Kirjoittaja Aihe: Twilight: Orpo pikku Renesmee K-11 10/? Uusin 4.1.2011  (Luettu 15637 kertaa)

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Alaotsikko: Heidät on kaikki menetetty, jäi vain Renesmee ja Jacob...

- Ficin nimi: Orpo pikku Renesmee
- Kirjoittaja: Lauranood
- Beta:  Pulina
- Fandom: Twilight
- Ikäraja: K-11 olkoot
- Tyylilaji: mm. Draama, AU, Deathfic, sisältää muitakin varmasti…
- Paritus/Henkilöt: Jacob/Renesmee ja jotain muita tyyppejä :)
- Vastuuvapautus:  kaikki hahmot jotka tunnistat ovat Meyerin, enkä saa tästä mitään rahallista karvausta
- Varoitukset: Hieman kiroilua ja ehkä vähn väkivaltaa
- A/N Ajattelin, että tällänenkin mahdollisuus vois olla kiva kirjottaa :D


Traileri

Kaikki menisi toisin, Volturit eivät pysähdy
"Mene Jacob"

Renesmee ja Jacob lähtevät kauas Voltureista
Kosketin Jacobia. Kysyin häneltä miten perheilemme oli käynyt

Kaikki ei olekkaan mennyt hyvin
Painon kasvoni hänen sudenjalkaansa, hän oli nyt ainoa perheeni

Jacob kasvattaa Renesmeen
"Äh pää kiinni, et ole isäni!"

Renesmeen sydäntä kaivertaa
"Miksi he kuolivat? Miten niin saattoi käydä?"

Volturit eivät saa löytää heitä
"Juokse Renesmee, he eivät saa sinua!"

Mitä jos Renesmeen viha voltureita vastaan kasvaa?
"Minun täytyy nostaa kapina"

Mitä jos Alice palaisi
"Alice?"
"Renesmee, et missään nimessä saa mennä italiaan!"
"He ovat minulle monta henkeä velkaa!"

Mikään ei voisi pidätellä häntä

"Jacob! Missä hitossa olet? Jasper?"
"He lähtivät Jacob jätti kirjeen"
"Hitto sitä koiraa hän tapattaa vielä molemmat!"

Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014 12:03:45 kirjoittanut Beyond »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13
« Vastaus #1 : 08.06.2010 11:29:57 »
WoW, tästä tulee tosi hyvä!
Traileri sai jo koukkuuntumaan!!!
Eka luku vaan äkkii kehiin!
Anaid
p.s. Jes Eka!
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13
« Vastaus #2 : 08.06.2010 13:14:26 »
A/N Noniin, nyt sain sitten ekan luvun väännettyä. Tämä onkin sitten oikestaan ainoa, missä Renesmee on noin pieni.  Toivottavasti pidätte ;)

Luku yksi
Pakeneminen

Ajattele, jos kaikki menisikin toisin. Volturit eivät suostu kuuntelemaan. Heidät kaikki on
tuomittu kuolemaan! Bella pelastaisi sen ainoan jonka voisi, Renesmeen ja hänen mukanaan Jacobin.


Ne eivät pysähtyneet. Katselin kauhuissani punasilmäisiä vampyyreja, jotka halusivat selvästikin pahaa perheelleni. Puristin Jacobin karvoja käsissäni. Näin äidin ilmeestä, että aika oli tullut. Mutta he tulisivat perässä. Tulisivathan?

“Mene Jacob”, isä kuiskasi ja hyökkäsi yhden Volturin kimppuun. Äiti parkaisi kauhusta kun yksi Voltereista syöksyi kohti häntä. Zafrina suojeli äitiä, aivan kuten oli luvannut isälleni. Suljin silmäni tältä kamaluudelta. En halunnut tietää kenet jouduin menettämään. Tunsin Jacobin lähtevän laukkaan.

Jacob ui yli meren eikä levännyt. Minua alkoi väsyttää ja näytin sen Jacobille. Näin hänen valtavan sudenpäänsä nyökkäävän. Ihmettelin mitä hän mahtoi tarkoittaa. Kosketin häntä ja esitin kysymykseni. En ehtinyt tajuta mitään, mutta pian makasin Jacobin käsivarsilla. “Nyt ei voi nukkua Nessie. Sun pitää jaksaa. Ei voida pysähtyä!” hän sanoi minulle tiukasti.

Minulla meni hetken ymmärtää. Olimmeko muka vieläkin vaarassa? Olin silti väsynyt ja näytin sen hänelle. “Unohda se Nessie. Pitää päästä lentokentälle ja pian!” hän tokaisi. Hän muuttui takaisin sudeksi ja me jatkoimme matkaamme. Olin väsynyt ja kärttyinen. Ei ollut kivaa olla väkisin hereillä.

Saavuimme lentokentälle ja Jacob muuttui jälleen ihmiseksi. Hän otti repun selästäni ja katsoi jotain typeriä lappuja. Mikään ei jaksanut nyt kiinnostaa minua, olin niin väsynyt.

“Mahtavaa Bella!” Jacob hihkaisi ja painui kassalle. “Meille on varattu liput Rio De Janeiroon”, kuulin hänen sanovan. Ei kiinnostanut. Jacob nosti minut reppuselkäänsä ja painoin pääni vasten hänen selkäänsä. Suljin uniset silmäni ja kuuntelin hänen puhettaan.

“Varaus kahdelleko?” “Kenen nimissä varaus on?”, kuulin jonkun naisen epäilevän äänen. “Bella Cullenin”, Jacob sanoi rauhallisesti, mutta tuo nimi sai sydäntäni puristamaan hassusti. Olikohan äidillä kaikki kunnossa? Entä isällä? Entä kaikilla muilla?

“Nimet?” nainen kysyi. “Jacob ja Vanessa Wolfe”, Jacob sanoi rauhallisesti. Wolfe? Mitä ihmettä Jacob höpisi. Kosketin hänen niskaansa ja kysyin sitä. “Ei nyt Nessie”, hän tokaisi. Törkeää! Jacob kai sai liput, koska liikuimme jälleen. Pidin hänelle mykkäkoulua. Minua väsytti, enkä ollut saanut vastausta minua ihmetyttävään kysymykseen. Mikä ihmeen Vanessa Wolfe? Valehteliko Jacob? Miksi?

Pian olimme lentokoneessa ja sain luvan nukahtaa. Se tulikin tarpeeseen. Olin rättiväsynyt. Nukahdin Jacobin käsivarsille.

Kun avasin silmäni, olimme jossakin. Ehkä siellä Rio De Janeirossa, jonne hän oli hakenut lippujakin. “Mitä nyt?” Jacob pohti itsekseen. Hyvä minulta kysyä. Ei minulla ollut hajuakaan mitä nyt. “Nessie kulta anteeksi, että olin niin kireänä. Oli kyllä hieman aihettakin”, hän sanoi minulle maanittelevasti kauniilla äänellä.

Soin hänelle pienen hymyni. Olin itsekin käyttäytynyt todella lapsellisesti, vaikka olinkin lapsi. Nyt kun olin nukkunut kunnon unet pystyin keskittymään. Minulle tuli itsekkyyden tilalle pelko. Miten vanhemmilleni ja perheelleni oli käynyt? Pääsisinkö ikinä karkuun äitini kiljumista? Sitä tuskaa, jonka he olivat joutuneet kokemaan.

