Kirjoittaja Aihe: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)  (Luettu 4566 kertaa)

ellastina

  • ***
  • Viestejä: 36
  • Puuskupuh
Kirjoittaja: ellastina
Beta: Ei ole, joten minua saa virheistä syyttää
Ikäraja: S
Paritus: Veljesmielessä George & Fred
Genre: Angst
Disclaimer: Rowling omistaa hahmot. En saa tästä rahaa.
Summary: "Suurella seikkailullahan sinä Fred nyt olet, mutta ilman minua."
A/N: Olin vähän surullinen siitä, kun Fred kuoli silloin kun ensimmäisen kerran luin Kuoleman varjelukset. Sitten päätin kirjoittaa tällaisen ficin ja nyt vasta julkaisen sen tänne! Laulukohdassa olen käyttänyt Henkien kätkemässä olevan laulun suomennosta. Kommentit ovat tervetulleita!


Olen tuijottanut kattoa ties kuinka kauan nukahtamatta. Silmäni tuntuvat kuivilta kaiken sen itkemisen jälkeen. Enää en edes pysty itkemään, oloni on liian kamala siihen.

Nousen istumaan. Käännyn katsomaan viereistä sänkyä. Tyhjä. Täysin petaamaton sekasotku. En ole antanut kenenkään koskea siihen. Huusin äidille, kun hän meinasi pedata sen. Tässä huoneessa täytyy olla jotain, joka muistuttaa hänestä. Kuin kaikki olisi ennallaan.

Katson kelloa ja se näyttää olevan vasta viittä yli kuusi aamulla. Nousen sängyltä ja katson ikkunasta ulos. Aamuaurinko on jo noussut ja hehkuu oranssia valoa. Illalla satoi rankasti, joten maa kimaltelee pienistä vesipisaroista. Kenties Taivas itki puolestasi Fred, koska jätit tämän maailman taaksesi. Tai sitten Taivaassa itkettiin paluusi johdosta. Ajatus lohduttaa hieman mieltäni ja pieni väkinäinen hymy kohoaa huulilleni. Pian kuitenkin en pysty enää hymyilemään ja ilmeeni muuttuu taas elottomaksi.

Menen vessaan ja nojaan lavuaariin. Haluaisin oksentaa kaiken pahan olon pois, mutta se ei onnistu. Katsahdan peiliin ja tuska viiltää sydäntäni. Ihan kuin katsoisin peilistä Frediä. Samanlaiset kasvojenpiirteet. Käännän katseeni pois. Peilikuva muistuttaa liikaa hänestä. Karjaisen ja rikon peilin nyrkiniskulla. Lasinsirut lentelevät minne sattuu ja lämmin vereni valuu pitkin kättäni. Otan pyyhkeen ja painan sillä nyrkkiäni. Menen takaisin sängylleni ja yritän nukkua. Se on vaikeaa. Ihan kuin pala minua olisi kuollut. Nyt kuitenkin silmäni painuvat väkisin kiinni ja pian olenkin jo unessa.

*

’George kulta herää. Sinun täytyy pukeutua Fredin…’ kuulee George äitinsä sanovan, mutta hän ei pysty jatkamaan. Hautajaiset. Niin, tänään ovat Fredin hautajaiset. Avaan silmäni ja näen äitini istuvan sängylläni. Hän on ilmeisesti itkenyt itsensä uneen, koska hänen silmänsä ovat punaiset ja surulliset.
’Kyllä äiti, pukeudun pian. Menkää te muut jo edeltä’, sanon ja huomaan, että peilin rikkomisesta tulleet haavat ovat kadonneet.
’Paransin ne, kun sinä vielä äsken nukuit’, vastaa äiti hänen äänettömään kysymykseensä.
’Kiitos’, sanon ja nousen ylös. Äiti jättää minut yksin huoneeseen. Puen puvun päälle ja haron hieman hiuksiani. Naurahdan, koska muistan sinun sanoneen hiusten haromisen olevan varma tapa näyttää hyvältä.

Seisomme kaikki haudallasi. Kaikki ystävät ja sukulaiset on kutsuttu. Kyyneleet vierivät monen poskilla ja kuuluu vaimeaa nyyhkytystä.
Katson hautakiveäsi. Siihen on kaiverrettu:

Seuraava suuri seikkailuhan kuolema levolliselle mielelle vain on.

Harry oli ehdottanut sitä. Hän oli muistanut Dumbledoren sanoneen hänelle niin ensimmäisenä kouluvuotenaan. Se sopi mainiosti kaiverrukseksi.
Suurella seikkailullahan sinä Fred nyt olet, mutta ilman minua. Mietin välillä, että pitäisikö seurata sinua. Hylkään ajatuksen kuitenkin, koska en halua tuottaa enempää tuskaa muille.

