Kirjoittaja Aihe: Oikeasti väärin | S, raapale, Malfoyt  (Luettu 3474 kertaa)

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Oikeasti väärin | S, raapale, Malfoyt
« : 26.06.2008 18:52:12 »
kirjoittanut: venla
ikäraja: sallittu
henkilöt: Malfoyt

KK: Tämä on tämän viikon raapalehaasteeseen kirjoitettu. Aiheena anteeksiantamattomat kiroukset.

*

Oikeasti väärin

On vaikea määrittää, mikä on väärin.

- Onhan se väärin!
Isä nauraa lujempaa ja minun on vaikea tehdä mitään.
- Tottakaitottakai… Mutta... Kyllähän minä olen näyttänyt  ne taikajuomat puulaatikoissa? Kyllähän... Enkä minä antaisi sinun tehdä mitään oikeasti väärää.
Miten voi selittää miehelle, joka on käyttänyt elämänsä saadakseen itsensä vakuuttuneeksi?
- Se on laitontakin…
(Laimeaa.)
- Eihän sinun siitä tarvitse huolehtia. Minä olen tässä, ja kartanon mailla sinä voit taikoa miten tahdot. Kyllähän minä olen selittänyt.
Liikkeet nykivät ja lihakset kiristyvät.
- Mutta...
- Draco, jos et halua tehdä sitä, niin ei tarvitse. Minä en jaksa keskustella sinun nuoruuden epävarmuudestasi. Kyllä sinä itsekin tiedät mikä on oikein.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 00:04:44 kirjoittanut Unrealistic »

story^

  • Lattiaeläin
  • ***
  • Viestejä: 372
  • Billion dollar baby
Vs: Oikeasti väärin
« Vastaus #1 : 27.06.2008 17:33:26 »
Vau, lyhyt (Tottakai tämä oli lyhyt, jos oli kerran raapale. *tyhmä minä*  ::)) - mutta hieno! Mä tykkäsin kovasti, Lucius oli omassa ilkeässä persoonassaan... <33 (EI, minä en kuolaa Luciuksen perään... TAI DRACON! Ihan vieraita mietteitä mulle... *koettaa kovasti olla viaton*)
- Tottakaitottakai… Mutta... Kyllähän minä olen näyttänyt  ne taikajuomat puulaatikoissa?
Nämä kaksi tottakaita erille toisistaan, kiitos...  ;)
Ja sitten voisit laittaa tuohon alkuun disclaimerin (siis sen, että J.K.Rowling omistaa henkilöt).
 
Muuten kiva raapale, sanonpahan vaan uudestaan, että tykkäsin!  :-*
The winter has passed
And the spring has come
We have withered
And our hearts are bruised from longing


ava by puolipro

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: Oikeasti väärin
« Vastaus #2 : 27.06.2008 17:55:46 »
En voi laittaa ylimääräistä väliä siihen kohtaan, ettei sanamäärä kasva. ;)
Ja idea siinä onkin että se on sellainen nopeasti vakuuteltu lausahdus.

Mutta kiitos kommentista story^ ja kiva että pidit! :)

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Oikeasti väärin
« Vastaus #3 : 29.06.2008 19:12:39 »
Luin tässä ihan huvikseni tämän raapaleen muutamaan kertaan joskus eilen muistaakseeni, ja nyt päätin sitten kommentoida, kun olen hiekan aikaa futsinut jotian sanottavaa.

Ensinnäkin pidin siitä ettei selitelty turhia, sehän on sitä paitsi mielestäni raapaleiden hyvä puoli, että ne voivat aivan rauhassa olla kuin pätkiä jostain laajemasta kokonaisuudesta. Jaa näin itselle sitten pääteltäväksi mitäköhän se muu sisältö olisi. Eismerkiksi, minähän tiedän että tässä puhuvat Draco ja Lucius anteeksiantamattomista kirouksista, en kuitenkaan tiedä mistä niistä vai kaikista ja missä yhteydessä, mtta koska sanan vaihto oli luontevaa, IC:tä ja muutenkin hyvää jäi se kiihoittamaan mielikuvtustani. Eikä siis harmittamaan vain jos ei olisi tajunnut mitään)

Noniin, sainpahan jonkunlaisen sekavan läpystyksen aikaseksi, raapaleisiin on niin vaikea keksiä mitään kommattavaa ;D

jjb
« Viimeksi muokattu: 07.07.2008 14:11:50 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: Oikeasti väärin
« Vastaus #4 : 05.07.2008 03:00:31 »
Tuossahan oli jo hyvä kommentti! Kiitos. :)

Minusta on kiva kirjoittaakin tällaista 'vähemmän selittelevää' tekstiä. Pääsee ajatus liikkumaan nopeammin, kun ei tarvitse jäädä aina miettimään, miten ne yksityiskohdat saisi lukijalle selitettyä. Hyvä että tämä silti oli (jossain määrin) ymmärrettävä. :)