Kirjoittaja Aihe: Prinssi Kaspianin matka maailman ääriin, Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11 | päivät 17-31 + epilogi 14.10  (Luettu 31947 kertaa)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
//--- Narnia kertojana Eustace, Edmund/Kaspian
Author: Solembum
Fandom: Prinssi Kaspianin matka maailman ääriin (elokuvan perusteella, en sotke kirjaa tapahtumiin...)
Rating: VAIHDOIN IKÄRAJAN! K11 //Kupla lisäsi ikärajan myös otsikkoon.
Pairing: kertojana Eustace; Edmund Pevensie/kuningas Kaspian
Warnings: ei juuri spoilaa
Disclaimer: kukaan hahmoista ei ole omani, alkuperäiset kuuluvat c.s lewisille (sääli)
Summary: Eustace on havainnut omituisuuksia Sarastuksen kannella.
A/N: jatkan tarinaa niin pitkälle, kuin Eustacen mustekynässä riittää mustetta ja minulla riittää lukijoita. Rakkaat kommentoittehan, kommentit ovat elämäni suola!

Eustace Ruikun ruikuttava matkakertomus, päivä 17

Seitsemäntoista kokonaista päivää on kulunut saapumisestani tälle kirotulle, kuulemma kuninkaan laivastoon kuuluvalle, aivan varmasti jonkinlaisen kirouksen alla purjehtivalle laivalle serkkujeni Edmundin ja Lucyn kanssa. Mokomat kiusankappaleet – siis Edmund ja Lucy tietysti! – liukenivat seurastani heti, kun yleensä hyvin tarkka silmäni vältti, käänsivät selkänsä omalla verisukulaiselleen! Tätä nykyä he liikuskelevat nenä pystyssä miehistön keskuudessa kuin vanhat tekijät – lienevät käyneet tässä harhaisessa helvetissä jokusen kerran aiemminkin, sillä olen kuullut muutaman vuohipukin mutisevan kuninkaallisia tervehdyksiä näiden kahden verenpetturin suuntaan; saattoipa eräs nimeltämainitsematon hiirirakkari jopa epähuomiossa laskea neulanterävän miekkansa ja heilauttaa pöyhistelevää, verenpunaista sulkaansa kumartaessaan ”rakkaan kuningattarensa Lucy Uljaan pettämättömälle oikeudentajulle”; kuten siimahäntä itse asian ilmaisi.

Sarastus – joka näin meidän kesken kerrottakoon, on täynnä hulluja ja itseriittoisia taruolentoja – matkaa, kapteenin suurisuisista komennoista päätellen, jo useiden kymmenien meripeninkulmien päässä lähimmistä satamista. Viimeinenkin toivoni pelastumisesta on heitetty hukkaan näiden, selvästikin ajattelemattomasti lausuttujen, mieltäni masentavien sanojen myötä!

Kuvitelkaahan; minä, kasvoiltani merisairaan vihertävä, ymmärrettävästi hieman huomionkipeä poika, en valitettavasti saa laivan karskeilta merimiehiltä tai edes seurueemme ainoalta naispuoliselta jäseneltä, edellä mainitulta serkultani Lucy Pevensieltä, minkäänlaista myötätuntoista selkääntaputtelua ankean harmaita päiviäni piristämään. Kokemukseni tämän rähjäisen laivan kannella matkatessani muuttuvat hetki hetkeltä heikottavammiksi, ellen jopa suorastaan sanoisi mutkikkaammiksi.

Sillä Sarastuksella matkaa tehdessämme olen lukemattomien muiden kärsimysteni lisäksi – tietenkin näkymättömissä kanssamatkustajieni katseilta – seurannut omituista näytelmää, joka saa mieleni kuohumaan ympärillämme myrskyävän meren lailla. Olen nimittäin – en tietenkään tahallisesti, älkää niin kuvitelko! – joutunut todistamaan serkkuni Edmundin ja saastaisen laivamme omatunnottoman komentajan, pyrkyrikuningas Kaspianin kyseenalaisia edesottamuksia. Kuulkaahan, kun kerron; Edmundin ja niinsanotun kuningas Kaspianin välit eivät ole säilyneet miehekkään toverillisina, vaan heidän pitkissä katseissaan todella piilee jotakin muuta, jotakin kiellettyä!

