Kirjoittaja Aihe: Suunta hukassa | S, öistä puolitajunnanvirtaa  (Luettu 1975 kertaa)

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 188
Ikäraja: S
Genre: öistä puolitajunnanvirtaa siitä, mistä on tullut merkityksellistä
Haasteet: Kaiken maailman ficlettejä V: viikko 8/2016 (Musiikki), Otsikoinnin iloja (laululyriikkaotsikko), Ficlet300 sanalla 134. Tulevaisuus

A/N: Olin pari viikkoa sitten kavereiden kanssa ulkona, ja mulla jäi Heilutaan soimaan niin vahvasti päähän. Mä nään edelleen sen hetken mielessäni ja mä puran tunteita siitä nyt kirjoittamalla. Nää ajatukset tuo oikeasti kyyneleet mulle silmiin, koska pelottaa ihan helvetisti.




Läpinäkyviä muovimukeja ja punaista boolia, joka maistuu etäisesti vääristyneeltä mansikalta ja joltain viinalta eikä siis yhtään hyvältä, mutta sentään se on ilmaista. Tai savua ja värikkäitä diskovaloja ja liian kovalla soivia vanhoja hittejä, joiden sanat me kaikki osataan huutaa, vaikka äänet ei kuuluisikaan kunnolla.

Nää ihmiset ympärillä on yhdistelmä nimituttuja kavereita ja niitä rakkaimpia, joista ei halua päästää irti. Mua pelottaa liikaa tuleva. Mä oon viimeisten parin kuukauden aikana ymmärtänyt vihdoinkin, että me ollaan yhdessä enemmän kuin erikseen. Mä rakastan sitä, kun me voidaan heittää ronskisti nälvivää läppää yhteisistä opettajista tai spekuloida, kuinka vaikeita pääsykokeet tulee olemaan. Me ollaan samaa, ja mä rakastan sitä. Se on niin uutta ja se on niin hienoa.

Mutta mä pelkään, että tää kaikki on tullut mun elämääni liian myöhään. Että mä olen pelännyt heittäytyä ja nyt mun kukkani ehtii raivota myrskyn lailla täysissä väreissään vain ihan hetken ennen kuihtumista. Mä en halua menettää teitä nyt kun mä oon vasta käsittänyt, kuinka paljon te merkitsette.

Mä en halua, että tää loppuu tähän. Mä en halua, että me loputaan tähän.

Mutta vaikka tässä kävisikin niin, mä pidän tän talven aina sydämessäni. Te sytytitte mussa jumalattoman elämänpalon, enkä mä aio antaa sen sammua.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2017 01:20:49 kirjoittanut Bluji »

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 843
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Suunta hukassa | S, öistä puolitajunnanvirtaa
« Vastaus #1 : 02.03.2017 17:38:04 »
Nyt täytyy kyllä kommentoida, kun tuossa aamulla tämän lukaisin ja tämä herätteli sen verran ajatuksia ja jäi mieleen pyörimään! Toivottavasti en onnistu sanomaan mitään tökeröä tai epäsopivaa. Henkilökohtaisten tekstien kommentoiminen on minulle aina vähän vaikeaa.

Tässä on toisaalta jotain hyvin samaistuttavaa. Se, miten haluaisi pitää kiinni jostain ihanasta ja ainutlaatuisesta, ja se, miten sen päättyminen ja siitä luopuminen pelottaa. Horisontissa siintää ehkä yhtä hienoja tai hienompiakin kokemuksia, mutta ei sen tiedostaminen poista nykyhetken menettämisen pelkoa eikä sen tuomaa kipua, koska kuitenkin kyse on itelle tärkeistä ja merkityksellisistä ihmisistä ja kokemuksista, vieläpä ainutlaatuisista sellaisista. Kuka tietää, mitä mahtavaa tulevaisuus vielä tuo tullessaan, mutta nykyhetki ei kuitenkaan enää toistu. Tämän tekstin pohdinnoissa on siis jotain hyvin inhimillistä ja samaistuttavaa. Vaikken olekaan samassa tilanteessa, pystyn soveltamaan näitä fiiliksiä myös omaan elämääni, mikä on hienoa.

Toisaalta tämä teksti taas ei ole minulle niin samaistuttava, mutta ajatuksia se kyllä herättää siltäkin osin ja kovasti! Itse nimittäin epäilen välillä missanneeni kaikki nuoruuden hienot kokemukset, kun minulla ei oikein koskaan ole ollut tällaisia fiiliksiä kuin tässä tekstissä. En ole oikein koskaan kuulunut mihinkään porukkaan tai kokenut yhteenkuuluvuuden tunnetta, en lukiossa enkä liioin kolmannella asteellakaan. Välillä pohdin, että olenkohan jäänyt jostain paitsi, kun aina sanotaan, että opiskeluaika on hienointa aikaa elämässä kaikkine ihmissuhteineen ja avoimine ovineen, lukemattomine mahdollisuuksineen, ja minä olen aina vain tyytyväisenä elellyt tässä pienessä kuplassani tätä tylsää mökkihöperön elämääni. x) No ei, onhan mullekin opiskeluvuosien varrelta kertynyt vaikka mitä hienoja kokemuksia. Välillä vain tuntuu, ettei mulla ole ollut nuoruutta ollenkaan. Siksi tämä teksti jollain tapaa puhuttelee minua ja herättää minussa ajatuksia ja tunteita.

Että mä olen pelännyt heittäytyä ja nyt mun kukkani ehtii raivota myrskyn lailla täysissä väreissään vain ihan hetken ennen kuihtumista.
Tämä ajatus kolahtaa minuun aivan erityisesti. Usein sitä miettii jotain hienoa kokiessaan, että tuleeko tämä kaikki liian myöhään, ehtiikö tästä nauttia kyllikseen. Erittäin tunnistettavia ajatuksia. Ja juuri se, että on vihdoin uskaltanut heittäytyä ja saanut siitä osakseen jotain positiivista, jotain mitä ei ehkä ikinä osannut ees kaivata tai minkä ei tiennyt ees voivan olla olemassa. Tuo myrskyn lailla väreissä raivoava kukka on mielestäni todella hieno ja osuva vertaus, vau. Se erottuu näin lyhyestä tekstistä todella voimakkaana, ja tunne korostuu sen ansiosta entisestään.

Pidän hirmuisesti myös tekstin lopusta. Se on hieno lopputulos ja päätös näille pohdinnoille, ja siitä tulee toiveikas ja positiivinen olo. Muistot onneksi säilyy aina, ja -- mikä tärkeintä -- kaikki opittu ja ymmärretty ja uskallettu säilyy ainakin jossain määrin. Kaikki se kasvu ihmisenä säilyy jossain. On hienoa, miten muista ihmisistä voi saada niin paljon, miten ne voi tehdä lähtemättömän vaikutuksen. Siinä mielessä merkitykselliset ihmiset ei koskaan katoa mihinkään, koska niillä on sija sydämessä. ♥

Kiitos paljon ajatuksia herättävästä luettavasta, tykkään tästä tosi paljon! ♥ (Ja pahoittelut, jos olen höpöttänyt jotain hölmöä, minä en aina välttis ihan tajua.) -Walle
« Viimeksi muokattu: 02.03.2017 18:01:11 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kineza7

  • ***
  • Viestejä: 313
Vs: Suunta hukassa | S, öistä puolitajunnanvirtaa
« Vastaus #2 : 03.03.2017 01:24:37 »
Tää mun kommentti on aika öinen myös, haha, sillon saa tehtyy jotain, ku on nii väsyny miettimiseen. Mä pidin tästä, ajattelin hieman mun parasta kaveria tähän, koska se on lukiossa ja pääsykokeet (toki itteeniki)
Hieno teksti kaikinpuolin, juuri näistä ihmissuhteista ja sit ku tiet vie eteenpäin ja haluu arvostaa niitä kavereita, joita jo on.
Tää on lyhyt, mutta sitäkin enemmän täynnä tunnetta, sun kirjoitustyyli sopii tosi hyvin mun luettavaksi, joten pidin! Pisti ajattelee, kiitos tästä, ny voinkin mennä nukkumaan.

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 188
Vs: Suunta hukassa | S, öistä puolitajunnanvirtaa
« Vastaus #3 : 08.03.2017 23:55:23 »
En nyt rupea sen tarkemmin erittelemään tätä tekstiä, mutta kiitokset Waulish, kuuskidi ja Kineza, että uskalsitte tarttua ja herätti ajatuksia - se tämän julkaisun yhteydessä ehkä olikin tarkoitukseni (muu kuin purkaa omaa päätä vähän). ~ <3
« Viimeksi muokattu: 12.03.2017 01:05:16 kirjoittanut Bluji »

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Suunta hukassa | S, öistä puolitajunnanvirtaa
« Vastaus #4 : 09.03.2017 00:24:29 »
Tiktak <3 Nuoruus <3 Luopuminen </3

Oon kommentoinut sun tekstejä aika paljon (luulen niin) ja henkilökohtaisia tekstejä on niin hankala kommentoida, joten jätän tällaisen minikommentin!! Tykkäsin, samaistuin, oi voi <3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros