Kirjoittaja Aihe: Elämän monia hetkiä (K-11, Ron/Hermione)  (Luettu 2749 kertaa)

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 444
  • © Ingrid
Elämän monia hetkiä (K-11, Ron/Hermione)
« : 08.02.2011 20:34:10 »
Nimi: Elämän monia hetkiä
Kirjoittaja: Vanilje
Ikäraja: K-11
Genre: angst, romance, fluff
Paritus: Ron/Hermione
Hahmot kuuluvat iki-ihanalle naiselle nimeltä J.K.Rowling. Minä vaan lainailen niitä.

A/N: Joo, rupesin tätä kirjoittamaan tuohon Shuffle II -haasteeseen ja voi hitto mitä biisejä sieltä tuli. :'D Joten luultavasti aika mielenkiintoista tekstiä luvassa. Ensimmäinen noista teksteistä on kyllä aika ristiriidassa biisinsä kanssa, mutta ei mahda mitään, nämä ovat vain ja ainoastaan täyttä tajunnan virtaa. No, koittakaa joka tapauksessa saada näistä edes jotakin selkoa. :D
Haasteita: Shuffle II, FF100 sanalla 087. Elämä



Eminem feat. Rihanna – Love The Way You Lie

Koulun käytävän seinä räjähti aivan Ronin takana. Hermione kiljaisi ja juoksi Ronin luo. ”Ei kai sinun käynyt kuinkaan?”

”Ei, olen aivan kunnossa.”
”Varmasti? Harry, mene auttamaan Georgea!”

”Minä menen myös”, Ron sanoi ja nousi ylös kaaduttuaan räjähdyksen voimasta maahan.
”Mutta-”
”Minun on pakko, Hermione! Tulen kyllä sitten takaisin.”
”Hyvä on.”

Ron painoi nopean suudelman Hermionen huulille ja juoksi Harryn perään. Hermione tunsi rinnassaan kovan puristuksen. Joka kerta kun Ron juoksi hänen luotaan, hän ahdistui. Vaikka tiesi tämän palaavan. Hän oli ollut jo kerran liian lähellä menettää Ronin. Onneksi hän saattoi luottaa toiseen, Ron piti aina lupauksensa.



Mohombi – Bumpy Ride

Hermione tunsi käsien kiertyvän ympärilleen. Ron painoi huulensa Hermionen kaulaa vasten. Hän näykkäisi kevyesti tytön ihoa ja alkoi kuljettaa suutan pitkin toisen kaulaa lopulta päätyen huulille. Ron kaatoi Hermionen sängylle ja alkoi hitaasi vetää tämän paitaa pois.

”Mm, Ron, varovasti... Sinä raavit välillä melko kovaa.”
”Ai, anteeksi.”

Pian Hermione oli alusvaatteitaan lukuunottamatta alasti sängyllä myöskin alaston Ron vierellään. Yhtäkkiä alakerrasta alkoi kummankin kauhuksi kuulua askeleita. Hermione alkoi nauraa hiljaa Ronin ähkäistessä tuskastuneena.

”No voi hemmetti.”


Mariah Carey – I Want To Know What Love Is

Olohuoneen takassa roihusi tuli. Tyttö istui ajatuksiinsa vajonneena sohvalla silitelleen kasvanutta vatsaansa. Pian ovelle ilmestyi toinen hahmo, jonka punaisista hiuksista ei voinut erehtyä. Hitaasti Ron asteli vaimonsa luo ja istui tämän viereen sohvalle.

”Mitä mietit?”
”En minä mitään. Tai no, mietin vain meidän tulevaa lastamme ja kaikkea. Entä jos kaikki ei sujukaan hyvin? Entä jos en olekaan hyvä äiti? Entä jos-?”
”Hermione, lapsellemme ei voisi olla parempaa äitiä kuin sinä. Ja tässä vaiheessa on turha murehtia. Kaikki menee kyllä hyvin”, Ron sanoi kiertäen kätensä vaimonsa ympärille ja painoi suukon tämän otsalle.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 17:22:25 kirjoittanut Vanilje »


i lost my heart / my home is the ocean

Renttu

  • Hooked
  • ***
  • Viestejä: 463
  • ©Haava
Vs: Elämän monia hetkiä, K-13
« Vastaus #1 : 24.04.2011 22:15:54 »
Hah! Pääsinpäs tänne asti. No niin. Eli Kommenttikampanjasta iltaa.

Jos nyt ekasta kappaleesta aloitetaan järkevästi, niin vaikka sanot ite että tunnelma tekstissä on ihan muuta kuin tunnelma biisissä, niin mulle taas tuli heti semmonen fiilis et tajuan ton pätkän paremmin kun laitoin sen biisin taustalle soimaan. :D Kaipa se biisin vaikutus sitten sieltä takaa kumpuaa joka tapauksessa.

Ton ekan osion viimeisestä kappaleesta vähän voisin naputtaa siitä, et siinä lauseet etenee pikkusen turhan tökkivästi, kun sivulauseet on jääny niin vähälle. Mut nojoo, annettakoon tajunnavirtatekstin takia anteeks. (Ja ainiinjoo, eiks siihen haasteeseen kuulu et lopputuloksesta ei saa korjata muuta kun kirjotusvirheet? Oon itekin kokeillu tota tekniikkaa, mut sovelsin vähän omia sääntöjäni enkä oikee tiedä...)

Hah, kakkososion biisistä mullei tosiaan oo mitään käsitystä, mutta jonkun verran toi biisin nimikin varmaan kertoo, ja kun toi osiokin on aika tuommonen humoristinen. Ehkä oon paha ihminen mut jotenkin mä oon aina kuvitellu tän pariskunnan välisen seksin tommoseks vähän hankalaks. :D Hehheh.

Vikasta osiosta tykkäsin ehdottomasti eniten, mulla taitaa muutenkin olla joku juttu näihin raskaus-äidin-huoli-teksteihin kun oon niiden kirjottamiseen syyllistyny itekin. Ja oikeesti aww, totta kai Hermione on loistava äiti. :)

Hyvää, sujuvaa tekstiä ja hmm, ehkä sen tajunnavirtatekniikan käytön huomaa tässä siinä mielessä, että tuolla on joitakin juttuja, kuten nyt esim toi
Lainaus
Sinä raavit välillä melko kovaa.
(jolle muuten naureskelin) joka ei välttämättä jäis tekstiin sellasenaan (tai sitten jäis, tiedä häntä) jos sitä alkais ihan hirveesti pohtimaan. Mut siis ei siinä mitään, tykkäsin tosta kohdasta kyllä. :)

Anygays, kiitoksia tästä, pidin, ja pahoittelen kun tää tuppaa oleen aika fiilispohjainen kommentti tänään. :P

Headstrong, today I feel headstrong.

banneri by raitis

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 444
  • © Ingrid
Vs: Elämän monia hetkiä, K-13
« Vastaus #2 : 25.04.2011 01:05:44 »
rentunlupiini, kiitos paljon kommentistasi! Kiva kuulla että pidit tästä. :) Tosiaan joo, nämä piti tehdä siten, että jokaista tekstinpätkää sai kirjoittaa vain niin kauan kuin kyseinen biisi soi, sen jälkeen ei saanut enää korjata muuta kuin kirjoitusvirheet. Eli ehkä sen piikkiin voisi pistää nuo joissakin kodissa tökkivät lauseet, vai? (; Ja oon kyllä samaa mieltä kakkososiosta siinä mielessä, että itsellänikin on näiden kahden välisestä seksistä vähän sellainen mielikuva, että se voisi ajoittain olla vähän tuollaista sähläystä. Ainakin Ronin tuntien ei olisi mikään ihme. Ja tokihan Hermionesta varmaan tulee hyvä äiti, kunhan vaan luottaa omiin taitoihinsa eikä käytä aikaansa stressaamiseen ja murehtimiseen. Kiitokset vielä kerran kommentistasi, piristit iltaani ehdottomasti! :)


i lost my heart / my home is the ocean

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 261
  • © Ingrid
Vs: Elämän monia hetkiä (K-11, Ron/Hermione)
« Vastaus #3 : 22.01.2015 17:27:53 »
Oon edelleen Romione-fani. Sue me, mutta kun nää kaksi aiheuttaa vieläkin sellasen hymyn huulille, koska sanoi Rowling mitä tahtoi, niin nää kaksi on aina ollut ja tulee aina olemaan mun canon!OTP. :D Muistan kun muksuna luin Pottereita niin shippasin näitä kahta yhtä kovaa kuin McGarmiwaa ja Dumbledorea. Lol. Ehkä on kuitenkin tosi jees, että jälkimmäinen jäi platoniselle tasolle, koska Gellert/Albus. <3

Joo, nyt kun päästin tosta pakollisesta vaiheesta yli, niin voisin kommentoidakin jotain. Tää oli äärimmäisen suloinen teksti ja sai hymyilemään mut typerästi. En ole ikinä kokeillut Shuffle-haastetta, koska se vaikuttaa justiinsa sellaselta haasteelta, jossa oon tuomittu epäonnistumaan, mutta aina kun luen ko. haasteen tekstejä, niin mä suorastaan hämmästyn siitä, miten yhtenäisiä suurin osa niistä on! Tässä oli tietysti kolme erilaista kohtausta, mutta mä ainakin näin näiden nivoutuvan tosi hyvin yhteen. Oon liian laiska kuuntelemaan biisejä, kun tiedän kuitenkin ne muutenkin (jossen nyt ihan väärin muista niin ne oli noihin aikoihin aika kuumaa kamaa, haha).

Näissä oli selvä romanttinen tunnelma, justiinsa sellainen jonka oon aina yhdistynyt näihin kahteen. Mulla on joku fiksaatio itelläni kirjottaa Hermionen ja Ronin arki ja avioliitto täydelliseksi, ja Harry onnettomaksi luuseriksi. :D Tää seurasi aika täydellisesti mun omia headcanoneitani -- Ron oli aika kiva, koska se on niin samanlainen, miten mä itse näen sen hahmona. Se säilyy tietysti omana itsenään, mutta kehittyy koko ajan pojasta mieheksi. Ah!

Tietysti tässä oli aistittavissa pikku kömpelyyttä lauserakenteissa ja kuvailussa, mutta mä luulen, että Shuffle tekee aika vaikeaksi kirjoittamisen. Plus tietysti se, että tämä on neljä vuotta vanha. :D Toivottavasti et murhaa mua, koska tiedän että on aika traumatisoivaa, kun joku kaivaa useita vuosia vanhan tekstin esille, mutta halusin nyt kuitenkin kommentoida. Tää oli tosi kiva, kiitos. <3