Kirjoittaja Aihe: Yhteiseksi tarkoitettu | H/D, S  (Luettu 2393 kertaa)

Bearish

  • ***
  • Viestejä: 8
Yhteiseksi tarkoitettu | H/D, S
« : 09.04.2008 02:08:22 »
Name: Yhteiseksi tarkoitettu
Kirjoittaja: Bearish
Rating: S
Pairing: H/D
Summary + A/N: Tässä tämä on, tuli vain haikea olo yksi yö ja syntyi lyhyehkö H/D teksti. Harry kirjoitti kirjeen Dracolle. Kirjeen, jota hän ei ikinä lähettänyt. Kirjeen, jota Draco ei ikinä saanut. Toivottavasti saatte jotain irti.  :)



YHTEISEKSI TARKOITETTU


Draco,

Me rakensimme elämää. Molemmilla meistä oli omat haaveet, odotukset – ja ehkä jotain yhteistäkin. Olimmeko me kuitenkin väärät toisillemme, koska kaikki se hajosi? Elämämme petti meidät, jouduimme eroon toisistamme, ikiajoiksi. Välillä minusta on tuntunut kuin meidän jalkojemme alta olisi vedetty matto, kuin joku olisi vienyt onnemme. Ehkä luovuimme onnestamme liian helposti tajuamatta sen todellista arvoa tai sitä, että se olisi kuitenkin ollut kaikkein tärkeintä.

En tahtoisi unohtaa sinua. Draco, minun on ikävä. Muistan kauniin hymysi ja pehmeät suudelmasi. Ajoittain haluaisin hellät kätesi takaisin vartalolleni, huulesi huulilleni. Nyt suljemme silmämme iltaisin eri sängyissä.

Nyt minä poimin murusia omasta elämästäni ja yritän koota niistä jotain kantavaa. Se on vaikeaa. Olen aivan hukassa. En tiedä mihin uskoa, mitä toivoa, mitä odottaa. En tiedä kuka olen, mitä haluan, mitä minun pitäisi tehdä. Tuntuu etten pysty tekemään mitään, en muuta kuin olemaan. Kuuntelemaan tunteitani pelolla, sillä tiedän, että minulla on suuri suru, tuska sisässäni. Ajatuskin siitä saa minut voimaan pahoin, tekisi mieli oksentaa se ulos. Mikä se on? Mistä se tulee? Miksi se on minussa?

En osaa vastata. Ainoa asia minkä tiedän on se, etten uskalla tuoda sitä tunnetta päivänvaloon, en uskalla kohdata sitä. Tiedän, että se rajoittaa elämääni, vahingoittaa minua sekä lähimmäisiäni. Draco. Onko se alistumiseni hinta? Lasku niistä hetkistä, jolloin en osannut puolustautua. Olenko antanut liikaa periksi, taipunut toisten tahtoon? Onko minulla sitten omaa tahtoa lainkaan? Sinä tiedät sen. Vai tiedätkö todella? Osasitko erottaa minun tahtoni muiden tahdosta tai sinun tahdostasi? Tahdoitko, että halusimme samoja asioita? Ajattelitko, että se mistä sinä pidät, pidän minäkin? Piditkö minua niin tahdottomana, että sinun piti tahtoa minunkin puolestani? Rakastitko minua vai olinko sinulle rasite? Häpesitkö minua usein? Olisitko halunnut, että olisin ollut toisenlainen? Miksi et sitten hakenut sellaista – ajoissa. Rakastitko kuitenkin minua? Kävikö sisimpäsi taistelua, jossa paha kukisti hyvän? Taistelitko minuakin vastaan? Olinko suurikin uhka minuudellesi?

Sinä ainakin jyräsit ylitseni. Tunsin arvottomuuteni. Mutta litistynyt olemukseni on noussut ylös maasta ja ravistelee itseensä pyöreämpiä muotoja. Jyräsi ei ole vieläkään häipynyt horisonttiin. Viha, jota tunnen sitä kohtaan antaa minulle voimia. Ja kuitenkin: en olisi halunnut näin käyvän. Vaikka tiedän, että minun on nyt paljon parempi, olisin halunnut pitää illuusioni ”meidän elämä”, sillä rakastin sinua niin paljon. Niin paljon. Ja rakastan kai vieläkin. Siksi minulla on niin vaikeaa. Kunhan jaksan, käännän rakkauteni voimakseni, mutta tänään en siihen pysty, enkä huomennakaan, mutta ehkä jonain päivänä ja siitä eteenpäin. Olemme matkalla kevääseen, sen valoon, vaikka onkin vasta tammikuu. Minulla on aikaa surra, koska talvessa on vielä pimeää jäljellä. Mutta valossa haluaisin jo alkaa kasvaa, unohtaa ja antaa vartaloni elää. Nousta rannalta elämän virtaan ja lähteä kohti päämäärääni. Paljon on vielä tehtävää.

Et usko miten vaikea minun on ketään hyväksyä. Olen edelleen kuin aivopesty. Luulen, että et halua minun rakastuvan uudelleen. Siksi teen sitä kuin sinua uhmatakseni ja näyttääkseni, miten minulla menee.

En haluaisi paeta ja kuitenkin teen niin. En jaksa enää harmitella ”miksi tein niin, miksen tehnyt näin”. Se on turhaa. Elämä on pian ohi, ja se kulkee vaikka itse jäisimme jälkeen. Jokainen päivä jonka odotamme – odotamme. Jokainen päivä jonka elämme – elämme.



Harry taitteli kirjeen, käveli vaatekaapilleen ja sujautti kirjeen paitojensa väliin. Siellä se saisi levätä.

Toinen katui, katui katkerana, kyvyttömänä rakastamaan. Monta ihmistä ympärillään, ja silti niin yksin. Kun hän vihdoin ymmärsi elämänsä virheen, oli jo myöhäistä.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:00:27 kirjoittanut Beelsebutt »

Mullistus

  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Yhteiseksi tarkoitettu
« Vastaus #1 : 09.04.2008 12:10:34 »
hienosti kirjoitettu!!! muuta en osaa sanoa! hieno!
School is practice for future, practice makes perfect, nobody is perfect, so why practice?

Samwise

  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Yhteiseksi tarkoitettu
« Vastaus #2 : 09.04.2008 13:51:14 »
Minä koetan aina olla jakelematta perusteettomia ylistyksiä ja kehuja, etenkin kaikkien H/D-tarinoiden kohdalla, koska niitä on niiiin paljon ja siksi niiden pitää olla mun mielestä tosi hyviä, että ne jotenkin erottuisivat Oikeasti edukseen kaikesta siitä määrästä, mitä niitä kirjoitetaan.

Tämä oli kuitenkin hyvä. Tähän oli saatu vähän erilaista näkökulmaa, syvempää sisältöä kuin monissa muissa H/D-ficeissä. Idea kirjeestä, ja erityisesti kirjeestä jota ei koskaan lähetetty, toimii hyvin ja tuo koko hommaan kypsyyttä ja uskottavuutta. Eikä kirje sorru liialliseen nyyhkyilyynkään onneksi, vaikka niinkin olisi voinut helposti käydä.

Sinä ainakin jyräsit ylitseni. Tunsin arvottomuuteni. Mutta litistynyt olemukseni on noussut ylös maasta ja ravistelee itseensä pyöreämpiä muotoja. Jyräsi ei ole vieläkään häipynyt horisonttiin. Viha, jota tunnen sitä kohtaan antaa minulle voimia.
Hieno pätkä. Rehellinen ja kaunistelematon, parempi rakkaudentunnustus kuin joku paljon imelämpi vaihtoehto. :)

En jaksa enää harmitella ”miksi tein niin, miksen tehnyt näin”. Se on turhaa. Elämä on pian ohi, ja se kulkee vaikka itse jäisimme jälkeen. Jokainen päivä jonka odotamme – odotamme. Jokainen päivä jonka elämme – elämme.
Komea lopetus kirjeelle, ja toimiva lopetus on sentään vaikea ja tärkeä asia. Jotenkin tosi harrymaisen lannistumaton asenne. Oikeastaan mun mielestä koko juttu olis voinut loppua siihen "siellä se saisi levätä"-lauseeseen. Ne pari lausetta sen jälkeen eivät ole mun mielestä ihan välttämättömiä, mutta ei ne nyt mitään pilaakaan.. :)

Juu, pidin. Et ollut edes sortunut ylipitkään tekstiin, vaikka niin aika usein käy.. Ainoa miinus, tai paremminkin kysymys, koskee sitä, että olisin kaivannut jonkin tiedon, tai paremminkin vihjeen siitä, minkä ikäinen Harry tuon kirjeen on kirjoittanut(tekstin tyylistä päätellen ei enää ihan teini?)? Sen tietäminen olisi auttanut sisällön ymmärtämisessä vielä vähän lisää.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2008 14:06:33 kirjoittanut Samwise »

iipimoi

  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Yhteiseksi tarkoitettu | H/D, S
« Vastaus #3 : 17.03.2012 23:14:35 »
tää ficci on ihanan dramaattinen ja kaunis. Ei ollu semmonen super aww valun lätäköks lattialle, mut ää kuinka kaunis. Tuli semmonen ihana fiilis et tekee mieli itkee sillee ei kaikki menee väärin :'c tyhmää et harry ei lähettäny sitä kirjettä ja draco ei juossu sen luo ovesta sillee: "rakkaani !" vaik kyl mä tiiän ettei kaikki ficit voi mennä niin, mut se olis kivaa :D tätä oli ihana lukea ja tykkäsin todella paljon. Keep on the good work ! ;)
If we take this bird in, with its broken leg,
We could nurse it, she said,
Come inside for a little lie down with me,
And if you fall asleep, it wouldn't be the worst thing.

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Vs: Yhteiseksi tarkoitettu | H/D, S
« Vastaus #4 : 17.06.2013 03:04:16 »
Yhdyn edelliseen kommenttiin (se oli mielestäni hauska), itsellä on hyvin samanlaiset ajatukset. Tykkäsin, kirjoitit kauniisti. Harmi tosiaan, että kirje jäi kaappiin.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013 12:11:58 kirjoittanut Ripple »
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

ninagirl

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Ava by flawless
Vs: Yhteiseksi tarkoitettu | H/D, S
« Vastaus #5 : 18.06.2013 11:57:37 »
Yhdyn kahteen edelliseen. Ja muutenkin niin haikea ja kuten Ripple sanoi niin harmi, että se kirje jäi kaappiin.