Kirjoittaja Aihe: Siriuksen hartain toive, S, Remus/Sirius, Lily/James Drama/Angst  (Luettu 3487 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Nimi: Siriuksen hartain toive
Oikolukija: Ei ole
Kirjoittaja: Minä
Tyylilaji: Drama/Angst
Yhteenveto: Sirius katsoo Iseeviot peiliä ja ketkä hän siellä näkeekään?
Haaste: Osallistuu Kerää kaikki hahmot- haasteeseen Sirius Mustalla.
Ikäraja: Sallittu
Oma sana: Hmm... Teki mieli kirjoittaa jotain angstia ja Siriuksella joten tein tälläisen.

Siriuksen hartain toive

Seisoin Iseeviot peilin edessä ja näin hänet. Remuksen, Remus Lupinin seisovan peilissä ja suutelevan minua. Käännyin katsomaan taakseni, mutta se oli tyhjää täynnä. En nähnyt mitään. Ja silti.. Halusin nähdä. Halusin nähdä Remuksen ja suudella tämän huulia. Kaipasin häntä.
 Remus oli kuollut Tylypahkassa käydyssä taistelussa. Olimme molemmat taistelleet urheasti kuolonsyöjiä vastaan, mutta toinen meistä sai surmansa. Harry oli myös kuollut. Kaikki rakkaimpani olivat kuolleet. Harry, Lily, James, Remus, ne joita rakastin eniten olivat kuolleet.
 Peilin kuva vaihtui. Nyt siinä olivat kaikki rakkaimpani. He hymyilivät minulle ja minä halusin kovasti liittyä heihin. Halusin olla heidän luonaan, ikuisesti. Katselin, kun James kietoi kätensä sekä Harryn että Lilyn ympärille. Remus hymyili heille hiukan taaempana. Halusin koskettaa hänen huuliaan. Halusin olla hänen luonaan.
 En tiedä, kuinka kauan seisoin siinä. Varmaan tunnin, kahden, kolmen, ajalla ei ollut merkitystä. Lopulta käänsin selkäni heille ja taakseni katsomatta poistuin. Yhtäkkiä minulle tuli huono-olo ja halusin mennä pois heidän luotaan. En tiennyt, että se vaati rohkeutta. Luulin, että minä olin vain tulossa kipeäksi tai jotain muuta vastaavaa. Yhtäkkiä tiesin, että minun oli vielä määrä jatkaa elämää. Tiesin, että minun ei kuulunut kuolla vielä. Tiesin, että minun kuului elää. Elää vielä muutama vuosi ja sen jälkeen pääsisin heidän luokseen.
----------------------
Kommentteja?

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Hmm, en olekaan lukenut aikoihin sinulta mitään, ja sinun kirjoitustyyliisi on todellakin kehittynyt – paljon, paljon parempaan suuntaan. Kielioppi- ja kirjoitusvirheitä ei enää ainakaan omaan silmääni ole niin paljoa jos lainkaan ja teksti kulkee järkevämmin eteenpäin ja järjestyksessä, ilman turhia hyppyjä ja liian töksähtäviä lauseita.

Sirius on hyvä (mutta kliseinen) valinta angstificin pääosaan, sopivan synkkä ja katkera ja omaa niin mustan, pilatun menneisyyden, että tunnelma saadaan kohoamaan vähän jo pelkästään tämän hahmon ansiosta. Ehkä helppo ratkaisu, mutta hyvä ja koskettava.

Parantaisin ehkä vielä sitä tunnelman säilyttämistä ja tekstin ulkoasua. Liian usein sanat on vain töksäytetty, tai sanat ja lauseet, ideatkin ja ajatukset, ilman kunnon pohjustusta, vain karkeasti sanottuna. Synonyymeja voisit käyttää ja se vähentäisi samalla sanantoistoa. Voisit yrittää käyttää omalaatuisempia lauserakenteita ja nuo hassut sisennykset vähän häiritsevät (minulle ainakin tärkeää on tekstin ulkoasu).

Lainaus
Lopulta käänsin selkäni heille ja taakseni katsomatta poistuin. Yhtäkkiä minulle tuli huono-olo ja halusin mennä pois heidän luotaan.

Tämä oli ehkä vähän epäselvä kohta. Poistuin heidän luotaan ja minuun iski halu poistua <- järjestys ei oikein toimi ja muutenkin ylimääräinen toisto sekoitti. Huono olo oli hyvä idea, mutta sitä olisi voinut ehkä pehmentää sanoilla ja pukea se erilaiseksi tunteeksi, noin karkeasti sanottuna se kuulosti siltä että Sirius näkee rakkaimpansa ja oksentaa. Ei näin : D

Mutta ficin idea, vau. En ole tainnut ennen lukea tämäntapaistakaan ja Iseeviot-peilin käyttö oli tosiaankin hyvä juttu. Käy hirveästi sääliksi Siriusta aina tällaisissa ficeissä, ja jopa yleensä vastustamani Sirius/Remus (ja ylipäätänsä kelmislash) meni tässä siinä sivussa ja korosti vain sitä kaipuuta. Olit muutellut jännästi canonia tappamalla Remuksen (mainittiinko Tonksia ollenkaan, onko Tonksia edes Remukselle?) ja jättämällä Siriuksen henkiin. Ehdottomasti hyvä on myös se, että mainitsit Harryn!

Tämä oli oikeasti hyvä fic, pidin, ja olen ilahtunut siitä miten olet kehittynyt sinä aikana kun olen jättänyt lukematta kirjoituksiasi. Toivottavasti kommentistani on jotain apua ja tukea (ja hyviä neuvoja) kirjoittamisen kannalta, sinussa on kyllä ainesta.

Kiitos tästä. : )
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Mitämitämitämitämitä?

Tämä oli aivan ihana! Tykkäsin tosi kovasti. teksti oli mielestäni sujuvaa ja ei kirjoitus virheitä hyppinyt silmilleni.
Ficin idea oli mielestäni hyvä ja tälleen. Owss Sirius / Remus <3
Tykkäsin <3

Natural kiittää ja poistuu taka-alalle.


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Lils, kiitos paljon ihanasta kommentistasi!  :-* Joskus on niin mukavaa saada vaihteeksi rakentavaa :D Joo, mä en ees tiiä, mistä repäsin tän idean tähän. Tonksia ei mainittu ollenkaan ja mä en näet osannut päättää oliko Tonks kuollut vaiko elossa, joten lopulta päätin jättää naisen mainitsematta. (Luulin ettei kukaan älyäisi, huono homma :D )
Natural, Miljoona kiitosta sinulle! :-* Ihanaa että pidät. Remus/Sirius on ihana paritus.

sukkula

  • Vieras
Oi, toi toimi ihanasti toi paritus tässä. Ja se kohta, missä se näki kaikki rakkaimpansa, oli niin suloinen. Tosiaankin kuitenkin nuo Lilsin mainitsemat jutut ovay aivan totta, ja se lainattu kohta ihmetytti minuakin. Yhtäkkiä-sanaa toistettiin, mutta muuten sulin tälle totaalisesti.

<3 sukka

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Oho, jopas tälle ihanaiselle nyt kommentteja tullee! :D
sukkula, kiitti paljon.  :-* Yhtäkkiä- sanaa toistin ihan tarkoituksella, halusin tuoda Siriuksen tunteet paremmin sen avulla. :) Kiitti toooooosi paljon kommentistasi!