Kirjoittaja Aihe: Girl who changed everything [K-11, Harry/MS, muita 31/31 + Epilogi VALMIS]  (Luettu 18219 kertaa)

draconair

  • ***
  • Viestejä: 34
  • Draco♥
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #20 : 26.09.2010 21:50:22 »
Traileri oli koukuttava, mutten yksinkertaisesti pystynyt lukemaan ensimmäistä lukua loppuun, eikä siis tultu luettua muitakaan lukuja. Ärsytti vaan se näkökulmien vaihtelu niin paljon...  ois kivempi lukea, jos kertoja ois 'sivustakatsoja', vai millä nimellä sitä kutsuttiinkaan, ettei ole minäkertoja. D:

Kiitän,
- Draconair
'He koskettivat toisiaan.
He hyväilivät toisiaan.
He siirtyivät toisiinsa kiinni.
Katedraalin holvikaarten alla, nurkkauksessa.
Ystävyys, läheisyys, poikarakkaus.
Poikarakkaus, yhteen kietoutuneet.'

LittleApple

  • Vieras
Girl who changed everything 6. luku
« Vastaus #21 : 15.10.2010 23:21:36 »
tirsu, kiitos taas pitkästä ja hauskasta kommentista :) Ja kiitos, ku paikansit ton virheen, nauroin itekki ku tajusin mikä oli unohtunu :'D
draconair, harmi ettet lukenu loppuu, mut kyl mie tajuun jos tämmöne "minäkertoja" ei oo siu juttus.

Juups, 6. luku tuli just betalta eli redilt :)

Ai, ja nyt ku muistan, kuten lupasin joskus jo redille: RESPECTII SIULLE TÄST LUVUSTA, SIE OOT MIU TOSIELÄMÄN KOOMIKKO!!! :D

Joo eli olkaapas hyvät:

6. Pidot

                            JessicaPoV

”Ensiluokkalaiset! Ensiluokkalaiset! Tännepäin!” iso mies huusi kauempaa.

Minun varmaan pitää mennä tuonne…

Kävelin ison miehen luokse ja hän hymyili minulle,

”Terve. Oliko nimesi Jessica Parton? Näimme silloin kesällä, kun kävit täällä.”

En muistanut kuka hän oli, ”Paxton. Anteeksi, en muista nimeäsi”, sanoin nolostuneena.

”Hagrid”, hän naurahti. Ensiluokkalaiset olivat alkaneet tulla ympärillemme.

”No niin ensiluokkalaiset ja nti Paxton. Menemme veneillä Tylypahkaan”, hän kajautti ja ohjasti meidät pienille veneille.

Tylypahka oli kaunis koulu, ainakin näin pimeällä, järveltä katsottuna. Olin haltioitunut.

”Pysykää veneissänne!” Hagrid huusi, kun joku ensiluokkalainen poika kosketti vettä kädellään.

Pääsimme turvallisesti koululle, kukaan ei saanut vedenväkeä kimppuunsa. Minua alkoi jännittää kun astelimme koulun portaita ylös. Kun professori McGarmiwa oli kertonut mitä pidoissa tehdään, lähdimme kohti suurta salia. Yhtäkkiä joku kiskaisi minut pois ensiluokkalaisten joukosta. Kukaan ei kuitenkaan huomannut sitä, koska kävelin viimeisenä.

”Iltaa”, Draco Malfoy sanoi maireasti.

Katsoin häntä epäluuloisesti, ”Iltaa. Eikö sinun pitäisi olla suuressa salissa?”

Poika naurahti, ”Kyllä, mutta en olisi päässyt Potterin ohitse juttelemaan sinulle. Hänhän oli kesälomallakin niin suojeleva sinua kohtaan”, hän sanoi ja kosketti kasvojani.

”Jaa, no, minun kuitenkin pitää olla siellä, joten nähdään myöhemmin Draco”, sanoin ja lähdin kävelemään. Hän kuitenkin otti kädestäni kiinni,

”Älä mene, minulla on sinulle asiaa”, hän sanoi ja virnisti.

”Anteeksi Draco, mutta minun täytyy olla suuressa salissa”, tiuskaisin. Draco irrotti otteensa ja sanoi,

”Asiani ei vie kuin vain hetken”, hän sanoi ja hänen kasvoilleen muodostui itseriittoinen virne.

”Haluatko lähteä kanssani ulos?”

Katsoin häntä epäuskoisesti, ”Anteeksi, en käy treffeillä.”

”Ehkä sitten ensi kerralla”, Draco sanoi.

En vastannut, vaan lähdin puolijuoksua suureen saliin ja kun avasin ovet, joka ikinen salissa kääntyi katsomaan minua. Punastuin kirkkaan punaiseksi. Voi hemmetti. Suoristin hieman kaapuani ja kävelin ensiluokkalaisten sekaan.

”Jessica Paxton, se on teidän vuoronne”, professori McGarmiwa sanoi ankaraan sävyyn.

”Ai!” sanoin yllättyneenä. Kävelin vapisten eteen ja istuuduin tuolille hermostuneena. Professori laittoi Lajitteluhatun päähäni.

 

HarryPoV

Menimme istumaan samoihin vankkureihin Fredin, Georgen ja Derekin kanssa. Matka sujui nopeasti, kun kuunteli Fredin ja Derekin väittelyä heidän velhoshakkipelistään.

”Et olisi voittanut minua jos Jess ei olisi auttanut”, Derek naurahti.

Fred sanoi, ”Lyödäänkö vetoa? Pelataan uudestaan vaikka torstaina?”

Derek ojensi kätensä, ”Kiinni veti. Voittaja saa 5 kaljuunaa?”

”Sovittu”, Fred sanoi ja virnuili.

                             ***

Istuimme tupapöydässämme ja odottelimme ensiluokkalaisten ja Jessin tuloa.

”Hyvää iltaa Harry”, melkein päätön Nick tervehti minua, kun hän tuli lattian läpi Rohkelikon tupapöydän luokse.

”Iltaa sir Nicholas”, vastasin hänelle, ”Miten kesäsi meni?”

”Ah, ei erityisen kaksisesti, en päässyt taaskaan päättömään jahtiin”, hän valitti.

”Sepä ikävää”, sanoin hänelle ja siinä samassa, suuren salin ovet aukesivat ja McGarmiwa ja ensiluokkalaiset tulivat sisään.

”Missä Jess on?” Hermione kuiskasi minulle, kun ensiluokkalaiset kävelivät ohitsemme. Katsoin joukkoa ja huomasin, ettei hän ollut siellä.

”En tiedä”, sanoin huolestuneena.

Lajitteluhattu puhkesi lauluun, mutten kuunnellut mitä se lauloi, sillä pohdin missä Jessica voisi olla.

Laulun loputtua rehtori Dumbledore nousi seisomaan,

”Tänä vuonna me aloitamme lajittelun lajittelemalla uuden oppilaan, joka tulee 6. luokalle”, hän kertoi ja kävi takaisin istumaan.

McGarmiwa avasi pergamenttirullan ja luki, ”Jessica Paxton!”

Jessiä ei näkynyt missään, joten McGarmiwa kajautti uudelleen, ”Jessica Paxton!”

Ei mitään. Rehtori Dumbledore nousi seisomaan ja katseli ympäriinsä. McGarmiwa huusi ankaraan sävyyn, ”Jessica Paxton!!”

Suuren salin ovet rymähtivät auki ja kaikki kääntyivät katsomaan. Jess seisoi ovella naama räikeän punaisena. Hän suoristi kaapuaan, käveli ensiluokkalaisten sekaan ja jäi seisomaan siihen.

”Jessica Paxton, se on teidän vuoronne”, McGarmiwa sanoi ankaraan sävyyn.

”Ai!” Jess sanoi yllättyneenä, käveli eteen ja istuutui tuolille. McGarmiwa asetti Lajitteluhatun tämän päähän. Se oli hetken hiljaa, kunnes karjaisi,

”ROHKELIKKO!”

Jess hymyili ja käveli, todella sulokkaasti, tupapöytäämme. Koko Rohkelikon pöytä räjähti hurraa huutoihin. Juoksin Jessiä vastaan, halasin häntä ja sen kummempia miettimättä painoin suukon hänen hiuksilleen.

Kun laskin hänet alas hän katsoi minua hieman järkyttyneenä. Naurahdin vaivaantuneesti ja tunsin kuinka puna levisi kasvoilleni. Jess naurahti ja käveli sitten kanssani takaisin pöytään. Istuuduttuamme George kuiskasi minulle, ”Hei Harry, tiedätkö minkä värinen on panoauto?” Purskahdin nauruun, ”En George, mutta tiedän minkä värinen on paloauto.” George näytti hieman hämmästyneeltä, mutta tajusi sitten, mitä hän oli sanonut. ”Hups. Melkein sama asia”, hän naurahti.

Lajittelu jatkui ja professori McGarmiwa huusi lisää nimiä,

”Elyse Portman!”

”PUUSKUPUH!”

”Bill Rich!”

”KORPINKYNSI!”

”Henry Smith!”

”LUIHUINEN!”

”Hattie Vance!”

”ROHKELIKKO!”

Lajitteluseremonian päätyttyä rehtori Dumbledore nousi jälleen seisomaan,

”Nauttikaa pidoista ja syökää!”

Pöydille ilmestyi taas monenmoisia erilaisia ruokia ja kaikki alkoivat lappoa lautasilleen ruokaa.

”Missä sinä olit?” kysyin Jessiltä, kun sali oli täyttynyt kovalla mekkalalla.

Hän käänsi päänsä minua päin, ”Äh, en missään. Minä vain… eksyin muista”, hän valehteli.

Huokaisin, ”Jess, tuo oli huonoin valhe, jonka olen eläessäni kuullut. Kakista ulos.”

Hän nojasi minua kohti ja kuiskasi korvaani neljä sanaa, jotka saivat minut raivostumaan, ”Törmäsin Draco Malfoyhin matkalla.”

”MITÄ HITTOA!?” karjaisin ja sali vaimeni. Rehtori Dumbledore katsoi minua puolikuun muotoisten silmälasiensa ylitse. Jess naurahti ja sanoi sitten kovaan ääneen,

”Harry kuuli vain väärin mitä sanoin!”

Hetken kuluttua kaikki jatkoivat syömistä ja rupattelua. Käännyin Jessiä kohti,

”Mitä Malfoy teki?” sähähdin.

Hän huokaisi, ”Ei mitään. Hän vain kiskaisi minut pois ensiluokkalaisten joukosta ja kysyi ulos. Älä ole noin… macho.”

”Häh?”

Jess virnuili, ”No kun machomiehet ovat aina tuollaisia ’minä suojelen sinua minun mielestäni pahoilta ihmisiltä’-tyyppiä… Tajuatko? Niin kuin mustasukkainen?”

Nyökkäsin, vaikken vieläkään aivan käsittänyt mitä hän selitti. Enkä minä ole mustasukkainen. Vai olenko…?

Suuren salin ovet aukenivat jälleen ja Malfoy tuli sisään koppavan näköisenä. Olin aikeissa nousta ylös ja käydä hieman juttelemassa hänelle. Jess kuitenkin otti käsivarrestani kiinni ja sähähti, ”Mitä minä juuri sanoin?”

Kävin takaisin istumaan ja tyydyin vain mulkoilemaan Malfoyta vihaisesti.

Kun kaikki olivat syöneet, rehtori Dumbledore nousi jälleen seisomaan,

”Meillä on jälleen tullut kesän aikana muutoksia opettajakuntaa. Tänä vuonna taikajuomia tulee opettamaan professori Kuhnusarvio, joka suostui tulemaan eläkkeeltä takaisin. Pimeydenvoimilta suojautumisen opettajaksi siirtyy professori Kalkaros.”

Sali täyttyi kuiskutuksilla ja valituksilla. Rehtori heilautti kättään vaientaakseen salin,

”Tänä vuonna, voitte nähdä hra Derek O’Donnelin eri tunneilla, sillä hän opiskelee professoriksi ja hän ei ole vielä valinnut, minkä aineen professoriksi kouluttautuisi. Hän seuraa tunteja ja auttaa professoreita, jos on tarvetta. Hra O’Donnelilla on myös samat valtuudet, kuin professoreilla, eli hän voi antaa jälki-istuntoa, ottaa pois pisteitä tuvalta ja antaa niitä.”

Käännyin katsomaan Jessiin, ”Siksikö hän tuli tänne?”

”Kyllä, miksi muutenkaan?” hän vastasi muina naisina.

”Lopuksi, sanon teille hyvää yötä, voitte lähteä tupiinne. Huomenna aloitamme opiskelun”, rehtori sanoi ja sali täyttyi raivokkaista aplodeista. Pian kaikki siirtyivät tupiinsa hiljaisuuden vallitessa.


A/N: Toivottavasti piditte. Kommenttia?  ;)

millann

  • Neiti Salaperäisyys
  • ***
  • Viestejä: 98
  • My paper heart will bleed
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #22 : 16.10.2010 14:55:35 »
Hihih<3

Olen seuraillut tätä vaikken ole kommentoinut, mutta yksinkertaisesti en ole saanut mitän _järkevää_ irti itsetäni, joten koitetaanpas nyt :)

Aa, Harry the Macho<3 Hihi, paloauto ja panoauto, melkein sama asia ;) Tykkäilen, juoni on juuri sopivan nopea/hidas miten se nyt ottaa, mutta like it. mitäsmitäs Dracoliini?

Hihi, kirjoitustyylisin on ihananana. :) kuvailet asiat hyvin, ja sopivan pitkästi, mutta tuo Harryn nökäkulman alku oli vähän turhan nopeutettua kertausta, mutta mielipide  tämäkin ;)

<3 millann
Ficcien listaus
Avatar by Brianna

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 001
  • Clara, my Clara
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #23 : 16.10.2010 17:26:57 »
Oh, ehtisin jo pelästyä, että multa on mennyt yksi luku ihan kokonaan ohi, mutta sitten huomasin sen ilmestyneen vasta myöhään eilen illalla. Heh eh. :D
Mulla lyö aivot nyt hieman tyhjää, sillä olen hieman närkästynyt siitä, kun Hannu poistettiin bb-talosta, mutta yritän saada jotain aikaa. Luku oli jotenkin piristävä. Tai oikeastaan hauska.
Repesin hiukan Georgen panoauton kanssa - sehän on melkein sama asia paloauton kanssa. Harryn reaktio sen kuultua Jessin törmänneen Malfoyhyn sai myös aikaan pienet repeämiset, varsinkin kun koko sali kääntyi katsomaan Harrya ja Jessiä.
"Koko Rohkelikon pöytä räjähti hurraa huutoihin. Juoksin Jessiä vastaan, halasin häntä ja sen kummempia miettimättä painoin suukon hänen hiuksilleen.", aaws. ^ ^Ihana kohta.
Kommentti nyt jäi vähän lyhyeksi, pahoittelut siitä. Jatkoa jään odottelemaan. :)
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

redapple

  • norsu
  • ***
  • Viestejä: 29
  • ♥ Espanja ♥
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #24 : 16.10.2010 18:57:39 »
Lainaus
Ai, ja nyt ku muistan, kuten lupasin joskus jo redille: RESPECTII SIULLE TÄST LUVUSTA, SIE OOT MIU TOSIELÄMÄN KOOMIKKO!!!
voi kultaseni sie muistit ;D
mut hei enhä miekää aina voi tehä kaikkee oikeen.. pitää antaa muille vähän tasotusta :'D

mutta siis tähän lukuunnnnn! ;)
TYKKÄSIN TODELLA PALJON ♥
Lainaus
”Asiani ei vie kuin vain hetken”, hän sanoi ja hänen kasvoilleen muodostui itseriittoinen virne.