Kosketin Jacobia. Kysyin häneltä miten perheillemme oli käynyt. “Minun pitää muuttaa muotoa, jotta saan yhteyden”, hän kuiskasi. Minä nyökkäsin. Suljin silmäni, jotta epätoivo ei näkyisi niistä. Jacob muuttui sudeksi ja hänen silmänsä ummistuivat. Yritin hengittää tasatahtiin hänen kanssaan. Kuulin pelon läpättävän sydämessäni.

Jacob oli pitkään hiljaa, se sai minut levottomaksi. Kosketin häntä kysyäkseni, mitä oli käynyt. Jacob vilkaisi minuun. Hän yritti piilottaa silmistään surun ja epätoivon, mutta minä ehdin nähdä sen kaiken hänen kauniista sudensilmistään. “He eivät selvinneet”, kuiskasin ilmaan.

Lauseeni jäi leijumaan orpona ilmaan. Orpona… Sekö minä nyt olin? Maailmassa ilman vanhempiani. EI! sanoin äänettömästi Jacobia koskettaen. Se olisi niin väärin. Puristin kaulassa roikkuvan korun pieneen nyrkkiini. En puristanut kovaa, sillä en halunnut sen menevän rikki.

Oliko se ainoa asia joka muistuttaisi minua vanhemmistani. Tunsin pienen kostean kyyneleen tippuvan poskelleni. En uskaltanut avata medaljonkia, en kestänyt nähdä meitä kaikkia. Hymyilemässä elämälle, joka oli silloin ollut täydellistä.

Nieleskelin, sillä kurkussani oli kamalan suuri ja polttava pala. En saanut sitä lähtemään. Rinnassani pakotti hassusti. Tämä tunne oli minulle aivan uusi, menetyksen tunne. Otin muutaman askeleen ja halasin Jacobin sudenjalkaa. Se oli pehmeä ja tuoksui metsälle. Painoin kasvoni hänen jalkaansa ja itkin. Hän oli minun ainoa perheeni.

Maaliskuu

Jacob yllätti minut jälleen ikkunasta. Minä odotin. Odotin isän ja äidin kävelevän hotellin pihalla. Tottahan he tiesivät missä olimme, tiesiväthän? “Nessie, tule syömään”, Jacob maanitteli. Nyrpistin hänelle nenääni. Hyppäsin alas ikkunalaudalta ja pomppasin uudestaan, suoraan Jacobin syliin. Näytin hänelle kuvia siitä, mitä hän sanoi ruuaksi. Se haisi!

Jacob naurahti huvittuneesti. “Nessie hei! Sinähän olet nirso!” hän huudahti. Hyppäsin alas hänen sylistään ja pyöritin silmiäni. “Hyvä on, yksi kerta!” tokaisin. Jacob nauroi edelleen. Se ärsytti minua. Vanhempani olivat ties missä ja hän vain nauroi jatkuvasti. Kosketin Jacobin jalkaa. Näytin hänelle muistoni, murhanhimoinen vampyyri hyökkäämässä kohti äitiä.

Jacobin kasvot menivät valkeiksi. Se oli aika huvittavan näköistä, hän oli sentään intiaani. “Nessie! Tuollaisia kuvia ei saa näyttää! Olen tehnyt kaikkeni unohtaakseni sen, unohda sinäkin”, hän mökötti. Se oli ärsyttävää, pitäisikö minun unohtaa vanhempani? Näytin hänelle kuvan vanhemmistani. Sen jälkeen huusin mielessäni EI!

“Anteeksi Nessie, en ajatellut loppuun asti”, hän sanoi katuvan näköisenä. Nostin toista kulmaani. Oliko hän tosissaan? “Nessie kiltti”, Jacob inisi ja työnsi alahuultaan hassusti lerpalleen. Pokkani petti. Aloin nauraa ihan hillittömästi. “Eli sain anteeksi!” Jacob hymyili ja nosti minut syliinsä. “Minä tilaan nyt ruokaa, olepas kiltisti sillä välin”, hän sanoi ja laski minut sängylle istumaa.

Soin hänelle hymyn, se oli lupaus. Olisin kiltisti. En voinut siltikään olla vilkaisematta ikkunaan, mutta he eivät tulleet. Huokasin ja jäin odottamaan ruokaa.  

Huhtikuu


Istuin hotellihuoneessa leikkimässä palikoilla. Ne olivat maailman tylsimpiä leluja, mutta Jacob oli silti ostanut ne minulle. Minulla ei nyt ollut muutakaan, joten värkkäsin niillä. Jacob oli toisessa huoneessa, sutena. Hän oli jo yli kuukauden yrittänyt saada yhteyden susiin. Tuloksetta.

Hänellä oli kaksi epäilystä, jotka välittyivät hänen silmistään, vaikka hän vakuutti minulle, että kaikki oli takuulla kunnossa. Yksi: Sudet olivat muuttaneet muotojaan, eivätkä vielä palanneet samaan aikaan Jacobin kanssa tai eivät pystyneet muuntumaan pienten vaurioiden takia. Tämä oli se vaihtoehto, jonka me molemmat toivoimme olevan totta.

Toinen: Siitä ei keksinyt kierrosteoriaa, he olisivat kuolleet. Tämä oli se vaihtoehto, jota kumpikaan meistä ei halunnut olevan totta. Silloin emme saisi heihin yhteyttä ja se voisi tarkoittaa, että, että… En pystynyt jatkamaan lausetta edes omassa päässäni. Kyyneleet tippuivat pitkin poskiani. Kyllä he palaisivat! Palaisivathan.

Toukokuu

Istuin parvekkeella Jacobin sylissä. Kasvoin jatkuvasti, eikä kukaan tiennyt kauanko saisin enää olla tässä maailmassa. Jacob yritti tehdä minut onnelliseksi, mutta turhaan. Olen aina tiennyt, että minun ikäni on arvoitus. Ukki ja isä yrittivät saada siitä selvää, mutta eivät onnistuneet ennen kuin… Ennen kuin…

Yritin vaihtaa mielessäni onnellisempiin asioihin, mutta mielessäni pyöri vain pari tiettyä asiaa. Yksi oli hieman onnellisempi kuin muut, jos minä kuolisin, pääsisin vanhempieni luokse. Se sai minut hymyilemään. Näkisin heidät taas, jos he eivät enää olleet tässä maailmassa.

En silti koskaan lakannut uskomasta. Edelleen odotin heitä, heidän olisi pakko tulla! Ihan pakko!

Kesäkuu

Siitä on melkein puolivuotta. Jacob yrittää edelleen ottaa yhteyttä susiin, mutta se on täydellisen turhaa. Alan tulla siihen tulokseen, että he ovat kuolleet kaikki. Vaikka se saakin minut itkemään usein minä ole aika vihainen. Minulle ei jätetty hyvästejä. En koskaan enää saa nähdä vanhempiani. Kyyneleet alkoivat vieriä jälleen kasvoillani.

He eivät koskaan saisi nähdä minun kasvavan. Jacob otti minusta edelleen paljon kuvia. Muistoja, jota vanhempani eivät koskaan pääsisi näkemään. Olin kerran kysynyt sitä Jacobilta. “Jacob, miksi vaivaudut ottamaan kuvia? Kuka niitä muka katsoo?” “Hölmö sinä tietenkin ja perheesi”, hän kuiskasi hieman hiljemmin ja karheammalla äänellä.

Harmi vain, että Jacob oli minun ainoa perheeni. Minulla ei ollut enää muuta perhettä, mutta en valittanut valokuvista enää sen jälkeen. Esitin vain iloista ja onnellista niissä.

Heinäkuu


Kuulin uneni läpi Jacobin karhean äänen. “Herää jo Nessie, lähdetään!” hän komensi. Hieroin silmiäni unisesti. Ei ollut kiva herätä liian aikaisin. “Minne?” kysyin ja vilkaisin ulos, pimeää. “Varasin meille lennot takaisin Seattleen, mennään kotiin”, hän sanoi. Kotiin, maistelin sanaa kielelläni.

“Saitko yhteyden susiin?” kysyin. “En, mutta ei siellä voi enää mitään vaaraa olla”, hän tokaisi. Hän halusi kotiin, hän halusi nähdä laumansa kunnon. Ymmärrettävää. Haukottelin makeasti. “Miten me sitten Seattlesta?” kysyin. “Sinä saat taas ratsastaa”, hän sanoi ja alkoi etsiä minulle puhtaita vaatteita.

Lopulta olimme päässeet lentokentälle asti. Haukottelin edelleen makeasti. Miten minua nyt vieläkin väsytti?

Minulla oli päälläni sininen mekko, jonka kanssa olisi helppo ratsastaa ja valkeat sukkahousut. Selässäni minulla oli äidiltä saamani reppu. En ollut vielä uskaltanut avata sitä, mutta ehkä kotona? Sanaan ‘koti’ ei tosin sisältynyt enää niin paljon arvoa. Kotona kuului olla äiti, isä, ukki, mummi ja tädit ja sedät, mutta näkisin sentään Charlien pian. Se sai minut hieman paremmalle tuulelle.

Lentokoneessa minulle tuli tylsää ja minä katselin vähän repun sisältöä. Siellä oli kolme kirjekuorta, yksi minulle, yksi Jacobille ja yksi ukille. Mitäköhän niissä oli? Pistin kirjeet reppuun ja katsoin Jacobia. Kosketin hänen käsivarttaan. Näytin hänelle ukin kuvan. “Haluaisitko mennä ukin luo?” hän kysyi. Nyökkäsin pontevasti, juuri niin!

Jacob näytti miettivän hetken. “Joo hyvä idea Nessie. Vien sinut sinne ja käyn itse kotona katsomassa miten jutut ovat, haen sinut sitten myöhemmin? Käyn vaan Culleneilla hakemassa jonkun auton”, hän ilmoitti hymyillen. Soin hänelle hymyn.

Kun saavuimme Seattleen, Jacob pisti minut harteilleen ja muutti muotoa. Hänen shortsinsa lentelivät riekaleina pitkin tietä. Minä näytin sen uusintana ja nauroin, se oli niin hassun näköistä. Jacob haukahti, se oli hänen nauruaan. Me menimme metsien kautta, koska olisi ollut ihmeellistä, jos susi ja pikkutyttö olisivat kiitäneet tiellä. Jacobilla oli suussaan vielä pikkuinen matkalaukku. Olihan meidän pitänyt vaatteita ostaa.

Hän laski minut ukin talon takana ja tökkäsi matkalaukkua kuonollaan. Avasin sen ja löysin hänen shortsinsa ohensin ne hänelle. Hän katosi metsään ja tuli pian takaisin. “Kiitos Nessie!” hän huikkasi ja sulki matkalaukun. Hän kaappasi minut syliinsä ja lähti kävelemään kohti ukin ulko-ovea.

Hän laski matkalaukun ja koputti. Ukki avasi oven ja näytti todella kalpealta. Hänellä oli silmien alla varjot. “Jacob? Nessie?” hän kysyi epäuskoisella äänellä. Hymyilin hänelle. “Minä luulin, että te kaikki olisitte häipyneet”, hän tokaisi. Selvittyään ensijärkytyksestään hän kuulosti lähes vihaiselta.

“Minun on kai parasta selittää koko juttu”, Jacob totesi ja astui sisään. Ukki teki tilaa. “Kun olen selittänyt tilanteen, jätän Nessien hetkeksi tänne ja lähden katsomaan miten kotona menee”, hän totesi. “Parasta mennäkin poika, Billy on ihan hiilenä”, ukki totesi aika ankarasti. “Ymmärrettävää”, Jacob sanoi ja hieroi niskaansa.

Hän selitti ukille, että olimme joutuneet eräänlaiseen sotaan, jonka lopputulosta emme tienneet. Isäni ja äitini olivat lähettäneet meidät turvaan, joten meillä ei ollut hajuakaan miten täällä oli käynyt. Ukki näytti lievästi sanottuna järkyttyneeltä.

Lopulta Jacob pääsi loppuun, hän oli sensuroinut hyvin paljon. Ukin ei pitänyt tietää minun, hänen ja vanhempieni kaltaisista olennoista mitään. Ei edes meidän olemassa olostamme. Jacob jätti minut ukille ja lähti itse kotiin katsomaan mitä oli käynyt.

“No Nessie, mitä haluat tehdä?” ukki kysyi ja näytti hivenen järkyttyneeltä vieläkin. Ojensin reppuani. “Äiti jätti sinulle kirjeen”, sanoin ja kaivoin sen yhden esille. Hän katsoi sitä ihmeissään. Olisiko minunkin aikani lukea kirje?

Rakas Renesmee

Haluan, että tiedät. Olet kauneinta ja ihaninta mitä minulle on sattunut. Olen pahoillani, etten koskaan enää saa tilaisuutta sanoa tätä. Olen niin iloinen, että sinulla on Jacob. Hän pitää sinusta huolen, koska itse en enää kykene siihen.
Sinun eloisaolosi merkitsee sitä, että olen onnistunut jossain. Kaikki muu saa mennä, mutta sinun pitää jatkaa elämääsi ja olla onnellinen, vaikka ilman minua. Lupaathan sen kulta? Älä suotta jää murehtimaan menneitä, sillä minä ajattelen sinua aina. Olin missä tahansa.
Rakastan sinua enemmän kuin omaa elämääni, muista se.
Me rakastamme sinua ikuisesti, minä ja isäsi. Älä koskaan unohda sitä.

Olet rakas  
Sinut aina muistaen, äiti.


Tunsin taas kyyneleiden kihoavan silmiini. Äiti oli halunnut minun pelastuvan, vaikka hän tiesi itse kuolevansa. Ukkikin näytti itkevän. Mitähän äiti oli hänelle kertonut?

Illemmalla Jacob tuli noutamaan minua. Hän tuli isän Volvolla. Istuin autoon ja hän kiitti ukkia minun hoitamisestani. “Ukki ja minä luettiin äidin kirjeet, sinullekin on”, sanoin ja ojensin Jacobille kirjeen. “Ai, no minäpä luen sen illalla”, hän sanoi.

Katsoin auton ikkunasta tuttua maisemaa. Sitten vasta tajusin, että Jacob oli kamalan hiljainen ja allapäin. “Etkö löytänyt muita?” kysyin. Kosketin häntä. Näytin kuiva, Leahista, Sethistä, Jaredista, Embrystä ja niistä muista, jotka olivat seisoneet siellä. “Älä murehdi Nessie, kyllä me jotenkin selvitään”, hän vain kuiskasi. Eli hän ei ollut löytänyt muita. Pieni epätoivon aalto kiri ympärilläni. Olivatko he kaikki kuolleet. Kaikkiko oli menetetty?

Jatkuu...

Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 11.06.2010 19:07:17 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

En-nu

  • Vieras
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #3 : 08.06.2010 21:03:01 »
Tuossa kirjeen lopussa oli pieni virhe aina eikä ana : ) muuten hyvä ja hieman itkettävä luku ihana  :D

Prumrose

  • Vieras
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #4 : 08.06.2010 21:15:55 »
Lainaus
Haluan, että tiedä.
tiedät

Kiitos ihana luku ja itkin. :)
Jään mielenkiinnolla seurailemaan.

~Prumrose

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #5 : 09.06.2010 10:51:06 »
Tosi ihana oli!
Ainoo ongelma mitä nään, on se et sul on aika paljon kirjotus virheitä...
En osaa sanoo oikee mitään muuta...
Jatkoo!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

alba

  • Vieras
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #6 : 09.06.2010 13:42:37 »
Vääh, nyt sait alpan tihrustamaan itkua :( Tosi surullinen fiilis tuli hei kun vaan ajatteliki, että Bella ja Edwardo olis kuollu.
Kirjoitat ihan hyvin, mutta vähän voisit katsoa noita vuorosanojen jälkeisiä kuvailuja. Mielestäni jossain kohtaa se meni pikkuisen tönköksi.

Jatkoa vain pistät ♥

~alba-täti

Sienis

  • queen of winterfell
  • ***
  • Viestejä: 469
  • ravenprinces
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #7 : 09.06.2010 18:01:57 »
Jään seuraamaan ja innolla odotellaan jatkoa.. ((:

   -Nez
Jos jaksaa jatkaa omaa mitäänsanomattomuuttaan tarpeeksi kauan,
 saattaa saavuttaa kevytlegendan aseman.

ava (c) ingrid

Ragdoll

  • Tribute
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Friend. Lover. Victor. Enemy.
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #8 : 09.06.2010 21:46:33 »
Tää oli kauheen surullinen tää eka luku. Pakko myöntää, että kyyneleet tuli silmiin viimeistään siinä vaiheessa kun Nessie luki sen Bellan kirjoittaman kirjeen.
Jään ehdottomasti seuraamaan tätä, sillä aihe on mielenkiintoinen. ;)
Itsekkin olen pariin otteeseen miettinyt, että mitä olisi tapahtunut, jos Volturit eivät olisi jääneet kuuntelemaan Culleneita ja muita, ja Jacob ja Nessie joutuisivat pakenemaan taistelusta.
Kirjoitusvirheitä huomasin myös muutaman, mutten antanut sen häiritä kovin paljoa. (:
Mutta jatkoa siis odottelen!

~ Ragdoll
If heaven is up there, this is hell on earth.

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #9 : 10.06.2010 12:54:11 »
Itkeä pillitän täällä nyt minäkin. 
Jonkinverran kirjoitusvirheitä bongasin, mutta suurimmat ovat varmaan jo sanottu. Haluan jatkoa.

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #10 : 11.06.2010 09:56:47 »
En-nu Korjasin tuon virheen, ihanaa jos pidit
Prumrose Toiovttavasti pidät jatkostakin :)
Anaid Kirjoitusvirheistä olen kuullut ennenkin, betaa etsiskelen jo parhaillaan. Ihanaa jos pidit.
alba Ihanaa jos olen päässyt hakemaani angstiseen fiilikseen ainakin itkuistanne päätellen :) Sehän oli vähän niinkuin tarkoituskin. Lupaan katsoa niitä vuorosanojen jälkeisiä kommentteja 
Renezmei Toiovn, että jäät :)
Ragdoll Itse hieman epäilin tuota kirjettä, pelkäsin siitä tulevan jotenkin huonon, koska jokainen on takuulla kuvitellut sen itse ja sitä on sitten vaikea kuvailla, mutta ihanaa jos olen onnistunut, edes vähän. Tämä aihe on muhinut jo ihan tarpeeksi kauan mieleni sopukoissa.
Anyos Kirjoitan jatkoa heti kun saan siihen aikaa. Luulempa, että tänään voisi jotain raapustaa jos satuisi pongahtamaan tuolta takaraivosta jotain.

Kiitos kaikille kommenteista. Olen iloinen huomatessani, että surullinen fiilikseni on tarttunut teihin, koska sitähän tässä lähdin hakemaankin. Itse olen erittäin kiinnostunut tästä aiheesta, koska se jäi mietityttämään minua heti aluksi. Saa nähdä, mitä tästä tulee :D
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #11 : 11.06.2010 16:22:36 »
Heips, ilmoitan vain kaikille, jos en saa tänään tai huomenna uusinta lukuani valmiiksi meneekin sitten hieman kauemmin. Lähden ulkomaille kolmeksipäiväksi heti sunnuntaiaamuna. Mutta yritän tzempata sen jälkeen.
Uusi luku muhikoot, jos en saa sitä vielä valmiiksi  :D
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

green

  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #12 : 11.06.2010 18:45:30 »
Oivoi. Nyt sait minutkin tihrustamaan itkua.  :'(
Tykkäsin, ja ilmoittaudunkin tässä heti uudeksi lukijaksi.

Lainaus
Hyppäsin alas hänen ylistään
Varmaan tarkoitit sylistään ?

~green
Hymy jonka lähetät, palaa takaisin luoksesi.

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #13 : 13.06.2010 15:26:24 »
Loistava alku!
Jään todellakin seuraamaan, tosi mielenkiintoinen aihe. Itsekin mietiskellyt, mitä olisikaan tapahtunut. Tämä kuulostaa uskottavalta.
Bellan kirje Nessielle...  :'( Kamalan surullista. Ihan kamala ajatella että kaikki olisivat kuolleet...

