Kirjoittaja Aihe: Matematiikkaa [S, raapale, angst]  (Luettu 1673 kertaa)

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
Matematiikkaa [S, raapale, angst]
« : 05.08.2012 19:51:02 »
Nimi: Matematiikkaa
Kirjoittaja: Heinis
Ikäraja: S
Tyylilaji: angst
Vastuunvapaus: minun kaikki.
A/N: Aloituslause ja tämä ajatus ovat pyörineet päässä jo pari päivää, joten piti kirjoittaa. En ole kirjoittanut kovin paljoa raapaleita, joten en tiedä, toimiiko tämä edes. Palaute on siis suotavaa :)

Matematiikkaa

Tämä ei ole matematiikkaa, hän sanoi. Tämä on elämää, eikä tässä lasketa plussia ja miinuksia. Tämä on todellisuutta, eivätkä hyvät teot kumoa pahoja. Tämä on rakkautta, enkä minä unohda kipua, jonka minulle aiheutit.

Minä otin taulukkokirjan ja yritin löytää kaavaa tämän ongelman ratkaisemiseksi. Löysin kaavan jolla sain laskettua lyhimmän etäisyyden mökiltä järvelle, mutta en löytänyt kaavaa, jolla olisi voinut pelastaa yhden rikotun luottamuksen ja yhden kuristuvan sydämen.

Tämä ei ole matematiikkaa, hän sanoi, ja minä ymmärsin etteivät kaikki lait pitäneetkään paikkaansa, ettei kaikkiin ongelmiin ollutkaan ratkaisua. Katsoin kuinka hän lähti ja ymmärsin, ettei negatiivista aina saanutkaan positiiviseksi lisäämällä tarpeeksi hyvää.
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Vs: Matematiikkaa [S, raapale, angst]
« Vastaus #1 : 07.09.2012 23:08:48 »
Kommenttikamppanjasta hei.

Oikein mukavasti otsikoitu. ;) Jostain syystä herätti heti ainakin minun huomioni.
Jotenkin liikuttavaa, tämä päähenkilön naiivius. Että kaavojen kautta voi hakea ratkaisun ja että miinuksesta saa plussan tarpeeksi positiivisella luvulla. Oikein mukava tyyppihahmo, tätä olisi voinut lukea vähän pitempään, ehkä tuplaraapaleena, mutta toimii raapaleenakin ihan loistavasti. Sadassa sanassa tarina (tai tilanne) tulee jotenkin tiivistetyllä tavalla kerrottua, ja tämä ei siis tässä tapauksessa ole mitenkään huono juttu. Päinvastoin, jokaisella lauseella tuntuu olevan merkitys.

Oikein mukavaa, kiitos tästä! ;)

turkinpippuri

  • Ar Dân
  • ***
  • Viestejä: 726
Vs: Matematiikkaa [S, raapale, angst]
« Vastaus #2 : 07.09.2012 23:32:53 »
Hei moi pöö.

Oon niin matikkafriikki että tää oli pakko lukea. Tykkäsin hulluna tästä ideasta. Oon itsekin miettinyt, että voisin joskus koettaa yhdistää matikan ja kirjoittamisen.

Tunnen sielunsisaruutta(/veljeyttä tai jotain) kertojaa kohtaan. Itsekin toivoisin, että kaikki vastaukset kaikkiin ongelmiin löytyisivät MAOL:sta. (jos näin olisi, niin MAOL varmaan olisi oikeastikin Raamattu).

Mut niin. En oikein osaa antaa mitään kunnollista kommenttia :D Tykkäsin ja tää toimi oikein hyvin just raapaleena. (jos joskus haluat yhdistää matikkaa pitempään tekstiin, niin ilmottaudun jo valmiiksi lukijaksi).

Kiitokset!
ja hetkeksi herää tunne: tapahtua voi mitä vaan
mutta harvemmin kuitenkaan
planeetat suis tu vat radoiltaan


avatar raitakarkilta

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Matematiikkaa [S, raapale, angst]
« Vastaus #3 : 08.09.2012 01:24:59 »
katso katso mä kommentoin sain lopetettua typerien videoiden tuijottamisen

En oikeasti osaa kommentoida tätä, mutta yritänpä nyt kuitenki ku pääsin jopa näin pitkälle. Venytän tätä kommenttia mahdollisimman paljon turhilla höpinöillä joilla ei oo mitään tekemistä itse tekstin kanssa, niin sä luulet että kirjoitin hienon kommentin. Hämään sua. ok mit

Anygays mä tykkäsin tästä ihan semipaljon, ja vaikka luin taas pitkästä aikaa suomeks ja mun taidot on kadonnut niiiiiiiin en huomannu mitään vihreitä tässä. Ihanan bittersweetiä angstia joka toimii. Tunsin kans jotain outoa yhteenkuuluvuutta kertojaan. Ok.

Taas joku karuin kommentti mut sie halusit kommentin joten tässä on. Laadusta ei saa valittaa. 8'))
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
Vs: Matematiikkaa [S, raapale, angst]
« Vastaus #4 : 08.09.2012 22:33:38 »
faux pas, heipähei. Kiva että otsikointi toimi, mietin että onko se liian tylsä tai tavallinen. Mun itse asiassa oli tarkoitus kirjotitaa tästä ajatuksesta monikymmensivuinen tarina, mutta koska tämän raapaleen idea olisi päässyt vasta loppuun, niin arvatenkin hylkäsin tarinan ja nappasin tämän. Siitä ehkä lyhyys. Tosi kiva, että jokaisella lauseella tuntui olevan merkitys. Mä yleensä jaarittelen liikaakin joten kiva, että onnistuin nyt tällaisessa. Kiitos kommentista :)

turkinpippuri, matikkafriikkeys kannattaa ja sen yhdistäminen kirjottamiseen vielä enemmän. Olis kieltämättä kivaa, jos kaikkiin elämän ongelmiin löytyis joku yhtälö yhtä helposti kuin suoralle (vaikka en kyllä nyt muista, että löytyykö suoran yhtälö kovin helposti...). Joo, kiva että tykkäsit ja että toimi raapaleena! Ja aww, mulla on matikkatekstienlukija :') eiku mitä. Kiitos kommentista :>

Urpo, vau oon niin ylpee susta aika hienosti hämätty, melkein hämäännyin suuresti. Hienoa ettet huomannu vihreitä, olisikin vähän noloa jos olisi vihreitä näin lyhyessä tekstissä. Ja oon ylpee että luit suomeksi jotain! Se on okei tuntea yhteenkuuluvuutta kertojaan. Se on hyvä. Tai no ei ehkä oikeesti mutta siis joo. Laadusta ei valiteta, kiitos kommentista pullaseni :3
Can't you see what you've done to my heart
and soul?