Kirjoittaja Aihe: Alexander, Silmät sulaa vahaa (Alexander/Hefaistion, K-11)  (Luettu 4330 kertaa)

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Nimi: Silmät sulaa vahaa(n)
Kirjoittaja: Melodie
Ikäraja: K-11
Fandom: Alexander //Kupla lisäsi fandomin alkutietoihin
Paritus: Alexander/Hefaistion
Tyylilaji: ...? En minä muista. Ehkä angstia ja vähän romantiikkaa
Vastuuvapautus: En omista hahmoja, en saa rahaa. Perustuu hieman elokuvaan Alexander.
Tiivistelmä: Alexander miettii.

A/N: (... mikä tuo on lyhyesti ja suomeksi?) Niin no, koska Piicu tätä kyseli ja minulla oli se koneella niin ajattelin nyt sitten laittaa tännekin. Oli tämä vanhallakin joskus siinä.


Silmät sulaa vahaa

Alexander PoV

Hänen hahmonsa on tumma, nukkuva siluetti. Katselen teltan kankaan läpi – hän on taas unohtanut valon palamaan. Vielä aamulla kiroaisin hänen huolettomuuttaan, mutta nyt en sitä tee.
Palaan huokaisten sijalleni, jätän valon hänelle palamaan. Hetken jo mietin palaamista: ”ajattelin sammuttaa tämän”. Mutta ei, en minä sitä tee... ja kadun, jos hän polttaakin telttansa.
Mietin, onko hän alasti ja hätkähdän ajatuksiani. Mutta norjat luut ja hymykuopat, vahvat lihakset ja tummat silmät. Oi, kuinka paljon pyytäisittekään, jos käskisitte minua olemaan rakastumatta.
Ette tiedäkään, paljonko. Enkä minä väitä sen johtuvan siitä, ettette itse olisi koskaan rakastaneet, vaan ennemminkin siitä ettette millään voi tietää, millainen polte sisälläni syttyy, kun vain näen hänet.

Se alkoi jo ensimmäisellä kerralla, kauan kauan sitten. Hänen silmänsä tummalla rajatut ja sininen hehku seivästi sydämen. Oi, ette te tiedäkään. Minä tempoilin ja kauemmas juoksin, mutta silmät seurasivat silti, ja nyt olen tässä enkä luota keneenkään niin kuin häneen. Hän ei voisi pettää minua, minä tiedän sen. Ei, ei hän tekisi niin... ei!

Aamu on valoisa, mutta niin ne usein tapaavat olla. Mietin vain, missä valo on – hänen silmissään vai taivaalla. Tapahtumissa, niin monissa. Tällä hetkellä en voisi sanoa valon aina olevan puolellamme... mutta olemme voittaneet taas ja hiukan, eikö se ole olennaisinta?
Minulla on vaimo. Varsin kaunis nainen, se myönnettäköön, mutta myönnettäköön myös, ettei mitään hänen rinnallaan. Ei, ei niin koskaan. Mutta... en minä voi sitä myöntää. Ei heitä kuulu rakastaa tai häntä varsinkaan. Ja sattuu kuitenkin, oi, kuinka sattuukaan.
Hän tervehtii minua aamiaispöydässä hymy huulillaan, minun hymyni on epävarma, mutta luulen etten vain saa hallittua kasvojeni lihaksia väsyneenä hänen lähellään. Hän on nukkunut yönsä hyvin eikä polttanut telttaansa mutta olisin minä silti voinut sammuttaa lampun, olisin katsonut hänen nukkuvia kasvojaan.

Näen, että hänkin rakastaa minua. Jokainen katse ja kosketus ja kuinka hän on puolellani ja kuinka hän luottaa minuun ja minä häneen... niin, rakastamme toisiamme kovin ihmeellisinä kuvina ja edellisen yön unina ja vaikka niin minä muttei koskaan rakastavaisina, koska se olisi kai väärin.
Olisi paljon pahempaa ja omalla tavallaan varsin paljon parempaa ajatella, että minä rakastan häntä ja hän ei minua – niin monet rakastavat minua toisin kuin minä heitä.
Mutta hän, ei.

Se päivä oli vaikea, hänen kosketuksensa veti tulen vereen. Mutta aina ei voi voittaa.
Joskus myöhemmin hän tulee luokseni, katsoo minua vakavana silmiin.
”Sinä tulet aina olemaan minun aurinkoni”, hän sanoo. ”Aina.”
Aina... ja ikuisesti. Hänen katseensa vakava, mehän emme voi voittaa tätä peliä tai nähdä sumussa eteemme edes metriä. Hänen ojentamansa aurinko on lupaus, se on kallis tunnus. Hänen äänensä on kähea ja hiljainen, voin nähdä kyyneleet silmissäni. Kuiskaan hänen nimeään enkä välittäisi vaikka joku kuulisi.
Hänen kätensä tärisevät, ääni. Silmien tummat reunat kimaltavat. Ja kädet tärisevät.
Kiedon omani niiden ympärille, tärinä tarttuu. Painan huulet huulille tietäen, että se oli odottamisen arvoista. Ja sen arvoista, että tiedän: tämän jälkeen ei käy. Se oli yhden kerran, ja sitä seuraavan tuskan arvoista.
Oi, se oli.
Hänen suudelmansa maistui vereltä, pahoilta unilta. Kaikki muuttuu tämän jälkeen – ja pahinta, ettei minulle ole valtaa kiskoa häntä henkisistä rotkoista kun hän niihin sortuu.
Hän painaa korun käteeni, hymyilee hienoisesti. Kädet tärisevät yhä, oi, kuinka tahtoisin pitää kiinni.
Eikä hän sano mitään ennen kuin kääntyy ja on poissa, minä ja kyyneleet jäljellä ja kylmät kiviseinät.

”Sinä siis rakastat häntä?”
Vaimolla terävä ääni ja minulla katseessa liikaa tuskaa: olisit nyt hiljaa, edes tämän kerran.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 16:09:19 kirjoittanut Beyond »

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 18.07.2007 18:30:18 »
Oi! Olin juuri etsiskelemässä yhtä ficciäsi Googlen välimuistin kautta (sellainen joka oli joskus aikoinaan Pimeyden voimissa, muistaakseni siinä puhuttiin Siriuksesta ja Reguluksesta toisen näkökulmasta, sellainen runollinen one-shot, mutta en saa päähäni siitä oikein mitään muuta), ja sitten törmäsinkin tähän. Ja ilahduin. Olin Aleksanterin ensimmäisen kerran nähdessäni ihan innoissani Hefaistionista ja myös Hefaistionin ja Aleksanterin melkein-muttei-kuitenkaan-platonisesta suhteesta. Oli ihanaa löytää heistä kertova ficci ja vielä hyvän kirjoittajan kirjoittamana.

Tykkään kauheasti näistä sinun runollisista teksteistäsi. Näitä lukee oikeastaan hyvin samalla tavalla kuin runoa, nauttii tunnelmista ja kauniista sanoista ja sen sellaisesta. Tätä lukiessa muutaman kerran tuli sellainen olo, että sanat rimmasivatkin toisiinsa - en tiedä, oliko se minun kuvitteluani, tarkoitus vai vahinko - ja sellaisissa kohdissa fiilis minun mielestäni pikkuisen laski, niin kuin tämä olisikin todella ollut vähän harvemmilla rivinvaihdoilla naamioitu runo eikä runollista proosaa. Mutta kun suurimmassa osassa tekstiä sen runovaikutelman tekivät ainakin minulle kauniit sanat ja ihana, soljuva kieli, sellainen sopivan hengästynyt kerronta, pidin kokonaisuudesta kuitenkin kovasti.

Lainaus
Mutta norjat luut ja hymykuopat, vahvat lihakset ja tummat silmät. Oi, kuinka paljon pyytäisittekään, jos käskisitte minua olemaan rakastumatta.


Voi, nuo norjat luut! En muista milloin olisin viimeksi nähnyt tuota sanaa käytettävän, mutta tuohon kohtaan se istui täydellisesti, toi kauhean vahvan ja kauniin mielikuvan, vaikken nyt taas aivan sitä hahmotakaan ^^

Tämän sisällöstä en uskalla mennä sanomaan mitään, minulle jäi tästä vähän sellainen rakkauskirje-fiilis - positiivinen siis. Aleksanterin ajatukset Hefaistionista olivat kauniita ja myös niiden esilletuomistapa oli kaunis. Toisaalta ripaus rosoisuutta olisi voinut korostaa kauniita, ylistäviä kohtia, mutta hyvin tämä toimii näinkin. Itse asiassa minusta on melkein hämmästyttävää, miten ylistävää ja kaunissanaista tekstisi tässä on ja kuitenkin se onnistuu välttämään siirappisuuden, mutta niin se vain tekee. Pisteet siitä!

Olen varmaan laiskistunut kommentinkirjoittajana, mutta taidan jättää lörpöttelyn tällä kertaa tähän. Sujuvaa, ihanaa tekstiä, pidin kovasti (ja sait minulle sellaisen fiiliksen, että olisipa kiva löytää näistä kahdesta lisääkin tarinoita, *wink wink*)!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Re: Silmät sulaa vahaa (Alexander/Hefaistion, K-13)
« Vastaus #2 : 10.10.2007 00:09:30 »
Hmm... minä taas olen yhä laiska vastaamaan kommentteihin; niihin on hankala keksiä sanottavaa. Sitten olen ihan liian myöhässä, ja tunnen oloni tyhmäksi. Mutta ei se mitään.
Kiitos, toyhto. Kommenttisi olisi varsin piristävä. Suloinen.
Hefaistionin ja Alexanderin suhde on viehättävä... ehkä pitäisi kirjoittaa enemmänkin. ;-)

Niin, tuota. Kiitos.

Homonyymi

  • ***
  • Viestejä: 128
  • Pretentious attention
    • Homonyymi@LJ
Vs: Silmät sulaa vahaa (Alexander/Hefaistion, K-13)
« Vastaus #3 : 02.12.2009 23:11:38 »
Mitämitä ihmettä? Alexander-ficci, enkä minä ole koskaan huomannut tätä! ;__;

Kuvailu oli jotenkin uskomattoman kaunista ja varmasti ajalleen ominaisen runollista, kuten koko tekstin kieli muutenkin. Tekstissä oli sellainen mukavan epätoivoinen ja synkkä tunnelma koko ajan, äää en osaa selittää.

Tuo aurinko-kohta on eräs lemppareistani ikinä kyseisessä leffassa (+ Jared Leto  ::) ) ja siitä välittyi hyvin koko tilanteen mahdottomuus.

Mutta tosiaan, tykkäsin ihan mahdottomasti!
A heart attack is sleeping in your chest, waiting until the timing's best

At the end of the day I'm walking with the heart of a lion.

Merci

  • Leffafriikki
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Silmät sulaa vahaa (Alexander/Hefaistion, K-13)
« Vastaus #4 : 03.12.2011 21:25:17 »
Heivain.
Päätin nyt kirjottaa kommentin josta tulee epämääränen koska en vain osaa koska tykkäsin tästä ihan sikana! Katoin tässä vasta sen Alexander -elokuvan ja rakastuin siihen. ... Jared taisi vaikuttaa jonkun verran :'''D Alexanderin ja Hefaistionin suhde siinä oli niin selvä, että oivoi. Noh, leffan katsottuani päätin sitten etsiä jonkinmuotoisen ficin, jossa olisi kyseinen paritus.
Etin monilta sivustoilta. Kelasin, että eihän finissä mitään sillä parituksella varustettua ficciä olisi, sillä
en usko monenkaan siitä kirjoittaneen mitään. Sitten sun ficcisi pisti silmään.
Avasin sen heti fiilikset ihan katossa. Ja sen arvoista se todellakin oli! Vaikka tämä olikin lyhyt, silti tää jotenki... Räjäytti tajunnan. : D Mahtava kirjotustyyli sulla! Ihan oikeasti. Osasit kuvailla Alexanderia ja Hefaistionia oikein, eli tekstiin oli helppo samaistua. Slash ja tuollainen romantiikka... ♥_____♥ Aivan IHANA!

Mie tykkäsin helkkarin paljon. Kiitos tästä ! c:
« Viimeksi muokattu: 03.12.2011 21:36:43 kirjoittanut Merci »
More profound bond

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Silmät sulaa vahaa (Alexander/Hefaistion, K-13)
« Vastaus #5 : 03.12.2011 22:58:02 »
Kiitos kommenteistanne. <3 Ootte ihania.