Aloitamme yhteislaulun. Haluamme laulaa sinulle vielä viimeisen kerran Fred.
’ Suruja on lukematon määrä, mutta varmasti
Kerran kohtaamme niiden toisella puolen
Kun hiljainen sydän hyvästelee
Nollaksi muuttuva keho kuuntelee tarkoin
Elämän salaperäisyys, kuoleman salaperäisyys
Kukka, tuuli ja kaupunki kaikki ovat samanlaisia
Surujen laskemisen sijaan
Laulakaamme pehmeästi yhteisillä huulilla
Sulkeutuvissa muistoissa on aina
Kuiskauksia joita ei voi unohtaa
Jopa rikkoontuneen peilin palasiin
Heijastuu uusi maisema
Hiljainen ikkuna alkavaan aamuun
Nollaksi muuttunut keho taas ilahtuu
En etsi enää merten takaa
Sitä hohtavaa mikä on aina lähellä
Sillä löydän sen itsestäni’
, kaikuu kauniisti.
Silloin monet alkavat itkeä sydäntä raastavasti. Minäkin meinaan purskahtaa itkuun, mutta yritän nyt olla vahva. Muistan nyt eräät sanasi, jotka minulle sanoit kun puhuimme kuolemasta yhtenä iltana.
’Jos kuolen sinua aikaisemmin George, älä itke vuokseni. Silloin olen jo poissa eikä itku auta asiaa. Se on turhaa.’
Mutta sinä et tiedä kuinka paljon minuun sattuu. Puolikas minusta kuoli mukanasi.
’Nyt muodostakaamme suojeliukset Fredin muistolle’, lausuu joku ja hätkähdän. Kaikki kohottavat sauvansa. Hopeiset eläimet leijailevat ilmassa.
Minä yritän. Yritän muodostaa suojeliusta, mutta en onnistu. Yritän ajatella jotain onnellista, mutta en kykene. Kaikki onnellinen tapahtui sinun seurassasi Fred.
Puristan sauvaani ja yritän väkisin. Sauvani kärjestä tuprahtaa vain pieni hopeinen henkäys.
Nielaisen äänekkäästi ja alan itkeä. En voi muodostaa suojeliusta enää. En enää kun sinä et ole täällä.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2011 12:04:35 kirjoittanut ellastina »
'Tell me one last thing,' said Harry. 'Is this real? Or has this been happening inside my head?'
'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?'

whittier

  • ***
  • Viestejä: 39
Vs: Pala minua on kuollut (S, George/Fred, one-shot)
« Vastaus #1 : 06.08.2011 12:41:19 »
Voi George parkaa. Otsikko kuvaa hyvin ficciä. Kivaa kuvailua ja pohdintaa kuolemasta ja Georgen surusta. Tykkäsin, vaikken yleensä pidä masentavasta tekstistä. Hautakiven kaiverruksesta tulee tosi paljon mieleen Fred, kiva oivallus, samoin kuin myös yhteislaulu, herkkää ja ihanaa tekstiä. Olisin itse ehkä halunnut lukea myös muiden perheenjäsenten surusta Georgen ja Mollyn lisäksi. Mutta kiitos tästä! (:
The flower that blooms in adversity
is the most rare and beautiful of all.

Caelai

  • ***
  • Viestejä: 40
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #2 : 07.08.2011 18:38:02 »
Ihana teksti ja arvaa vain rupesinko itkemään... Kyllä. Niin herkkä ja kaunis ja rakastan näitä lyhyitä ficcejä. Plussaa Henkien kätkemästä ja suojeliuslopusta. Aivan ihana loppu. Oi voi, käperryn nyt itkemään vuolaasti. Voi, George!

ellastina

  • ***
  • Viestejä: 36
  • Puuskupuh
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #3 : 09.08.2011 12:34:55 »
Whitter, kiitos kommentista! Mietin juuri ennen julkaisua, että lisäisinkö muiden perheenjäsenten surua myös. Kuitenkin päädyin siihen, että en mene muuttelemaan mitään :)

Caelai, minäkin meinaan alkaa itkemään kun luen Fred ja George ficcejä. :( Kiitos kommentista!
'Tell me one last thing,' said Harry. 'Is this real? Or has this been happening inside my head?'
'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?'