”Haluatko lähteä kanssani ulos?”

Katsoin häntä epäuskoisesti, ”Anteeksi, en käy treffeillä.”

”Ehkä sitten ensi kerralla”, Draco sanoi.
awwwww ♥ vaik jess ja draco EI KUULU yhteen nii en voi mitään sille et draco on täs jotenki ihana ♥ ;D ja hei jos jess ei oo kiinnostunu mie voin lähtee dracon kaa ;)

Lainaus
Koko Rohkelikon pöytä räjähti hurraa huutoihin. Juoksin Jessiä vastaan, halasin häntä ja sen kummempia miettimättä painoin suukon hänen hiuksilleen.
wihihiiiii! edistystä havaittavissa ;D mut toi on vaan NIIIIII-IIN sulonen kohta ;>

Lainaus
”Hei Harry, tiedätkö minkä värinen on panoauto?” Purskahdin nauruun, ”En George, mutta tiedän minkä värinen on paloauto.” George näytti hieman hämmästyneeltä, mutta tajusi sitten, mitä hän oli sanonut. ”Hups. Melkein sama asia”, hän naurahti.
voi vitsi mie oon ollu siun innoittajana tosielämän koomikkona :D tää on oikeesti vaan niiin legendaarinen juttu :---------D en voi koskaan unohtaa tota miten minuu nolotti  :-[ taisin oikeestikki sanoo tohon jotain ton suuntasest et "no melkeen sama asia" tai jtn :D

Lainaus
”Jess, tuo oli huonoin valhe, jonka olen eläessäni kuullut. Kakista ulos.”
ei oo kuullu miun juttui... dementoitunut mummokaan ei varmaan uskois miun tekosyitä :D

rakastan tota Harryn asennetta jaja kaikkea siinä :D MACHOOOOO! ;> ♥
ja oot ehkä huomannu joskus et toi itserakas hillerikin on lähellä miun sydäntä ;D

mut mursu hei kai sie annat tän kommentin laadun anteeks oon nimittäin kipeenä ja viime yönä ei oikeen tullu nukuttua :----D kirjottelen myöhemmin sit lisää kommenttia tai jtn :D

- flunssainen ja sekopäinen norsu :----D ♥

LittleApple

  • Vieras
Girl who changed everything 7. luku
« Vastaus #25 : 01.11.2010 22:28:31 »
millann, tosi tooosi kiva ku kommentoit :) ja kiva ku tykkäät ;)
tirsu, ei kommenttien tarvi ain olla pitkii, mukavaa saada kommenttia, joten kiitos siitä :P
redapple, sie norsu ♥ ja millo siu kommenttien laadut on loistokkaita? :D (Huom kaikki lukijat, myö ollaa redin kaa ystävii ni älkää aatelko et oon iha hirmu ilkee ja julma xD)

Juups eli 7. luku!!! Toivottavasti tykkäätte, meitsi on taas joitakin kohtia kirjottanu kieli poskella ;)

7. Malfoy vs. Jessica

HarryPoV

”Harry… Harry… Aika nousta ylös… Myöhästyt muuten aamiaiselta”, heleä ääni kuiskasi kauniisti korvani juuressa. Raotin hieman silmiäni ja näin suttuisen hahmon ylläni. Käänsin kylkeäni ja vedin peiton kasvojeni eteen. Hän kuitenkin vetäisi peiton pois päältäni ja karjaisi,

”Jos ei hyvällä niin sitten pahalla!”

Heitin Jessiä tyynylläni ja mutisin, ”Vielä 5 minuuttia.”

”Sinä et saa 5 minuuttia!” hän kiljui. Yhtäkkiä olin ilmassa väärinpäin.

”Mitä hemmettiä?” ähkäisin ja räväytin silmäni auki.

”Sinä leijut ilmassa pää alaspäin, sitä hemmettiä! Päästän sinut alas ja sitten vaihdat vaatteet ja tulet syömään!” Jess kiljui.

”Kyllä, äiti”, sanoin kiukkuisesti. Hän laski minut alas ja paiskasi oven perässään kiinni. Hän on pieni, mutta pippurinen, hemmetti soikoon!

Pukeuduin nopeasti ja juoksin suureen saliin. Jess istui Ronin ja Hermionen kanssa.

”Ron! Miksi et herättänyt minua?!” karjaisin hänelle. Hän katsoi minua ärtyneenä,

”Sanoit, että nukut vielä 10 minuuttia ja että sinä ehdit.”

McGarmiwa toi lukujärjestyksemme ja katsoimme niitä. Hermionella ja Jessillä oli täsmälleen samanlaiset lukujärjestykset, mistä he olivat iloisia.

Katsoin mitä minulla oli aamusta, ”Ei helvetti! Kalkarosta heti aamusta!”

Ron katsahti omaan lukujärjestykseensä, ”MIKSI!? MIKSI!?!” hän karjaisi ylidramaattisesti.

”Ei kai hän nyt niin paha ole?” Jess kysyi. Katsoimme häntä suurin silmin,

”Hän on kaikille Rohkelikoille ilkeä ja julma!” Hermione kimitti.

”Ai. Kun kävin kesällä täällä, hän oli oikein mukava”, Jess sanoi ja suuni loksahti auki. Kalkaros. Mukava? Jess taitaa sekoittaa hänet toiseen opettajaan.

”No, joka tapauksessa, meidän pitää mennä tunnille”, Hermione sanoi ja nousimme yhdessä pöydästä ja lähdimme kohti pimeydenvoimilta suojautumisen luokkaa.

                             ***

Kalkaros oli ”yllättäen” päättänyt valita istumapaikkamme. Jouduin istumaan Crabben viereen, Ron Goylen, Hermione Pansy Parkinsonin viereen ja Jess todellakin joutui Malfoyn viereen. Malfoy näytti iloiselta. Jos hän koskeekin Jessiin niin muutan hänet hilleriksi.

Hyvä puoli oli se, että minun ja Jessin välillä oli vain metri, sillä hän istui toisella puolella minua.

Tunti meni aika mukavasti, kun en välittänyt Crabbesta tai Kalkaroksesta, joka haukkui jokaisen Rohkelikon vuoron perään pystyyn. Jess kieputti hiussuortuvaansa sormiensa välissä ja puri huultaan. Hän näytti pohtivalle. En saanut silmiäni irti hänestä. Yhtäkkiä hän katsoi minuun sivusilmällä ja näin, kuinka hänen huulensa kaartuivat suloiseen hymyyn.

”Kertauksen vuoksi, osaako kukaan kertoa, millä loitsulla voi estää helpompia kirouksia ja manauksia?” Kalkaros kysyi.

Hermione viittasi tavalliseen tapaansa ainoana.

Kalkaros katseli luokkaa, ”Eikö kukaan?”

Jess nosti kätensä ja katsoin häntä hämmästyneenä. Olin aivan varma, että Kalkaros ei huomioisi sitä.

”Nti Paxton?” Kalkaros sanoi. Suuni loksahti auki, kuten monen muunkin.

”Helpoimmat kiroukset ja manaukset voidaan torjua kilpiloitsulla”, Jess sanoi.

”Hyvä. Osaatko tehdä sen?” Kalkaros kysyi.

”Kyllä professori.”

Kalkaros virnuili, ”Haluatko näyttää sen koko luokan edessä?”

Jess empi, ”Kyllä minä voin sen tehdä…”

”Hyvä on. Hra Malfoy, ole hyvä ja yritä kirota nti Paxton kun lasken kolmeen”, Kalkaros sanoi ja vatsaani väänsi. Tästä ei seuraa mitään hyvää.

Malfoy ja Jess kävelivät luokan eteen. Malfoy tuijotti Jessin takapuolta?! Kuinka hän kehtaa?! Okei, harkitsen vahvasti hänen muuttamistaan hilleriksi. Pitää varmaan kysyä Hermionelta apua…

 Kalkaros puhui taas, ”Nti Paxton, oletko valmiina? Hyvä. Draco, kolmannella. Yksi… Kaksi… Kolme!”

”TARANTALLEGRO!” Malfoy karjaisi ja heilautti taikasauvaansa. Hänen kasvoillaan oli omahyväinen virne.

”Varjelum”, Jessica kuiskasi ja Malfoyn manaus kimposi hänestä. Malfoyn omahyväinen virne haihtui ja Jessica karjaisi yllättäen,

”TAINNUTU!”

Malfoy ei ehtinyt tehdä mitään ja kirous osui häneen. Jessica sylkäisi hänen päälleen ja sähähti kuin vihainen kissa, ”Siitä sait.”

Jess käveli takaisin paikalleen, kun Kalkaros herätti Malfoyn.

Rohkelikot taputtivat Jessille, kun hän palasi paikalleen. Kirjoitin pienelle palalle pergamenttia,

Jess, mitä hittoa tuo oli?! Ei sillä, että hän ei olisi ansainnut sitä,

mutta KALKAROKSEN TUNNILLA?  Muistuta minua, etten koskaan

yritä kirota sinua.


Ojensin lapun hänelle ja kun hän luki sitä, hän naurahti. Hän käänsi pergamentin toisin päin ja kirjoitti sinne jotakin, jonka jälkeen hän ojensi sen minulle takaisin. Luin sen,

Hän oli NIIN iloinen, kun pääsi kanssani esiintymään ja viereeni, joten päätin pitää itsekin hauskaa…
Sitä paitsi hän ehdotti minulle jotakin todella ällöttävää (siis ällöttävää, koska hän olisi liittynyt asiaan) ja hän kuolasi perääni.
Ja hän TODELLAKIN ANSAITSI SEN! Ja minulle se on se ja sama mitä PROFESSORI Kalkaros on asiasta mieltä…
Harry, muista käytöstavat ja kunnioitus professoreja kohtaan, jooko?


Ryttäsin pergamentin ja käänsin kasvoni eteenpäin. Kalkaros oli saanut Malfoyn tajuihinsa ja tämä palasi paikalleen. Kalkaros kääntyi takaisi oppilaisiinsa päin ja sanoi,

”Nti Paxton, tuo oli todella vaikuttavaa, vaikka en pyytänytkään kiroamaan hra Malfoyta. 5 pistettä Rohkelikolle.”

Katsoin Jessiä ja hän möyhi hiuksiaan hyvin itseriittoinen hymy kasvoillaan.

Rohkelikot vaihtoivat katseita. Kalkaros antoi Rohkelikolle pisteitä?! Maailmankirjat ovat menneet sekaisin.

Tunti kului todella nopeasti, eikä Kalkaros antanut edes kotitehtäviä. Tunnin päätyttyä Kalkaros sanoi,

”Nti Paxton, jäätkö luokkaan!”

Menin Jessin lähelle ja kuiskasin hänelle, ”Odotan sinua ulkopuolella.”

Hän hymyili ja nyökkäsi minulle. Kävelin ulos luokasta ja kävin istumaan luokan ulkopuolella olevalle pitkälle penkille.

                          

                            JessicaPoV

Professori Kalkaros kertoi meille istumapaikkojamme. Jouduin istumaan Dracon vieressä.

Malfoy kirjotti jotakin pergamentille ja antoi sen sitten minulle. Mulkaisin häntä ja hän nosti kulmiaan minulle hyvin… ”vihjailevaan” sävyyn. Tämä ei todellakaan ole minun päiväni. En tarvitse yhtään flirttailevaa poikaa juuri nyt.

  Avasin pergamentin ja luin,

                      Sinä ja minä, Tarvehuone klo 20 tänään?

Katsoin häntä järkyttynyt ilme kasvoillani ja sähähdin hänelle, ”Unissasi.” Kuinka hän kehtaa!

Käännyin hieman poispäin Dracosta ja siirsin tuolini mahdollisimman kauas hänestä. Kuvottavaa.

***

Professori selitti jotakin edessä, en kuunnellut, koska katselin mitä Harry teki. Hän tökki pulpettiaan sulkakynänsä kärjellä ja huomasin, että hän vain esitti kuuntelevansa tuntia. Käänsin katseeni eteen ja tunsin, että Harry katsoi minuun. Katsahdin häneen nopeasti ja hymyilin hänelle.

”… millä loitsulla voi estää helpompia kirouksia ja manauksia?” professori Kalkaros kysyi.

Hermione viittasi, mutta professori ei huomioinut häntä. Mikä hitto professoria riivaa?

”Eikö kukaan?”

Tämähän on ihan helppo, miksei kukaan viittaa? Nostin itse käteni.

”Nti Paxton?” professori Kalkaros sanoi.

”Helpoimmat kiroukset ja manaukset voidaan torjua kilpiloitsulla”, vastasin.

”Hyvä. Osaatko tehdä sen?” Kalkaros kysyi.

”Kyllä professori.” Hah, kuka ei osaisi?

Kalkaros virnuili, ”Haluatko näyttää sen koko luokan edessä?”

Emmin, ”Kyllä minä voin sen tehdä…”

”Hyvä on. Hra Malfoy, ole hyvä ja yritä kirota nti Paxton kun lasken kolmeen”, Kalkaros sanoi. Perun puheeni, tästä tulee paras päivä ikinä.

Kävelimme luokan eteen. Vilkaisin taakseni ja näin, kuinka Draco kuolasi ahteriani. Jotain rajaa hei!

Kalkaros puhui taas, ”Nti Paxton, oletko valmiina?”

Nyökkäsin.

”Hyvä. Draco, kolmannella. Yksi… Kaksi… Kolme!”

”TARANTALLEGRO!” Draco karjaisi ja heilautti taikasauvaansa.

