Kirjoittaja Aihe: Lahja || S | Ron/Hermione | oneshot, draama | FF100  (Luettu 2300 kertaa)

Enkeliprinsessa

  • Luihuisen Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 431
  • Would you be my vampire...?
alaotsikko: S | Ron/Hermione | oneshot, draama | FF100

Nimi: Lahja
Kirjoittaja: Enkeliprinsessa
Genre: oneshot, drama
Paritus: Ron/Hermione
Ikäraja: S
Vastuuvapautus: En omista Harry Potterista tuttuja hahmoja ja paikkoja tai muuta minkä tunnistat. Kaikki mitä et tunnista, kuuluu minulle.

Traileri:  ”Siis, mikä tämä on olevinaan?!”
“Ron, näet aivan hyvin itsekin, mikä se on.”
“Olen kyllä huomannut, että sinulla on ongelmia sen suhteen, mutten uskonut, että näin paljon, että joku tyttö antaa sinulle tällaisen kirjan aiheesta…”

A/N:  Osallistun muuten tällä ficillä FF100 -haasteeseen. Aiheena 091. Syntymäpäivä ja Ron/Hermione. *98 to go*



Lahja

"Onnea, Ron!", Hermione huudahti, ja Ron nosti katseensa koulukirjasta. Tyttö kapsahti pojan kaulaan ja antoi pusun poskelle. "Miltä nyt tuntuu?"
Ron katseli Hermionea ihmeissään ja punastuneena. Poika vilkaisi ympärilleen, ja huomasi muutamien Rohkelikkojen naureskelevan oleskeluhuoneessa. Miten Hermione ei ollut vielä tajunnut, ettei tällaista saanut tehdä?! "Ei miltään, miltä pitäisi? Olen vain vuoden vanhempi, siinä kaikki. Voisitko nyt ihan oikeasti lopettaa, Hermione, kaikki katsovat meitä."
Harry naurahti ja Ron vilkaisi tätä nolostuneena. "Hei, kerranhan sinulla vain syntymäpäivä on, Ron", Harry tokaisi ja Ron irvisti. "Mutta ei sen takia tarvitse hössöttää, riittää että äiti aina hössöttää syntymäpäivinämme."
Hermione tuijotti Ronia ja pyöritteli päätään. "Halusin kuitenkin antaa sinulle tämän lahjan."
Harry ja Ron tuijottivat Hermionen ojentamaa pakettia. Ronin silmät oikein pullistuivat ulos. "No, kaipa sinä saat hössöttää useammankin kerran syntymäpäivinäni, jos lahjat ovat aina tämän kokoisia", Ron sanoi ironisesti ja ivallisesti, ja tarttui virnistäen lahjaan.

Oleskeluhuoneessa olevat muut oppilaat olivat kerääntyneet katselemaan heitä mielenkiinnosta, mutta Ron ei ainakaan huomannut tätä. Hän avasi lahjaansa kuin olisi ollut yksin huoneessa. Hän repi lahjapaperin lahjan ympäriltä nopeasti ja jäi tuijottamaan lahjaa hämmentyneenä. ”Siis, mikä tämä on olevinaan?!”, Ron huudahti ja katsoi Hermionea kysyvästi ja omituisen näköisenä, ojentaen lahjaa Hermionea kohti.
Poika sattui vilkaisemaan ympärilleen, ja huomasi muiden oleskeluhuoneessa olevien oppilaiden tuijottavan. Hän punastui ja piilotti lahjan nopeasti katseilta. Ei hän halunnut näyttää muille, mitä oli saanut Hermionelta lahjaksi, ei kun lahja oli… sellainen, mikä se oli…

“Ron, näet aivan hyvin itsekin, mikä se on”, Hermione tokaisi hymyillen ja oli jatkamassa, kunnes Ron vei kätensä tytön suulle. Harry naurahti Ronille, vilkaistessaan vielä lahjaa, jonka poika oli saanut. “Olen kyllä huomannut, että sinulla on ongelmia sen suhteen, mutten uskonut, että näin paljon, että joku tyttö antaa sinulle tällaisen kirjan aiheesta…”
Ron mulkaisi vihaisesti parasta ystäväänsä, joka hiljeni heti ja virne katosi tämän kasvoilta.

“Olkaa hiljaa. Minä osaan aivan hyvin ilmaista itseäni!”, Ron murahti ja katsoi molempia ystäviään kuin myrkyn niellyttä. Hän lysähti takaisin istumaan nojatuoliin, koska oli noussut halutessaan hiljentää Hermionen. Tyttö hymähti, jolloin Ron nosti katseensa kysyvän vihaisena. “No, et kyllä minun mielestäni. Siksi ostin sinulle tuon kirjan.”
Ron otti kirjan käteensä ja katsoi sitä. Se oli selvästi jonkun jästin kirjoittama. Kuka velho tai noita voisi kirjoittaa sellaista moskaa? Ei kukaan, ainakaan Ronin mielestä. “Mutta kyllä minä olen ilmaissut itseäni ja tunteitani, sinä vain et ehkä ole ymmärtänyt niitä…”
“Ronald Weasley, et sinä ole.”
Ron siirsi katseensa Hermionesta takaisin kirjaan, jonka kannessa luki: “100 tapaa ilmaista tunteesi ihastuksesi tai rakkautesi kohteelle”.

“Mutta Hermione, en minä tarvitse tällaista kirjaa. Sinä tiedät, että minä pidän sinusta.”
Poika kuuli, kuinka tyttö tuhahti. Harry oli aivan hiljaa ja yritti olla nauramatta.
“Ron, en minä tiedä.”
Ron murahti jotain epämääräistä, joka kuulosti Hermionesta ja Harrysta ihan siltä, että poika sanoi “No, kyllä minä kuitenkin pidän, ja olen mielestäni ilmaissut ihan tarpeeksi hyvin sen.”
Hän nousi ylös nojatuolista ja käveli vikkelästi, kirja tiukasti kaapunsa sisällä piilossa katseilta, poikien makuuhuoneeseen, jossa hän paiskasi kirjan arkkuunsa.

“Minäkö muka en osaa ilmaista itseäni ja tunteitani?!”
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 13:09:44 kirjoittanut jaina »

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 447
Re: Lahja (G, oneshot/draama, Ron/Hermione, FF100)
« Vastaus #1 : 27.10.2007 12:01:48 »
Awww... Ihana!
Just sellasta, mitä vois olettaakin tapahtuvan.
Kyllä Hermione on fiksu! Tollasesta lahjasta voi tajuta mitä toinen haluaa. Ja sellainen olis aika kätevä...
Mä tykkäilen näistä sun R/Hrm tarinoistasi ja odottelen lisää.

Kiitos tästä äärimmäisen ihastuttavasta tarinasta!  :D
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Enkeliprinsessa

  • Luihuisen Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 431
  • Would you be my vampire...?
Re: Lahja (G, oneshot/draama, Ron/Hermione, FF100)
« Vastaus #2 : 27.10.2007 12:21:59 »
Ja tämänkin eksyit sitten, Winga, lukemaan ^_^
Mukava huomata, että pidät ficeistäni, varsinkin näistä Ron/Hermione -ficeistä.
Itse olen niin epävarma, että tuliko hahmoista nyt ollenkaan (eli Ronista ja Hermionesta) sellaisia, kuin he ovat kirjoissakin.
Mutta hyvä, jos olen onnistunut siinä  ;D
Kiitos kommentistasi, jälleen.
Yritän tässä kehitellä lisää, muutama on jo kirjoitusvaiheessakin ^_^
Ja onhan näitä Ron/Hermione -ficcejä vielä jäljellä se 98 xD
« Viimeksi muokattu: 10.03.2008 01:41:02 kirjoittanut Enkeliprinsessa »

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Lahja || S | Ron/Hermione | oneshot, draama | FF100
« Vastaus #3 : 07.04.2016 14:39:48 »
En tiedä, miksi, mutta jotenkin odotin tämän olevan fluffyisempi kuin mitä tämä olikaan. :'D Ei sillä, että olisi huono asia, ettei tämä ollutkaan fluffya, se vain oli ensimmäinen reaktio, kun näin otsikon (vaikka nyt kun tarkistin alkutiedot, niin ei sielläkään mainittu fluffya... Mistäköhän mä tämän mielikuvan sitten oikein revin? :D). Tämä oli kuitenkin mun mielestä oikein mukava pieni palanen tällaisenaan, ja näin tämä oli jopa IC:mpi kuin jos tämä olisi ollut sitä mun odottamaani höttöfluffya. Aluksi kyllä jotenkin ajattelin, että tuo kirja olisi ollut joku "Kuinka saada tyttöystäväsi kiinnostumaan seksistä?" tai joku vastaava seksiin liittyvä kirja, mutta sitten se olikin vain tunteisiin liittyvä kirja. :D En tiedä sitten oliko aloitus vain niin monimielinen vai mistä tämäkin oikein tuli, mutta odotin silti tästä hieman erilaista.

Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että tämä oli tällaisena paljon IC:mpi kuin tuollaisena, mitä itse alun perusteella odotin, koska en tiedä, olisiko Hermione edes kehdannut antaa Ronille seksiin viittaavaa kirjaa tai mitään muutakaan seksiin viittaavaa. Jotenkin Hermione on ehkä sen verran vähemmän avomielinen hillitympi, ettei hän kehtaisi antaa mitään tuollaista lahjaa, ainakaan julkisesti kenellekään. Tai jotain, en tiedä, sellaisen kuvan hänestä ainakin saa kirjojen perusteella. (: Tämä oli kyllä kivaa luettavaa ja todella tykkäsin tästä! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

repa

  • ***
  • Viestejä: 551
Vs: Lahja || S | Ron/Hermione | oneshot, draama | FF100
« Vastaus #4 : 07.04.2016 17:10:04 »
Eksyin lueskelemaan tällekin puolelle ficcejä ja tämän otsikko kiinnitti heti huomioni.

Pidin siitä, miten tämä meni ihan suoraan asiaan. Lukijana kiinnostus heräsi heti ja rakastin sitä, miten pitkitit lahjan paljastamista lukijalle. Huomasin odottavani hyvin jännittyneenä ja uteliaana, että mitä ihmettä se Hermione on keksinyt Ronille. Ilmeisesti pervouteen taipuvainen mielikuvitukseni odotteli jotakin aivan muunlaista lahjaa ja kun mietin, että mikäköhän sen kirjan nimi nyt onkaan niin huomasin kierteleväni mielikuville. Olit myös hauskasti vanginnut tunnelman, joka Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa vallitsi. Ronin nolostuminen tuli elävästi mieleen ja näin kohtauksen päässäni. Ylipäätään kuvailusi on hyvin toimivaa ja lukijana koin pääseväni hyvin sisään tarinaan.

Kun lopulta paljastui, että mikä se lahja oli, yllätyin todenteolla. Ensin ehkä vähän petyin, mutta tulin kuitenkin lopulta siihen tulokseen, että tuo yllätyksellisyys oli hieno kohta tarinassa. Ja lahjan huumoriarvo aukesi myös hyvin nopeasti, kun mietin, miten osuvan lahjan Hermione oli keksinyt ja miten huonosti lahjan osuvuus Ronille mahtoi aueta. Loppu tiivisti hyvin sen näreyden, mitä Ron lahjasta koki. Ihan loistavaa!

Kokonaisuudessaan toimiva oneshotti, jossa henkilöt on esitetty realistisina ja uskottavina. Kiitokset lukukokemuksesta!