Selittääkseni erilaisten variaatioiden olemassaolon tarkoituksen otin puheeksi nimenomaan nämä katsojat, koska näillehän tekijät ovat adaptaationsa suunnanneet. Et pidä näistä, se tuli kyllä selväksi, mutta on kyllä loukkaavaa sanoa, että näiden muiden variaatioiden hahmot on OOC ja että nää muut variaatiot on "pyhäinhäväistys". Tällaisia mielipiteitä ilmaistessa täytyy varautua siihen, että joku tulee olemaan eri mieltä tästä ja haluaa myös puolustaa omaa näkökantaansa.
Minulla EI ole mitään sitä vastaan, että tarinoihin tuodaan toisia etnisyyksiä/sukupuolia/tms edustavia hahmoja, mutta EN pidä siitä, että tekijät EIVÄT VIITSI myöntää keksineensä uuden, mielestään paremmin tarinaan sopivan hahmon. Ottaisin Joan Watsonin mielihyvin mukaan kuvioihin, jos sen nimi olisikin vaikka Albert Weasley, jolloin hahmo olisi ihan avoimesti OC, eikä yrittäisi olla nykyaikaan siirretty John Watson.
Esim. tämä kohta sai mut irvistämään. Miksi sarjan tekijöiden pitäisi myöntää jotain sellaista, joka ei ole totta? Täähän on vain sun mielipitees, sun mielestä nää hahmot on OOC eikä ne sais mitenkään olla tekemisissä alkuperäishahmojen kanssa. Kuitenkin näitä hahmoja luodessa tekijät ovat tutkineet alkuperäiskirjojen hahmoja ja vieneet heidät uuteen miljööseen tai aikakauteen tai muuttaneet niiden kansallisuutta tai sukupuolta. Jos mä itse heräisin huomenna miehenä, olisinko mä silti sama ihminen? Totta helvetissä. Tai jos mä heräisin huomenna aasialaisena, olisinko mä silti sama ihminen? Jep. Tietty mä olisin muuttunut ja se vaikuttais esim. mun identiteettiini ja muiden ihmisten suhtautumiseen ja mun paikkaani yhteiskunnassa jne., mutta se ei tekis musta "toista ihmistä", ei mun pitäis sen takia aloittaa elämääni nollasta.
Lisäks en oikein tajua noita sun esimerkkejä ("Sherlock Holmesin hahmokuvaan kuuluu, että hän on englantilainen miespuolinen yksityisetsivä. Jos teemme hahmon, joka on intialais-norjalainen kirppusirkuksen naispuolinen jonglööri nimeltä Sherlock Holmes, he eivät ole sama hahmo. Sama nimi ei ole sama asia kuin sama hahmo."), koska eihän missään näissä adaptaatioissa ole vaihdettu kenenkään ammattia? Sherlock Holmes on yhä (konsultoiva) yksityisetsivä ja Watson on hänen apurinsa, entinen lääkäri. Kaiken lisäks Elementaryn Sherlock on täsmälleen tuollainen kuin sanoit eli "englantilainen miespuolinen yksityisetsivä". Miten se Watsonin sukupuoli ja kansallisuus voi painaa vaa'assa näin paljon? Mitä ominaisuuksia siltä puuttuu verrattuna miespuoliseen, englantilaiseen Watsoniin? Mikä tekee siitä OOC:n? Tahtoisin kuulla hieman perusteluja tälle, muutakin kuin "se on nainen!!" Koska ihan oikeesti nyt,
Joan Watson ei ole nykyaikaan siirretty John Watson. Hän on Joan Watson -niminen erillinen hahmo. Eikä siinä mitään, että John on pyyhitty sarjasta ja tilalle on otettu joku hauska OC. Mutta voisi samalla vaivalla keksiä sille edes toisen nimen. "Joo, näillä hahmoilla ei kyllä ole mitään yhteistä, mutta ratsastetaan nyt tuon alkuperäisen varjolla."
miten ihmeessä voit perustella sen, ettei Joan Watsonilla ole mitään yhteistä kirjacanonin Watsonin kanssa??