”Varjelum”, sanoin hiljaa ja hänen manauksensa kimposi minusta. Dracon omahyväinen virne haihtui kuin savuna ilmaan. Karjaisin,

”TAINNUTU!”

Draco ei ehtinyt tehdä mitään ja kirous osui häneen. Sylkäisin hänen päälleen ja sähähdin, ”Siitä sait.” Kävelin takaisin paikalleni todella ylpeänä itsestäni. Olin oikeassa. Paras päivä IKINÄ. Derek katsoi luokan takaosasta minua silmiin paheksuvasti. Saan kuulla tästä vielä myöhemmin.

Rohkelikot taputtivat minulle. Kirosin Dracoa hiljaa itsekseni palatessani paikalleni. Harry kirjoitti jotakin pergamentille todella nopeaa vauhtia. Hän ojensi sen minulle ja luin sen,

Jess, mitä hittoa tuo oli?! Ei sillä, että hän ei olisi ansainnut sitä,

mutta KALKAROKSEN TUNNILLA?  Muistuta minua, etten koskaan

yritä kirota sinua.


Naurahdin, ainakin tein johonkuhun vaikutuksen. Käänsin pergamentin ja kirjoitin takaisin,

Hän oli NIIN iloinen, kun pääsi kanssani esiintymään ja viereeni, joten päätin pitää itsekin hauskaa…
Sitä paitsi hän ehdotti minulle jotakin todella ällöttävää (siis ällöttävää, koska hän olisi liittynyt asiaan) ja kuolasi perääni.
Ja hän TODELLAKIN ANSAITSI SEN! Ja minulle se on se ja sama mitä PROFESSORI Kalkaros on asiasta mieltä…
Harry, muista käytöstavat ja kunnioitus professoreja kohtaan, jooko?

Taitoin pergamentin ja ojensin sen Harrylle. Hän luki sen ja rypisti sen pieneksi palloksi. Kalkaros oli saanut Dracon tajuihinsa ja tämä palasi paikalleen. Kalkaros kääntyi takaisi oppilaisiinsa päin ja sanoi,

”Nti Paxton, tuo oli todella vaikuttavaa, vaikka en pyytänytkään kiroamaan hra Malfoyta. 5 pistettä Rohkelikolle.”

Hymyilin itseriittoisesti, enkä voinut sille mitään, vaikka yritinkin hillitä itseäni. Tunti päättyi ja Kalkaros sanoi,

”Nti Paxton, jäätkö luokkaan!”

Harry tuli lähelleni ja kuiskasi korvaani, ”Odotan sinua ulkopuolella.” Hänen hengityksensä ihollani antoi minulle kylmiä väreitä.

Nyökkäsin hänelle ja hymyilin pienesti. Hän käveli ulos luokasta ja minä kävelin kohti professoria.

”Rehtori pyysi minua antamaan tämän sinulle”, hän sanoi ja ojensi minulle kirjeen.

”Erinomaista työtä tänään, mutta älä kiroa toisia, ellen pyydä niin”, hän jatkoi minulle ja virnisti.

”Selvä. Hyvää päivän jatkoa professori ja kiitos”, sanoin herttaisesti ja lähdin luokasta. Harry istui penkillä odottamassa minua. Kun hän näki minun tulevan, hän hymyili lämpimästi. Kävelimme seuraavalle tunnillemme ja Harry uteli minulta, mitä asiaa professorilla oli. Kerroin kaiken muun, paitsi sen kohdan, että sain kirjeen rehtorilta. Eli kerrottavaa ei juurikaan ollut.

Kävelimme tyttöjen vessan ohi ja sanoin, ”Harry, odotatko hetken, minun pitää käydä tuolla…” osoitin vessan ovea. Hän katsoi minua nolona ja sanoi, ”Tietenkin.” Menin ovesta sisään, avasin laukkuni ja otin sieltä rehtorin kirjeen. Repäisin sen auki ja luin,

                             Hyvä Jessica,

Tule kansliaani kahden viikon päästä perjantaina kello 20. Tiedät mitä asia koskee. Emme ole koululla vaan menemme porttiavaimella turvallisempaan paikkaan, jossa kukaan ei voi vahingoittua. Derek tulee mukaamme, varmuuden vuoksi.

                      Albus Dumbledore

p.s. tunnussana työhuoneeseeni on sitruunatoffee.


Laitoin kirjeen takaisin kuoreensa ja laitoin laukkuni kiinni.

Avasin vessan oven ja Harry odotti minua ulkopuolella,

”Mennäänkö?” hän kysyi.

”Joo. Mitä meillä on seuraavaksi?” kysyin.

”Taikakausien historiaa.”

Tönäisin häntä leikkisästi, ”Viimeinen luokassa pyytää Dracon ulos?”

Hän virnuili, ”Huono juttu sinulle, koska tulet häviämään”, hän sanoi ja ryntäsi juoksuun.

”Hei! Varaslähtö!” karjaisin ja lähdin hänen peräänsä. Ohitin Harryn juuri ennen kuin hän astui luokan ovesta sisään. Käännyin häntä kohti ja virnuilin,

”Miten sinä sen sanoit… Aivan, huono juttu sinulle… Toivottavasti saat hänet treffeille”, naurahdin ja iskin silmää.

Menin istumaan Mionen viereen, sillä hän oli varannut minulle paikan.

”Mitä asiaa Kalkaroksella oli?” Mione kysy minulta, kun istuin hänen viereensä.

Huokaisin, ”Hän antoi minulle kirjeen rehtorilta.”

Mione halasi minua, ”Kyllä kaikki järjestyy.”

”Tiedän”, vastasin.

”Miksi te muuten juoksitte Harryn kanssa?” hän kysyi yllättäen.

Purskahdin nauruun, ”Aa. No, juoksimme kilpaa luokkaan, häviäjän pitää pyytää Draco ulos.”

Mione katsoi minua iloisena ja hieman järkyttyneenä, ”JOUTUUKO HARRY PYYTÄMÄÄN…”

Harry nousi toiselta puolelta luokkaa seisomaan, ”HERMIONE SUU KIINNI! JESS, MIKSI SINÄ MENIT KERTOMAAN SEN?”

Mione purskahti nauruun kanssani.

Professori Binns tuli liitutaulun lävitse ja aloitti tunnin. Yritimme hillitä nauramme ja onnistuimme. Emme kuitenkaan kuunnelleet opetusta, vaan juttelimme kirjeestä ja kirjoitimme muistiinpanoja.




Kommenttia? ;)
« Viimeksi muokattu: 07.11.2010 19:14:13 kirjoittanut LittleApple »

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 001
  • Clara, my Clara
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #26 : 02.11.2010 08:47:20 »
Tämä oli hauska luku, (inhoan kommenttien aloittamista, tuntuu jotenkin siltä, että ne tulee aina aloitettua jotenkin samalla tavalla kerta toisensa jälkeen...). :) En tainnut oikein muuta tehdä kuin nauraa tätä lukiessa.
Silmiini osui yksi virhe, ihan pikkiriikkinen vain. "Kävelin takaisin paikalleen todella ylpeänä itsestäni.", tuo paikalleen-sanan pitäisi olla muodossa paikalleni. Paikalleen-sana antaa sen vaikutelman, että puhutaan jostain toisesta hahmosta - tämä kun on minäkertojalla tehty, kaikkitietävässä tuo muoto olisi mennytkin... Joo-o.
Harry taisi saada pienet maistiaiset Jessin voimista. Varmaan tosi kiva tapa herätä aamulla. Heh. :D
"Malfoy tuijotti Jessin takapuolta?! Kuinka hän kehtaa?! Okei, harkitsen vahvasti hänen muuttamistaan hilleriksi. Pitää varmaan kysyä Hermionelta apua…", tuo oli tosi harrymaista. Varsinkin tuo loppu.
Mitä, mitä ihmettä? Kalkkaros virnisti ja vielä rohkelikkolaiselle?! Hyvin yllättävää ja outoa. Tuli jotenkin sellainen tunne, että Kalkkaros saattaisi hieman ehkä pelätä Jessiä tai jotain vastaavaa. Mistä sitä ikinä tietää. Ja siihen vielä kaupanpäälliseksi se, että Hermione ei keskittynyt tuntiin vaan juoruamiseen Jessin kanssa. Ei niin hermionemaista, mutta mitä sitten. Hyvähän sen hikenkin on joskus vähän pölistä tunnilla.  ;)
Olin hieman pettynyt, kun Ron ja Derek olivat tässä luvuissa vain pieninä mainintoina - vaikka olihan Ronilla pari replaakin (miten niin Ron - ja Derek - on lempihahmoni?).
Jatkoa odotellen. :)
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

draconair

  • ***
  • Viestejä: 34
  • Draco♥
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #27 : 07.11.2010 16:30:11 »
”Varjelum”, Jessica kusikasi ja Malfoyn manaus kimposi hänestä.

Tollanen virhe oli ainakin :D Mutta siis, aiemmin sanoin että en pysty lukemaan tätä koska häiritsee näkökulmien vaihtelu mutta nyt silti luin tämän kokonaan. Ihan kiinnostava, mutta häiritsee tuo Hermionen lempinimi 'Mione'. :---D Tässäkin luvussa kun Mione mainittiin ensimmäisen kerran, ajattelin että 'siis...KUKA?'  :o  ??? ::DD Mutta siis ihan kiva ficci kokonaisuudessaan, eikä nuo pienet yksityiskohdatkaan haittaa paljoa.
'He koskettivat toisiaan.
He hyväilivät toisiaan.
He siirtyivät toisiinsa kiinni.
Katedraalin holvikaarten alla, nurkkauksessa.
Ystävyys, läheisyys, poikarakkaus.
Poikarakkaus, yhteen kietoutuneet.'

LittleApple

  • Vieras
Girl who changed everything 8. luku
« Vastaus #28 : 17.11.2010 16:06:43 »
tirsu, kiitos jälleen kommentista :) täs luvus tulee olemaa paljo enemmä Ronia :P Ja joskus tulevaisuudessa sitten selviää mikä Kalkarosta riivaa ;)
draconair, kiva ku luit kokonaa :)

Juups, tää luku on nyt betaamaton, mutta noh joo... toivottavasti ei oo kauheesti virheitä tai mitää... :) Ja tää luku on sitten kirjotettu kokonaan Harryn PoVista. Ai, ja tää luku on sit aika lyhyt...

Enjoy ;)

8. Harry Potter ♥ Draco Malfoy?

   HarryPoV
Jess tönäisi minua leikkisästi ja sanoi, ”Viimeinen luokassa pyytää Dracon ulos?”

Virnuilin hänelle, ”Huono juttu sinulle, koska tulet häviämään”, sanoin ja aloin juosta niin kovaa kuin jaloistani pääsin.

”Hei! Varaslähtö!” hän karjaisi ja juoksi perääni. Hän ohitti minut juuri ennen kuin astuin luokan ovesta sisään. Hän kääntyi minua kohti ja virnuili,

”Miten sinä sen sanoit… Aivan, huono juttu sinulle… Toivottavasti saat hänet treffeille”, Jess naurahti ja iski silmää. Voi paska.
***

Olimme kävelemässä suureen saliin Jessin, Hermionen ja Ronin kanssa, kun huomasimme käytävän seinälle liimatun ilmoituksen,

ILMOITUS
Tänä vuonna ei pidetä perinteisiä kurpitsajuhlia, vaan oppilaat (myös 1. ja 2. luokkalaiset) saavat yöpyä Tylyahossa 29.-31.10. 
Tylyahossa järjestetään Tylypahkan oppilaille musiikkitapahtuma 30.10. Tapahtumassa esiintyy kuuluisia ja vähemmän kuuluisia artisteja.
Henkilöiden, jotka yöpyvät Tylyahossa, on pakko osallistua tapahtumaan.
Tylyahoon järjestetään majoitustiloja kaikille halukkaille.

Musiikkitapahtuman pääesiintyjänä:
Kohtalottaret

Parhain terveisin
Vararehtori Minerva McGarmiwa

Jess kiljahti riemuissaan, ”TYLYAHOVIIKONLOPPU!”

Ron pyöräytti samaan aikaan silmiään kuin minäkin.

Jess tuijotti meitä murhaavasti. Nähtävästi hän ei pitänyt meidän reaktiostamme, joten päätin hyppelehtiä ja kiljahdin sarkastisesti, ”Ihanaa, Tylyahoviikonloppu pakollisella tapahtumalla!”

Jess mulkaisi minua paheksuvasti ja sanoi sitten Ronille,

”Harry aikoo pyytää Dracon treffeille.”

Katsoin häntä järkyttyneenä, ”Miksi, oi miksi sinä menit kertomaan hänellekin?”

Jess mulkoili minua pahasti, ”Koska sinä ansaitsit sen olemalla idiootti, Harry.”

Tuhahdin ja tömistelin Suureen saliin.

***

”Harry, haluamme olla paikalla kun teet sen”, Hermione ja Jess nauroivat. Pyöräytin heille vastaukseksi silmiäni.

”Harry, älä tee sitä! Korvaa häviösi jotenkin muuten”, Ron yritti suostutella.

Kunpa voisinkin…

”Mutta kun Harry ei voi”, Jess sanoi ja näytti Ronille kieltään.

Istuimme tupapöytämme ääreen ja näin, kun Malfoy tuli suureen saliin. Jess tökkäsi kylkeeni,

”Eikö nyt olisi hyvä aika?”

Mulkaisin häntä, ”Ei todellakaan. Onko minun aivan pakko?”

”Aivan pakko.”

Voihkaisin, ”Hoidetaan tämä pois päiväjärjestyksestä.”

Hermione ja Jess sädehtivät. Nousin seisomaan ja lähdin kohti Luihuisten pöytää. He seurasivat minua ja käännyin heihin,

”Te ETTE tule mukaan.”

He näyttivät pettyneiltä, mutta menivät takaisin istumaan. Ihme…

Malfoy oli ystäviensä ympäröimänä. Rykäisin,

”Malfoy, minulla on vähän asiaa.”

Hän kääntyi katsomaan minua ja murahti,

”Voit sanoa sen tässä.”

Voi pojat!

Virnuilin, ”Niin sitä vaan, kun kysyit minua ulos kesälomalla. Minä voisin lähteä”, sanoin vakavana, mikä oli erittäin vaikeaa.

Malfoy katsoi minua järkyttyneenä ja kiljahti, ”MITÄ?! MINÄ EN OLE PYYTÄNYT SINUA ULOS!”

Suuri sali hiljeni. Yritin peitellä nauruani,

”Aivan varmasti pyysit, haluatko, että tuon sen kirjeen? Vai pyydänkö Jessican ja Hermionen kertomaan mitä kirjeessä luki?”

