Kirjoittaja Aihe: Twilight: Rebel of Rosefield (VALMIS) | K-11, E/B, kaikki ihmisiä  (Luettu 28939 kertaa)

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #100 : 09.05.2010 00:51:36 »
Ei, ei, ei!!!!! Tuhma Jake!!!!!!  :'(
Pliis tee jatko-ficci!!!!

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #101 : 09.05.2010 00:57:09 »
ÄÄHH!!! Todellakin tapahtumarikas luku! ;p
Ja joo, tää luku paljasti NIIN oivasti tuon Jacobin kusipäisyyden ja nyt vihaan koko tyyppiä vielä enemmän. :D
Mutta huomasin, että tää onkin sitten toisiksi viimeinen luku.. Harmi sillälailla, tää on ollu ihana fic. (;; Mut onneks sul on se toinen mahtava jo menos. (:: Ja joo, nyt sit jään odotteleen vikaa lukuu ja miettimään, saako Edward ja Bella toisensa. (:
Muutama pikku juttu;

Lainaus
minä, Edward ja Nessie keskessämme.
keskenämme?

Lainaus
Olet kusipäisin, idioottimaisin ihminen, ketä olen koskaan tavannut
kenet?

Mutta nyt jään odottelemaan viimeistä lukua ja kiitukset ihanasta luvusta. (;  :-*

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #102 : 09.05.2010 10:43:02 »
Ekaks: Jacob on tosiaan kunnon kusipää! :( toivottavasti tää asia selvii jotenki ja edward tai joku muu tajuis mitä on tapahtunu! :)  mutta tosi hyvin kirjotit jälleen ja harmi että tää on tokavika luku :(

”Lopettaisitko tuon intän vastaan-pelleilysi?”

ainut virhe minkä löysin, ni oli näinki pieni, eli siis tossa viivan edessä kuuluu olla väli! :) eipä muuta tälläkertaa, jään odottelemaan vikaa osaa :)

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Fell

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #103 : 09.05.2010 10:56:23 »
Lainaus
Olet kusipäisin, idioottimaisin ihminen, ketä olen koskaan tavannut
kenet?
Minusta sen kuuluisi olla jonka... Kenet/ketä on puhekielinen ilmaisu tällaisessa yhteydessä.

Lainaus
”Edward Masen”
Piste loppuun (:

En ole ennen kommentoinut, vaikka olen kaikki luvut lukenut ja pakko sanoa, että pidän ihan hirveästi (: Minulla ei ole kykyä kommentoida järkevästi, joten pyydän vain onnellista loppua :3

En-nu

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #104 : 09.05.2010 11:22:46 »
Hullu,sekopää,älykääpiö Jake!!! ja onnellinen loppu olisi aivaan ihana <3 Jake on ihan hullu...Edward on niin surullinen toivottavasti se älyis että täs on jotain mätää mut kiitos ihana luku ja äkkiä lisää ;)

alba

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #105 : 09.05.2010 12:31:11 »
#&!666>:(!?€%

PERHANAN JAAKOPPI! Nyt kyllä kaivan kirveeni esiin ja jotenkin kaivaudun sun tarinaas ja veistelen sen pallit irti...

Lainaus
"Se kusipääkö?" Nessie jatkoi, ja aistin hänen tekevän sen tahalteen.
Heehehha, GO NESS!

Nyt jatkoa äkkiä.

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #106 : 09.05.2010 16:57:08 »
Nessie on niiiin paras   :D Ja Jacobbi on aivan järkyttävä!
Jatkoa odotellessa..  ♥

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #107 : 09.05.2010 17:35:27 »
ÄÄÄÄÄÄ, typerä jaakoppi >:(
Lainaus
”Ai se paskiainen, joka ei ikinä enää kuuluisi meidän elämäämme?”
hahhah, go nessie, suloinen lapsi ^^

jatkoa odotellessa..  ;)

jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Rebel of Rosefield (13. luku 9.5.)
« Vastaus #108 : 10.05.2010 17:18:43 »
Kiitos potenssiin sata teidän jälleen järisyttävän ihanista kommenteista, jotka piristävät aina! Näin tässäkin, niinkuin kaikessa yleensäkin sitten kävi, eli ficci tuli toistaiseksi tiensä päähän.
Tämä luku on luku ykkösen tavoin edellisiä lyhyempi - sanoisin epilogiksi, mutta kun virallista prologiakaan ei ole niin mennään nyt tällä tavoin.

Vikaa lukua rustatessani taustalla on kuulunut Musen Map of the Problematique, ja suosittelen teidänkin jos kyseisen bändin musiikista tykkäätte niin kuuntelevan ko biisiä lukiessanne.  :D



Luku 14

Kuoriessani perunoita jouduin vastaanottamaan mieleeni yhden elämäni kauheimmista muistoista. Olin nykyään sekä fyysisesti, että henkisesti niin heikko, etten pystynyt taistelemaan edes mieltäni vastaan. Muisto raastoi ja repi minua sisältäni, ja minun täytyi ottaa tukea seinästä, jotten jälleen kerran olisi lyhistynyt lattialle itkemään. Edes Nessien täytyisi pysyä järjissään, eikä se onnistuisi, jos äitinä olisi mielipuoli. Tosin Nessie oli hyvin vahva, vahvempi kuin minä koskaan.

Koitin keskittyä ajattelemaan vain yhtä asiaa. Edward tulee, Edward tulee, Edward tulee. En halunnut antaa mielelleni valtaa, antaa sen tunkea päähäni kauhukuvia tulevasta. Seuraavat hetket Edwardin kanssa olivat nyt tärkeintä, ja tulevaisuus oli kaikesta huolimatta täysin arvotonta kuraa. Sitten pihaan kaarsi Jasperin tuttu auto, ja kohtasin etupenkillä istuvan tyttäreni hämmentyneet kasvot. Edwardin kasvoille ei ollut kuvailevia sanoja. Niistä ei paistanut pelkkä hämmennys, vaan jotain vielä vahvempaa.

”Hei Bella”, Edward sanoi minulle. Luoja, kuinka kauniilta hän näyttikään kevättuulen pörröttäessä hänen pronssinvärisiä hiuksiaan. Ja tämä olisi viimeinen kerta. Viimeinen kerta, kun saisin nähdä hänet. Jos antaisin mielelleni vallan, vaipuisin syvään horrokseen, masennukseen, mutta Nessien vuoksi minun täytyi jaksaa. Vaikka sisimpäni teki parhaillaan kuolemaa.
”Hei Edward ja Nessie”, henkäisin ääni kivusta karheana.
”Juteltaisiinko?” Edward pyysi. Tämä olisi vaikein osa, ylitsepääsemättömän vaikea. Mutta silti halusin suostua, ja suostuinkin. Nyökkäsin pienesti ja viitoin heitä seuraamaan minua pihakeinuun. Nessie tarkasteli minua vaitonaisena. Hän oli niin viisas lapsi, että varmasti haistoi petoksen.

”Bella, selittäisitkö mitä sinulle on tapahtunut?”
Koitin valmistella puheenvuoroa hetken, mutta en saanut sekavasta olotilastani johtuen mitään aikaiseksi.
”Puhuin Jacobin kanssa... Hän todellakin on muuttunut. Rakkauden ja vihan raja on olematon”, mutisin.
”Rakastat Jacobia?” Edward kysyi ääni hiipuen.
”Niin. Olen aina rakastanut" - valhe yksi - "ja tulen aina rakastamaan.” Valhe kaksi.
”Mikä käänsi pääsi?” Edward kysyi hiljaa, järkytyksensekaisena. ”Sinähän väitit, ettei Jacob muutu koskaan.”
”Hän näytti minulle sen”, mutisin. Nyt en valehdellut – Jacob todella näytti minulle, ettei muutu koskaan. Edward käsittäisi vain vastaukseni toisinpäin.
Sitten istuimme kaikessa hiljaisuudessa, kyyneileiden virraten poskillani. Edward tarkasteli minua, kuin yrittäen löytää vastauksen tähän hulluuteen silmieni takaa.
”Hyvästi, Bella. Muista että rakastan sinua ikuisesti, ja odotan sinua aina.”
Voi Edward, voi Edward. Kuinka haluaisinkaan sanoa sinulle samoin. Paitsi etten voi. Jacob – elämäni suurin virhe – haluaa minun ilmeisesti kärsivän mahdollisimman paljon, ja rajamuotoja ei ole. Kaikki tai ei mitään – Nessie tai me molemmat. Ensimmäinen vaihtoehto ei tule kuuloonkaan. Äidinrakkautta ei pysty mikään horjuttamaan, ja lapseni vuoksi vaikka viruisin loppuelämäni pimeässä sellissä.

Katselin vaitonaisena, vain nyyhkytykseni rikkoessa hiljaisuutta, kun Edward käveli pää alas painuneena kohti autoa. Ennen kuin hän astui sisään, hän loi minuun vielä yhden poraavan, kaipaavan, selitystä vaativan – kaikinpuolin sydäntäraastavan – ilmeen. En voinut tehdä muuta kuin tuijottaa ilmeettömästi häntä. Saatoin kuulla hänen huokaisevan, ja pian auto hävisi mutkan taa.

”Äiti”, Nessie kuiskasi. Minulla oli ollut häntä niin ikävä! Lopullinen ero ei tulisi kuuloonkaan ikinä.
”Mitä rakas?”
”Mitä tämä tarkoittaa?”
”Jacob on se sama kusipää paskiainen kuin aina ennenkin. Tarkoitan, että entistä pahempi.”
”Miksi sitten haluat olla hänen kanssaan?”
”En haluakaan, minun täytyi valehdella.”

”Hei! Ei Nessien tarvitse kaikkea tietää”, Jacob karjaisi mörskänsä ovelta. ”Sisään siitä.”
”Sanatkaan eivät enää riitä kuvaamaan tunteitani”, mutisin. Tilanteesta olisi päästävä pois, mutta miten? Meillä ei ollut ajoneuvoa, ei minkäänlaista havaintoa olinpaikastamme. Olimme Jacobin vankeja. Astelin Nessie käsi kädessäni sisään.


Onnistuin työläästi kirvoittamaan muistikuvan mielestäni, ja jatkoin askareitani miettien Edwardin täydellistä ulkomuotoa. Sekin oli tyhmää, sekin satutti minua, mutta se oli hyvä rankaisu minulle typerästä käytöksestäni. Jos neljä vuotta sitten en olisi sekaantunut Jacobiin, tätäkään päivää ei olisi tarvinnut koskaan kokea. Toisaalta silloin minulla ei olisi Nessietä, enkä välttämättä olisi ikinä tavannut Edwardia. Mutta jossittelulla ei päästy mihinkään.

”Huomenta Bella”, Jacob mutisi kävellessään huoneestaan hiukset tuhannen tuulenpesänä, yllään vain rumat boxerit. Kaipasin Emmettiäkin.
En tietenkään vastannut.
”Kauanko aiot jatkaa mykkäkoulua? Saatat jonain päivänä unohtaa, kuinka puhutaan. Onko täällä mitään huomislahjaksi vieraalleni”, Jacob tiedusteli naureskellen aukoessaan kaapinovia. Hänellä oli jälleen ollut viime yönä joku uusi raukka höynäytettävänä. Mieleni teki niin kovin huutaa aina tuleville ja meneville totuus, mutta aivan kuin he olisivat uskoneet.

Käsitykseni perusteella Jacob levitti tarinaa, kuinka Nessie oli hänen lapsensa, jonka minä olin vienyt häneltä. Jacobin sydän oli särkynyt, ja nämä hölmöt heitukat olivat oikeita ”korjaamaan haavat”. Minun kuului pysytellä visusti taka-alalla. Olin mukamas antanut Jacobille ehdot, että hän saisi tavata lastaan vain jos suostuisi asumaan minun asunnossani – aivan niin kuin edes minä omistaisin moisen röttelön.

Oli siis varsin ilmeistä, että naiset eivät uskoisi minua.

Mitä toiseen asiaan tuli – siihen kuinka en saisi olla yhdessä Edwardin kanssa – sen asian juoni meni näin; Olin niin kiero akka, että kaikki miehet välttelivät minua nykyään. Kaipasin läheisyyttä ja miesseuraa, ja siksi ehtoihin kuului myös se, että Jacobin täytyisi asua kanssani.

Jacob oli siis kääntänyt roolit toisinpäin.

Minä istahdin, kuten joka aamu, keittiön ikkunan ääreen tuijottamaan ulos kuin tyhjyyteen. Yritin valaa itseeni toivoa - tosin se kävi päivä päivältä vaikeammaksi - siitä, että Edward, minun Edwardini, odottaisi minua ulkona. Että saisin vielä kerran suudella häntä, tuntea hänen tuoksunsa ihollani, pitää häntä vielä kerran kädestä. Ja joka aamu kohtasin saman tyhjyyden. Miksi Edward tulisi – hänhän luuli minun olevan onnellinen. Olin onnellisuuden täydellinen vastakohta.

Niin minä taas katsoin synkkää pihaa. Maa oli mustaa multaa, puiden rungot noesta värjääntyneitä ja vielä vailla lehtiä. Pinttyneet pyykit narulla lepattivat tuulessa kuin kuoleman liekit. Jos näin jatkuisi, pian ne saavuttaisivat minutkin. Tein hidasta, kivuliasta kuolemaa. Elämäni oli synkkyyden perikuva, eikä minua pimeydestä voisi pelastaa kukaan muu kuin hän.



(A/N: Okei nyt te kaikki vihaatte minua, mutta kun koko ficci oli lähinnä kliseitä ja ennalta-arvattavia tapahtumia, niin päätin tehdä sitten hiukan ei-kliseisemmän lopun. Jatko-osa ei ole mikään mahdoton ajatus, mutta siihen menee kyllä vielä aikaa. Huomasin nimittäin, että kahden ficin pyörittäminen yhtä aikaa ei onnistu minulta.)
« Viimeksi muokattu: 10.05.2010 18:16:54 kirjoittanut makeaavettä »
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #109 : 10.05.2010 17:35:40 »
Voi Bella parkaa  :'(
No nyt tämäkin ficci on loppu...  :(
No onneksi kirjoitat toistakin hyvää ficciä!

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #110 : 10.05.2010 18:06:10 »
No niin, tämä on sitten loppu ;( Harmin paikka.. onneksi sinulla on menossa se toinen jo (;
Mutta loppu oli ihana vaikka niin kamalan haikea ja surullinen. ;((
Eikä tarvi pelätä, mie en ainakaan vihaa sinua tämän lopun takia. (:: Olishan se ollu hienoo, että Edward ja Bella pääsisivät yhteen, mutta ei aina kaikki mee niin kuin tahdotaan. (: Ja kuvailut olivat ihan uskomattomia tuossa lopussa.
Jään niin kaipaamaan tätä ficcii, Emmettin vitsikkyyttä, Alicen touhotusta ja Bellan asennetta. :D
Ja tietty sitä pientä ja pippurillistä Nessietä. (::
Mutta kiitukset ihanasta ficistä!! ♥  :-*

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Fell

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #111 : 10.05.2010 18:14:39 »
Oho O_o

Ensinnäkin:
Lainaus
Vaikka sisinpäni teki parhaillaan kuoliota.
"Vaikka sisimpäni teki parhaillaan kuolemaa" olisi kai oikein (: Kuoliohan on muun muassa rutosta aiheutuva (voi se muustakin toki tulla) mustunut alue, esim. sormissa tai varpaissa aika yleinen vaurio. Ja "sisinpäni" on yleistynyt puhekielessä, mutta m-kirjaimella se on oikein.

Sitten toiseksi: UAÄÖUÄH! : D Joo, minä olen tällainen.
Oli hienoa, ettei tässä ollut onnellista loppua - toki pidän niistäkin, mutta niitä näkee joka ficissä. Eddyä tosin käy sääliksi ;__; Muuta en oikeasti osaa sanoa ja pyydän sitä anteeksi.

Sen verran kuitenkin osaan sanoa, että olet ihan loistava kirjoittaja ja sitä rataa ja melko varmasti alan lukea sitä uuttakin ficciäsi :3

iituska

  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #112 : 10.05.2010 18:34:59 »
rakastan tätä ficciä, mutta tää on niin väärin!! Ei tätä voi näin lopettaa! Tee ees jatko-osa! Täähän on ihan kohtuutonta! :D
Siis tottakai  on mukavaa vaihtelua että ei tule niin onnellista loppua, mutta olisin niin kovasti halunnut, että Ed ja Bella saa toisensa, elävät onnellisena elämänsä loppuun asti ja sitä rataa :D Tää ficci oli muutenkin tosiaanki todella hyvä, yksi lemppareistani :P Todella hyvin osaat kirjoittaa ja tarina oli muutenkin kaikin puolin ihana!
... Taisin muuten kommata tätä ficciä ensimmäisen kerran, en ole muutenkaan paljon kenellekään kommailut mutta kai tässä nyt jotain palautetta on ;D Joten todellakin toivon jatko ficin tähän! Joten SITÄ odotellessa! :DD

iituska
« Viimeksi muokattu: 10.05.2010 18:39:57 kirjoittanut iituska »

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #113 : 10.05.2010 18:47:16 »

Bläääääh.. en tän näin pitäny mennä
nooh, toivottavasti se jatko-osa tulee vielä joskus.. ♥

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #114 : 10.05.2010 20:26:04 »
voi, nyt tämäkin loppui  :( ja voi bella raukkaa.
toivottavasti se jatko-osakin tulee joskus  :)

kiitokset ihanasta ficistäsi  :-*

jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #115 : 11.05.2010 14:51:42 »
Vähän haikeamman puoleinen loppu /:
Mutta kaiken hyvän on loputtava aikanaa... Niin myös tän ficin ♥
Mut loistava tää oli, kiitos siitä. Ja toivottavasti jossain välissä kirjoittelet jatko-osan ☺
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #116 : 11.05.2010 15:01:31 »
voooi! :( mä niin arvasin et tää loppuu noin, koska just semmonen onnellinen loppu on niin klisee! :) mut tykkäsin tästä näinkin! tosi upeeta työtä teit! :) kiitän ja kumarran! :)

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #117 : 11.05.2010 17:12:27 »
OMG! Tää on niin hyvä. Oon nähny tän ficin niin monta kertaa että en edes muista. Ja nyt sitten etsin uusia ficejä luettavaks ja aloin lukea tätä. Tää on aivan ihana. Pidän tosi paljon Jacobista tai siis se on mun lempi hahmo koko sarjassa. Mut nyt en pidä siitä ollenkaan. Haluun että Bella ja Edward on onnellisesti yhdessä Nessien kanssa. Ne Emmettin jutut on ihan sairaan hauskoja. Repesin niille niin totaallisen paljon ;D Toivon todella pian jatkoa tähän :)

                                          Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

E_Bella

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #118 : 11.05.2010 20:03:10 »
Noh, aikalailla kaikki on jo sanottu, mitä minun piti sanoa.. (:
Tykkäsin tuosta lopusta, ei ollut se tavallinen ja muutenkin.
Emmettin jutut oli aina hauskoja, tai siis ei aina, mutta kumminkin. :D (näin hienolla mielellä ajateltuna) ;D
Tykkäsin muutenkin koko ficistä<3 ihana, sulonen, ei niin onnellinen loppu, mutta tosi hyvä silti<3
Blaaaaah, en mä keksi mitään järkevää...  =D
Kiitos tästä ficistä!  <3

kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Rebel of Rosefield (VALMIS)
« Vastaus #119 : 11.05.2010 22:56:11 »
anteeks, mutta mun mielestä tää loppu oli todella todella huono. kuin bellalla ei olisi ollutkaan muuta vaihtoehtoa. jäi kyllä ärsyttämään >:( en mä mitään kliseitä toivo, mutta järjenkäypää tesktiä  :o toivottavasti tulee vielä jatko-osa jossa sitten tulee jotain järkeä. :)
i feel i can fly