Kirjoittaja Aihe: Kuolisit arvet pois Harry/Remus, S, ficlet  (Luettu 4866 kertaa)

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Kuolisit arvet pois Harry/Remus, S, ficlet
« : 10.08.2010 22:56:07 »
Title: Kuolisit arvet pois
Author: Ashtray
Beta: Socker Smulan
Pairing: Harry/Remus
Raiting: S
Genre: angstiromance
A/N: Ihan kiva taas löytää koneelta melkein valmiita tekstejä, joihin olen ihan tyytyväinen. Pienellä hiomisella tässäpä tämä. Slash10:iin ja FF100:een sanalla 071. Rikki.


Kuolisit arvet pois

Sinä olit aina niin väsynyt. Vaikka minä miten yritin rakastaa sinua, rakastaa niin paljon, se ei kuitenkaan koskaan tuntunut olevan aivan tarpeeksi. Aina sinun silmiesi alla oli varjot ja ryhtisi kumarassa.

Ja meihin molempiin oli painettu sodan arvet. Ei sellaisia arpia, jotka voi nähdä, tai niitäkin oikeastaan, mutta varsinkin niitä, jotka ovat piilossa. Ja vain minä paikkailin niitä tikeillä ja laastareilla, yritin koota yhteen sen, mitä oli jäljellä. Sinä et koskaan. Olet vielä niin nuori, sinä sanoit.

Viimeisinä päivinä me katsoimme taivasta, me istuimme ja kuuntelimme yötä, ja minä tiesin, että et sinä ole vanha, väsynyt vain. Liian väsynyt. Ja sinä painaisit minuun vielä lisää arpia. Sellaisiakin, joita ei voisi enää paikata, ei edes tikeillä tai laastareilla. Minä tiesin, että joku päivä sinä nukkuisit kaiken sen väsymyksen pois etkä enää heräisi, koska se olisi turhaa. Sinä kuolisit arvet pois, antaisit osan minulle ja toivoisit vain, että minä saan edes osan niistä umpeen.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:16:56 kirjoittanut zilah »
I'll pretend that my heart and my head are well.

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: Kuolisit arvet pois
« Vastaus #1 : 12.08.2010 12:26:07 »
Vau. Mä en tiedä oikeastaan, mikä mut sai lukemaan tämän. Ehkä kiinnostava otsikko, tai sitten minulle niin outo paritus, joka kuitenkin herätti mielenkiintoni. Remus/Harry on lopulta ihan hieno paritus, vaikkakin se tarvitsee erittäin taitavan kirjoittajan ollakseen toimiva. Ja sä sait kyllä tästä erittäin kauniin, surullisen ja toimivan. Upean.

Pidin aivan älyttömästi tuosta tekstistä huokuvasta katkerasta tunnelmasta. Ja siitä riittämättömästä rakkaudesta, arvista ja väsymyksestä. En tiedä, jotenkin nyt eivät sanat riitä. Tämä oli niin kauniin pelkistetty, yksinkertainen, hyvin tunnelmallinen. Kirjoitustyylisi oli vakuuttava, tosi hieno. Sait ujutettua näinkin lyhyeen tekstiin paljon asiaa ja tunnetta. Kerroit vain muutamalla sanalla ihan kaiken tarpeellisen. Eh, en vaan osaa kommentoida tätä mitenkään muuten kuin sanomalla, että tämä oli aivan loistava.

Lainaus
Sinä kuolisit arvet pois, antaisit osan minulle ja toivoisit vain, että minä saan edes osan niistä umpeen.

Yritin lainata vielä loppuun lempikohtaani, mutta en osannut päättää, minkä olisin tähän pistänyt. Jokainen lause oli niin kaunis, kokonaisuudelle tärkeä ja oleellinen. Niinpä valitsin lopetuksen, joka oli juuri sopiva, kaunis, surullinen. Pidin koko ficistä hyvin paljon, mut ehkä lopetus oli kuitenkin kaikkein kaunein.

Kiitos.
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 549
  • 707
Vs: Kuolisit arvet pois
« Vastaus #2 : 12.08.2010 14:44:02 »
Tää oli kaunis ja surullinen, mitä tässä enää muuta voisi sanoa?

No ainakin sen, että tässä tapauksessa olit saanut Remus/Harryn toimivaksi, vaikka kuinka epätoimivaa se joissain tapauksissa onkin. Kyseessä ei ollut mikään seksi, tai ylitsepursuava siirappi vaan puhdas rakkaus. Se oli jotenkin kaunista, eikä vain se vaan myös se kaikki haikeus minkä olit luonut sen ympärille sodan tuomista arvista, joita ei voi paikata. Ei enää, jollei jaksa.

