Kirjoittaja Aihe: Prinssi Kaspianin matka maailman ääriin, Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11 | päivät 17-31 + epilogi 14.10  (Luettu 32180 kertaa)

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Kiitos Solembum, olipa suloinen ystävyyden hetki  ;D
Eussilla oli sulattavia lauseita *nyyhkäys*
Toivon koko itserakkauteen taipuvaisesta sydämestäni, että saat viimeinkin tilaisuuden päättää elämäsi suunnasta.
Kauniita sanoja Eussilta <3
:D
« Viimeksi muokattu: 10.01.2011 17:06:59 kirjoittanut Ferope »
People go in one end, and meat comes out the other.

Human_cannonball

  • ***
  • Viestejä: 308
Oiii! Ihana jatko<3 Mielestäni tämä oli ehkä paras osa koko ficistäsi tähän mennessä :) Jotenkin vain osasin kuvitella tilanteen niin täydellisesti ja se oli ihanaa. Jatka samaa rataa!

~Human_cannonball (innokas fanisi)

P.s. pikku virheen bongasin:
Lainaus
(hiire nimi maistuu kummalta kielelläni)
pitäisi varmaankin olla hiiren? Mutta mitäpä tuosta, kaikille sattuu virheitä.

Banneri by: Ingrid

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Taidokkaasti kirjotettu matkapäiväkirjamerkintä :) Sen yhden kirjaimen puuttumisen huomasin sieltä, mutta se ei haitannut ollenkaan. Taso pysyy edelleen yhtä korkeella ku alussa ja toivottavasti jatkoa tulee taas mahd. nopeesti ^^
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
<3<3<3
oromari: voi eussi sinullakin on tunteet! (en olis ikinä arvannut hmm.) Kiitoskiitos kaikesta positiivisesta palautteesta oi punastun (eikun eussi punastuu!) ;)

Ferope: Kiitos ihanasta kommentista (jälleen kerran ;)) Enpä oikeen tiedä mitä muuta tähän sanoa, mutta tosiaan - jääköhän tää eussin sydämellisyys vaan väliaikaseksi?? :D

Human_cannonball: kiitos;) (ei nimikirjoituksia tänään *ylimielinen vilkutus*) Korjaanpa ton virheen samantien!!

Fairytale: Ja kiitos vielä kerran!! :) (korjaan tosiaan sen ärrrsyttävän virheen...)

Kaikki: Joo mulla alko kans (tietysti...) koulu tänään ja kuten arvata saattaa, en voi kököttää enää kaikkia päiviä sisällä koneen ääressä (sydämeni itkee verta!) joten siis myös luonnollisesti päivittelytahti hidastuu (pahoittelen). Kaiken lisäksi mulla on koulun vaihto edessä syksyllä ja nyt on työnteon aika (voi *****) kaikkia räkkäysriippuvaisia opettajia lainatakseni (eussi pidä turpa kiinni siellä aivojen perukoilla!) Eli tästä sepustuksesta tiivistelmä : koulu rajottaa kirjottamista, sorisori
Silti jatkoa lupailen, mahdollisimman pian!
(toivotaan ettei ala heti kokeet painaan päälle :()

Kiitos vielä kaikki rakkaat kun jaksatte kommentoida!! <3

nahjulia

  • hyppelipompeli
  • ***
  • Viestejä: 50
  • No one's gay for moleman
Selitys ymmärretty ja hyväksytty! Mun mielestä sulla on muutenkin ollut niin tiheä päivitystahti ettei tosikaan :)

ja sitten ficciin:
SE OLI MAHTAVA!
Hyvä ratkaisu, ettei joka luvussa ole vaan Edmundin ja Kaspianin pelehdintää, vaan vähän syvempääkin asiaa :)
Make me dance I want to surrender
your familiar arms I remember
Everybody's talking about you
every word's a whisper without you

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
oho Eussilla on tunteet:DD!! voi Piipriip (en edelleenkään jaksa kirjottaa sen oikeeta nimeä) raukkaa kun
sillä on niin kova ikävä jotain...<3 Lopun kuvailu oli tosi kauniisti kirjoitettua!
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Oi että, kiire kouluun, mutta pakko kuitenkin kommentoida.
Tää on todella suloinen kappale! :33 Riipitsiip oli IC, kohtelias Eussille vaikka Eussi ei (ainakaan aikaisemmin) ollut kohtelias sille. Vuorosanat olivat kauniita ja sopivat molempien suuhun.

Yksi virhe löytyi:
Lainaus
Siinä Riipisiipin rinnalla,
Riipitsiipin oletan?

Mutta hei, onnea siihen viimehetken loppukiriin!

