Liigassa tosiaan ollaan jännän äärellä! Itselläni on pientä kiinnostusta finaaleja kohtaan, mutta en nyt mitenkään erityisen innoissani ole. Oma joukkueeni ei ole finaalissa, mutta enpä muutenkaan niin kamalasti liigaa seuraile. Enemmänkin kiinnostus on NHL playoffeissa ja alkavissa Mm-kisoissa!
Nythän on ollut taas ne tutut spekulaatiot, mitä NHL-vahvistuksia joukkueeseen saadaan, miksi MM-joukkue ei kiinnosta yms. Uutisia on ollut vähän väliä ja mua on kyllä välistä alkanu naurattaa, kun koko spekulaatio tuntuu saavuttaneen aikamoiset ulottuvuudet.
Mä oon naureskellut aivan samaa. :'D Joka vuosi on tää sama, kun spekuloidaan ja itketään, kun joku ei tule. Tänä vuonna varsinkin on lähtenyt aivan käsistä. Milloin vika on valmentajassa
(En itse henkilökohtaisesti tykkää Marjamäen valmennustyylistä, mut vähän järkeä puheisiin), milloin siitä ettei leijonapaita kiinnosta yms. Ja hauskin ja turhauttavin oli kommentti, että pelaajat olisivat
velkaa Suomen jääkiekkoliitolle n. 100 000 euroa per pelaaja, että niitä velkoja pitäisi maksaa maajoukkueessa pelaamalla.
Naurettavaa oikeasti.
Mun mielestä kenenkään ketä ei kiinnosta pelata ei pitäisi todellakaan tulla, koska muuten ei anna kaikkeaan siellä kentällä, eikä se ole kenenkään etu.
Lisäksi pelaajat voivat olla loukkaantuneena ja se NHL joukkue loppupeleissä on se palkanmaksaja, joka päättää
saako pelaaja ylipäätään lähteä vai ei. Aina pelaaja ei voi itse valita, joukkueen ei on ei.
Meillä ei tosiaan ole edes kovin laajasti noita NHL-pelaajia, joten ei voida olettaa edes, että saataisiin kasaan samanlaista pottia kuin esimerkiksi Kanada tai Ruotsi. Pitää hieman suhteuttaa. Sielläkin on kieltäytymisiä, mut vaihtoehtoja niin paljon enemmän ettei se näy yhtä paljon. Täytyy myös muistaa ettei esimerkiksi vuonna 2011 ollut kovin montaa NHL tason kiekkoilijaa mukana.
Suomi yleensä pärjää paremmin, kun joukkue tulee toimeen ja pelaa joukkueena. Olihan meillä World Cupissa 2016 kaikki mahdolliset NHL pelaajat käytössä ja hyvin meni, eiku...
Että sanoisin ettei niihin pelaajiin aina kannata niin keskittyä, vaikka tietysti hyvillä pelaajilla saadaan hyvä joukkue, mutta onhan nytkin jo hyviä pelimiehiä tulossa.
Aho ja Teräväinen olivat oikein mukava uutinen! Onneksi pojat päättivät lähteä kisoihin ja toivottavasti onnistuvat!
Keitäs muut vielä toivovat kisoihin? Nyt olisi "vapaana" ainakin Mikko Koivu, Mikael Granlund, Joonas Korpisalo, Markus Hännikäinen, Markus Nutivaara, Jori Lehterä, Valtteri Filppula ja Mikko Rantanen. Äh, nyt en muista, mutta yksi vielä ainakin oli.
Itselle kelpaisi kuka vain, tietty. Mut Koivu, Granlund ja Rantanen olisivat aika kovia vahvistuksia. Toki Filppula ja Lehterä ovat pelanneet tosi hyvin yhteen ja mä eipä muissakaan ole mitään vikaa! Toivottavasti sieltä siis jotkut lähtisivät kisoihin.
Tomsessed väliin -
Mua huvittaa se, miten puolet suomalaisista on maailman parhaita jääkiekkotietäjiä ja toinen puoli kuuluttaa sen kaksi viikkoa, miten jääkiekko on turhaa ja niitä ei kiinnosta, näin kärjistetysti.
Mua huvittaa sama! Ja toinen, että yleensä koko alkusarjan haukutaan kuinka paska joukkue meillä on ja mistään ei tuu mitään. Sitten puolivälierissä ollaan jo
TÄLLÄ JOUKKUEELLA VOITETAAN KULTAA!!!! Ei siinä mitään, mut aina yhtä huvittavaa. Itse lähden aika kisoja seuraamaan jännityksellä enkä ennakko oleta ainakaan joukkueen olevan sysip***a.