Sait lyhyeen tekstiin painettua paljon tunnetta, arvostan sitä. Tämä oli todellakin lukemisen arvoinen Harry/Remus ja tälläsiä toivon jatkossakin, kauniita ja herkkiä. Rakkaus hahmojen välillä oli jotenkin syvää tunnetta, enkä ihmettelesi yhtään toiselta kannalta katsottuna etteikö Harry tuntisi jotain näin vahvaa Remusta kohtaan, kipua kun hän kuolee, rakkautta kun on lähellä, sekä voimaa korjata haavat. En osaa oikein sanoa muuta. Tykkäsin todella paljon.  :)<3

Rakentavuus on jossain, lähti varmaan Siperiaan pakoon näitä Suomen helteitä, ken tietää. :D

Odoshi kiittää ja kumartaa ~
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 775
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Kuolisit arvet pois
« Vastaus #3 : 13.08.2010 21:38:44 »
Otsikko oli niin mielenkiintoinen ja kaunis, että se veti minua puoleensa. Kuinka joku ylipäätänsä voi keksiä noin hienoja otsikkoja? Oh, olen niin kateellinen. :D Ficin titleä katsellessa en lainkaan huomannut katsoa mikä paritus on kyseessä kuin vasta myöhemmin, ja olin aluksi... no, en epäluuloinen, ehkä hieman. Ehkä pikemminkin ajattelin, että tämä vähän poikkeavaa; ei mahdotonta, ei mitenkään absurdia, vaan hitusen poikkeavaa kaikesta H/D:sta ja Sirius/Remuksesta (ei niinkään, että minulla mitään näitäkään parituksia vastaan olisi, päinvastoin ;)), sillä en ole koskaan ennen lukenut mitään ficciä, jossa aiheena olisi Harry/Remus. Muistaakseni. No, oli miten oli, niin kyllä minä tästä pidin, kovasti. Pidin siitä, että tässä toista kohtaan tunnettiin puhdasta rakkautta, kuten Odoshi tuossa sanoikin. Tämä oli mukavaa vaihtelua.

Lainaus
Viimeisinä päivinä me katsoimme taivasta, me istuimme ja kuuntelimme yötä, ja minä tiesin, että et sinä ole vanha, väsynyt vain. Liian väsynyt.
Kuten taas Sädekehä sanoi, niin lempikohdan lainaaminen tekstistä oli todella vaikeaa, koska kaikki virkkeet olivat kauniita ja toimivia ja ne tukivat toisiaan. Pidin silti ehkä eniten tästä kohdasta, en oikein osaa selittää miksi; tuntui vain niin lopulliselta, kun olit aloittanut lauseen "viimeisinä päivinä" ja sitten tuo yön kuunteleminen sekä Remuksen väsymyksen kuvaaminen sulattivat minut.

Kirjoitustyylisi on viihdyttävää; tekstiäsi on helppo lukea ja sinne tänne ripoteltuja helmiä on kiva ihailla. Tämä fic oli kokonaisuudessaan surullisen kaunis, ja noista arvista lukiessa pisti vähän sydämeen. Tässä oli niin rauhanomainen tunnelma.

Kiitoksia tästä lukukokemuksesta!
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Kuolisit arvet pois Harry/Remus, S, ficlet
« Vastaus #4 : 28.08.2011 22:46:28 »
Otsikko on tosiaan upea upea upea, ja parituksesta pidän myös, itse tekstistä puhumattakaan. Mä oon tällä hetkellä tosi väsynyt ja puhki, mutta ei tällaista tekstiä vain voi ohittaa kommentoimatta edes jotakin, sillä tämä oli vain niin kipeä ja sydäntä raastava.

Mä olen kuvitellut Remuksen juuri tällaiseksi, väsyneeksi mieheksi, ja sodan aikaan ja sen jälkeen vieläpä enemmän. Tykkäsin siitä pienestä canonin rikkomisesta, jota olit harrastanut, että Remus olikin hengissä ja Tonks ja Teddy mainitsemattomissa. Oli kiva, ettei sitä selostettu, vaan että tämä oli nimenomaan Harryn ja Remuksen tragedia.

Lainaus
Sinä olit aina niin väsynyt. Vaikka minä miten yritin rakastaa sinua, rakastaa niin paljon, se ei kuitenkaan koskaan tuntunut olevan aivan tarpeeksi.
Tämä alku. Voi luoja. Ehdoton suosikkikohtani, kaikkein kipein ja satuttavin, vaikka minä miten yritin rakastaa. Mä tunnen kaikki Harryn tunteet tosi vahvasti (loistavaa kirjoittamista siis!), ja säälin ja suren sitä niin paljon. Tämä alku menee suoraan asiaan ja kertoo ficin teemasta niin riipaisevan kauniisti ilman mitään ylimääräisiä loruja ja viritelmiä, oikealla tavalla yhdistetyt sanat toimivat ja hengittävät. Joo, en osaa sanoa muuta kuin että heti kahden lauseen jälkeen tiesin, että tämän ficin hahmot, idea ja kieli on jotain muuta kuin keskivertotavaraa, tämä kannattaa ihan ehdottomasti lukea ajatuksella.

Hahmoilla oli toimiva kemia, pidin siitä miten ne katsoivat taivasta ja istuivat, että koko ficissä ei mainittu mitään suudelmista tai muustakaan, vaan että se henkinen puoli ja edellisten kommentoijienkin mainitsema rakkaus nimenomaan korostuivat. Harry tuntuu aina menettävän kaiken, mitä rakastaa, ja sopi tähän ficciin tosi hyvin juuri tällaiseksi. Molemmat hahmot olivat siis tosi IC, ja näin lyhyessä tekstissä se on vaikeaa.

Ficissä oli selvää kohtalontuntua, loppu oli tiedossa, ja se toimi minusta todella hyvin, teki tästä entistä surullisemman. Voi Harry, voi Remus. Myös se, että lopun traagisuus on vielä konditionaalissa, mutta että tekstistä saa sellaisen kuvan, että se tulee kuitenkin tapahtumaan, on kaunis, mielenkiintoinen ja omaperäinen ratkaisu.  Remuksen kuoleminen siksi, että on liian väsynyt ja taistelu on viimein turhaa, on niin koskettava ratkaisu, että mä en kestä. Ja vielä se, että ne arvet ei ole vain Remusin, että se kaikki tulee ikuisesti vaikuttamaan Harryynkin. Tämä ficci on kyllä mieletön esimerkki siitä, miten paljon läheisiin sattuu, kun joku kärsii. Hienouden vuoksi lainaankin vielä lopun (ei ole muuta vaihtoehtoa) :

Lainaus
Minä tiesin, että joku päivä sinä nukkuisit kaiken sen väsymyksen pois etkä enää heräisi, koska se olisi turhaa. Sinä kuolisit arvet pois, antaisit osan minulle ja toivoisit vain, että minä saan edes osan niistä umpeen.

Kiitos tuhannesti, tämä särki minun sydämeni ja oli siis kertakaikkisen upea ♥
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Vs: Kuolisit arvet pois Harry/Remus, S, ficlet
« Vastaus #5 : 29.08.2011 18:45:29 »
Wau.. sait mut sanattomaks.. Näin lyhyt, mutta silti niin herkkä ja kaunis, toimi täydellisesti!

Liikutuin, en osaa sanoa mitään järkevämpää,
kiitos.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Kuolisit arvet pois Harry/Remus, S, ficlet
« Vastaus #6 : 23.03.2014 22:45:48 »
....

Tämä on vain niin ihana  :'(

Mulla ei oo siis mitään sanottavaa. Tämä oli vain niin ihana, niin sydämen särkevä, mikä sai kyyneleet silmiin. Minun on pakko yhtyä siis muiden lukijoihin kommentteihin.

Mieleni tekee mieli lainata lempikohtaani, mutta kuten Sädekehällä, myös minulla on tietyllä tapaa vaikeus valita, mikä se olisi. Valitsin siis lopun, joka on kauniin raastava silaus tälle ihanalle ficille ♥

Lainaus
Minä tiesin, että joku päivä sinä nukkuisit kaiken sen väsymyksen pois etkä enää heräisi, koska se olisi turhaa. Sinä kuolisit arvet pois, antaisit osan minulle ja toivoisit vain, että minä saan edes osan niistä umpeen.

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Chiakara

  • Murmeli
  • ***
  • Viestejä: 94
  • Ne ne Papa ja sitä rataa
Vs: Kuolisit arvet pois Harry/Remus, S, ficlet
« Vastaus #7 : 10.05.2015 09:54:50 »
Lainaus
Ja vain minä paikkailin niitä tikeillä ja laastareilla, yritin koota yhteen sen, mitä oli jäljellä. Sinä et koskaan. Olet vielä niin nuori, sinä sanoit.
Minä. Vain. Hajosin. Ihana ficci, niin kaunis, haikea ja surumielinen... Kirjoitustyylisi on ihana! Kiitän.

-L. Luna

Rakkaita lapsia en hylkää eikä Manaro niitä pois anna

Avatar ja Banneri: Minä