Kirjoittaja Aihe: Jos huomenna herään | S, FF-100  (Luettu 2791 kertaa)

Hermy^

  • Vieras
Jos huomenna herään | S, FF-100
« : 28.05.2008 11:01:21 »
title: Jos huomenna herään
author: precious
rating: S
genre: Epämääräinen ja lievä angst
summary: Saivarrelkaa, saivarrelkaa vaan.
a/n: FF-100, Lovekivan perhe. Tämä kyhäelmä on sanasta numero 46, Jos. Raapaleena mennään.


Jos huomenna herään



Haluan muutoksen! ”Ei se voi jatkua näin!” tapasi äitinikin joskus huutaa, hänen nimensä oli Marissa, hän kuoli kun olin yhdeksän. Isäni ei koskaan toipunut siitä.

Saivarrelkaa, saivarrelkaa vaan. Kyllä minä teille näytän.

Minä tapaan herätä päivittäin sellaiseen aamuun, joka on liian valkea minun silmilleni kestettäväksi, liian puhdas minun mielelleni avattavaksi ja liian todellinen minun ajatuksilleni käsiteltäväksi.
Pyytäisin ihmisiä avaamaan silmänsä, mutta se ei auttaisi mitään. Vaikka he kulkevat silmät selkosellaan, he eivät näe mitään. Eivät mitään.

Nielaisen ja astun sisään Suureen Saliin. En välitä osoittavista sormista, en kikatukseen tai pilkkaan taipuneista huulista. Heilautan jopa hieman päätäni, korvissani riippuvat nauriinmuotoiset korvakorut.

« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 00:01:59 kirjoittanut Unrealistic »

Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Jos huomenna herään
« Vastaus #1 : 29.06.2008 23:03:41 »
Raapaleista en yleensä osaa oikein antaa kunnollista palautetta, koska en yleensä saa niistä mitenkään kamalasti irti. Mutta no, yritetään :P

Tämä oli taidokas. Se on ensimmäinen sana joka tulee mieleen. Selvästi osaat kirjoittaa hyvin ja tässä sanoja oli käytetty hienosti. Tämä on juuri sentyylistä tekstiä, että mulle aukeaa vasta puolivälissä mistä tämä kertoo, mutta oikeasti tämä kuvaa Lunaa aika hyvin :D Tästä tosiaan välittyy sellainen olo, että Luna uskoo olevansa itse oikeassa ja muut eivät vaan näe sitä. Tuo 'saivarrella'-verbin käyttö oli aivan mahtavaa, koska se luo hauskan kontrastin siihen nähden, että Lunan isä kirjoittaa Saivartelijaa. Ihan mahtava pikku yksityiskohta!

Lunasta välittyy tässä aika ihailtavakin kuva, kun hän menee noin itsevarmasti välittämättä muiden puheista. Mikä oikeastaan onkin juuri se IC-Luna josta minä pidän.

Joo, hyvin onnistunut raapale kokonaisuudessaan. En minä osaa mitään sen kummempaa analyysia tehdä, mutta parempi kai se lyhytkin kommentti kuin ei kommenttia ollenkaan :D

wally

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Jos huomenna herään
« Vastaus #2 : 30.06.2008 01:01:46 »
Uuh, tykkäsin. Taki kertoikin jo lähes kaiken mitä olin aikonut tähän rustata, joten yritän vain sepottaa jotain omaakin.


Ensinnäkin, alku. Hyvänä yksityiskohtana se ettei Lunan isä toipunut vaimonsa kuolemasta, mutta tulkitsin että itse Luna pääsi sen yli. Tähän väliin aivoni tunkevat mielikuvia O___o

Lainaus
Minä tapaan herätä päivittäin sellaiseen aamuun, joka on liian valkea minun silmilleni kestettäväksi, liian puhdas minun mielelleni avattavaksi ja liian todellinen minun ajatuksilleni käsiteltäväksi.
Pyytäisin ihmisiä avaamaan silmänsä, mutta se ei auttaisi mitään. Vaikka he kulkevat silmät selkosellaan, he eivät näe mitään. Eivät mitään.
Ehdottomasti lempikohtani. Tuli semmoinen tunne tämän luettuani, että seuraavaksi Luna alkaisi julistamaan ihmisille omia näkemyksiään.


Okei, tyhmä kommentti, älkää ottako tätä liian vakavasti.

-wally

Hermy^

  • Vieras
Vs: Jos huomenna herään
« Vastaus #3 : 30.06.2008 15:40:26 »
Kommenttia, hii. ^^

Taki: Ei sitä pidempää kommenttia tarvitse raapustellakaan, raapaleestahan tässä oli kyse :D
Ihan yllätyin, kun sain noinkin pitkän kommentin tähän, kiituksia. <3

wally: Hmm, itse asiassa en tarkoittanut sitä niin, että Luna olisi päässyt äitinsä kuoleman yli, se oli vaan, no köh, sellainen..huomio? Ehkä ilmaisin sen jotenkin epäselvästi. ^^` Kiitos kommentista ja iih, kiva kun quettasit. (Lainaus-friikki, minäkö?)
//Hoo, nyt mä muistan millasena mä tarkoitin sen. Tarkoitin sen ns. sellaisena, että Lunalle äidin kuolema olisi aikoinaan ollut kova shokki,ja olisi yhä, vuosien jälkeenkin Lunalle sellainen tabu, jonka hän vain ohittaa olankohautuksella, koska se nyt vain on niin kipeä asia josta ei puhuta.. Minulle tuli tälläinen mielikuva siitä miten Luna suhtautuu äitinsä kuolemaan siitä Feeniksin killan kohtauksesta, missä Harry tiedustelee Lunalta että miksi tämä näkee thestralit. Luna yrittää ohittaa sen kohdan aika nopeasti. Pieni kohtahan se vain oli ja ei sillä varmasti ollut mitään yhteyttä Lunan kokonaissuhtautumiseen (kokonaissuhtautuminen??) asiaa kohtaan, mutta niin minä sen vain silloinkin näin. ^^`
(Ohvi: Mulla on tänään joku pilkuttamisvimma, oikeesti, tuntuu ettei noi mee yhtään paikoilleen..)

« Viimeksi muokattu: 30.06.2008 23:36:49 kirjoittanut precious »