Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: The Cullen Brothers || K-11, romance/humour, kaikki ihmisiä  (Luettu 93560 kertaa)

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #40 : 10.07.2009 22:19:36 »
oih..todella ihana♥
tä o aivan totaalisen koukuttava:)
kiitos kun suomennat8)
jatkoa!

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #41 : 10.07.2009 23:07:14 »
Ihana luku, Edi taitaa välittää Bellasta  :D  Toivottavasti Tanya ei ala keksimään mitään Bellan pään menoks tai jotain.. Mutta hyvä suomennos oli, jään odottelemaan jatkoa  :)

Charlielle

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #42 : 11.07.2009 02:18:48 »
jau, ihana =)
kiitoksia ku käännät
tosin, muistuttaa ärsyttävästi mooving to pensylviamikälie;D
silti < KIITOS3

Charlielle
Make your own opinions.
Don't use others.

Allu-Pallu

  • Pupumainen pupunen
  • ***
  • Viestejä: 70
  • Tekno pupu
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #43 : 11.07.2009 13:02:58 »
 :D Edward rakastaa Bellaa))i-h-a-n-a-a))
tykkäsin kyllä enemmän kun kirjoitit Bella PoV:ia ,se tuntuu enemmän luonnolliselta ku melkein kaikki kirjatkin ovat bellan näkökulmasta)
mutjoo,suloista se kyllä oli ja toivon tietysti JATKOA<3
I'm the best of the best of the best.

lukiooon!!eiku,RYNNÄKKÖÖN!!!

saary

  • Vieras
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #44 : 11.07.2009 16:17:24 »
Tää on hyvä.  :) oon vähä lueskellu tuota alkuperästä, utelias ku oon  ;D tosi hyvin suomennettu, jatkoa odottelen  ;)

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #45 : 11.07.2009 16:50:24 »
Nettiyhteys kenkkuili taas aamulla, joten en päässyt finiin. Ja nyt kaikki päivän suunnitelmat menivät myttyyn, joten ihana, että olit suomentanut uuden osan piristykseksi.

Mukava lukea Edwardin näkökulmasta. Hyvin suomennettu jälleen kerran ja näin... Hmmh, pari virhettä oli jossain, mutta kadotin ne. Eivätkä ne tainneet olla edes suuria.

Jatkoa heti kun ehdit.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Milky

  • Blöndi Ballerina
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Dude. This is a really bad idea... LETS DO IT!
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #46 : 12.07.2009 13:29:00 »
Olen tosiaan liian vähän finissä, kun pääsen kommaamaan tätäkin vasta kolmanteen osaan... Käännös on todella elävää ja itse tarinakin on i-h-a-n-a ja hyvin kiintoisasta aiheesta. Täytyy alkaa kyttäämään koska seuraava osa tulee... Kiitos!
If you’re starhokeyplayer don’t just wanna start to be a breakdancer for a living. Or something. Unless you’re really good at it! I don't know... Do what you do. –Maika Maile
---
ava by Laaksokukka, kiitos

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #47 : 12.07.2009 16:17:57 »
Ihana<3ihana<3ihana<3rakastan<3tätä<3
Joo. Jatka. Pian^^
Joo. Siis ymmärsit varmaan, että tykkään^^ :D

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #48 : 12.07.2009 20:03:39 »
Kommentteja! Hihii! <3

Kiitokset jokaiselle! Kommentit ovat todella tärkeitä, joten on kiva, kun niitä on taasen tullut kiitettävästi! :) Ja kiitos kehuista ja siitä, että suomennan ihan hyvin (hah).
Charlielle, joo, nyt kun pari päivää sitten luin tuon Movingtopensylviaficin, huomasin myös saman, mutta se on oikeastaan vain tässä alussa. Kun tarinasta tulee enemmän lukuja, eroja alkaa tulemaan hieman enemmän. (--:

Tässä nyt jatkoa. Kiva luku mielestäni. Ensi luku on muuten myös sitten kiva. Toooosi kiva. Eipä siitä sitten enempää.. ;)


viides luku
James, mean Tanya and Alice.

BPOV

Kun olin saanut kyyneleeni kuriin, menin kansliaan. Tiedän, oli typerää kun itkin, mutten voinut sille mitään! Tai siis... en ollut suosittu entisessä koulussani, mutta ainakaan minulla ei ollut vihollisia. Täällä kaikki heittävät minua lennokeilla.

Tunnistin suurimman osan heistä. Osa oli laulajia, osa näyttelijöitä, kun taas jotkut malleja.. ja täällä minä olen; absoluuttinen ”ei kukaan”.

Kun pääsin kansliaan, nainen istui pöytänsä takana, tarkkaillen minua hyvin varovaisesti. Sivuutin sen ja käännyin häntä kohti.

”Hei, olen Isabella Swan, uusi oppilas täällä”, sanoin hermostuneesti, purren huultani.

Ilman sanoja hän ojensi minulle lukujärjestykseni ja palasi töihinsä. Vau, tuo sattui... No, kaipa minun pitäisi tottua tuollaiseen..

Ensimmäinen tuntini oli trigonometriaa, rakennuksessa viisi. Minulla ei ollut aavistustakaan, missä päin se oli, joten päätin kysyä joltakulta. Pysäytin tytön, joka kulki ohitseni.

”Anteeksi, kertoisitko missä on trigonometrian luokka?” minä kysyin hermostuneena.
Hän hymyili minulle ja vastasi: ”Voisinko? Voisin. Aionko? En.”
Hän mulkaisi minua, kävellen pois.

Olin hölmistynyt. Minähän vain kysyin häneltä tietä. Vihasin tätä paikkaa nyt jo. Minä vain halusin juosta pois.. Kaikki olivat ilkeitä ja ylimielisiä: minun ei olisi heti ensiksi pitänyt tulla tänne...

Yhtäkkiä tunsin kosketuksen olkapäälläni; käännyin ympäri nähdäkseni hyvin komean pojan, noin minun ikäiseni, hymyilemässä minulle.

”Hei, minä olen James ja oletan, että olet uusi ja eksyksissä”, hän sanoi hymyillen.
”Olet niin oikeassa... ja olen Bella Swan”, minä vastasin epäröiden. Hänen silmänsä laajenivat järkytyksestä, enkä tiedä miksi.
”Olet Bella..” hän sanoi, ja se kuulosti enemmänkin kysymykseltä.
”Niinhän minä sanoin”, sanoin hämmentyneenä. ”Oletitko minun olevan joku muu?” jatkoin, hymyillen suloisesti. Tähän mennessä hän oli ollut kaikista teennäisin opiskelija täällä.
”Joo.. tai siis... ei mitään enää. Unohda se. Mikä on seuraava oppituntisi? Voisin näyttää luokan sinulle”, hän kysyi ja katsoi minua päästä varpaisiin. Tunsin poskieni olevan tulessa.
”Hei, kiitos. Minulla on trigonometriaa, rakennuksessa viisi”, sanoin, näyttäen hänelle lukujärjestystäni.
”Hei, minunkin tuntini on siinä rakennuksessa. Annas kun kävelen kanssasi sinne”, hän sanoi ja niin me lähdimme liikkeelle yhdessä.

”No, Bella... mitä olet tähän mennessä pitänyt asumisestasi Culleneilla?” hän kysyi virnuillen. Minusta tuntui, että olin sivuuttanut sisäpiirin vitsin.

Halusin niin paljon sanoa: ”Vihaan olla täällä ja haluan lähteä ensimmäisellä saatavalla lennolla kotiin.”
Mutta tietenkään en sanonut noin..

”Mm.. ihan kivalta. Carlisle ja Esme ovat hyvin ystävällisiä”, sanoin. Se oli totta.
”Sepä mukavaa... no, tässä on luokkasi ja tässä numeroni, jos tarvitset jotain”, hän sanoi ja antoi minulle korttinsa. Kiitos Luojalle, hän ei kysynyt minun numeroani, sillä minun olisi silloin pitänyt vastata ”ei”, vaikka hän vaikuttaakin mukavalta. Otin hänen numeronsa.
”Kiitos paljon avusta”, sanoin ja panin kortin taskuuni. Hän hymyili ja menin luokkaan.

Oppitunti ei ollut alkanut vielä. Löysin tyhjän paikan ja menin istumaan siihen.

”Missähän luulet istuvasi, huora?” joku sanoi vierestäni.

Käännyin ja näin Tanyan tuijottavan minua ja hänen seurassaan oli se tyttö, jolta olin aluksi kysynyt tietä.

”Oletko kuuro? Etkö kuullut? Tämä on minun paikkani”, hän tiukkasi minulta.
”Mm, en tiennyt”, änkytin ja nousin samalla ylös.
”Hah, en todellakaan aio istua siinä nyt, sillä olet levittänyt siihen bakteerisi.”

Tunsin silmieni kostuvan ja halusin lopettaa silmieni kostumisen siihen paikkaan.

”No, miksi et vain menisi takaisin sinne talliin, mistä tulit?” ja niine hyvineen hän kääntyi ympäri ja meni toisella paikalle. Halusin niin antaa samalla mitalla takaisin, mutta en uskonut ääneni olevan niin voimakas.

Pian opettaja tuli ja alkoi opettaa meitä. Tunnin aikana pystyin kuulemaan nimeni ja joitakin kyyneleitä silmissäni.

Tunnin jälkeen minä juoksin vessaan ja nyyhkytin hieman, mutta tiesin, että se ei auttanut ja että se ei ollut ohi vielä, sillä seuraavaksi minulla olisi biologiaa kakkosrakennuksessa.


Sitten pieni ,keijukaismainen tyttö saapui vessaan. Rohkaistuin ja kysyin häneltä tietä. Hän hymyili minulle ja antoi suunnan.

”Kiitos niin paljon, olen muuten Bella”, sanoin hymyillen hänelle.

Hänen silmänsä laajenivat ja hän veti minut halaukseen ja sanoi: ”Voi Luoja, olet Bella.. on hienoa tavata sinut!” ja sitten hän jatkoi miltei laulaen, ”olen Alice Masen. On kiva tavata sinut!”
”Vau, Alice, kiitos ja on myös kiva tavata sinut.. Mutta saisinko tietää miksi olet niin innoissasi?” kysyin häneltä totaalisen hämmästyneenä ja onnellisena. Miten joku voisi olla iloinen tuntiessaan epäsuositun tytön niin kuin minä olen?
”Voi, kerron sinulle myöhemmin... myöhästyn tunniltani. Tiedän sinut, sillä olen Jasperin tyttöystävä”, ja sitten hän juoksi huoneesta.

Vau.. Jasper oli oikeassa. Hänen tyttöystävänsä on okei. Ehkä voisin saada edes yhden ystävän täältä.

Menin biologian luokkaan ja istuin ainoalle vapaalle paikalle, joka oli EDWARD CULLENIN vieressä. Hienoa, kaikki mitä tarvitsen onkin hän kiusoittelunsa ,mutta vastahakoisesti minä menin hänen viereensä. En sanonut mitään hänelle, mutta tunsin hänen silmänsä minussa, joten käännyin katsomaan häntä.

”Bella”, hän sanoi, aivan kuin olisi miettinyt jotain.
”Joo..”, sanoin yksinkertaisesti.
”Mm, olen todella pahoillani Tanyasta. Älä välitä hänestä”, hän sanoi vilpittömästi, mutta minua alkoi itkettää kaikki ne asiat, jotka tapahtuivat trigonometrian luokassa.
”No, se on ihan okei ja kiitos muuten, kun puolustit minua, mutta ei sinun niin olisi tarvinnut tehdä”, sanoin ja hymyilin valehymyä, sillä hänhän puolusti minua tyttöystävältään.

Näytti kuin hän olisi halunnut sanoa jotain, mutta sitten opettaja tuli ja aloitti opettamisen. Pidin pääni alhaalla. Tunsin olevani niin alhainen. Halusin puhua vanhemmilleni, mutta he varmaankin olivat nyt lennollaan, he nimittäin sanoivat, että lento oli myöhässä. Halusin puhua Ammylle, mutta aikaerot olivat niin vaikeita. Minun elämäni oli kuin helvettiä tällä hetkellä.

Tunnin jälkeen ajattelin, että olisi parempi kysyä Edwardilta tietä seuraavalle tunnille.

”Edward... voisitko antaa minulle tien seuraavalle tunnilleni?” kysyin ja näytin hänelle lukujärjestystäni.
”Se on samassa rakennuksessa... mm, haittaako jos kävelen kanssasi?” hän kysyi epävarmasti.
”Ei haittaa”, vastasin.

Kävelimme hiljaa.

“Bella, onko kaikki okei?” hän kysyi, rikkoen hiljaisuuden. Hänen äänensä oli täynnä huolta.

Minä vain halusin heittäytyä hänen kaulaansa ja itkeä kaikki ne kyyneleet, joita olin pidätellyt.

”Olen okei. Miksi kysyt?” kysyin hymyillen, mutta poskiani satutti paine, jota hymyilemisestä tuli. En nähnyt hänen vakuuttuvan.
”Ihan muuten vain, näytit vain niin surulliselta”, hän sanoi, paljastaen totuuden.
”No, tiedäthän... uusi ympäristö ja niin edelleen.. ei se ole mitään, totun siihen pian”, lopetin ja katsoin häneen. ”Miksi edes välität? Ethän sinä edes pidä minusta”, kysyin ja katsoin häntä silmiin.
”Ja saanko tiedustella, miksi luulet niin?” hän kysyi kärsineenä ja jatkoi, ”en ikinä sanonut niin. Sinä olet se, joka ei ikinä puhu minulle, sinä olet se, joka jättää minut huomioimatta”, hän sanoi, nostaen ääntään.
”No, koska tiedät hyvin että olet pelimies, olet ainoa joka on flirttaillut minulle, vaikka sinullahan on tyttöystäväkin... ja olet yksi niistä, joiden tyttöystävä tekee elämästäni täyden helvetin”, sanoin ja nostin ääneni samalle korkeudelle.
”Hyvä on sitten! Tässä on luokkasi ja tervetuloa vaan”, hän sanoi, osoitti ovea ja marssi pois.

Jäin seisomaan siihen... voi hitsi, mitä minä tein? Hän oli juuri alkanut olemaan ystävällinen ja käytin koko päivän sisällä kasvavan vihani häneen... argh, mitä minä nyt teen?


Mielipiteitä?
« Viimeksi muokattu: 11.08.2009 19:35:40 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

@lice

  • ***
  • Viestejä: 60
  • Alice<3Jasper
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #49 : 12.07.2009 20:44:43 »
luin tätä ekaa kertaa tänää ja arvaa vaa jäinkö koukkuu: D<33 tää on ihana=)

jatkoo vaa:D:D
If youre strong you'll survive and keep your dream alive

Allu-Pallu

  • Pupumainen pupunen
  • ***
  • Viestejä: 70
  • Tekno pupu
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #50 : 12.07.2009 20:57:54 »
ookei...eddie on jotenkin yliystävällinen(ajattelen niin vain siksi että sain hänestä sellaisen ilkemyksen kuvan ficin alussa)
ihana luku todellakin,ehkä lyhyehkö?
jatkoa,jatkoa,jatkoa!!!
I'm the best of the best of the best.

lukiooon!!eiku,RYNNÄKKÖÖN!!!

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #51 : 12.07.2009 21:08:14 »
Ooojee, on tullut näin monta lukua ollessani poissa. Ja toivottavasti niitä tulee lisää tulevan viikon aikana jolloin en ole maisemissa. Kiitos ja jatkoa.

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #52 : 12.07.2009 22:34:44 »
Jei, jatkoa!  Oli hyvä luku, hyvin suomennettu, mutta eii.. nyt Bella ehkä pilasi tuon Edin ystävällisyyden :(  Jatkoa jään odottelemaan (vois tosin vilasta alkuperäisestä, et mitä tuleman pitää :D).

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #53 : 12.07.2009 22:48:54 »
Aaah. melkein pystyn tietämään miltä bellasta tuntuu. :D Jeesp. Tykkäsin ^^ :D

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #54 : 12.07.2009 23:09:07 »
voi ei Bella! toivottavast se ei menny nyt pilaamaan tuota Edwardin ystävällisyyttä:(
mutta oli ihana suomennos:D kiitos
jatkoa!

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #55 : 12.07.2009 23:14:13 »
Aika kiva ja.. öö, en osaa muuta sanoa.. No,, kiva, jatkoa odotan :)

Napp

  • ***
  • Viestejä: 177
    • terroristiterrieri
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #56 : 12.07.2009 23:23:58 »
oooi, edward oli suloneeeen :3

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #57 : 13.07.2009 13:37:58 »
Aww, jatkoa tullut :)
Hihii, voi tota Bellaa, sotkee aina kaiken ;<
Mutjoo, Tanyan vois vaikka hirttää vaivaiskoivuun ta jotai muut kivaa...
Hyvä osa :D
Jatkoa odotan ^^
Cullenismi<3

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #58 : 13.07.2009 16:24:02 »
Jes, uus luku, taas tosi hyvin suomennettu paria outoa kohtaa lukuun ottamatta, jotka taisin taas kadottaa. Uah, hyvä minä.

Hih, Alice tuli mukaan kuvioon. Ja Bella-parka, pilaa taas kaiken.

Jatkoo sitte vaan. :)
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #59 : 13.07.2009 20:55:09 »
@lice, hienoa, uusi lukija! tervetuloa lukemaan ja kiitokset!
Allu-Pallu, kiitoksia! lyhyydelle en oikein voi mitään, kun olen pelkkä suomentaja :--(
Ayos, kiitokset itsellesi vaan!
Tuhisija, kiitokseni! hyvä, jos suomennos kelpaa! Jep, Bella oli vähän ilkeä Eddielle.
Rassermus, kiitos!
Tessuu, kiitokseni sinullekin!
Draconis Lupin, kiitokseni!
Napp, hih, niin hän olikin <3
Eara, kiitos!
SabSab, Tanya on kieltämättä tosi... yy. Kiitos!
Amanecer, kiitos, no joo, muutamia outoja kohtia saattaa toki olla, heh. Alice, hih hei! <3

Vau, niin paljon kommentteja. Olen niin onnellinen niistä ja toivon niitä jatkossakin. Kiitokseni jokaiselle, olette ihania!  :)

Tässä uusi luku. Ihana mielestäni!


kuudes luku
Bella's Broken day

Huokaisin ja menin luokkaan. Olin niin pahoillani siitä, mitä sanoin Edwardille. Toivon vain, että hän ymmärtäisi.

”Hei, Bella, tule istumaan meidän kanssa!”
Katsoin ympärilleni ja huomasin Alicen hyppivän tuolissaan ylös ja alas. Hän istui blondin tytön kanssa, kauneimman blondin kanssa minkä olen koskaan nähnyt.

Hymyilin ja kävelin heitä kohti.

”Hei, Alice”, sanoin ja istuuduin hänen viereensä tyhjälle paikalle.
”Hei Bella, on hienoa viimein tavata sinut, minun olen Rosalie Hale, Emmettin tyttöystävä”, toinen tyttö sanoi hymyillen suloisesti minulle.. Mikä oli mukavampaa häneltä mitä olin odottanut.
”On kiva tavata sinutkin... vau, en tiennytkään, että jotkut todellakin ovat mukavia täällä”, sanoin yllättyneenä.
”Niin, no suurin osa heistä on snobeja, mutta sinä voit hengailla meidän kanssa, joten tsillaa”, Rosalie sanoa coolisti.
”Voi Bella, meistä tulee hyviä ystäviä”, Alice lähes huusi, ”me voimme mennä elokuviin ja shoppailemaan”, hän silmäili vaatteitani ja sanoi vielä, ”ehdottomasti shoppailemaan.”
”Hei, mikä vika minun vaatteissani on?” kysyin. Nehän olivat puhtaat ja hitto, ne olivat uudet.
”Ei mikään ole vialla, mutta ne ovat hiukan rennot.. mutta kuitenkin, unohdetaan se nyt”, hän sanoi ja lopetti keskustelun.

”No, nautitko olostasi Culleneilla? Emmett sanoi, että äitisi ja Esme olivat parhaat ystävykset”, Rosalie kysyi, aloittaen keskustelun.
”Joo, he olivat enemmänkin siskokset, ja no, Culleneilla on todella... mukavaa”, sanoin, enkä halunnut puhua tämän päivän tapauksesta.

Sitten opettaja saapui ja aloitti oppitunnin... mutta en voinut seurata opetusta.

Alice ja Rosalie olivat todella mukavia, mutta oloni oli vieläkin aivan vieras.. Tarvitsin jonkun, jolle jakaa tunteeni... Halusin itkeä, enkä tiennyt, miksi tuntui yksinäiseltä.

Oppitunnin jälkeen Rosalie ja Alice sanoivat, että nyt minun pitäisi tulla istumaan heidän kanssaan ruokalaan ja onnellisena suostuin.

Kun seuraava oppitunti loppui, suuntasin kohti ruokalaa, mutta tietysti kompastuin ja kaikki kirjani lensivät kanssani lattialle... Ja kukaan ei tullut auttamaan minua, kaikki alkoivat nauraa kovaäänisesti.

Keräsin nopeasti tavarani ja juoksin... Minä vain juoksin, ja sitten näin kirjaston ja nopeasti menin sinne.

Se oli täydellisen tyhjä. Istahdin istuimelle ja aloin tehdä kotitehtäviä. Tiedän, se on outoa, mutta kotiläksyt ja musiikki auttoivat minua aina rauhoittumaan.

Loppupäivä eteni hitaasti  ilman minkäänlaisia onnettomuuksia, helpotuksekseni.


Koulun jälkeen menin ulos ja näin vain Edwardin seisoskelemassa, joten menin hänen luokseen.

”Mm, missä toiset ovat?” kysyin epäröiden.
”Heillä oli jotain töitä, joten sinä tulet minun mukaani”, ja sitten hän kääntyi ympäri ja minä seurasin häntä avuttomasti... olin yksin.. masentunut ja loukattu.

Tämä oli pahin päivä koko elämäni aikana.

Edward piteli etupenkin matkustajan puoleista ovea minulle. Kiitin häntä ja menin autoon sisälle.
Se tapa, millä hän katsoi minua.. Olin varma, että hän tiesi, että jokin ei ollut kunnossa.

Ajoimme hiljaisuuden vallitessa ja halusin vain mennä huoneeseeni ja antaa kyyneleiden valua, niiden, joita olin pidätellyt niin pitkään. Aloin tuijottaa ulos ikkunasta.

Olimme lähellä kotia, kun puhelimeni alkoi soida ja mikä pahinta, soittaja oli minun äitini.

”Hei äiti. Miten lentosi meni?” kysyin kaikella ilolla, jonka pystyin kokoamaan, mutta ääneni särkyi ja Edwardin pää kääntyi suuntaani.
Hei kulta, me juuri laskeuduimme. Oletko kunnossa, kulta?” äiti kysyi, äänessään paljon huolta.
”Mm, joo...”, sanoin tällä kertaa luotettavasti.
Selvä.. No, miten ensimmäinen päiväsi koulussa meni? Toivon mukaan sait paljon ystäviä.

Nyt hän teki sen. En pystynyt pidättelemään enää yhtään enempää.

”Joo, äiti... Minä.... Heippa”, ääneni särkyi niin monesti, joten suljin puhelimen, koska olimme jo talomme edessä ja Edward näytti hyvin levottomalta. Ennen kuin häntä ehti sanoa mitään, juoksin sisälle taloon ja huoneeseeni.


Suljin oven ja aloin nyyhkyttää niin kovaa, että se varmasti näytti kuin olisin ollut hysteerinen.

”Bella, se on Edward.. saanko tulla sisään?” Edward kysyi kiireesti ovelta ja hän tosiaan kuulosti huolestuneelta.
”Mene pois, Edward”, nyyhkytin vieläkin, pää käsiin painettuna. Mutta koska Edward on Edward, eihän kuunnellut, vaan tuli huoneeseen.

Katsoessaan romahtunutta olemustani, hän tuli sängylleni ja sanoi: ”Voi Bella.. minä olen niin pahoillani”, ja syleili minua.

Ja se oli kaikki, mitä tarvitsin. Pitelin hänen paidastaan ja nyyhkytin loputtomasti hänen paitaansa. Hän vain piteli minua tiukasti.

”Shh, Bella, kaikki on hyvin”, hän sanoi ja suuteli päälakeani. Hetken kuluttua, kun kaikki kyyneleeni olivat kuolleet, minä katsoin ylös hänen vihreisiin silmiinsä ja ne näyttivät todella tuskaantuneilta.
”Olen pahoillani”, minä raakuin, pitäen käsiäni vieläkin hänen paidallaan.
”Bella, sinun ei tarvitse olla pahoillasi... Mutta pyydän, kerro miksi itket”, hän pyysi huolestuneena. Me molemmat makasimme sängylläni ja Edwardin kädet olivat vieläkin ympärilläni.

Huokaisin ja kerroin hänelle kaikki epämiellyttävät tapahtumat mitkä tapahtuivat, kyynelten valuessa poskiltani.

”Olen pahoillani Bella, mutta lupaan, ettei kukaan tule enää häiritsemään sinua uudelleen”, Edward sanoi, pyyhkien kyyneliäni.

Hymyilin surullista hymyäni. Silmäluomeni olivat raskaat ja silmäni väsyneet kaikkien kyynelien vuodattamisesta, joten minä ajauduin uneen Edwardin käsivarsille.

Viimeinen asia jonka tunsin, oli Edwardien käsien siirtyminen hiukselleni ja hänen huulensa päälaellani.


ii! <3 Mielipiteitä tästä käänteestä? Tai suomennostyöstäni? :)
« Viimeksi muokattu: 11.08.2009 19:31:59 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016