Kirjoittaja Aihe: Pimeä yö, S | drama, tässä on opetus, oneshot  (Luettu 1676 kertaa)

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Nimi: Pimeä yö
Kirjoittaja: minä
Päähenkilöt: Eddy, Eddyn äiti
Genre: drama
Ikäraja: S
A/N: Ajattelin kirjoittaa ficin liittyen heijastimiin ja pyöräilijöiden turvallisuuteen. Tämä ei ole mitenkään hyvin kirjoitettu, tiedän. Mutta eikö idea ole tärkein?

Kaupungin kadut olivat silloin pimeitä kun Eddy pyöräili kaupungista kohti kotia. Matkaa oli reilut 6 kilometriä. Katuvalot eivät olleet vielä syttyneet niin kuin normaalisti. Hänen kotiseudullaan taas ei ollut katuvaloja. Autoja kulki vähän.
 Nytkin autoja ei juuri kulkenut, muita pyöräilijöitäkään ei ollut. Kun matkaa oli enää kilometri, oli pilkkopimeää, ei olut mitään valonlähdettä.
 Eddy lähti ylittämään isoa tietä, jonka hän oli ylittänyt tuhannet kerrat. Heidän talonsa näkyi tänne. Eddy ei edes taluttanut pyöräänsä vaan ajoi suoraan yli katsomatta sivuilleen.
 Kun Eddy oli keskellä tietä, valokeila osui häneen niin, että hän ei nähnyt kirkkaassa valossa kunnolla eteensä. Hän tunsi miten hänen pyöränsä heitti ja hän kaatui maahan. Kova metalli painui hänen ihoaan vasten ja sitten kaikki oli mustaa

Joku puhui aivan Eddyn lähellä, kun hän heräsi pehmeällä alustalla.
”Ihme, jos hän jää henkiin. Pojalla ei ollut kypärää tai heijastimia. Ei edes pyöränlamppua” selvästi joku puhui hänestä.
”Mutta kai te yritätte tehdä parhaanne?” Eddy tunnisti äitinsä äänen. Se oli täynnä huolta ja pelkoa. Minulle on käynyt jotain, Eddy ajatteli.
 Eddy nousi varovasti istuma-asentoon. Hän huomasi, että hänen jalkansa oli paketissa ja päätä särki. ”Auh”, hän voihkaisi huomatessaan kivun. Samassa hänen vanhempansa, lääkäri, Eddyn veli ja Eddyn paras kaveri, Lee, ryntäsivät sisään.
”Luojan kiitos, Eddy olet hereillä!” hänen äitinsä sanoi ja ryntäsi halaamaan poikaansa. ”Pelästytit meidät kaikki puolikuoliaaksi, kun jäit sen auton alle!” Eddy oli siis jäänyt auton alle. Auto oli ollut se kylmä metalli, jonka hän tunsi.
”Se oli oma vikani”, Eddy sanoi. ”En käyttänyt valoa, kypärää tai heijastimia. Anteeksi.”

Eli opetus oli…
     … käytä aina kypärää, pääsi voi haljeta, jos kaadut kovalle alfaltille.
 Muista myös heijastimet, autot näkevät pyöräilijän tai jalankulkijan paljon paremmin.


A/N: Tuliko sanoma kaikille selväksi? Hyvä, itse käytän kypärää aina kun pyöräilen. Olen seiskalla ja kuudestakymmenestä seiskasta kaksi tai kolme käyttävät kypärää mikä on surullista. Minä, yksi toinen tyttö ja yksi poika. Minua ei kauheasti kiusata siitä. Ei kypärä ole mikään häpeä.
 Ja kommenteista tykkään!
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 10:28:18 kirjoittanut Illusia »


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry