Kirjoittaja Aihe: Ruutupaitoja, maustepähkinöitä ja indigonsinisiä haaveita | K-11 | slash, hömppädraama | raapalesarja 100/100  (Luettu 45964 kertaa)


Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 386
Okei, mulla on takana ihmeen sekalainen ilta, joten tulin tänne vähän rauhoittumaan ja lueskelemaan uusia osia, joita muuten ilmesty lyhyen ajan sisällä aika kiva määrä. On aina parasta, kun saa lukea monta lukua putkeen, etenkin nyt jouluteemaista tekstiä! Ensilumi satoi eilen, niin on täällä kotioloissakin jo huomattavasti helpompi päästä tunnelmaan. :') Mutta oih, Jooan ja Eetun joulunvietto kuulosti oikein ihanalta lahjoineen ja muine aktiviteetteineen. Melkein tuli itkettyä itsekin, kun pojat muistelivat edeltäviä joulujaan, ihan vaan yleisen kannatuksen vuoksi ja silleen. Pitikin itse asiassa tulla kehumaan kuinka elävästi sä kirjoitat, edelleenkin vaan jaksan ihastella sitä. Kiitos taas ihanista tekstinpätkistä!

(Ja hei, erittäin hyviä ja käyttökelpoisia joululahjaideoita, nappaan muistiin.)

"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 134
Orenji: Kiitä spurttiraapaletta :D Täälläkin satoi tänä iltana lunta suureksi yllätykseksi, vaikka ei tuo taida pysyä. Onhan sitä kuitenkin kiva fiilistellä. Kiva, että pidit ja kiitos kommentista!

A/N: Paljon uusia hahmoja yhdessä raapaleessa, mutta itse kukin saa vähän omaa huomiota sit jatkossa. Hah, tykkään Leevistä. Linda virittää kipinää ja Marika yrittää pitää langat käsissään.

59. Kaarnan siskokset
S
draama
sanalla lahja
250 + 300 sanaa


Eetu

”Voi vittu”, puuskahdin, kun luin Marikan viimeisimmän viestin. Bussi ajoi vähän turhan lujaa johonkin töyssyyn ja meinasin pudottaa koko kommunikaatiovälineen. Vittu Helsingin paikallisliikenne oikeasti. Tämäkin kuski kaahasi siihen malliin kuin alla olisi formula-auto eikä bussi.

”Mitä?” Jooa kysyi. Katsahdin mun poikaystävään. Sillä oli indigonsininen virkattu pipo, tumma kaulahuivi, harmaa karvareunaisella hupulla varustettu talvitakki ja mun sille tekemät tumput. Vaikka Jooa näytti hyvältä, mua hermostutti silti sen vieminen näytille. Marika osasi olla joskus turhan ylisuojeleva ja päällekäyvä. Halusin, että se ja Jooa pitäisivät toisistaan. En osaisi muuten olla.

”Marika laittoi viestiä, että Lindakin tupsahti paikalle”, vastasin Jooalle. Pelkkä Lindan ajattelu vitutti. Tää oli niin tyypillinen veto siltä. Olisi pitänyt odottaa jotakin tällaista.

”Miksi se on huono juttu? Eiks oo parempi, että mä tapaan sun molemmat siskot samalla kertaa?” Jooa ihmetteli. Voi, miten vähän se tiesikään, mutta sehän johtui ihan musta ja mun haluttomuudesta kertoa Lindasta juuri mitään. Pikkusisko ei ihan ollut mun lempipuheenaiheita maailmassa.

”En veisi ikinä sua varta vasten tapaamaan Lindaa”, tuhahdin, ”jos elämä menisi niin kuin mä haluaisin, te tapaisitte vasta jossakin kaukaisessa sukutapahtumassa ja silloinkin ihan ohimennen.”

”Eikö toi ole vähän turhan tylyä?” Jooa sanoi aika varovaiseen sävyyn. Ymmärsin sen epävarmuuden. Jooalla ei ollut kokemusta minkäänlaisista sisarussuhteista. Sillä oli yksi, yli kymmenen vuotta vanhempi velipuoli, joka oli sille käytännössä pelkkä puolituttu, jos sitäkään. Jooa ei myöskään tuntenut Lindaa. Hymyilin sille vinosti enkä ollut millänsäkään, vaikka Jooa paheksui mun asennetta siskoani kohtaan.

”No, sähän tapaat sen kohta, niin sit voit muodosta oman mielipiteesi”, sanoin ystävällisesti ja kurottauduin painamaan pysähdysnappia.

*

Tiiliseinäisen rivitalon kolmannella ovella mulla oli jo vähän etova olo. Puristin Jooaa kädestä ja hieroin poskeani sen olkapäätä vasten saadakseni rohkaisua siltä. Jooan hermostunut hymy sai mut rauhoittumaan. Jooaakin jännitti. Me oltiin tässä yhdessä.

