Kirjoittaja Aihe: Cabin Pressure: Joulumieltä ilmassa, S, Martin/Douglas  (Luettu 1630 kertaa)

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Kirjoittaja: Hallahäive

Fandom: Cabin Pressure

Ikäraja: S

Paritus: Martin Crieff/Douglas Richardson

Genre: Söpöilevä jouluhattara

Disclaimer: Cabin Pressure kuuluu huikealle John Finnemorelle ja BBC:lle, minä vain leikin.

A/N: Joo... Cabin Pressure on nähtävästi se fandom, joka innostaa minua kirjoittamaan lähes juonetonta fluffya. Tahdoin kirjoittaa jotakin jouluista ja pienten alkukankeuksien jälkeen tämä syntyi. Kiitos Mustekehrääjälle tsempistä ja erään ongelman ratkaisusta. Toivon mukaan hahmot ovat edes jotenkuten IC ja joku muukin tästä ilahtuu. Kommentit olisivat piparinmakuisia!

Osallistun tällä Jouluhaaste VII:hin. 

Summary: Martin ei ole onnekas joulunakaan... vai onko sittenkin?


Joulumieltä ilmassa



Kapteeni Martin Crieff kävelee ylös kohti ullakkohuonettaan ja hänen askeleensa ovat raskaat jyrkissä portaissa. Matkalaukku on painava, sen kahva painaa hänen sormiinsa punaisen jäljen. Talossa on hiljaista. Hiljaista ja pimeää, sillä Martin ei vaivautunut laittamaan valoja päälle. Hän tahtoo vain päästä kaatumaan sänkyynsä pitkän lennon jälkeen. Opiskelijat ovat kaikki jo lähteneet koteihinsa joulua viettämään ja jättäneet jälkeensä vain muutaman konvehtirasian, parin sukkia lattialle, sekä kahvipannun pohjalle kylmää ja palaneenruskeaa nestettä. Martin hyräilee hieman hiljaisuuden täyttääkseen. We’re walking in the air... Hän miettii, miltä Arthurin versio kyseisestä kappaleesta kuulostaisi, ja hymähtää. Sitä hän ei toivottavasti aivan heti joudu kuulemaan. Ja sanalla toivottavasti on useampi kuin yksi merkitys, sillä jos Carolyn päättää viime tingassa järjestää seuraavalle päivälle lennon, Martin ei vastaa seuraamuksista.

Martin saapuu portaiden päähän. Hänen askeleensa päästää omituisen, lätsähtävän äänen. Martin katsoo jalkoihinsa. Käytävän kokolattiamaton päällä kelluu ohut vesikerros. Martin rutistaa silmänsä tiukasti kiinni. Ei. Sen on pakko olla harhaa. Pieni hallusinaatio raskaan päivän jälkeen.

Hän avaa silmänsä, eikä näkymä ole muuttunut. Vesi on jo lävistänyt hänen kenkänsä. Martin kiiruhtaa huoneensa ovelle, ja avaa sen. Käytävään tulvahtaa lisää vettä. Koko hänen huoneensa lattia lainehtii ja Martin kiroaa. Hän kaivaa puhelimensa esiin ja näppäilee vuokraemäntänsä numeron.

Alice O’Connell”, tämä vastaa kimakalla äänellään. 

”Martin Crieff tässä hei. Soitin kertoakseni, että... talossa on sattunut vesivahinko”, Martin sanoo irvistäen.

Puhelun päättyessä vesi on jo alkanut virrata alas portaita. Rouva O’Connell on ilmoittanut saapuvansa paikalle palokunnan kanssa, ja Martin kerää pikaista vauhtia tavaroitaan matkalaukkuunsa, sekä pieneen merimieskassiin. Hän ei tule voimaan viettää joulua kotona.

Hänen askeleensa aiheuttavat loiskintaa ja hänen lahkeensa ovat litimärät hänen kävellessään alas portaita. Vilunväreet kulkevat pitkin masentuneesti lysähtäneitä hartioita. Etuovella hän kohtaa palomiehen, joka arvelee putkien jäätyneen ja haljenneen.

Martin ei tiedä minne mennä. Hotelli olisi liian kallis, sillä edellisen muuttopalkan ylijäävä osa kului joululahjoihin. Hän voisi aina soittaa äidilleen, joka kenties ilahtuisi, mutta se on viimeinen vaihtoehto, sillä hän ei halua turhaan huolestuttaa tätä. Simon viettää joulua Karibialla ja Caitlin kertoi aiemmin puhelimessa miehensä perheen tulevan heidän luokseen. Arthur yritti jo tiedustella, haluaisiko Martin tulla joulupäivälliselle hänen, Carolynin ja Hercin kanssa, mutta Martin ei usko kutsun laajentuvan koko joulupyhiksi. Arthurin puolesta varmasti, mutta Carolynin... Ja sitten on tietenkin vielä... mutta hän ei ole varma haluaako jäädä niin suuresta palveluksesta velkaa.

Martin tuijottaa kylmästä turrissa käsissään lepäävää kännykkää kuin se sisältäisi vastauksen kaikkeen. Lopulta hän huokaa. Hyvä on sitten.

Mon capitaine, mikä yllätys. Joko aloit ikävöimään minua?”

”Hei, Douglas”, Martin sanoo ja yrittää jättää huomioimatta äänen, joka kuiskuttelee huonoideahuonoidea.

Oliko sinulla jotain asiaa? Minulla on hieman hoppu, leipä pitää ottaa uunista viidessä minuutissa. Ei sillä, ettenkö voisi keskittyä kahteen asiaan yhtä aikaa...”

”Mitä... mitä olet suunnitellut tekeväsi tänä iltana? Entä tänä jouluna?”

No mutta, yrittääkö kapteeni tiedustella olenko vapaa?” Douglas kysyy mairealla äänellä, ja Martin puraisee huultaan. Huono idea, todellakin. Douglas odottaa vastausta, joka ei saavu. ”Martin? Oletko vielä siellä?”

”Tiedätkö, tämä oli huono idea, mitä jos...”

Martin, mitä nyt? Minä kuuntelen. Ja koskapa tyttäreni on inhottavalla äidillään tänä jouluna, minun suunnitelmani sisältävät enimmäkseen hyvää ruokaa ja lepoa armaan Carolynimme ikeen alta. Kerro siis pois, mitä sinulla oli mielessäsi.”

Martin nielaisee, mutta rohkaistuu kuitenkin menemään asiaan. ”No, katsohan, minun asunnossani on tapahtunut vesivahinko, enkä keksinyt muutakaan paikkaa ja ajattelin vain, että...”

Haluat siis tulla viettämään joulua minun kanssani?”

Sanat saavat jonkin kiemurtelemaan Martinin vatsanpohjassa. Hän hieroo ohimoitaan ja pohtii, kuinka katsoa Douglasia silmiin seuraavalla lennolla.

”Jään velkaa. Arvostaisin kovasti, jos vain voisit...”

Totta kai. Tuletko heti?” Douglas sanoo ja Martinin silmät rävähtävät auki.

”Todellako? Oikeastiko? Minä...”

Kokkaan muutenkin kahdelle, se on vanha tottumus. Jos pääset tänne puolessa tunnissa, ehdit illalliselle.”

”Kiitos”, Martin henkäisee. Hän kävelee pakettiautolleen, heittää tavarat matkustajan puolelle ja lähtee ajamaan kohti Douglasin taloa. Sinne päästessään hän vetää syvään henkeä ja toivoo ettei tehnyt suurta virhettä.

Douglas avaa oven lähes heti Martinin soitettua ovikelloa. Hän hymyilee ja huitaisee kädellään eteisen naulakkoa kohti.
”Laita takkisi siihen ja odota vaikka olohuoneessa. Minulla on jotain hellalla”, hän sanoo Martinille, joka kopistelee lumisia kengänkantojaan. Hän riisuu takkinsa hitaasti, sormet yhä kylmän ratin jälkeen kohmeisina. Douglasin naulakko on mahonkia. Tietenkin se on. Martin huokaa ja tunkee kaulahuivinsa takkinsa hihaan ennen kuin ripustaa sen naulaan. Hänen kengänpohjansa alkavat valua harmaata loskaa eteisen matolle.


