Kävin katsomassa ko. leffan keskiviikkona ja siis --- en oo vieläkään toipunu. Se tunne, kun sulla on ihan järkyttävät odotukset leffaa kohtaan ja ne odotukset ei ainoastaan täyty vaan vielä
ylittyy. Siis miten tää on mahdollista?? Tää leffa oli ehdottomasti parasta MCU:ta pitkään aikaan ja aion mennä kattoon tän leffateatteriin uudestaan. Apua. Rakastin suunnilleen kaikkea tässä leffassa, enkä keksi mitään oikeesti negatiivista.
Leffan aikana mä nauroin, itkin ja huudahdin ääneenkin kertaalleen - tää oli alusta loppuun sellanen tunteiden vuoristorata, ettei mitään järkeä. Leffasalissa muukin porukka huusi ääneen ja taputti, enkä oo sellasta päässyt kyllä kokeen aikasemmin
Viimeisen Potterin jälkeen ihmiset taputti, mutta tässä taputettiin ainakin viidessä eri kohtauksessa elokuvan aikana. Eikä suotta! Ensimmäisen kerran Matt Murdockille, sitten Octaviukselle, sitten Menninkäiselle, sitten Andrew Garfieldille ja
SITTEN Tobey Maguirelle ♥♥ Siis multa meinas päästä itku jo siinä kohtaa, kun Tobey hyppäsi esiin Nedin loitsimasta portaalista, koska Tobey on mulle
the Spider-man. Rakastin nuorempana niitä sen leffoja ja Spider-man oli vuosia mun suosikki supersankari, kunnes Tony Stark ja Iron Man vei sen paikan -- mun sydämessä on kuitenkin aina paikka myös Spideylle ♥
Eikä ainoastaan se, että me saatiin Tobey ja Andrew (joista jälkimmäiselle olen pahoillani siitä, etten oo suostunut katsomaan sen leffoja ja oon suhtautunut niihin ennakkoluuloisesti - ainakin tässä leffassa hän oli aivan loistava ja niin adorable, että aion katsoa hänenkin versionsa ensitilassa), vaan me saatiin ne yhdessä Hollandin Peterin kanssa ja kaikki kolme
bondasivat ja taistelivat yhdessä. Siis voiko olla mitään parempaa!! Ei saatana, oon edelleen ihan hypessä tästä :')) Tobey ja Andrew myös lahjakkaasti onnistuivat aktivoimaan shippilasini, koska heidän Peterinsä yhdessä olivat sen luokan kamaa, että alta pois. Tobey!Peter/Andrew!Peter, anyone?? Meen kirjoittamaan >> Myös se, että Andrewn Spidey pelasti MJ:n oli <3, koska vaikka hänen leffansa ovatkin näkemättä niin tiesin, miten hänen Gwenilleen on käynyt.
Odotin etukäteen myös innolla Flashin reaktiota siihen, että hänen idolinsa Spider-man paljastuu Penis Parkeriksi. Jopa hänen reaktionsa ylitti mun toiveet - sen sijaan että Flash olisi polttanut Spider-man fanikamansa, hän päättikin ottaa aivan uuden tulokulman ja mainostaa ihmisille, miten hän on Peterin ystävä :''D Hänen ja Peterin keskustelu siitä, miten Flashin pitää vastineeksi tekemästään palveluksesta päästä Peterin lennättämänä kuukauden ajan kouluun oli 5/5
Mayn kohtalo sitten taas oli kamala, vaikka osasin hieman pelätä sitä etukäteen. Tuollainen menetys kun kuuluu Peter Parkerin hahmolle, vaikka tavallaan toivoinkin, että Tonyn kuolema olisi Hollandin Peterille ollut jo tarpeeksi. Nähtävästi kuitenkaan ei </3 May oli kuitenkin hahmona ihana ja tulee olemaan vaikeaa ilman häntä. Itkin myös Happy-paralle, joka Tonyn lisäksi menetti myös Mayn, johon hän oli niin kovin kiintynyt. Happy on kyllä aina vaan ihana hahmo, sille toivoisi vaan kaikkea hyvää ♥
Loppuratkaisusta oon vähän kahden vaiheilla, mutta lopullinen mielipide riippunee siitä, miten tästä eteenpäin. Maailma on unohtanut Peter Parkerin - miten heidät saadaan taas muistamaan?
Mielenkiinnolla odotan myös, miten Venom jatkossa tähän liittyy. Onko Venom & Eddie jatkossa mukana, vai aiheuttaako vain heidän jälkeensä jättämä venom-mönjä hankaluuksia? Ihmisethän olivat jo spekuloineet Agent Anti-Venomilla ja pakko sanoa että mua todellakin kiinnostaisi se! Flashille lisää ruutuaikaa, dammit
Mutta joka tapauksessa - tää leffa oli aivan 6/5, ylitti odotukset ja en vaan saa tarpeekseni. Oon edelleen ihan täpinöissäni siitä, miten hyvä tää oli ♥
Musta myös tuntuu, että vaikka mitä olennaista jäi sanomatta (kuten että hui saatana Willem Dafoe on hyvä roolissaan, Octavius oli ihan mahtava ja Jamie Foxxille nauroin moneen kertaan), mutta tää on jo kilometriviesti eikä mulla pysy enää ajatus kasassa