-N

P.S. Missä vaiheessa se uusi Malec on? ;D
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
nahjulia: Voi kiitos taas kerran <3 päivitystä pukkaa kun inspiraatio ja aika kerrankin kohtaa (siis yleensä lomalla ja viikonloppuisin, mutta yritän repästä aina tilaisuuden tullen tätä vapaata kirjottamiseen, sillä sehän on selvä että ilman sanoja ei voi elää! olkoon sitten luettavaa tai kirjotettavaa RAKASTAN kirjaimia! <3) hyvä että tykkäsit, yritän olla keittämästä tästä pelkkää siirappia ;)

Sekaisin: Kiitokset ;) Kyllähän sieltä eussi rakkaimpani mielestäkin jotain suloista löytyy kun tarkemmin kaivellaan ;)

Neithan: Riip on suorastaan kohteliaisuuden perikuva! :) Kiitokset kiitokset!
Virheen korjaan hetiheti! Kiitos kun bongasit, ilmeisesti alkava kaihi silmissä tai jotain :D
Ja malec, hmm loppusuoralla ollaan, tälläkertaa yritin pistää Magnuksen hulluja ajatuksia paperille, toivon ettei ole aivan älyttömän kyllästetty adjektiiveilla (tekstiä vääntäessäni ensin tulee aina mieleen adjektiivit, sitten vasta itse kuvailtavat asiat) Ja silleen. Toivon ettei taso ole kauheesti laskenu, katsotaan nyt. Alec on ehkä vähän turhan koiranpentu, mutta voihan se asia niin Magin silmissä olla ;)
Pian julkaisen, ihan lähipäivinä ;)
P.s. Kiitos kannustuksesta!! <3

Dorothée

  • Extreme-noob
  • ***
  • Viestejä: 34
  • U don't wanna piss off da Morso.
Vähä, hyvä jatko oon lukenut nää kaikki luvut peräkkäin XD
Ihanan pervoo!! :D
Fero houkutteli mut lukee tätä.. :D :
Fero: - (nauraa) Irrottaa katseensa Edmundin muodokkaasta takamuksesta.. (repee)
Mä: - Woooot??? (hymyilen hiukan)
Fero: - Mmm... ( hymyilee idioottimaisesti)
Mä: HÄH!?
Fero: - Se oli yks maailman parhaimmist ficeist (ajattelee selvästi Ediä ja Kassua)
Mä: - Aa... Mennää lukee se!

XD
Don't cha wish your girlfran was a freak like me?

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Jutunen: oooi kiitos :) *repee tolle keskustelulle*
LOISTAVAA TOIMINTAA AIVOPESKÄÄ MULLE (siis EUSSILLE tarkotan) LISÄÄ LUKIJOITA!!

Ja sitten itse jatkoon. Kaikille lukijoille, olkaatte hyvät ;)

Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, päivä26

Makoilin homeiselta silliltä löyhkäävään, nukkantuneista huopalapuista hätäisesti kokoonkursittuun tilkkutäkkiin kietoutuneena rähjäisessä riippumatossani miehistön suppeissa, voimakkaasti pistävälle hielle haisevissa makuutiloissa Sarastuksen sisäkannella selaillen matkapäiväkirjani kostuneita sivuja mehiläisvahakynttilän himmeässä valokeilassa. Ikipimeyteen tuomitulla, karskien merimiesten välttämättömimmän unentarpeen huomioiden rakennetulla sisäkannella oleskellessani en koskaan voinut olla täysin varma merellä vallitsevasta vuorokaudenajasta – kivikovien lavereiden ja – todennäköisesti tiukkojen painorajojen puutteesta johtuen! – kierteelle rullautuneiden riippumattojen kansoittaman, tunkkaista vankiselliä erehdyttävästi muistuttavan käytävän ainoa pyöreäpuitteinen ikkuna avasi säröilevän näkymän tummina kuohuvien aaltojen alle, mieltä ylentävän päivänvalon ulottumattomiin.

Huokaisin itsekseni – olin pramealla Sarastuksella vastentahtoisesti matkatessani vuodattanut lukuisat kohdalleni koituneet huolet ja musertavat murheenkryynit rakkaan matkapäiväkirjani tiheähköllä käsialalla täpötäyteen tuherretuille, reunoistaan rispaantuneille lehdille, joita nyt jälkikäteen käännellessäni mielsin yhtäkkiä oman maailmankatsomukseni kovinkin kapoisaksi. Sillä näiden pitkien viikkojen aikana minulle oli tapahtunut toinen toistaan kuumallisempia asioita; suorastaan ennenkuulumattomia kokemuksia, enkä ollut osannut muuta kuin valittaa!

Toki eräät mutkikkaimmista merkinnöistäni saivat yhä pelkurin elkein Sarastuksen epätavallisimpia sattumuksia käsittelevän mieleni pakahtumaan omantuntoni äänekkään päättämättömästä kolkutuksesta – ainoan silminnäkijän ikävässä asemassa rehdin kansalaisen velvollisuuksiini kuuluisi esittää syytökset Narnian nuorta kuningasta vastaan valtaneuvoston edessä. Pudistin toivottomana päätäni – en nimittäin ollut vielä saanut hoidettua hiljasten hiiviskelykierrosteni seurauksena hentoisille harteilleni kasaantunutta valtavaa vastuun taakkaa pois päiväjärjestyksestä. Pakonomaisen ankarista pohdinnoistani huolimatta ei jokaiselle osapuolelle tasavertaiseksi osoittautuva sopuratkaisu vain ollut pulpahtanut ilmoille mieleni tuntemattomimmista syövereistä.

K Kaspian: (hihittää tyttömäisesti Sarastuksen sisäkannelle johtavalla, narahtaen raottuneella ovella) ”Edmund, juokse nopeammin tai kiskaisen hallitsijan kullalla silatun valtaistuimen varkain ihanaisen takapuolesi alta ennen kuin ehdit suukkoa suikata!” (pronssinkiiltoinen kynttilänjalka tärisee hänen kädessään uhkaavasti)

Edmund: (muka tuohtuneena) ”Sinä senkin – ” (pui nyrkkiään pilke silmäkulmassaan)

Jätin lakisääteisen korean protokollan ja hovin – joksi Sarastuksen karvaista miehistöä ei voisi edes kaunopuheisimmissa kuvaelmissa nimittää! – käytöstavat täysin omaan arvoonsa kutkuttavan mielenkiintoni herätessä hiljaisesta horroksestaan valmiina tarttumaan tärisevin käsin kiinni uskollisen mustekynäni syrjään. Puhalsin Kurttuisen Risuparran puulaverin reunalla valuttavan mehiläisvahakynttiläni sammuksiin työntäen samalla rakkaan matkapäiväkirjani hihansuistaan musteeseen tahrautuneen pellavapaitani turhankin väljään etumukseen, ja ryömin sydän pamppaillen torahampaisia pölypunkkeja kuhisevan tilkkutäkkini niljaisiin laskoksiin.

K Kaspian: (silittää Edmundin poskea) ”Solvaavan vallankumouksellinen puheenpartesi loukkaa tunteitani, kanssahallitsijani.” (hymyilee ilkikurisesti laskien kynttilänjalan Läskipää Partasudin alituisesti liitoksistaan nitisevän, ruokottoman likaisen riippumaton reunalle)

Edmund: (sulkee oven leikkimielinen irvistys kasvoillaan) ”Moinen akkamainen tyranni Narnian vallan kahvassa.” (jupisee kiharaista päätään puistaen)

K Kaspian: (näennäisen ynseänä) ”Varopa karkeita sanojasi, maalaismoukka!” (kutittaa Edmundin kylkeä sormenpäillään)

Edmund: (hymyilee viekkaasti) ”Silpaistakoon mokomalta kaula poikki kuninkaallisen giljotiinin toimesta.” (astahtaa Kaspianin odottavaan syliin)

K Kaspian: (näyttää Edmundille kieltään) ”Maanpetturi!

Edmund: (kohottaa kulmiaan ivailevasti) ”Ei tähän jumalankiroamaan päivään mennessä ole tyhjyyttään kumisevaa päätään käyttänyt.”

K Kaspian: (virnistää) ”Narnian komeimman metsästysmuiston saa se syntinen pyöveli hirsimökkinsä takanreunalle.” (kietoo käsivartensa Edmundin vyötäisille)

Edmund: (katsoo ällöttävän imelästi Kaspianin ruskeisiin silmiin) ”Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kirveenheilauttajaksi edellämainittujen hyvitysten toivossa.”

K Kaspian: ”Imartelija.” (suutelee kevyesti Edmundin huulia)

Edmund: ”Vitsiniekka.” (vastaa pehmeään suudelmaan tarrautuen takiaisen lailla Kaspianiin)

(Minä pieraisen kovaäänisesti)

K Kaspian: (nojautuu pikaisesti kauemmas Edmundista tähyillen silmät suurina ympärilleen lähes pilkkopimeällä sisäkannelle) ”Edmund – ” (hätääntyneenä)

Edmund: (irrottaa otteensa Kaspianista ja painaa sormensa Kaspianin mutristuneille huulille) ”Shh. Emme ole yksin.” (kuiskaa jännittyneenä)

(Pidätän toivottomana hengitystäni)

K Kaspian: ”Meitä tarkkaillaan, Edmund!” (sieppaa kynttilänjalan harmahtavaksi pinttyneeltä riippumatolta)

Edmund: (koskettaa rauhoittavasti Kaspianin käsivartta) ”Napataanpa se nilkki, kuninkaani.”

Makasin epämukavalla kerällä etäisesti saastaista tiskirättiä muistuttavaan tilkkutäkkiini kääriytyneenä jo mielettömän vaarallisen merimatkamme ensimmäisenä iltana kohdalleni langenneessa, vihertävän homeen pilkuttamassa riippumatossa maastoutuneena aikojen saatossa hapertuneeseen villakankaaseen painuneeseen kraaterimaisen syvään kuoppaan. Puristin pakonomaisesti vapisevat käteni tiukasti nyrkkiin ja toivoin koko pienestä sydämestäni kuhmuraisen olemukseni sulautuvan uskottavasti lukuisten vääntyneiden riippumattovanhusten joukkoon. Kylmä hiki valui kapeina noroina otsallani kuningas Kaspianin ja Edmund-serkkuni hiiviskelevien askelten lähestyessä surkean mielikuvituksetonta piilopaikkaani.

Edmund: ”Näytä valoa, Kaspian!” (askelet nopeutuvat)

K Kaspian: (huudahtaa toiveikkaasti)”Mitä – ”

Edmund: ”Tuolla.” (kuiskaa kiihtyneenä)

(raotan varomattomasti tilkkutäkin ryppyistä reunaa – Edmundin liiankin tarkat silmät – ovat varmaankin periytyvä sukurasite! – havaitsevat olematontakin olemattomamman liikkeen myrskylyhtyjen lailla pimeässä kiiluen)

Edmund: (ryntää ripeästi käytävän poikki) ”Nyljen sen elävältä!” (kiljaisee ravistaen uhkaavasti riipumattoani – sydämeni hakkaa kurkussa taistellessani epätoivoisesti vastaan)

K Kaspian: ”Odota Edmund!” (nahkatossut rummuttavat kantta)

Edmund: (raastaa tilkkutäkin hikisestä otteestani läskipääpartasutimaisen raivokkaan ilmeensä valahtaessa) ”Eustace?


A/N:Kommentoikaahan taas rakkaat, minä <3 kommentit!
Kertokaa onko taso laskenut, ja oliko toi mauton pieruvitsi liian... niin noh.
Ainakaan en mässäilly pieruhuumorilla vaikka mieli vähän teki...
Kommentteja kommentteja lukijani kiitos <3
Jatkoa seuraa heti kun inspiraatio iskee ja ehdin jotakin sepustaa,
tottahan meitä kaikkia kiinnostaa, kuinka eussi luikertelee tilanteesta irti (vai luikerteleeko tällä kertaa??) ;)
p.s. kirjotusvirheiden bongaajat ovat oikein lähellä mun ja eussi-rakkaani sydäntä<3

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Jee uusi luku tullut! <3
Vai on se Eussi ruvennu piereskelemään!? :D
Taso ei oo mun mielestä laskenu ja näin hätäsesti luettuna ei kirjoitusvirheitäkään näkynyt.

homeiselta silliltä löyhkäävään, nukkantuneista huopalapuista hätäisesti kokoonkursittuun tilkkutäkkiin kietoutuneena rähjäisessä riippumatossani
Voi Eussilla on huonot oltavat ;(

K Kaspian: (hihittää tyttömäisesti Sarastuksen sisäkannelle johtavalla, narahtaen raottuneella ovella) ”Edmund, juokse nopeammin tai kiskaisen hallitsijan kullalla silatun valtaistuimen varkain ihanaisen takapuolesi alta ennen kuin ehdit suukkoa suikata!” (pronssinkiiltoinen kynttilänjalka tärisee hänen kädessään uhkaavasti)
Elämän kevät! ;D Voiko jollekin revetä näin pahasti *kursii itseään kokoon*

(Minä pieraisen kovaäänisesti)
xD

Edmund: (raastaa tilkkutäkin hikisestä otteestani läskipääpartasutimaisen raivokkaan ilmeensä valahtaessa) ”Eustace?”
Läskipää Partasuti is back!!! Wohoo :D

<33
People go in one end, and meat comes out the other.

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Lainaus
(Minä pieraisen kovaäänisesti)
Aahhaah ;D :D

Taso pysyy edelleen oikein hyvänä, eikä kirjoitusvirheitä sattunut silmään. Muutamat kahdat olivat oikein huvittavia :D
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

Human_cannonball

  • ***
  • Viestejä: 308
Ihan mahtavaa! ^^ Voi Eussi raukkaa. Homeinen riippumatto.
Hyvin sä saat tekstiin kuvailua ja tunnelman luotua. Virheitä en bongaillu tällä ketaa. Jatkapas ;)

Banneri by: Ingrid

kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
:D:D::D:D:D:D:D aahhahaha :D:D Voiii parkoja. Sulosta. :D Ei tää taso oo munkaan mielestä paljoo muuttunu, tosi hyvä luku taas! (:
après moi, le déluge

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Oi kommentteja! <3
Ferope: Voikiitoskiitos!! (eussi huom! kyllä, eussi myöntää kärsivänsä lievistä ilmavaivoista, mutta vain sen ainaisen suolasillin takia.) Aa mä niin repesin tolle; Läskipää Partasuti is back! Wohoo! -kohdalle!! *kaivaa jesarin kaapista*

Fairytale: Ihanaa ettei pieruhuumori haittaa, itte repesin huomatessani ton lauseen tekstissäni, eussihan sen tais sinne lisätä mun silmän välttäessä ;) Kiitokset jälleen kerran ;)

Human_cannonball: Eussi parka on syrjitty olento... Jatketaan jatketaan suunnitelma valmiina, pääsee tässä (korkeintaan) muutaman päivän sisällä paperille. (valitettavasti opettajat luulee ettei mulla oo muuta elämää kun koulu, ja laittaa ah niin ihania läksyjä tuleen ihan kilokaupalla... Hei vähän rajaa,vasta eka viikko onnellisesti takana!  ::) ) Mutta kiitokset (taas) xD

kuumakisu: Kiitokset kiitokset! <3 (ihanaa ei virheitä.... vielä;))

Pusuja eussilta! <3

Dorothée

  • Extreme-noob
  • ***
  • Viestejä: 34
  • U don't wanna piss off da Morso.
Eikä, XD repesin tolle:

''ihanaisen takapuolesi''
                          jutulle

Kiitos uudesta luvusta. Musta, tuntuu että saat sellaset epäillyttävän kaksimieliset sanat/lauseetkin näyttämään siltä että joku maailman sivistynein lordi tai joku vastaava olis sanonu sen <3 XD
 
Edi ja Kassu taas kuvioissa WOO!!
Ne on niin parhaita (niinkuin aina)

XDXDXDXDXDXD
« Viimeksi muokattu: 14.01.2011 20:02:41 kirjoittanut Jutunen »
Don't cha wish your girlfran was a freak like me?

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Apuaaa nyt se jäi kiinni!!!:DD voi ei Eussi raukka, Edmund varmaan nylkee sen:))
Aah odotan innolla millainen miesten reaktio on, onko ne noloja vai vihaisia ja mitä Eussi sitten tekee...
kiristääkö se niitä? tykkään oikeesti tosta sun kuvailu tavasta, vaikka oon varmaan sanonu jo monta kertaa, mutta
sanonpahahn vielä kerran:)
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Jutunen: Eussipa on lahjakas poika kiertelemään, ja sitä paitsi musta tuntuu että se ei paljon kaksmielisyyksiä itse ymmärrä, joten... xD Kiitos ihanasta kommentista ;)

Sekaisin: Tosiaan, eussi parka. Katsotaan katsotaan, kuka kiristää ja ketä!! xD Kiitos ihan älyttömästi taas kommentista (oi siellä oli kehuja!) :)

P.S: Ei oo tosikaan mä en osaa lisätä kuvaa miten joku voi ollaa näin ***** (<-- sääli en voi kuvailla kun rankkasin tän k13: ta ;)) Kuitenkin hei laitan tähän linkin sinne photobucketiin, kun en sitten millään onnistu liittään sitä tähän (saa neuvoo tarkemmin, niin että etanakin ymmärtäis xD suunnilleen sillä älykkyystasolla taidan liikkua)

http://s1116.photobucket.com/albums/k566/MsSolembum/FanGallery/?action=view&current=img019.jpg

käykää katsastamassa jos kiinnostaa ;)
« Viimeksi muokattu: 15.01.2011 21:39:16 kirjoittanut Solembum »

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Yhä mukavan kutkuttavaa teksitiä, mutta pakko sanoo, että hahmot (siis muut kun Eussi) oli vähän OoC. Esim se kikatus Kaspianilta ja Edmundissakin oli semmonen epäedmundmainen sävy. Ja sitte mua ihmetytti se, että miten Kaspian pystyy laittaan kyntelikön riippumaton reunalle. Mutta kuitenkin, näistä seikoista huolimatta, innolla odotellaan, mitä eussi-paralle käy  ;) toivottavasti ed höykyttää sitä oikein kunnolla  :D no ei ny  ;)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
oromari: Kiitos kommentista! Toivotaan että nuo epäkohdat kassun ja edin käytöksessä johtuu vaan eussin kieroutuneen liiottelevasta kuvailusta, yritän kuitenkin nyt jatkossa rajottaa noin... hmm homomaisia? piirteitä.
Ja Sarastuksen riippumatot on tärkätty :') Hope u like >

A/N: Voinkin sitten kertoa että tän pätkän kirjottamisessa kesti ja kauan! Taitaa olla tähän mennessä kirkkaasti pisin ja täynnä kaikkee uutta ja ihmeellistä (tai sitten ei). Siksi on tässä ollut väliä päivityksillä... En vaan loppujen lopuks osannu pätkästä tätä kahteen osaan, mutta toivottavasti odottaminen on ollut edes jonkun arvosta (suomeksi: toivottavasti tykkäätte ;))
Ihanaa jos jaksatte taas kommentoida ja silleen ;)
Kirjotusvirheiden bongailijat on aina lähellä sydäntä :)

Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, päivä27

K Kaspian: ”Sinun pahasuinen serkkusi?” (hämmästyneenä – viha kaikkoaa hänen äänestään vellovan epätoivon sumentaessa hänen tummanruskeat silmänsä)

Minä: ” – mitä rakas äitimuorikin sanoisi – vieläpä pahasuinen!” (jupisen itsekseni puoliääneen)

Edmund: (pudistaa päätään) ”En olisi uskonut sinusta Eustace! (repii minut paidankauluksesta  tärisevin käsin voimakkaasti Läskipää Partasudin jalkahieltä löyhkäävälle kannelle värjöttelemään)

Minä: (lysähdän huohottavaksi möykyksi saastan sekaan) ”Syököön merikäärme läpimädän sydämesi, kelvoton verenpetturi!”

Edmund: (vilkaisee Kaspiania sivusilmällä) ”Hieman tarkemmin pohdittuani – saattaisinpa sittenkin uskoa.” (korahtaa huvittuneena henkilökohtaisesti surkeaksi mieltämälleni sutkaukselle)

K Kaspian: (osoittaa sanansa Edmundille) ”Hän tietää.” (toteaa yksioikoisesti)

Edmund: ”Niljaisin korulausein poikkeuksetta vastenmielisiä tuntemuksiaan ilmoille julistava serkkuni osaa varmasti tukkia suunsa korkea-arvoisen kuninkaamme näin ilmaistessa.” (kääntyy puoleeni nenäänsä nyrpistäen) ”Vai kuinka, Eustace?” (ravistelee kaulustani uhkaavasti)

Minä: (mulkaisen häntä murhaavasti) ”Irrota otteesi vaatimattoman vaatekappaleeni etumuksesta, ruoja!” (puuskahdan vasten Edmundin kopeita kasvoja)

K Kaspian: (laskee kynttilän Lyttynaama Sorkkakoiven karvoja yltympäriinsä pölistelevälle laverille) ”Hän kertoo.” (surullisena)

Sinä unohtumattomana hetkenä ymmärsin erittäin maanläheisestä asemastani huolimatta olevani epämiellyttäviä väristyksiä selkäpiitäni pitkin kairaavan tilanteen herra – kieroutuneeseen mielikuvitukseen pohjaavan esihistoriallisen valtakunnan tulevaisuus riippui viimeisillä voimillaan löyhähköjen kielenkantojeni varassa. Minulla oli valta tuhota Narnian tuhansia vuosia hallinneen kuningashuoneen viimeisen vesan puhtoinen maine vain lavertelemalla monen monituiset, näiden pitkien viikkojen aikana tarmokkaasti kerryttämäni tiedonmuruset Sarastuksen airoissa raataville raivotautisille taruolennoille, joiden luottamus nuoren kuninkaansa käskyihin oli viime päivinä alkanut rakoilla muutaman harkitsemattomasti komentosillalta jaellun, läheisesti ihoa armotta ruoppaavan kattiruoskan valitettavaan läsnäoloon sidotun tuomion myötä.

Edmund: (päästää irti pellavapaitani pilalle venähtäneestä kauluksesta) ”Mutta – ” (hänen äänessään särähtää pelko) ” – mutta hän ei voi!

Minä: ”Vaan ken estää?” (virnistän hiukan liiankin kurittomasti)

Edmund: ”Kattiruoska.” (epävarmasti)

Minä: (naurahdan kimakasti) ”Kattiruoskan kosketus saa minut laulamaan totuuden sinun ja sodomikkohallitsijamme hyvinkin läheisistä väleistä.” (kädet puuskassa vyötärölläni pullottavan matkapäiväkirjan peittona)

Edmund: ” – leikkaamme liukkaan kielesi irti.” (vieläkin epävarmempana)

K Kaspian: (katsoo Edmundia syvälle silmiin) ”Puhdassydämisen kuninkaan oikeudentaju estää minua ryhtymästä ruumiinjäseten veriseen silpomiseen.”

Edmund: (kalpeana kasvoiltaan) ”Yhteiseksi hyväksi.

K Kaspian: ”Ei.” (murahtaa)

Edmund: (raastaa hiukset päästään) ”Mutta – ”

K Kaspian: (likimain tyyni ilme kasvoillaan) ”Edmund! Kaipaako vallanhimoinen mielesi jälleen muistutusta alhaisemman asemasi velvoittamasta käytöksestä?”

Edmund: (tuijottaa kantta posket punaisina) ” – ei” (murahtaa pahantuulisena ja potkaisee Riipitsiipin kuopalle painunutta untuvatyynyä)

K Kaspian: ”Kuka on Narnian kuningas, Edmund?” (rauhallisesti)

Edmund: ”Kaspian Kymmenes.” (mumisee lähimmälle seinälle)

Nousin huomaamattomasti nytkähdellen istumaan varmastikin jo hennosti sinertäville mustemille rusikoitunut selkäni vasten terävän tikkukomppanian miehittämää tiikkipuista seinää iskostaen tarkan katseeni silmää räpäyttämättä Edmundin kiperien tilanteiden partaalla auttamattoman väkivaltaisiksi heittäytyviin kouriin. Ristin särkevät sääreni hampaitani kiristellen ja taputin rauhoittavasti kuhmuraa paitani etumuksessa – arvokkain neuvotteluvalttini oli yhä tallella. Pyyhin kylmän hien otsaltani hilseilevän likakerroksen kuorruttamaan kämmenselkääni sylkäisten tastelun tuoksinassa tahmaiseen kitalakeeni liimautuneet pölyhahtuvat limaisena klimppinä – lähestulkoon epähuomiossa! – serkkuni upouusille majavannahkaisille saapikkaille.

Edmund: ”Kautta Aslanin harmaantuvan harjan, Eustace!” (kiljaisee vihaisena kumartuen pyyhkimään venyvää räkää hienostelevin ristipistoin kirjaillun pitsinenäliinansa nurkkaan)

Suljin korvani muodollisia käytöstapoja törkeästi boikotoivan serkkuni epäkohteliaan kovaääniseltä sadattelulta sekä Kaspianin teennäisen myötätuntoisilta sanoilta työntäen lievistä kehityshäiriöistä kärsivät töppösormeni vaikuttoman puhtoisiin korvakäytäviini suojellakseni viatonta persoonaani rivoilta kirouksilta. Tavallisesti mitä suurimmassa määrin vähäeleistä protokollaa mukaileva käytökseni säröili vinon vahingoniloisen virnistyksen kohotessa vaivihkaa rytäkässä ruhjoutuneille kasvoilleni ja naamioin huuliltani huolimattomasti kirvonneen naurahduksen kakovaksi yskänpuuskaksi.

K Kaspian: (rykäisee vaivaantuneena) ”Palataksemme käsitteillä olevaan asiaan – ”

Edmund: ” – sylkäisi kengilleni, mokoma rakki!” (murisee katkerana)

K Kaspian: (hiljentää Edmundin läimäisemällä tätä käsivarteen) ”Tässä on nyt tosi kyseessä, Edmund!” (kääntyy minun puoleeni anovasti) ”Avaintodistajan asemassa velvollisuutesi on esittää syytökset kuningastasi vastaan.”

Minä: ”Hmm.” (mietiskellen)

Edmund: (irvistää pahantuulisena) ”Mitä perverssit pikku silmäsi ovatkaan ahnehtineet, rakas serkku?” (tummat silmät salamoivat)

Minä: ” – jos joukossamme Sarastuksen lahoilla kansilla todella pervertikkoja käyskentelee, näiden nimenomaisten henkilöiden hämärän sumentamat ääriviivat piirtyvät paraikaa häilyvinä näkökenttäni laidoille.”

K Kaspian: (nielaisee vaivalloisesti) ”Kertoisitko tarkemmin edesottamuksistasi lähes ammattimaisen hiiviskelyn parissa, Eustace?”

Minä: (kallistan päätäni) ”Sanonpa vain – olen näiden pitkästyttävän hitaasti vierineiden, aaltojen pauhun täyttämien viikkojen kuluessa keräillyt raskauttavan tiedonmurusen sieltä, toisen täältä, sekä muutaman itsensä arvostetun herra kuninkaan suusta.”

Edmund: ”Sinä senkin – ” (sihisee raivoissaan)

Minä: (jatkan suorapuheisesti) ”Barbaarisen miehistömme keskuudessa on jo monen monituista vuorokautta kuiskuteltu kuningas Kaspianin ja nuoren neiti Pevensien siirappisista katseista – henkilökohtaisesti oletan näiden ihailevien silmäilyjen kohdistuvan pikemminkin herra Pevensien, näin kuningasta lainatakseni, 'ihanaisen takapuolen' kurvikkaisiin kaariin.”

Edmund: (puristaa tärisevät kätensä nyrkkiin) ”Niljainen nilkki!”

