Kirjoittaja Aihe: Glee: Naurunkyyneliä | Kurt/Finn | S  (Luettu 1927 kertaa)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Glee: Naurunkyyneliä | Kurt/Finn | S
« : 16.01.2012 16:48:46 »
Author: Sole
Fandom: Glee, ykköskausi
Genre: Angst
Rating: S
Pairing: Kurt/Finn
Disclaimer: Glee ei kuulu minulle
Summary: Uni ei vain tule, vaikka hän katselee valkoista taivaanpalastaan ja kuvittelee sen olevan yksi iso lammas.

Osallistuu Slash10-haasteeseen.

Naurunkyyneliä

Kurt makaa selällään sängyllään ja katselee kattoa. Se on ainoa paikka huonessa, jota isä ei antanut hänen maalata. Isä sanoi, että hän voisi pudota tikkailta ja katkaista selkänsä, Kurt vastasi diplomaattisesti: kauneuden eteen pitää joskus kärsiä. Mutta kun isä muistutti häntä siitä, etteivät ihmiset, joiden selkäranka on mennyt poikki, esiinny Broadwaylla, hän päätti antaa katoan jäädä sellaiseksi kuin se on. Valkoiseksi. Se on hänen pienen maailmansa väritön taivas. Maailman, johon hän sulkee itsensä silloin kun tahtoo itkeä. Hänen itkunsa on sadetta värittömässä maailmassa. Se ei huuhtele pois kipua, joka tuntuu hänen rinnassaan, vaan täyttää keuhkot ja saa hänet kakomaan suustaan kyyneliä yhtä aikaa kuin silmistään. Ne kastelevat hänen poskensa ja noruvat leualle, putovat tahroiksi päiväpeitolle. Hänen värittömässä maailmassaan ei ole enää aurinkoa, joka kuivaisi sen, minkä sade kastelee. Finn on painanut katkaisijasta ja sammuttanut sen.

Kurt kietoo kätensä ympärilleen tekeytyy niin pieneksi kuin pystyy. Hän yrittää hengittää, mutta hengittäminen on vaikeaa jos itkee samalla. Silloin voi tukehtua. Eikä hän voi lopettaa itkemistä. Itkeminen helpottaa. Se on kuin näyttelemistä ja hän pitää näyttelemisestä. Kurt on maannut paikoillaan liian kauan. Hänen hänen koko vartalonsa on puuduksissa ja sitä pistelee, mutta tunto ei palaa. Hän on niin turta, ettei tuntisi kipua, vaikka putoaisi sängyn laidan yli ja rikkoisi selkärankansa. Mutta hän ei tahdo rikkoa itseään yhtään enempää – Finn on jo rikkonut tarpeeksi. Kurtin olo on rikkinäinen. Hän ei ole onnistunut itkemään itseään uneen. Se olisi ollut sopivan dramaattista. Hänen silmänsä ovat punaiset ja turvoksissa, mutta vaikka hän on puristanut ne tiukasti kiinni, hänen ei ole onnistunut nukahtaa. Uni ei vain tule, vaikka hän katselee valkoista taivaanpalastaan ja kuvittelee sen olevan yksi iso lammas.

Kurtin ajattelee Finniä. Hän rakastui Finniin ensisilmäyksellä. Ja ensisilmäyksellä hän myös tiesi, ettei koskaan saisi tätä. Mutta hän ei osaa lopettaa rakastamista. Rakastaminen tuntuu pahalta, mutta sen lopettaminen vielä pahemmalta. Kurtin katse piirtää kattoon Finnin kasvot. Ne hymyilevät. Kurtia ei hymyilytä. Finnin kasvot vakavoituvat. Kurt sulkee silmänsä ja pidättelee kyyneliä. Hän muistaa hetken, jona Finnin ilme valahti. Pienen hetken tämän kasvot olivat tyhjät, ilmeettömät, kunnes ne muutuivat vihaisiksi. Kurt vain seisoi paikoillaan Finnin huutaessa. Hänen suunsa roikkui raollaan, kunnes hän sulki sen ja puristi huulensa ohueksi viivaksi. Hän ei sanonut sanaakaan. Hänellä ei ollut mitään sanottavaa. Mutta vielä nytkin, maatessaan sängyllään pienenä sykkyränä, hän muistaa Finnin jokaisen sanan. Hän tuijotti Finnin suuta ja antoi tämän huutaa värittömän maailmansa palasiksi. Aivan yhtä hyvin Finn olisi voinut sanoa, ettei rakasta häntä. Mutta kun Kurt puri huuleensa ja odotti niiden sanojen jo tulevan –

Minä vihaan sinua, Kurt!

 – Finn ei sanonutkaan mitään.

Kurtin pitäisi nauraa.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 09:22:35 kirjoittanut Vanilje »

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Naurunkyyneliä | Glee | Kurt/Finn | K-7
« Vastaus #1 : 16.01.2012 18:48:55 »
Huhhuh. Tässä oli niin tiiviissä paketissa niin paljon asiaa että mun piti vähän hengähtää ennen kun mä pystyin edes harkitsemaan kommentin kirjoittamista.

JA se on tässä tapauksessa vain ja ainoastaan hyvä asia. Kurt on yksi mun suosikkihahmoista Gleessä ja tykkään lukea hänestä, ja välillä tällaiset ihan vain pohdiskelevatkin tekstit (mitä tämä ei kyllä todellakaan ollut, mutta en nyt keksinyt tälle parempaakaan lyhyttä kuvausta) on aivan ihania. Niin kun esimerkiksi just tässä tapauksessa. Kurt on tollanen ihana joka ajattelee enemmän kun tosi moni muu, ja se on niin sille luontaista. Katon maalaamiseen liittyvät jutut oli kaikki tosi IC mainintoja, ja ne sai tän tuntumaan siltä että tää olis oikeesti voinut tapahtua jossain jaksossa. Ja sitten se kun siinä myöhemmin toistettiin alun selänkatkeamisspekulaatio (aika hieno sana) niin mulle tuli hymy huulille kun aattelin, että niin mäkin olisin tehnyt, toistanut jonkun sinänsä aika vähäpätöisen jutun vielä uudestaan. :)

Mä en tykkää ihan kamalasti Furtista (koska Klaine on rakkaus ja Finn pyörittää Qinnia ja Rachelia), mutta mä oon aina pitänyt Kurtia tosi sympaattisena just sen takia, miten se ihastui ensin Finniin ja ei kuitenkaan saa vastakaikua. Se on niin paska tunne, että mä osaan hyvin kuvitella Kurtin ajatukset kyseisessä tilanteessa. Kurt on tavallaan tosi raukka, mutta koska se on niin sympaattinen kaikin puolin niin siitä ei vaan voi olla pitämättä.

Sun kirjoitustyyli on ihan mahdottoman hyvä. Tykkään tuosta kuvailusta mielettömästi, tollasista vertauskuvista ja muusta Kurin tapaisesta dramaattisuudesta. Onnistuit tosi hyvin saamaan pojasta oman oloisensa, mikä on aina tooosi iso plussa, oli kyse mistä fandomista tahansa. :).Pari virhettä bongasin, mutta kun äsken sitten yritin niitä sieltä poimia niin eihän niitä sitten enää löytynyt. Minä ja mun silmät ei oikein osata tätä yhteistyötä. :D

Joo, eli pidin tuhottomasti. Taidanpas tästä nyt sitten lähteä häiritsemästä sua tän enempää...
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Drizzle

  • Babypenguin
  • ***
  • Viestejä: 108
  • And I want to see you here, beside me dear.
Vs: Naurunkyyneliä | Glee | Kurt/Finn | K-7
« Vastaus #2 : 16.01.2012 23:34:54 »
Tähän oli erityisen vaikea muodostaa kommenttia. Tiedätkö sen tunteen kun edessä on pelkkä tyhjä ruutu ja pitäisi kirjoittaa jotain jostain niin kauniista joka vetää sanattomaksi? Tähän tuli semmonen.

Kurt on ehdottomasti suosikki hahmo Gleessä. Rakastan lukea kaikenlaista tekstiä Kurtista, ja angsti sopii siihen liian hyvin.
 Se on ihan kamalaa, että joka ainoan kerran kun Kurt rakastuu kunnolla, se rikotaan. Usein tahattomastikin. Finn on ihanan yksinkertainen, eikä se edes tajua kuinka paljon se pystyy satuttamaan (se nähtiin taas tän päivän jaksossa). Ja Kurtiin sattuu usein ja paljon, niinkuin tässä upeasti ilmaistiinkin.

Sun Kurt on ihanan IC, eli onnistunut:) Tää oli ihana, en saa nyt enempää kommentoida, mutta tää oli ihana ja hyvä fic.


~Kiddo-sama
There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the World you live in
- Chris Colfer

*
Pyrylle suuret kiitokset avasta, ily!♥

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Naurunkyyneliä | Glee | Kurt/Finn | K-7
« Vastaus #3 : 17.01.2012 01:10:27 »
AH Kurt/Finn ala sinä. Arvaa kenen yö parani juuri noin viisimiljoonaa kertaa paremmaksi? Uh, minun. Varoitan kuitenkin, että kellonaikaan ja paritukseen nähden tämä on mitä luultavimmin yksi iso kämäkomma. Mutta ehkä siä isona tyttönä kestät sen.

Eli siis joo, siun tekstisi on hunajaa. Ja angsti on hunajaisinta hunajaa, ja kun HURT yhdistetään parituksena angstiin ja siun kirjoittajantaitoihin niin tulos on sen mukaista. Rakastan niin paljon, miten siä saat angsteihisi yhden arkisen objektin ja sillä edetään liikkeelle. Kuten tässä oli taivas ja selkäranka ja universumit ja yksipuolinen rakkaus nivottu vain yhteen simppeliin asiaan - maalaamattomaan kattoon.

Kurt oli mukavan IC. Juuri sellainen, että välittää yksityiskohdista ja muusta. Ehkä hämmästyin hieman sitä, miten Burt käytti Broadwayta syöttinä siihen, ettei poika toteuttaisi ajatuksiaan, mutta kyllähän se toki toimi kun vähän aikaa asiaa mielessään käänteli. Miun mielestä se menee aivan varmasti niin, että Kurt miettii niitä syntyjä syviä yöllä ennen nukahtamistaan. Tai siis, sitähän sanotaan että rakastamansa ihmisen kasvot ovat viimeisimpiä mielessä olevia asioita ennen simahtamista. Ja Kurt on romantikko, kuten sarjastakin olemme päätelleet.

Lainaus
Hänen itkunsa on sadetta värittömässä maailmassa. Se ei huuhtele pois kipua, joka tuntuu hänen rinnassaan, vaan täyttää keuhkot ja saa hänet kakomaan suustaan kyyneliä yhtä aikaa kuin silmistään.

Rakastuin tähän lauseeseen ehdottoman paljon. Siitä huokui jotenkin se, että siinä oltiin käytetty eniten ajatusta. Se toimi, oli hieno kuvaus itkusta jota ei tule, mutta se tulvii silti ulos. Sellaisesta, joka vain sattuu eikä helpota. Ah, tiedän että se on väärin, mutta itkuinen ja elämässään rakkaudessa kituva Kurt on jotain mitä miä katselen ja luen ja kirjoitan suurella mielenkiinnolla. Varsinkin nyt tietty tällä parituksella, Klainen kanssa tulisi ongelma (ja yhyy yhyy siirappia se olisi kuitenkin lopulta).

Tuo loppu oli aika jännä. Miä tavallaan pidin siitä, että koko juttu töksähti vähän niin kuin ennen alkujaan. Sitten taas toisaalta olisin toivonut pari täytelausetta ehkä sinne väliin lisää. Jaa'a. Paha sanoa, koska on niin ristiriitainen fiilis. Miä nimittäin rakastan sitä faktaa, että Finn ei sano vihaavansa Kurtia, joten Kurt voi vielä elää utopiassaan, joka ei ole totta. Niin joo, ja koska olen minä, niin voin lukea rivien välistä, että ehkä Finn ei vain uskalla sanoa sitä r-alkuista sanaa. Hah. Joo, mielikuvitus lähtee nyt villeille raiteille. Ehkä kuitenkin, jos ei ajattele niin pitkälle, olisi siinä voinut olla se yksi lause lisää, tiedä sitten mistä, mutta jostain. Ihan vain, että loppu ei olisi ihan näin suurella voimakkuudella päättynyt pisteeseen.

Rakastin tätä taas ihan liikaa ja älyttömästi. Koska fini on nykyään täynnä Klainea, mutta tätä paritusta pitää etsimällä etsiä, niin otan nämä harvinaiset palaset kiitollisena vastaan. Ja paha olla pelkästään kiitollinen, kun luvassa on tällaisia sokeriherkkuja ah. Plussaa vielä nimestä, joka on hieno, ei liian taiteellinen hörhötsydeemi, vaan juuri sellainen mikä sopii tällaiselle angstiviipaleelle.

Kiitos tästä very mucho!

- Zachy, jonka pitäisi olla jo nukkumassa.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Naurunkyyneliä | Glee | Kurt/Finn | K-7
« Vastaus #4 : 23.01.2012 16:10:03 »
Salla: Kiitos kommentista! Kiva että tykkäsit, tiesin, että tästä tuli vähän tiiviimpi paketti, mutta en tahtonut yrittää kirjoittaa tuonne väliin mitään tilkettä, siitä olisi vain tullut ylimääräisen tuntuisia täytesanoja. Luulisin.
Mä oon itse klaineri, mutta Furt Hurt on ihan uskomattoman suloista! Sain sen uutuudenvihätyksen taas takaisin kun Cher esitteli mulle kuvan, jota en ollut vielä nähnyt ykköskaudelta : D
Voi, kiitos vielä kaikesta positiivisesta!

Kid: Kiitos kommentista! Kiva että sait kommentin kuitenkin aikaiseksi. Jei, minun Kurt onnistui!

Zachy: Whoa, pitkä kommentti, kiitos siitä :3 (siihen vastaaminen näin btw keskeyty pahasti kun kuulin ensimmäistä kertaa Better Than I Know Myselfin radiosta ja piti vääntää volume täysille jaja on nyt vähän jotenkin paha olo mutta niin) Isona tyttönä kestän tämänkin.
Voi, kiva että tykkäsit maalamattomasta katosta, se tuli oikeastaan ihan hetken mielijohteesta, kuten nämä minun ficcien pääkohdiksi muodostuvat jutut yleensä. Pakko myöntää, että angstinen Kurt on jotain niin ihanaa. Onnellisessa Kurtissakin on puolensa, mutta angstista on vielä herkullisempaa katsella, lukea ja kirjoittaa.
Hmm, loppua voin perustella sillä, että olin alunperin suunnitellut kirjoittavani tästä pidemmän ja lopusta onnellisen, mutta tuohon se kolahti ja totesin, että kuulostaa paremmalta näin. Mutta totta, onhan se vähän töksähtävä.
Hieno kommenttihan tuo oli, kiitos vielä!