Jess ja Hermione purskahtivat todella räkäiseen nauruun. Malfoy näytti tavallistakin kalpeammalle ja hän nousi seisomaan,

”Pää kiinni Potta! Minä en ole pyytänyt sinua ulos”, hän ärisi.

Kohautin olkiani, ”Ei kai sille voi mitään.”

Kävelin takaisin Jessin, Hermionen ja Ronin luokse. Hermione ja Jess nauroivat vieläkin hysteerisinä ja Ron katsoi minua järkyttyneenä, mutta nauroi kuitenkin,

”En olisi uskonut sinun tekevän tuota kaikkien nähden.”

Jess vakavoitui, ”Tuo ei kelpaa. Sinä et tavallaan pyytänyt häntä ulos.”

”Jess kiltti! Eikö tuo ole ihan hyvä? Voin tehdä jotakin muuta vielä tuon lisäksi”, anoin.

Jess näytti hetken miettivältä, sitten hän kuiskasi jotakin Hermionelle. Tämä nauroi entistä kovempaa,

”Joo!”

Voi ei…

***

”Harry, tästä on puhuttu! Toinen vaihtoehtosi on, että menet pyytämään Dracon uudelleen ulos!” Hermione ärähti minulle tuhannennen kerran.

Jess hypisteli vaaleanpunaista pörröistä tekoturkkia, ”Niin Harry. Sinulla ei ole muita vaihtoehtoja. Joko näissä vaatteissa aamiaiselle JA McGarmiwan tunnille TAI sitten menet Dracon puheille”, hän virnuili ja ojensi tekoturkin minulle.

Katsoin häntä anoen, ”Jessica… Älä tee tätä minulle! Sinua hävettää olla seurassani jos puen nämä!”

Hermione purskahti nauruun ja Jess nosti kulmiaan, ”Kumpaahan sitä hävettää, kun menemme aamiaiselle?”

Huokaisin, ”Anna ne vaatteet tänne.”

Jessillä oli voitonriemuinen hymy, kun hän ojensi minulle valkoiset farkkulegginsit, valkoisen tuubitopin ja vaaleanpunaiset korkokengät.

”Nämä ovat minulle liian pienet”, yritin vielä päästä pois tästä tilanteesta.

Hermione otti taikasauvansa esiin ja osoitti vaatteita, ”Suurennu.”

”Paska!” voihkaisin.

Tytöt istuivat sängylleni ja Jess sanoi, ”Voit mennä vaihtamaan vaatteet.”

”Häipykää makuusalista, että saan vaihdettua ne tässä”, murisin. He lähtivät salista pois ja puin vaatteet päälleni. Ron tuli saliin ja katsoi minua järkyttyneenä,

”HARRY MITÄ SINULLA ON PÄÄLLÄ?!”

”Joudun menemään McGarmiwan tunneille näissä vaatteissa, koska en pyytänyt Dracoa ’kunnolla’ ulos.”

Ron virnuili, ”Löysit siis sisäisen naiseutesi. En malta odottaa muodonmuutosten tuntia! McGarmiwa repii vielä pelihousunsa!”

Löin häntä takaraivoon, ”Pää kiinni Ron!”

Jess ja Hermione tulivat takaisin huoneeseen ja Jessillä oli vaaleanpunainen, valtava rusetti kädessään.

”Tämä unohtui”, hän sanoi, hyppäsi sängylleni seisomaan eteeni ja kiinnitti sen hiuksiini. Hän otti askeleen kauemmas ja katsoi minua. Pian hän purskahti Hermionen ja Ronin kanssa nauruun,

”Tästä tulee hauskaa!” Hermione räkätti.

Jess nyökkäsi hänelle ja yritti koota itsensä.

”Lähdetäänkö syömään?” Ron kysyi, kun hänen mahansa murahti.

Voihkaisin, ”Joo.”

***

Muodonmuutosten tunnilla menin istumaan Jessin viereen. Hermione istui Jessin toisella puolella ja Ron istui Hermionen vieressä.

Olin kääntänyt hyvin monta katsetta puoleeni aamiaisella, mikä oli heidän mielestään ollut huvittavaa. He tirskuivat sille vieläkin. Professori McGarmiwa tuli luokkaan ja käveli sen etuosaan. Hän piti nimenhuudon, ja kun hän sanoi nimeni, hän katsahti minuun, käänsi katseensa pois ja katsahti minuun uudelleen järkyttyneenä. Sitten hän sähähti ankarasti,

”Hra Potter! MITÄ TEILLÄ ON PÄÄLLÄNNE?”

Jess ja Ron purskahtivat äänekkääseen nauruun, Hermione pidätteli omaa nauruaan, kuten kunnon oppilaan pitääkin.

Nielaisin, ”Päätin kokeilla jotakin uutta. Pidättekö näistä professori?”

McGarmiwa oli aivan tulipunainen ja hän karjaisi,

”HRA POTTER! JÄLKI-ISTUNTOA JA MENE VAIHTAMAAN KOULUKAAPUUSI!”

Jess putosi tuoliltaan ja mulkoilin häntä. Nousin paikaltani ja lähdin makuusaliin vaihtamaan vaatteeni.



Kommenttia? ;)

ifirit

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #29 : 18.11.2010 04:22:10 »
Luin samaa sarjaa tässä aiemmin tänä yönä vuotiksessa mutta siellä oli 2 ensimmäistä osaa? Jäin kaipailemaan lisää ja kun huomasin tämän, oli pakko tulla lukemaan. Etenkin viimeinen kappale pakotti nauramaan :'D Lisää tätä

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 001
  • Clara, my Clara
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #30 : 18.11.2010 17:43:47 »
Huomasin jo eilen, että tähän oli tullut uusi luku, mutta päätin lukea sen vasta tänään. Ja nyt on luettu, joten jos sitten kommentoisin sitä...
Jee, Ron oli mukana (ei, minulla ei todellakaan ole mitään ongelmia)! :D Tämä oli todella hauska luku, jo luvun nimestä asti. Koko ajan sai nauraa.
Harrylla sitä pokkaa sitten riitti toteuttaa Jessin molemmat ideat. Tai miksi niitä nyt kuuluisi kutsuakaan...
On jotenkin mukavaa, kun Hermionessa on tässä tullut jotenkin uusi puoli esiin ystävystyttyään Jessin kanssa. Ja Jessistä tulikin mieleen, että oli jännää, kun tässä luvussa oli asiat pelkästään Harryn näkökulmasta.
Mulla on kiire telkkarin ääreen Dalea katsomaan (sitä ennen pitäisi tehdä tuhat ja yksi asiaa), joten kommentti saa jäädä nyt normaalia lyhyemmäksi.  Jatkoa odotellen taas jälleen kerran. :)
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

LittleApple

  • Vieras
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #31 : 25.11.2010 19:00:27 »
ifirit, joo olinki iha unohtanu et olin postannu tän sinne... mut sinnekin on tulossa lisää lukuja, mutta täältä ne löytyy aina aiemmin, kun käyn täällä enemmän... ja toooosi kiva kun tykkäsit ;)
tirsu, kiitos jälleen kommentista :) ja mitä se Harry-poika ei tekisi Jessin eteen.. :P

Joo tässä sitten tulee taas betaamaton luku, toivottavasti ei oo tuhansii virheitä :)

9. Katherine Paxton
   DerekPoV

   Derek,
Onko Jessicalla kaikki hyvin? Hän ei ole kirjoittanut pitkään aikaan! Olen niin huolissani hänestä… Meidän ei olisi pitänyt päästää häntä Tylypahkaan. Pelkään joka päivä, että saamme kirjeen kotiin, missä kerrotaan, että Jessica on polttanut koulun maan tasalle tai että hän on aiheuttanut vedenpaisumuksen! Voisitkohan sinä mitenkään yrittää muuttaa hänen mieltään? Hän kuuntelee sinua. Tiedän, että aiot kieltäytyä, mutta olen hänen äitinsä ja sinun työnantajasi, joten sinun täytyy totella minua. Annan sinulle mahdollisuuden suostutella hänet takaisin kotiin, jos hän ei suostu, tulen sinne itse. Hän voi satuttaa vielä itsensä!
   Terveisin
   Katherine Paxton


Ryttäsin kirjeen ja heitin sen roskakoriin. Hautasin kasvoni käsiini ja huokaisin. Tästä Jess ei tule pitämään.

Katherine on ollut aina ylisuojelevainen Jessiä kohtaan, vaikka tämä pystyy hallitsemaan voimansa. Nykyään olen hänen ”turvamiehensä” vain Katherinen käskystä. Todellisuudessa Jess ei tarvitsisi minua enää vahtimaan itseään, olen sanonut sen hänelle itsekin. Tietenkin haluan suojella häntä, hänhän on minulle kuin pikkusisko, jota en koskaan saanut.

Lähdin kohti tyrmiä, jossa Jessin seuraava tunti olisi. Hän odotti luokan oven edessä muiden oppilaiden kanssa, että opettaja tulisi.

”Jessica? Minulla olisi vähän asiaa”, huikkasin hänelle. Hän katsoi minua ihmeissään ja tuli luokseni.

”Niin? Onko jotakin tapahtunut?” hän kysyi välittömästi.

Naurahdin, ”Ei muuta kuin äitisi. Hän lähetti minulle pöllön.”

Jess voihkaisi, ”Ei! Mitä nyt TAAS?”

”Minun pitäisi suostutella sinut kotiin, muuten hän tulee tänne”, sanoin hänelle ja katsoin häntä anteeksi pyytävästi.

”Voi perk…”

”Nti Paxton, en hyväksy huonoa kielen käyttöä tunneillani – tai sitä ennen”, professori Kuhnusarvio keskeytti Jessin manaamisen.

Hän punastui, ”Anteeksi professori.”

Professori käveli luokkaan, Jess kääntyi minua päin ja sähähti, ”Minä hoitelen äidin, kunhan ehdin.”

Nyökkäsin ja kävelimme luokkaan. Menin takaluokkaan seuraamaan tuntia, kuten tavallisesti.

   JessicaPoV

Äiti aikoo tulla tänne, jos en mene kotiin. Mitä minä teen?!

Olin jo valmiiksi apea ja kärttyinen, kun Professori Kuhnusarvio selitti tunnin aihetta ja näpäytti taulua ja siihen tuli liemen ohjeet,

”Paras liemi voittaa jälleen palkinnon”, professori julisti mahtipontisesti.

Voi kuinka mukavaan. Taidankin lähteä vastaamaan äidille.


”Professori? Saisinko käydä matami Pomfreyn luona, voin huonosti”, sanoin hänelle ja esitin pahoinvoivaa.

Hän katsoi minua huolestuneena ja sanoi, ”Tietenkin voit. Hra Longbottom, veisitkö hänet sinne?”

Yskäisin, ”Osaan sinne itsekin professori.”

”Nti Paxton, hra Longbottom lähtee mukaanne sen takia, että jos teille sattuu matkalla jotakin, niin paikalla on joku, joka voi ottaa syyt niskoilleen”, professori vitsaili.

Voihkaisin, ”Selvä.”

Neville lähti perässäni kohti sairaalasiipeä. Kun olimme melkein perillä, käännyin kannoillani ja sanoin,

”Neville, sinun ei tarvitse saattaa minua perille asti. En minä tällä matkalla kuole.”

Hän katsoi minua hetken, ”Professori sanoi, että sinut pitää viedä sairaalasiipeen, eikä jättää puoliväliin matkaa.”

Mietin pikaisesti miten saisin karistettua Nevillen kannoiltani. En kuitenkaan keksinyt mitään käyttökelpoista ideaa. Kävelimme hiljaisuuden vallitessa, kunnes Neville pysähtyi ja empi hetken. Katsoin häntä ihmeissäni ja kysyin,

”Mitä nyt?”

Hän varoi katsomasta silmiini ja sanoi, ”Haluaisitko lähteä kanssani Tylyahoon?”

Voi ei!

Kävelin Nevillen viereen ja taputin hänen olkapäätään,

”Älä Neville loukaannu, mutta en ole edes varma tulenko sinne. Joten en voi vastata tuohon mitään”, valehtelin hänelle. Se tuntui todella pahalle.

Neville hymyili apeana, ”Ai, joo, en loukkaannu. En minä edes uskonutkaan, että suostuisit.”

Halasin häntä ja sanoin, ”Anteeksi. Ihan oikeasti.”

”Joo ei se haittaa. Sinä varmaan osaat mennä yksinkin matami Pomfreyn luokse?” hän sanoi punaisena.

”Joo”, vastasin.

Neville kääntyi kannoillaan ja lähti tunnille. Minä jatkoin matkaani kohti Rohkelikon tornia.

***

Kun olin vihdoin päässyt makuusaliin, kirjoitin pikaisesti äidille kirjeen,

   Hei äiti!
Toivottavasti voitte hyvin siellä. En aio tulla kotiin, olen kunnossa ja tunnen ensi kertaa elämässäni, että elän. Tietääkö isä edes, että yrität saada minut kotiin? Lyön vaikka vetoa, että hän ei tiedä tästä mitään. Sinä hössötät aivan liikaa ja yrität suojella minua ”pahalta” ja ”julmalta” maailmalta, vaikka todellisuudessa sinä kuitenkin ajattelet, että minä olen se ”paha” ja ”julma” friikki, jolta maailmaa pitää suojella.
   Jess


Kävin pöllölässä ja lähetin Eddien viemään äidille kirjeen. Toivottavasti hän jättäisi minut nyt rauhaan.

***

Tämän päivän oppitunnit olivat ohi ja olimme Mionen kanssa makuusalissa lukemassa Me Noidat-lehteä.

”Kuka voi käyttää tuollaista hattua?” nauroin ja osoitin sivulla olevaa kuvaa.

Mione kikatti ja pudisti päätään, ”En tiedä, miksi muodista tehdään näin kauheaa?”

Käänsin sivua, ”En tiedä, en tosiaankaan tiedä. Jos minusta tulisi kuuluisa muotisuunnittelija, tuollaista ei nähtäisi enää koskaan muotilehdissä tai missään muualla!”

Yhtäkkiä ikkunaan koputettiin ja Mione meni katsomaan mikä siellä oli,

”Jess, Eddie tuli”, hän sanoi ja päästi Eddien sisään.

Nousin sängyltäni ja Eddie lennähti olalleni. Silitin sitä toisella kädelläni ja otin sen jalasta kirjeen.

”Kiitos kultaseni”, sanoin sille ja päästin sen takaisin ulos.

Miten äiti vastasi jo näin nopeasti…

”Monelta sinulla oli tänään tapaaminen rehtorin kanssa?” Mione kysyi.

”Kahdeksalta”, vastasin ja avasin kirjekuoren ja luin sen läpi kauhistuneena,

”Voi ei! Ei ei ei!” kiljuin. Mione katsoi minua huolestuneena,

”Onko jotakin sattunut?”

Pudistin päätäni, ”Ei, mutta äitini yrittää tehdä elämästäni helvetin.”

Mione katsoi minua hämmästyneenä ja luin hänelle kirjeen ääneen,

   Kultaseni,
Me emme keskustele tästä asiasta. Minä haluan, että tulet kotiin. Ja isäsi ei tiedä tästä, eikä hänen tarvitse tietää. Sinun on parempi opiskella kotona.
Kultaseni, miten sinä edes voit kuvitella, että pidän sinua vaarallisena muille? Minä olen vain huolissani sinusta, en mistään muusta! Ymmärräthän minua?
Joka tapauksessa, minä saavun Tylypahkaan lokakuun 30. päivä ja haen sinut kotiin. Kuten sanoin, tämä asia on loppuun käsitelty.
   Äiti


Ihanaa, äiti tulee Tylypahkaan.



Kommenttia?  :-*

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 001
  • Clara, my Clara
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #32 : 26.11.2010 19:03:18 »
No niin, minä täällä taas olen kommentoimassa (miten kommentin aloittaminen voi aina olla niin hemmetin vaikeaa?). Olin eilen sen verran laiskana, että en jaksanut tulla lukemaan ja kommentoimaan. Oikeastaan olin vain väsy. Ja pälä, pälä turhanpäiväisyyksiä...
Tuossa alussa sanoit, että tätä ei ole betattu ja jotain virheistä. Niitä ei mun silmiin osunut ainakaan.
Olin vähän aikaa, että mitä  :o kun tämä luku alkoi Derekin PoV:lla. Harmi vain, että se oli niin lyhyt. Olisi ollut hauska lukea tapahtumista enemmänkin Derekin näkökulmasta.
Voi Jess-parkaa (ja Neville-parkaa, kun sai rukkaset), kun äiti aikoo tulla sotkemaan kaiken. Mutta se Jessin kirje äidilleen oli aika hyvä.
Tämä muuttuu luku luvulta mielenkiintoisemmaksi. Jatkoa jään taas jälleen kerran odottelemaan. :)
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

LittleApple

  • Vieras
Girl who changed everything 10. luku
« Vastaus #33 : 29.11.2010 11:23:33 »
tirsu, kiitos jälleen kommentista :) ja voin kertoo et kommentteihi vastaamisenki alottamine on vaikeeta, alotan kaikki vissii ain samal taval :P Ja Derekin näkökulmaan päästään sitten luvussa 22. (Kyllä, näitä lukuja on PALJON)


Tshihihii 10. luku :) BETATTUNA <3 Tässä sitten Harry saa kuulla Jessin salaisuuden :> Pahottelen, että saattaa olla jotenkin hieman sekava luku, toivottavasti kuiteki tajuutte mitä oon kirjottanu :P



10. Perintö
                            HarryPoV

Katsahdin yöpöydälläni olevaan kelloon. Puoli yksi yöllä…

Nousin sängystäni ja lähdin oleskeluhuoneeseen, en halunnut metelöidä makuusalissa, kun muut nukkuivat. Olin portaikossa, kun kuulin kitaran soittoa. Hiivin niin hiljaa kuin pystyin portaiden alapäähän, ja näin Jessin istuvan lattialla takkatulen edessä, kitara sylissään. Hänen vieressään oli kasa rytättyjä papereita. Yhtäkkiä kitaran soitto loppui ja hän kirjoitti jotakin vihkoonsa. Pian Jessin kasvoille nousi pieni hymy ja hän paransi asentoaan, jonka jälkeen hän lauloi ja soitti,

Here we are again, circles never end
how do I find the perfect fit
there's enough for everyone
but I'm still waiting in line

Jessin ääni oli kaunis; se oli korkeahko, ei kuitenkaan heikko, helposti muun hälinän taakse katoava, vaan vahva. Jess mutisi jotakin itsekseen, jonka jälkeen hän sulki vihkonsa ja laittoi kynän sen päälle. Sen jälkeen hän lennätti kitaransa kitarakoteloon ja sulki sen samalla. Missä hänen sauvansa on?

Jessin käsien päällä leijui tulipallot. Pian rytätyt paperit leijuivat myös ilmassa ja ne lennähtivät suoraan tuleen. Mitä hittoa, miten hän TUON teki?!

Jess kääntyi kohti portaita ja hän äkkäsi minut,

”HARRY! Mitä sinä täällä teet? Eikö sinun pitäisi olla nukkumassa?”

Tulin pois portaikosta, ”Joo ja niin pitäisi sinunkin. Mitä SINÄ teet täällä?” sanoin ja osoitin kitarakoteloa sekä ex-papereita, jotka olivat nyt tuhkana lattialla.

Jess katsoi ympärilleen ja änkytti, ”Mi-mi-minä tuota… Harjoittelen ajatuksen voimalla taikomista?”

Hänen selityksensä kuulosti enemmänkin kysymykseltä.

”Älä valehtele Jess, kakaise ulos!” ärähdin.

Jess puri huultaan tuskainen ilme kasvoillaan. Seisoimme siinä hetken ja aloin turhautua odotellessani, kunnes hän otti kädestäni kiinni ja lähti taluttamaan minua muotokuva-aukosta ulos.

”Jess me ei voida lähteä tornista, me voidaan jäädä kiinni”, kuiskasin ankarasti. Oikeasti, kerrankin minä olen Hermionen roolissa säksättämässä sääntöjen rikkomisesta… Pitää muistaa kertoa hänelle.

Jess käännähti katsomaan minua ja naurahti,

”Usko, kun olet minun kanssani, me emme jää kiinni.”

Katsoin häntä kysyvästi ja hän vastasi,

”Katso ympärillesi tomppeli.”

Tajusin, että ympäristö ei ollut samanlainen kuin ennen, kaikki oli kirkkaan sinistä, aivan kuin olisin ollut jonkin sähkökentän sisällä.

”Jess, mitä helvettiä tämä on?”

Hän pysähtyi ja sähähti,

”Älä kysele!”

”Okei ei tarvitse tiuskia”, vastasin ja hän alkoi taas kiskoa minua mukanaan. Pian saavuimme tarvehuoneen eteen. Jess sulki silmänsä ja pian ovi ilmestyi eteemme. Hän avasi oven ja kiskoi minut sisään. Tarvehuone näytti pienelle kaksiolle. Siellä oli keittiö, olohuone, pieni makuuhuone ja WC. Outo tilavalinta…

”Ala selittää”, sanoin vaativasti.

Jessin ilme oli tuskainen ja surullinen. Hän puri huultaan ja hän katsoi minua suoraan silmiin, kuin yrittäen sanoa ”Älä pakota minua tähän.”

Olin kuitenkin niin itsekäs, että esitin, etten huomannut hänen hiljaista pyyntöään.

”No?” tiuskaisin.

Hän pudisti päätään ja huokaisi. Hän oli purrut huulensa rikki, alahuulesta vuosi hieman verta.

Otin askeleen lähemmäs häntä ja kiedoin käteni hänen ympärilleen. Jess kuitenkin työnsi minut kauemmas ja sanoi,

”Sinun on parempi istua. Tämä saattaa järkyttää sinua.”

Tein työtä käskettyä ja menin istumaan valtavaan nojatuoliin. Hän istui samanlaiselle nojatuolille, joka oli minua vastapäätä.

”Taisit nähdä kun poltin ne paperit?” hän varmisti vielä.

”Joo ja kun lennätit kitaran koteloon”, vastasin.

Jess huokaisi, ”Derek ei ole täällä oikeasti sen takia, että hän haluaisi professoriksi. Hän on täällä lapsenvahtinani.”

Katsoin häntä kysyvästi ja hän jatkoi, ”Olen perinyt isäni vanhemmilta muutamia… kykyjä. Isä on perinyt mummon kyvyn. Minun mummoni osaa tehdä eräänlaisia voimakenttiä. Se sininen kenttä, jonka näit, oli sellainen. Osaan muodostaa erivahvuisia kenttiä. Jos tee heikomman kentän, kentän ulkopuolella oleva voi nähdä ja kuulla sisällä olevat, muttei pysty vahingoittamaan heitä. Jos taas teen vahvan kentän, ulkopuolella oleva ei näe tai kuule sisällä olevia.”

Suuni oli loksahtanut auki. Yritin saada naamani taas peruslukemille.

”Mitä sitten ukkisi osaa?” kysyin uteliaana.

”Vaarini osaa hallita neljää luonnonelementtiä; maata, vettä, ilmaa ja tulta. Ja sen taidon minä perin häneltä”, Jess vastasi vastentahtoisesti.

Olin hiljaa ja yritin tajuta mitä hän selitti. Pian hän kuitenkin jatkoi,

”Varmaan mietit miksi Derek sitten on mukanani… Kun olin pieni, en hallinnut voimiani. Kun tulistuin, saatoin aiheuttaa tuhoa, en kuitenkaan mitään vakavaa. Vain pieniä trombeja ja ukkoskuuroja. Mitä vanhemmaksi tulin, sitä vahvemmat voimani olivat ja 10-vuotiaana saatoin vahingossa sytyttää tulipaloja, jotka kylläkin yleensä itse sammutin.  Nykyään pystyn aiheuttamaan kovia maanjäristyksiä, trooppisia myrskyjä, tsunameja ja kaikkia katastrofeja maailmanlaajuisesti. Opin kuitenkin todella nopeasti hallitsemaan itseäni ja nyt jos suutun, en aiheuta vahinkoa… Tai no, jos en raivostu, niin en aiheuta tuhoja”, hän sanoi ja katsoi minua pelokkaasti.

”Okei”, sanoin pitkän hiljaisuuden jälkeen.

Jess katsoi minua vieläkin arasti. Hymyilin hänelle,

”Anteeksi, tässä tuli aika paljon informaatiota.”

Hän hymyili väkinäisesti, ”Niin, eikä mitään ihan tavallista. Olen jopa noidaksi friikki.”

”Omalaatuinen ehkä, muttet friikki”, yritin piristää häntä.

Jess naurahti hieman ja sanoi, ”Kiitos kohteliaisuudesta valittu.”

Virnuilin hänelle ja olimme taas hetken hiljaa. Pohdin hetken Jessican kertomia asioita, kunnes kysyin,

”Miksi Dumbledore halusi sinut tänne?”

Jess puri taas huultaan ja kuiskasi, ”Hän uskoo, että Voldemort haluaa minut itselleen.”

Vatsassani muljahti inhottavasti.

Nousin nojatuolistani, menin istumaan hänen viereensä hänen nojatuoliinsa ja kiedoin käteni hänen ympärilleen.

”Älä huolehdi, ei Dumbledore anna hänen viedä sinua. Ja minä suojelen sinua häneltä”, kuiskasin hänen korvaansa.

”Tiedän”, Jess sanoi ja virnuili sen jälkeen julmasti, ”Eikä hän minua muutenkaan saisi, usko minua, osaan puolustautua.”

”Mmm”, mumisin vastaukseksi.

”Sitä paitsi, minä ihan mielelläni tapaisin Voldemortin kasvotusten. Haluan tietää miksi hän on niin pelätty ja kuolonsyöjien kesken niin arvostettu ja kunnioitettu. Isä ei ole koskaan pelännyt häntä, enkä minäkään pelkää häntä. Mielestäni on typerää piiloutua häneltä, mielummin kuolen taistellessani häntä vastaan, kuin että kuolen pitkän piileskelyn jälkeen”, Jess jatkoi uhmakkaasti.

Virnuilin hieman ja rutistin häntä lähemmäs itseäni.

”Minä tappelen sinun puolestasi”, kuiskasin hänen korvaansa.

Hän ei vastannut siihen. Me vain istuimme siinä ja keinutin meitä rauhallisesti.

Jess haukotteli, ”Anteeksi, minua alkaa hieman väsyttää. On ollut rankka päivä, minulla oli pieni istunto Dumbledoren kanssa.”

”Ei se mitään, meidän kannattaisi kohta mennä takaisin, että ehtisimme nukkua edes muutaman tunnin”, sanoin, kun katsoin kelloon. Se oli jo 02.47.

Katselimme toisiamme silmiin ja tunsin suurta halua suudella häntä. Ei Harry, idiootti, pilaat kaiken jos teet niin!

Jess painoi päänsä rintaani vasten ja rutisti paitaani hieman nyrkkinsä sisässä. Istuimme siinä pitkän aikaa hiljaa. Nuuhkin vaivihkaa hänen hiuksiaan, ne tuoksuivat vaniljalle.

”Haluaisitko pyöriä kanssani Tylyahossa?” kysyin häneltä yllättäen.

En kuullut vastausta, joten katsahdin häneen. Hän oli nukahtanut. Sain ihmeen kaupalla nostettua hänet käsivarsilleni ja kannoin hänet takaisin Rohkelikon torniin. Vein hänet tyttöjen makuusaliin ja laskin hänet hänen omalle sängylleen. Kun sain käteni hänen altaan pois ja yritin lähteä, hän tarrasi paidastani kiinni.

”Jess, voit päästää irti”, kuiskasin, mutta hän kiskaisi minut lähemmäs.

”Älä mene”, hän mutisi unissaan. En tiennyt tarkoittiko hän sitä tosissaan vai näkikö hän jotakin unta.

En minä tänne voi jäädä nukkumaan!
Päätin, viedä hänet omaan makuusaliini nukkumaan. Nostin hänet jälleen käsivarsilleni ja kannoin hänet sängylleni ja kävin hänen viereensä makaamaan. Painoin suukon hänen otsalleen ja katselin hetken hänen kauniita, tyyniä kasvojaan, kunnes vaivuin unten maille.



Kommettia?  :-*
p.s. tuo laulu tuolla alussahan oli Natasha Bedingfieldin Soulmate, kiitos tirsulle, joka huomautti, että olin unohtanu ilmottaa sen tähä ;)
« Viimeksi muokattu: 29.11.2010 20:27:05 kirjoittanut LittleApple »

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 001
  • Clara, my Clara
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #34 : 29.11.2010 17:22:36 »
Voi että, kun oli suloinen luku! ^ ^ Eikä ollut yhtään sekava luku. Ihan näin mielenkiinnosta, kuinkahan monta niitä lukuja tähän on tulossa (en malta odottaa, että päästään siihen 22. lukuun)?
Jos nyt oikein muistan, niin eihän poikien pitäisi päästä tuosta noin vain tyttöjen makuuhuoneisiin, sillä portaathan muuttuvat heti jonkinlaiseksi liukumäki systeemiksi. Olen ihmetellyt tuota samaa muutamien muidenkin ficcien kanssa. Ei sillä nyt niin kauheasti ole väliä, kunhan ihmettelin sitä "ääneen".
Mielenkiintoiset nuo Jessin voimat. Juuri sellaiset, että voisi uskoakin Voldun Jessin itselleen haluavan - olin muuten unohtanut jo koko Voldemortin. Oi, Harry oli niin suloinen luvatessaan suojella Jessiä ja tapellakin vielä tämän puolesta. Siitä tuli jotenkin James ja Lily mieleen.
Mitähän Jess meinaa, kun herää aamulla Harryn vierestä? Tai oikeastaan, mitä Ron ja muut meinaavat, kun Harryn sängystä löytyy myös Jess? Siitä tulisi varmasti hauskaa...
Uutta lukua jään odottelemaan. :)
Ai juu, tuosta biisistä, jota Jess lauloi, niin luvun alussa tai sitten lopussa olisi voinut mainita, että kenen biisi se on...
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

redapple

  • norsu
  • ***
  • Viestejä: 29
  • ♥ Espanja ♥
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #35 : 29.11.2010 19:27:52 »
Miepä otan nyt tälläsen betan oikeuden ja vastaan tirsu tohon siun kysymykseen! Mie nimittäin kysyin tota samaa asiaa LittleApplelta sillo ku betasin tän :D Ja se vastaus kuulu jotenki silleen et Harry pääs sinne tyttöjen makuuhuoneeseen siks ku Jess oli sen mukana... eli sil oli tavallaan Jessilt saatu lupa tai jotain :D siis pojathan pääsee sinne jos niil on jonkun tytön lupa :D Toivottavasti osasin nyt selittää sen verran hyvin että tajuut ;)
Ja lukuja on tulossa paaaljon! :D
ja jos olen oikeessa niin toi kappale on Natasha Bedingfieldin Soulmate (LittleApple: korjaa jos olen väärässä ;D )

Ja Little siulle sanon vaan että kulta tää ficci on AIVANSUPERMAHTAVAIHANA♥♥
Laittelen siulle uutta lukuu mahd. nopeesti (kunhan saan ton matikan kokeen eka alta :D ) pitäis kyl tälläki hetkel lukee jos meinaan päästä kurssin läpi... mut tää on tärkeempi ♥
Jatka vaan kirjottelua ja informoi minuu ain uusista juonenkäänteistä :p

love u
red
« Viimeksi muokattu: 06.12.2010 21:04:04 kirjoittanut redapple »

Riksuuu

  • ***
  • Viestejä: 28
    • Not Like In The Movies
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #36 : 30.11.2010 18:41:32 »
Tää on tosi hyvä !, luin nimittäin kaikki luvut kerralla :D. Tykkään sun kirjoitus tavasta, enkä löytänyt kirjoitusvirheitäkään ;)

Lainaus
Virnuilin, ”Niin sitä vaan, kun kysyit minua ulos kesälomalla. Minä voisin lähteä”, sanoin vakavana, mikä oli erittäin vaikeaa.

Malfoy katsoi minua järkyttyneenä ja kiljahti, ”MITÄ?! MINÄ EN OLE PYYTÄNYT SINUA ULOS!”

Suuri sali hiljeni. Yritin peitellä nauruani,

”Aivan varmasti pyysit, haluatko, että tuon sen kirjeen? Vai pyydänkö Jessican ja Hermionen kertomaan mitä kirjeessä luki?”

Jess ja Hermione purskahtivat todella räkäiseen nauruun. Malfoy näytti tavallistakin kalpeammalle ja hän nousi seisomaan,

”Pää kiinni Potta! Minä en ole pyytänyt sinua ulos”, hän ärisi.

Kohautin olkiani, ”Ei kai sille voi mitään.”

Tää oli hyvä kohta ! ;D Toivottavasti jatkat pian ;)
it's all about where you're going, no matter where you've been

LittleApple

  • Vieras
Girl who changed everything 11. luku
« Vastaus #37 : 06.12.2010 20:52:39 »
tirsu, kiitos jälleen kommentista  :) tuota.. niitä lukuja tulee. :D sanotaan vaikka näin, että lukuja on nyt valmiina 25+4 lopun vaihtoehtoa... Todennäköisesti tulee yhteensä siihen 35 paikkeille... Ja noista portaista, siis minulla oli jokin looginen ja hieno selitys niille (kuten red yritti selittääkin), mutta hatarapäisenähän en sitä enää muista  ;D

redapple, kiitos rakkahin ;D ja tieteki koulu on tärkeempi ja koeviikot kunniaa vai mitehä se nyt meni? :)

Riksuuu, kiva kun tykkäsit :) ja kirjoitusvirheitähän ei löydy, kun on hyvä beta ;D


Joops, 11. luku :) tässä luvussa sitten nähdään mitä aamulla tapahtuu.  ::)
Enjoy ;)

11. Hiillostus

                            JessicaPoV

Aloin heräillä aamulla ja pohdin eilistä iltaa, joka oli ollut todella raskas. Olimme matkustaneet rehtorin ja Derekin kanssa porttiavaimella jonnekin keskelle Tyyntä valtamerta, koska siellä tapahtuu paljon maanjäristyksiä ja vulkaanista toimintaa. Siellä ei olisi ihmeellistä, jos yhtäkkiä tulisi jokin luonnonilmiö.

Säikähdin siellä itsekin itseäni. En ollut koskaan uskaltanut antaa itseni käyttää voimiani niin vapaasti, ilman estoja. Voin vain uskoa kuinka järkyttynyt Derek oli siitä. Hän ei varmaan enää koskaan päästä minua mihinkään yksin. Dumbledore oli taas todella vaikuttunut. Hän ei ollut uskonut, että olen niin ”vahva”. Hän oli myös yllättynyt, että pystyin lopettamaan heti, kun Derek tuli luokseni ja sanoi, ”Jess, riittää.” Olin kuulemma pysähtynyt kuin seinään ja katsahtanut heihin taas aivan ”tavallisena” minuna. Ei sillä, että muuttuisin ulkoisesti monsteriksi tai miksikään, minun silmäni vain muuttuvat täysin vitivalkoisiksi, lukuun ottamatta pupillejani. Kun palasimme takaisin rehtorin kansliaan, sovimme uuden tapaamisen.

Palasin takaisin todellisuuteen ja aloin availla silmiäni. Ai olen taas makuusalissani, Harry taisi kantaa minut.

Hymyilin pelkälle ajatukselle. Kun unenpöpperöisyys katosi, tajusin, että joku oli kietonut kätensä ympärilleni. Vilkaisin taakseni ja näin Harryn nukkuvan vieressäni. Voi hemmetti, toivottavasti tytöt eivät ole huomannut häntä.

 Irrotin hänen kätensä hellästi ja vetäisin vuoteeni verhon auki nopealla liikkeellä. Odotin näkeväni edessäni viereisellä vuoteella nukkuvan Mionen, mutta näinkin edessäni boksereissa olevan, suihkunraikkaan Ronin.

”AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!” Ron karjaisi paniikissa ja kiskaisi pyyhkeen eteensä.

”AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!” karjaisin hänelle järkytyksestä. Ei taida ihan olla tyttöjen makuusali… Mikä siveydensipuli Ron kuvittelee olevansa, luuleeko hän olevansa alasti?

”MITÄ HELVETTIÄ JESS!” Ron jatkoi karjumista.

”EN MINÄ TIEDÄ!” karjaisin takaisin ja nousin seisomaan.

Seamus katsoi oman sänkynsä verhojen välistä, ”Voisitteko pitää pienempää ääntä!”

”ANTEEKSI!” huusin hänelle.

”JESS HÄIVY TÄÄLTÄ, TÄMÄ ON POIKIEN MAKUUSALI!” Ron karjui.

Lähdin puolijuoksua takaisin omaan makuusaliini ja huusin perääni, ”Anteeksi Ron!”

 

                            HarryPoV

”JESS HÄIVY TÄÄLTÄ, TÄMÄ ON POIKIEN MAKUUSALI!” Ron karjaisi. Ai, Ron on nähtävästi huomannut Jessin, ajattelin unisena.

”Anteeksi Ron!” Jess huusi ja paukautti huoneen oven kiinni.

Laitoin silmälasini päähäni ja Ron katsoi minua vihaisena, ”Mitä ihmettä Jess täällä teki!?”

”Hän tuota… näki painajaista ja herätti minut yöllä. Valvoimme hetken tässä, mutta sitten nukahdimme”, valehtelin, vaikka itse sanonkin, aika vakuuttavasti.

Ron nyökkäsi, ”Okei. Olisihan hän voinut herättää Mionen.”

En vastannut vaan nousin sängystäni ja suuntasin kohti suihkuja.

***

Menimme Ronin kanssa Suureen saliin aamupalalle. Kun istuimme pöydän ääreen Fred ja George tulivat viereemme istumaan.

”Huomenta”, sanoimme Ronin kanssa yhteen ääneen.

”Mmm”, kaksoset vastasivat unisina.

Söimme hetken vaitonaisina, kunnes Jess ja Hermione tulivat luoksemme. Tein vaistomaisesti Jessille tilaa viereeni ja Ron teki Hermionelle.

”Huomenta neidit”, George sanoi hieman pirteämmin. He vaihtoivat Fredin kanssa merkitsevät katseet. O-ou…

”Huomenta”, tytöt vastasivat heille.

Fred avasi koululaukkunsa, otti käteensä pienen vihkon ja sanoi, ”Jess, löysimme tänä aamuna jotakin mielenkiintoista oleskeluhuoneen lattialta takan edestä.”

Jessin silmät laajenivat ja hän käännähti Frediä päin, ”Anna se tänne!”

Kaksosten kasvoille nousi ilkikurinen virne. Fred ojensi Jessin vihkon Georgelle ja George sanoi,

”Tämänkö sinä haluat?”

Jess pyöräytti silmiään, ”No totta helvetissä! Se ei ole teidän! Auta armias jos olette lukeneet sitä, minä väännän teiltä niskat nurin ja hirtän teidät pal…”

”Jess kuuntele mitä me aiomme ehdottaa sinulle!” Fred sanoi.

Silitin Jessin selkään ja hän huokaisi, ”Antaa tulla.”

”Tylyahoviikonloppuna olevassa musiikkitapahtumassa on amatööribändien osuus ja me Georgen kanssa vähän ajattelimme, kun luimme vihkoasi, ett…”

Jess nousi seisomaan ja läimäytti Frediä takaraivoon, ”MINÄHÄN SANOIN ETTÄ MINÄ NITISTÄN TEIDÄT JOS TE OLETTE LUKENEET SITÄ VIHKOA!”

Kiskaisin Jessin istumaan ja käskin häntä rauhoittumaan. Jess mulkoili minua pahasti ja sanoi,

”Olet heidän puolellaan.”

Naurahdin, ”En, mutta haluan kuulla mitä he aikovat ehdottaa.”

Jess mulkoili minua minä-vihaan-sinua-ja-tapan-sinutkin-kunhan-ehdin-katseella. Yritin peitellä hymyäni.

”Niin, että me Georgen kanssa ajateltiin osallistua siihen osuuteen. Meiltä vain puuttuu laulaja ja rumpali.. Me oletimme, että sinä osaat laulaa, koska olet tehnyt lauluja, joten ajattelimme, että sinä voisit laulaa bändissämme”, Fred lopetti ja oli valmiina juoksemaan karkuun.

Jess risti kätensä rinnalleen vaitonaisena ja mulkoili kaksosia vuorotellen.

George kysyi varovasti, ”Niin, että osaatko laulaa?”

Jess ei vieläkään vastannut, mutta Hermione sanoi, ”Jess on aivan loistava laulaja. Hän osaa myös soittaa pianoa ja kitaraa. Todella hyvin.”

”SINÄKIN!” Jess karjaisi ja katsoi häntä murhaavasti.

Hermione kohautti olkiaan, ”No mutta sinä olet hyvä Jess! Olen kuullut ja nähnyt kun soitat! JA minusta se on loistava idea, että esiinnyt siellä. HÄNKIN näkisi, että nautit täällä olostasi ja että sinulla on täällä muutakin elämää, kuin opiskelu.”

”Kun sanot HÄN, kenestä puhut?” kysyin ohimennen.

Jess katsoi minua ja sanoi kitkerästi, ”Kun Mione sanoi HÄN, hän tarkoitti minun rakasta äitiäni, joka päätti, että hän tulee Tylyahoviikonloppuna tänne. Eikö ole ratkiriemukasta?”

”Miksi hän tänne tulee?” kysyin.

”Minun ongelmieni takia”, hän sanoi ja katsoi minua merkitsevästi.

”Aaaaa!” sanoin kun tajusin, mitä hän tarkoitti.

Hermione hymyili, ”Ai Harrykin tietää?”

Jess hymyili hänelle takaisin, ”Joo.”

”No miksen minä saa tietää?!” Ron valitti.

Hermione taputti hänen kättään, ”Myöhemmin Ron, myöhemmin.”

Ron mutisi itsekseen jotakin sen suuntaista, kuin ”pitäkää sitten omana tietonanne, en olisikaan halunnut tietää.”

”Niin, että suostutko?” George palasi takaisin alkuperäiseen aiheeseen.

Jess huokaisi, ”Minä mietin vielä. Jos saatte rumpalin, niin sitten voin HARKITA.”

Kaksoset virnuilivat toisilleen voitonriemuisesti.

***

Koulupäivä oli kulunut taas puuduttavasti, Kalkaros edelleen boikotoi Hermionea, eikä anna tämän vastata kysymyksiin, se ei kuitenkaan ole uutta, eihän sitä ole kestänytkään kuin… 6 vuotta. Jessistä näkee, että häntä alkaa ärsyttää Kalkaroksen käytös Hermionea kohtaan.

Istuin Ronin kanssa oleskeluhuoneessa tekemässä KERRANKIN läksyjä ilman, että Hermione hiillostaa meitä. Fred ja George tulivat muotokuva-aukosta sisään ja tulivat luoksemme.

”Hei Harry ja Ron! Oletteko nähneet Jessiä?” George kysyi omahyväisesti.

Pudistimme päitämme, ”Ei olla.”

”Okei, jos näette hänet, meillä on hänelle asiaa”, Fred sanoi.

”Joo joo”, Ron ärähti.

”Hän on vältellyt meitä koko päivän”, George valitti ja lähti sitten Fredin kanssa ylös makuusaliinsa.

