Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87768 kertaa)

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Hei, näin monta lukua ennen kuin mä huomaan  ;D

Ensinäkin, kiva että toit Katin taas kuvioihin, oon jostain syystä tykästynyt tosi kovasti kyseiseen hahmoon. Se on jotenkin niin loistavasti suunniteltu! Oikeastaan on ihan kiva, että pistit sen Luihuiseen, jotta tässä ficissä ei käy niin, että kaikki parhaat on Rohkelikossa ja muut ylijäämät kipataan Luihuiseen!!

Mutta mitä ihmettä meidän pikku Sevvie on mennyt tekemään Lilylle, jos kyseessä ei kerta ole Voldemort? Paljasta se meille, mutta älä anna Lilyn haikailla sen puoleen liian pitkään..

Niin, ja tietysti jatkoa ASAP <3
The girl, who has dreams of.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Hieno luku. Kevyesti angstisuutta oli mukana, välillä sitäkin kun tähän lisäät, niin saat aikaan lähes täydellisen ficin. (sori, mut mikään ei ole täydellistä, edes tämä) Ja kyllä tämä sitä täydellistä hipoo jo ilmankin. Se vaan jotenkin kivasti rikastuttaa tämän tunneskaalaa (joka ei ole lähelläkään teelusikkaa, toisin kuin Ronilla). Amy on hyvin remusmainen, tulee heti kyseinen kelmi mieleen. Kivaa kun he tekevät Kelmien kartan, olen aina halunnutkin kuulla siitä tarkemmin. Kuinka pitkää kaavailit tästä? Siis onko jäljellä luokkaa sata vai kaksi lukua?
Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
SamiPetteri: Uusi kommentoija, jee! Katista kuullaan vielä kyllästymiseen asti, se on varmaa. Kelmien kartta oli aika varovainen veto sinänsä, koska ne on jo viimeistä vuottaan Tylypahkassa, ja jotenkin musta tuntuu että ne on oikeasti keksineet sen jo aikaisemmin... Mutta kiitos tosi paljon kommentistasi!

Ledi: Ei Lily sen perään haikaile, mä lupaan sen. Mutta sitä mä en (vielä) kerro, mitä Severus on tehnyt, pidän teitä vielä jännityksessä jonkin aikaa. ;) Jatkoa tulee tässä, kiitos kommentista!

L.E: Ihan näin meidän kesken, Kat on sellanen hahmo jota mä en oikeestaan oo suunnitellut ollenkaa, joka tuli ficciin tavallaan vahingossa ja joka on ensiesiintymisestään alkanut elää omaa elämäänsä. :D Mun ei ollut edes tarkoitus pistää sitä Luihuiseen, ihan totta! Se vaan jotenkin... lipsahti. Hehee, katsotaan sitä Severusta taas myöhemmin, tässä luvussa tulee lisää jännitteitä!

Swizzy: Tää on kuule vasta ihan alkutekijöissään. Lukuja on valmiina jo sellaiset kolme eteenpäin, ja jos mä joskus tän valmiiksi saa eikä mitään radikaalia suunnitelmanmuutosta tule, niin kyllä tässä varmaan yli sata lukua tulee olemaan. :)



Juu, eli tässä on kahdeskymmenes luku. Ollaan jo aika pitkällä, mutta silti ihan alussa. Nyt alkaa tosin tulla niitä ongelmakohtia vähä vähältä vastaan, katsotaan miten niiden kanssa käy! Enjoy - if you can.



Purit kaulaan
Jäit odottamaan
Osaat rakastaa
Vain sun omaa kuvaa


Chisu: Niin on helpompi


Kahdeskymmenes

Kelmejä ei juuri näkynyt koulun käytävillä viikonloppuna, niin innoissaan he olivat tuon karttansa kanssa. Ja jos jonkun heistä ylipäätään näki, se oli Sirius, joka oli jälleen iskemässä jotain tyttöä, tai James, joka oli Lilyn kanssa kirjastossa, suuressa salissa syömässä tai vaihtoehtoisesti kuhertelemassa oleskeluhuoneen sohvalla (mitä tosin tapahtui hyvin vähän, sillä Lily vältti edelleen liikaa huomiota). Kukaan ei tiennyt, mitä seitsemäsluokkalaisten rohkelikkopoikien makuusalissa suunniteltiin, mutta ketään ei sen pahemmin kiinnostanutkaan: mikäli se olisi jotain kiinnostavaa, he saisivat kuulla siitä ennen pitkään.

Lily, Amy, Alice ja Kat viettivät paljon aikaa kirjastossa jutellen hiljaa (he eivät halunneet uuden kirjastonhoitajan neiti Prillin vihoja päälleen), sillä rohkelikot tahtoivat tietää kaiken siitä, millaista oli asua niin sanotusti vihollisten puolella. Millainen oleskeluhuone oli, mikä siellä oli tunnelma, pitikö kat olostaan siellä ja niin edelleen.

”Ei se oikeastaan ole niin paha”, Kat totesi lauantai-iltana,  vaikka ei edelleenkään pitänyt päätöksestä. ”Luihuiset ovat aika rentoja tyyppejä. Tietysti siellä on 'irveän kolkkoa ja pimeää, mutta siihenkin tottuu rapidement. Keskiviikkoiltana minulta kyseltiin kamalasti, että mikä minä olen ja mistä tullut ja mitä minä teen siellä, mutta oikeastaan siellä on vain muutama 'enkilö joista en pidä ollenkaan.”

”Ketkä?” Amy halusi tietää, ja muutkin kuuntelivat korvat höröllä. ”Regulus Musta?”

Oui. Sitten myös tämä Bellatrix, joka on 'urjan puhelias ja muutenkin, mutta kamalan koppava. Eräs Macnair on aivan 'irvittävä, minua pelottaa joka kerta kun näen 'änet... Ja sitten oli vielä yksi poika, jolla on iso nenä ja rasvaiset 'iukset...”

”Severus Kalkaros?” Alice napsautti ja Lily kalpeni.

”Juuri 'än”, Kat sanoi kulmat kurtussa. ”'Än vaikuttaa aika inhottavalta, mutta minusta tuntuu ettei 'än olekaan niin paha. Ulkokuori vain pettää, niin kuin sanotaan. Ja sen lisäksi 'än on loistava taikajuomissa!”

”Tiedän”, Lily mutisi ilmeettömästi. ”Kat, annan sinulle ystävän neuvon. Älä IKINÄ luota Severus Kalkarokseen. Hän saattaa vaikuttaa tosiystävältä, mutta kuten sanoit, ulkokuori pettää. Ihminen voi teeskennellä mitä lystää, sanoa ja tehdä juuri kuten haluaa, mutta olla pinnan alla aivan erilainen kuin muille uskottelee.”

