Kirjoittaja Aihe: Hyvästi, S  (Luettu 1470 kertaa)

Crownless

  • ***
  • Viestejä: 284
Hyvästi, S
« : 05.02.2012 01:38:59 »
Kirjoittaja: Crownless
Ikäraja: S
Genre: Deathfic, angst
Summary: Sinun hetkesi oli koittanut, esitys oli päättymäisillään ja esirippu laskeutumassa.

A/N: Osallistuu Albumihaasteeseen Nightwishin Imaginaerum albumilta kappaleella Turn Loose the Mermaids, joka on eittämättä kaunein biisi mitä olen koskaan kuullut, tai ainakin ehdottomasti lukeutuu yhteen niistä.

---

Oli kaunis kesäinen ilta. Auringonlasku maalasi kultaisen oransseilla säteillään ja hehkuvalla valollaan lähitienoon. Sinä makasit lähtöpaikassasi liikkumatta kuin veistos. Se näky oli kaihoisa, mutta hyvin taianomaisella tavalla kauniin lohdullinen. Tiesin, että kohta he tulisivat. Valon hiipiessä taivaanrannan taa sinut vietäisiin paikkaan, jossa väsyneet matkustajat saivat levon tyyssijan. Se paikka olisi paratiisi, sinne haluaisi kuka tahansa, jopa minä. Mutten ollut siihen läheskään valmis, minulla oli vielä kokonainen elämä edessäni. Paljon oli nähtävää ja koettavaa. Sinun aikasi oli puolestaan kuroutumassa umpeen, olit kerännyt kokemuksia iskunkestävään lasipurkkiin talteen. Muistoksi tästä maailmasta, jonne sinä et kohta enää palaisi.
Kävelin satumaista polkua pitkin rantaan, jossa nukuit ikuista unta. Kunpa minäkin voisin asettaa hauraan ruumiini lepoon siihen vierellesi. Silitin pehmeitä kasvojasi, ne olivat kuin koskematon lumipeite. Suloisen valkoista viattomuutta. Sitä minä sinussa rakastin.

Puut suhisivat lehdissä, tuuli kuiskutti minulle että pian he tulisivat. Ihan pian, jätä jäähyväisesi. Samettimainen ruoho kutitti paljaita jalkapohjiani. Oli niin lämmintä ja epätodellista, kuin tämä kaikki olisi sinun ja minun yhteistä unta. Kyyneleet kihosivat silmiini, kun katselin joen väreilevään pintaan. Niin sen kuin minun vesi ei ollut tuskaista, se oli helpottunutta mutta kaihoisaa. Tiesin kyllä, että kaikki hyvä loppuu aikanaan, sehän oli karu totuus, joka pakotettiin nielemään. Silti jokin minussa vaikeroi, ettei se saanut olla niin.

Yhtäkkiä aivan rannan juuresta, veden pinnasta pulpahti esiin kaksi päätä. Siniset silmät ja sinisenvihreät hiukset sulautuivat väreinä toisiinsa. Kiiltävän vihreät pyrstöt läpsähtelivät joen väreilyjen tahdissa. Merenneidot hymyilivät ystävällisesti, heidän katseestaan huokui ymmärrys. Tajusin, että nyt oli aika. Sinun hetkesi oli koittanut, esitys oli päättymäisillään ja esirippu laskeutumassa.

Kumarruin vielä kerran kasvojesi ylle, katselin niitä tovin, suklaanruskeat pitkät hiussuortuvani kaartuivat poskipäittesi ylle. Enää kyyneleitä ei valunut, en pystynyt vuodattamaan niitä. Suljin silmäni ja kuiskasin korvaasi:
”Hyvää matkaa, rakas. Me tapaamme vielä.”

Niine hyvineen katsoin kauas horisonttiin saakka, kuinka merenneidot tanssittivat sinut hiljaa mukaansa tuonpuoleiseen.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2012 15:44:38 kirjoittanut Crownless »
kuu vain lainaa valoaan

Crywell

  • ***
  • Viestejä: 435
  • hullua hurskaammaksi
Vs: Hyvästi, S
« Vastaus #1 : 05.02.2012 09:13:13 »
Oi DAMN miten kaunis! ♥
Ihailen kirjoitustyyliäsi: kaunista, ihania vertauskuvia ja aivan älyttömän ihanaa tunnelmanluontia. Kaikki etenee, muttei suoraan, vaan polveilee kuin sellainen lempeä aallokko. I-has-tut-ta-vaa!

Albumihaasteen kauttahan tämän löysin, satuin olemaan tutkivaisella tuulella ja klikkasin auki. Ah, olen niin onnellinen että tein sen! Sait minut kateudesta vihreäksi ja ihastuksesta vaaleanpunaiseksi tällä pätkälläsi.
Päähenkilö oli minulle nuori nainen, mutta hänen seurastaan en ollut täysin varma. Alussa kuvittelin hänet vanhaksi naiseksi tai mieheksi, valkohapsiseksi mutta jollain tavalla aivan tajuttoman läheiseksi. Loppua kohden tuli mieleen, että se onkin sittenkin joku aviomies tai vastaava, mutta jotenkin en osannut luopua valkohapsista. : D Mitä edes selitän? Aivan sama!

Lainaus
Puut suhisivat lehdissä, tuuli kuiskutti minulle että pian he tulisivat. Ihan pian, jätä jäähyväisesi. Samettimainen ruoho kutitti paljaita jalkapohjiani. Oli niin lämmintä ja epätodellista, kuin tämä kaikki olisi sinun ja minun yhteistä unta.
Oli tosi vaikea yrittää päättää, mikä koko tekstistä olisi lempparini, mutta tämä taisi nousta muiden ylle. Tuo käsky tuolla välissä: "ihan pian, jätä jäähyväisesi" varsinkin jotenkin koukutti minut. En edes tiedä miksi. Käytät sanoja, merkityksiä, lauseita ja kaikkea tosi taitavasti, ihanasti. Taidan käydä tarkastelemassa muitakin kirjoituksiasi : D

Kiitos älyttömän ihanasta lukukokemuksesta, aaah, tämä oli ihana ♥
Aamuaurinkoja, kahvia ja teetä, mielikuvitusystäviä ja piirileikkejä.

Crownless

  • ***
  • Viestejä: 284
Vs: Hyvästi, S
« Vastaus #2 : 05.02.2012 11:56:51 »
Huh, apua, istun täällä vaan suu hämmästyksestä auki :D Kiitoksia todella paljon kauniista sanoistasi, voi että. En mie osaa vastata tähän mitään järkevää. Kiitos vain tuhannesti, mukavaa että teksti miellytti noin paljon!
kuu vain lainaa valoaan