Loistavaa, jatkoa! <3
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #14 : 16.06.2010 10:37:49 »
green Kiitos kun luit ja korjasit :)
Jakepoo Ihanaa kun pidit :D

Noniin olen ollut laiska ja lomaillut (tai pilannut jalkani kävelessä ympäri rantojen ja kaupunkien, miten sen nyt ottaa ;D)

Nyt voin ilokseni (toivottvasti myös tedän iloksenne) ilmoittaa, että olen palannut ja pääsen jatkamaan tarinaa. Se valmistuu niin pian kuin suinkin jaksan aivojani rasittaa. Nilkkani ovat tosin niin kipeät, että ei paljoa tarvitse miettiä painuuko kaupoille vai kirjoittaa tarinaa. (Ihan vain ilmaisen: Kirjoitan! :D)

Toivottavatsi takaraivostani löytyy vielä jotain ;D
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #15 : 17.06.2010 13:41:38 »
Noniin! Pulina on siis luvannut hoitaa ficcini betauksen heti kun voi. Nyt olen lähettänyt toisen osan hänelle, eli se ilmestyy heti kun se on betattu. Saattaa mennä vähän aikaa, mutta tulle heti kun mahdollista!
Tässä voisinkin kirjoittaa jo kolmatta osaa jos jaksaisin, niin sitten niitä olisi varastossa enemmän, mutta katsotaan nyt. Ihanaa jos joku viitsii lukea tätäkin ficciäni ja vielä kommentoidakkin.
Ja nyt pyydän anteeksi tätä kamalan pitkää taukoa, jolloin en ole voinut lisätä uusia kirjoitelmiani minnekkään.
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Ensimmäinen luku: 8.6)
« Vastaus #16 : 20.06.2010 01:02:16 »
A/N Tässä toinen luku, joka on nyt sitten betattu :) Toivottavasti pidätte. Tässä ei oikein tapahdu mittän muuta kuin Renesmeen muisteluita. Hän on siis n.8 vuoias :)
Ensi luvussa taas vanhempi.

Toinen luku
Itkua ja epätoivoa muistojen lomassa

Puolitoista vuotta! Se on kamalaa! Tai no jos lasketaan se hirveä puolivuotinen niin kaksi vuotta. Kaksi vuotta sitten menetin vanhempani. Olen tällä hetkellä ruumiillisesti noin kahdeksan luokkaa. On kamalaa kasvaa nopeasti. Olen kyllästynyt odottamaan vanhempiani.

Luen äitini kirjeen aina iltaisin. Minulla on tietty rutiini illoiksi. Sen ei ollut tarkoitus mennä niin, mutta niin vain kävi. Minä tein siitä pelottavan pakkomielteisen tapani. Jokainen ilta menen seitsemältä pesulle. Sitten vaihdan yöpaitani ja otan nalleni kainaloon. Kipittelen huoneeseeni, isäni vanhaan huoneeseen. Istuin hänen vanhalle, mustalle nahkasohvalleen ja odotan. Istun siinä aina tunnin ja katselen mustenevaa pihaa.

Kahdeksalta luovutan. Luen seuraavat puolituntia äitini kirjettä. Kertaan sen aina uudelleen ja uudelleen. Hypistelen samalla medaljonkiani. Puoli yhdeksältä kipitän vielä ikkunaan ja katson viisitoista minuuttia ulos. Sitten kipitän vuoteeseeni ja katselen medaljonkiani. Katson kuvaa viisitoista minuuttia ja sitten itken. Sammutan yölamppuni ja nukahdan itkuuni.

Se on jokailtaista. Sitä on jatkunut jo yli vuoden. Jake sanoo, että se on melkein sairaus, mutta en voi sille mitään. Pelkään, että mielenterveyteni on menossa pahaan suuntaan. Minä kaipaan heitä. Miksi heidät vietiin minulta niin nopeasti?

Volturit, he olivat kaiken pahan alku ja juuri. “Volturit”, maistelin sanaa kielelläni. Se maistui kirpeälle, katkeralle. Halveksin koko sanaa. Vihasin sitä!

Näin punasilmäisten hahmojen liikkuvan kohti. Olivatko nuo ne Volturit? He jotka halusivat rankaista vanhempiani minusta? Tunsin yhden kyyneleen poskellani. Äiti ei saisi huomata sitä! Nuolaisin sen nopeasi pois. Sitä ei ollut edes olemassa. Vilkuilin huomaamattomasti ympärilleni, kukaan ei ollut huomannut mitään. Kaikkien katseet olivat liimaantuneet tummiin, lähestyviin hahmoihin.

He pysähtyivät. Joukon suojatuin oli vanhan näköinen vampyyri. Aroko? Oliko hän kenties johtaja? Toisten oli pakko olla hänen veljiään. Caius ja Marcus. Marcus näytti suoraan sanotusti, no, kyllästyneeltä. Eikö hänellä ollutkaan mitään minua vastaan? Aro taas näytti innokkaalta ja julmalta, muttei läheskään niin julmalta kuin Caius.

Heidän verenpunaiset silmänsä hohtivat sadan metrin päähän. Vilkaisin vaivihkaa äitini silmiä. Ne olivat merenpihkan väriset, eivät leimuavanpunaiset. Minä tosin muistin ne punaiset silmät. Ne leimuavat liekit. Muistan isän sanoneen, että eläintenveri laimentaa niinen värin nopeasti.

Olen nähnyt myös vieraillamme leimuavia silmiä, mutta vaikutelma ei ole yhtä julma, yhtä petollinen. Siihen saattaa tosin vaikuttaa, että nämä haluavat tappaa meidät, meidät kaikki. Niin, minä tiedän. Ei äiti muuten pakottaisi minua lähtemään. Eihän?

He uskottelevat minulle, että Volturit pysähtyvät, kuuntelevat. Minä en usko. Haluaisin sen olevan totta, mutta kun katson heidän punaisena hehkuvia, julmia silmiään en voi uskoa, että he haluaisivat hyvää. Heidän kasvoillaan ovat julmat virneet, jotka paljastavat heidän todelliset aatteensa. He eivät aio antaa minun elää. Minunko on kuoltava, jotta muut säilyvät?

Hetki! Mitä hän sanoikaan? Hän haluaa Carlisen väistyvän, jotta voi rankaista oikeita syyllisiä! Isääni ja äitiäni? He eivät ole tehneet mitään! Sanat melkein karkaavat huuliltani, mutta saan ne tyrehdytettyä. Huuliltani tulee vain kuplia. Ei selvää puhetta, vain minä tiedän, että ne olivat vielä hetki sitten sanoja.

Isoisä ei väisty, hän ei halua jatkaa tätä vääryyttä. Aro ehkä miettii, antaako hän periksi? Eipä tietenkään. Mitä kuvittelinkaan? Noiden julmien kasvojen ilme vaihtui muka-ymmärtäväiseksi, mutta totuus näkyy silmistä. Hän ei aio antaa armoa, ei kuunnella enempää ‘valheitamme’.

Mitä isä tekee? Kävelee suoraa vihollislinjaa kohti! Suoraan Volturien Aron luokse. Mitä hän suunnittelee? Mitä minulta meni ohi? Kosketan Jacobia ja näytän hänelle äskeisen tilanteen, asetan siihen mukaan kysyvän sävyn: “Mitä isä tekee?” Jacob kohauttaa lapojaan. Hän nyökkää huomaamattomasti kohti äitiäni. Pitäisikö minun kysyä äidiltäni muka? Enkö olisi tehnyt niin heti, jos olisin nähnyt sen tarpeelliseksi? Minähän olen hänen sylissään, tyhmä koira!

Kadun heti ajatuksiani ja toivon, ettei isä kuullut niitä. Katson hänen raudanlujaa ilmettään. Onko hän peloissaan? Huolissaan? Rukoilen, että kaikki menee hyvin. Kaiken pitää mennä hyvin! Katson äitini tuskaisia kasvoja. Häntä pelottaa. Hän ei halua päästää isää yksin Aron luokse. Mihin kaikkeen Aro kykeneekään.

Arolla on lahja ja nyt hän lukee kaikki isäni ajatukset. Uskooko hän niitä? Pian äiti lähtee liikkeelle. Hänen mukaansa tulevat Emmet ja Jacob. Mitä nyt tapahtuu? Kuulen Vampyyrien mielistelevän äitiäni, hän ei näytä oikeasti kiinnostuneelta.

“Mutta hänhän on ihastuttava. Niin sinun ja Edwardin näköinen”, Aro mumisi. “Hei, Renesmee”, Aro sanoo minulle selvästi. Päätän olla kohtelias, miksi haastaa riitaa heti kättelyssä? “Hei, Aro.” Soin hänelle jopa pienen, vaivaantuneen hieman pelokkaan hymyn.

“Mikä se on?” Kuulen Caiuksen sähähtävän. Aika loukkaavaa, minusta. “Puoliksi kuolevainen, puoliksi kuolematon”, Aro ilmoitti ja hänen katseensa oli porautunut minuun. Hän ei liikauttanut ainoatakaan lihasta kasvoissaan ilmoittaessaan asian. Mitä hän minussa näki? Vaaran vaiko vaarattoman olennon? “Mahdotonta”, Caius rupesi inttämään. Ärsyttävä heppu!

Aro rupesi kiistelemään Caiuksen kanssa ja minun huomioni kiinnittyi äitiini. Katselin hänen kasvoillaan kuvastuvaa ilmettä kun Aro puhui Caiukselle. Ne olivat huolestuneet. Oliko joku mennyt vikaan. Kosketin äitiäni, sallisiko hän minun pyytää Arolta yhtä asiaa? Äitini nyökkäsi ja rykäisi hiljaa.

Aro kohdisti katseensa minuun. “Saako Renesmee ‘näyttää’ sinulle jotakin?” hän kysyi. Hän ei toki itsekkään tiennyt mitä halusin tietää. “Mielellään”, Aro sanoi haltioissaan ja katsoi jälleen minuun.

Kosketin häntä varovasti. Minä pyysin, ettei hän vahingoittaisi rakkaitani. Hän vakuutti, ettei hän koskaan tekisi niin, mutta kuulin Maggien ärähtävän taustalla, mies valehteli. Se sai katkeran tunteen leviämään päästä varpaisiin. Mies oli huijarikin vielä.

Katkerat muistot purjehtivat mieleeni. Siihen asti kaikki oli mennyt aika hyvin, mutta sitten ne menivät huonosti. Volturit sulkivat korvansa kaikelta ja sen kaiken ajatteleminenkin teki pahaa.

Mitä nyt? He neuvottelevat. Äiti näkee ilmeisesti lopun olevan käsillä, sillä hän nostaa minut Jacobin selkään. Tämä on äidin salaisuus, jonka hän nyt paljastaa isälle, Jakelle ja kaikille läsnä olioille. En halua lähteä! Pitääkö vampyyreja ja susia rankaista minun aiheuttamistani vääryyksistä? Tietenkin olen onnellinen, koska olen olemassa, mutta mitä niin pahaa olen tehnyt, että kaikkia rankaistaan.

Tunnen kuoleman sormenpäilläni. Maistan sen lähestymisen kielelläni ja kuulen sen tulevan pakottavana hiljaisuutena. Se leijuu kuolemattomien yllä pakottaen, tappaen. Se haluaa riistää henkiä. Yksi ei riitä, pelkästään minä en riitä, sillä tänä yönä minä pakenen. Vanhempani kuolevat muka oikeutetusti, mutta nämä kaikki sivulliset siksi, etteivät he tahdo minun kuolevan. Se saa kyyneleitä silmiini.

Hyvästelen vanhempani. Onko tänä ohi? Joudunko lähtemään Jaken kanssa? Tulevathan he perässä? Totta kai he selviävät. Selviäväthän? Äitini hätkähtää. Käännän salamana katseeni häneen. “Carlise!” kuulen isän huutavan, mutta isoisä vain katsoo hölmistyneenä. “Mitä nyt?” Isoisä kysyy. “Jane”, isä tokaisee ja kohdistaa katseensa äitiini. “Sinäkö…?” “Olen joka puolella”, äitini virnistää. Hymyilen hieman ja vaivaantuneesti. Isäni naurahtaa, mutta hermostuneesti. Hänkin maistaa meitä ympäröivän kuoleman. Sen maku on kitkerä ja karvas. Se on yököttävä ja se vaatii monta meistä tänään luokseen. Vanhempani aikovat pitää huolen, etten ole yksi niistä.

Silloin Alec yrittää ottaa ohjat käsiinsä, mutta hän epäonnistuu yhtä karvaasti kuin sisarensa. Aro kääntää päätään yllättyneenä. Se kertoo minulle paljon. Esimerkiksi sen, että heidän suunnitelmissaan oli tuhota meidät, ja he epäonnistuivat. Heidän on pakko käyttää fyysistä voimaa kukistaakseen meidät.

Kuulen sanat, jotka isoisäni Carlise lausuu. Hän lausuu ne hiljaa, mutta kukaan läsnä olija ei voi olla kuulematta sitä. “Kaikki jotka haluavat välttyä tulevalta verilöylyltä, poistukaa. Mielellään kaikki muutkin. Teidän ei tarvitse vielä kuolla. Teidän kuuluu elää.” Kate murahtaa halveksivasti. “Minä en lähde minnekään! Sisareni kuoli tänne, niin minäkin!” Tanya nyökyttelee olevansa samaa mieltä. Carlise huokaisee, hän ei halua ystäviensä kuolevan. Vain Amun lähtee, hän ei halua sekaantua tällaiseen.

Kaikki muuttuu sumuisaksi. Volturit järjestäytyvät. “Rikos ja rangaistus!” Aro karjuu. “Ne jotka eivät ole osallisena rikokseen voivat poistua!” “Haluan tietää mikä on rikos?” isäni kysyy halveksien. “Laittoman ja tuntemattoman olennon luominen!” Caius huudahtaa. Marcus on edelleen kyllästyneen näköinen. Kaikkien lihakset jännittyvät. Tämä on väärin! Heillä ei ole todisteita, vain ’puolueettomia’ todistajia.

Volturit lähtevät hyökkäykseen ja ennen kun isäni hyökkää hän kuiskaa ilmaan: “Mene Jacob!” Jacob tottelee ja lähtee laukkaan. Sudet ja vampyyrit hyökkäilevät ympärillämme, tehden meille samalla tilaa. Varmistaen pakomme. Se on väärin, mutta he selviävät, olen siitä varma.


Mutta he eivät selvinneet, eivät edes vanhempani. He eivät koskaan palanneet. Kyyneleet vierähtävät taas poskilleni. On vaikeaa ajatella siltä kantilta. Vaikeaa uskoa, että he ovat todella poissa. Ovatkohan he taivaassa? Katsovatko he minua? Toivovat, että lopettaisin murehtimisen? He varmasti toivovat, että voisin unohtaa heidät ja nauttia elämästäni. Tai no ei ehkä unohtaa, mutta muistaa vain ne hyvät hetket. Ne suloiset ja huolettomat.

On vaikea unohtaa heidät ja samalla muistaa, että he rakastavat minua aina. Pyörittelen medaljonkia käsissäni. Pienissä yhdeksänvuotiaan käsissäni. Olen kasvanut kahdessa vuodessa niin paljon, liikaa. Kuulen oveltani pienen koputuksen. Jacob tulee sisään ja hymyilee minulle hellästi. Hän tulee sänkyni viereen ja peittelee minut paremmin. Hän antaa suukon otsalleni ja toivottaa hyvät yöt.

En voi olla miettimättä, että millainen iltani olisi jos vanhempani olisivat täällä. Uskoisin, että iltani olisi erilainen. Ehkä äitini lukisi minulle sadun? Isäni saattaisi kuunnella ja pitää minua sylissään. Vai lukisiko hän satua? Istuisinko äitini sylissä? Harjaisiko hän kenties hiuksiani? Olisimmeko mökissämme? Olisinko omassa huoneessani ja valittaisin, koska en saanut kaupassa sitä ihanaa lelua? Tai koska sain kokeesta vain kasin, vaikka luin oikeasti hyvin? Suljen silmäni ajatellen elämääni. Millaista se voisi olla...?

Olin La Pushissa koko päivän Jacobin kanssa. Voitin hänet uintikilpailussa, mutta en ole varma huijasiko hän minua. Se olisi ihan Jaken tapaista, antaa minun tahallaan voittaa. Olemme liikkeellä äitini Ferrarilla. “Jake” “Niin Nessie?”
“Sain kokeesta ysin!”
“Niinkö huonon Nessie? Sinunhan piti osata kaikki.”
“Se oli hyvä!”
“Ei ollut Nessie.”
“Äitii!” “Mikä hätänä Nessie kulta?” äitini juoksi ulos hädissään. “Jake kiusaa!”

Äitini loi tuiman katseen Jakobiin. “Älä viitsi kiusata Renesmeetä!” Kosketin äitiäni ja näytin kiistelymme. “Yhdeksikönkö? Sehän on todella hyvin! Hyvä Renesmee tiesin, että onnistuisit!” äitini iloitsi ja pörrötti hiuksiani. Näytin Jakelle kieltä. “Lapsellista Nessie”, Jake murahti. “Minä olen lapsi!” ilmoitin. “Renesmee ja Jacob menisittekö metsälle?” äiti kysyi.

Jacobin ilme kirkastui, tämä asia ei ollut loppuun keskusteltu, hitsi! “Edward tulee mukaan”, äiti ilmoitti kuin ajatukseni ja toiveeni lukien. Nyt minun ilmeeni kirkastui. Jake ei voisi kiusata minua. “Miksi hän ei mene kaksin Nessien kanssa?” Jake kysyi murjottaen. “Koska hän tulee vahtimaan, ettet kiusaa Renesmeetä ollessanne kahden”, äiti naurahti Jaken ilmeelle. Minäkin nauroin.

Me lähdimme metsälle ja minä päätin nostaa panoksia. “Jake mitä tykkäät uhkapeleistä?” kysyin. Isäni naurahti ajatuksilleni. Näytin hänelle kieltä. “Riippuu minkälaisista” Jake murahti, mutta äänessä kuului hento kiinnostuksen aalto. “Sellainen metsästys kisa”
“Niin?”
“Jos minä kaadan isomman peuran, tuolta laumasta, lopetat kiusaamiseni.”
“Ja jos?…”
“Ja jos sinä voitat, niin kuuntelen koko loppu päivän valittamatta vanhemmilleni.”
“Kuulostaa hyvältä”
Isäni murahti siihen malliin, että se ei kuulostanut laisinkaan hyvältä, mutta ihan sama. Isäni loi minuun varoittavan katseen ja minä vain irvistin.

Olin metsästänyt niin monesti, että kaadoin isoimman. Nauroin Jakelle päin naamaa ja isäni yhtyi nauruuni. Jake oli ottanut liian suuren palan purtavaksi. En joutuisi kuulemaan enää kertaakaan sitä valitusta. Kun olin kylläinen me lähdimme kotiin. Juoksin kertomaan voitosta äidillenikin ja hän pörrötti hiuksiani. Hän katsoi myötätuntoisesti Jakeen. “Parempi onni ensikerralla Jacob.” “Äh, hiljaa!” Jacob murjotti. Hymyilin hänelle säteilevästi. Jake loi minuun katseen Älä-Edes-Yritä-Tehdä-Tästä-Mitään-Juttua! Minä en voinut lakata hymyilemästä hänen katseelleen.

Äitini hätisti minut kylpyyn. Hän laski ammeeseen vedet ja lirautti sekaan vaahtoa. “No niin Renesmee, kylpyyn!” hän huikkasi minulle. Pujahdin hänen ohitseen ja loikkasin ammeeseen. Roiskaisin tahallani vettä hänen päälleen. Äiti naurahti. “Voi sinua Renesmee!”  Hymyilin hänelle voitonriemuisesti. “Unohdit olla varovainen, ja muka sinulla super-refleksit, pah sanon minä!”

“No niin. Jotakuta alkaa näköjään väsyttää. Tules tänne niin pesen hiuksesi. Polskuttelin hänen luokseen ja annoin hänen hieroa hiuksiini saippuaa ja lopulta huuhdella sen pois. Liian pian hän pakotti minut nousemaan ammeesta ja kietoi lämpimän kylpytakin ylleni. Hän kietoi pitkät hiukseni pyyhkeeseen pääni päälle. Työnsin jalkani aamutossuihin ja lähdin kipittämään omaan huoneeseeni.

Kun olin huoneessani löin oven kiinni. “Jess voitin!” kiljahdin. “Et ihan”, kuului takaani. Katsoin äitiini, joka istui huoneessani olevalla nojatuolilla. “Höh!” parahdin. Äiti voitti aina. Hän oli liian nopea. En ehtinyt edes huomata hänen menevän ohitseni. “ Kyllä se siitä kulta, olit jo melkein minua nopeampi”, äiti lohdutti ja käveli luokseni. Hän kietoi kätensä ympärilleni ja suukotti hiuksiani.

“Valitsepa mieleisesi yöpaita”, äitini kehotti. Otin ihanimman pyjamani. Se oli vanhanaikainen ’poikamainen’ pyjama, mutta se tuntui hyvältä päällä. Äitini auttoi sen ylleni ja sitten hän kaappasi minut syliinsä ja kantoi vessaan pesemään hampaitani. Hän auttoi minua harjaamaan ne. Osasin toki itsekin, mutta minusta oli kivaa kun äitini auttoi minua kaikessa. Siitä tuli kamalan rakastettu tunne. Äidilläni oli aina aikaa minulle.

Lopulta kikattaen juoksin huoneeseeni ja jäin seisomaan sängyn viereen. Isäni oli jo huoneessa. Hän kaappasi minun syliinsä ja käänsi väärinpäin. Hän heilutteli minua jaloista ja minä kikatin niin, että vatsaan koski. Isä ojensi minut äidilleni, joka käveli kirjan kanssa luoksemme. Hän otti minut ja ojensi kirjan isälleni. Isä istui nojatuoliin ja äiti kanssani sängylle. Hän käänsi minut oikeinpäin syliinsä ja alko harjata hellästi hiuksiani.

Kuuntelin kertomusta noidista ja velhoista innoissani, äitini harjatessa villejä kutrejani. Lopulta isäni sai luettua kirjan loppuun ja minun silmäni alkoivat painua umpeen pikkuhiljaa. Ne tuntuivat jo raskaammilta ja minä haukottelin onnellisena. Äitini laski harjan yöpöydälleni ja nousi minä hänen sylissään. Hän antoi minulle suukon otsalle ja lähti viemään kirjaa ja harjaa paikoilleen. Hän ojensi minut isälle, joka halasi minua ja laski sänkyyn. Hän peitteli minut ja antoi suukon otsalleni. Haukottelin raukeasti ja suljin silmäni.

Näin luomieni läpi kun isäni sammutti huoneeni valot ja kuiskasi pimeään: “Öitä Renesmee.” Kuulin hänen sulkevan oven hiljaa perässään. Haukottelin uudelleen ja otin nalleni kainalooni. Pyörittelin hiljaa kaulassani olevaa medaljonkia. “Äiti!” huudahdin. Äitini oli salamana vierelläni. “Niin kulta?” “En halua tämän katkeavan”, sanoin hiljaa, mutta vakavana. Äitini otti medaljongin kaulastani ja pisti sen sille tarkoitetulle koukulle sänkyni vieressä. Hän peitteli minut uudestaan ja antoi suukon poskelleni. “Öitä äiti!” “Nuku hyvin kaunis pikku Renesmeeni."

Sitten kaikki alkoi liukua kauemmas. Äitini ja kaikki muu. “Äiti!” kiljuin. “ÄITII!” Yritin nousta vuoteestani, mutta en onnistunut. Minut oli liimattu paikalleni. En voinut liikuttaa sormeanikaan. “ÄITII!” yritin vielä, mutta hän vain lipui kauemmas minusta. Yritin kiemurrella, mutta en voinut.


Paiskauduin vasten lattiaa. “Äiti?” kuiskasin hiljaa lattialle ja aloin itkeä. Se oli vain unta, hyvää unta, josta oli ilmeisesti pakko herätä joskus. Itkin lohduttomasti lattialla. Otin medaljongin käteeni ja puristin sitä hellästi nyrkissäni. Jake juoksi huoneeseeni. “Nessie kulta, mikä hätänä?” Minä vain itkin. Miksei äitini ollut täällä. Muistin hänet uneni kaukaisesta sopukasta. Hän oli tullut huoneeseeni, hän olisi osannut lohduttaa minua.

Unen ajatteleminen sai minut itkemään vieläkin enemmän. Voi miten minä kaipasinkaan heitä! He olivat ainoat, jotka koskaan voisivat olla vanhempiani. Jacobkin oli minulle rakas, mutta hän oli enemmän isoveli-tyyppinen hahmo, joka hoiti orvoksi jäänyttä Renesmee raukkaa. Senkin ajatteleminen sai minut itkemään.

“Nessie rakas älä itke”, Jacob pyysi ja nosti minut syliinsä. Hän istui sängylleni ja se sai minut muistamaan untani ja sitä kuinka äitini oli pitänyt minua hellästi sylissään. Kyyneleitä tuli vain lisää. En saanut tätä virtaa loppumaan ollenkaan. “Minä kaipaan heitä Jacob!” ulvoin ja itkin.
“Tietenkin kaipaat Nessie. Hekin kaipaavat sinua ja ajattelevat sinua.”
“Et sinä voi tietää!”
“Voi, kyllä minä tiedän. He rakastavat sinua, olivat täällä tai eivät. Olit heidän elämänsä aurinko. Äitisi olisi mieluummin kuollut, kuin antanut sinut pois.”
“Niin hän tekikin, kuoli!”
“Renesmee pieni, olet äitisi pieni aurinko. En ole melkein ikinä nähnyt häntä yhtä onnellisena kuin silloin kun hän katsoi sinua. Hän hehkui onnea ja iloa ympärilleen aina kun sinä olit hänen sylissään, katsoit häntä tai olit vain olemassa.”

Pieni kyynelvirta hidastui hieman. Äitini ei unohtaisi minua. “Entä isä sitten?”
“Edward? No hän rakastaa sinua enemmän kuin mitään, paitsi ehkä äitiäsi. Olet hänen pelastajansa.”
“Miten niin?”
“Hän uskoi, ettei Bella voisi koskaan saada hänen kanssaan lasta. Ja koska Bella halusi viettää ikuisuuden hänen kanssaan niin äitisi ei olisi voinut saada koskaan lasta. Sitten sinä ilmestyit hänen elämäänsä ja Bellalla oli kaikkea! Edward ei ole kuulemma koskaan ollut onnellisempi kuin syntymäsi ja äitisi muuttumisen ja teidän yhteisen elämänne jälkeen.”

Kyyneleet hidastuivat pieniksi kyyneliksi, mutta sitten aloin taas itkeä kunnolla. He olivat rakastaneet minua ja ollessaan onnellisia he olivat kuolleet, minun takiani. Se sai minut itkemään raskaasti. “Minä pilasin heidän onnensa. He kuolivat takiani!”
“Nessie kulta, enempää he eivät toivo kun sen, että olet onnellinen. Kaikki muu on heille se ja sama. He eivät voi elää ilman toisiaan, mutta se ettet sinä ole onnellinen saa heidät kärsimään”, Jacob sanoi ja pyyhki lämpimillä sormillaan kyyneliäni. Muistin äitini ja isäni viileän kosketuksen. Se sai lisää kyyneliä karkaamaan silmistäni.

“Minä kaipaan heitä niin!” “Tiedän sen, mutta voit tulla viereeni nukkumaan jos se yhtään helpottaa?” hän ehdotti. Nyökkäsin päätäni. Kyllä se helpottaisi. Kun Jake oli vierelläni oli helpompi jaksaa.

Jatkuu...

Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 20.06.2010 01:11:47 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Toinen luku: 20.6)
« Vastaus #17 : 20.06.2010 16:39:01 »
Oi, oli niin ihana että!
Sai mut itkemään!
Toi Renesmeen uni oli tosi ihana!
Jatkoa!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Sienis

  • queen of winterfell
  • ***
  • Viestejä: 469
  • ravenprinces
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Toinen luku: 20.6)
« Vastaus #18 : 20.06.2010 17:54:01 »
Nyyh.. Tais muuten olla ensimmäinen tai korkeintaan toinen kerta kun itkin ficciä lukiessani.. Kurkkua kursitaa.. Toi uni oli kyllä niin ihana.. Harmi ku se oli vaan uni... :'( Lisää? Pian??

    -Nez
Jos jaksaa jatkaa omaa mitäänsanomattomuuttaan tarpeeksi kauan,
 saattaa saavuttaa kevytlegendan aseman.

ava (c) ingrid

Ragdoll

  • Tribute
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Friend. Lover. Victor. Enemy.
Vs: Orpo pikku Renesmee K-13 (Toinen luku: 20.6)
« Vastaus #19 : 20.06.2010 18:27:44 »
Tämä on kyllä tosi ihana. ♥
Sait mut taaas itkemään.
Renesmeen uni oli ihana!
Toivottavasti jatkoa tulee taas pian.  ;)

~ Ragdoll
If heaven is up there, this is hell on earth.