt miksi. Bella nautti siitä kun sai maata Edwardin käsivarsilla ilman huolenhäivää ja kuunnella kun Edward soitti pianoa. Jos soitinta ei ollut saatavilla, hän hyräili sinulle. Aina samaa sävelmää ja sinä nukahdit siihen aina. Edward usein ilmestyi meille iltaisin. Ihan vain nukuttamaan sinut. Usein Bella vaatikin hänet. Ensimmäinen sana oli kuitenkin ”Äiti” ja melkein samana päivänä hän mutisi ”Edlwaald”.

”Minä olen miettinyt”, Edward mutisi kun kuljetti sormeaan keittiötasoa pitkin.
”Mitä?”ihmettelin.
”Ettei Bellalle tule kertoa meistä, minusta”, hän huokaisi. Olin samaa mieltä. Hän ajatteli oikein. Ehkä hiukan epäitsekkäästi. Näin pojan silmissä katumuksen. En halunnut noiden pienien harteiden kantavan sitä samaa taakkaa, jota minä kannoin. Eikä Edwardkaan halunnut. En kuitenkaan vihannut sitä taakkaa, ennemminkin nautin siitä.
Se myös merkkasi sitä, ettei minusta tulisi vampyyriä. Jouduin jättämään osan perheestäni pois. Kestäisinkö sen?
En ollut vielä varma.
Varma olin vain omasta tytöstäni yläkerrassa.
Tytöstä, jota rakastin enemmän kuin elämääni.

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: To life and blood (Prologi 19.1)
« Vastaus #10 : 22.01.2010 16:17:26 »
Hitto tää on kiva! Niin erilainen juoni kuin muissa! Just kun Renée on perjaatteessa se päähenkilö, ainakin tässä alussa.
En nyt keksi mitään järkevää. Toivottavsti seuraava luku tulis pian!
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: To life and blood (1.luku 22.1)
« Vastaus #11 : 22.01.2010 16:28:19 »
katriqqq : Renée on päähenkilö alussa. :) MUtta esim. Jo seuraavassa luvussa se vaihtuu Edwardin ja Bellan suuntaan.

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Tässä tulee pieni pätkä tulevasta luvusta:

”Nyt tulee Bella juna!” Edward sanoi kun yritti työntää tytön suuhun kaurapuuroa.
”EI TUU KU VOLVO!” Bella kiljui. Nauroin, mutta kaiken sen alle hautautu mielipaha. Olihan se hauskaa, että Bella muistaa jo millä Edward aina aamuisin ajaa meille. Mutta hän muistis sen jo. Hän ei saa muistaa. Cullenit ei saa jättää mitään jälkiä, ettei Bella tajuaisi heidän salaisuuttaan.
Edward näytti ajattelevan aivan samaa.
”Selvä, se on sitten Volvo. Miten ihmeessä hän osaa jo automerkkejä”, Edward mutisi.
”No, Bella vaatii varmaan kaksitoista vuotiaana valkoisen Toyota IQ”, pärskäytin.
Edwardkin nauroi.


Älkää muuten välittäkö, jos tässä on virgeitä. Sillä en betauttanu tätä. :)
« Viimeksi muokattu: 23.01.2010 17:42:58 kirjoittanut Chcy »

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: To life and blood (1.luku 22.1)
« Vastaus #13 : 23.01.2010 12:25:10 »
Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta. Ja ihanaa kun Reneetä on tässä enemmän kuin muissa ficeissä.  :-*
Ja on muuten outoa ajatella Bella vauvana, ja Edward puolivampyyrina.

Kuitenkin, virheitä osui minun silmiini, mutta en jaksa laittaa niitä tähän. Keskityin nimittäin enemmän sisältöön.  ;)

Eli uusi lukija ilmoittautuu.
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: To life and blood (1.luku 22.1)
« Vastaus #14 : 23.01.2010 20:06:02 »
Ihana<3 Tykkäsin.
Joo. Hyvin kirjotettu ja tällee<3<3<3
Toivottavasti pian tulis taas jatkoooo<3<3

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: To life and blood (2.luku 26.1!!!)
« Vastaus #15 : 26.01.2010 18:40:12 »
 Toinen luku! Kommenttia?  :P


2.luku
Paperisydän

Kyllä.
Tiesin jo heti alusta lähtien,
ettei tämä tulisi ikinä onnistumaan näin.




Renée PoV:

Tiesin sen olevan jo lähellä. Näin sen Edwardin silmistä. Hän ei voinut kertoa, mutta tiesin sen tulevan.
Juuri siksi pelkäsin sitä.
Heidän oli aika lähteä, jatkaa elämää jossain muualla.
Nämä päivät, ne katoavat. Hetkissä. Aivan kuin en osaisi edes nauttia niistä. Miksen pystynyt siihen?

”Nyt tulee Bella juna!” Edward sanoi kun yritti työntää tytön suuhun kaurapuuroa.
”EI TUU KU VOLVO!” Bella kiljui. Nauroin, mutta kaiken sen alle hautautui mielipaha. Olihan se hauskaa, että Bella muisti jo millä Edward aina aamuisin ajaa meille. Mutta hän ei saisi muistaa. Cullenit eivät saa jättää mitään jälkiä, ettei Bella tajuaisi heidän salaisuuttaan.
Edward näytti ajattelevan aivan samaa.
”Selvä, se on sitten Volvo. Miten ihmeessä hän osaa jo automerkkejä?” Edward mutisi.
”No, Bella vaatii varmaan kaksitoista vuotiaana valkoisen Toyota IQ”, pärskäytin.
Edwardkin nauroi.
Bella ei näyttänyt tajuavan puheitamme. Nappasin teeni keittiötasolta ja käännyin istumaan pöydän ääreen. Siemaisin teetäni, se poltti suutani.
”Edwaldkin syö puurloo!” Bella hihitti. Edwardin kulmat kurtistui.
”Kuule, ei minulla ole nälkä”, hän sanoi.
”Minä ein syyö, jos Edwald ei syöö!”Bella huusi. Minä nauroin taas.
”Juna tuleeeee!” Bella nauroi ja nappasi lusikalla vähän Edwardille kaurapuuroa. Edward nielaisi.
”Bella, ihan oikeasti. Ei minun tee mieli”, hän pyysi. No ei varmasti tee mieli.
Bella alkoi murjottaa.
”Selvä...” Edward huokaisi. Bella hymyili ja ojensi lusikkaansa.
Edward nieli sen. Hiukan irvistäen, mutta nieli. En voinut mitään, purskahdin hillittömään nauruun.
Olisipa minulla ollut kamera, jolla ottaa Edwardista kuva.
”Hyi”, Edward kuiskasi.

- Aika kuluu -

Edward PoV:

Aurinko paistoi. Näitä päiviä rakastan Forksissa. Muutamia hassuja aurinkoisia päiviä. Vanhempani eivät voi silloin olla ulkona, ainakaan jos joku näkee.
Mutta minä pystyin olemaan.
Yleensä me emme Bellan kanssa lähteneet ulos, sillä Renée ei pitänyt siitä että toin tytön kuraisena ja märkänä takaisin. Mutta nyt paistoi aurinko.

Bella istui hiekkalaatikon laidalla hymyillen.
Minulla oli toinenkin syy miksi olimme nyt ulkona. Tänään oli se päivä. Se, milloin me lähdemme. Carlisle oli hautonut sitä jo pitkään. Renée oli arvannut asian. Esme oli vain surullinen.
Kukaan meistä ei halunnut lähteä. En varsinkaan minä. Bella ei edes näyttävän tajuavan koko asiaa.

Minua tuntui pahalta sanoa tämä.
Minä rakastan vanhempiani, he ovat elämäni tärkeimpiä ihmisiä. Renéetä rakastin kuin omaa äitiäni. Mutta vaikeinta olisi jättää Bella.
Meillä oli erikoinen side. Minulla oli vaikeaa iltaisin, kun tiesin näkeväni hänet vasta huomenna.
Kuitenkin, minun oli suojeltava häntä. Meiltä, minulta. Ei ollut muuta mahdollisuutta.

Olin jo pitkään miettinyt, mitä antaisin Bellalle muistoksi. Tiedän, en olisi saanut jättää mitään muistoja, mutta minun oli pakko.
Ja sitä paitsi, lahjan keksiminen oli vaikeaa. Tietenkin olisin voinut antaa jonkun soittorasian tai kaulakorun. Mutta ei Bella pystyisi kiintymään mihinkään sellaiseen.
Olin antanut hänelle viime syntymäpäivä lahjaksi timanttisydämen, joka roikkui hänen oikeassa ranteessa tälläkin hetkellä. Renée oli ensin kauhuissaan huomatessaan, että koru oli puhdas timantti. En minä kuitenkaan ollut ostanut sitä, se oli Esmen sisaren, Elizabethin koru. Elizabeth oli ollut hyvin läheinen minulle, mutta hän ei tiennyt kuitenkaan perheemme salaisuutta.

Eilen Bella oli innostunut maalaamaan. Hän otti piirustuspaperia ja maalasi niiden toisen puolen siniseksi, vihreäksi ja punaiseksi. Kuitenkin hän kyllästyi kolmeen paperiin ja oli sännännyt muihin leikkeihin.
Silloin en ollut vielä 'lahjaani' hankkinut, joten leikkasin paperista pienen sydämen. Luultavasti hän heittäisi sen pois tai hukkaisi sen. Mutta en voinut itselleni mitään.

”Katsos Bella, tämä on taikasydän, säilytä sitä todella hyvin. Ethän hukkaa sitä?” kuiskasin. Tiesin suurin piirtein mitä tuon ikäisellä liikkuu päässään, kaikkien niiden Barbi leikkien jälkeen, vaikken pystynytkään kuulemaan Bellan ajatuksia. Olisin antanut mitä vain yhden ainoan ihmisen ajatuksista, jonka kanssa minulla oli erityinen side. Bella katseli sydäntä silmät suurina. Ojensin sen hänelle. Pienet kädet nappasivat sydämen nopeasti. Hetken hän ihaili sitä. Sitten Bella laski sen hänen jalkansa viereen ja alkoi kaivamaan kauheaa kuoppaa lahjalleni. Kurtistin hämmästyksestäni kulmia.

Kun kuoppa oli tarpeeksi suuri, Bella asetti sydämen sinne varovasti ja peitti sen.
”Nyt Edwaldin sydän on tulvassa. Sitä ei vie kukaaaa!” Bella huusi ja levitti kätensä. Kaunis ajatus. Huomasin kuitenkin pian Bellan laskevan katseensa huolestuneesti kuoppaansa.
”No Bella, meidän täytyy lähteä...” kuiskasin.
”Selvä”, hän kuiskasi harmissaan.

Nostin Bellan syliini, ja hän vilkuili yhä kuoppaansa.
”Edwald”, Bella kuiskasi.
”Mitä?” kysyin.
”Minulla jäi juttu”, hän kuiskasi ja kietoi kätensä kaulaani.
”Se on salaisuus”, hän jatkoi hetken päästä.
”Haluatko minut mukaan?” kuiskasin.
”Ei Edwaldia”, hän mumisi.
”Selvä”, kuiskasin ja suukotin tytön otsaa.

Laskin Bellan maahan, ja hän katsoi minua vaativasti.
”Menen tuonne istumaan, tulethan pian?” kysyin ja hymyilin.
”Joo”, Bella kuiskasi.

Kävelin puistonpenkille ja käänsin katseeni. En olisi mistään hinnasta jättänyt Bellaa vahtimatta, joten tutkin häntä vanhan miehen ajatuksien kautta, vaikka tuo mies tutkikin omaa lapsenlastaan joka laski juuri liukumäestä.

Bella juoksi hiukset hulmuten takaisin hiekkalaatikolle. Hän puraisi huultaan ja upotti kätensä hiekkaan.
Bella kaivoi kuoppansa suu taas auki ja nosti paperisydämen. Hän puristi sitä tiukasti rintaansa vasten ja laittoi sitten pieneen taskuunsa. Bella lähti juoksemaan takaisin luokseni.

