Kirjoittaja Aihe: Pudotus K-11, varmaankin Angst  (Luettu 2114 kertaa)

Nelxis

  • Eetvartin Emäntä
  • ***
  • Viestejä: 257
Pudotus K-11, varmaankin Angst
« : 06.03.2011 12:24:45 »
Nimi: Pudotus
Kirjoittaja: Minä itse, eli Nelxis
Ikäraja: K-11 (en ole tästä ihan varma, saa siirtää jos meneekin K-15 puolelle. Epäilen)
Henkilöt: Kolm.. Kaksi sattumanvaraista henkilöä
Tyylilaji: Vähäinen angst, draama
Yhteenveto: Talvinen sää lumisateen kera. Ja silti siinä on jotain karmivaa.
Varoitukset: Itsemurha(ei kuvailla ihmeellisemmin)

A/N: Löysin tämän vähän aikaa sitten koneelta, ja ajattelin laittaa tänne. Kirjoitettu ehkä joskus viime syksynä. Ei mitään hajua milloin.

Pudotus

Lumihiutaleet leijailivat maahan lähes epärealistisesti. Ne laskeutuivat jo valmiiksi valkoisena kimmeltävän lumikinoksen päälle. Oli aivan hiljaista, lukuun ottamatta tuulen huminaa, linnun sirkutusta ja karheaa hengitystä. Silmät tuijottivat järkyttyneinä maahan. Lumi narisi kenkien alla perääntyvien askelten tahtiin. Niin kauan kuin olisi lunta, olisi myös turvallista. Nopeat juoksuaskeleet kantoivat eteenpäin ilman päämäärää. Mikä tahansa paikka olisi tarpeeksi hyvä, kunhan vain pääsisi mahdollisimman kauas. Äkkiä askeleet pysähtyivät. Puiden takaa kuului veden kohinaa. Hengitys tasoittui hitaasti, ja askeleet jatkuivat, mutta tällä kertaa hitaammin. Puiden toisella puolella avautui näkymä joelle, jonka yli kulki kivinen silta. Askeleet kantoivat sillalle, eikä järki sanonut mitään vastaan. Keskellä siltaa jalat pysähtyivät. Aivot alkoivat taas toimia, ja tunne oli aivan samanlainen kuin koomapotilaalla, joka on juuri herännyt seitsemän vuoden koomasta. Kylmän veden läheisyyden pystyi melkein tuntemaan iholla. Kädet laskeutuivat sillan kaiteelle, ja vetivät vartaloa varovasti eteenpäin. Joki ei ollut kovin syvä, eikä pudotuskaan ollut suuri, mutta veden kylmyys olisi tappanut nopeasti. Ilman ajatustakaan, toinen jaloista oli jo toisella puolen kaidetta. Hengitys oli rauhallista, mutta sydän hakasi nopeammin kuin ikinä aikaisemmin. Kaksi ääntä taistelivat pään sisällä. Toinen käski lähteä takaisin, ja toinen käski hypätä. Äkkiä äänet vaimenivat, ja veden kohina katosi. Aivan huomaamatta toinenkin jalka heilahti kaiteen yli. Istuminen tuntui pelottavalta, ja lapasten peittämät kädet puristivat kaidetta. Kylmä tuuli pyyhkäisi kasvojen ohi, ja heitti raidallisen kaulahuivin sillalle. Silmät sulkeutuivat, ja kädet hellittivät otettaan ja työnsivät vartaloa eteenpäin. Sitten ei ollut enää mitään.

Viheltävä hahmo lähestyi vanhaa kivisiltaa. Veden kohina alkoi jo peittää melodiaa, ja hahmo lopettikin viheltämisen. Sillalla oli jokin pieni mytty. Hahmo käveli sillalle, ja laski laukkunsa maahan. Kädet nostivat ylös huivin, joka oli samanlainen kuin hahmon kaulassa, ja silmät tutkivat löytöään uteliaina. Kylmyyden takia vapisevat kädet käänsivät huivin ympäri, ja neulasenvihreät silmät tuijottivat huivin alaosaan kirjailtuja siistejä nimikirjaimia. Vasen käsi puristui huivin ympärille, ja pää kääntyi katsomaan alas laukun viereen. Lähes lumen peittämät jalanjäljet päättyivät sillan kaiteen juurelle. Hengitys kävi kiivaammaksi. Kaiteen yli kurottautuminen tuntui yhdeltä elämän vaikeimmalta teolta. Alhaalla näkyi kuitenkin vain kiivaana virtaavaa vettä. Sydän tuntui pysähtyvän. Hahmo nosti laukun rauhallisesti oikealla kädellään olkapäälleen jalkojen lähtiessä hitaasti perääntymään taaksepäin. Vasta kun hän oli päässyt pois sillalta, hän tajusi kääntyä ympäri. Jokin pään sisällä käski juoksemaan. Aivan kuin tuo puhtaan valkea lumisade olisi tänään pyytänyt ihmisiä pakenemaan luotaan.

