Kirjoittaja Aihe: Postia rajan takaa, DM/HG, K-11  (Luettu 6629 kertaa)

Neme

  • the kissogram
  • ***
  • Viestejä: 1 450
  • Vaniljen ava
Postia rajan takaa, DM/HG, K-11
« : 25.07.2009 23:56:05 »
Story: Postia rajan takaa
Author: Nemethys
Pairing: DM/HG, mutta oikeastaan, paritukseen käyvät oikeastaan ketkä tahansa. Mutta dramionella kirjoitettu.
Genre: Draama, ehkäpä angst?
Rating: K-11
A/N: Osallistuu Puheenvuoro kuolleille -haasteeseen, FF100 sanalla Kuolema, kirjehaasteeseen sekä aakkoshaasteeseen kirjaimella P.

Lisäksi tämä ficceröinen on omistettu ihanaiselle Dinalle. Kiitoksia siitä kun olet niin ihana <3.


Postia rajan takaa

2.2.2001

Hei sinä.

Kirjoitin tämän kirjeen, vaikka tiedän, ettei tätä kukaan koskaan pääse lukemaan. En tiedä kenelle kirjoitin tämän, tiesin vain, että tämä on tehtävä. Aloitan helpoimmasta aiheesta; minun kuolemastani.

Minä muistan hyvin sen päivän kuin kuolin.

Oli hyvin aurinkoinen syyspäivä, juuri sellainen, jolloin olisin normaalisti lähtenyt ulos, ellen olisi sairas. Sairauteni rajoitti niin paljon minulta asioita, en saanut nauttia auringosta, sateesta, kävelyistä, tai hänestä. Se teki minusta katkeran toisinaan; miksi juuri minä?
 
Minä olin luvannut itselleni jo, ennen tämän kirjeen aloittamista, että en ajattelisi tai mainitsisi häntä, mutta olkoon. Hän oli sentään elämäni valo, se ainoa asia, mikä piti minut joskus järjissäni.

Hän rakasti minua, tiedän sen. Ja minä rakastin häntä, enemmän kuin sanat tai teot voivat koskaan kertoa. Hän oli loppuun asti minun kanssani, ja siitä olen hänelle ikuisesti kiitollinen. Kuiskailin loppuvaiheessa hänen nimeään useasti, tarkistaakseni, että oliko hän oikeasti siinä. Niin lämmin käsi kietoutui aina omani ylle, tuoden minulle turvallisuuden tunteen. En koskaan olisi yksin, vaan hän olisi vierelläni.

Muistan viimeisistä päivistäni hänen tuskaisen ilmeensä, kun hän katsoi minua. Jos olisin jaksanut, olisin kertonut hänelle, että ei olisi syytä huoleen. Kuolema koittaisi ennemmin tai myöhemmin meille kaikille, eikä ollut järkeä pelätä. Mutta en jaksanut, sillä pienikin liike tuotti minulle tuskaa. Minun oli säästettävä viimeiset voimani niihin kahteen sanaan, joiden toivoin tuottavan hänelle lohtua, kun minä olisin poissa.

En osannut pelätä kuolemaa, ennen kuin se lopulta osui kohdalleni. Olin monta kuukautta ollut vuoteenoma, niin kipeä, että en uskonut sen olevan edes mahdollista. Ajatukset olivat kaikki kaikonneet päästäni, jättäen vain yhden kauniin lauseen jäljelle.

Tämä on se päivä, kun minä kuolen.

Se ajatus oli oikeastaan aika lohdullinen, minun ei enää koskaan tarvitsisi osallistua kuolettavan tylsille sukupäivällisille, tai kuunnella ystävien valittavan tyttö/poikaystävistään. Eikä tiskata. Se olisi ehkäpä se huippujuttu, minä nimittäin vihasin tiskaamista. Sormenpäät muuttuvat rusinoiksi, kun niitä pitää tarpeeksi kauan vedessä. Minulla muuttui aina, ja inhosin niitä. Ne näyttivät niin rumiltakin.

Mutta samalla ajattelin kuitenkin niitä asioita, mitä jäisin ehdottomasti kaipaamaan; naurua, ystäviäni, työtäni, elämää itsessään, ja tietenkin häntä.

Puhun koko ajan hänestä, tiedän sen. Mutta on vaikea yrittää syrjäyttää hänet, varsinkin kun elämäni vasta alkoi tutustuttuani häneen kunnolla. Hän vei minulta jalat alta suudelmillaan, sydämeni löi kiivaasti aina hänet nähdessäni. Hän kuunteli kaikki suruni ja iloni, sieti minua pahoilla päivilläni, ja rakasti minua ehdoitta koko elämäni. Kuinka moni muu voi sanoa samaa?

Joskus mietin, olinko koskaan tarpeeksi hänelle. Emme ikinä puhuneet siitä asiasta, pelkäsin hänen katoavan jos kertoisin huolistani. Patosin nämä ajatukset syvälle sisimpääni, en koskaan paljastanut hänelle niitä. Välillämme oli joitain salaisuuksia, mutta se ei yhteiseloamme ikinä haitannut. Tai en minä hänestä tiedä; minua se ei ainakaan.

Hän oli monella tapaa mysteerinen, katosi joskus päiväkausiksi sanomatta sanaakaan. Aluksi se häiritsi minua suunnattomasti, mutta lopulta totuin siihen. Pyysin häntä vain ilmoittamaan, ennen kuin hän lähtisi, ja se sopi hänelle.Tiesin, että hän olisi minulle ehdottomasti uskollinen, vaikka moni epäilikin sitä. Mutta muut eivät tienneet välisestämme yhteydestä, mitä ei kyennyt pukemaan sanoiksi. Minä luotin häneen, ja hän luotti minuun. Miksi en antaisi hänen mennä, jos se teki hänet onnelliseksi?

Totta kai hän lakkasi katoamasta, kun saimme tietää minun olevan parantumattomasti sairas. Hän yritti ostaa sairaalan, ja pakottaa heidät leikkaamaan minut, mutta minun hyväkseni tehtiin jo kaikki mahdollinen. Sain neljä kuukautta elinaikaa, minkä venytin sitkeydelläni seitsemään. Tiesin hänen elättelevän toiveita, että diagnoosi olisi ollut virheellinen ja olisin parantunut, mutta hän oli väärässä.

En tiedä kumpi on pahempaa, tehdä itse kuolemaa, vai katsoa vierestä kun toinen kuolee. Ennen olisin vastannut automaattisesti ”katsoa vierestä”, mutta kun jouduin itse kuolevan asemaan, se pisti minut miettimään.

Syyllisyys oli päivittäin läsnä. Minä ihan totta tunsin syyllisyyttä omasta kuolemastani, ja muiden surusta. Oli kamalaa nähdä heidän säälivän minua, vihasin sitä. Hän taisi olla ainoa, kuka yritti edes piilottaa sitä, mutta joskus näin sen häivähtävän hänen silmissään.

Hänen kohdallaan, se ei tuntunut niin ärsyttävältä kuin muiden.

Ajatukseni harhailee, anteeksi. Minun piti kertoa kuolemastani, eikä vain hänestä.

Muistan sen kylmyyden, mikä tunkeutui luihin ja ytimiin. Se alkoi jo heti aamulla, vaikka minä kuolin iltapäivällä. Se oli petollinen, viiltävä ja pelottava. Sillä hetkellä, minä pelkäsin. En kipua tai mitään sellaista, pelkästään itsessään kuolemaa.

Minne minä joutuisin? Oliko taivas olemassa? En ollut koskaan uskonut varsinaisesti Jumalaan, oma taikuuteni oli romahduttanut sen vähäisenkin uskonrippeen, mitä minulla oli jäljellä lapsuuteni jälkeen. Lakkaisinko minä vain olemasta?

Turhaa kai sanoa, että lakkasin olemasta, sillä minä olen yhä olemassa, mutta eri ajassa ja paikassa kuin te muut. Minä en ole vain yhdessä paikassa, minä olen kaikkialla, ja samalla täysin yksin.

Tiedän hänen liittyvän joskus seuraani, mutta en toivo sen olevan pian. Hän ansaitsee elää, jatkaa sitä, minkä on aloittanutkin. Ehkä hän menee uusiin naimisiin, en tiedä. En kyllä pidä kovinkaan siitä ajatuksesta. Hän on minun maailmassani vain minulle tarkoitettu.

Mieleeni on piirtynyt hänen viimeiset kyyneleensä, joita hän ei ollut koskaan minun nähteni vuodattanut. Hän piteli paperinohutta kättäni niin hellästi, että en lähes tuntenut sitä. Hän ei tiennyt minun kuulevan häntä, muuten hän ei olisi ikinä itkenyt edessäni. En tiedä, missä hän kuvitteli minun olevan, mutta minä olisin hänen kanssaan loppuun asti, ja kuoleman jälkeenkin.

Nykyään on hassua nähdä hänet, kun hän ei näe minua. Hän vierailee haudallani usein, ja pitää sen siistinä. Olen oikeastaan aika ylpeä hänestä, hän kun ei koskaan ole ollut kovin pikkutarkka ihminen.

Sydäntäni särkisi, jos tuntisin vielä kipua. Hän sijoittelee tuoreet kukat niin siististi, olen varma, että hänellä on viivoitin mukaan. Kunpa hän ei stressaisi siitä, minä olen paikassa, missä siisteys on pikkujuttu. Haluaisin hänen olevan rentona haudallani, jotta näkisin hänet sellaisena, kun yhä muistan; nauravaisena ja kauniina, niin kuin aina.

Ehkä joskus sitten.

Oli kummallista huomata, että elämä jatkuu ilman minuakin. Se pysähtyi joidenkin kohdalla hetkeksi, sen huomasin, mutta vähitellen, he jatkoivat elämäänsä. Paitsi hän. Mutta hän taitaa tarvita vielä enemmän aikaakin.

Se oli kuitenkin hänelle vaikeaa, olla loppuun asti vierelläni. En tarkoita sitä, etteikö hän olisi halunnut, mutta tiedän, että näytin kamalalta. En ollut kyennyt syömään päiväkausiin, tai nukkumaan kunnolla, silmäpussini mahtoivat olla isot. Olin kuihtunut lähes olemattomiin, ja tavallaan se olikin helpotus, kun kaikki oli ohitse.

Hän ei tulisi koskaan unohtamaan kuolemaani, - kuulostaa toki itserakkaalta sanoa näin -, mutta hän ei unohtaisi. Hänen kyyneleensä polttelivat kättäni, minkä hän oli painanut huuliaan vasten.

Enää hetki, huomasin ajattelevani silloin. Hetki vain, niin minua ei enää ole.

Silloin tiesin, että oli aika jättää jäähyväiset, ne, mihin olin säästänyt voimiani päiviä. Jättänyt tärkeitä asioita sanomatta, mutta säästänyt tärkeimmän. Raotin silmiäni, se teki tavattoman kipeää, ja olin niin väsynyt, mutta en jättäisi mistään hinnasta tätä väliin. Hän huomasi, että olin hereillä, ja katsoi minuun kyynelsilmin, yrittämättä peitellä niitä.

”Rakastan sinua”, sanoin äänellä, joka oli lähinnä henkäys, mutta tiesin, että hän kuulisi ne. Siinä. Hän tietäisi, etten koskaan lakkaisi rakastamasta häntä, vaikka en olisikaan hänen vierellään joka päivä.

Hän purskahti itkuun, enkä voinut syyttää häntä. Hän tiesi, että kaikki päätyisi tähän.
”Älä jätä minua”, hän kuiskasi niin surullisena, että suunnittelin jo jättäväni tämän kuolemisen väliin, kunnes muistin, ettei se ollut minun käsissäni.
”En ikinä”, sain sanottua omaksi hämmästyksekseni, kunnes suljin silmäni. Tunsin kylmyyden lisääntyvän, aivan kuin myrsky. Se riuhtoi sieluani irti ruumiistani, ja lakkasin hengittämästä varmuuden vuoksi, jospa se olisi nopeuttanut vähän sitä.
”Minäkin rakastan sinua”, kuulin vielä jonkun sanovan, ja sitten näin sen; valon, joka oli niin kaunis ja kirkas, että olisin sulkenut silmäni, elleivät ne olisi olleet jo kiinni.

Ja niin minä kuolin. Se ei tehnyt ollenkaan kipeää, se oli hyvin rauhallista. Juuri niin kuin minä olin sen halunnutkin olevan.

Minulla on kaikki hyvin. Sehän on sitä, mitä kaikki haluavat kuoleman jälkeiseltä elämältä. Voin kertoa, että se pitää paikkansa.

Tähän minä päätän kirjeeni. Toivon, että sinä kohtaat kuolemasi joskus rauhallisemmin, nyt kun tiedät millaista se oikeasti on.

- Hermione Malfoy


Kommenteista elän ja hengitän. :>
« Viimeksi muokattu: 30.08.2018 19:05:48 kirjoittanut Odo »

spell
ℒ-O-V-E


niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 599
  • Malfoysexual
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-11
« Vastaus #1 : 26.07.2009 02:36:01 »
Ihana, vaikka tää oli omalla tavallaan niin surullinenkin, että murr! Ei surullista niiinalle :< mutta silti ihastuin täysin.

Se on jotenkin raskasta kirjoittaa jotain tuollaista ja minusta onnistuit tuomaan asioita hyvin esille. Aluksi ajattelin kirjeen kirjoittajan olevan jopa Draco, mutta pitkin kirjettä alkoi tulla selväksi, että Hermionehan se onkin.

Kuvailit hyvin kuolemisen tunnetta, tuollaista se kai melkein onkin. Kuka sitä varmaksi osaa sanoa, silti se jotenkin upposi tälläiseen elävään, joka ei vielä kuolemasta niin paljon tiedä. Loppu tuntui katkeralta, että miksi hyvän ihmisen täytyy kuolla ja muut täytyy jättää kärsimään hänen menetystään, mutta sellaista elämä vain sattuu olemaan. Harmi.

Lainaus
”Älä jätä minua”, hän kuiskasi niin surullisena, että suunnittelin jo jättäväni tämän kuolemisen väliin, kunnes muistin, ettei se ollut minun käsissäni.

Ficin paras pätkä kyllä. Jotenkin tuo lause sai minut aivan tajuttoman surulliseksi! Silti tämä oli loisto ficci, vaikka surullinen olikin omalla tavallaan. Loppu toi pientä toivoakin tavallaan mukaan kehiin.

Kiitos hani tästä!

niiina

niiina
Dramione

Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-11
« Vastaus #2 : 26.07.2009 13:17:52 »
Snif, kaunis ja surullinen, kuitenkin toivon sävyttämä ficci. Lukiessa unohdin täysin ennakkoluuloni kyseistä paritusta kohtaan, tässä se toimi hyvin. Hermionen kertojan ääni oli herkkä ja koskettava.

Joukossa oli ihanan arkisia asioita, jotka toivat tekstin lähelle lukijaa, yksi lemppareistani on Hermionen tiskausinho, etenkin kuinka tarkasti syyt inhoon kuvaillaan. Nuo pienet asiat toimivat hyvänä vastapainona niille suurille kysymyksille ja asioille; mitä kuoleman jälkeen tapahtuu; millaista on kuolla ja kuinka vaikeaa on katsoa kuinka rakas ihminen kuolee  :'(

Kiitoksia tästä lukukokemuksesta <3

Koiruus

Jassmi

  • jassiluikero
  • ***
  • Viestejä: 187
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #3 : 26.07.2009 14:57:27 »
Hmmm. Se oli kyllä tosi nätti, ja tosi surullinen tuosta lopusta. Melkeen (ihan melkeen melkeen) sait mut ehkä itkemäänkin. :D

Mä oon joskus miettinyt (ja varmaan säkin työn puolesta) että miksi ihmisen pitää mennä niin huonoon kuntoon ennen kuin kuolee. Miksi pitää käydä läpi se vaihe kun ei voi syödä tai istua yksin, ja miksi ihmiset ei voi kuolla arvokkaasti ja kauniina. Musta olit kuvannut kivasti sekä Hermionen että Dracon puolelta että miltä tuntuu kun toinen on niin huonossa kunnossa ja kun pitää vaan odottaa kuolemaa.

Eniten tykkäsin ehkä lauseesta "Siinä." (vaikkei se kielioppia täytäkään :D) Koska siinä vähän kiteytyi tämän ficin ajatusta, miten Hermione kerää voimia tähän yhteen lauseeseen ja miten voi sitten päästää irti sen sanottuaan. Pidin myös tästä pienestä huumorin pilkahduksesta "suunnittelin jo jättäväni tämän kuolemisen väliin".

Ajatus siitä, että kuollut ihminen on kaikkialla oli minusta kiva ja sopi taikamaailmaan hyvin.

Mitäs muuta... en ole varma onko noita ajatusviivoja käytetty oikein, koska jotenkin tuntuu kummalta että ajatusviivan kanssa tulisi pilkku. En kyllä ole ollenkaan varma siitä.

Hihii, kiitos ficistä :)
Jane, we did it. We grew old together.

erikka

  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #4 : 27.07.2009 00:55:25 »
Olisi varmaan kamalaa olla kuollut ja katella kuinka toiset suree, eikä vois mennä sanomaan niille, että kaikki on hyvin. Vaikka tämä ficci oli sävyltään vähän surullinen, niin silti nauratti nämä kohdat:

Lainaus
Se ajatus oli oikeastaan aika lohdullinen, minun ei enää koskaan tarvitsisi osallistua kuolettavan tylsille sukupäivällisille, tai kuunnella ystävien valittavan tyttö/poikaystävistään. Eikä tiskata. Se olisi ehkäpä se huippujuttu, minä nimittäin vihasin tiskaamista. Sormenpäät muuttuvat rusinoiksi, kun niitä pitää tarpeeksi kauan vedessä. Minulla muuttui aina, ja inhosin niitä. Ne näyttivät niin rumiltakin.
Viimehetken optimismia :D

Lainaus
Hän yritti ostaa sairaalan, ja pakottaa heidät leikkaamaan minut, mutta minun hyväkseni tehtiin jo kaikki mahdollinen.
Dracomaista todellakin :)


Martzku

  • Shadowhunter
  • ***
  • Viestejä: 63
  • Draco, Draco
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #5 : 27.07.2009 11:28:05 »
Tämä ei ollut omalla tavallaan surullinen ficci, mutta minä olen niin outo tyyppi, että itken leijonakuningastakin katsoessani ainakin neljää kertaa. Kyynelet vähän kuin tulvivat yli ja naama on ihan märkä!
Yritän siis sanoa, että sait kyynelen vierimään poskelleni. Se on siinä vieläkin, enkä pyyhi sitä pois vielä. Jos kirje olisi jatkunut vielä olisin luultavasti nyyhkyttänyt ihan hysteerisenä, mutta minä nyt vaan olen tällainen. Tämä ficci oli täynnä jotain tunnett jota en osaa kuvailla. (Toivoa vähän pelkoa ja ainakin rakkautta).

Kiitos taas kerran ihanasta ficitä<3
I love you, and I will love you until I die, and if there is life after that, I'll love you then-Jace Wayland<3

Peeta Mellark<3

Life sucks and then you die, yeah i should be so lucky

Jotta emme pysähtyisi paikoillemme on elämämme tarkoitettu tuulten kuljetettavaksi

Juulia

  • Malfoy`s mistress
  • ***
  • Viestejä: 744
  • by Saasta
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #6 : 29.07.2009 23:24:46 »
Ryhdistäydyin ja heitän sinulle kommentin :) Jotenkin ei vain muka ole aikaa ollut tarpeeksi aikaisemmin, anteeksi siitä.

Lainaus
Kuiskailin loppuvaiheessa hänen nimeään useasti, tarkistaakseni, että oliko hän oikeasti siinä. Niin lämmin käsi kietoutui aina omani ylle, tuoden minulle turvallisuuden tunteen. En koskaan olisi yksin, vaan hän olisi vierelläni.
Aww<3

Lainaus
Hän kuunteli kaikki suruni ja iloni, sieti minua pahoilla päivilläni, ja rakasti minua ehdoitta koko elämäni. Kuinka moni muu voi sanoa samaa?
Älä muuta sano, Dracon ja Hermionen rakkaus on jotain paljon syvempää kuin mikään<3

Lainaus
Oli kamalaa nähdä heidän säälivän minua, vihasin sitä.
Sääli on kyllä sellainen tunne, että jos muut säälivät, niin tulee sellanen tunne, että etten helvetti soikoon kaipaa teidän sääliä. Ja se on hiukan surullistakin, sillä jos ihminen on liian ylpeä, ei koskaan saa tukea ja turvaa tarpeeksi. Välillä täytyisi siis hyväksyä säälikin. Kun oppisi vielä tuon itsekin..

Lainaus
Minä en ole vain yhdessä paikassa, minä olen kaikkialla, ja samalla täysin yksin.
Sarjassamme Juulia kerää ihania lauseparsia. Niitä on tullut hyvin paljon teksteistäsi ;)

Lainaus
”Älä jätä minua”, hän kuiskasi niin surullisena, että suunnittelin jo jättäväni tämän kuolemisen väliin, kunnes muistin, ettei se ollut minun käsissäni.
”En ikinä”, sain sanottua omaksi hämmästyksekseni, kunnes suljin silmäni.
Niin lähellä oli kuule kyyneleet, että huh huh. Olen iloinen, että osaat kirjoittaa näin loistavaa tekstiä surullisistakin aiheista onneksi ajatukseni eivät koskaan ole ristiriitaisia..

Eli siis tiivistettynä: Neme, olen hyvin iloinen, että sain taas lukea ihanan ficcisesi, vaikka se olikin surullinen. Mutta toisaalta, mitä iloa on pelkästä ilosta? Vastapainoksi pitää olla surua ja tuskaa, eihän iloisuus erottuisi muuten normaalista. Ja onnistuit hyvin herkistämään minut, viestissäni on normaalia enemmän avautumista ja paljon vähemmän hymiöitä! Tykkäsin paljon paljon, kiitos<3 :-*

-Juulia



// Mä kuule löydän kaikki tekstit, oon niinku takiainen :D En vaan kaikkiin ehdi aina muka het kommentoida Ihan tosi, mulla saattaa olla muutakin elämää :D Mutta enhän minä kuitenkaan kokonaan kommentointia unohda, sillä tiedän ettei mikään ole ihanampaa kuin kommentti, jossa on mukana paljon tunnetta ;)
« Viimeksi muokattu: 31.07.2009 19:39:29 kirjoittanut Juulia »
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #7 : 31.07.2009 03:38:32 »
Haikee ja kaikkee, mut silti niin ihana.
Ei nyt ehkä tälle illalle (hömhöm, yölle?) mitään parasta luettavaa, siis kun oli niin haikee ja käsitteli kuolemaa, mutta silti tykkäsin älyttömästi. Mie tykkään siun kirjotustavasta, se jotenkin on sellanen joka napsahtaa. Ja oot myös auttanu minuu siinä, et alan pikkuhiljaa tykkäämään tästäkin parituksesta. :)
Anteeks, tähän ei nyt tuu mitään muuta, ku silmät ristissä tääl istun.. :D jjuu, eli kiitos tästä.  Yyh, huomenna kummiskii tuun ihmettelee mitä oon kirjottanu. nojaa, ei voi mitään. :D
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Jennie

  • Vieras
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #8 : 01.08.2009 13:26:49 »
Tämä kommentoimiseni hieman venyi ja venyi, sillä en todellakaan tiennyt mitä sanoa. Ei sillä, en vieläkään tiedä.

Ensinnäkin, rakastan ficcejä kirjeiden muodossa. Ne vaikuttavat niin aidoilta ja lukiessa tuntuu, kuin teksti olisi kohdistettu suoraan itselleen. Tässä se tuli vielä enemmän esille, sillä Hermione ei tiennyt kenelle kirjoittaa. Vastaanottajana oli jokainen lukija. Siksi pidinkin "Hei sinä." -aloituksesta.

Kuolema on jotenkin minulle hyvin arka aihe lukea. Itse asiassa inhoan sitä. Inhoan sitä, jos tekstissä joku henkilö kuolee. Siinä jotenkin ymmärtää, että kaikki ei ole happyhappyjoyjoy, vaikka niin toivoisi. Se tuo tekstille hyvin paljon enemmän realistisuutta. Tässä ficissä kuolema oli kuvattu harvinaisen kauniisti ja rauhallisesti. Hermionen viimenen hetki elossa oli niin surullista luettavaa. Lause "Älä jätä minua" on mielestäni ehkä yksi maailman ihanimmista lauseista ja ah, todellakin tämän ficin lempikohta. Rusinasormet oli myös <3.

Todella hieno ja haikea ficci. Vaikka tämä oli surullinen, niin tämä jätti jotenkin miellyttävän tunteen.

Iso kiitos tästä. <3

nervecenter

  • ***
  • Viestejä: 133
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #9 : 17.10.2009 23:39:18 »
En oo ennen itkenyt ficcien aikana, en yleensä itkeskele. Mutta kun mulle tosi läheinen ihminen sairastaa niin että sillä on vielä muutama kuukausi aikaa, niin tuli tosi lohduton olo. Tää ei ees ollut niin surullinen kuin olisi voinut, tässä oli huumorin pilkahduksia ja sellaisia, mutta silti. Ihanaa surullisuutta, ja kuoleman kuvailua. Itse olen loppuun saakka maailman kuolemanpelkoisin ihminen, vaikeaa olla ateisti ja ajatella ettei taivasta ole, kun tulee tällästä kuolemamatskua. Hrr, kylmät väreet.

Mutta oikein tunteita herättävä ficcaus.  ;D
i'm a ghost, you're an angel

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #10 : 28.11.2009 14:16:52 »
Niin surullinen.  :'( Mutta kuitenkin kaunis. Musta ei saa nyt mitään irti, kädet vapisee itkun takia.

Pidin tästä, tottakai, liian surullinen vaan mulle.

♥ mmariaä

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #11 : 26.12.2009 17:26:20 »
Yh, kyllä mulla kyyneleet kihos silmiin. En osaa muotoilla mitään järkevää, kiitos ihanan pääni. Ehkä se riittää että pidin paljon?

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #12 : 27.04.2010 17:32:57 »
Nykyisin en enää juurikaan pidä Dramionesta, enkä kirjeficeistäkään(en itse asiassa edes tiedä, miksi alunperin aloin tätä lukemaan), mutta tämä oli piristävä poikkeus. :) Tai ehkä aihepiiri sitten vain puhutteli minua niin paljon, multa kun on kohtuu paljon läheisiä ikääni nähden kuollut. Lohdullista ajatella että ehkä heilläkin on siellä jossain yhtä mukavaa kuin Hermyllä.

Lainaus
”Älä jätä minua”, hän kuiskasi niin surullisena, että suunnittelin jo jättäväni tämän kuolemisen väliin, kunnes muistin, ettei se ollut minun käsissäni.
Jostain syystä tämä lause alkoi naurattamaan ihan hirveästi, hihittelen vieläkin itsekseni, vaikka muuten fic olikin niin kovin surullinen. :D

Kiitos tästä mukavasta lukuhetkestä!
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Siipra

  • ***
  • Viestejä: 44
  • Meidän täytyy elää kunnes kuolemme
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #13 : 07.05.2010 17:09:09 »
Ihana, mutta surullinen :-( Tosi hyvin kirjotettu :-)

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #14 : 10.07.2010 11:53:28 »
Tää oli aivan ihana! :)
Toi alku oli mun mielestä jotenkin, hmm, en tiiä miten sanois kiltisti... pitkäveteinen. Tai voi olla et se johtu siitäkin et luin sen eilen illalla ja ton lopun nyt aamulla kun oon pirteempi...
Mut ihanan tunteikas. En oo koskaan pahemmin tykänny tästä parituksesta, mut tässä se oli jotain niin koskettavaa, et en pystyis kuvitteleen tähän mitään muuta :)

Kiitos!

~Missy~
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

MissGlitter

  • ɗʀεɑʍεʀ
  • ***
  • Viestejä: 211
  • do sʍɑʟʟ things with great ʟoνε.
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #15 : 28.10.2012 14:01:26 »
Älyttömän kaunista. ♥

En pysty sanomaan muuta, kädet tärisee, koska itken ja kyynelehtien en näe edes mitä kirjoitan parhaillani. Mutta toivon, että saat tästä selvää. :)
Tämä oli ihana, ei muuta.  :-*

Fenix

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Postia rajan takaa, DM/HG, K-13
« Vastaus #16 : 04.01.2013 02:40:27 »
Tiedän, että ficin kirjoittamisesta on ikuisuus. Enkä tiedä mitä ajattelet, kun näinkin vanhoja luomuksiasi kaivellaan esiin. Noh tämä ficci kosketti minua niin monella tapaa, joten en pystynyt jättää kommentoimatta.

Ensinnäkin, kuvailu oli erittäin kaunista ja sait hyvin aikaan haikean, mutta samalla jotenkin toivoikkaan tunnelman, josta pidin tarinassa kovasti. Kirjoittaminen näyttää olevan sinulle helppoa ja kevyttä, jonka on aina plussaa, kun teksti ei takkuile. Tätä ficciä lukiessani nautin jokaisesta lauseesta. Pääsin jotenkin niin lähelle Hermionen ajatuksia ja sitä, kuinka hänen kuolemansa jätti jälkensä muidenkin elämään. Kaunista, totta tosiaan.

Sitten henkilökohtaisiin pohdiskeluihin, mitkä eivät vaikuta ficin laatuun millään muotoa.
Seuraavan kohdan voit armotta skipata, jos et jaksa lukea turhanpäiväistä löpinää.

Pelkään kuolemaa aivan älyttömästi, sitä kun maailma kääntää selkänsä. Vaikka eihän minulla ole mitään syytä pelätä sitä itseni kohdalla vielä moniin kymmeniin vuosiin, silti aina välillä mietin mitä todella tapahtuu kuoleman jälkeen. Ajatukset tulivat mieleeni varsinkin silloin kun kuulin erään läheiseni kuolleen. Pakostakin siinä alkaa ajattelemaan, onko toisella kaikki hyvin ja mitä oikeasti tapahtuu. En tiedä miten voisin selittää, kuinka paljon tämä ficci on muuttanut omaa ajatusmaailmaani. Se kuinka kerroit, että kuollut henkilö (tässä tapauksessa Hermione) on samaan aikaan kaikkialla, mutta kuitenkin ei missään. Kuinka hän katselee maailmaan, rauhallisena ja tyynenä. Se sai minut ajattelemaan, että ehkä kuolema ei olekkaan niin synkkä ja ahdistava, niinkuin tähän mennessä olen ajatellut. Kuvailit kaiken niin raukeasti ja puhtoisesti, että pakostakin alkaa ajatella kuolemasta hieman levollisemmin. Tämä ficci rauhoitti omaa mieltäni kuolema ajatuksen suhteen tajuttoman paljon. Ajatus siitä, että kuoleman jälkeenkin on vielä oma mieli, muuttaa tarinaa surullisesta onnellisemmaksi. Tämä kaikki on omaa tulkintaani ja omia ajatuksiani, eli saatat hyvinkin olla eri mieltä.

Kiitos todella paljon tästä kokemuksesta, olet selkeyttänyt omia ajatuksiani.

Jos en sitä vielä tähän mennessä ole tarpeeksi selkeästi ilmoittanut niin tiivistän kaiken nyt yhteen sanaan.
IHANA, toisaalta sekin on liian lattea kuvaamaan kaikkea tunnetta, minkä tämä ficci sai nostettua pintaan.

- Fenix
And when it gets dark
and it's hard to see,
i'll turn on the lights.