Teimme läksyjä kuunnellen muiden ihmisten juttelua, kunnes Ron nosti päänsä ylös ja kysyi,

”Mitä mieltä olet Hermionesta?”

Katsoin häntä kummissani, ”Siis missä mielessä?”

”Seurustelumielessä”, Ron sanoi kuin idiootille.

”Öööö.. Hermione on minulle kuin sisko. Joten ei kiitos”, sanoin hämilläni.

”Ei, en minä sinulle tarkoittanut. Ajattelin, että pyytäisin hänet kanssani Tylyahoviikonloppuna ulos. Suostuukohan hän?” Ron pohti.

”Totta kai suostuu”, vastasin välittömästi.

Ron nyökkäsi hyväksyvästi, ”Okei. Pitää sitten varmaan kysyä.”

”Joo.”

 

                            JessicaPoV

”Jess et voi paeta meitä ikuisesti”, Fred tai George huusi perääni, kun juoksin kirjastoon piiloon. He olivat metsästäneet minua koko päivän kuin fletkumato salaatinpalasta. Mionen mielestä on ollut huvittavaa katsella mahtavia liukenemiskeinojani, kun he yrittävät saada minut kiinni.

Kuljin pitkin hyllyvälejä, kunnes törmäsin Dracoon. En ollut unohtanut pimeydenvoimilta suojautumisen tuntia, joten mulkoilin häntä murhaavasti.

”Jessica! Mukava nähdä!” Draco sanoi ja hymyili minulle. Hänen hymynsä kuitenkin hyytyi, kun hän huomasi mulkoiluni.

”Hei kuule… Olen pahoillani siitä lappusesta, se oli ihan typerää, se oli vain veto kavereiden kesken. Voitko antaa minulle anteeksi?”

Purin hampaitani yhteen hetken, mutta sanoin sitten, ”Saat anteeksi. Kunhan se ei enää koskaan toistu.”

Draco nyökkäsi, ”Ei ikinä enää.”

Hymyilin, ”Hyvä. Sitten minä pyydän anteeksi että kirosin sinut ja sylkäisin päällesi.”

”Saat anteek… Sylkäisitkö päälleni?” hän kysyi järkyttyneenä.

Naurahdin, ”Ai et huomannut sitä? No olen hyvin hyvin pahoillani siitä. Ei se ollut kuin sylkeä, olisin voinut tehdä jotakin vielä kamalampaa.”

”No, saat anteeksi, jos vietät aikaa kanssani Tylyahossa”, hän virnuili.

”Olen kyllä luvannut olla Harryn kanssa silloin”, sanoin. Ei se periaatteessa ollut emävale, kyllä minä todennäköisesti olisin siellä Harryn kanssa.

Draco pyöräytti silmiään, ”No eikö Potta voi jakaa sinua kanssani? Et kai sinä hänen kanssaan KOKO viikonloppua ole?”

”Hänen nimensä on Harry Potter, ei Potta. Ja en minä varmaan ihan koko viikonloppua hänen kanssaan vietä”, vastasin.

”Eli voit olla minunkin kanssani”, hän sanoi ylimielisesti.

Huitaisin hiussuortuvan korvani taakse ja sanoin, ”En oikein tiedä, se ei ole ehkä hyvä idea.”

Draco tuli lähemmäs ja siirsi hiuksiani toisenkin korvan taakse.

”Suostu nyt. Käyt vaikka vain kahvilla kanssani?”

Huokaisin, ”Hyvä on. Kahville. Kavereina. Perjantaina kuudelta?”

”Sovittu”, hän sanoi ja hymyili leveästi.

Lähdin kävelemään taas pitkin hyllyvälejä, kunnes löysin Mionen ja pääsin kertomaan hänelle kaiken eilisillasta, sekä rehtorin ja Derekin kanssa olleesta tapaamisesta, että Harryn kanssa juttelusta ja äskeisestä Dracokohtauksesta.

”Jess! Et sinä voi mennä Dracon kanssa ulos! Mitä Harrykin ajattelee?” Mione torui.

”Ei ne ole treffit, käymme vain kahvilla kavereina. Enkä minä ole kiinnostunut Dracosta. Ja ei sillä ole väliä mitä Harry ajattelee, ei hän ole minun poikaystäväni tai mitään!” kimitin.

Matami Prilli mulkoili meitä ja sähähti, ”Tämä on kirjasto, joten pyydän hiljaisuutta!”

Menimme istumaan pöydän ääreen ja vedimme tuolit lähelle toisiaan.

”Mutta Jess, Harry lähestulkoon palvoo sinua! Loukkaat häntä todella pahasti”, Mione kuiskasi ankarasti.

Pamautin käteni vahingossa pöytään, ”Mitä loukkaantumisen aihetta tässä on? Ihan samalla tavalla Ron loukkaantuu siitä, kun sinä lähetät kirjeitä Victorille!”

Mione siristi silmiään ja osoitti minua sormellaan, ”Se on aivan eri asia!”

”Eikä ole! Ron on lääpällään sinuun ja on mustasukkainen Victorista. Lyön vaikka 10000 kaljuunaa vetoa siitä!” huusin.

Matami Prilli tuli luoksemme, ”Selvä, molemmat ulos heti!”

”Tästä vielä keskustellaan”, Mione sähähti minulle.

Hän otti kaikki kirjansa ja lähdimme kiukkuisina pois kirjastosta kohti Rohkelikon tornia. Kun saavuimme muotokuva-aukolle, näimme kaksosten tulevan alas makuusaleihin vieviä portaita. He huomasivat minut ja osoittivat minua.

”HYVÄ ON! MINÄ SUOSTUN! OLETTEKO TE NYT TYYTYVÄISIÄ?” karjaisin.

Kaksoset virnistelivät ja löivät ylävitoset.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2010 21:30:28 kirjoittanut LittleApple »

LittleApple

  • Vieras
Girl who changed everything 12. ja 13. luku
« Vastaus #38 : 06.12.2010 21:28:40 »
Itsenäisyyspäivän kunniaks laitanki viel 2 lukua lisää :)

12. Salainen kokous

                            HermionePoV

Istuin illalla oleskeluhuoneessa tekemässä pimeydenvoimilta suojautumisen esseetä. En pystynyt kunnolla keskittymään sen kirjoittamiseen, koska olin vieläkin vihainen Jessille. Hän osaa olla niin tekopyhä ja väittää, että minä olen se kuka loukkaa poikia. Ei Ron olisi minusta mustasukkainen Victorille, mehän olemme Victorin kanssa vain ystäviä.

Lähestulkoon kaikki olivat menneet jo nukkumaan, paikalla oli enää vain muutama seitsemäsluokkalainen ja Ron. Hän oli istunut kanssani melkein koko illan tekemättä mitään. Olin hieman huolestunut, koska yleensä Ron puhuu tai valittaa jostakin, kuten läksyistä tai äidistään.

Kun olin saanut tarkistettua esseeni vielä kerran läpi, laitoin kaikki tavarani laukkuuni ja kysyin Ronilta,

”Ron? Onko kaikki hyvin?”

Hän katsoi minua suoraan silmiin ja huomasin, kuinka hänen korvansa punoittivat.

”Joo…” hän mumisi vastaukseksi.

”No miksi sitten olet niin hiljainen?”

”No kun… ajattelin, että jos sinä haluaisit lähteä ulos kanssani Tylyahoviikonloppuna?” hän sopersi, enkä saanut lopusta mitään selvää.

”Ron, voisitko mitenkään toistaa, en saanut lopusta mitään selvää”, pyysin.

Hän yskäisi, ”Niin että jos… jos sinä haluaisit lähteä ulos kanssani Tylyahoviikonloppuna?”

Hymyilin, hitto Jess oli oikeassa.

”Niin, että miten on?” Ron kysyi pelokkaasti.

Suukotin hänen poskeaan, ”Tietenkin. Hyvää yötä.”

Lähdin ylös hymy korvissa.

 

                            HarryPoV

Istuin järven rannalla ja katselin kuinka vesi kimmelsi auringonvalon osuessa siihen. Tunsin kuinka kädet kietoutuivat niskani ympärille ja jäivät lepäämään rinnalleni. Tuulenvire puhalsi pitkät, vaaleat hiukset osittain poskilleni. Jess painoi suukon niskaani ja kuiskasi,

”Kunpa voisimme olla täällä aina.”

”Mmm”, mumisin vastaukseksi ja kiepautin hänet syliini.

Hän kikatti ja hymyili suloista hymyään. Painoin huuleni hänen pehmeitä huuliaan vasten. Tuntui kuin aika olisi pysähtynyt vain meitä varten. Kaaduin selälleni Jess sylissäni. Hän kikatteli suudelmamme välistä, enkä voinut olla hymyilemättä. Käteni vaelsi pitkin Jessin selkää hänen niskaansa ja…


”HARRY! NOUSE YLÖS! MYÖHÄSTYT TUNNILTA!” kuulin, kun Ron karjaisi korvani juuressa.

Säpsähdin ylös, viskasin nopeasti koulukirjani laukkuuni ja vaihdoin koulupukuun. Se oli vain unta. Hitto.

Juoksin päätä pahkaa kasvihuoneille. Verso saapui heti jälkeeni tunnille, joten en saanut jälki-istuntoa. Hemmetti! McGarmiwahan antoi minulle jälki-istuntoa! Ihme ettei hän ole vielä määrännyt, mitä joudun tekemään… Ehkä hän on unohtanut koko jutun.

Tunnit kasvihuoneessa menivät mukavasti. Ron kertoi, että hän oli pyytänyt Hermionea ulos ja mietti nyt, mitä he voisivat tehdä Tylyahossa. Ehdotin ihan vain kävelyretkeä Tylyahon laitamilla ja kahvilla käyntiä, mutta Ron halusi tehdä jotakin ”erikoista”. Mitähän hän silläkin tarkoitti.

Oli vihdoin lounaan aika ja kävelimme, minä, Ron, Hermione ja Jess, kohti Suurta salia. Jess kuitenkin poistui seurastamme, kun Fred ja George kidnappasivat hänet ”salaiseen kokoukseen”.

”Harry, kenen kanssa ajattelit olla Tylyahossa, kun tuota… me haluaisimme olla Ronin kanssa ihan kahdestaan… tiedäthän?” Hermione sanoi.

”En tiedä, varmaan Jessin, kenen muunkaan?” kysyin häneltä.

Hermione virnuili omahyväisesti, ”Niin minä vähän arvelinkin. Aiotko olla koko sen ajan hänen kanssaan?”

”Mistä minä tiedän?”

”Ajattelin vain”, hän vastasi, vieläkin sama virne kasvoillaan.

Ron mussutti jo perunoita ja lappoi lihapullia lautaselleen, kun kaksoset ja Jess tulivat takaisin.

”Miten meni?” kysyin Jessiltä, mutta Fred vastasi,

”Harry, kokouksen nimi ei ole salainen kokous ilman syytä.”

Pyöräytin silmiäni ja Jess kuiskasi,

”Kerron myöhemmin.”

 

                            JessicaPoV

”Okei, meillä on nyt rumpali”, George sanoi mahtipontisesti.

”Kuka?” kysyin välinpitämättömästi.

”Dean Thomas”, Fred vastasi.

”Ai se minun ikäinen tyyppi, jolla oli juttua Gin…sellen kanssa?” korjasin äkkiä, kun tajusin mitä meinasin sanoa.

”Kenen?” kaksoset kysyivät yhteen ääneen.

Heilautin kättäni, ”Ette te häntä tunne.” Heh heh hee…

”No mutta palataan asiaan. Ajateltiin Fredin kanssa, että harjoitellaan kerran viikossa Tarvehuoneessa. Ja mitä musiikkityyliin tulee, mietittiin, ettei kauhean monet ole kuunnelleet jästimusiikkia, niin jos soitettaisiin jästibändien covereita?” George ehdotti.

Hymyilin, ”Sopii mainiosti.”

Fred mojautti kyynärpäällään Georgea kylkeen.

”AU! MIKSI SINÄ NOIN TEIT?!” George huusi.

Fred nosteli kulmiaan ja George näytti tajuavan mistä oli kyse.

”Niin ja tuota… sitten jos soitettaisiin muutama sinun kappaleesi”, hän sopersi nopeasti.

Pudistin päätäni, ”Ei, ne eivät ole julkaisukelpoisia.”

”Yksi?” Fred aneli.

Hitto.

”Jos saan arvata, olette lukeneet vihkoni läpi ja valinneet jo laulun?”

Molemmat olivat hetken hiljaa ja tuijottivat kattoon.

”Mikä niistä?” kysyin vaativasti.

”Saat sitten tietää harjoituksissa”, George sanoi myhäillen.

Huokaisin, ”Selvä. Oliko muuta vai voinko mennä syömään?”

”Ei muuta”, he sanoivat yhteen ääneen.

Lähdimme yhdessä Suureen saliin muiden luokse.

***

Istuimme Mionen kanssa taikakausien historian luokassa, tunnin alkuun oli enää 15 minuuttia. Emme olleet puhuneet toisillemme koko päivänä, enkä minä todellakaan aikonut olla ensimmäinen, joka sanoisi jotakin.

”Ron pyysi minua ulos”, Mione sanoi hymysuin.

Katsoin häntä loukkaantuneena mitä-minä-sanoin-katseellani ja hän nauroi,

”Tiedän. Mutta silti se ei tarkoita, että Ron olisi mustasukkainen Victorista.”

Voihkaisin ärtyneenä, ”Ihan sama, miten haluat, ole jästipää.”

”Hei Jessica”, ääni takaani sanoi.

Käännähdin ympäri ja näin silmieni edessä Dracon. Hymyilin hänelle lämpimästi,

”Hei Draco. Miten menee?”

”Minulla on mennyt mainiosti eilisen tapaamisemme jälkeen”, hän vastasi virnuillen.

Pyöräytin silmiäni henkisesti. Mione ja Draco mulkoilivat toisiaan vaivihkaa, kuin minä en muka sitä huomaisi.

”No sehän on oikein mukavaa”, sanoin herttaisesti ja käännyin takaisin Mioneen päin.

”Nähdään myöhemmin”, sanoin Dracolle ja hän ymmärsi vihjeeni ja lähti.

Mione katsoi minua, kuin sanoen sinun-täytyy-kertoa-Harrylle.

”Paraskin puhuja, hei ihan oikeasti Mione!”

Jähisimme niin kauan toisillemme, kunnes professori saapui luokkaan.



A/N: Seuraavasta luvusta sen verran, että tässä käsitellään sitten Hermionen ja Jessin tunteenpurkaus ja tappelu ;)

13. Tytöt

                            HarryPoV

Jessin ja Mionen hermot olivat olleet kireällä koko päivän. Ron sanoi, että heillä on varmasti jotakin kränää keskenään. Pakko myöntää, että hän taitaa olla oikeassa.