Eustace Ruikun ruikuttava matkakertomus, päivä 18

Olen yllättänyt nämä kaksi kaiken arvovallan omaavaa johtohahmoa toistensa läheisyydestä useita kertoja – ja nyt kun puhun läheisyydestä, en todellakaan tarkoita harmittoman ystävällishenkistä kanssakäymistä laivan surkean pienessä salongissa, tai haperolla komentosillalla käytyjä, muodollisen asiallisia, kuninkaan ja nöyrän alamaisen välisiä keskusteluja puhurin lailla hönkivän merituulen suunnan kääntymisestä suotuisammaksi. Minä puhun nyt turhankin viipyilevistä kosketuksista paljailla olkapäillä ja pelottavan nälkäisistä ilmeistä, jotka vääristävät heidän kasvojaan – useimmiten tällaisia katseita seuraa näkymätön nipistys takapuoleen ja pitkä, mahdollisimman huomaamaton poissaolo johtotehtävistä.

Uteliasta, älykkäällä tutkijan luonnolla varustettua mieltäni on jäänyt kaihertamaan heidän erityislaatuinen viha-rakkaus-suhteensa; sillä tokihan he myös riitelevät. Mutta kun – yleensä laivan rähjäisen puupaneloinnin taakse piiloutuneena – kuuntelen heidän kuivan ruudin lailla syttyneitä, kipakoita riitojaan, päättyvät ne yllättäen aivan toisenlaisiin ääniin; kiihkeisiin kuiskauksiin.

Seuraan tarkasti haparoivan tilanteen kehittymistä hiiviskelemällä ympäri laivaa kynä kädessäni ja kirjaan epäilyttävät havaintoni ylös tarkasti sana sanalta. Myönnän harjoittavani toimiani hyvin henkilökohtaisista syistä – näen jo sieluni silmin itseni seisomassa upseerinlakki vaaleilla kiharoillani Sarastuksen ruorissa suu napakasti kyseenalaistamattomia käskyjä suoltaen. Minusta tulisi varmasti loistava kapteeni; äitikin aina kehuu mielenlujuuttani suorastaan joustamattomaksi!

Ja aivan ensimmäisenä komentonani se lipevillä kysymyksillään minua alati piinaava rotta lentää vaahtohuippuisten aaltojen keskelle kalojen ruoaksi, tietäkää minun sanoneen!

A/N: tämä idea on tosi outo, mutta toivottavasti joku tykkää. alku ei oo kovin pitkä, mutta jos edes joku kommentoi, on jatkoa siis luvassa. Eustace on oikeastaan aika syympaattinen hahmo, ja tekstista tulee... hhmm.. erilaista :D

Ilmestynyt:
17 - 31
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 19:04:50 kirjoittanut Beyond »

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #1 : 29.12.2010 13:32:12 »
Mitsä tästä oikein sanoisi... Näin eilen kyseisen elokuvan ja Eustace on todellakin aika symppis ;D Paritus oli hivenen yllättävä, mutta kuitenkin ymmärrettävä. En löytänyt k.virheitä enkä muitakaan epäselvyyksiä :)
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #2 : 29.12.2010 19:07:39 »
...Ja mitähän tähän nyt oikeen vastaisi : )
Koko sen leffan ajan pyörittelin mielessäni kaikkia vaihtoehtoja, millasia tarinoita sais kirjotettua edistä ja kaspianista, joten tässä sitä ollaan...
Kiitos palautteesta
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011 18:52:26 kirjoittanut Solembum »

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #3 : 29.12.2010 19:29:33 »
Jatkathan pian ;D ja nyt rakentavaa tai jotain sinne päin:

Eustace on todella eustacemainen, paritus on minun mieleeni nimittäin ajattelin Eustacen matkapäiväkirjaa itsekin, kun kävin katsomassa eilen elokuvan samalla pyörittelin mielessäni
kaikki slash, femme, mpreg ja insesti vaihtoehtoja, mutta ilmeisesti kerkesit ensin, joten seuraavaksi insestiä? :D Toivottavasti Eustacella on paljon mustetta kynässään!
People go in one end, and meat comes out the other.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #4 : 29.12.2010 19:34:49 »
Katsotaan, katsotaan : D
Kieroutunut mieleni yrittää vääntää jotain kirjottamisen arvosta : )
Eustacelle on IIISO mustekynä
Kiitti kommentista!
« Viimeksi muokattu: 14.10.2011 10:08:52 kirjoittanut Solembum »

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #5 : 29.12.2010 22:46:18 »
Heehaahaa tää idea on ihan mahtava! Kävin just katsomassa uuden Narnian ja Kaspian/Edmund pilkisti
sieltä niin selkeästi esiin että aloin itsekin kirjoittaa ficciä siitä ja on tosi hauskaa päästä lukemaan
muiden näkökulmaa asiasta:D Eustace on niin ihanan niljainen itsensä ja että huhhuh hauskaa luettavaa
ja Edin ja Kaspianin kohtaamiset oli kuvailtu hyvin ja olisipa munkin päiväkirja noin mielenkiintosta luettavaa!
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #6 : 30.12.2010 10:48:54 »
Kiitoskiitos!
Musta siinä leffassa oli paljo sellasia kohtia jotka jäi kaiveleen, josta tekis mieli kertoa vähän lisää
Varsinkin kaikki kohtaukset, jossa ed ja kaspian on kaksin tai ainakin aika hmm läheisissä väleissä : )
Ja kun edistä on vielä tullu kohtalaisen komeeta katteltavaa, se sopii hyvin yhteen Kaspianin kanssa (joka oli komee jo entuudestaan...)
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011 18:53:31 kirjoittanut Solembum »

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #7 : 30.12.2010 13:17:38 »
Toi oli ihan sairaan hauska!! mä en malta odottaa jatkoa, oon itekin kirjottamassa ficciä Ed/Kaspian parituksella, ne on niin ihania :DDD ja mun mielestä on tosi kiva, kun kirjotat tän Eustacen näkökulmasta, sillä sun kuvailus on hauskan runsasta ja erilaista. Ei tässä varmaan mitään muuta kun että jatkoa kärsimättömästi odotellessa ;DD

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #8 : 30.12.2010 19:05:45 »
kiitooos.
mietin tosiaan aina aivoni puhki erilaisia andjektiiveja - mulla vilisee about kaikissa teksteissä varmaa sata synonyymiä joka sanalle ;)
niitä miettiessä XD
-solembum
p.s. olis tosiaan hienoo päästää lukeen enemmänkin kaikkia ed/kaspian parituksia,
niiden kahden välillä on selvästikin jotain...

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #9 : 30.12.2010 19:09:00 »
jos sua kiinnostaa, nii laitoin just kyseisellä parituksella one-shotin joka kantaa nimeä on se niin vaikeaa...  ;D

Amlae

  • Nollatoleranssi
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Und der Haifisch der hat Tränen
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #10 : 30.12.2010 21:07:28 »
Eustace on musta tässä kyllä onnistunut. Kirjoitus tyyli kuulostaa todella paljon sitä mitä leffassa oli ja voinkin kuulla päässäni Eustacen äänen tätä lukiessani :D Tosin se puhuu suomea... :P

Ja nuo huomautukset Riipitsiipin ärsyttävyydestä on hyviä ja tuovat hyvin esille Eustacea.
Parituksesta pidän myös todella paljon :)

20032011 <3
26-29062013 <3




entinen dead_rose

Milky

  • Blöndi Ballerina
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Dude. This is a really bad idea... LETS DO IT!
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #11 : 30.12.2010 21:30:17 »
Vaikka Riipitsiip onkin paras, Eustace antaa tässä ficcissä kyllä ehdottoman hyvän vastuksen. Eustace on onnistunut ja voin kuvitella hänet (sen, tämän... Eustacen) päiväkirjamerkintöjään kirjoittamassa.
Mitä parituksesta nyt voisi sanoa? Oikeahan se on ja ainakin mun leffanin katsomisen sekoitti tietyissä kohtauksissa täysin...
Lainaus
  -kuuntelen heidän kuivan ruudin lailla syttyneitä, kipakoita riitojaan, päättyvät ne yllättäen aivan toisenlaisiin ääniin; kiihkeisiin kuiskauksiin.
  ;) kuten arvata saattaa...
Kiitos, kumarrus ja meneekö liiallisuuksiin jos sanon anelevani jatkoa   ;D
If you’re starhokeyplayer don’t just wanna start to be a breakdancer for a living. Or something. Unless you’re really good at it! I don't know... Do what you do. –Maika Maile
---
ava by Laaksokukka, kiitos

kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #12 : 31.12.2010 01:03:09 »
MOAR :D Apua tää oli niin hauska. Eustace on kyllä sulo, ja mä en meinannut pysyä leffassa penkissäni, kun Ed/Kaspian räjäytti mun tajunnan (..lol väsyttää......). Mut, jatkoa!
après moi, le déluge

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #13 : 31.12.2010 10:56:58 »
Kiitooooooos
oromari: Suorastaan juoksen LUKEMAAAAAN!---->
dead_rose:Yritän tosiaan saada eustacesta sellasen niljasen ja itsesäälissä rypevän pikkupojan, hyvä jos se oikeesti onnistu:)
Milky:Sama. Riipitsiip<3 melkein itku tuli ku se nousi siihen pieneen jollaan... Mulla pyöri leffassa kokoajan enemmän tai vähemmän likasia ajatuksia päässä - ei ediä ja kaspiania saa laittaa samaan huoneeseen, ne alkaa HETI vaihteleen katseita
kuumakisu:Jatkoa suunnitteilla, valitettavasti muita projekteja käynnissä yhtäaikaa...
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011 18:54:11 kirjoittanut Solembum »

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
A/N:Kirjoitin keskustelun nyt aamulla valmiiksi, ja tarkistelin kirjotusvirheitä:) pahoittelen tällasta pätkittäistä julkaisutapaa, mutta työn alla on niin monta muutakin kieroo ideaa, että aivot räjähtää, jos vietän liikaa aikaa kerrallaan yhden parissa
ja lisäks tunnen hirveetä myötätuntoo niitä keskeneräsiä (tai täysin alottamattomia ideoita kohtaan, joten...)
Mutta tässä ediä ja kaspiania kansalle!

Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, päivä 19

Tänä sateisena päivänä sain vihdoinkin varteenotettavia todisteita väitteilleni Sarastuksen kannella käyvästä kyseenalaisena raivoavasta kylmästä sodasta! Istuskellessani murjottamassa haisevassa – mutta onneksi kuitenkin jo tyhjässä – sillitynnyrissä, kuulin tahallisesti vaimennettuja ääniä laivan kapyysista. Kestämättömän metelin voimistuessa päätin keskeyttää tarkkoihin, päivittäisiin rutiineihini kuuluvan syvässä itsesäälissä rypemisen ja lähdin pahantuulisena etsimään häiriön aiheuttajaa.

Ette voi uskoakaan, kuinka mielialani kirkastui saadessani selville, että kapyysissa mellastivat serkkuni Edmund ja kuningas Kaspian! Kaivoin heti taskustani rakkaan matkapäiväkirjani ja uhkaavan tyhjältä tuntuvan mustekynäni ja käperryin kerälle onton seinän tarjoamalle aitiopaikalle. Asetin kirjan tukevasti polviani vasten ja valmistauduin toistamaan keskustelun sanatarkasti kellertävälle paperille. En olisi ikinä voinut kuvitella, kuinka maailmaamullistavaksi tuo riita vielä saattaisikaan kääntyä!

Pahoittelen tekstin suttuisuutta, kirjoitin niin nopeasti, kuin ranteeni antoi periksi, mutta kuten kiihtyneet ihmiset yleensäkin, he todella puhuivat äkkipikaisesti!

Edmund: ”Sinä et ole minun herrani, Kaspian! (pamauttaa nyrkkinsä uhkaavasti seinään)

K Kaspian: ”Minä olen Narnian kuningas – ei varhaisimpien vuosisatojen suuri hallitsija Edmund Oikeamielinen!

Edmund: ”Et voi syrjäyttää syntyperäistä hallinto-oikeuttani, itse mahtava Aslan laski aikoinaan kruunun päähäni, toivotti minut tervetulleeksi Narnian vallan kahvaan!” (potkaisee riisitynnyrin säpäleiksi)

K Kaspian: ”Sinun aikasi oli ja meni – kuule, kun kerron sinulle totuuden; nykypäivänä olet vain vanha sielu liiankin nuoressa ja vetreässä ruumiissa!” (tarttuu Edmundin hienostelevan röyhelöpaidan rintamukseen)

Edmund: ”Et sinä ennen ole minun lihaksikkaan notkeasta ruumiistani valittanut!” (madaltaa ääntään, viha alkaa laantua – tilalla on jotakin uutta, jotakin, joka saa untuvaiset niskavillani nousemaan pystyyn)

K Kaspian: ”Tilanne onkin ollut täysin toinen – ” (surkeana)

Edmund: ”Jospa jatkaisimme keskustelua kuninkaallisessa riippumatossa, jonne kaksi vallanhimoista tyrannia mahtuvat sopusointuisasti rinnatusten?” (keskeyttää – vihjailevasti!? – kuiskaten Kaspianin korvaan – joudun höristämään tarkkaakin tarkemman, suorastaan ylivertaisen herkän kuuloni äärimmilleen)

K Kaspian: ” – ehdotus hyväksytty.” (virnistää hieman epävarmasti)

Edmund: ”Kuule perisynnin kutsu, kanssahallitsijani, ja seuraa minua!”

A/N:Ja siinä oli päivä yhdeksäntoista! Seuraavassa osassa selviää, miksi eustacen omat huomiot jäivät puuttumaan tämän "maailmaamullistavan" keskustelun jälkimainingeista...
Kommentteja, kommentteja
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011 18:55:07 kirjoittanut Solembum »

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #15 : 31.12.2010 14:23:48 »
Toi keskustelu oli jotenkin koominen kun ne puhu niin vanhahtavasti, mutta riidan aihe
aika tyypillinen ainakin Edmund ottaen huomioon. Rakastan tota sun Eustacea
"päivittäisiin rutiineihini kuuluvan syvässä itsesäälissä rypemisen" ääh, miten se voi olla
noin söpö!:DD
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

mrVictim

  • evil villain
  • ***
  • Viestejä: 26
  • Smile like Gwynplaine!
En ole tätä viimeisintä elokuvaa nähnyt ja kirjojenkin lukemisesta on jo melkolailla (Kuinka paljon? 8? Vai 10 vuotta?) aikaa, mutta muistan (hatarasti) Eussin olleen juuri tälläinen. Tuommoinen ärsyttävä, valittava kyylä <3.

Istuskellessani murjottamassa haisevassa – mutta onneksi kuitenkin jo tyhjässä – sillitynnyrissä, kuulin tahallisesti vaimennettuja ääniä laivan kapyysista. Kestämättömän metelin voimistuessa päätin keskeyttää tarkkoihin, päivittäisiin rutiineihini kuuluvan syvässä itsesäälissä rypemisen ja lähdin pahantuulisena etsimään häiriön aiheuttajaa.
No aw. :,)
Mulla oli lapsena muistaakseni aika viha-rakkaussuhde Eustaceen; toisaalta se oli hirveän tyhmä ja ärsyttävä, mutta toisaalta samastuin siihen paremmin kuin muihin. Eustacella oli lisäksi kuulein nimi (Ruikku).

Kirjoitahan lisää, tätä on mukava lukea kun tulee ihan pentuajat mieleen. :,D

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #17 : 31.12.2010 16:54:52 »
Oi ihanaa! Jatkoa näin nopeesti  :D
K Kaspian: ”Sinun aikasi oli ja meni – kuule, kun kerron sinulle totuuden; nykypäivänä olet vain vanha sielu liiankin nuoressa ja vetreässä ruumiissa!” (tarttuu Edmundin hienostelevan röyhelöpaidan rintamukseen)
mä oon miettiny ite ihan samaa (siis tota vanha sielu juttua). Mua vähän jäi kaiveleen se Edin toisiks viimenen lause, se oli jotenki outo... se ei ihan sopinu Edin suuhun. Mut se Kaspianin vastaus siihen oli ihan täydeliinen!! :DDD Harmi, kun se jäi noin lyhyeks, tota ihan vaan niiden riitelyäkin ois voinu lukee vaikka kunka pitkään  ;)

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #18 : 31.12.2010 16:55:29 »
Hui Eustacen kynä tuntui tyhjältä!? Kyllä Ferope sponssaa musteet kyniin. Taas täydellinen luku.
Eustacen päivittäinen rituaali oli maanmainio ja Edmundin kauniit ehdotukset erittäin hillittömiä.


K Kaspian: ”Sinun aikasi oli ja meni – kuule, kun kerron sinulle totuuden; nykypäivänä olet vain vanha sielu liiankin nuoressa ja vetreässä ruumiissa!” (tarttuu Edmundin hienostelevan röyhelöpaidan rintamukseen)
Anna mun kaikki kestää :D röyhelöpaita?

Edmund: ”Et sinä ennen ole minun lihaksikkaan notkeasta ruumiistani valittanut!” (madaltaa ääntään, viha alkaa laantua – tilalla on jotakin uutta, jotakin, joka saa untuvaiset niskavillani nousemaan pystyyn)
Voin kuvitella.

Edmund: ”Kuule perisynnin kutsu, kanssahallitsijani, ja seuraa minua!”
Ei elämä! Perisynnin kutsu? Voi juma xD

Kiitos kiitos!
People go in one end, and meat comes out the other.

Rise

  • Ulkosiideri
  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11
« Vastaus #19 : 01.01.2011 02:42:26 »
Loistavan häiriintyny idea!

En yleensä lue muiden fandomeiden slashia ku Potterin, mutta tähän oli pakko tarttua, niin herkulliselta tää kuulosti :) Enkä joutunu pettymään, tää on kirjotettu hyvin sillä tyylillä ku Eustace Clarencen uskois kirjottavan, ja just niin mahtipontisella ja rasittavalla tavalla.

Edmundin ja Kaspianin dialogi, oi että, mitä herkkua :) Vanhalta kalskahtava kieli ja mikä vihjailun määrä! :D Tuun ehdottomasti seuraamaan tätä jatkossa.


Ja hyvää uuttavuotta ;D *sytyttää munakranun ihan tän fikin kunniaks*
We live in glass houses. Think where you get the shower.