Lähes kaikki ystäväni tietävät, että kirjoitan, osa tietää minkälaista ja lukeekin juttujani, osaa ei kiinnosta. Jotkut lukevat originaalitekstejäni, mutta ficit eivät kiinnosta. Osalla se on toisin päin. Jotkut taas lukevat kaikkea.
On ihan kiva, kun on joitakin, joidenka kanssa voi jutella kaikesta ficceihin liittyvästä, viimeisin keskustelu sillä saralla taisi olla Remus/Sirius-paritus, eräs kaveripoika juoksi karkuun ja huusi "Hyi! Homoja!" No, mikäs siinä, me vain naurettiin. Kyllä se kaveripoika vähän liioitteli, mutta tosiasia on, että hän ei ilmeisesti pidä homoista, häntä itseään haukutaan sellaiseksi ja entinen paras kaveri on laittanut sen jutun aluilleen, joten siinä kaiketi se syy. Offasinkohan nyt tarpeeksi?
Mutta taas jos kysyy palautetta... Se on vähän niin ja näin. Jotkut tyytyy vain hehkuttamaan, ehkä he/hän ei halua pahoittaa mieltäni tai jotain. Minä kyllä itse olettaisin, että jos kavereita tai ystäviä ollaan, sitä kritiikkiäkin saisi, että ei vaikka tarvitsisi koko ajan olla vakuuttelemassa, että pitää jostakin tuotoksesta, vaikka epäkohtia löytyykin. Jos minulta tultaisiin pyytämään palautetta, pyrkisin olemaan mahdollisimman rehellinen ja toivoisin, että itseäni kohtaan tehtäisiin samoin. Tosin kaveripiirissä voi olla niin, että joku suutahtaa, tai sitten joku voi jopa pystyä ottamaan sitä rakentavaa palautetta paremmin vastaan kaverilta. Ihmisiä on moneksi. Harmittaa vain, että suurin osa kavereistani, jotka juttujani lukevat, ylistävät ne maasta taivaisiin, vaikka olen varma, että siellä on ollut ainakin yksi kohta, josta he eivät ole pitäneet, mutta eivät kehtaa sanoa. Olen taas selittänyt mahdollisimman epäselvästi kaiken, en edes tiedä sitä idean ydintä, kunhan selitin.
Koska Finissä pääsee lukemaan kaikkea, eräs kaverini kävi lukemassa yhden ficcini, ensimmäisen kirjoitukseni K-18 ratingilla ja parituksena taisi olla Jensen Ackles/OFC. No, tiistaina uskonnontunnilla hän sitten meni ja mainosti sitä, minä yritin epätoivosesti viittoa hänelle, että on hiljaa, mutta ei. Oli siinä osalla naurussa pidättelemistä, kun minä käsken sitä olemaan hiljaa ja sitten se menee ja korottaa ääntään, lopputuloksena olin ihan täysin punainen kasvoiltani ja häpesin koko lopputunnin. On siitä sitten näin ollen haittaakin, jos kaverit lukee jotain kirjoituksia