Hän hakikin sen? Olin siitä salaa erittäin iloinen. Puraisin huultani peittääkseni hymyni.
Mutta samassa ilo katosi.
Ymmärsikö hän, sen että me lähdemme? Bella kuitenkin ehti luokseni, ennen kun ajatukset veivät mukanaan.
”Mennäää!” Bella nauroi jo paljon iloisempana.
”Selvä prinsessa!”nauroin. ”Haluatko jäätelön?” kysyin. Olin kyllä syöttänyt hänelle jo ison päärynäjäätelön, vaikka Bella halusikin siihen kaksi palloa, hän oli syönyt sen todella nopeasti.
”JOOO!” hän kiljui iloisesti.
”Päärynä?”
”JOO!” Bella nauroi.

Ostin jäätelön, tätä Bella kuitenkaan ei jaksanut syödä, ja lähdimme kotiin päin.
Se oli viimeinen aurinkoinen päivä. Viimeinen minun ja Bellan päivä.


- Muutaman tunnin kuluttua -

Renée poV:

”Voih, Renée! Olemme niin pahoillamme”, Esme nyyhkytti kuivaa itkuaan.
”Älä nyt! Tämä on ainoa mahdollisuus”, kuiskasin. Esme nyökkäsi.
Carlisle halasi minua, sitten Esme ja lopuksi Edward. Edwardin halaus poikkesi muista lämpönsä takia.
”Ethän Renée loukkaannu, jos emme paljasta asuinpaikkaamme? Emme halua jättää jälkiä”, Carlisle huokaisi.
”Ym-ymmärrän”, kuiskasin.
Esme halasi minua uudelleen.
”Minua tulee sinua ihan kauhea ikävä! Muistathan että olet minun paras ystäväni?” hän mumisi kaulalleni.
”Muistan! Tekin olette rakkaita”, kuiskasin.

He katsoivat minua hetken haikeasti. Esme ja Carlisle vilkaisivat ympärilleen ja suunnistivat sitten nopeasti autolleen. Edward jäi seisomaan kuistilleni vielä hetkeksi.

”Pidä hänestä huolta”, sanat piirtyivät ilmaan. Nyökkäsin kyynelehtien.

Sen jälkeen he katosivat.
Minun pieni perheeni oli nyt hajonnut.

aym

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: To life and blood (2.luku 26.1!!!), Twilight
« Vastaus #16 : 26.01.2010 19:47:57 »
Ah! Vitsi tykkään tästä! :)
Vaikka tiesinkin Edin lähtevän, tuli silti surullinen olo :( JATKOA!
:.LOVE U

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: To life and blood (2.luku 26.1!!!), Twilight
« Vastaus #17 : 26.01.2010 19:49:17 »
aym: Kiitos :) En osaa pitää Edwardia kauhean kauvaa poissa :) Kyllä se pian palaa, ehkä jo ensi luvussa.....

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: To life and blood (2.luku 26.1!!!), Twilight
« Vastaus #18 : 26.01.2010 20:56:05 »
Lainaus
Bella ei edes näyttävän tajuavan koko asiaa.
Tohon sopis paremmin; Ei edes näyttänyt tajuavan...
Tosin, en tiiä, ett onks se ihan tarkotuksella,mut sama se.

Tykkäsin, kuten aiemminki ja hyvin kirjotettu^^
Ihana<3 Sulonen<3
JATKOA!!!

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: To life and blood (2.luku 26.1!!!), Twilight
« Vastaus #19 : 26.01.2010 21:07:53 »
Ihana luku ♥ Tykkään tästä tosi paljon.. :)
Harmi et ne joutu lähteen : (
Mut Bella oli oli jotenkin sulonen :) Minkä ikänen se oli? :)
ärrävika aikanakin taisi löytyä. :D Sulosta..
Jatkoa toivosin piakoin ♥

~NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York