Minä: ”Sillä, jos sallitte minun ilmaista rehellisen mielipiteeni, rakastettu kuninkaamme ei herkeämättömän tarkkailuni alaisena ole osoittanut kiinnostuksen hiventäkään ainoaa, nuoresta iästään huolimatta hyvinkin vähäpukeista vastakkaisen sukupuolen edustajaamme kohtaan koko merta madellen kyntäneen tutkimusmatkamme aikana, vaan on jakanut jokaisen valveillaolon hetkensä hyvinkin temperamenttisen adjutanttinsa seurassa.”

K Kaspian: (painaa päänsä) ”Pelimme on pelattu, Edmund.”

Edmund: ”Valitettavaa, mutta totta, kuninkaani.” (laskee kätensä Kaspianin olalle)

Painoin kiharaisen, valtoimenaan virranneiden hikivanojen seurauksena puikoille liisteröityneiden suortuvien peittämän pääni tärisevien käsieni varaan ja huokaisin syvään. Vaikka kyseenalaisia tekojaan katuvan kuninkaan ja petollisen serkkupoikani välinen luonnottomaksikin luonnehdittava suhde huolestutti oma-aloitteisen pohtivaista mieltäni, en lopultakaan kokenut puhkeavan sisällissodan todennäköistä mahdollisuutta kovinkaan mielekkääksi vaihtoehdoksi nykyisellään narnialaisten rotujen keskuudessa vallitsevalle välirauhalle ja keskinäiselle luottamukselle. Kuten eräs hiiriystäväni oli asian ilmaissut; ”viattomien verta on valutettu kylliksi turhanpäiväisten vallankumousten tuoksinassa.”

En tosin olisi edes villeimmissä päiväunissani nimittänyt Sarastuksen kaikenkarvaisen miehistön irvokkaita jäseniä viattomiksi – useimmat edellämainitun kansanjoukon edustajista luokittelin jo rupuisen ulkomuotonsa perusteella lakia ja järjestystä väkivaltaisesti vastustavan kapinallisjoukon pelottomaan etulinjaan. Esimerkiksi mainetta lähinnä päätähuimaavan pökerryttävällä tuoksullaan niittänyt Läskipää Partasuti, pessimismin synkimpiin saloihin antaumuksellisesti perehtynyt Kurttuinen Risuparta sekä omaa sarvipäistä varjoaankin säpsähdellen säikkyvä Lyttynaama Sorkkakoipi lukeutuivat kutkuttavan epäluottamukseni rajaaman ringin rajojen sisäpuolelle.

Silti minun täytyi päättämättömyyden pimeään umpikujaan nerokkaine päätelmineni juuttuneena myöntää itselleni karsastamieni miesten ansioituneen neuvokas päättelykyky ja aukoton tilannetaju muutamissa kannaltani kovinkin ratkaisevissa tilanteissa heti saapumiseni hetkestä lähtien – olihan tuo sekalainen seurakunta sentään nostanut meriveden pöhöttämän ruumiini aaltojen armottomasta sylistä Sarastuksen kuuraamattomalle kannelle tyystin rimpuilevista vastusteluistani huolimatta. Olin – mitä valitettavimmin! – korkeassa arvossa pitämän henkeni velkaa näille merien karaisemille miehille, minotaureille ja kummallisille vuohipukeille – minulla ei yksinkertaisesti ollut oikeutta romahduttaa heidän rakkaan maailmansa tulevaisuutta omien itsekkäiden tarkoitusperieni vuoksi.

Minä: (hieman epävarmana) ”Voimmehan aina neuvotella lieventävistä asianhaaroista, kuninkaani.”

K Kaspian: (kohauttaa harteitaan väsähtäneesti) ”Kuten?” (toiveikkaana)

Minä: (kohotan katseeni Kaspianin hiljaisen tuskan vääristämiin kasvoihin ja virnistän ilkikurisesti) ”Tahdon kuninkaallisen hytin makuukamareineen yksityiseen hallintaani estääkseni näin myöhemmät - lipsahduksenne.”

Edmund: (kyräilee minua ilkeä pilke silmäkulmassaan) ”Ahne sika – ”

K Kaspian: (huokaisee helpottuneena) ”Saamasi pitää, pikku sintti.”

A/N:Kommentteja kommentteja (ja rakentavaa palautetta!)
Pysyyhän pimeä tarinani koossa ja laatu tasaisena?
Toivottavasti tykkäsitte ;)
Solembum lähtee lepuuttamaan monen päivän kirjotusurakan murhaamia käsiparkojaan takavasemmalle.
Palaillaan piakkoin, jatkoa kieron mieleni perukoilla suunnitteilla;)
<3
« Viimeksi muokattu: 20.01.2011 17:40:52 kirjoittanut Solembum »