Kirjoittaja Aihe: Sydän itkee, S betattu versio, Hermione/Harry  (Luettu 2902 kertaa)

hevoskotka

  • ***
  • Viestejä: 23
Kirjoittaja:hevoskotka
Ikäraja:S Eeyore muoksi otsikkoonkin
Beta:nuppis
Paritus: Hermione/Harry
Genre:angst
A/N: eräänä yönä kirjoitettu teksti. suuret kiitokset nuppikselle joka betasi tekstin. nauttikaa

Sydän itkee:

Sydän sisälläni oli pirstaleina. Kyyneleet tahrivat poskiani ja kuitenkaan en voinut olla ajattelematta sinua. Vaikka siitä, kun viimeksi näimme oli jo aikaa ei haavat olleet vielä umpeutuneet.Teki kipeää edes ajatella tuota iltaa, jolloin sanoin sinulle hyvästi. Kuitenkin se tuntui oikealta vaihtoedolta.

Sait pääni pyörälle ja kaipasin  yhteisiä iltoja kanssasi. Rakastin sinua todella paljon ja täydestä sydämestäni. seurustelimme puoli vuotta, mikä on pitkä aika nuoren mittapuulla. Aika lensi kuin siivillä kanssasi. Sitten eräänä päivänä alkoi riita. Riitelimme jatkuvasti ja aina siitä seurasi pitkä tauko, kun ei edes puhuttu. Kaipasin sinua viereeni lämmittämään. Kaipasin helliä suudelmiasi.

Viimein oli minun aika tunnustaa itselleni, että polkumme oli tullut päätökseensä. Pitkään mietin,  miten  kertoisin asian sinulle. Kun sitten tapasimme loman jälkeen, en voinut enää odottaa. Kerroin sinulle tilanteen. Sinä kuuntelit minua keskeyttämättä, mutta kun sain asian kerrottua, suutelit minua.
  En estänyt sinua, mutta suudelman jälkeen sanoin: " Hyvästi Harry ".

En ole noiden sanojen jälkeen nähnyt sinua. Et  käynyt edes tunneilla enää . En tiennyt mitä sinulle kuului tai missä menit. En  elänyt yhtään päivää ilman kyyneliä muistaessani sinut. Yritin unohtaa sinut, mutta en siihen pystynyt. Poistin huoneestani kaikki esineet ja tavarat, jotka toivat sinut mieleeni. Päivisin koulussa sinnittelin tunneilla ja illat vietin kirjastossa vaiteliaana, kirjoihin uppoutuneena, jottai saisi muuta ajateltavaa.   Aloitin varmaan sata kirjettä, mutta yhtään niistä en  pystynyt lähettämään.

Saapui kevät ja viimein palasit kouluun. Olin sinulle kuin ilmaa, et edes katsonut minua päin. Olin kuitenkin  iloinen nähdessäni sinut taas. Vaikka minun tekikin kauheasti mieli puhua kanssasi, ymmärräsin myös sen miksi välttelit minua

Kului pari viikkoa ja kesäloma oli jo lähellä. Eräänä päivänä kun olimme kahden oleskeluhuoneessa käännyimme kuin merkistä katsomaan toisiamme. Nousin ja astelin luoksesi. En sanonut mitään. Sinä nousit ylös ja hetken katselimme toisiamme. Näin silmissäsi kaipuun. Avasin suuni, mutta sinä nostit sormen huulilleni. Sanoit kaivanneesi minua. Silmiini nousi kyyneliä. Vastasin kaivanneeni sinua myös. Seisoimme taas hetken hiljaa. Sitten aivan kuten tuona iltana, jolloin sanoin hyvästit suutelit minua hellästi ja kuin anteeksi pyytäen. Vetäydyimme erillemme. Katsoin sinua ja kysyin, voisimmeko jatkaa ystävinä? Nostit minut ilmaan. Kannoit sohvalle ja hymyilit. Sinulle sopi, että jatkaisimme ystävinä. Nousin ja halasin sinua.

Kesäloma alkoi ja vietin lähes koko loman Kotikolossa yhdessä sinun ja Ronin kanssa ja     ystävyyteni sinuun muuttui syvemmäksi kuin vielä koskaan aikaisemmin.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015 08:32:01 kirjoittanut Beyond »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 551
  • 707
Vs: sydän itkee, K-7
« Vastaus #1 : 26.12.2010 22:24:37 »
Tulin lukemaan, kun huomasin sinun jälleen kirjoittaneen Hermione angstia. :) Viimeksi luin sinun "Puukon kosketus" fikkisi, jossa myöskin oli Hermione PoVissa eli kertojan roolissa.

Oikein mukavaa tekstiä tälläkin kertaa ja osaat kuvailla ihan hyvin angstisia hetkiä ja tässä myös sitä, kuinka eroaminen sattuu. Samalla kuitenkin loit tähän onnellisen lopun, joka oli hyvä. Toi sellaista uutta ulottuvuutta tähän, ei mitään yht'äkkistä rakastumista uudelleen tai itkuisia kyyneleitä ja vihaa vaan loit kauniisti puhdasta ystävyyttä. Erityisesti tuon lopun lause oli mieleiseni.

Lainaus
Ystävyyteni sinuun muuttui syvemmäksi kuin viellä koskaan aikaisemmin.
Tämä oli vain jotenkin viaton ja nätti lause, hyvä lopettamaan tekstin.

Mutta toki virheitä löytyi aika paljon ja ne hiukan haittasivat lukemista. Poimin tähän nyt muutaman, jotka kannattaa korjata (joitain saattoi jäädä vielä uupumaan).

Lainaus
sydän itkee:

sydän sisälläni oli pirstaleina.
Lause alkaa aina isolla samoin otsikko. Tämä virhe taisi olla viimeksikin ja erityisesti otsikon oikein kirjoitukseen kannattaa kiinnittää huomiota, sillä virhe siinä saattaa häätää lukijoita luotaan.

Lainaus
Riitelimme taukoamatta ja aina siitä seurasi pitkä tauko, kun ei edes puhuttu.

Vihreällä merkitty pilkku puuttuu.

Lainaus
Viimein oli minun aika tunnustaa itselleni, että polkumme oli tullut päätökseensä.
Jälleen puuttuu pilkku. Merkitsin vihreällä. Näitä pilkkuvirheitä oli jonkun verran, joten kannattaa tarkistaa, että aina sanojen että, koska, mutta, kun, joka, mikä, vaikka, jotta, jos ja kunnes eteen tulee pilkku. :)

Lainaus
En estänyt sinua, mutta suudelman jälkeen sanoin: "hyvästi Harry."
Jälleen vihreällä merkitty puuttuvat merkit. Pilkku puuttui, samoin kaksois pisteet ennen repliikkiä, kuten myös repliikin lainaus heitot. Punaisella merkitty h-kirjain tulee isolla.

Lainaus
Poistin huoneestani kaikki esineet ja tavarat, jotka toivot sinut mieleeni.
Pilkku merkitty vihreällä. Punaisella merkitty sana pitäisi kai olla toivat?

Lainaus

Aloiti
varmaan sata kirjettä
Aloitin?

Lainaus
Kesäloma alkoi ja vietin lähes koko loman kotikolossa yhdessä sinun ja ronin kanssa.
Nimet kirjoitetaan isolla. Samaan voi kiinnittää huomiota myös alkutiedoissa.

Jossain oli möys sana sydämmeen tms. kirjoitettu kahdella m-kirjaimella. Vaikka se äännetäänkin kahdella niin sydämeen mahtuu vain yksi ämmä. ;)

Toivottavaasti tämä nyt ei kuulostanut pelkältä valitukselta, ei ollut tarkoitus. ^^''

Hyvää tekstissä myös oli, että Hermione tuntui jotenkin IC:ltä viisaalta ja oikeita ratkaisuja tekevältä, jolle järki on tärkeämpi kuin rakkaus. Hän lopetti suhteen, vaikka rakasti, koska ymmärsi ettei se tulisi toimimaan. Plussat IC:eydestä. :)

Kiittäen Odoshi.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

hevoskotka

  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: sydän itkee, K-7
« Vastaus #2 : 27.12.2010 08:15:41 »
kiitos sulle odoshi. tiesin että tekstissä tulisi olemaan virheitä. korjailen nuo löytämäsi jutut saman tein.
alun peräinen kertoja ei ollut hermione mutta jotenkin taas ajauduin häneen. samalla tavalla kävi sen puukon kosketuksenkin kanssa :)

olen hankkinut koelukijan mutta tämä teksti on sellainen jota en voinut koeluetuttaa hänellä joten senkin takia virheitä on.

mukava saada rakentavaa palautetta :)

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Sydän itkee, K-7 betattu versio
« Vastaus #3 : 27.02.2011 22:18:48 »
Olen lukenut tämän joskus aiemmin, mutta silloin en kerennyt kommentoimaan, joten nyt korjaan senkin virheen.

Ficin juoni oli kiva ja näin. Lopetuskin oli suloinen ja hiukan viaton. Kuten Odoshi sanoi, niin oli hyvä, ettet tehnyt sellaista loppua, jossa yht'äkkiä Hermy ja Potter rakastuu uudelleen.

Vaikka Odd on jo nuista virheistä jo huomautellut, niin löysin sieltä pari.
Lainaus
Rakastin sinua todella paljon ja täydestä sydämestäni. seurustelimme puoli vuotta, mikä on pitkä aika nuoren mittapuulla.
Tuolla tuo 'seurustelimme' isolla, koska aloittaa lauseen.

Lainaus
... vielä umpeutuneet.Teki kipeää edes ajatella tuota iltaa, jolloin sanoin sinulle hyvästi.
Ihan pikkuinen näppäily virhe, että tuolta tuon sanan 'Teki' edestä puuttuu väli.
Ja muutamassa kohdassa taisi olla välejä liikaa, mutta ne eivät sinänsä haitanneet, joten en jaksa niitä kerätä tähän, sry.

Muuten ficci oli kokonaisuudessaan hyvä ja tälleen. Tykkäsin. Ja anteeksi tuo nuiden pikku virheiden poimiminen.

Kiittäen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

hevoskotka

  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: Sydän itkee, K-7 betattu versio
« Vastaus #4 : 09.03.2011 15:16:41 »
Natural: kiitos palautteesta ja ihan hyvä vain kun kerroit noista virheistä :)