Suklaamurukeksi95

  • Murustaja
  • ***
  • Viestejä: 103
  • "Ganska hurja juttu"
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #4 : 09.08.2011 20:55:25 »
Aivan älyttömän koskettava, suorastaan musertava. Minulle oli myös herkkä kohta tuo Fredin kuolema :'(
Kaunista luettavaa, olo on niin herkkä nyt :-X
Georgen murhe on niin aistittavissa! Se vain, että olisihan nuo nyt periaatteessa voineet olla vain veljeksiä... Mutten tietenkään mene väittämään mitään sellaista!! :o
"I don't understand that reference."

Sophie Weasley

  • Snape's Bride
  • ***
  • Viestejä: 7
  • Severus + Lily = ♥
    • Blogi
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #5 : 11.08.2011 03:44:28 »
Aivan ihana ficci ♥ Rakastuin tähän syvästi.
"After all this time?"
"Always"

ellastina

  • ***
  • Viestejä: 36
  • Puuskupuh
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #6 : 11.08.2011 18:26:55 »
Suklaamurukeksi95, kiitos! Kirjoitin heidät tähän vain veljeksiksi, tuon parituskohdan voi kuitenkin ymmärtää myös niin, että he olisivat olleet enemmänkin kuin vain veljiä. Jos nyt sitä tarkoitit parilla viimeisellä lauseellasi? :) Lukija saa tulkita itse. :)

Sophie Weasley, kiva että tykkäsit! :)
'Tell me one last thing,' said Harry. 'Is this real? Or has this been happening inside my head?'
'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?'

Eileen Prince

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 35
    • Why So Serious?
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #7 : 06.02.2012 22:00:50 »
oh siis aivan ihana!!! joo siis nyt pillitän täällä ja isä tulee vrmaan kohta kattomaan, että mitä hemmettiä, mutta tää oli niin surullinen nyyyyh. kirjotat ihanasti enkä pysty nyt näiden kyyneleiden seasta kirjoittamaan mitään rakentavaa, koska rakentava palaute lähti fredin mukana.  :'(
The Girl On Fire

ainoboy

  • ***
  • Viestejä: 312
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #8 : 06.02.2012 22:06:37 »
Täällä kyyneliä pyyhin. Niin kauniin surullista! Ihanaa, koskettavaa tekstiä. Georgen tuska paistoi hyvin läviste, se oli jo käsinkosketeltavaa. Upeaa.

I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor


inspis hukas, kaikki myöhäs. Sori.

Bourke

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 4
  • Luihuinen
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #9 : 03.03.2012 22:01:22 »
Mielettömän koskettava, luin kyyneleet silmissä. Todella kauniisti kirjoitettu! ♥
wait till my father hears about this!

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #10 : 03.04.2012 16:33:30 »
Tälläistä juuri minäkin olen ajatellut, kun olen pohtinut Georgen tuntemuksia Fredin kuoleman jälkeen. Kiitos. Tämä oli kaunista. Alkoi melkein itkettää. Pituuskin oli hyvä, liian pitkästä olisim mennyt maku. Olit hienosti osannut kuvata Georgen sekä Mollyn tuskaa. Otsikko oli myös ihana ja kuvasi tätä ficciä täydellisesti. Parempi ei olisi voinut olla. Kiitos vielä kerran.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

ellastina

  • ***
  • Viestejä: 36
  • Puuskupuh
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #11 : 17.07.2012 00:34:31 »
Eileen Prince, kiitos kommentistasi, ihanaa että tykkäsit! :)

ainoboy, kiitos kommentistasi, oli ihanaa kuulla, että sain Georgen tuskan paistamaan tästä läpi, sillä julkaisuvaiheessa olin tästä asiasta epävarma! :)

Bourke, itsellänikin meinaavat kyyneleet kohota silmiin kun luen tätä nyt pitkästä aikaa uudestaan. Kiitos kommentistasi! :)

Maww, hauskaa kuulla, että joku muukin on pohtinut tätä samalla tavalla! Kiitos kommentistasi. :)

En ole käynyt täällä pitkään aikaan, joten siksi vastaan vasta nyt näihin kommentteihin.
'Tell me one last thing,' said Harry. 'Is this real? Or has this been happening inside my head?'
'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?'

Merthur

  • Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Pala minua on kuollut (S, George & Fred, one-shot)
« Vastaus #12 : 28.07.2012 11:26:17 »
Aivan ihana ficci, meinasin alkaa itkemään tuossa lopussa. Itsekin itkin kun Fred kuoli siinä elokuvassa ja olen jo pitkään rakastanut näitä veljeksiä, joten oli ihanaa päästä lukemaan tällaista tekstiä. Kiitos tästä!  :)