*


Martin vaihtaa märät housunsa toisiin ja liittyy sitten Douglasin seuraan keittiöön. He syövät illallista, joka on Martinin normaaliin, makaroneista koostuvaan ruokavalioon verrattuna taivaallista. Ilta kuluu hiljalleen edellisestä Singaporen lennosta jutellen ja Douglas kaivaa jopa esiin viinipullon. Martin vastustelee hetken sillä Douglas ei voi juoda, joten miksi Martinkaan joisi luultavasti salakuljetettua punaviiniä, mutta Douglas noutaa itselleen glögiä ja no... eihän heillä ole lentoakaan seuraavana aamuna.

Myöhemmin, ennen kuin he valmistautuvat nukkumaan, Douglas istuu pianon ääreen pelkkänä itsetietoisena virnistyksenä. Hänen sormensa hakeutuvat keveästi koskettimille ja lähtevät tanssimaan niillä vuosien tuomalla itsevarmuudella. Tai kenties vain Douglasille ominaisena sulavana taitona. Toisinaan Martin uskoo, ettei ole mitään, mitä tämä ei osaisi tehdä. Mokomakin hyväkäs.

All I want for Christmas is you”, Douglas laulaa syvällä äänellään ja Martin tuntee punan kohoavan poskilleen. Viinin vuoksi, tietenkin. Ei Douglasin itsensä, eihän tämä edes tarkoita mitä laulaa. Douglas ajattelee vieläkin Helenaa, Martin tietää. Hän siemaisee lisää lasistaan, eikä kohtaa Douglasin tummia, ilkikurisia silmiä.

”Soitat hyvin”, hän sanoo hieman hermostuneesti ja Douglas päästää pienen kumisevan naurahduksen. Hänen sormensa hidastavat koskettimilla, sivelevät esiin hieman rauhallisemman melodian.

”No mutta, pitäisikö sitä loukkaantua? Ei sanaakaan kauniista äänestäni.”

”Usko pois, kun sitä joutuu kuuntelemaan tarpeeksi kauan, on mahdollista tulla immuuniksi”, Martin naljailee takaisin. Hän sormeilee lasinsa jalkaa ja Douglas kohottaa toista kulmaansa hallitusti.

”Onko näin, kapteeni?” hän mumisee ja tummentaa ääntään. Martin nyökkää.

”Mm. Sitä paitsi, vaarana on, että jos egosi suurenee enää yhtään, me kolme emme enää mahdu samaan ohjaamoon”, hän toteaa kevyesti.

”Voi, en olisi siitä huolissani. Jos kapteenin hattu ei kaikilla koristeillaan estä meitä nousemasta maasta, kaikki sujunee vallan loistavasti.”

”Hahhah”, Martin sanoo ja kävelee lähemmäs pianoa, nojaa siihen kyynärpäällään. Hän asettaa viinilasinsa pianon päälle. Douglas hyräilee, hänen sormensa pomppivat yksinkertaisen melodian mukana. Tuiki, tuiki tähtönen... Martin tuhahtaa.


*


”Hm... minneköhän ne on laitettu?” Douglas kysyy ja kaivelee vaatehuoneen hyllyjä. Martin seisoo hänen vieressään, katselee siististi viikattuja vaatteita ja hengittää hieman tunkkaista ilmaa vaivaantuneena. Vaatehuone on kolme kertaa suurempi kuin Martinin kylpyhuone. ”Tiedän, että Helena piti varavuodevaatteita jossakin täällä. Hänen on täytynyt ottaa ne mukaansa.”

”Ah, no ei se mitään. Jos sinulla on vaikka jokin päiväpeite... olen varma, että voin nukkua ilmankin. Lakanat riittävät.”

”Älä höpise, Martin. Sinä olet vieras ja osa charmiani on se, että pidän erinomaista huolta vieraistani”, Douglas sanoo paheksuvalla äänellä. ”No, niin, asia ratkaistu, sinä nukut minun sängyssäni.”

Martin räpäyttää silmiään. Kerran. Kolmesti.

”Tuota, Douglas, en minä voi viedä sänkyäsi”, hän aloittaa epätoivoisesti, vaikka pelkääkin tietävänsä mitä hänen perämiehensä tarkoitti.

”Martin hyvä, näytänkö minä niin anteliaalta mieheltä, että antaisin sänkyni sinulle?” Douglas kysyy mairealla äänellä ja kohottaa kulmiaan. ”Tarkoitin tietenkin, että me molemmat nukumme samassa sängyssä. Helenan puoli on tyhjä, ilmeisistä syistä. Ja me olemme ennenkin joutuneet tekemään niin kultaisen Carolynin varausten vuoksi.”

”Mutta...” Martin yrittää.

”Älä pelkää, en aio turmella sinua nukkuessasi”, Douglas sanoo haastavasti, eikä Martinille jää muuta mahdollisuutta kuin suostua punastellen.


*


Seuraavana aamuna Martin herää yksin Douglasin sängyssä. Hänen ei tee mieli nousta ylös pehmeistä lakanoista, mutta sisään ajettu kohteliaisuus pyrkii pintaan, ja niinpä hän nousee ennen kuin nukahtaa uudelleen. Hän tassuttelee olohuoneeseen paljain jaloin ja löytää sieltä Douglasin koristelemassa joulukuusta.

Kuusi on muhkea, symmetrisesti muotoiltu. Ei ollenkaan sellainen hontelo, kariseva yksilö, joita Martinin isä aikoinaan raahasi kotiin. Se säihkyy kultanauhoista ja hopeisista joulupalloista.

”Prinsessa Ruusunen herää viimeinkin. Haluatko laittaa tähden latvaan?” Douglas kysyy. ”Yleensä annan tyttöni laittaa sen, mutta hän ei nyt ole täällä ja tuntuisi oudolta ripustaa se itse.”

”Ok. Miksi ei”, Martin sanoo. ”Käyhän se.”

Hän ottaa vastaan kultareunuksisen tähden ja astelee kuusen viereen. Hän kurottautuu varpaisilleen. Melkein, melkein, vain muutama sentti... Martinin posket kuumottavat nöyryytyksestä. Douglas koskettaa hänen kyynärpäätään, eikä naura niin kuin Martin odotti tämän tekevän. Tai tee jotain yhtä nolostuttavaa kuin Simon, joka aina nostelee pientä veljeään tämän kurotellessa ylähyllylle. Huolimatta siitä, että kyseinen veli on jo kolmekymppinen. Ei, vaan kun Martin kääntyy, Douglas ojentaa hänelle jakkaran, sen saman jonka päällä hän soitti pianoa edellisiltana. Martin ottaa sen vastaan, ja niin hän viimein ylettyy kuusenlatvaan sitomaan sinne joulutähden.

”Kaunista”, Douglas sanoo, ja jokin hänen äänessään saa Martinin hetkeksi ajattelemaan... mutta ei niin kävisi, ei Martinille. Martinille, joka syntyi epäonnisten tähtien alla.


*


Tunnelma on kuusenkoristelun jälkeen hieman vaivaantunut (oikeastaan ehkä enemmän kuin hieman, onhan nyt kyse Martinista). Douglasin kysyessä tahtooko Martin kahvia Martin nyökkää ja livahtaa vaihtamaan pyjamansa farkkuihin ja pitkähihaiseen paitaan.

Hänen palatessaan kieltämättä pitkitellyltä vaatteidenvaihdoltaan Douglas nojailee jo vasten keittiön marmoritasoa kahvikuppi kädessään.

”Tulithan sinä.”

Martin rykäisee ja astelee kaatamaan itselleen kupillisen. Kahvi tuoksuu täyteläiseltä, lupailee parempaa aloitusta jouluaattoon. Martin kääntyy Douglasiin päin ja kurtistaa kulmiaan tämän intensiiviselle katseelle.

”Onko minulla jotain naamassa?” Martin kysyy, pyyhkii suupieltään odottaen löytävänsä hammastahnaa tai jotakin vastaavaa.

”Katso ylös”, Douglas mumisee ja astuu askeleen lähemmäksi. Martin tuntee hänen hengityksensä poskellaan. Hän vilkaisee ylös. Katosta roikkuu mistelinoksa. Martin nielaisee. Olisihan se pitänyt arvata, että Douglasin kodista löytyisi tuo joka jouluinen kammotus.

”Kuinka... tätä et varmaan odottanut, tai siis, ehkä odotit, mutta et varmaankaan, tarkoitan vain...”hän sopertaa ja sormeilee paitansa hihassa olevaa pientä reikää, koska tietenkin hän valitsi vahingossa sen kaikista kuluneimman vaatekappaleen laukkunsa pohjalta, ja voi luoja, Douglas on niin lähellä, eikä Martin tule enää koskaan voimaan katsoa tätä silmiin heidän pelatessaan sanoja, jotka kuulostavat tuhmilta, mutteivät ole- peliä Gertien pienen pienessä ohjaamossa.

”Martin...” Douglas sanoo pehmeällä, pehmeällä äänellä, punaviinin värisellä. ”Milloin minä en odota jotakin?”

Douglas kallistaa päätään, eikä Martin ynähdä, eihän se olisi kovin miehistä ja hän on sentään kapteeni ja... Mutta hyvänen aika, nyt hän ymmärtää miksi lentoemännät kihertävät ympäri Eurooppaa Douglasin kulkiessa ohi univormussaan. Kestää hetken, ennen kuin Martin muistaa hengittää nenänsä kautta. Hänestä tuntuu hieman huimaavalta, eikä se taatusti johdu hänen sisäkorvastaan. Douglas maistuu sekametelikiisselille, ja hänen huulensa ovat pehmeät. Hänen kätensä ovat hellät Martinin niskassa, ne solmiutuvat hänen hiuksiinsa, joiden sävy on aivan yhtä punainen kuin Martinin poskien. Martin ei vielä ole käynyt suihkussa, kuinka nolottavaa. Mutta Douglas ei vaikuta huomaavan.

Viimein Douglas vetäytyy ja Martin avaa silmänsä, jossakin vaiheessa sulkeutuneet.

”Kaikki hyvin, kapteeni?” Douglas kysyy omana polleana itsenään, hienoinen virnistys kasvoillaan.

”Tietenkin. Tietenkin, miksei olisi. Minä...ti—”

Douglas kohottaa kulmaansa ja Martin tuntee värin poskillaan lisääntyvän. Minkä värinen on paloauto, Martin? Simonin ääni härnää hänen päänsä perukoilla.

Niinkö?” Douglas kysyy sanaa venytellen. Martin nyökkää. ”Koska, kuten ehkä olen jo aiemmin todennut, sen toistelu vie vakuuttavuuttasi, kapteeni”, Douglas hyrisee. Martin astuu askeleen taaksepäin ja pureskelee alahuultaan. Se on rohtunut, ei yhtä pehmeä kuin Douglasin huulet olivat. Voi ei, nyt hän tulee miettimään niitä huulia joka päivä, eikö vain? Kyllä, tietenkin tulee. Ja Carolyn tulee huomaamaan. Ja sitten Martin saa potkut. Eikä hän koskaan saa kuulla Arthurin versiota laulusta Walking in the Air.

”Ehkäpä”, Douglas virkkoo, ”sinä vain tarvitset hieman lisää aikaa arviointiin?”

Douglasin hymy on lämmin, se saa Martinin vatsanpohjan tuntumaan samalta kuin lentoon noustessa. Hän päästää irti tiukassa puristuksessa olleen alahuulensa. Nyökkää kevyesti. Niin, mietintäaika olisi hyvä. Erittäin hyvä.

Vaan Douglas ei tainnut tarkoittaa aivan samaa kuin Martin, tai ehkä sittenkin tarkoitti, sillä hänen huulensa ovat taas Martinin huulilla. Martinin kädet nousevat ylös omasta aloitteestaan. Douglasin suuteleminen on helppoa, kun sitä ei ajattele sen tarkemmin. Vähän kuin tämän kanssa lentäminen. Aluksi hirvittävää kaikessa sääntöjenuhmaamisessaan, mutta aina lopulta turvallista, kotoisaa. Hauskaa. Martin ei muista, milloin suuteleminen olisi ollut hänestä hauskaa. Hermostuttavaa, parhaimmillaan hieman hymyilyttävää, mutta hauskaa? Douglas hymisee suudelmaan, ja hyminän seassa on melodia. Baby all I want for Christmas...

Heidän huulensa erkanevat, Douglasin hyräilemä sävelmä vahvistuu. Martin ei enää koskaan voi kuulla laulua hymyilemättä.

”Kaikki hyvin?” Douglas toistaa aiemman kysymyksensä ja jälleen Martin nyökkää.

”Tietenkin”, hän sanoo ja tällä kertaa hän tarkoittaa sitä.

”Hienoa”, Douglas vastaa hymyillen. ”Hyvää joulua, Martin.”


« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 10:07:01 kirjoittanut plööt »
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Vs: Cabin Pressure: Joulumieltä ilmassa, K-7, Martin/Douglas
« Vastaus #1 : 03.12.2013 19:35:22 »
Ihan mahtavan upeeta löytää Cabin Pressuresta näin hulppean ihana jouluficci! :> Hahmot ovat todellakin IC, ainakin minun silmääni ja tykästyin tähän välittömästi. :-* Valitan kommentin tasoa, koska nyt ihan järkyttävä fanitus päällänsä. :>

Oli vuodenaika mikä tahansa, niin kapteenilla on epäonnea. Onneksi tässä tarinassa epäonni ei ole pysyvää ja Martin ja Douglas lähentyvät. :> Tuo loppu on ihanan vaaleanpunainen ja pidän siitä kuinka kummankin tunteet näkyvät tekstin aikana ja kuinka tilanne lipuu vesivahingosta vaivaantuneeseen kuusenkoristeluun ja lopulta onnelliseen jouluun.

Tässä on sarjalle ominainen sävy mukana koko ajan, ja nuo kappaleviittaukset ja Arthurin sovitukset toimivat ihanasti tuolla seassa, btw. :> Tässä on hauskasti ja älykkäästi huumoria mukana, monelle kohdalle hihittelee, ja huumori on hyvin tasapainossa tarinan kanssa ja jouluhattaran kanssa. :>

Lainaus
”All I want for Christmas is you”, Douglas laulaa syvällä äänellään ja Martin tuntee punan kohoavan poskilleen. Viinin vuoksi, tietenkin. Ei Douglasin itsensä, eihän tämä edes tarkoita mitä laulaa. Douglas ajattelee vieläkin Helenaa, Martin tietää. Hän siemaisee lisää lasistaan, eikä kohtaa Douglasin tummia, ilkikurisia silmiä.
^ Viinistä se vain johtuu, köh köh. ::)

Aivan ihanan mahtava jouluhattara. Olet saanut upeasti kuvitettua hahmot, jotka on kuvattu pelkällä äänellä. :>
Kiitos tästä.<3
wooooop
Ava: Ingrid

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Cabin Pressure: Joulumieltä ilmassa, K-7, Martin/Douglas
« Vastaus #2 : 05.12.2013 08:51:24 »
Frederica: Ui, kiitos ihanasta kommentistasi! :D Olen iloinen, että hahmot tuntuivat IC:ltä ja sarjan sävy pysyi mielestäsi mukana. Ja kiva, että jopa jaksoi hihityttää, huumori yllättävän hankalaa ja kun miettii, miten hyvin sitä on varsinaisessa sarjassa käytetty, niin omaansa alkaa hieman välillä epäillä.

Mulla on niin pehmeä paikka Martinille mun sydämessä, että pakko sille on välillä antaa lepoa epäonnisuudesta... hienoa siis, että vaaleanpunainen loppu maistui. Kerta kaikkiaan, kiitos kun kommentoit <3 Kiva nähdä, että finistä löytyy muitakin sarjan faneja.

(ja kappaleviittauksia oli pakko laittaa, koska rakastan sitä, kun ne laulavat...)
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

Rufus

  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: Cabin Pressure: Joulumieltä ilmassa, K-7, Martin/Douglas
« Vastaus #3 : 14.12.2013 22:58:47 »
Yleisesti ottaen en tykkää hattarasta enkä jouluficeistä. Enkä ole löytänyt vielä yhtään Cabin Pressure -flufftekstiä mistä oikeasti pitäisin.
Lienee hatunnoston paikka siis.

Tämä oli niin muhjuista, että on ihme, jos tästä ei saa diabetesta. Ja se toimii. Tässä on luultavasti joka ikinen jouluklisee, ja niin pitääkin olla.
Tekstillä kesti hetki nousta siivilleen (anteeksianteeksianteeksi), ja pari ensimmäistä kappaletta arvoinkin, mahdanko viitsiä lukea tätä.  Mutta siinä kohtaa kun sait Martinin ja Douglasin vuorovaikutukseen keskenään, en edes muistanut enää, että olin aikonut jättää väliin. Se tässä varmaan minua eniten viehättääkin. Fluff- ja joulutarinanärästys ei ole mikään ongelma, kun hahmot toimivat näin hyvin ja näin originaaliuskollisesti. Keskustelujen yleinen fiilis oli hyvin lähellä sitä, mitä ne sarjassa ovat, ja kuitenkin fluff on uskottavaa ja sopivan fluffia. Kaikki vaan tuntuu jotenkin tasapainoiselta ja mukavalta.

Ego/kapteenin hattu -kohdassa mieleni teki nousta seisomaan ja osoittaa suosiota. Niin IC että kipeää tekee.

Pidän yksityiskohdista. Niitä ei ole ylettömän paljon, ja ne syventävät sisältöä juuri tarpeeksi. Punaviinin värinen ääni, minkä värinen on paloauto, Walking in the air -motiivi.. Minkä lisäksi haluan antaa vielä erityiskiitoksen siitä, että Douglas on erityisen Douglas.

Täysin tolkuttoman fanityttömölinän päätteeksi kierähdän takavasemmalle miettimään, mitkä sanat kuulostavat tuhmilta, vaikka eivät ole. Kiitos tästä.

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Cabin Pressure: Joulumieltä ilmassa, K-7, Martin/Douglas
« Vastaus #4 : 15.12.2013 13:04:47 »
On tämä sitten söpö! Virnistelin hömelösti läpi tekstin ja luin sen siltä istumalta heti toisenkin kerran. Tästä jäi kauhean hyvä mieli!

Douglas on tässä vailla vertaa. Rakastan sitä hahmoa nykyään ihan mielettömästi, jopa enemmän kuin Martinia (mikä on saavutus sinällään, ihmettelen itsekin), ja äh, en osaa edes selittää, mutta olit saanut ujutettua Douglasin suuhun juuri oikeanlaisia sanoja, jotta hihitin mielihyvästä ja suorastaan janosin lisää. On sääli että tämä oli näinkin lyhyt teksti. Pituuteensa nähden tapahtumat kulkivatkin eteenpäin kohtuullisen vikkelää vauhtia ja Douglasin luokse päädytään äkkiä. Toki ymmärrän tällaisen ratkaisun, sillä on paljon kiinnostavampaa lukea Martinista joka punastelee Douglasin edessä kuin Martinista joka kiroaa huonoa tuuriaan yksikseen kotosalla.

Lainaus
”Soitat hyvin”, hän sanoo hieman hermostuneesti ja Douglas päästää pienen kumisevan naurahduksen. Hänen sormensa hidastavat koskettimilla, sivelevät esiin hieman rauhallisemman melodian.

”No mutta, pitäisikö sitä loukkaantua? Ei sanaakaan kauniista äänestäni.”
Ihan parasta, tällaista sanailua voisin seurata vaikka maailman loppuun asti <3 Tämä on oivaltava siksikin että Rogerin lauluääni on toden totta aika upea. Joten Douglas ei edes liioittele.

Lainaus
Tai tee jotain yhtä nolostuttavaa kuin Simon, joka aina nostelee pientä veljeään tämän kurotellessa ylähyllylle. Huolimatta siitä, että kyseinen veli on jo kolmekymppinen.
Kuuntelin ihan vasta Wokinghamin ja tässä kohtaa kuulin elävästi Martinin kiljuvan korkealta ja kovaa.

Lainaus
”Kuinka... tätä et varmaan odottanut, tai siis, ehkä odotit, mutta et varmaankaan, tarkoitan vain...”hän sopertaa ja sormeilee paitansa hihassa olevaa pientä reikää, koska tietenkin hän valitsi vahingossa sen kaikista kuluneimman vaatekappaleen laukkunsa pohjalta, ja voi luoja, Douglas on niin lähellä, eikä Martin tule enää koskaan voimaan katsoa tätä silmiin heidän pelatessaan sanoja, jotka kuulostavat tuhmilta, mutteivät ole- peliä Gertien pienen pienessä ohjaamossa.

”Martin...” Douglas sanoo pehmeällä, pehmeällä äänellä, punaviinin värisellä. ”Milloin minä en odota jotakin?”
Niin intensiivistä, niin kihelmöivän hurjaa, etten meinannut tässä kohtaa penkilläni pysyä. Ja mikä peli! Voi hitsiläinen, miten olisi spinnari? Kiltti? Ja kesken kaiken ohjaamoon ryntäävä Arthur? Mielikuvitukseni lähti valloilleen. Lisäksi pidän Douglasin horjumattomasta itseluottamuksesta ja heh, rehellisyydestä. Aina on syytä odottaa jotakin.

Jouluinen fluffi Marlasilla on korvaamatonta ja sinun käsissäsi tämä fandom taipuu niin kauniisti. Olen sulaa vahaa ja pyydän saada lukea lisää!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Cabin Pressure: Joulumieltä ilmassa, K-7, Martin/Douglas
« Vastaus #5 : 14.05.2014 17:26:47 »
Apua, apua miten mä ihan kuvittelin että olin vastannut tähän jo silloin joulukuussa? Tajusin, että en oo, enkä yhteen toiseenkaan ja nolottaa. Sori siis pitkästä ajasta, kommenttinne ovat siitä huolimatta arvostettuja!

Rufus: Oi että, et arvaa kuinka iloinen olen siitä että tykkäsit tästä, vaikket yleensä CP-fluffista välitäkään. Olen tyytyväinen että hahmot olivat mielestäsi IC:t. Myönnän joo itsekin, että tekstin alku on hieman kömpelö, aivot eivät toimineet silloin kun mietin kuinka saisin Martinin kätevästi pois kämpiltään ja silleen...  Ja kiva että tykkäsit yksityiskohdista! (psst, noihin sanoihin liittyen kirjoitin itse asiassa erillisen ficin, jossa niitä pohditaan... jos kiinnostaa vaikka vilkaista  ;) ) Kiitos kovasti kun viitsit kommentoida, teit minut iloiseksi.

Sisilja: Rogerin ääni on rakkaus. Mukavaa että tykkäsit Douglasin ja Martinin sanailusta. Sarjassa se on ihan parasta ja jotenkin näitä kahta on suht helppoa kirjoittaa kiusoittelemaan toisiaan (tai no, Douglas kiusoittelee ja Martin häkeltyy, hah). Tapahtumat liikkuvat joo aika vilkkaasti ja jälkikäteen ajateltuna tästä olisi kenties saanut pidemmänkin. Mutta ehkä joku toinen kerta. Kiva että sain sut hymyilemään tällä. Kiitos kommentistasi!
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid