Kirjoittaja Aihe: Suomuurain, SALLITTU. Osallistuu aakkoshaasteesen, kirjaimella S, 19/29  (Luettu 1395 kertaa)

Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • Ilon kautta ♪♫
Nimi: Suomuurain
Kirjoittaja: TrisjaPower
Ikäraja: Sallittu
Päähenkilö: Albus Dumbledore
Genre: Drama
Disclaimer: J.K.R omistaa hahmon, minä vain maksutta leikin sillä.
Haasteet: Aakkoshaaste kirjain S


Suomuurain


Suomuurain, pienet pallot muodostivat kauniin oranssisen marjan. Tylypahkan rehtori Albus Dumbledore otti marjan peukalonsa ja etusormensa väliin ja laittoi sen kielensä päälle apposen avonaisesta suustaan. Makean kirpakka maku levisi kielen jokaiselle pienelle nystyrälle ja iäkäs mies sai kokea marjan täydellisen maun, joka hiveli hänen makuhermojeen pehmeästi. "Mmm... Herkullista", mies sanoi itsekseen ja otti uuden marjan, nauttien sen yhtä hitaasti kuin ensimmäisenkin. "Näitä on pakko saada lisää", Albus sanoi pohtien. Paketin kyljessä, luki FINLAND, joten mies päätti, että lähtisi Suomesta etsimään herkkumarjojaan.

Hän lähetti kirjeen, eräälle surkille, joka selvittäisi, milloin suomessa kasvaisi suomuuraimia.
Ystävä kirjoitti vastauksen, jossa kertoi, että marjaa kutsuttiin myös Hillaksi ja Lakaksi. Lisäksi hänelle kerrottiin ajankohta, jolloin niitä saattaisi suomen soilta löytyä, mutta niiden löytymistä ei varmalla osannut sanoa. Albus mietti hyvän aikaa, mutta päätyi, että marjoja olisi parempi etsiä kaupan hyllyiltä.


A/N: Mielipiteet ovat tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2014 21:19:43 kirjoittanut TrisjaPower »

Kyllä, täällä ollaan!

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 219
  • the gay ships are the yay ships
Mä menin liian monesti tän ohi.. Sitten kun huomasin että KUKAAan EI OLLUT KOMMENTOINUT niin pääti lukaista kuitenkin :)
Ja eih, tää oli niin upea. Lakan maku oli niin täydelliseti kuvailtu, miten se levittäytyy suuhun ja apua miten ihana se marja onkaan! <3
Lopetus oli hauska, yksunkertainen mutta niin toimiva ;D Dumbledore on onnekas mies kun pääsi lakkaa maistamaan :)

-Ways

//Ainiin unohdin kiittä tästä loistavasta ficistä! Ihan muutamilla sanoilla sit sanottua tosi paljon, kunnioitusta sinulle siitä :)
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Frederice

  • Oman tiensä kulkija
  • ***
  • Viestejä: 45
  • ★Jar är stjärna ★
Olen itse niin syvästi rakastunut suomuuraimen makuun, että jo pelkkä otsikko sai minut avaamaan tekstin. Enkä kadu sitä yhtään.
   Sprinways ehti sanomaan jo kaiken, minkä minä halusin tästä sanoa. Olit kuvaillut hyvin. Lopetus sopi tekstiin kivasti ja Dumbledore oli... No, Dumbledore.
Lainaus
Hän lähetti kirjeen, eräälle surkille, joka selvittäisi, milloin suomessa kasvaisi suomuuraimia.
Ystävä kirjoitti vastauksen, jossa kertoi, että marjaa kutsuttiin myös Hillaksi ja Lakaksi. Lisäksi hänelle kerrottiin ajankohta, jolloin niitä saattaisi suomen soilta löytyä, mutta niiden löytymistä ei varmalla osannut sanoa.

Olen sitä mieltä, että tuo kohta oli hieman kökkö. Älä ota pahalla, olen kuitenkin ihan tyytyväinen. Itse olisin vain kirjoittanut sen näin: Eräänä päivänä Dumbledore sitten sai vastauksen kirjeeseensä.

Olen myös Springwaysin kanssa tästä ehdottomasti samaa mieltä!

Lainaus
//Ainiin unohdin kiittä tästä loistavasta ficistä! Ihan muutamilla sanoilla sit sanottua tosi paljon,  kunnioitusta sinulle siitä :)
Miksen selvittäisi arvoitusta tulevaisuudessa?

Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • Ilon kautta ♪♫
Hei. Kiitos piristävistä kommenteisita, molemmille. Enkä tietenkään pahastu kun rakentavaa tulee. Oli kiva, että tykkäsitte tästä.   ::)

Kyllä, täällä ollaan!