Kirjoittaja Aihe: Hetalia, Liebe ist alles, S | songfic, S  (Luettu 1960 kertaa)

Vyra

  • Vieras
Hetalia, Liebe ist alles, S | songfic, S
« : 12.02.2010 00:03:26 »
Nimi: Liebe ist alles
Kirjoittaja: Vyra
Fandom: Axis Powers Hetalia (jälleen kerran)
Tyylilaji: Songfic, fluff/söpöstelyä, jotain sellaista
Ikäraja: Sallittu
Paritukset: Itävalta/Unkari, Espanja/Romano, Sveitsi/Liechenstein ja Norja/Tanska. Plus Preussi mainitaan kerran (of course)
Disclaimer: En omista Hetaliaa enkä myöskään käyttämäni kappaleen sanoja tai niiden käännöstä.

A/N: Pientä songficci kokeilua jälleen. Kappale on Rosenstolzin Liebe ist alles (suom. rakkaus on kaikki). Laulu on alunperin saksankielinen mutta käytin englanti-käännöstä. Kommentoikaa toki, pitäisin siitä kovasti. 


Liebe ist alles

Do you have a word to say to me
Just a thought, then
Let it be love
Can you describe a picture for me
With your colors, then
Let it be love


Unkari raotti makuuhuoneen ovea ja kurkisti varovasti sisään. Hänen kasvoilleen levisi leveä hymy hänen nähdessään huoneessa nukkujat. Ita-chan ja hänen ystävänsä makasivat kumpikin omalla sängynlaidallaan tiukasti peittoihin kääriytyneinä. Ovelle nainen kuuli kahden lapsen rauhallisen hengityksen.

”Unkari?” Itävalta kysyi ilmestyen käytävältä hänen takaansa. Unkari käänsi päätään ja painoi sormen huulilleen hiljaisuuden merkiksi. Sitten hän viittoili ja raotti ovea hiukan, jotta mieskin näkisi huoneeseen.

”Eivätkö he olekin suloisia?” Unkari kysyi kuiskaten. Itävalta hymähti ja nyökkäsi naiselle.

”He ovat vielä niin nuoria”, hän vastasi ja sulki oven hiljaa jotteivät nukkuvat heräisi. Unkari hymyili ja Itävalta vastasi hänelle omalla hymyllään.

When you go, how you go
Look at my face once more
Tell me or don’t
Turn around one more time please
And I see it in your gaze
Let it be love, let it be love


Romano istui yksin rantapenkereellä ja tuijotti apeana joen sameaa vettä, joka vastasi täysin hänen mielialaansa. Mies huokaisi ja nakkasi pienen kiven virtaan. Se katosi pinnan alle jättäen vain nopeasti haalistuvat renkaat jälkeensä.

”Romano?” Espanjan ääni kutsui häntä. Etelä-Italia loi kasvoilleen äkäisen ilmeen ennen kuin kääntyi häneen päin.

”Mene pois”, hän tokaisi ja käänsi taas katseensa joen pintaan. Espanja katseli häntä hetken hiljaa mutta nosti sitten käsivarrellaan kantamaansa koria ja istuutui Romanon vierelle. Mies ei vaivautunut vilkaisemaankaan Espanjaa.

”Minä sanoin, mene pois!” hän ärähti kovempaa. Espanja kiskaisi liinan pois korin päältä välittämättä lainkaan äänensävystä ja alkoi levittää tuomiaan eväitä maahan heidän eteensä. Saatuaan kaiken mielestään valmiiksi, hän nosti kasasta yhden voileivän ja tarjosi sitä Romanolle. Tämä mulkoili leipää kuin myrkkyä mutta otti sen lopulta kuitenkin vastaan Espanjan hymyillessä hiljaa vieressä.

”Vaivaako sinua jokin?” hän lopulta kysyi Romanon syödessä jo kolmatta leipäänsä
”Ei”, kuului ainoa vastaus. Espanja huokaisi ja kaatoi Etelä-Italian mukiin lisää juotavaa.

”Kai tiedät, että voit aina puhua minulle?” hän kysyi myöhemmin pakatessaan eväiden tähteitä takaisin koriin.

”Tiedän”, Romano vastasi yksinkertaisesti.

”Hyvä”, Espanja totesi tyytyväisenä ja ojensi kätensä miehelle, ”tule, mennään kotiin”. Romano tarttui hänen käteensä sanomatta mitään mutta jo pelkästä otteesta Espanja tiesi asioiden olevan taas kunnossa.       

Do you have just one more day
Just one night, then
Let it be love
Do you have just one more question
That I would never dare to ask, then
Let it be love

Sveitsi istui työpöytänsä ääressä ja pyöritteli kynäänsä miettiessään. Hän oli puolueeton valtio viimeiseen asti mutta kuitenkin muut maat yrittivät lähettää hänelle kutsuja ja pyyntöjä. Liity siihen ryhmään tai noudata sitä sopimusta, Sveitsi alkoi saada tarpeekseen mokomista viesteistä. Joskus hän vielä polttaisi ne kaikki takassa ja nauraisi samalla. Mutta…

Liechtenstein oli tuonut veljelleen kahvia ja valmisti parhaillaan heidän illallistaan keittiössä. Sveitsi tahtoi pitää siskonsa turvassa ja tähän asti pelkkä puolueettomuus ja hän itse olivat riittäneet mutta nykyään asiat toimivat eri tavalla. Maailma muuttui koko ajan.

”Liechtensteinin turvaksi…”, Sveitsi mutisi allekirjoittaessaan nimensä yhteen niistä häntä ärsyttävistä papereista. 

That is everything we need
Much more than big words
Leave all of it behind you
Start from the beginning once more


”Miksi?” Norja kysyi kantaessaan ensiapulaukkua Tanskan luokse, ”miksi ihmeessä sinun pitää olla niin typerä, että varta vasten etsit Preussin käsiisi kun minä käskin jättää hänet rauhaan”. Tanska ei vaivautunut vastaamaan hänelle ääneen vaan vain virnuili samalla kun piti kylmäyspussia vasemman silmänsä päällä. Virnistys vaihtui kuitenkin tuskaiseksi irvistykseksi Norjan kaataessa desinfiointi-ainetta Tanskan haavoille.

”Onko sen pakko kirveltää noin paljon?” Tanska valitti ja katsoi nuorempaa maata toisella silmällään. Toinen hänen silmistään olikin jo hyvää vauhtia muuttumassa ikävän violetin sävyiseksi kylmäyksestä huolimatta. 

”On”, Norja vastasi tiukasti, ”pysy nyt paikallasi tai minä jätän sinut paikkamaan itse itseäsi”.   

Because

Love is everything,
Everything we need

« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 15:14:59 kirjoittanut Yukimura »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Liebe ist alles, S
« Vastaus #1 : 12.02.2010 15:38:34 »
Oioi. Tämähän oli nätti, juuri sitä mitä kaipasin<3
Miten sinä tällaista osasit kääntää? Kirjoittajalle terveisiä, hän on nero. Juuri ne sisäpiiriparitukset näkyi mistä ollaan AC:n ja Markkiksen kanssa vitsailtu.. Jännää.

Ei kirjoitusvirheitä, love this.

<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Liebe ist alles, S
« Vastaus #2 : 12.02.2010 15:55:48 »
Kiitoksia.

Kappalettako tarkoitit? Itse teksti on aivan puhtaasti omaa käsialaani mutta kappaleen sanat olen kääntänyt saksankielestä englanniksi, koska ne ovat ymmärrettävämmät niin ja suomeksi ne kuulostaisivat pöhköltä. Itse en ole suoraan sanottuna saksaa opiskellut koskaan mutta osaan sitä jonkin verran, joten sanojen kääntäminen onnistui sanakirjan avustuksella.

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: Liebe ist alles, S
« Vastaus #3 : 10.11.2010 14:08:08 »
Lass es Liiii~ebe seiiii~n!
Hmm, minulla on pienoinen käsitys mistä löysit tämän ihanan laulun, ja onnittelut, sillä onnistuit juuri herättämään rakkauteni tätä biisiä - ja saksan kieltä kohtaan - uudestaan eloon!  ♥  ;)
Schau mir nochmal ins Gesicht
 Sag's mir oder sag es nicht

Oikeasti, kuka ei voisi olla rakastamatta hänen ääntään...? Ja tuo musiikki, oih. Huomaa, että olet tässä vaikuttimesi ottanut musiikista, sillä tekstissäsi on samanlainen tuntu kuin musiikissa, eräänlainen herkkä, rakkauden täyttämä kehä, joka saa kaiken vaikuttamaan romanttiselta jo sellaisenaan kuin se jo on. Rakastin sitä, kuinka kirjoitit päällepäin näkyen pieniä, ehkä hieman epäromanttisia kohtauksia, mutta yhdessä ja tämän musiikin kanssa ne muodostavat täydellisen kokonaisuuden, ja ainakin minulle tuli sellainen tunne, että tämä on sitä todellista rakkautta. Toisesta huolehtimista.
Das ist alles was wir brauchen
Noch viel mehr als große Worte
Lass das alles hinter dir
Fang nochmal von vorne an, denn...
Liebe ist alles~! Liebe ist alles~!

Sanokaa vain pöhköksi romantikoksi, mutta itse pidin tästä todella paljon, ja toivon, siis silloin kun sinulle itsellesi sopii, että kirjoitat lisää näitä songfikkejä. :)

Anteeksi muuten että nostin tämän, mutta koin velvollisuudekseni kertoa, kuinka paljon rakastan tätä, ja täten ehkä mahdollisesti piristää päivääsi, sillä niin tämä totisesti teki ainakin minun tapauksessani. ♥
Mach weiter so!

b.a.t 1/3 +2 | tumblr

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia, Liebe ist alles, S | songfic, S
« Vastaus #4 : 07.08.2015 01:07:33 »
Tämä oli söpöficci!

Tätä oli mukava lukea, tunnelma oli rento ja suloinen.
Tässä oli sellaista perhetunnelmaa jota oli kuten aiemmin sanottiin mukava lukea. ^^
Laulu sopi tähän kyllä tosi hyvin! Tässä oli myös kivaa se että saatiin pieni välähdys monesta eri maasta!

Kuolotar
 
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!