Sen sanottuaan Lily nousi pöydästä, keräsi tavaransa ja lähti kirjastosta. Hän kuuli takaansa, kuinka Amy selitti jotain sen tapaista kuin ”Severus oli ennen Lilyn paras kaveri, mutta hän ei kerro, mitä tapahtui.” Lily ei tahtonut jäädä sinne enää, sillä kaiken sanomansa jälkeen hän oli varma, että Alice onnistuisi hiillostamaan totuuden irti. Hänellä ei ollut mitään aikomustakaan kertoa.

Tyttö kulki kohti Rohkelikkotornia miettien mitä tekisi. Makuusalissa ei ollut ketään, ja hän oli jo tehnyt kaikki läksyt. Kirjastoon hän ei menisi enää takaisin ennen kuin vasta ehkä illemmalla. Oleskeluhuone oli täynnä ykkös-, kakkos-, kolmos- ja nelosluokkalaisia, joilla ei ollut muuta tekemistä kuin opetella velhoshakin alkeita, näyttää tärkeiltä, suunnitella aikatauluaan syksyn ensimmäistä Tylyahopäivää varten tai näyttää kiireiseltä ja samalla mahdollisimman hyvältä, jotta vanhemmat pojat hhuomaisivat heidät. Vaihtoehtojen käydessä vähiin Lily päätti kipaista portaat ylös poikien makuusaliin.

Punapää koputti varovasti oveen, ja oven takaa kuului pergamentin kahinaa ja hätäistä supinaa. Lily rypisti kulmiaan ja oli jo kääntymässä pois, kun Remus avasi oven ja hymyili yllättyneesti.

”Terve, Lily. Käy sisään – ja anteeksi kamala sotku”, hän sanoi pahoittelevan näköisenä ja siirtyi sen verran että Lily pääsi pujahtamaan oven raosta. ”Meillä on siivouspäivä yleensä vasta sunnuntaina, Siriuksen tapauksessa ei toki silloinkaan.”

Lily ei ollut koskaan käynyt poikien makuusalissa, mutta totesi nyt, ettei ollut jäänyt juuri mistään paitsi. Huone oli samanlainen kuin heidänkin, tosin peilikuvana ja paljon sotkuisempi. Siinä missä Lily ja muut tytöt pitivät tavaransa siististi paikoillaan lukuun ottamatta satunnaisesti lattialla lojuvia vaatteita, poikien ja erityisesti Siriuksen tavaroiden paikka näytti olevan nimen omaan lattialla. Vain yksi sänky oli pedattu, ja Lily päätteli sen olevan Remuksen. Peter, Sirius ja James istuivat kaikki yhdellä sängyllä (Siriuksen, mikäli seinällä olevasta moottoripyöräjulisteesta saattoi mitään päätellä) ja kasasivat kiireesti monia pergamentteja ja paksuja kirjoja kasaan. Ilmassa oli selvä miehinen haju sekoitettuna tuoreeseen musteeseen.

”Hei”, James hymyili ja nosti tavarat sylistään jo valmiiksi liian täydelle yöpöydälle. ”Mikäs sinut tänne lennätti?”

”Tylsyys nyt lähinnä”, huokaisi Lily vältellen pojan katsetta ja etsi itselleen tyhjän kohdan lattialta istuakseen alas. ”Ja sen lisäksi ajattelin tulla vilkaisemaan onko täällä niin paljon testosteronia kuin väitetään. Ja kysymään mitä kuuluu, teitä ei ole näkynyt sitten aamiaisen. Jätitte lounaankin väliin. Mitä kummaa te oikein teette?”

”Bisneksiä, Lily-kukkanen, bisneksiä.” Sirius iski silmää ja James pyöritteli vieressä silmiään. ”Nämä jutut eivät sovi kaltaisillesi hienoille naisille. Tietäisitpä millaisia juttuja täällä on puhuttu, hui kamala, tulee ihan kylmät väreet minullekin.” Remus pudisti päätään hymyillen vinosti ja James heitti päiväpeiton oman sänkynsä päälle. ”Ja tämä James tässä, hän on se pääjehu tällä kertaa. Hän sen kaiken keksi, eikö olekin hienoa, kerrassan mahtavaa!”

”Sirius, voit kyllä puhua aivan normaalistikin, minuun ei tepsi tuollaiset ylimalkaiset puhetavat. Ne ovat lähinna raivostuttavia, jos totta puhutaan.”

”Ei se voi sille mitään”, James sanoi pahoitellen. ”Saattoi olla paikalla kun aivoja jaettiin, mutta myöhästyi käyttöohjejonosta.”

”Lyhyesti sanottuna me vain olemme niin uskomattoman neroja, ettei edes Dumbledore vedä meille vertoja”, Peter tokaisi vaatimattomasti palaten takaisin alkuperäiseen aiheeseen noustessaan Siriuksen sängyltä tavaroidensa kanssa. James mulkaisi häntä vihaisesti. ”Tai no siis James on. Ja Remus nyt totta kai.” Siriuksen mulkaisuvuoro. ”Ja hyvä on, Sirius – omalla tavallaan, kuten aina.”

”En tiedä haluanko kuulla enempää näistä teidän hillittömän upeista bisneksistänne”, Lily sanoi naurahtaen kevyesti ja sai muutkin nauramaan. ”Mutta sitä en ymmärrä, miten ihmeessä te kaksi”, hän katsoi merkitsevästi Siriusta ja Jamesta, ”pystyitte jättämään lounaan väliin. Teillähän on aina nälkä ja pohjaton vatsa, ja olette aina ensimmäisenä salissa ruoka-aikaan! Mitä teille on tapahtumassa?”

”Minun kaltaiseni fiksu ja filmaattinen mies osaa pistää asiat tärkeysjärjestykseen”, Sirius röyhisti rintaansa teeskennellyn pöyhkeästi ja muut neljä nauroivat uskomatta sanaakaan samalla kun huoneen ovi aukesi taas.

”Niinhän sinä varmasti osaat – jos siis olet oppinut sen loppukesän aikana.”

Kaikki kääntyivät katsomaan ovelle saapunutta hahmoa ja henkäisivät yllätyksestä. Ovella oli nuori nainen, jonka ruskeat hiukset valuivat ristiselkään asti ja jonka tutut silmät leiskuivat nyt vihasta. Hän astui huoneeseen sisään silmät nauliutuneena Siriukseen, joka näytti yllättävän rennolta ottaen huomioon että huoneeseen saapunut tyttö näytti varsin murhanhimoiselta.

”Mitenkäs sinun kaltaisesi kaunotar on tänne eksynyt?” Sirius hymyili hurmaavasti, mutta Lily näki heti, että se sai tulijan entistä vihaisemmaksi. Hän yritti viestittää ilmeillään pojalle, että nyt olisi parempi olla vain hiljaa, mutta Sirius ei katsonut Lilyyn päinkään. "Kauneutesi suorastaan häikäisee, care mia.”

”Älä yhtään yritä, Sirius Musta. Sinulla ei taida olla aavistustakaan elämäntapasi seurauksista?” ruskeahiuksinen tyttö tiuskaisi ja otti askeleen lähemmäs poikaa. ”Joko sinä et todella tajua, tai sitten olet niin sydämetön ettet yksinkertaisesti välitä.”

”Danielle, mitä sinä – ”

”Tätä!” Danielle avasi takkiaan niin että kaikki huoneessa olijat saattoivat nähdä vatsan, joka oli jo selvästi tavallista pyöreämpi ja kiristi vihreää trikoopaitaa navan kohdalta. Huone hiljeni haudanvakavaksi. ”Tätä minä tarkoitan!”
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011 00:15:12 kirjoittanut Salla »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Oijoijoi! Danielle raskaana!?  :o  Okei, sinä se olet yllättävien käänteiden mestari, en IKINÄ olisi ajatellut tälläistä käännettä tähän, huhhuh! Ja et saa pitää taukoa tässä kohtaa! Et vain saa! Mitä ihmettä Sirius tekee? Hahhah, haluampa nähdä... *ilkeän vahngoniloinen hymy nousee kasvoille, kjäh kjäh*
 
No, varmasti huomasitkin uuden lukusi tekemän vaikutuksen! Phiuf! Olen sanaton (ainakin melkein)! No, yritetään, yritetään kerätä jotain järkeenkäypää...
 
Yksi virhe, jonka bongasin:
 
Lainaus
naapunut
Tarkoitit varmaan saapunut...
 
Lainaus
”Ei se voi sille mitään”, James sanoi pahoitellen. ”Saattoi olla paikalla kun aivoja jaettiin, mutta myöhästyi käyttöohjejonosta.”
Et arvaakkaan, kuinka repesin!  ;D  Osasin niiiiin kuvitella pahoittelevan Jamesin ja tuo repla oli juuri tehty hänen suuhunsa...  ;D
 
Mutta aivan mahtavaa, huumoria ja yllättävyyttä samaan aikaan, ihanaa! Ja jatkoa, of course...  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

FanGirl

  • Vieras
Tykkään! En muistaakseni ole kerennyt kommentoida edellisiä lukuja. Pahoittelen. Joulukiireet. Kesti vähän aikaa muistaa kuka Danielle oli. Ei pitäisi lukea niin montaa ficiä samaan aikaan. Ihania juonen käänteitä. Osaat todellakin yllättää. Jatkoa!!!

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Kivaa jos tästä tulee pitkä, sata lukua, vau! Tykkään pitkistä ficeistä silloin kun ne on hyviä.

Danielle raskaana? Siriukselle? Tuota en ikinä osannut odottaa, täydellistä, sinä ja juonenkäänteesi yllätitte minut jälleen. Mitenköhän Sirius suhtautuu? Tuskin ainakaan tulee sellaista vastuullinen isä -tunnetta esiin, ehkä myöhemmin. Varmaan poikarukka saa shokin.

Lainaus
”Ei se voi sille mitään”, James sanoi pahoitellen. ”Saattoi olla paikalla kun aivoja jaettiin, mutta myöhästyi käyttöohjejonosta.”
:D

Pari kirjoitusvirhettä huomasin:
Lainaus
Millainen oleskeluhuone oli, mikä siellä oli tunnelma, pitikö kat olostaan siellä ja niin edelleen.
Kat
Lainaus
Oleskeluhuone oli täynnä ykkös-, kakkos-, kolmos- ja nelosluokkalaisia, joilla ei ollut muuta tekemistä kuin opetella velhoshakin alkeita, näyttää tärkeiltä, suunnitella aikatauluaan syksyn ensimmäistä Tylyahopäivää varten tai näyttää kiireiseltä ja samalla mahdollisimman hyvältä, jotta vanhemmat pojat hhuomaisivat heidät.
jotta vanhemmat pojat huomaisivat heidät

Katin ajatukset luihuisista on aidonoloisia, olen itsekin sitä mieltä ettei luihuiset mitään täysin pahiksia ole. Ja kuvaus poikien makuusalista oli hyvin kelmimäinen, sellainen sen voisi kuvitellakin olevan. Hienoa kuvausta.

Ihanaa, hauskaa, monet positiiviset adjektiivit sopisivat tähän.

Jatkoa tietenkin! (meinasin melkein unohtaa, kauhistus!) (ja jotenkin kyllä kuvittelen että kirjoittaisit jatkoa, vaikken sitä pyytäiskään, mutta se nyt vaan on tapa)



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Ledi: Huh, mä luulin että se oli liian ennalta-arvattavaa! Ja Jamesin repla tuli joskus yöllä kolmen jälkeen, kun väsyneenä tätä tein, eikä se kuulostanut pahalta joten annoin sen olla. :D Kiitos kommentistasi!

FanGirl: Kiitos sullekin! :)

Swizzy: Kyllä mä sitä jatkoa kirjoittaisin, mutta hyvä tietää että sitä joku haluaakin. :D Kiitos!



Nyt on kuulkaa rakkaat sellainen tilanne, että koska mä en huomenna luultavasti pääse koneelle, niin mä annan mun joululahjan teille jo nyt. Neville Longbottomin tavaroista on nimittäin nyt löytynyt tällainen helmi, eikä kukaan ymmärrä, miten Nevillellä on ollut pokkaa ottaa se isältään, tai miksi Frank ei palauttanut sitä Siriukselle, mutta tässä se nyt on. :D

Hyvää joulua!!!



Ystäväkirja

Tämän kirjan omistaa: Sirius Orion Musta
Leminimi: Anturajalka, Paskiainen
Syntymäaika: 12. marraskuuta 1959
Syntymäpaikka: väärä
Perhe: James, Jamesin isä, Jamesin äiti
Lempiväri: musta
Lempiruoka: Jamesin äidin lasagne
Lempijuoma: tuliviski
Unelma-ammatti: ikuinen poikamies
Unelmien nainen/mies: Juuri sinä (;
Mistä sain kirjan: Remus antoi tämän joululahjaksi
Salaisin haaveeni: En kai minä sitä tänne kirjoita!
Motto: Rentoudu, sillä elät vain kerran!

Nimi: James Charlus Potter
Lempinimi: Sarvihaara
Syntymäaika: 27. maaliskuuta 1960
Syntymäpaikka: Godrickin notko
Perhe: äiti, isä, ottoveli-Sirius
Lempiväri: sammaleenvihreä, kuten Lilyn silmät
Unelma-ammatti: aurori
Unelmien nainen/mies: Lily
Mistä sain kirjan: pöllin Siriuksen tyynyn alta
Salaisin haaveeni: Lily
Motto: Voisi olla huonomminkin.

Nimi: Remus John Lupin
Lempinimi: Kuutamo, Älypää, Neropatti, Viisastelija
Syntymäaika: 30. kesäkuuta 1960
Syntymäpaikka: koti
Perhe: isä ja äiti
Lempiväri: hmm... ehkä sininen
Unelma-ammatti: PVS-opettaja
Unelmien nainen/mies: en saa häntä koskaan
Mistä sain kirjan: James laittoi laukkuuni tämän ja viestin, että pitäisi kirjoittaa.
Salaisin haaveeni: olla normaali
Motto: Älä jätä huomiseen sitä, minkä voit tehdä jo tänään.

Nimi: Peter
Lempinimi: Matohännäksi haukkuvat
Syntymäaika: 15. huhtikuuta
Syntymäpaikka: Englanti
Perhe: vanhemmat
Lempiväri: harmaa
Unelma-ammatti: joku tärkeä virka
Unelmien nainen/mies: ei ainakaan mies!
Mistä sain kirjan: löysin Remuksen yöpöydältä
Salaisin haaveeni: olla tunnettu omana itsenäni
Motto: Jos olet rotta, älä jää jalkoihin!

Nimi: Danielle
Lempinimi: Bella Demone
Syntymäaika: 23. heinäkuuta 1961
Syntymäpaikka: Italia
Perhe: äiti, pikkuveli
Lempiväri: valkoinen
Unelma-ammatti: rikkaan miehen vaimo
Unelmien nainen/mies: se joka ei kysele liikaa
Mistä sain kirjan: sitä ei moni tiedä (;
Salaisin haaveeni: on ERITTÄIN salainen
Motto: Questa è la vita

Nimi: Lily Evans
Lempinimi: Lils, Siriuksen tapauksessa Lily-kukkanen
Syntymäaika: 30. tammikuuta 1960
Syntymäpaikka: pieni lontoolainen kätilöopisto
Perhe: isä, äiti ja Petunia
Lempiväri: ruskea? En oikeasti tiedä!
Unlema-ammatti: varmaan aurori
Unelmien nainen/mies: … eh.
Mistä sain kirjan: Daniellelta
Salaisin haaveeni: !
Motto: Kyllä se siitä.

Nimi: Amy Clarkson
Lempinimi: öö... Amy?
Syntymäaika: 3. elokuuta 1960
Syntymäpaikka: York
Perhe: äiti, isä, Ann ja Jack
Lempiväri: punainen
Unelma-ammatti: parantaja
Unelmien nainen/mies: Remus ei kukaan
Mistä sain kirjan: Lily heitti sen sängylleni
Salaisin haaveeni: älä luulekaan. (:
Motto: Carpe Diem!

Nimi: Katherine Williams
Lempinimi: Kat, Le Petit, Miss France, Pixie
Syntymäaika: suotuisilla tähdillä
Syntymäpaikka: Saint-Pol-de-Léon
Perhe: ma mère, ma père
Lempiväri: créme
Unelma-ammatti: taikaministeriön kansainvälisellä osastolla
Unelmien nainen/mies: ei ole näkynyt
Mistä sain kirjan: Amyn laukusta
Salaisin haaveeni: olla vähemmän ranskalainen
Motto: Garder les choses simples

Nimi: Alice Prewett
Lempinimi: Al
Syntymäaika: 1. joulukuuta 1959
Syntymäpaikka: Manchester
Perhe: äiti ja isä <3
Lempiväri: vihreä
Unelma-ammatti: aurori
Unelmien nainen/mies: Frank Longbottom
Mistä sait kirjan: otin
Salaisin haaveeni: oma koti meren rannalla
Motto: Lily, kasva aikuiseksi (pitäisi varmaan vaihtaa, kun Lily kasvoi jo...)

Nimi: Frank Longbottom
Lempinimi: Frankie ja muut Alicen antamat asialliset ja vähemmän asialliset nimet
Syntymäaika: 31. toukokuuta 1959
Syntymäpaikka: Edinburgh
Perhe: isä
Lempiväri: tummansininen
Unelma-ammatti: aurori
Unelmien nainen/mies: Alice
Mistä sait kirjan: Alicelta
Salaisin haaveeni: hahaha, sitä sopii miettiä.
Motto: Ei tuvalla oikeasti ole väliä.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Oih, ihana. Hauska luku, hihittelin täällä niin että äitikin ihmetteli. Aikaa puoli minuuttia joten enpä sen enempää sano. Mutta kiitos ja jatkoa!
Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Ooi, hauska. Kuvat oli hauska plussa, Sirius, nam *kuolaa*...  ;D  Jotenkin Jamesin ja Siriuksen kirjotukset repeyttivät minut, vaihteeks...
 
Lainaus
ma mère, ma père
Muuten oikein, mutta on mon père, kun ma on feminiinisukusien sanojen omistusmuoto ja mon maskuliinien... Hiketän taas vaihteeks...  ;D
 
Mutta ihana oli, kuvat nättejä (kuvafriikki...).  ;D  Kiitos ja jatkoa! :)
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Tonks

  • Vieras
Hah, Siriuksen ystäväkirja, jeeh :D
Lainaus
Unelmien nainen/mies: ... eh.
Lily on ihana ♥

Remuksen lempinimet, repesin :DD

Hauska joulun erikoisluku, tosi kiva idea :)
Amyn sivulla se Remus ei kukaan oli aika hauska.

Ja taas niitä perushöpinöitä:

En huomannu kirjotusvirheitä ja oli hyvin keksitty idea.

Ok meen roskikseen häpeemään surkeeta kommenttia...

~Tonks

FanGirl

  • Vieras
Istun vastekaapissani mököttämässä ja nauran hullun lailla. Tosi hyvä!  Joo... Ööh... Mä en osaa kommentoida. No hyvää joulua kumminkin!

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Swizzy: Kiitusta paljon!

Ledi: Kiitos tuosta huomautuksesta ranskan kieliopin suhteen, kuten oon jo aikaisemmin maininnut oon kokonaan Googlen varassa joten kaikki korjaukset on tervetulleita. :D

Tonks: Älä mee roskikseen, siellä ei oo kivaa. :( Ja totta kai Lily on ihana, en kai mä muuten sitä olisi tähän kirjoittanut. ;)

FanGirl: Vaatekaapissa mököttämässä? Siis sulla on kone siellä vai menitkö jälkikäteen vai mitä häh? :D



Älkää nyt tappako mua, mutta tämä on suoraan sanottuna ihan tosi tylsä luku... Kuitenkin, tässä se on.



Ei mennä naimisiin
Ei nyt, ei koskaan, eikö niin
Ei tehdä tästä vaikeaa


Erin: Popeda


Kahdeskymmenes ensimmäinen

Hiljaisuus poikien makuusalissa oli painostava, eikä Sirius ollut koskaan tuntenut itseään niin vaivaantuneeksi naisen seurassa. Hän kaipasi ihmisiä ympärilleen enemmän kuin koskaan, mutta James ja muut olivat hienotunteisesti poistuneet Daniellen pudottaessa pommin. Tyttö oli jo silminnähden rauhoittunut, mutta Sirius ei todellakaan osannut sanoa, mitä tuleman piti.

Totta kai Sirius tiesi kaikki vastuuasiat näissä asioissa, mutta ei hän ollut tajunnut, että näin voisi oikeasti käydä. Että joku voisi niin helposti tulla raskaaksi. Hän alkoi kuumeisesti miettiä, kuinka monta äpärälasta hänellä voisi olla, ja päästyään yli kolmenkymmenen hän nielaisi ja valahti vieläkin kalpeammaksi – jos se enää oli mahdollista. Danielle istui sängyllä Siriuksen vieressä polvet koukussa peittämässä vatsan, jonka sisällä oli lapsi. Siriuksen lapsi, mikäli Danielle puhui totta, eikä pojalla ollut aikomustakaan epäillä asiaa.

”Äiti heitti minut pihalle.”

Sirius kääntyi katsomaan tyttöä pelästyneenä, mutta tämän kasvot olivat ilmeettömät eikä niistä voinut päätellä sisällä painivia tunteita.

”Anteeksi.”

Jos Danielle oli heitetty pois kotoaan, missä hän asui nyt? Miten hän tuli toimeen? Oliko hänellä katto pään päällä ja tarpeeksi rahaa elättää lapsi? Aikoiko Danielle edes pitää lasta vai oliko tarkoituksena antaa se pois? Siriuksella oli kyllä jonkin verran perintörahoja pankissa, mutta hän ei tiennyt, tahtoiko Danielle hänen rahojaan.

”Mitä aiot nyt?” Sirius kysyi jatkaen samaa hiljaista tapaa, jolla koko vähäinen keskustelu oli käyty.

Danielle huokaisi ja painoi päänsä polviin. ”Vuokraan varmaan kämpän Tylyahosta tai jostain, mutta sen lisäksi minulla ei ole mitään käsitystä. En ainakaan voi mennä kotiin, se on selvä. Ei sillä että sinne haluaisinkaan”, hän lisäsi naurahtaen kuivasti. ”Enkä vain yksinkertaisesti laittaa sitä kesken, se on kuitenkin ihminen. Toki vasta kahden kuukauden ikäinen ja olemattoman pieni eikä vielä edes syntynyt, mutta ihminen joka tapauksessa.” Danielle käänsi kasvonsa Siriukseen päin, ja viimeinenkin vihan pilkahdus oli kadonnut. Tilalle oli tullut sellaista puhdasta pelkoa, jota Sirius suoraan sanottuna pelkäsi enemmän kuin mitään muuta (James oli kiusannut häntä usein siitä, että hän pelkäsi pelkoa). ”Sirius, minä en pysty tähän yksin. Tarvitsen jonkun. Ja sitä paitsi lapsi tarvitsee isän.”

Sirius meni täysin lukkoon. Hän ei ollut vielä tajunnut sitä kunnolla. Hänestä tulisi isä. Siriuksen omat kokemukset isästä rajoittuivat pitkälti Orion Mustaan, joka vihasi lapsiaan yli kaiken, ja Charlus Potteriin, joka oli paljon poissa kotoa ja kotona ollessaan lähinnä nukkumassa. Ei hän kokenut kuuluvansa kumpaankaan joukkoon, tai isien joukkoon muutenkaan. Hän oli nähnyt joitain isiä lapsiaan vastassa King's Crossilla, sellaisia jotka komensivat poikiaan ja kantoivat tyttäriensä tavarat. Oli mahdotonta kuvitella, että Siriuksesta itsestään tulisi sellainen.

Entäs suhde Danielleen sitten? Se oli käytännöllisesti katsoen päättynyt Portsmouthin juhlien jälkeen. Tunsiko Sirius tyttöä kohtaan jotain? Luultavasti ei. Hänen mielensä täytti lähinnä katumusta muistuttava tunne. Ei hän voisi kuvitellakaan menevänsä naimisiin niin kuin äidit ja isät yleensä menivät. Ehkä joskus, mutta ei vielä pitkään aikaan, eikä todennäköisesti Daniellen kanssa.Siitä ei vain yksinkertaisesti tulisi mitään, ei vaikka heillä olisikin lapsi, kuten heillä mitä ilmeisemmin tulisi olemaan. Ajatus tuntui Siriuksesta täysin vieraalta, aivan kuin se ei koskisi häntä ollenkaan.

Mutta se koski hyvinkin suuresti.

”No tuota”, Sirius rykäisi yrittäen taas saada hengityksen kulkemaan normaalisti, ”tarkoitatko että aiot pitää lapsen?”

”En”, Danielle sanoi tiukasti. ”Tarkotan, että ME pidämme lapsen. Sinä ja minä.” Hän näki että Sirius kammoksui ajatusta. ”Kuule, en tahdo mennä naimisiin yhtään sen enempää kuin sinäkään, enkä edes usko avioliittoon, ja aioinkin ehdottaa, että kasvattaisimme lapsen omilla ehdoillamme.”

Sirius oli pelkkänä korvana. ”Tarkoittaen tarkalleen ottaen?”

”Tarkoittaen sitä, että lapsi saa sekä isän että äidin, mutta ei pariskuntana. Pidämme yhtä, mitä kasvatukseen ja elatukseen tulee, mutta emme seurustele. Lapsi saa kyllä pariskunnan mallin varmasti jostain muualtakin.”

Ajatus ei tuntunut yhtään hullummalta. Kun pitemmän päälle ajatteli, Sirius saattoi hyvinkin kuvitella huolehtivansa lapsesta. Isänä olemiseen menisi enemmän sisäistysaikaa, mutta ehkä sekin seuraavien kuukausien aikana muodostuisi.

Totta puhuen Sirius ei ollut pahemmin miettinyt tulevaisuuttaan. Tulisiko hänestä isää, saisiko hän perhettä, mikä hän tulisi olemaan ammatiltaan. Mikään sellainen ei ollut pälkähtänyt hänen mieleensä. Nyt hän oli kuitenkin viimeistä vuottaan koulussa, hänestä oli tulossa isä. Siriuksen olisi pakko keksiä jokin työpaikka itselleen, että voisi pitää huolta lapsesta ja Daniellesta sekä itsestään siinä sivussa. Hän ei itse ollut enää itselleen se tärkein, vaan hänen vieressään olevan tytön vatsassa kasvava pieni Musta oli hänen maailmansa napa. Sirius ei olisi enää välittänyt, vaikka kaikki Tylypahkan tytöt olisivat kääntäneet hänelle selkänsä, sillä hän oli jo kääntänyt selkänsä Tylypahkan tytöille.

Pitkän hiljaisuuden jälkeen Sirius hymyili Daniellelle rohkaisevasti ja sanoi: ”Minä olen mukana, jos sinäkin olet.”

Daniellekin hymyili vähän mutta selvästi uupuneena. ”Kiitos.”

”Muuten”, poika kysäisi ja virnisti ollen jälleen täysin oma ulkoisesti huoleton itsensä. "Kai me ollaan vielä kavereita? Siis kaiken sen jälkeen?"

Danielle nauroi ja painoi päänsä Siriuksen olkaa vasten. "... Eiköhän. Kunhan lupaat käyttäytyä ihmisiksi viimeistään sitten kun lapsi maaliskuussa syntyy. Siihen asti saat jatkaa naisseikkailujasi niin paljon kuin lystää. Ei kiinnosta."

”Voi ei, kuinka traagista!” Sirius huokaisi. ”Saamme lapsen, eikä sinua kiinnosta ollenkaan jos kuljen luutakomerosta toiseen muiden naisten perässä! Mitäköhän tuo pikkuinen siitäkin ajattelisi, jos vain tajuaisi!” Sitten hän pysähtyi, kalpeni ja kuiskasi: ”Me saamme lapsen.”

Siriuksen pyörtyessä Danielle huokaisi ja painoi päänsä käsiinsä. Sehän meni hienosti.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2011 23:13:23 kirjoittanut Salla »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 541
  • Hannibalin täti
Olen lukenut tätä ja nyt vasta kommentoin. Mutta mutta. Daniellen raskaus tuli yllätyksenä, mutta Siriuksen tuntien toisaalta ei. Voi poika parkaa. Pyörtyä kupsahtaa, kun sisäistää asian viimein. Jäänkin odottelemaan, miten pariskunnan käy ja miten muiden suhteille käy. Pahoittelen kun en nyt paremmin osaa kommentoida, mutta ajattelin nyt viimein tehdä sen, jotta huomaan helpommin uusien osien ilmestymisen. Kelmejä ei voita mikään.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Voisin sanoa että yritän kirjoittaa pitemmän kommentin, mutta se olisi vale. Ainakin lähestulkoon. Joten joudumme tälläkin kertaa tyytymään suht lyhyeen vastaukseen.

Sirius käyttäytyi melkeinpä niin luontevasti ja asiallisesti, että tuo lopun pyörtyminen oli täydellisen hyvä valinta. Tiesin että saisit kaivettua Siriuksesta sen vastuullinen isä -puolen, en kyllä olisi uskonut että näin nopeasti. Ja eka lause, mitä ilmeisimmin uusi ennätys naisten kanssa vaivaantumisessa (niin kuin Siriukselle edes normaalisti kävisi niin). :D Tuo Erinin Popeda on täysin mahtava valinta tähän lukuun liittyen.

Jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

FanGirl

  • Vieras
Sen verran vielä siitä vaatekaapista, että luin siellä puhelimella niinkuin yleensä. Kumminkin tää oli taas ihana. Sirius isänä... Sen verran sanon että lapsi saa parhaat vanhemmat mitä voi kuvitella, vaikka ne ei ole yhdessäkään. Jatkoa!

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Voi tosi! Sirius isänä (kammoksun ajatusta vieläkin...), voi lapsiraukkaa!  ;D  *ilkeää naurua, kjäh kjäh* Tuo kappale on yksi suosikeistani (vaihteeksi), koska itse olen jotenkin avioliittoa kammoksuva, ja olisi ollut tämän ficin kanssa paha shokki, jos Daniellesta olisi tullut rouva Musta... Sirius aviomiehenä olisi kyllä kaamea vaihtoehto...  ;D
 
Noniin, repesin ja pahasti tuolle Siriuksen pyörtymiselle. En edes tiedä, mikä siinä huvitti niin, mutta räkätin lähes hullusti. Ja sain pikkuveljeni kaverinsa kanssa epäilemään mielenterveyttäni (eipä ole eka kerta...)...  ;D  Mutta jatkoa odotellen...
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Ameeba

  • Tirppa
  • ***
  • Viestejä: 46
  • meh
Lainaus
Sitten hän pysähtyi, kalpeni ja kuiskasi: ”Me saamme lapsen.”

Siriuksen pyörtyessä Danielle huokaisi ja painoi päänsä käsiinsä. Sehän meni hienosti.


Tsih... Miten Sirius voi lopettaa luutakomeroharrastuksensa? Jännää...
I'm here for the pizza ( *3*)

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Siis OU MAI GAAD  :o

Nyt pudotit kyllä kunnon pommin! Vaikea kuvitella Siriusta kenekään isänä, mutta eikö ole aika odotettettavaa, että puoli velhomaailmaa on sen äpärätenavia? Danielle on ihana, kun sillä oli jollain tavalla pokkaa mennä sanomaan Siriukselle tuollaista ja vaatia sitä ottamaan vastuu, joka sille tuntuu. Noi Siriuksen isämietteet oli mielettömän suloisia, sieltähän se pieni vastuuntuntoisuus pilkottaa <3

Kiitti kahdesta aivan fantastisen dramaattisesta luvusta! Kirjoitahan pian jatkoa!
The girl, who has dreams of.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Sinikeiju: Totta, kelmejä ei voita mikään. ;) Kiitos kommentista!

Swizzy: Joo no Siriuksen ajatuksenjuoksu on sen verran lentoisaa, että se ajatteli asiat jo paljon pitemmällekin ennen kun tajusi tilanteen ihan oikeasti. :D

FanGirl: Kiitos! Ja hei, ei komerossa lukemisessa oo mitään vikaa, kunhan sieltä tulee joskus uloskin, vai mitä? ;D

Ledi: Sirius on kuule niin miehinen mies että pikkupikku pyörtyminen silloin tällöin tekee vain hyvää, vai mitä? Kiitos!

Ameeba: En tiiä, ehkä se ei lopetakaan? ;) Se jää nähtäväksi.

L.E: Draamaa on nyt tullut kirjoitettua aika paljon tähän ja lisäksi one-shotteihin, enkä mä oikein tiedä osaanko mä muuta kirjoittaakaan!  :o Toivottavasti...



Tässä luvussa ei kyllä sitten oikeastaan tapahdu mitään, mutta yrittäkää kestää, jookoskookos? :)



Mul on vitun paha olla
Minä tartten lohdutusta


Ismo Alanko: Masentunut ameeba


Kahdeskymmenes toinen

Daniellen kävellessä melkein tyhjään oleskeluhuoneeseen Lily, James, Remus ja Peter katsoivat häntä jännittyneenä. He olivat jo spekuloineet oman osansa aiheesta ja olleet järkyttyneitä, joskaan kukaan ei voinut väittää ettei ollut osannut odottaa tämän tulevan joskus vastaan. Olihan se odotettavissa, kun faktat otti huomioon. Kaiken kaikkiaan Sirius oli onnekas ollessaan täysi-ikäinen lapsensa syntyessä.

Remus oli pian alas saavuttuaan muistanut kesäiset tähtientarkastelut ja silloin heitetyt vitsit naisen kostotsta Siriukselle. He olivat Jamesin kanssa keksineet sen omasta päästään, mutta oli hämmästyttävää, kuinka oikeassa he olivat olleet. Tosiasiassahan heistä kukaan ei vakavissaan uskonut tähdistäennustamiseen, paitsi ehkä Peter, ihan vähän. Ajatuskin siitä, että tähdet kertoisivat kohtalon, tuntui Remuksesta aika kaukaa haetulta.

Lily nousi sanaakaan sanomatta ja kietoi kätensä uupuneen näköisen Daniellen ympärille. Pojat olettivat, että Lily naisena tiesi ja ymmärsi enemmän kuin he tulisivat koskaan tajuamaan, ja heistä oli tosi hyvä että Jamesin tyttöystävä oli mukana. Se helpotti tosi latautunutta tilannetta jo älyttömän paljon, vaikka siltikin yhden pöydän ääressä istuneet kolmosluokkalaiset olivat aavistaneet ettei kaikki ollut hyvin ja hipsineet pikaisesti tiehensä. Kukaan ei katsonut heidän peräänsä, mutta kaikki olivat eleestä yhtä kaikki kiitollisia.

”Miten voit?” Lily kysyi hiljaa ja katsoi toista tyttöä tiukasti silmiin. Toiset seurasivat tilannetta äänettöminä.

”Ihan hyvin, kai”, Danielle kuiskasi vielä hiljempaa. Kyyneleet tulvivat taas hänen silmiinsä. ”Lily, minua pelottaa. Pelottaa aivan saatanasti.”

Punapää tiukensi otettaan ja oli itkeä hänkin. ”Uskon sen. Minuakin pelottaisi jos olisin sinun osassasi.” Hän silitti nuoremman tummia hiuksia ja yritti rauhoitella sekä itseään että Daniellea. ”Mutta ei tässä ole mitään hätää. Kaikki sujuu hyvin.”

”Miten Sirius suhtautui?” James kysyi ääni väristen hetken hiljaisuuden jälkeen. Häntä alkoi automaattisesti pelottaa kun vahvat tytöt itkivät.

”Oikein hyvin”, Danielle kohautti olkiaan. Toiset katsoivat häntä pöyristyneenä ja hän naurahti. ”Kyllä, hän otti sen oikein hyvin – kunnes tajusi sen olevan totta ja pyörtyi.”

**

Sirius makasi sängyllään punaisia paksuja verhoja tuijotellen ja yritti selvittää ajatuksiaan, jota olivat olleet järjestyksessä mutta jotka Danielle oli saanut suistumaan raiteiltaan. Viimeisen tunnin tapahtumat pyörivät hänen päässään suunnatonta vauhtia, ja hän luuli pyörtyvänsä uudestaan – ja olisi varmaan pyörtynytkin, ellei olisi ajatellut samalla niin ankarasti niitä kaikkia asioita yhtä aikaa. Daniellea, lasta, karttaa, Daniellea, isyyttä, lasta, ystäviään, lasta, verhoja ja Daniellea.

Miksi aina silloin, kun kaikki meni loistavasti, jonkun piti tulla ja kääntää kaikki ylösalaisin? Miksi juuri Siriukselle kävi näin? Mitä pahaa hän oli tehnyt joutuakseen elämään tämän kaiken läpi? Miten ihmeessä se kaikki oli muka edes tapahtunut? Ja miksi hemmetissä hän vain makasi siinä rauhallisena eikä tehnyt asialle mitään?

Kaikkiin noihin kysymyksiin Sirius tiesi kyllä vastauksen. Elämä vain meni niin, että alamäkeä seurasi aina ylämäki, niin kävi kaikille. Kukaan ei elänyt jatkuvassa myötämäessä. Ja kyllä hän tiesi senkin, mitä oli tehnyt ansaitakseen kaiken sen. Hän tiesi, ettei ollut kohdellut Daniellea tai muitakaan tyttöjä niin kuin olisi pitänyt, hän oli ajatellut vain omia etujaan eikä tekojensa seurauksia. Oli myönnettävä, että hän kaikkien muiden tavoi tiesi liiankin hyvin, miten lapsi oli saanut alkunsa, eikä hän antaisi sitä koskaan itselleen anteeksi. Eikä antaisi varmaan Daniellekaan.

Ja miksikö hän makasi siinä toimettomana? Koska ei yksinkertaisesti tiennyt mitä sanoa tai tehdä.

Ensimmäistä kertaa elämässään Sirius Musta tunsi olevansa tarpeeton, kamalan pahoillaan tyttöjen ja erityisesti Daniellen puolesta ja ennen kaikkea totaalisen yksin.

**

Danielle vuokrasi itselleen pienen ja todella nuhjuisen huoneiston Sianpään yläkerrasta. Sirius kulki ympäri koulua kuin haamu, ei välittänyt ympärillään keimailevista tytöistä eikä oikeastaan puhunut kuin vain jos häneltä kysyttiin. Hän kävi anomassa rehtorilta erikoislupaa poistua silloin tällöin koulun alueelta kertoen Daniellen tilanteesta ja sai sen, mutta lupa jäi ensimmäisten kahden viikon aikana oikeastaan täysin käyttämättä. Koulussa alkoi liikkua toinen toistaan villimpiä huhuja, joista jotkut liippasivat pelottavan läheltä totuutta ja toiset, suositummat, olivat niin kaukana, ettei niissä ollut enää mitään järkeä.

Ainoat, jotka tiesivät totuuden, olivat Siriuksen, Daniellen ja rehtorin lisäksi Lily, James, Remus, Peter, Amy ja Alice sekä Lottie, joka sai tietää vahingossa mutta joka lupasi olla kertomatta kenellekään ja johon tytöt luottivat niin paljon että antoivat asian olla. Siriuksen sanattomasta pyynnöstä ja yhteisestä sopimuksesta kenellekään ylimääräiselle ei kerrottu mitään, ja loppujen lopuksi, kun Siriuksen masennut tuntui vain jatkuvan, koulun tytöt menettivät kiinnostuksensa koulun naistenmieheen ja keskittivät nyt ajatuksensa Puuskupuhin Amos Diggoryyn, joka ei tosin ollut mitään Siriuksen rinnalla. Amos kuitenkin vastasi nyt ihailijoidensa tunteisiin herkemmin kuin Sirius, joka tuntui muuttuneen yhden viikonlopun aikana täysin tunnistamattomaksi.

Toiset sanoivat, että Sirius oli vain kasvanut aikuiseksi, ja siitä tarinasta hänen ystävänsäkin pitivät kiinni, jos heiltä siitä kysyttiin. Jotkut taas väittivät kiven kovaan, että Sirius oli vakiintumassa jonkun vanhemman naisen kanssa, eikä siksi tahtonut päästää muita lähelleen. Yksi huhu oli kiertynyt Siriuksen koulumenestykseen ja siihen, että hänen perheensä heittäisi hänet pihalle jos hän ei tsemppaisi koulussa. Tähän vastauksena James ja Remus alkoivat käytävillä puhua kovaan ääneen siitä, kuinka Sirius ei ollut asunut vanhempiensa talossa pitkään aikaan, ja ne huhut tyrehtyivät aika nopeasti.

Kaikkein sitkeimmin kasvoi teoria, jonka mukaan Sirius oli riippuvainen huumeista. Totta puhuen välillä poika näyttikin siltä, kuin hänellä olisi kamalat vieroitusoireet, mutta hänen ystävänsä tiesivät, että hermostunut sormien naputus ja ajoittaiset tuskaiset ilmeet johtuivat itsevihasta ja syyllisyydestä, jollaista Sirius ei ollut koskaan ennen tuntenut.

Senhetkinen tilanne raotti hiukan kelmien välejä, mikä johtui pitkälti siitä, että Sirius otti tavakseen pölliä iltaisin Jamesin näkymättömyysviitan ja hiippailla pitkin koulua kertomatta koskaan minne oli menossa. Tämä ärsytti suunnattomasti erityisesti Jamesia, joka koki tulleensa ryöstetyksi ja käyttäytyi siksi jonkin verran tavallista ärtyisemmin, ja Peteriä, joka oli kovasti innostunut kartan tekemisestä ja pettyi nyt kun aikaa meni enemmän Siriuksen järjissäpitämiseen. Remus oli huolissaan sekä ystävästään että Daniellesta, jonka kanssa kävi päivittäin kirjeenvaihtoa pitääkseen tämän ajan tasalla Siriuksen voinnista ja kuullakseen samalla kaiken olevan kunnossa.

Ja kaiken sen keskellä oli koulu ja muut velvollisuudet. Lily ja Remus partioivat kerran viikossa käytävillä hiljaisuuden jälkeen, mutta sen sijaan että olisivat purkaneet toisilleen sydäntään kaikista ympäristön tuomista paineista he vain kävelivät hiljaa sanaakaan sanomatta, silloin tällöin mainiten jotain siitä, että Tähtitorni pitäisi tarkistaa uudelleen tai että tyrmistä kuului liikaa metakkaa. He pitivät palaverin ja sopivat ensimmäisen Tylyahopäivän aikaisemmaksi kuin yleensä, eikä kukaan valittanut, vaikkei syytä yleisesti tiedettykään. Lily ajatteli, että pieni tuulettuminen voisi tehdä ihan hyvää isojen yllätysten jälkeen, ja Remus nyökkäsi ollen samaa mieltä.

Lily kirjoitti Remuksen tavoin Daniellelle päivittäin. Häntä pelotti kamalasti tytön puolesta, mutta tiesi ettei hänen pelkonsa ollut mitään verrattuna Daniellen omaan pelkoon. Hän ei voinut kuvitellakaan sitä kauhua, jota kokisi jos olisi italialaistytön tilassa, ja oli siksi onnellinen, että mitään ei ollut tapahtunut. Häntä ahdisti ajatella, että kaiken pari vuotta sitten tapahtuneen jälkeen hän voisi hyvinkin olla Daniellen tilalla (kuvainnollisesti tietenkin) ja koki olevansa harvinaisen onnekas ollakseen niin tavattoman huono-onninen.

Tylyahopäivän lähestyessä myös kelmien väliset mielipide-erot näyttivät vähentyvän, ja mieliala oli lokakuun ensimmäisenä lauantaiaamuna jo paljon vähemmän latautunut. Lily tunsi tehneensä jotaikin oikein astuessaan ulos kirpeään syysilmaan Amyn ja Alicen kanssa.

”Huh, olen niin iloinen että pääsen pois koulusta vähäksi aikaa!” Alice henkäisi astuessaan koulun porteista. ”Kaikki se alkoi tuntua jo aika aavemaiselta.”

”Lily?”

Lily käänsi päätään Jamesin äänen suuntaan ja näki tämän parin metrin päässä hymyillen hurmaavan lapsellisesti. Muut kelmit menivät jo edellä.

”Niin, James?” tyttö hymyili vapautuneemmin kuin moneen päivään, ja se tuntui yllättävän hyvältä. Voi Merlin, jos hyvän mielen saaminen oli siitä kiinni, hänen pitäisi hymyillä useammin! James iski silmää ja viittoi Lilyä tulemaan luokseen. ”Tuota, minulla olisi asiaa...”

Lily vilkaisi taakseen, mutta Amy ja Alice olivat jo menneet sen näköisinä, että he halusivat Lilyn menevän Jamesin luo. Niinpä hän otti ne muutamat askeleet ja oli pian poikaystävänsä edessä kysyvät kasvot sädehtien. ”No?”

James hymyili viekkaasti ja sanoi täysin samoin kun oli sanonut kymmeniä, kenties satoja kertoja aikaisemminkin: ”Hei Evans, lähdetkö kanssani Tylyahoon?”

Kumpikin nauroi ja he lähtivät käsi kädessä ihmismassan mukana kohti Tylyahon kylää Lilyn yrittäessä pitää vatsansa perhoset kurissa. Alice sanoi aina, että ensimmäiset treffit olivat kaikista parhaat.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
... (en osaa enää edes aloittaa kommenttia, älä kysy mistä johtuu)

Siriuksesta tuli kivasti uusia puolia esille tän isyyden myötä, kun Siriuksessa kuitenkin on myös niitä, niin pitäähän niiden joskus näkyäkin. Ihan jotenkin vaikka hyvin epäsiriusmainen, silti täysin sataprosennttista Siriusta tuo reaktio ja tunteet. Siis tarkoitan että fanonissa Sirius yleensä tunnetaan sellaisena ilopilleri on ehkä väärä sana mutta tiedät mitä tarkoitan. Ja kuitenkin sanotaanko nyt angstipuoli tulee esiin esim. Feenikisin killassa.

Oih, Lilyn ja Jamesin treffit. Odotan innolla saada lukea niistä.



Jatkoa tietysti!

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä