En ainakaan saanut silmiini tällaisen nimen alla kulkevaa aihetta mistään, joten ajattelin uskaltautua perustamaan tällaisen. Ja jos tämä nyt sitten jostain syystä on väärällä osastolla, niin olen syvästi pahoillani asiasta.
Eli siis toivon tämän topicin keräävän paljon, paljon keskustelua urheilijoista eri lajeista - aina jääkiekosta jalkapalloon ja moottoriurheiluun. Olisi kiinnostavaa kuulla, mistä syystä olet alkanut fanittaa jotain tiettyä urheilijaa. Oletko selvillä suosikkiurheilijasi kuulumisista? Seuraatko urheilijoiden omia kotisivuja, blogeja, lehtijuttuja yms.?
Ja perustelua kehiin myös! Ei siis postauksia tyyliin "Granlund on ihQ", jotta saataisiin tänne eloa ja pysyvää ja jatkuvaa keskustelua.
Voisin kenties aloittaa..
Tuomas "Köpi" Sammelvuo nousi tietoisuuteeni noin muutama vuosi sitten (taisi olla EM-kisat menossa silloin), kun kiinnostuin seuraamaan lentopalloa telkkarista. Muistan, kun ajelin autolla jonnekin ja radiosta tuli Köpin haastattelu ja olin ihan, että 'hitto, miten fiksun ja mukavan kuuloinen mies'.. Olin tätä ennen jo seurannut miehen otteita kentällä ja tullut siihen tulokseen, että mieshän osasi pelata palloa. Pari kautta maailmanliigaa meni haikeissa fiiliksissä, kun Tuomas ei maajoukkueeseen kuulunut, mutta nyt mies on tehnyt paluun ja ihastukseni tätä herraa kohtaan on kasvanut. Toivoa sopii, ettei mies päätä vielä vuosiin lopettaa lenttiksen peluuta.
Mark Webber on aina ollut ja tulee aina olemaan minulle se tärkein F1-kuski. Webberin uraa olen seurannut siitä vaiheesta lähtien, kun hän korvasi Eddie Irvinen Jaguarilla. Mark vain on jotenkin hirmu symppiksen oloinen kaveri, jonka taitoja kuskina kovinkaan moni ei varmasti pysty arvostelemaan. Webberin sivuilla tulee aina silloin tällöin vierailtua, että pysyn selvillä miehen tekemisistä.
Pirjo Muranen... Voi, voi.. Mitähän tästä sanosi? Pike on Suomen hiihtäjistä se, josta olen aina pitänyt eniten, joten melkein kyynelten paikka se oli keväällä kuulla naisen lopettavan uransa. Hieno urheilija, joka venyi niissä tärkeimmissä tilanteissa - tästä osoituksena keväällä MM-kisoissa saavutettu hieno 6. sija 10:llä, vaikka muu kausi sujui melko nihkeästi. Ihailen edelleen Pirjon tyyliä hiihtää perinteistä, niin eleettömän, helpon ja kauniin näköistä.
Tobias Angerer ja muut Saksan mieshiihtäjät (mm. Jens Filbrich, Axel Teichmann ja Franz Göring).. Angerer näistä tärkeimpänä ehdottomasti. Aloin ihan miettiin, että mistä tämä ihastukseni Angereriin lähti, mutta en saanut sitä palautettua mieleen. Angererin kannattaja olen ollut jo useita vuosia, (mulle on tyypillistä, että olen todella uskollinen fani, sit kun jotain alan fanittaa..) niin ylä- kuin
alamäissäkin. Tobias on myös ehdottomasti niitä hiihtäjiä, joiden perinteisen hiihtämistä on ilo katsella. Uskomattoman ovela ja taktinen hiihtäjä, (yhteislähtökisoissa mies roikkuu kärjen tuntumassa, mutta vetopaikalle ei hevillä suostu ja jos sille paikalle joutuu, niin vauhti hyytyy tai vetovuoro ei ole kovinkaan pitkä..) jolla kaiken lisäksi on kohtuullisen hyvä musiikkimaku!
Ehkä nämä riittävät näin alkuunsa. On vielä monia, (mm. mäkihypyn, yhdistetyn ja ratsastuksen puolelta) joita en maininnut, mutta tämä romaani olisi lopulta niin pitkä, ettei kukaan jaksaisi tätä lukea. Ja ehdottomasti ne tärkeimmät urheilijat minulle tuli jo mainittua.
Siirrän nyt siis pallon Teille, arvoisat Finiläiset!