”Sinun vuorosi Harry”, George sanoi.

Pelasin korttia makuusalissani kaksosten ja Ronin kanssa. Olin opettanut heille miten pelataan pokeria ja nyt he eivät halunneet pelata mitään muuta.

Portaikosta kuului huutoa. Yhtäkkiä makuusalin ovi pamahti auki ja Jess ja Mione tulivat huoneeseen huutaen toisilleen.

”NO SINÄHÄN SE VARMAANKIN PARHAITEN TIEDÄT MEIDÄN VÄLEISTÄ! KYSYTÄÄN SAMAN TIEN RONILTA JA HARRYLTA MITÄ HE AJATTELEVAT TÄSTÄ!” Mione karjaisi Jessille.

”ÄLÄ SOTKE HEITÄ TÄHÄN! ENKÄ MINÄ NIIN VÄITTÄNYTKÄÄN, MINÄ VAIN TOTESIN, ETTÄ JOS SINÄ ET LÄHETTELISI VIC…”

”NIIN JA JOS SINÄ ET PYÖRITTÄISI DRA…” Mione keskeytti Jessin.

”EN MINÄ HÄNTÄ PYÖRITÄ, HÄN ON VAIN YSTÄVÄ, TIEDÄTHÄN, IHAN NIIN KUIN SINÄ JA HARRY!” Jess keskeytti Mionen vuorostaan.

Vaihdoimme poikien kanssa katseita hämmästyneinä. Mitä hittoa?

”AAAAAAAAAA! EI SE OLE SAMA ASIA!” Hermione kiljaisi vihaisena ja Jess polki jalkaansa maahan. En tiennyt, että tytöt oikeasti polkevat jaloillaan maata vihaisina.

”Pitäisiköhän tuohon väliin mennä?” ehdotin pojille.

Kaksoset pudistivat päitään virnuillen, ”Nääh, katsotaan miten tämä päättyy.”

”TIEDÄTKÖ, MINUSTA OLET KAKSINAISMORALISTINEN NÖRTTI!” Jess karjaisi.

”JA SINÄ… SINÄ TAAS OLET LUONNONOIKKU!” Mione huusi takaisin.

Molemmat henkäisivät samaan aikaan ja nostivat kätensä suulleen. He olivat hetken hiljaa, kunnes molempien poskille valui kyyneleet.

”Anteeksi en minä tarkoittanut mitä sanoin”, Jess nyyhkäisi.

Mione pyyhkäisi kyyneleen poskeltaan, ”En minäkään!”

Tytöt rutistivat tosiaan ja Jess nyyhkytti,

”En minä sinua pidä kaksinaismoralistisena nörttinä!”

”Etkä sinä ole luonnonoikku!” Mione itki.

Jess pyyhki Mionen poskilta kyyneleet ja sanoi ääni väristen, ”Mione, tiedäthän, että olet minun… minun…”

Mione siirsi Jessin hiuksia tämän selkään ja nyyhkäisi kovaan ääneen, ”Niin sinäkin minun!”

Ja taas ne itkevät…

He itkivät siinä hetken ja lähtivät sitten huoneesta pahoitellen käytöstään.

”En tiedä teistä, mutta minä en ymmärtänyt tuosta yhtään mitään”, Ron sanoi hämmennyksissään.

Nyökkäsin, ”En minäkään.”

Fred pudisti päätään, ”Pojat pojat, teillä on paljon opittavaa. Antakaa kun mestarit kertovat mistä tässä oli kyse.”

George naksautti sormiaan, ”Eli tässä on teoria: Jessillä ja Mionella on se aika kuukaudesta. Heillä on tunteet pinnassa ja he päättävät purkaa kiukkuaan.”

”Sitten he loukkaavat toisiaan ja pyytelevät anteeksi. Lopuksi he kertovat toisilleen, kuinka tärkeitä ovat toisilleen ja tunnustavat, että ovat parhaita ystäviä”, Fred lopetti ylpeänä.

Katsoimme molemmat, minä ja Ron, heitä suut ammollaan.

”Miten te saitte tuosta noin paljon irti? Eiväthän he maininneet mitään ystävyydestään tai että heillä olisi se aika kuukaudesta”, Ron hämmästeli nolona.

George läimäytti Ronia takaraivoon, ”Ääliö, ei ne niistä kerro, sen vain näkee!”

Fredkin läimäytti Ronia takaraivoon, ”Ja opettele puhumaan naista! Ei niiden tarvitse sanoa kaikkea ääneen, kun ne tajuaa toisiaan!”

 

                            JessicaPoV

”KUULE! HARRY ON NIIN FIKSU ETTEI HÄN KUVITTELISI MITÄÄN TUOLLAISTA MEISTÄ! HÄN TAJUAA, ETTÄ ME OLEMME VAIN YSTÄVIÄ!” karjuin Mionelle kun kävelimme kohti poikien makuusalia.

Mione ravisteli käsiään ja kiljui, ”JOO NIIN MALFOY AJATTELEEKIN NOIN! KUINKA VOIT OLLA NOIN SOKEA?!”

”EN MINÄ OLE SOKEA TOISIN KUIN SINÄ! HAUKUT MINUA KOKO AJAN JA NEUVOT, VAIKKA SINUN KANNATTAISI KATSOA VÄHÄN PEILIIN! PYÖRITÄT RONIA JA VICTORIA SAMAAN AIKAAN! ET TAIDA VÄLITTÄÄ YHTÄÄN SIITÄ MITÄ RON AJATTELEE!” huusin.

”AAA!!! SINÄ SIIS VÄITÄT, ETTÄ MINÄ OLEN JOKU VAMPPI?!” hän kiljui. Olisin voinut räjäyttää Mionen taivaan tuulin tällä hetkellä, niin vihainen minä olin.

”EN! MINÄ VAIN SANOIN, ETTÄ SINUN EI PITÄISI PYÖRITTÄÄ HEITÄ SAMAAN AIKAAN!” karjaisin ja rynnimme poikien makuusaliin.

”NO SINÄHÄN SE VARMAANKIN PARHAITEN TIEDÄT MEIDÄN VÄLEISTÄ! KYSYTÄÄN SAMAN TIEN RONILTA JA HARRYLTA MITÄ HE AJATTELEVAT TÄSTÄ!” Mione karjaisi.

”ÄLÄ SOTKE HEITÄ TÄHÄN! ENKÄ MINÄ NIIN VÄITTÄNYTKÄÄN, MINÄ VAIN TOTESIN, ETTÄ JOS SINÄ ET LÄHETTELISI VIC…”

”NIIN JA JOS SINÄ ET PYÖRITTÄISI DRA…” Mione keskeytti minut.

”EN MINÄ HÄNTÄ PYÖRITÄ, HÄN ON VAIN YSTÄVÄ, TIEDÄTHÄN, IHAN NIIN KUIN SINÄ JA HARRY!” keskeytin Mionen. Miten hän voi olla noin taukki?

”AAAAAAAAAA! EI SE OLE SAMA ASIA!” hän kiljaisi vihaisena, minä taas poljin jalkaa vihaisena.

”Pitäisiköhän tuohon väliin mennä?” Harry sanoi pojille.

Kaksoset sanoivat ilkikurisesti, ”Nääh, katsotaan miten tämä päättyy.”

Hoitelen heidät myöhemmin…

”TIEDÄTKÖ, MINUSTA OLET KAKSINAISMORALISTINEN NÖRTTI!” karjaisin Mionelle vihaisena.

”JA SINÄ… SINÄ TAAS OLET LUONNONOIKKU!” Mione huusi takaisin.

Henkäisimme samaan aikaan ja nostimme kätemme suillemme. Mitä minä meninkään sanomaan! Ei minun pitänyt noin sanoa!  Kyyneleet kihosivat silmiini ja katsoin, kuinka Mionekin itki.

”Anteeksi en minä tarkoittanut mitä sanoin”, nyyhkäisin.

Mione pyyhkäisi kyyneleen poskeltaan, ”En minäkään!”

Halasin Mionea tiukasti ja nyyhkytin hänelle,

”En minä sinua pidä kaksinaismoralistisena nörttinä!”

”Etkä sinä ole luonnonoikku!” Mione itki.

Pyyhkäisin Mionen poskilta kyyneleet ja sanoin värisevällä äänellä, ”Mione, tiedätähän, että olet minun… minun…” En saanut lopetettua lausettani, koska ääneni haihtui kuin savuna ilmaan.

Mione siirsi hiuksiani selkääni ja nyyhkäisi kovaan ääneen, ”Niin sinäkin minun!”

Itkin kovempaa. Hän on paras ystäväni ja rakastan häntä, ei minun pitäisi loukata häntä noin!

Itkimme hetken rutistaen toisiamme. Kun olimme rauhoittuneet, lähdimme takaisin makuusaliimme ja pyysimme pojilta anteeksi typerää käytöstämme.

”Jess ei enää tapella noin hölmöistä asioista. Sinä olit muutenkin oikeassa, totta kai Ron on mustasukkainen!” Mione sanoi makuusalissa, kun löhösimme sängylläni.

”Joo ei tapella. Sinäkin olit oikeassa, minun pitää sanoa Harrylle, ettei hän suutu”, kuiskasin.

***

Pyörin yöllä sängyssä ja yritin saada unenpäästä kiinni. Lopulta päätin lähteä kävelemään ulos, sillä tiesin, ettei uni tule vaikka kuinka yrittäisin. Nousin sängystä ja hiippailin oleskeluhuoneeseen. Juuri, kun olin menossa muotokuva-aukolle, päätin käydä katsomassa onko Harry hereillä. Hiivin poikien makuusaliin ja sipsutin Harryn sängyn viereen. Hänen verhonsa olivat kiinni, joten raotin niitä ja kuiskasin,

”Harry? Oletko hereillä?”

Vastausta ei kuulunut, joten suljin verhon ja lähdin kohti ovea. Kun sain oven avattua, kuulin unisen äänen,

”Jess?”

Käännähdin kannoillani ja näin Harryn istumassa sänkynsä laidalla.

”Anteeksi, ei minun pitänyt herättää sinua”, kuiskasin.

Hän nousi ylös ja käveli luokseni,

”Ei se mitään. Oliko sinulla asiaa?”

Hiivimme ulos poikien makuusalista ja sanoin,

”Ei oikeastaan.. En saanut unta, joten ajattelin, että jos olet hereillä, niin haluaisitko lähteä kävelylle?”

Harry virnuili, ”No, olen nyt hereillä, joten mennään vaan.”

Hiippailimme 2. kerroksen käytävää pitkin, kun kuulimme askeleita. Lähdimme juoksemaan portaikkoon ja pääsimme vihdoin ulos. Purskahdimme äänekkääseen nauruun ja kesti todella pitkää, ennen kuin saimme hillittyä itsemme.

Lähdimme kävelemään ympäri Tylypahkan tiluksia täydellisessä hiljaisuudessa. Olimme järvenrannalla ja jäimme hetkeksi siihen istumaan.

”Jessica”, Harry sanoi vakavan.

”No?” kysäisin.

”Haluaisitko olla kanssani Tylyahoviikonloppuna?” hän sanoi vieläkin hyvin vakavana.

Hymyilin, ”Tietenkin haluan… Ei kai sinua haittaa jos näen Dracon perjantaina? Sovimme, että menemme kahville ihan ystävinä, ei minään muuna.”

Harry hymyili väkinäisesti, ”Ei tietenkään haittaa. Itse asiassa minä menen treffeille perjantaina.”

Sisuskaluni muljahtivat ympäri. Yritin pitää naamani peruslukemilla ja kysyin,

”Kenen kanssa?”

Harry oli hetken hiljaa ja sanoi sitten, ”Ginnyn.”

!?!

”Okei, kiva”, sanoin ontolla äänellä. Käänsin katseeni pois ja hengitin syvään.  Tunnekuohu ryntäsi lävitseni ja nousin seisomaan. Kyyneleet tulvahtivat silmiini. Harry katsoi minua kysyvästi.

”Minulla on kylmä”, sanoin hyytävästi ja lähdin kävelemään kohti koulua.

”Jess, odota? Mikä sinun tuli?” Harry kysyi ja otti kädestäni kiinni.

”Sanoin jo, minun on kylmä!” kivahdin. Tuulenpuuska pyyhälsi ohitsemme ja maa jyrähti. Lähdin kävelemään sisälle ja yritin rauhoittua, sillä tiesin aiheuttavani tämän.

”Jess odota!” Harry huusi ja kuulin askeleiden nopeutuvan takanani.

Lähdin juoksemaan ja karjaisin portaikossa, ”Mene sen Ginnysi luokse!”

Kun pääsin takaisin makuusaliin, rojahdin sängylleni ja heitin peiton pääni yli. Miten hän vaikuttaa minuun näin? Voimani eivät ole koskaan tulleet esille noin pienestä!

Kun ajattelin Harrya Ginnyn kanssa, tuntui kuin joku olisi iskenyt useita kertoja veitsellä sydämeeni. Repikööt sydämeni rinnastani, minun on parempi ilman sitä. 

Kommenttia?  :-*

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 001
  • Clara, my Clara
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #39 : 07.12.2010 10:25:00 »
No niin, tässä tulisi tällainen nopea kommentti, sillä joku haluaa ihan pakosti katsoa pari W&G-jaksoa ennen töihin menoa... Heh. :D
Oikein mukava yllätys, kun tähän oli ilmestynyt kolme uutta lukua. Ensin meinasin lukea ne vasta töistä tullessani, mutta sitten jotenkin vain päädyin lukemaan ne jo. Ja vain siksi, että vilkaisin vain mihin lauseeseen vika luku päättyy... Paha tapa.
Ihan yksinkertaisesti sanottuna, kaikki luvut olivat mahtavia, Fred, George ja Ron olivat ihastuttavia. Fredin ja Georgen  selitys Harrylle ja Ronille Jessin ja Hermionen riidasta oli todella loistava. Tuli hieman naurettua sitä. Tosin, nauroin jo tyttöjen riidankin kohdalla, kun se oli sellainen... No, sellainen. Tosi tyttöjen omainen tappelu kaikella kliseemäisyydellään. :)
Tuosta vikan luvun lopusta tekisi mieli sanoa jotain, mutten osaa tehdä sitä yksinkertaisesti vaan niin monimutkaisesti, että jätän sen nyt sanomatta. Se saa innolla odottamaan seuraavaa lukua. Kivaa teinisuhdedraamaa... Ja tämähän kuulostaa mukavan pitkältä ficiltä. :)
-tirsu

>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor