Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Jälkipuinti (K-11, kiusoitteleva Johnlock)  (Luettu 1994 kertaa)

sieerra

  • ***
  • Viestejä: 39
  • © Vanilje
Otsikko: Jälkipuinti
Fandom: BBC!Sherlock
Kirjoittaja: sieerra
Ikäraja: K-11
Paritus: John/Sherlock
Tyylilaji: kiusoittelua
Vastuuvapaus: Sherlock kumppaneineen on alun perin Arthur Conan Doylen, ja ficin fandom on muutoin BBC:n. Ficillä ei haeta tai saavuteta minkäänmoista taloudellista hyötyä.

”Sinä katsot John, kyllä, mutta et näe.”

Alkusanat: Olisin kovasti halunnut nimetä ficin Post mortem, mutta periaatteet. Nykyinen nimi on tuota ideaa jäljittelevin käännös, jonka sain aikaan.. Fandomneitsyys lähtee änyytee.. no, löytyyhän tätä pöytälaatikosta jo enemmänkin, mutta viimein jotain valmista! Kiitokset niin sisällön kuin rakenteenkin pulmissa rohkaisseille, sekä erityiskiitos Kuurankukalle kannustamisesta ja avusta <3 Ficci avaa Fanfic-bingoni sanalla Kahleet.


Jälkipuinti


”Sulje silmäsi ja kerro mitä näet.”

Sherlockin sanat kutittavat korvanlehteä, hivelevät korvakäytävää ja lähes tanssivat tärykalvoilla. Äänihermoja pitkin etenee puhdasta mielihyvää, himoa sekoittuu mukaan kuuloaistimuksen syntyessä. Sydän pumppaa tiheämmin verta, hengitys kiihtyy, nikottelee, kiihtyy, ja Sherlock varmasti tietää, onhan tämän käsi Johnin olkapäällä, rinta vasten hänen hartioitaan, mutta lantio silti kaukana hänen lonkastaan.

”Sinä katsot John, kyllä, mutta et näe.”

Se olet sinä, Sherlock, joka ei näe. Pahemman kerran hukassa. Mutta ei, ajatuksiaan John ei sano ääneen, melkein koskaan. Murhapaikka, ruumis verilammikossa, raajat sikin sokin vääntyneinä, kuolonkankeus, kasvot irveessä. Ei laisinkaan oikea paikka kiihottua. Kaunis nainen, hyvin kaunis. John ei ole varma, kuiskiiko Sherlock sanoja hänen korvaansa. Hän räpäyttää silmiään kerran, toisen, vimmatusti, yrittää pitää ajatuksensa veriteossa, yrittää nähdä Sherlockilta, tai edes katsoa.

”Sinä et katso silmilläsi, vaan näet mielelläsi. Sitä kaikkea mitä kuvan takana on. Ajattele, kuvittele, päättele, näe! Ymmärrä. Helppoa matematiikkaa.”

Sherlockin käsi valuu olkapäältä lapaluiden väliin, kiertää kyljelle, sormet pomppivat alimpien kylkiluiden yli, yhä alemmas, alemmas. John tuntee Sherlockin kuolemaa tasaisemman hengityksen, tämä seisoo hänen takanaan kuin patsas. Ikään kuin ei olisi mitään.

”Lääkärinä teet samaa, et näe pinnalta mikä vaivaa, mutta selvität sen silti.”

Käsi tavoittaa lantion kaaren, viipyy, hidastaa ja pysähtyy. John tuntee painavan lämmön vaatteidensa läpi, niin lähellä. Sherlock odottaa, sormet nytkähtävät kärsimättöminä, John nielaisee. Rykäisee, tapailee sanoja.

”Se on suora murha. Ilman itseä.” Nerokkaasti muotoiltu! Johnin ääni värisee.

”Miksi niin?” Sherlock hymisee, kumartuu hyvin, hyvin lähelle hänen korvaansa, niin että leuka varomattomasti viistää hänen kaulaansa. John saa estettyä vaikerruksen, mutta alahuuleen painuu hampaanjäljet.

”Koska…” John ei enää muista päätelmäänsä, sillä Sherlockin sormet, pitkät, niin luisevat ja hemmetin taitavat sormet hierovat kevyesti hänen etureittään, piirtävät pientä ympyrää salassa muilta. John taittuu hieman eteenpäin, hänen reitensä jännittyvät ja vapisevat. Hän tajuaa olleensa väärässä, nyt hän tietää.

Sillä Sherlock sittenkin näkee, näkeepä ja liian hyvin. Kiusoittelee, ärsyttää. Johnin kasvoja ja kaulaa polttelee, silmät melkein kostuvat, kun hän painii hermojenhallintansa kanssa. On alakynnessä, muttei hevillä luovuta. Lestraden ja Donovanin katseet kihelmöivät hänen niskassaan. Sherlockin hänen nivusissaan.

”Vapauta mielesi luomistasi kahleista, niin näet, viimeinkin.”

Puhuuko Sherlock enää sittenkään ruumiista? John on luullut, että Sherlock on heistä se, joka on vangittuna mielessään.

Sherlockin sormet lipuvat eteenpäin, löytävät nyt jo selkeästi erottuvan kohouman, valuvat sitä kuin huolimattomasti Johnin hengityksen takellellessa. Housukangas hiertyy vasten, kitkaa, ja John ei saa estettyä kevyttä ähkäisyä pakenemasta huuliltaan.

Samalla Sherlock suoristaa selkänsä, käden lämpöinen paino katoaa niin Johnin nivusilta kuin toiselta olkapäältäkin, ja John tuntee pettymyksen, omansa ja Sherlockin. Hän ei löytänyt vastausta, ei tiennyt miksi. Miksi nainen on murhattu, eikä varsinkaan miksi Sherlock kiusasi, kosketteli häntä siinä, kaikkien edessä. Kun Johnin pitäisi päätellä ja ymmärtää, mieleen lipuu vain enemmän kirkuvia kysymysmerkkejä.

Johnin puristaessa silmänsä tiukasti umpeen Sherlock kääntyy muiden puoleen, aloittaa konekiväärimäisen laukomisensa syistä, joiden takia selkeä itsemurha ei sitä ole. John on havainnut niistä monta, muttei kokonaiskuvaa, syytä ja seurausta, yhteistä tekijää. Yhtään sen paremmin kuin hän niitä löytää itsensä ja Sherlockin välillekään. Onko niitä edes? Sherlock seisoo selin Johniin, ryhdissä kuten tavallisesti, ei mitään poikkeavaa selän notkelmassa tai niskan ylpeässä kaaressa. Tietääkö hän sittenkään?
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 06:12:02 kirjoittanut Kaapo »
You only miss the sun when it starts to snow
sieerra nevada

Funtion

  • Vieras
Vs: BBC!Sherlock: Jälkipuinti (K-13, kiusoitteleva Johnlock)
« Vastaus #1 : 12.02.2013 07:26:15 »
Ihan vaan haluun tässä aluks varottaa, että shippaan intohimoisesti Jimlockia mutta en lainkaan Johnlockia. There. Mutta tykkään hyvin kirjoitettuna mistä tahansa parituksesta/parituksettomuudesta, joten siks otin tän KK:sta ilman sen suurempia ennakkoluuloja. Tosin, uusi kirjoittaja, eikö se ole aina hieman ennakkoluulo -- tosin mitä mä tätä vilkuilin, niin musta tuntuu ettet taida olla ihan uusi. Yhtä kaikki, oot tuntematon tyyppi mulle ja Johnlock kirvelee, mut luin tän silti! Ansaitsisin jonkun tunnustuksen tästä.

Sherlockin käsi valuu olkapäältä lapaluiden väliin, kiertää kyljelle, sormet pomppivat alimpien kylkiluiden yli, yhä alemmas, alemmas. John tuntee Sherlockin kuolemaa tasaisemman hengityksen, tämä seisoo hänen takanaan kuin patsas. Ikään kuin ei olisi mitään.
Yh, luita! En ihan heti ensimmäisenä yhdistäisi John Watsonia ja luita keskenään, vaikka lääkäri onkin. Tästä tuli karseita mielikuvia, tai siis kun siellä on vaan niiiiin paljon niitä... lapaluut, kylkiluut... ja sitten vielä "kuolemaa tasaisempi hengitys"... elääkö nää hahmot lainkaa vai onko nää vaan kaks luurankoa?

”Koska…” John ei enää muista päätelmäänsä, sillä Sherlockin sormet, pitkät, niin luisevat ja hemmetin taitavat sormet hierovat kevyesti hänen etureittään, piirtävät pientä ympyrää salassa muilta.
Lisää! Luisevat sormet! Hyrrrr.... ja mun on kauheen vaikee kuvitella tää tilanne, tai siis aknjsjntjsdnta ilman pohjustusta tai mitään, mä. en. vaan. niele. tätä. Mut tää kaikki on vaan fanfictionia ja fanfiction on siitä kivaa, että voi kirjoittaa asioista joita ei koskaan oikeesti tapahtuis. Joten...

Hmm... hmm. En tiedä mitä sanoa. Tai no tiedän, voisin vaikka kertoa miten kahvini jäähtyy ja kello tikittää rasittavasti seinällä, mutta tästä ficistä? Aaa. Mun mielipiteeseen vaikuttaa niiiin vahvasti se, etten mä shippaa Johnlockia, oikeestaan oon etääntynyt siitä mitä enemmän näen sitä, joten... mun ajatuksissani on se vastarinta koko ajan. Teknisesti ottaen tää oli ihan kiva, virheitä en löytänyt, great, ja teksti oli helposti luettavaa, notkeasti etenevää, ihan kivaa. Oli siellä jotain juttuja joista pidin erityisesti, mutta en osaa poimia niitä tähän esimerkeiks, ne oli lähinnä sellaisia jotka toistu monen monta kertaa. Kai ne oli osa sun kirjoitustyyliäs? No mut, se oli kivaa ja tää teksti oli kiva -- teknisesti. Sit taas tää juoni... hmm. Tykkäsin siitä murhasta jota nää tässä käsitteli, vaikka olisinkin halunnut kuulla nimenomaan enemmän sitä enkä Sherlockin käden liikkeistä... mut Johnlock on Johnlockia! Sen lupauksen sä kyllä tällä täytit, vaikka tää kiusoittelevaa vaan olikin.

Buhuu siinä se. En saa itestäni enempää irti nyt. Kyllä mä tästä pidin, mut... mut... you know. Et varmaan. Vitsi tää on taas kauheen laaduton kommentti, mut siis joo, tää oli ihan kiva, kiitos tästä! Herättelit mun aivoja mukavasti tällee aamusta... kiitos. : )

// Ja toi otsikko muuten! Pakko kyl itekin sanoo, et Post mortem ois ollut mielenkiintoisempi... mut ehkä vaan hyvä et pidit periaatteistas kiinni!

sieerra

  • ***
  • Viestejä: 39
  • © Vanilje
Vs: BBC!Sherlock: Jälkipuinti (K-13, kiusoitteleva Johnlock)
« Vastaus #2 : 10.03.2013 18:21:27 »
Kiitos kommentistasi, fierté! Mukavaa että päädyit nappaamaan tämän k-kampanjasta, vaikka Johnlock kirveleekin! : D (Ja kiitokset Kuurikselle kun tämän sinne linkkailit <3). Itse asiassa en kyllä itsekään kovin shippaa Johnlockia, mutta haaste antoi sanallaan tähän idean, eikä tämä olisi niinkään Jimin ja Sherlockin välille tällaisenaan onnistunut. (Ja nyt en huomioi sitä, että lukuisista yrityksistäni huolimatta en sisäistä noita hahmoja niin kuin haluaisin, joten Jimlock on saanut toistaiseksi päätyä osaltani vain pöytälaatikkoon. : P)

Hehee, mulla on ilmeisesti jonkin sortin fiksaatio luihin! Ja mä näen tässä, että Johnilla on mietteissä luut, kun hän yrittää kovin pitää ajatukset kaukana Sherlockista. John toivoisi elävänsä hieman vähemmän, ja no, Sherlock ei tässä ihan hirveästi tosiaan elä. Joo, tää tilanne munkin mielestä melkein kirkuisi pohjustusta, mutta halusin kirjoittaa fandomista jotain lyhyttä ja iisiä, ja tämä idea tuli tosiaan Fanfic bingon sanoista.

Mukavaa että sanoit edes jotain, vaikkei paljoa sanottavaa ficistä mieleen tullutkaan! : ) Ja mun mielestä kommenttisi on kaikkea muuta kuin laaduton, sai miettimään valintojani ja koko ficciä uudesta näkökulmasta. Suuret kiitokset siis! : )
You only miss the sun when it starts to snow
sieerra nevada

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: BBC!Sherlock: Jälkipuinti (K-13, kiusoitteleva Johnlock)
« Vastaus #3 : 28.06.2013 23:08:50 »
KK-kampanjasta tervehdys!

Olipa taas hyvin jäsennelty, napakka paketti. Johdattelua, johdattelua ja johdattelua kunnes lukija alkaa epäillä. Turhastelu kuten maisemamaalailu oli käytännössä kutistunut, sillä näissä mielenliikkeissä ei sellaiselle ollut tilaa. Johnilla oli muuta ajateltavaa! Tässä oli paljon mun mielestä huisia ajatusten lentoa, varsinkin alussa, todella kaunista ja oivaltavaa pohdintaa, kiehtovaa kipristelyä ja rajapintojen, hm, hyväilyä? Jossain vaiheessa ruumistelu kävi jo päälle, mutta tohtori ei tainnut osata päättää, tutkiako Sherlockia vai uhria. Loistavaa!

Mä tykkäsin  ajatella tän tapahtuvaksi käytännössä kokonaan Johnin pään sisällä. :D Tosin en ole varma, onkohan sillä ihan niin paljoa mielikuvitusta... Joka tapauksessa olit valinnut hienon hetken, kun John tietää, että pitäisi keskittyä aivan johonkin muuhun, sellaiseen pieneen asiaan kuin murha. Sherlock on elementissään, John on jotenkin kipsautunut.

Selkeä muttei liian suora, loistava, loistava yhdistelmä. Näistä pidin kovasti:

Lainaus
--  ja John tuntee pettymyksen, omansa ja Sherlockin.

:)

Otsikko ei muuten avautunut minulle. Ei olisi avautunut edes Post mortemina, jonka olisin liittänyt vain rikoksen uhriin, en kokonaisuuteen. Taidan olla vähän tyhmä, jälkikäteisyys jäi täysin hämäräksi. :D
perhosen siivenisku