Olen kuitenkin iloinen, että Koop ja Anna ovat finaalissa, vaikka Annan 'Pieni hento ote' vai mikä nyt olikaan, olikin vähän outo veto. En oikein tykännyt siitä, mutta sitten toisaalta se toinen kappale olikin aikas upea:) Toisaalta, tuntuuko teistä muista, että Koopin kappaleet ovat loppujen lopuksi kaikki aika samanlaisia? Jotenkin minulle on tullut sellainen olo... Mustang Sally nyt oli asia erikseen.
Haa! Minä en nähnyt mitään erikoista Annan viimeisessä vedossa. Ihmettelin melko suuresti, että kaikki olivat niiiin liikuttuneita siitä ja näin. .__. Minusta se vaan oli sellasta tyypillistä Annan laulamista. Pakko olla samaa mieltä erään kaverini kanssa, joka sanoi että Anna ei laula vaan voihkii. Ehkä olen ilkeä, mutta siltä se kyllä välillä enemmän kuulostaa kun pitää olla niin koskettavaa, että! x__x Edelleenkään en voi sietää koko tyyppiä. Aluksi taisin pitää Annasta ainakin jollain tasolla, mutta sitten semifinaaleissa se alkoi ärsyttää minua niin paljon. Ehkä se on sellainen tekotaiteellisuus, "laulan niin dramaattisesti ja herkästi mikkiin", jota en oikein voi sietää. En edes oikein osaa täysin sanoa, miksi en vain pidä henkilöstä. Tuokin voihkiminen ja muu on melko kärjistettyä, joten sitä tiilenkokoista hernettä ei tarvitse edelleenkään vetää nenukkiin.
Jännää muuten, ettei tänä vuonna ole valitettu siinä omassa kategoriassa pysymisestä. Pete laulaa rockia, Anna jotain - en edes tiedä mitä- ja Koop sellaisia rauhallisempia. Olen myös samaa mieltä tuosta Koopin biisien samanlaisuudesta. Vaikka pidänkin tyypistä, niin kyllä se vähän pistää ärsyttämään että joka kerta pitää laulaa ihan samanlaisia biisejä. Aina en edes huomaa eroa biisivalintojen välillä. Ehkä hän pitää rauhallisemmasta musiikista, mutta itse henkilökohtaisesti ostaisin levyn, jossa on sekä räväköitä kappaleita balladien oheella. Ja ei edelleenkään millään pahalla Koopia kohtaan, mutta en kauheasti tykkää sen siitä "särmikkäästä" äänestä. Ehkä se on vain makukysymys, mutta minusta se kuulostaa vähän hassulta. Anteeksi nyt vaan.
Minusta on silti vaan kauhean omituista, että 90% porukasta tuntuu olevan iloisia Peten putoamisesta. Sanokaa mitä sanotte, minä vain pidän Petestä ja sillä ei ole tosiaankaan mitään tekemistä sen söpöyden (satun kuuntelemaan musiikkia ja Peten esitykset iskivät) ja ennakkosuosikkina olemisen kanssa. Ennakkosuosikkius minua lähinnä ärsytti, koska siitä on lähinnä haittaa. Kaikkien pitäisi olla samalla viivalla eikä ketään pitäisi nostaa ylemmäs tai työntää alemmas.
Olisi kyllä ihan samaa poistaa tämä koko teksti kun aivot hakkaa tyhjää ja koko tekstissä ei ole mitään pointtia. Anteeksi.
Ps. Vaikka kannatankin Peteä, minusta oli silti melko epäreilua - ja typerää - hehkuttaa hänen loistavuuttaan sillä tavalla. Vaikka tuomareiden mielestä Peten olisi pitänyt voittaa, he olisivat silti voineet pitää asian omana tietonaan, koska osan äänestystulokset saattavat muuttua tuomareiden mielipiteiden myötä. Ja muutenkin. En vain pidä sellaisesta. Kannatin Aria viime Idolsissa ja Still Loving Youn jälkeen Jone sanoi että kisa on käytännössä nyt ohi, koska se veto oli niin hyvä jne. Sekin oli minusta melko typerästi sanottu. Sehän oli tavallaan Annan voittomahdollisuuksien poistamista (tai Arin, koska nähtävästi protestiäänilläkin pärjää), mikä on minusta erpäreilua. Annasta en kyllä edelleenkään pidä, mutta tuo kommentti jäi mieleeni.