Kirjoittaja Aihe: Bones: Yö töissä |S| Bones/Booth  (Luettu 1660 kertaa)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Bones: Yö töissä |S| Bones/Booth
« : 04.09.2016 01:06:16 »
Nimi: Yö töissä
Kirjoittaja: Vlad
Fandom: Bones
Ikäraja: S
Paritus: Bones/Booth
Disclaimer: Bones sarjana kuuluu FOX:lle ja Kathy Reichsille. Minä vain leikin ilman minkäänlaista rahallista etua.

A/N: Tässä viime aikoina on tullut hurahdettua Bonesiin vähän liikaakin ja tykkäilen Bonesin ja Boothin vuorovaikutuksesta ja kehityksestä sarjassa. Tajusin myös, että en ainakaan itse ole vielä löytänyt Finistä yhtään ficcejä, jotka olisi tästä sarjasta kirjoitettu - joten pakkohan se oli itse kirjoitella edes jotain. Sen sijaan tämän ficin nimestä en pidä ihan yhtä paljon, mutta en keksinyt muutakaan kello yhdeltä yöllä :D En tiedä rikosantropologiasta tai antropologiasta yhtään mitään, vaan kaikki vähä mitä tiedän on peräisin Bonesista. Aikajanallisesti tämä sijoittunee varmaan melkein mihin tahansa väliin sen jälkeen, kun Camille Saroyan liittyi tiimiin (eli spoilaa siltä osin kakkoskautta). Tällä hetkellä tuntuu siltä, että voipi olla että tästä sarjasta tulee kirjoitettua muitakin ficcejä (koska tykkäilen liikaa Zackista ja Angela/Hodgins ja Bones/Booth on liian kivoja). Mutta toivottavasti joku pitää tästä ficistä, olen tämän fandomin kanssa aikalailla ihan uusi, joten vähän voi olla ongelmia tässäkin ficissä. Otin myös ehkä hieman vapauksia, koska olen nähnyt sarjasta vasta aika vähän (toka kausi kesken), joten en tiedä, miten Boothin ja Tempen suhde mahdollisesti sarjassa lähtee kehittymään.


Tummat hiukset virtaavat koskena posken alle kaartuvan käsivarren päälle ja rintakehä kohoilee tasaisesti hengityksen tahdissa. Seeley Booth hymyilee huvittuneena katsellessaan, kuinka tohtori Temperance Brennan rikkoo omia tapojaan nukkumalla työnsä ääressä. Jossakin miehen sydämessä läikähtää halu koskettaa naista, joka on kietonut hänet syvälle pauloihinsa, avannut sydäntään miehelle ja päästänyt tämän sisään silloin, kun on sulkenut ovet jopa Angelalta. Booth kuitenkin tietää, että hänen kuuluisi herättää Brennan, kehottaa tätä lähtemään kotiin –

vaikka samaan aikaan hän halusi vain vetää ankaran naisen syliinsä ja pidellä lähellään, päästämättä koskaan irti.

Lopulta hän huokaisee ja kävelee rauhallisesti naisen luokse ja kurkottaa koskettamaan tämän olkaa.

”Bones”, mies sanoo ja hymyilee varovasti, kun nainen viimein hätkähtää hereille.
”Booth.”

Booth kohottaa huvittuneena toista kulmaansa ja nyökkää kohti pöydälle levitettyjä luita.

”Mitä olet löytänyt?”

Bones hieraisee silmiään ja kurkottaa poimimaan yhden luunkappaleen, joka ei sano Boothille mitään. Bonesin silmissä kuitenkin palaa se tuttu palo, joka kertoo hänelle, että nainen ymmärtää ja rakastaa työtään niiden tarinoiden vuoksi, joita luut kertovat.

”Uhri on nainen, ehkä 18-25-vuotias, valkoihoinen”, Bones sanoo, osoittaa luuta näyttäen jotakin, minkä merkitys jää Boothille mysteeriksi. ”Zack onnistui löytämään epänormaaleja esiintymiä uhrin falangeissa, joita puukotus ei selitä.”

Booth huokaisee ja taputtaa Bonesia olalle, pudistaa päätään ja hymyilee huvittuneena.

”Tämänkö takia sinä jäit yöksi Jeffersonianille? Muutaman epänormaaliuden takia?”
”Tässä vaiheessa emme voi jättää huomiotta mitään. Booth, tiedän, että sinä ja Cam epäilette sitä mekaanikkoa, mutta minä en voi olla miettimättä, että jokin ei sovi kuvioon. Minä haluan selvittää kaikki vaihtoehdot.”

Bones luo Boothiin uteliaan katseen.

”Joko Angela sai uhrille kasvot?”

Booth vain naurahtaa ja pudistaa päätään, mutta tällä kertaa ele ei ole kieltävä, se on huvittunut ja saa jopa Bonesin suupielet nykimään.

”Mitä?” nainen kysyy, vaikka kykenee vain hädin tuskin pidättelemään nauruaan.
”Pistä luut pussiin ja lähde kanssani kotiin. Olet tehnyt koko yön töitä ja tarvitset unta. Ehdit katsoa Angelan työtä sitten aamulla.”

Bones vain naurahtaa ja sieppaa jakkunsa tuolinsa selkämykseltä ja suikkaa nopean suukon Boothin poskelle.

”Nähdään huomenna, Seeley.”
”Hyvää yötä, Temperance”, Seeley Booth huokaa ja hymyilee katsellessaan, kuinka Brennan katoaa illan pimeyteen. 
« Viimeksi muokattu: 04.09.2016 01:12:10 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Bones: Yö töissä |S| Bones/Booth
« Vastaus #1 : 04.09.2016 01:47:59 »
Oi Bonesia! Mulla oli joku juttu tässä kesken, mutta innostuin niin tämän ilmestymisestä, etten enää edes muista, mitä olin tekemässä. No tuskin se oli mitään tärkeää  :D

Mutta jee tää on Criminal mindsin ohella ainoa rikossarja, jota olen ikinä jaksanut seurata, koska tässä on mahtavat hahmot! Tosin putosin kelkasta pari vuotta sitten, kun jostain syystä Suomen telkassa näytettävät jaksot meni ohi. Pari viimeistä kautta on jäänyt näkemättä ja se on ollut tarkoitus katsoa Netflixistä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Pitää kuitenkin varmaan nyt urakoida nekin, koska tämä ficci sai taas innostuksen syttymään! Kauhean vaikea olla spoilaamatta mitään, mutta yritetään.

Tämä on musta aivan ihana paritus, omia suosikkejani kaikista tv-sarjojen hahmoista ikinä. Bonesilla on kova kuori, mutta tykkään siitä hahmona todella paljon, kuoren alta paljastuu paljon herkkyyttä. Pidin tästä Boothin näkökulmasta, koska se toi hyvin esiin Bonesin luonteen, tai ainakin sen kuinka se ulkopuoliselle näyttäytyy. Ja Boothkin oli tässä ihana, kun antoi Bonesin rauhassa uppoutua työhönsä, vaikka lopulta pitikin huolta tämän hyvinvoinnista ja yöunista. Tästä muutenkin kuvastui ihanasti tämän kaksikon välinen kemia ja se kuinka hyvin he täydentävät toisiaan. Eikä kyllä yhtään välittynyt se, että olisit uusi tämän fandomin kanssa, ainakin itse pidin hahmoja uskottavina!

Lainaus
Bones hieraisee silmiään ja kurkottaa poimimaan yhden luunkappaleen, joka ei sano Boothille mitään. Bonesin silmissä kuitenkin palaa se tuttu palo, joka kertoo hänelle, että nainen ymmärtää ja rakastaa työtään niiden tarinoiden vuoksi, joita luut kertovat.

Tämä on ihana, koska Booth ymmärtää Bonesin rakkautta ammattiin, vaikka ei itse ammatista mitään ymmärräkään. Kuitenkin tämä ymmärtää motiivit Bonesin innostuksen taustalla ja se riittää. Samoin tykkään siitä, kuinka Booth selvästi pitää Bones intohimosta ammattiaan kohtaan.

Sori oon liian väsynyt järkeviin ja syvällisiin kommentteihin, mutta tykkäsin tästä tosi paljon! Fandom on rakas, vaikka onkin ollut pari vuotta unholassa, täytyy vain palata takaisin tämän sarjan pariin. Kiitos tästä ficistä ja nostalgiapuuskasta!

Ja kirjoita kiltti jotain Zackista, jookos! Zack on ihana hahmo ja tahtoisin tosi paljon lukea siitä.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 751
Vs: Bones: Yö töissä |S| Bones/Booth
« Vastaus #2 : 04.09.2016 02:55:28 »
Boooneees <3 Olen menossa itse jossain seiskakaudessa kaiketi, joten koetan tällein pintaraapaisusti vain kommentoida, että en vahingossakaan spoilaa! Ja olet aivan oikeassa: Finissä ei taida pahemmin olla Bonesia (taitaa yks olla?) ja minullakin on tekeillä yksi mutta hei c'moon, tässä päähenkilöt ovat niin kipinöiviä keskenään (mm. Bones ja Booth), että kuinka niistä ei voisi olla kirjoittelematta ja parittamatta?

On kyllä niin tyypillistä Bonesia jäämään yön yli, varsinkin jos tuntee olevansa lähellä ratkaisua. Eipä sitä itsekään kyllä hevillä luovuta. :D Toisaalta tuntui vähän hassulta, että Cam ei kuuntele Bonesia, kun kuitenkin antaa arvoa varsinkin sellaisiin asioihin, mitä tulee luihin. Kudokset ja elimet ja kaikki muu tällainen... pehmeä on sitten Camille. Mutta noh, en halua juuttua siihen niin kovasti koska BOOTH.

Tuo kohta, missä kerrotiin Bonesin avanneen suuuuurta sydäntänsä hieman Boothille oli jotain niin aaws ja sai minut hymyilemään ja kihertelemään. Koska se on totta! Ja Booth varmasti monta kertaa itsekin on ajatellut jotain enemmän. Tai ilmeistä lähinnä voi lukea! Ja se kemia, ei sitä voi olla, jollei ole mitään muutakaan - right? Rakastin vain sitä kohtaa. <3 Koska Bones on oikeasti herkkä, sitten kun oppii luottamaan siihen, että ihmiset eivät vain lähde tai ole työkaluja omassa työssä.

Ihan hirveän iso kiitos, että viitsit kirjoittaa jotain Bonesia! <3 Ja toivottavasti kirjoitat lisää toistekin, sillä tämä oli aika namia näin yöllä!

- Syksy

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Bones: Yö töissä |S| Bones/Booth
« Vastaus #3 : 04.09.2016 15:02:50 »
Kiirsu, mä tykkään Bonesista hahmona myös (keh, sillähän tää fic tuli kirjoitettuakin) juurikin sillä, että kovan kuoren alta löytyy isoja tarinoita ja herkkyyttä. Booth tuntui jotenkin luontevalta valinnalta näkökulmahenkilöksi, jotenkin tuntui että en olisi osannut kirjoittaa tätä Bonesin näkökulmasta sitten ollenkaan. Ja ihanaa, ettei mun noviisius fandomin kanssa näkynyt, jotenkin tuntuu itsestä, että näin parinkymmenen jakson jälkeen on vielä erittäin hukassa hahmojen ja näiden luonteiden ja puhetapojen kanssa - joten olen iloinen siitä, jos se ei tekstistä näkynyt. Parituksen kehittäminen tähän tuntui haasteelliselta, koska tähän mennessä oon nähnyt lähinnä vain pohjia jollekin, mikä voi lähteä kehittymään yhteisestä kunnioituksesta. Ja mulla itse asiassa on yksi pidempikin Bones-ficci suunnitteilla, kunhan vaan keksin tarkemman idean siihen. Mutta suuret kiitokset kommentista, tulin todella hyvälle tuulelle huomatessani sen! Kiitos!

Neiti Syksy, kiitos kommentista siullekin! Mä en löytänyt Finistä haulla tai alueiden aakkostamisella ainuttakaan ficciä Bonesista, joten kirjotin itse :D Tässä Camille on ehkä vähän enemmän kakkoskauden alun Cam (koska en ole pidemmälle katsonut), jolloin Camin ja Bonesin suhde ei ole ihan niin ihanteellinen kuin voisi olla. En tiedä. Gaah, en edes tiedä mitä mun pitäis sanoa, koska kommentti sai mut aikalailla sanattomaksi. Koska olin niin varma, että tämä ei fandominsa takia saa kommentteja, mutta sitten niitä tulikin heti kaksi ;D Ihanaa, että osuu niin väärään välillä. Yöllä oli hauskaa kirjoitella yöllisiä hetkiä Bones/Booth hengessä Bones-pöhnäisillä aivoilla silloin, kun olis pitänyt mennä nukkumaan.

Suuret kiitokset kommentoinnista teille molemmille <3 Ootte ihania molemmat ja piristitte mun päivääni valtavasti!
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016