Marika tuli avaamaan meille oven ja toivotti meidät tervetulleeksi. Se oli uusinut hunajanblondin hiusvärinsä ja pukeutunut tummanvihreään mekkoon. Ojensin sille meidän yhteisen joululahjan eli Marikan lempipunaviiniä, jota se ei ikinä kehdannut itse ostaa. Leevi ilmeisesti paheksui tai jotakin. Mun jälkeen se halasi Jooaa käyttäytyen ystävällisesti, mutta huomasin siskoni katseesta, että tarkasteli Jooaa mikroskoopin tarkkuudella. Yksikin moka, niin Marika langettaisi tuomionsa. Jooakin huomasi, ja mua hävetti Marikan puolesta.

”Älä katso sitä noin”, kuiskasin Marikalle, kun Leevi tuli tervehtimään. Se kätteli Jooaa ja vaikutti huomattavasti ystävällisemmältä. Leevistä tuli aina mieleen kirjailija, kun sitä katsoi. Miehellä oli yli korvien venähtäneet hiukset, silmälasit ja kasvoillaan tulkitseva ilme. Sen tapa olla ja pukeutua oli muutenkin vähän hajamielinen.

”Millä tavalla?” Marika ihmetteli, vaikka kyllä se tiesi.

”Kuin aikoisit syödä sen. Muista, että mä oikeasti tykkään siitä.”

Marikan suupieli nytkähti tavalla, jonka tunsin. Se ei pitänyt siitä, että mä moitin sitä, mutta ei myöskään kieltänyt mun olevan väärässä.

”Kumma, etten mä saanut näin lämmintä vastaanottoa”, tuttu, tyttömäinen ääni kommentoi keittiön edustalta. Puoliksi keittiötason päällä makaava Linda näytti tylsistyneeltä. Sillä oli päällään baarivaatteet: nahkahame, turhan paljastava paljettitoppi ja sen päällä, ilmeisesti Marikalta lainaan saatu purppura neule. Pitkät, mustat hiukset olivat sotkuisella nutturalla ja kuivat huulet lohkeilivat.

”Tulkaa olkkarin puolelle, niin kaadetaan lasit lahjaviiniä!” Marika kutsui.

”Ei taas tätä”, Leevi mutisi pullon nähdessään, mutta meni kuitenkin hakemaan lasit.

Me istuttiin Jooan kanssa sohvalle vierekkäin. Linda valloitti kuningattaren elkein huoneen keskimmäisen nojatuolin ja tutkaili Jooaa uteliaan näköisenä.

”Nice!” Linda kehui Jooaan viitaten kuin se ei olisi edes paikalla ja vinkkasi mulle silmää.

Kuin yhteisestä sopimuksesta kaikki joivat lasinsa tyhjäksi muutamalla kulauksella.

Me kaikki tarvittiin hieman sielunvahvistusta.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 134
A/N: Ja sunnuntai tähän perään. Kaikkea hyödyllistä faktaa Jooasta!

60. Etkö sä tiennyt?
K-11
draama
sanalla suudelma ja 54. Sosiaalinen
350 sanaa


Jooa

Mun mielestä mä pärjäsin aika hyvin. Se, että puhuminen tuli multa helposti ja vaivattomasti, varmaan pelasti mut. Tilanne oli aika samanlainen kuin kumppanin vanhempia tavatessa. Leevi ja mä ymmärrettiin tilanteen ironisuus, mutta Marika ei. Se hiillosti mua tosissaan, kysyi kaiken mun opiskeluista, tulevaisuudensuunnitelmista, elämänkatsomuksesta ja perheestä.

Leevi heitti väliin muka tosissaan kysymyksiä, jotka ensin ärsyttivät, mutta lopulta naurattivat Marikaa: tykkäsinkö mä enemmän kissoista vai koirista (tietysti kissoista, koska Pahvilaatikko, aww), lottosinko (en), joinko kahvia (kyllä), mikä mun kengännumero oli (43) ja mikä tärkeintä, mihin Harry Potter -tupaan mä kuuluin (puuskupuhiin.)

”Okei, okei”, Marika huokaisi, ”mä lopetan, jos säkin lopetat.”

Se puhui Leeville, joka vaan myhäili tyytyväisenä pelastettuaan mut suututtamatta tyttöystäväänsä. Eetu ei ollut osallistunut mun ristikuulusteluun, mutta antoi se suukon poskelle ja kehui:

”Pärjäsit tosi hyvin.”

Olin aika tyytyväinen lopputulokseen. Marika katsoi mua hyväksyvästi ja keskustelu siirtyi musta muihin asioihin. Marika ja Leevi vaikuttivat mukavilta, fiksuilta ja huumorintajuisilta ihmisiltä. Mulla oli tosi mukavaa niiden kanssa.

Ikävämmän käänteen ilta sai siinä vaiheessa, kun menin hakemaan lasin vettä keittiöstä. Olohuoneessa keskustelu jatkui vilkkaana ja kiihkeänä. Mulla oli hyvä fiilis.

”Onks sulla pilveä?” Linda kysyä töksäytti mun takaa.

”Ei, miksi olisi?” kysyin ihmeissäni. Lindan silmät kapenivat ja se mutristi huuliaan pettyneen näköisenä.

”Oot kuitenkin filosofian opiskelija. Eiks teikäläiset oo niitä pahimpia? Vedätte kamaa ja puhutte elämän suurista kysymyksistä”, Linda perusteli kantaansa, mikä oli ihan järjetön ja aika loukkaava.

”En taida sit vastata tätä stereotypiaa”, naurahdin.

”Harmi”, Linda huokaisi, ”outoa, että Eetu on eksynyt yliopistopiireihin. Se inhoaa teikäläisiä yli kaiken.”

”Noinkohan”, tuhahdin epäileväisesti ja ymmärsin, miksi Eetu ei puhunut paljon siskostaan. Lindan asenne oli tosi vittumainen.

”Ihan noin”, Linda hihitti nauttien mun närkästyksestä. ”Sua se vasta inhosikin! Mitä se silloin susta sanoikaan? Joku yliopistossa oleva rasittava jätkä, joka ei ikinä pidä päätään kiinni eikä millään tajua, ettei sen seuraa kaivata. Voihan se olla joku toinenkin! Eetuhan tuntee niin monia opiskelijoita.”

”Hupsis”, Linda äännähti kelloa katsoessaan, ”pitääkin tästä rientää bileisiin. Oli tosi mukava tavata sut, Joona. Sä ja Eetu vaikutatte tosi tasapainoiselta parilta!”

Tarkoittamatta todella sanaakaan Linda antoi mulle kuivan ja rahisevan poskisuudelman, otti jääkaapista viinipullon ja häipyi asunnosta.

Toivoin, etten olisi koskaan tavannutkaan sitä.

Räntsäke

  • Vieras
Ei hitto, ihan mahtavaa, että tää Lindakin pääsi mukaan tarinaan! Ymmärrän, mikseivät tarinan muut hahmot tunnu liiemmin pitävän hänestä, mut minä lukijana kyllä tykkäsin! Aivan mahtava kaikessa veemäisyydessään. Mua ihan huvitti tuo... : D

Marika ei vielä tunnu kivalta, vaikka ymmärrän erittäin hyvin, miksi hän suhtautui Jooaan aluksi varauksella. Odotan, että hän ehtii olla tässä pidempään, jotta se kivempikin puoli pääsisi esille.

Mukavia pikkufaktoja Jooasta! Wuhu, kissat todellakin on ihan parhaita! : )

Hilla

  • ***
  • Viestejä: 839
Uteliaat ihmiset ovat haastavia ensimmäisillä tapaamiskerroilla. Toisaalta on helpotus, kun saa kysyä kaikki kysymykset pois ensimmäisellä tapaamisella, mutta jos vastaajalla on huono paineensietokyky, voi lopputulos olla paniikkikohtaus. Jooa veti hienosti homman kotiin, vaikka Marika olikin hitaammin lämpeävä.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 134
Räntsäke: Lukijan ja kirjoittajan näkökulmasta Linda on aivan ratkiriemukas! :D toi veemäisyys on lahja, jota Linda selkeesti pitää yllä, hah, kiva kun tykkäsit! Marika on vähän... ylihuolehtiva ja komentelija isosisko. Ehkä se siitä sit. Kissat on ihunia <3 Kiitos kommentista!

takkuinen: Jooa osaa tällaiset tilanteet oikein hyvin. Sosiaalisuuden plussapuolia. Marika oli kyllä vähän pelottava vastus. Siskolla on Eetuun suurempi vaikutus kuin esim. sisarusten äidillä, joten Jooan piti todellakin yrittää antaa aito hyvän poikaystävän vaikutelma. Kiitos kommentista!

61. Viestejä menneisyydeltä
S
draama
250 + 200 + 150


Jooa

Loppuilta sujui hyvissä tunnelmissa. Osasin ylläpitää uskottavan iloista naamaa, ja tietysti tarvittiin enemmän kuin tuntemattoman siskon sivaltavat sanat, että mun luottamus Eetuun horjahtaisi. Kyllä mä silti funtsin sen sanoja tarkkaan. Oliko se vaan keksinyt jotakin ilkeää sanottavaa kostoksi siitä, että olin pettänyt sen odotukset, joita se oli odottanut kunnon filosofian opiskelijalta? En saanut itseäni vakuutettua siitä. Olin tavannut ihmisiä, jotka mukavia puhuessaan valehteli silmät päästään, mutta ilkeyksiä laukoessaan ne piti tarkkaan huolen siitä, että puhuivat totta. Mikään ei satuttanut tehokkaammin kuin oikein lauottu ja ajoitettu totuus. Linda vähän niin kuin vaikutti kuuluvan samaan porukkaan, ja mun vatsanpohjassa aaltoili kylmä, inhottava epäilyksen tunne.

Oliko Eetu oikeasti inhonnut mua ja puhunut musta noin? Olin tiedostanut, että kävin joskus Eetun hermoille, mutta olin pitänyt meitä kavereina kenkävarkaudesta lähtien. Nykytilanteesta huolimatta ei todellakaan ollut kivaa kuulla, ettei Eetu ollut tuntenut samoin vaan ehkä päinvastoin. Pitänyt mua jonain yliopistokusipäänä, joka jauhoi paskaa ja josta se oli vaan halunnut päästä eroon.

”Mitä mietit?” Eetu mutisi mun niskaa vasten ja kiehnäsi. Asunto oli ollut jo melkein tunnin hiljainen, kun me oltiin pantu maata vuodesohvalle ja Marika ja Leevi olivat menneet nukkumaan. ”Jooa, tiedän, ettet nuku.”

”Mietin vaan”, mutisin. ”Linda sanoi mulle jotain ennen kuin häipyi.”

”Arvasin”, Eetu tuhahti, ”mitä se irvileuka sanoi sulle?”

”Että sä inhosit mua ja muita opiskelijoita”, sanoin hiljaa, ”olisit halunnut musta eroon, koska puhuin liikaa ja kävin muutenkin sun hermoille.”

”Ja sä mietit, onko se totta”, Eetu täydensi. ”On se.”

Oli turhaa teeskennellä, etten välittänyt. Käännyin ympäri kohdatakseni sen kasvot. Antaa tulla sitten.

*

Ilme Eetun kasvoilla oli rauhallinen. En nähnyt minkään viittaavan siihen, että se puhui totta satuttaakseen mua. Halusin luottaa siihen. Mun sydän pamppaili, mutta annoin sen puhua. Mä tunsin sen. Ei Eetu ollut kuten siskonsa.

”Jooa”, se sanoi vakaalla äänellä ja laski kätensä mun poskelle, josta sormenpäät liukuivat lempeästi sortuvien sekaan. ”Yli vuosi sitten, kun me tavattiin, en aiemmin ollut hirveesti tekemisissä sun kaltaisten ihmisten kanssa. Sä olet tosi erilainen muhun verrattuna, ja aluksi se ärsytti mua.”

”Se, miten sä olit, puhuit ja tuppauduit seuraan”, Eetu jatkoi ja puri huultaan, ”olit koko ajan häseltämässä. Mulla meni hermo suhun, se on totta, mut sit – tutustuin suhun paremmin ja näin, että oot ihana ja hyvä ihminen. Olisin voinut työntää sut pois, mutta en tehnyt niin. Halusin olla sun kanssa. Sua oli kiva nähdä, sun kanssa oli kiva puhua ja olla. Sä olet tosi ainutlaatuinen. Edes mä en ole niin sokea, etten huomaisi.”

”Ja nyt me ollaan tässä”, Eetu päätti ja hymyili, ”enkä mä halua susta eroon. Voit yrittää paeta, mut aion pitää kiinni.”

”En mä oo menossa minnekään”, kuiskasin ja Eetun rauhallinen maski hajosi. Se oli pelännyt. Sen nähdessäni en voinut vihoitella mistään. Mitä järkeä meidän oli menneistä kiistellä?

Kaikki oli nyt toisin.

*

3 lukematonta viestiä

hyvää myöhäistä joulua!! oon tulossa uudeksi vuodeksi takaisin suomeen. voitaisko nähdä, vaikka ihan vaan ohimennen? ikävöin sua ihan kamalasti, Jooa <3 aion varastaa sulta ainakin yhden suudelman ensi vuonna! (mut ei me yleensä olla tyydytty niin vähään ;))

-   T

uusivuosi on vähän niinku se meidän juttu, muistatko? on rikos, etten ollut sun kanssa viime vuonna ja oon niiiiin pahoillani :’’(( </3 mut sä tiedät, miten paha mun tilanne oli silloin. mun oli pakko lähteä. sun tuki ja ymmärrys on pitänyt mut jaloillani tähän saakka

-   T

anteeksi ihan oikeasti, etten oo ollut yhteydessä, mutta jouduin kanavoimaan kaiken energiani siihen, että kotiudun tänne. en usko, että olisin selvinnyt, jos me oltaisiin pidetty niin tiiviisti yhteyttä kuin aiemmin. oon pahoillani! mutta rakastan sua edelleen ja haluan olla sun kanssa <3
sattuu kun en pääse sun luokse, mut IHAN PIAN!!! <3<3<3 yövyn viivin luona, soita mulle, please?

-   T



A/N: T on muuten mainittu aiemmin pst, osa 18 (ei, se ei ole Tatu) ja hän on tärkeä kasvo Jooan menneisyydestä, hänen ikioma Jussinsa.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2015 16:26:44 kirjoittanut Sokerisiipi »

Hilla

  • ***
  • Viestejä: 839
Juuri näin, tismalleen. Silkkaa luottamusta, ei turhaa panikointia tai hysteriaa. Kaiken häsellyksen alla Jooa on varsin järkevä tapaus ja Eetu osasi ottaa tilanteen juuri siten kuin pitikin, Jooan näkökulmasta.

Bonniee

  • Vieras
Tiiäkkö, mua hämmentää kauheesti, ku tossa on Linda ja minä oon Linda XD Linda kuvaillaan tässä tosi vittumaiseksi XD

Räntsäke

  • Vieras
No niin, tämän mystisen T-kirjaimen metsästys olikin sitten hyvä syy lähteä lukemaan vielä kerran näitä vanhoja, jo menneitä osia läpi. Tekstareitten perusteella tulee mieleen kyllä ihan ufon olonen kaveri, sellanen yli-innostunut ihme hihhuli. Mut tää nyt on vaan ensivaikutelma viestipätkien perusteella! : )
Hah, ajattelinkin, että Lindan maininta siitä, et Eetu ei tykänny siitä alkuun, vois hyvinkin pitää paikkansa. Synkistelevän ihmisen voi hyvinkin kuvitella ärsyyntyvän sellaisesta superiloisesta dusacel-pupusta, ainakin isompina annoksina. Mut tosiaan, vanha juttuhan tuo on, joten miksipäs siitä sen isompaa numeroa. Äkkiähän se oli puhuttu läpi. On nää suloinen pari... : )

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 386
Ehdin jo ihan innostua, kun Marikan tapaaminen meni sen verran kivasti eikä Lindakaan tehnyt mitään liian radikaalia ja kun Leevi oli ihastuttava. Myös Jooan ja Eetun välinen luottamus tuli sieltä kivasti esille tuon Lindan heittämän kommentin myötä, hyvä ettei siitä saatu mitään draamaa aikaiseksi. Mutta ennen kuin ehdin ilostua, niin tulihan sieltä jotain, joka jäi vähän kaivelemaan, nimittäin tämä kyseinen T. Pitänee kahlata sinne 18. osan paikkeille muistin virkistyksen nimissä ja koittaa vähän setviä. Mä olen aika varma, että Jooa ei lähde tuon T:n matkaan, mutta kyllä siitä jotain ikävää varmaan koituu. Jään odottelemaan jännityksellä!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 134
takkuinen: Seurustelu on kasvattanut heitä kumpaakin aika tavalla ja ne luottavat toisiinsa päivä päivältä enemmän. Kiitos kommentista!

Bonniee: Kaimat on aina hämmentäviä tarinoissa :--D nimi on aika sattumanvaraisesti valittu, nimi kuin nimi, hahmo olisi vittumainen millä tahansa muullakin nimellä. Toivottavasti ei silti kuitenkaan tunnu pahalta, vaikka tämä Linda onkin vähän veemäinen :> Kiitos kommentista!

Räntsäke: Aika hyvä ensivaikutelma :D T on vähän hihhuli. Juu, ei nämä enää niin helposta draamaile, kiitos kommentista!

Orenji: Ei mitään hyvää ilman jotain pahaa. Jooa ei ole Eetun jälkeen T:tä juuri ajatellut, mutta mitähän tuo muistutus mahtaa hälle tehdä, se nähdään sitten. Kiitos kommentista!

A/N: Vittuuntuneista ihmisistä on jostain syystä hauska kirjoittaa :D

62. Kolmen pääkallon idea (kiitti vaan, Leevi)
S
huumoridraama
23. Huonoin
350 sanaa


Eetu

Me mentiin keilaamaan. Se oli kai Leevin idea. Leevi oli mukava tyyppi, mutta joskus se sai hirveitä ideoita. Kaikki, paitsi minä, olivat kuitenkin ihan fiiliksissä, kun saivat pukea kammottavat kengät ja käsitellä hikisiä keilapalloja, joissa pesi takuulla kolmen pääkallon influenssa. Mua puistatti. Kaiken lisäksi olin joukkueen huonoin, ja se nyt ei ainakaan kohottanut mielialaa.

Leevi ja Jooa olivat kuin vanhoja kavereita. Niillä lensi juttu kuin juttu. Keilat kaatuivat ja hymyillen ne löivät käsiään yhteen.

”Nuo päätyvät vielä lemppaamaan meidät ja karkaamaan toistensa kanssa vihille”, Marika naureskeli istuutuessaan mun murjotuspenkin viereen kaadettuaan ärsyttävän määrän keiloja.

”Jaa, se ei sit vissiin kosinut sua”, kommentoin ärtyneenä enkä lämmennyt Marikan vitsille. En tietenkään ollut mustis. Leevi oli niin hetero, että se olisi voinut olla tatuoitu sen otsaan. Ja Jooan katse etsi mua joka heiton jälkeen. Hymyilin sille. Se tuli helposti ja aidosti. Onnellisuus vähän mursi mun yleisen vitutuksen auraa, mutta ei tarpeeksi.

”Ei vielä”, Marika sanoi kepeästi loukkaantumatta mun tylyydestä. Linda oli kehittänyt sen vittuilun sietokyvyn ihan huippuunsa. Musta ei voinut sanoa samaa. ”Eikä haittaa. Meillä on tosi kivaa näin.”

”Hienoa”, kehaisin.

”Mikä sua nyt vituttaa? Jooa on musta jees ja Leevikin tykkää siitä”, Marika sanoi.

”Mua vituttaa tää keilaaminen, se, kun Helsingissä aina tuulee, mua vituttaa Linda, nää hirveät kengät, tän paikan haju, nuo ällöttävät keilapallot ja tää väljähtänyt limsa, minkä ostin”, purkauduin siskolleni.

Marikan huulilla leikki hymy. Se iski nyrkkinsä mun olkavarteen ja vieläpä aika lujaa. Älähdin ja katsoin sitä loukkaantuneena.

”Kestä se kuin mies”, siskoni komensi. ”Valitat enemmän kuin Linda, joka muuten käyttäytyi poikkeuksellisen hyvin eilen.”

”Ei ees”, tuhahdin ja kerroin sille Lindan juttutuokiosta Jooan kanssa.

”Eipä se teitä tuntunut hetkauttavan”, Marika huomautti, ”ja tuohan oli nyt hyvin pientä. Varhaisteininä Linda oli paljon pahempi. Olisit kiitollinen.”

”Ehkä ensi elämässä.”

Marika pudisti huokaillen päätään.

”Kulta!” Jooa kutsui ja tajusin, että oli mun vuoro. Voi luoja. Paiskasin limsatölkkini Marikalle ja otin oksennuksenvärisen keilapallon.

Tuskin katsoin, kun pallo lähti vierimään. Käännyin heti pois, koska turhaan sitä nyt katseli kymmenettä kertaa täydellistä pohjanoteerausta.

Keilojen kaatumisääni kuitenkin kuulosti omituisen äänekkäältä, ja kohta mun ympärillä riehuikin kolme hullua, jotka huusivat:

”Täyskaato, täyskaato!”

Enkä mä mahtanut naurulleni mitään.

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 386
Leevi! Jestas, mä olen löytänyt uuden lempihahmoni. :D Jotenkin aika ihastuttava luku, mua harmitti aluksi kun Eetu ei innostunut ajatuksesta ja oli vähän vastentahtoisesti mukana, mutta kyllähän sekin siitä väheni loppua myöten. Keilailu on vähän masentavaa ajanvietettä, mutta hyvä jos siitä saa revittyä irti edes jonkinmoisia onnistumisen elämyksiä.
Lainaus
Käännyin heti pois, koska turhaan sitä nyt katseli kymmenettä kertaa täydellistä pohjanoteerausta.
^ Tämä kiteyttää koko jutun, mutta onneksi Eetun tapauksessa se päätyi täyskaatoon. Pidin Leevin keilausidean lisäksi myös tuosta Marikan ja Eetun välisestä keskustelunpoikasesta, vaikka se olikin aika nopea ja kieltämättä vitutuksentäyteinen. Kyllä mä arvasin kuitenkin, ettei kukaan jaksa mököttää hyvässä seurassa koko päivää! Saatiinhan sinne se onnellinen lopetus, jes.
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 134
Orenji: Leevi on aika pro :D Keilarata on Eetulle ihan nou-nou-paikka, mutta hyvä seura voi tehdä ihmeitä ^^ (ja mitä, ei keilailu ole masentavaa!) Kiitos kommentista!

A/N: Vitsi, miten näen ja kuulen elävästi Leevin sivistävät ja moralisoivat monologit :'D

63. Poissa silmistä, poissa mielestä
S
draama
350 sanaa


Jooa

”Mä toivon, että me oltaisiin oltu niitä, jotka menee Alkoon”, Leevi huokaisi surullisena. Eetu ja Marika olivat lähteneet kymmenen minuuttia sitten Alkoon hakemaan lisää juotavaa.

”Ai kui?” mä ihmettelin. Leevi hymyili vaisusti.

”Marikassa on monta ihanaa puolta, mutta meidän maku alkoholin suhteen ei vaan kohtaa”, Leevi sanoi, ”tai pikemmin mun maku ei kohtaa sen makua, koska Marika nyt juo melkein mitä vaan. Mä taas – no, oon vähän nirso.”

”Ei ne nyt niin humalassa olleet, että ostaisivat mitä tahansa”, rauhoittelin sitä. ”Hei, onks sulla muuten lainata laturia? Huomasin joskus eilen mun kännykän kuolleen.”

Vaikka kyse oli pelkästä hakureissusta, halusin silti olla tavoitettavissa.

”Joo, tietty. Odotas”, Leevi sanoi ja meni etsimään.

”Jes, kiitos!” kiitin ja odotin, että kännykkä saisi kerätä vähän virtaa ennen sen käynnistämistä. ”Onks makuasiat kuitenkin teidän suhteen pienin ongelma vai?”

”Olisikin”, Leevi nauroi. ”Marika osaa joskus olla aikamoinen komentoora ja me otetaan välillä yhteen sen takia. Sit tietysti ihan alussa meidän maailmat eivät oikein kohdanneet. Marikan varasidentiteetti meinasi olla mulle liikaa.”

”Hassua”, mua nauratti. ”Arvaas, miten mä ja Eetu tavattiin? Jätkä pölli mun kengät.”

”Joo, mitä. Mä kuulin tästä, mutta en halua uskoa sitä”, Leevi puuskahti. ”Miten sä voit hyväksyä sellaisen maailmankatsomuksen? Sen moraalin pitäisi olla ihan selkärangassa: varastaminen on väärin. Ja tarkoitan nyt siis tällaisessa tilanteessa, että toimeentulevat yksilöt hyvinvointiyhteiskunnassa – ”

Kuuntelin toisella korvalla Leeviä ja toisella selasin viestejä, joita oli kertynyt aika monta. Äidiltä oli tullut viestiä, että halusinko mä ja Eetu tulla niille kylään, Tatu oli linkittänyt jonkin memen, joka sai mut virnistämään ja sit kolme tuntemattomasta numerosta. Hmm, keneltäköhän ne mahtoi –

Veri tuntui jäätyvän mun suonissa ja vatsaan jysähti sairaalloinen kuvotus, kun tunnistin lähettäjän. En ollut kuullut siitä melkein vuoteen mitään, ja out of nowhere se ilmoittikin olevansa tulossa takaisin Suomeen ja käyttäytyi kuin me oltaisiin oltu vielä yhdessä. Mikä vittu sitä riivasi?

Ulko-ovi avautui ja eteinen oli tulvillaan naljailevien sisarusten puheensorinaa. Leevi keskeytti varmasti erittäin sivistävän monologinsa ja meni heti tarkastamaan ostokset. Häpeissäni työnsin kännykän pois näkyviltä, kun Eetu ilmestyi mun viereen hymyilevänä posket kylmästä punoittaen.

”Hei”, se sanoi pehmeästi. Vedin Eetun istumaan syliini, seurasta viis, ja suutelin kuin se olisi ollut poissa vuosia.

Bonniee

  • Vieras
Aaww ;-;

En tiiä, onko järkevää lukea almost 24/7 romantiikkaa ja fluffya ja kaikkea söpöä, kun on muutenkin pahassa hali- ja pusupulassa XD

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 134
Bonniee: Just silloinhan on paras lukea fluffya! ^^ Kiitos kommentista.

A/N: Kolme osaa peräkkäin tulossa~

64. Nyt riittää
S
draama
300 sanaa


Eetu

Jooaa vaivasi jokin.

Se oli alkanut muuttua kummalliseksi sen jälkeen, kun me oltiin vierailtu Marikan ja Leevin luona. En uskonut, että se johtui niistä, koska Jooa nyt hurmasi kenet tahansa, jopa mun epäluuloisen isosiskon ja Leevistä oli suurin piirtein paljastunut Jooan sukulaissielu.

Mitä lähemmäs vuodenvaihetta mentiin, sitä rauhattomammaksi ja ahdistuneeksi Jooa kuitenkin muuttui. Yritin saada sitä avautumaan mulle, mutta se keksi aina jotakin muuta, jolla harhauttaa mua. Yritin antaa sille aikaa, vaikka pelkäsinkin pahinta. Sitä, että Jooan tunteet mua kohtaan olivat hiipumassa. Se jokin inhottava vaani Jooaa sen kännykässä – tajusin sen kunnolla yhtenä tiistaipäivänä, kun se sai viestin (olin tulossa vessasta ja jäin vähän vakoilemaan.) Luettuaan sen Jooa näytti siltä kuin oksentaisi. Silloin mä päätin, että nyt riittää.

”Jooa”, sanoin sille. Mun poikaystävä kohotti katseensa ja se näytti vähän säikähtäneeltä nähdessään mut tarkkailemassa sitä. ”Mistä on kyse?”

Jooa huokaisi luovuttaen. Istuin sen viereen sängylle ja odotin.

”Mun eksä vaan”, Jooa lopulta mutisi ja tuijotteli käsiään. Mun rinnassa tuntui kylmältä. Itsestään ilmoittelevat eksät eivät tienneet koskaan mitään hyvää.

”Mitä se haluaa?” kysyin, ja mun ääni oli hyvin tyyni ja pehmeä. Se ei antanut ilmi mun sisällä nousevaa pelkoa, ja hyvä niin. Mun voimat meni siihen, että hillitsin itseni ja odotin kohtalokasta iskua.

”Nähdä mua uutena vuotena”, Jooa vastasi. Sen ääni oli tuskastunut ja inhoava. Helpotus tuntui huimauksena päässä. Ainakaan Jooa ei ollut juoksemassa takaisin eksänsä luo. ”Se elää siinä luulossa, ettei me koskaan varsinaisesti erottukaan.”

”Soitin sille tässä yks päivä, että tapaaminen ei tunnu musta hyvälle idealle. Kerroin sille susta”, Jooa sanoi. ”Kerroin, että oon jatkanut elämässä eteenpäin ja että oon onnellinen. Sit se kysyi, kuinka kauan oon ollut sun kanssa. Se vittu nauroi, että ai niin vähän kuin se ei olisi ollut mitään. Kuin et olisi mitään ja – voi vittu oikeesti!”

Otin Jooaa kädestä ja annoin sen olla vihainen.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 134
65. Taneli
S
draama
194. Epäusko
250 sanaa


Jooa

Kerroin Eetulle kaiken minusta ja Tanelista. Se ansaitsi tietää, totta kai, oli ansainnut ihan alusta asti, mutta mä olin halunnut vaan jatkaa eteenpäin katsomatta taakse. Olisihan mun silti pitänyt tietää, ettei ihmissuhteiden hautaaminen ihan niin yksinkertaista ollut. Kun mä ja Eetu tavattiin, me oltiin Tanelin kanssa oltu vielä yhdessä. Se oli just muuttanut Berliiniin, koska sen lähipiiri ei millään niellyt sitä, että se seurusteli miehen kanssa. Se oli ollut Tanelista niin inhottavaa ja tukahduttavaa, että se oli paennut maasta. Me oltiin pidetty yhteyttä jotain kuukauden, kunnes Taneli oli vaan sanonut, että sen pitää keskittyä nyt sopeutumaan uuteen maahan ja kaupunkiin eikä kaukosuhde sovi sen elämään tällä hetkellä. Sitten se vaan oli lopettanut yhteydenpidon, ja mä olin ollut hirveän loukkaantunut ja hämilläni, että miksi se oli tehnyt sillä tavalla, vaikka oli sanonut rakastavansa?

Sen jälkeen olin keskittynyt vimmalla muihin asioihin (opiskeluun, pariin uuteen harrastukseen, kavereihini ja tietysti Eetuun), ja vähitellen uuden vuoden jälkeen olin alkanut päästä yli Tanelista. Ja kun uusi kouluvuosi alkoi, mulla alkoikin heräillä tunteita Eetua kohtaan. Ja nyt jätkä yhtäkkiä sanoikin tulevansa Suomeen, että pus, soita mulle, kulta kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuin se ei olisi ollut melkein vuotta täydellisen hiljaa. En millään käsittänyt, mitä se oikein kuvitteli.

”Mun mielestä sun pitäisi silti tavata se”, Eetu sanoi. Katsahdin siihen tyrmistyneenä. Se katsoi takaisin savunsinisissä silmissään rauhoittava katse. ”Että saatte asiat selvitettyä, ja sekin tajuaa, ettei sillä ole oikeutta tulla noukkimaan sua itselleen kuin ei mitään. Mä voin tulla mukaan.”

”Miten sä otat tämän näin hyvin?” ihmettelin vilpittömästi.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 134
A/N: Omakin sydän pamppaili ihan kunnolla tätä kirjoittaessa, olen nolo :D (kolme osaa muuten peräkkäin, jos joku ei huomannut)

66. Järjen ulottumattomissa (kuolen, kuolen)
S
romantiikka
214. Rakkaus
150 sanaa


Eetu

Miten tosiaan? Mun suu kuivui ja sydän alkoi hakata pelokkaana, koska se tiesi. Mulla oli vaikea olla. En tiennyt, mitä olisin tehnyt tunteilleni.

”Ei sillä, että valittaisin”, Jooa kiirehti sanomaan ja voi taivas, miten hellyttävä se oli, ”mua vaan ihmetyttää – hyvällä tavalla, että sä suhtaudut tähän niin tyynesti ja kypsästi. Sä voisit olla mustasukkainen tai vihainen siitä, etten kertonut, mutta sä et ole.”

Mun kurkkua kuristi, mutta aioin silti puhua. Ei, ei, huusi mun mieli täyttä kurkkua, mutta vittu tässä sitä mentiin. Tämä tappaisi minut, olin siitä ihan varma. En ollut valmis, en, en, ja silti tiesin, että hiljaa oleminen tappaisi mut varmemmin. Tarve kumpusi syvältä mun sisältä, niin syvältä, ettei sinne järki edes ylettänyt.

”Luotan suhun ja meihin”, sanoin, katsoin Jooa silmiin ja koko mun sisuskunta vapisi. Sen silmissä oli kaunein yhdistelmä vihreää, ruskeaa ja iiriksien reunoissa jopa tummaa sinistä.

Se tuli ulos kuiskattuna henkäyksenä:

”Ja mä rakastan sua.”

Räntsäke

  • Vieras
Voi ihana, nyt Eetu sai sen sitten ekan kerran sanottua.. : )
Musta on ylipäätään hienoa, ettei näitä Kolmea Suurta Sanaa oo tässä(kään) tarinassa viljelty heti alusta asti. Rakkaus on iso sana, ja sen mukaisesti sitä kannattaa käyttääkin. En tykkää yhtään sellasista tarinoista, joissa sana "rakkaus" livahtaa jo tyyliin ensimmäisen pikaisen pusun yhteydessä, vaikka sitä toista ei vielä edes tunne kunnolla.
Taneli. Ääsh. Ei tuu hyvät fiilikset siitä nyt yhtään. Mut ehkä sitä pitää varoa arvioimasta liikaa ennen kuin häntä on edes tavannut. Odottelen siis, että päästään hänen tapaamiseensa asti.

Hilla

  • ***
  • Viestejä: 839
Eetu paljaana ja sielu auki. Minäkin sulan.