A/N2: Tämän oli alunperin tarkoitus olla prologi erääseen tarinaan, mutta en jaksanut kirjoittaa enempää. Voin selittää tuon tilanteen paremmin jos jotain kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2015 00:58:37 kirjoittanut Pyry »

sukkula

  • Vieras
Vs: Pudotus
« Vastaus #1 : 06.03.2011 15:54:06 »
I-H-A-N-A! Sä oot sanonut mulle, et mä oon hyvä kirjoittaja, muta mä en oo mitään, en MITÄÄN, verrattuna suhun! Rakastin tässä sitä, ettei nimiä sen kummemmin mainittu, ja tapahtumien sijaan tilaa oli annettu ajatuksille, muttei mennyt pelkän kuvailun puolelle. Ja se kuvailu oli ihanaa. Yksityiskohdat oli ihania.

Miksi seitsemän vuoden kooma?

Tämä toimi hyvin tällaisenaan, juuri sopiva ja silleen. Kappalejakoa ehkä enemmän, mutta mutta joo.

Rakastuin tähän totaalisesti.

<3 sukka

Nelxis

  • Eetvartin Emäntä
  • ***
  • Viestejä: 257
Vs: Pudotus
« Vastaus #2 : 06.03.2011 15:59:07 »
Kiitos sukka, seitsemän vuotta siksi, että se oli eka luku joka tuli mieleen. Mäki rakastan tätä. (Vaikka itse sanonkin)

unicorn

  • ***
  • Viestejä: 26
  • avatar by Huurresinetti
Vs: Pudotus
« Vastaus #3 : 06.03.2011 22:14:03 »
Meinasin jättää tämän avaamatta, sillä nimi kuulosti jollain tavalla liian yksinkertaiselle. No, päätin sitten kuitenkin toimia ajatuksiani vastaan ja aloin lukemaan.
Täytyi lukea tämä kahteen kertaan, ennen kuin tajusin edes jotain. Se ei kuitenkaan ollut huono asia, sillä ensimmäisellä kerralla en tainnut keskittyä tarpeeksi.

Osaat kuvailla asioita kauniisti, mutta muistat myös pysyä todellisuudessa, eli et hukuta koko tekstiä pelkkään kuvailemiseen. 
Ainiin, nimestä vielä. Tämän luettuani tajusin, että tuo on juuri sopiva nimi tälle. Ei lainkaan liian yksinkertainen :)

En osaa sanoa mitään, sillä minulla on tästä tekstistä ainoastaan yksi mielipide. Kaunis.
Ehkä minä olen salaisuus.

Nelxis

  • Eetvartin Emäntä
  • ***
  • Viestejä: 257
Vs: Pudotus
« Vastaus #4 : 07.03.2011 18:13:52 »
Kiitos kommentista unicorn.
Tiedän, että tekstistä voi olla vaikea saada selvää, mutta ei sillä ole paljoa väliäkään. Nimeä en parempaa keksint, joten tuo sai jäädä.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Pudotus K-13, varmaankin Angst
« Vastaus #5 : 24.02.2012 16:26:22 »
W-A-U!

(mä yritän antaa oikein hienon ja pitkän kommentin, mutta voi olla että menee parin rivin ihkutukseksi :D)

Hienoa kuvausta, antoi mulle tosi selkeän mielikuvan kaikesta. Tämä ei myöskään ollut sellainen jonka voisi vain lukea läpi ja todeta että jaaha, vaan tää pitää lukea ajatuksella, esim. neulastenvihreiden silmien kohdalla piti vähän jarruttaa ja oikeasti käyttää aivojaan. :D (ja siis tuohan on positiivista) Sait samantyylisen kuvauksen avulla kerrottua tilanteesta ja ihmisistä, ja sulla oli jotenkin... elokuvamainen, ehkä kepeä, mutta kuitenkin pahaenteinen ote tässä. Tämä ei ollut liian raskassoutuinen (jollainen tästä olisi helposti voinut tulla) eikä painava, kuitenkin kun aika rajusta jutusta kertoo. (ja siis tuokin on positiivista)

Parissa asiassa täytyy komppailla edellisiä kommentoijia:
Lainaus
tapahtumien sijaan tilaa oli annettu ajatuksille, muttei mennyt pelkän kuvailun puolelle. Ja se kuvailu oli ihanaa. Yksityiskohdat oli ihania.
Juuri näin.
Lainaus
Osaat kuvailla asioita kauniisti, mutta muistat myös pysyä todellisuudessa, eli et hukuta koko tekstiä pelkkään kuvailemiseen.
Täsmälleen. (vaikka mä taidankin hukuttaa kommenttini pelkästään sun kuvaukseen :D)

Mutta, tiivistettynä, kaunis oli ja tykkäsin.



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Nelxis

  • Eetvartin Emäntä
  • ***
  • Viestejä: 257
Vs: Pudotus K-13, varmaankin Angst
« Vastaus #6 : 10.03.2012 17:04:47 »
Kiitos kommentistasi Swizzy!

Kiva, että teksti saa ajattelemaan. Kirjoittaessani en nimittäin oikein ajatellut. Mukavaa saada positiivista palautetta!  :)